Liian kallis taksi

Anonyymi

Taksin halpuutus lähti hyvin käyntiin, mutta jäi vähän kesken. Tarvittaisiin vielä selkeä puristus.

Niin kauan kuin taksikuskin ei tarvitse käydä kahdessa työssä, esim. McDonaldsin kassalla 8h vuorossa ajon jälkeen niin taksi on yksinkertaisesti liian kallis.

Vähän nyt samaa talvisodan henkeä tarvittaisiin kuin näillä ukrainalaisilla mansikanpoimijoillakin on. He vain hammasta purren asuvat jossain vanhassa navetta-asuntolassa. Miksi taksikuskilla pitäisi olla asiat paremmin? Jos taksikuskit asuisivat tällaisessa edullisessa navetta-asunnossa niin hintoja voisi leikata lisää.

Tässä vähän ns. food for thought. Tsemppiä sinne rattiin ja rikolliset kartellihinnat kuriin!

Yst. terveisin,
ViidenTähdenUber

98

1605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pääkaupunkiseudulla Uber ja Yango on sopivan hintaisia.

      • Anonyymi

        Taitaa Whim kyydit olla vielä halvempia.


    • Anonyymi

      Onhan se suorastaan vääryys, että henkilöautoa ajamalla voi joku tienata kapean leipänsä.

      • Anonyymi

        Niin minustakin, täysin hullua. Onneksi löytyi mies joka pani taksialan täysremonttiin ja tulokset ovat karmean hyvät. Suomalaista kateutta ei voita mikään.


    • Anonyymi

      Hassua että samat ihmiset marssivat ihmisoikeuksien ja tasa arvon puolesta. Sitten he kuitenkin osallistuvat ihmisten riistoon käyttämällä yango ja uberia. Suurin osa em. Kuskeista on juuri maahan tulleita jotka eivät tiedä suomesta mitään. Heidän kotimaassaan 2euroa on iso raha. Tätä tietämättömyyttä nämä riisto firmat käyttävät hyväksi. Ja sovellusten käyttäjät hyväksyvät tämän ihmisten riiston,. Vaikka julkisesti sitten muka vastustavat osallistumalla kaikkiin mielenosoituksiin. Jos haluaa tukea maahanmuuttajaa eikä riisto firmaa, kannattaa maahanmuuttajan taksi valita suoraan asemalta. Asema aukio on paras paikka siihen. Jos uber ja yango olisi kuljettajille kannattavia kaikki ajaisivat niitä. Kuitenkin suurin osa maahanmuuttajista on katsonut että on kannattavampaa odottaa kyytiä rautatieasemalla 3 tuntia kuin ajaa uberia tai yangoa. Suomalaiset ketkä ajavat yangoa ja uber taksia. Tekevät sitä täysin ideologisista syistä. Ja rahoittavat sen muilla töillä. Lisäksi on pari Keski iän ylittänyttä. Elämänsä pilannutta ja eronnutta, katkeroitunutta. Taksikuskeilla kateellista entistä taksikuskia. Ja vielä on lisäksi pari täydellistä huijaria joilla on aikaisempia talous rikoksia. Nämä kaikki tykkäävät esiintyä julkisuudessa. Tosin yksi heistä on tällä hetkellä kai vankilassa niin häntä ei nyt näy.

      • Anonyymi

        Totta helevetissä on kannattavampaa odotta junantuomia jotka kiltisti maksaa 40 euroa muutaman kilsan matkasta kuin ajella pihtariasiakkaita jonkun riistosovelluksen kautta.


    • Anonyymi

      Nukkuminen jää liian vähälle ja on pakko ajaa reipasta ylinopeutta ehtiäksiin tienata riittävästi.

      Tuletko yhdentähdenjakomäenuber kyytiin, jos heitän sinut keskustaan ajaen moottoritietä vakabasti univajeisena yli 200km/h? Saisit vähän jännitystä elämääsi.

    • Anonyymi

      Se, että sinun mielestäsi taksi on kallis, ei tarkoita muuta kuin että sinulla ei ole varaa siihen. Kaltaisiasi varten on järjestetty bussiliikenne. Käytä sitä äläkä puutu työssäkäyvien asioihin.

      • Anonyymi

        P-aukinaisten, joiden on pakko liikkua, liikkukoon BUSSILLA, POLKUPYÖRÄLLÄ tai KÄVELLEN ei TAKSILLA!


      • Anonyymi

        Köyhälle on kaikki kallista.


      • Anonyymi

        BUAHAHAHA MIKÄ PARKUJA! :D


      • Anonyymi

        Eläkeläinen pääsee liikkumaan Harley Parkinsonilla. Etkö tiedä, mikä se on?
        Rollaattori tietysti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Köyhälle on kaikki kallista.

        Sinähän sen sen taksikuskina tiedät. Työtönkin pärjää taloudellisesti paremminkuin sinä :D


    • Anonyymi

      Joo hyvin lähti käyntiin kun hinnat nousseet kymmeniä prosentteja. Kuinka ääliö ihminen voi olla? Joko löytyi pohjat vai saadaanko kohta lukea palvelun parantuneen huimasti.

      • Anonyymi

        Vai olisiko niin, että ne jotka odottivat hintojen halpenemista, olivat matalapalkkaisen taksityön tosiasioista autuaan tietämättömiä?

        Kun tosiasiat eivät suostuneetkaan taipumaan tampioiden kuvitelmien edessä. Voi, voi.


    • Anonyymi

      Olin viikonlopun taas Helsingissä ja seurasin hetken rautatieaseman tolppaa ennen puolta yötä. Ihan hyvin porukka on näköjään alkanut vältellä ökykalliita menneen ajan takseja. Useat menivät jonossa näiden ohi.

      • Anonyymi

        Aivan. Tampion mielestä 13 euroa Kallioon on ökykallista, 25 euroa taasen edullista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Tampion mielestä 13 euroa Kallioon on ökykallista, 25 euroa taasen edullista.

        Vain Tampio uskoo menneen ajan taksin olevan halpa. Otetaan esimerkiksi vaikka tuolloin lauantai-iltana asemalta Karhupuistoon (googlen arvion mukaan 3.8 km, 10min)

        TH: 6,90 4,14 9,90 = 20,94 (todennäköisesti kieltäytyvät kyydistä)
        LT: 7,90 3,99 9,90 = 21,79
        menevä: 7,00 3,42 9,00 = 19,42
        yango: 6,00 1,98 1,50 = 9,48

        Vapaan taksin saa helposti sovittua 10-15 eurolla.
        Vain tyhmä maksaa liikaa. Ei ihme että Helsingissä näkee nyt enemmän yangon autoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain Tampio uskoo menneen ajan taksin olevan halpa. Otetaan esimerkiksi vaikka tuolloin lauantai-iltana asemalta Karhupuistoon (googlen arvion mukaan 3.8 km, 10min)

        TH: 6,90 4,14 9,90 = 20,94 (todennäköisesti kieltäytyvät kyydistä)
        LT: 7,90 3,99 9,90 = 21,79
        menevä: 7,00 3,42 9,00 = 19,42
        yango: 6,00 1,98 1,50 = 9,48

        Vapaan taksin saa helposti sovittua 10-15 eurolla.
        Vain tyhmä maksaa liikaa. Ei ihme että Helsingissä näkee nyt enemmän yangon autoja.

        HS: Suomessa aloittanut venäläinen taksisovellus kerää epäilyttävän paljon tietoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain Tampio uskoo menneen ajan taksin olevan halpa. Otetaan esimerkiksi vaikka tuolloin lauantai-iltana asemalta Karhupuistoon (googlen arvion mukaan 3.8 km, 10min)

        TH: 6,90 4,14 9,90 = 20,94 (todennäköisesti kieltäytyvät kyydistä)
        LT: 7,90 3,99 9,90 = 21,79
        menevä: 7,00 3,42 9,00 = 19,42
        yango: 6,00 1,98 1,50 = 9,48

        Vapaan taksin saa helposti sovittua 10-15 eurolla.
        Vain tyhmä maksaa liikaa. Ei ihme että Helsingissä näkee nyt enemmän yangon autoja.

        Hmm, jos ajan päivittäin 11 tuntia taksia Helsingissä ja sinä aikana näen 0-3 Yangon taksia per päivä, en kovin yleiseksi sitä sanoisi. Mistähän se johtuu ettei niitä enempää näy?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain Tampio uskoo menneen ajan taksin olevan halpa. Otetaan esimerkiksi vaikka tuolloin lauantai-iltana asemalta Karhupuistoon (googlen arvion mukaan 3.8 km, 10min)

        TH: 6,90 4,14 9,90 = 20,94 (todennäköisesti kieltäytyvät kyydistä)
        LT: 7,90 3,99 9,90 = 21,79
        menevä: 7,00 3,42 9,00 = 19,42
        yango: 6,00 1,98 1,50 = 9,48

        Vapaan taksin saa helposti sovittua 10-15 eurolla.
        Vain tyhmä maksaa liikaa. Ei ihme että Helsingissä näkee nyt enemmän yangon autoja.

        Saa saa..varastamalla saat vielä kaiken halvemmalla tai jopa ilmaiseksi!
        Mutta
        Kokeileppa joskus sinne karhupuistoosi mennessä tarjota papana luukkuasi yangokuskille niin saatat saada kyydin maksutta! Me menneen ajan taksarit jäämme kateellisena nuolemaan näppejämme tästä hirveästä tappiosta kun sinä ja äitisi menette yangolla tunkiolta karhupuistoon ja merihakaan imemään kotikiljua! Voi meitä, olemme varmasti konkurssissa pian kun et meidän kotimaisten työtä tue muutaman kerran vuodessa liikaa juodessasi sillä 10-20€ ! Hyvä että kuitenkin ne rupuset roposi huolehdit kuitenkin veronkiertäjille ja rikollisille! Olet upea ihminen, ihan poliitikko yleisnero ainesta voi että jäämme sinua ja laskelmiasi kaipaamaan kun yangopoika sinut koppaa kyytiin! Byyh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa saa..varastamalla saat vielä kaiken halvemmalla tai jopa ilmaiseksi!
        Mutta
        Kokeileppa joskus sinne karhupuistoosi mennessä tarjota papana luukkuasi yangokuskille niin saatat saada kyydin maksutta! Me menneen ajan taksarit jäämme kateellisena nuolemaan näppejämme tästä hirveästä tappiosta kun sinä ja äitisi menette yangolla tunkiolta karhupuistoon ja merihakaan imemään kotikiljua! Voi meitä, olemme varmasti konkurssissa pian kun et meidän kotimaisten työtä tue muutaman kerran vuodessa liikaa juodessasi sillä 10-20€ ! Hyvä että kuitenkin ne rupuset roposi huolehdit kuitenkin veronkiertäjille ja rikollisille! Olet upea ihminen, ihan poliitikko yleisnero ainesta voi että jäämme sinua ja laskelmiasi kaipaamaan kun yangopoika sinut koppaa kyytiin! Byyh

        Totuus näyttää satuttavan. Kommenttihan oli vastaus kommenttiin, jonka sisältö oli täyttä propagandaa.

        Ainakin Kampissa terassilla istuessa näki lähinnä Kovasen autoja ja yangoja, menneen ajan autot vissiin viihtyvät paremmin tolpilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmm, jos ajan päivittäin 11 tuntia taksia Helsingissä ja sinä aikana näen 0-3 Yangon taksia per päivä, en kovin yleiseksi sitä sanoisi. Mistähän se johtuu ettei niitä enempää näy?

        Varmaan siitä, että sä istut reilu 7h tolpalla siitä 11 tunnista ja Yangon autot on liikkeellä ajelemassa asiakkaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa saa..varastamalla saat vielä kaiken halvemmalla tai jopa ilmaiseksi!
        Mutta
        Kokeileppa joskus sinne karhupuistoosi mennessä tarjota papana luukkuasi yangokuskille niin saatat saada kyydin maksutta! Me menneen ajan taksarit jäämme kateellisena nuolemaan näppejämme tästä hirveästä tappiosta kun sinä ja äitisi menette yangolla tunkiolta karhupuistoon ja merihakaan imemään kotikiljua! Voi meitä, olemme varmasti konkurssissa pian kun et meidän kotimaisten työtä tue muutaman kerran vuodessa liikaa juodessasi sillä 10-20€ ! Hyvä että kuitenkin ne rupuset roposi huolehdit kuitenkin veronkiertäjille ja rikollisille! Olet upea ihminen, ihan poliitikko yleisnero ainesta voi että jäämme sinua ja laskelmiasi kaipaamaan kun yangopoika sinut koppaa kyytiin! Byyh

        Juurihan verottaja totesi, että veronkierto ei ole yleistä taksialalla. Traficom päättää sen onko henkilö soveltuva taksikuskiksi. Muistan kun ajelin koulun ohella taksia Helsingissä niin silloin yksi TH:n isäntä pääsi istumaan lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Ja ihan kantasuomalainen isäntä oli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurihan verottaja totesi, että veronkierto ei ole yleistä taksialalla. Traficom päättää sen onko henkilö soveltuva taksikuskiksi. Muistan kun ajelin koulun ohella taksia Helsingissä niin silloin yksi TH:n isäntä pääsi istumaan lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Ja ihan kantasuomalainen isäntä oli.

        Ja ”jos yksi, niin kaikki” -logiikkasi toiminnassa, kuten niin yleistä tällä palstalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain Tampio uskoo menneen ajan taksin olevan halpa. Otetaan esimerkiksi vaikka tuolloin lauantai-iltana asemalta Karhupuistoon (googlen arvion mukaan 3.8 km, 10min)

        TH: 6,90 4,14 9,90 = 20,94 (todennäköisesti kieltäytyvät kyydistä)
        LT: 7,90 3,99 9,90 = 21,79
        menevä: 7,00 3,42 9,00 = 19,42
        yango: 6,00 1,98 1,50 = 9,48

        Vapaan taksin saa helposti sovittua 10-15 eurolla.
        Vain tyhmä maksaa liikaa. Ei ihme että Helsingissä näkee nyt enemmän yangon autoja.

        Yangon kuskina ei ole kiva olla?
        Halpa hinta kerää näitä ns. seko asiakkaita. Onneksi suurin osa on hyviä, mutta yangossa on enemmän ?? Hieman on tietoa ja keskustelin ystäväi kanssa kuinka narkkareilla ja ... on varaa käyttää "taksia" niin syy on tässä liian halvassa hinnassa.


    • Anonyymi

      Unohdin Kovasen autot tuolta listalta:

      TH: 6,90 4,14 9,90 = 20,94 (todennäköisesti kieltäytyvät kyydistä)
      LT: 7,90 3,99 9,90 = 21,79
      Menevä: 7,00 3,42 9,00 = 19,42
      Kovanen: 6,90 4,14 9,90 = 20,94 (parempi laatu TH:n hinnalla)
      Fixutaxi: 0,00 4,45 9,90 = 14,35
      yango: 6,00 1,98 1,50 = 9,48

      • Anonyymi

        Liikuttavaa kun tuherrat noita listojasi.
        Kannattais kuitenkin selvittää niitten oikeellisuus ennen kuin alkaa julkaisemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikuttavaa kun tuherrat noita listojasi.
        Kannattais kuitenkin selvittää niitten oikeellisuus ennen kuin alkaa julkaisemaan.

        Mikäs tossa on väärin? TH on paska


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs tossa on väärin? TH on paska

        No jos et itse tajua, ei voi mitään. Torvi mikä torvi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos et itse tajua, ei voi mitään. Torvi mikä torvi.

        Menneen ajan taksareita varmaan risoo se että taksiuudistuksen jälkeen saatiin parempia ja halvempia palveluita, ja omat kustannukset ovat jääneet kartelliajan tasolle kun muutakaan ei osata.

        Taksilain päivityksessä vertailuhinta tulee pakolliseksi, joten ihmisten on entistä helpompi vertailla hintoja. Hyvä niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menneen ajan taksareita varmaan risoo se että taksiuudistuksen jälkeen saatiin parempia ja halvempia palveluita, ja omat kustannukset ovat jääneet kartelliajan tasolle kun muutakaan ei osata.

        Taksilain päivityksessä vertailuhinta tulee pakolliseksi, joten ihmisten on entistä helpompi vertailla hintoja. Hyvä niin.

        Hinnat ovat suoraan taksifirmojen verkkosivuilta. Vapaiden taksien hinta perustuu omaan kokemukseen. Kerropa nyt mikä tuolla oli väärin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hinnat ovat suoraan taksifirmojen verkkosivuilta. Vapaiden taksien hinta perustuu omaan kokemukseen. Kerropa nyt mikä tuolla oli väärin?

        No voi v*ttu..etkö nyt osaa edes laskea..huh huh mitä sakkia täällä kirjoittelee. Koitas nyt kerran vielä, ja ihan ajatuksen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voi v*ttu..etkö nyt osaa edes laskea..huh huh mitä sakkia täällä kirjoittelee. Koitas nyt kerran vielä, ja ihan ajatuksen kanssa.

        Kerropa vihdoin mikä muka meni pieleen? Taksi Helsinki näkyi liian halpana? Vaikuttaa aika epätoivoiselta tuo kitinää.


    • Anonyymi

      Olen ajanut 40 vuotta taksia täällä maalla pienellä alle 3500 asukkaan kunnassa.
      Kukaan ei ole koskaan valittanut taksikuljetuksen hinnasta...ja matkat ovat 20-100km kyytejä...
      Onko teillä siellä suurissa kaupungeissa jokin ongelma taksipalveluiden suhteen, kun parin korttelin matkahinnastakin ( 8-12€) pitää kitistä ja tinkiä... teillä kulkee siellä linja-autot, metrot, raitsikat, ym julkinen liikenne, käyttäkää niitä...

      Täällä maalla ei juurikaan enää kulje julkista liikennettä, jokaisella on oltava oma auto työmatkoihin ja asioiden hoitamiseen tai ajetaan taksilla palveluiden ääreen.

      Taksilaki romutettiin juurikin suurten kaupunkien muutamien yleisön osastoilla kirjoittelevista"yön riekkujien" vaatimuksesta... muutamana yönä vuodessa juhlapyhinä kun ei saatu taksia heti sillä sekunnilla...

      Mm. pikkujouluihin mentiin alkuillasta julkisilla, mutta pilkun jälkeen kun julkiset ei enää liikennöineet kaatui kaikki tämä väkimäärä kapakoista kotiin kuljetettavaksi takseilla... mikään taksimäärä ei riittänyt parin tunnin sesonkia purkamaan...
      Miksei kukaan vaatinut julkisia liikennöimään myös tuolloin kun asiakkaita olisi ollut aamuyön tunteina... sitten vaadittiin lisää takseja, nyt niitä siellä taitaa olla liiaksi asti.
      Taksilakiuudistuksen myötä uusia innokkaita taksareita tuli "kultaa vuolemaan" suuriin kaupunkeihin...
      Tilanne taitaa olla nyt siellä ettei kukaan saa kunnollista tiliä taksiajolla...
      Tilanne kyllä realisoituu parin vuoden sisällä kun alalle tulee ja menee jatkuvasti uusia taksareita, eikä kukaan ole varsinaisesti alan ammattilainen...
      Ammattilaisella tarkoitan että tuntee paikkakunnan kuin omat taskunsa...
      Sama pätee muillakin aloilla, kokemus tekee ammattilaisen...

      Ammattilainen alalla kuin alalla on vuosien kokemuksen tuoma ammattitaito,,, jostakin jokaisen kuitenkin on aloitettava... nyt taksialla ei ehdi suuren alanvaihdon vuoksi kenestäkään tulla ammattilaista...

      Ammatilainen syntyy siis vain kertyneen kokemuksen ja oppimisen kautta.

      Tämä epäammattilaisten joukko näkyy esm päättäjissä, kansanedustajissa, ministereissä... kukaan ei ole virkansa edellyttämällä ammattitasolla kun poliitikot vaihtuu virkoihin kuin mustalaiset hevosta...

      Oikeasti alan ammattilaisten työskentelyä on ilo katsella ja ihailla alalla kuin alalla ja siitä tulee myös alan arvostus... Täällä maalla taksia vielä kunnioitetaan, toisin kuin siellä suurissa kaupungeissa mustamaalataan ja solvataan taksyrittäjiä ja taksinkuljettajia...

      T. Taksiammattilainen (40v alalla)
      Ps. aloitin 18 vuotiaana...

      • Anonyymi

        Varmaan moni kiittelee kaltaisiasi taksikuskeja jotka ajavat maakunnassa taksikeikkaa, eikä lähde lähikaupunkiin "kultaa vuolemaan". Monella maalaispaikkakunnalla taksin tilaaminen on vaikeaa ja yöllä mahdotonta.


      • Anonyymi

        Kiitos. Harvinaista nykyään maalaisjärkeä edustavasta kirjoituksesta, jossa järkipuhetta myös kaupunkien taksitilanteesta.

        Viime vuosina palstalle pesiytyneet, takseihin vihamielisesti suhtautuvat muutamat häiriköt ovat valitettavasti pilanneet palstan vastenmieliseksi lukea. Nettiaikakausi tarjoaa innokkaille trolleille kaikupohjaa, jolloin kyseiset ”tyhjät tynnyrit” kolisevat entistä kuuluvammin.

        Mutta emmeköhän heidänkin luonnevikaisuutta huokuvia vuodatuksia kestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos. Harvinaista nykyään maalaisjärkeä edustavasta kirjoituksesta, jossa järkipuhetta myös kaupunkien taksitilanteesta.

        Viime vuosina palstalle pesiytyneet, takseihin vihamielisesti suhtautuvat muutamat häiriköt ovat valitettavasti pilanneet palstan vastenmieliseksi lukea. Nettiaikakausi tarjoaa innokkaille trolleille kaikupohjaa, jolloin kyseiset ”tyhjät tynnyrit” kolisevat entistä kuuluvammin.

        Mutta emmeköhän heidänkin luonnevikaisuutta huokuvia vuodatuksia kestä.

        Maaseudulla on turha valittaa, kun kilpailua ei ole. Toivottavasti saadaan hiljaisemmillekin alueille pikkuhiljaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maaseudulla on turha valittaa, kun kilpailua ei ole. Toivottavasti saadaan hiljaisemmillekin alueille pikkuhiljaa.

        Mistähän saataisiin laskutaidottomia tolvanoita lisää ajamaan hiljaisille alueille, joilla entisillekään ei tahdo riittää keikka?

        Onko ylivoimaista ymmärtää, että taksiautoilu on ammatti eikä harrastus? Paitsi tietysti niille, jotka eivät tuota kertakaikkiaan ymmärrä.


      • Anonyymi

        Kyllä ne luvat vapautettiin ihan syistä, jotka hakattiin kiveen 1995, kun Suomi liittyi Eu:n.
        Suomi sai noottia asiasta ihan säännöllisesti, mutta toimiin ei ryhdytty, kun Suomen taksijärjestelmä oli maailman paras.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistähän saataisiin laskutaidottomia tolvanoita lisää ajamaan hiljaisille alueille, joilla entisillekään ei tahdo riittää keikka?

        Onko ylivoimaista ymmärtää, että taksiautoilu on ammatti eikä harrastus? Paitsi tietysti niille, jotka eivät tuota kertakaikkiaan ymmärrä.

        Täältä niitä piisaa, mutta eivät oikein tykkää asua muualla kuin isommissa kaupungeissa.


      • Anonyymi

        Ja sut voi korvata juuri afrikasta tullut poika.

        Kiitos navigaattori


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maaseudulla on turha valittaa, kun kilpailua ei ole. Toivottavasti saadaan hiljaisemmillekin alueille pikkuhiljaa.

        Senkun menet kilpailemaan sinne tarjoamalla työpanostasi. Älä itke koko aikaa. Iso mies ja rääkyy kuin nelivuotias!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan moni kiittelee kaltaisiasi taksikuskeja jotka ajavat maakunnassa taksikeikkaa, eikä lähde lähikaupunkiin "kultaa vuolemaan". Monella maalaispaikkakunnalla taksin tilaaminen on vaikeaa ja yöllä mahdotonta.

        80% pikkukuntien taksien tuloista tuli ennen yhteiskunnan ajoista. Ei siellä ole perus asiakasta joka maksaa kyydin itse tarpeeksi.


    • Anonyymi

      Hintavertailu ei ole trollausta. Paitsi ehkä ylihinnoittelevien taksifirmojen näkökulmasta.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Luuletko, että joku ajaisi Yangoa, Uberia yms jos se olis täysin kannattamatonta? Enkä siihen autoon ei tarvi laittaa lähes 60 k€ niin myös vakuutuksen saa halvemmalla. Jos sun kulurakenne on raskas niin se ei merkitse sitä, että kaikilla yrittäjillä olisi sama tilanne. Ja toisekseen moni Uber ja Yango kuljettaja tekee ihan oikeita töitä ja käy ajelemassa lisäansion vuoksi taksia vapaa-aikoina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko, että joku ajaisi Yangoa, Uberia yms jos se olis täysin kannattamatonta? Enkä siihen autoon ei tarvi laittaa lähes 60 k€ niin myös vakuutuksen saa halvemmalla. Jos sun kulurakenne on raskas niin se ei merkitse sitä, että kaikilla yrittäjillä olisi sama tilanne. Ja toisekseen moni Uber ja Yango kuljettaja tekee ihan oikeita töitä ja käy ajelemassa lisäansion vuoksi taksia vapaa-aikoina.

        Monella on ruusuiset kuvitelmat tuloista ja huono kannattavuus huomataan vasta siinä vaiheessa kun on auto ja varusteet alla, joten pakko on koittaa ajella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko, että joku ajaisi Yangoa, Uberia yms jos se olis täysin kannattamatonta? Enkä siihen autoon ei tarvi laittaa lähes 60 k€ niin myös vakuutuksen saa halvemmalla. Jos sun kulurakenne on raskas niin se ei merkitse sitä, että kaikilla yrittäjillä olisi sama tilanne. Ja toisekseen moni Uber ja Yango kuljettaja tekee ihan oikeita töitä ja käy ajelemassa lisäansion vuoksi taksia vapaa-aikoina.

        Yangon ja Uberin keikkojen kannattavuus niitä ajaville perustuu siihen, että ne ajetaan n.s. pimeänä. Ja kun niitä ajavat kuljettajat nostavat Kelan tuet, niin johan alkaa kannattaa.

        Voitko laittaa alle Yango-ja Uber -kyytien vastaavan laskelman kuin edellä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yangon ja Uberin keikkojen kannattavuus niitä ajaville perustuu siihen, että ne ajetaan n.s. pimeänä. Ja kun niitä ajavat kuljettajat nostavat Kelan tuet, niin johan alkaa kannattaa.

        Voitko laittaa alle Yango-ja Uber -kyytien vastaavan laskelman kuin edellä?

        Jännä, että verottaja ei päässyt samanlaisiin lopputuloksiin tutkittuaan näitä toimijoita, Mihin sinun "tietosi" perustuu?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yangon ja Uberin keikkojen kannattavuus niitä ajaville perustuu siihen, että ne ajetaan n.s. pimeänä. Ja kun niitä ajavat kuljettajat nostavat Kelan tuet, niin johan alkaa kannattaa.

        Voitko laittaa alle Yango-ja Uber -kyytien vastaavan laskelman kuin edellä?

        Aikamoista panettelua menneen ajan taksareilta. Verottaja on omissa tarkastuksissaan nähnyt veronkiertoa lähinnä näillä menneen ajan taksareilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jännä, että verottaja ei päässyt samanlaisiin lopputuloksiin tutkittuaan näitä toimijoita, Mihin sinun "tietosi" perustuu?

        Ei ollenkaan jännä. Yango- ja Uber-kuljettajat kun ovat niin pimeitä alan toimijoita, ettei verottajallakaan ole heistä tietoa, on verottajan heitä vaikea tutkia. Eli verottajan kannalta ”veronkiertoa ei taksialalla juuri esiinny”. Uskokoon ken tahtoo.

        Pitäisi tampiommankin ymmärtää, ettei esim. Uberin 25 %:n rosvoprovisiota ole kyydeistä varaa maksaa muutoin kuin lakisääteisiä maksuja laiminlyömällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollenkaan jännä. Yango- ja Uber-kuljettajat kun ovat niin pimeitä alan toimijoita, ettei verottajallakaan ole heistä tietoa, on verottajan heitä vaikea tutkia. Eli verottajan kannalta ”veronkiertoa ei taksialalla juuri esiinny”. Uskokoon ken tahtoo.

        Pitäisi tampiommankin ymmärtää, ettei esim. Uberin 25 %:n rosvoprovisiota ole kyydeistä varaa maksaa muutoin kuin lakisääteisiä maksuja laiminlyömällä.

        Itse ajelin Uberia 2018 syksystä kevääseen 2019. Ihan hyvin pystyi hoitamaan kaikki lakisääteiset maksut vaikka Uber otti provision välistä. Uberin dynaaminen hinnoittelu toimi todella kivasti silloin. En tiedä mikä tilanne on tänä päivänä kun automäärät on vissiin lisääntynyt, mutta itselläni juoksu oli keskimäärin noin 1,3 €/km.

        Autona oli Octavia ja vakuutusmaksut olivat n. 2400 € / vuosi Uberin diilillä. Uberin kautta kirjanpitäjä maksoi muutaman kympin ja totesin sen niin halvaksi, että en sitä itse viitsinyt alkaa tekemään. Uberin kyydit olivat pääosin suht lyhyitä, mutta niitä oli todella tiuhaan ja ne jaettiin aina lähimmälle autolle, joten tyhjänä ajoa oli suht vähän. Pidemmät kyydit eivät olleet kauhean kannattavia varsinkaan ilman kertoimia, mutta kävin kaikkiaan vain pari kertaa Uberin toiminta-alueen (Helsinki-Espoo-Vantaa) ulkopuolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse ajelin Uberia 2018 syksystä kevääseen 2019. Ihan hyvin pystyi hoitamaan kaikki lakisääteiset maksut vaikka Uber otti provision välistä. Uberin dynaaminen hinnoittelu toimi todella kivasti silloin. En tiedä mikä tilanne on tänä päivänä kun automäärät on vissiin lisääntynyt, mutta itselläni juoksu oli keskimäärin noin 1,3 €/km.

        Autona oli Octavia ja vakuutusmaksut olivat n. 2400 € / vuosi Uberin diilillä. Uberin kautta kirjanpitäjä maksoi muutaman kympin ja totesin sen niin halvaksi, että en sitä itse viitsinyt alkaa tekemään. Uberin kyydit olivat pääosin suht lyhyitä, mutta niitä oli todella tiuhaan ja ne jaettiin aina lähimmälle autolle, joten tyhjänä ajoa oli suht vähän. Pidemmät kyydit eivät olleet kauhean kannattavia varsinkaan ilman kertoimia, mutta kävin kaikkiaan vain pari kertaa Uberin toiminta-alueen (Helsinki-Espoo-Vantaa) ulkopuolella.

        Hienoa, jos olet noin esimerkillisesti toiminut. Olet ilmeisesti ollut se poikkeus, joka vahvistaa säännön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa, jos olet noin esimerkillisesti toiminut. Olet ilmeisesti ollut se poikkeus, joka vahvistaa säännön.

        Verottajan mukaan veronkiertoa ei havaittu, Tuntuu olevan menneen ajan taksareiden panettelua tuo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Verottajan mukaan veronkiertoa ei havaittu, Tuntuu olevan menneen ajan taksareiden panettelua tuo.

        Verottajan mukaan uusi LiikennepalveluLaki avasi paraatiovet harmaalle taloudelle taksialalla:

        Ihmisiä ja verottajaa huijataan: tiedot taksikyydistä saa poistettua kuitin antamisen jälkeen – taksiuudistus avasi paraatiovet talousrikollisille
        https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/970aef35-7494-4687-82b6-51877376ec12
        ”On tullut vastaan sovelluksia, joista tiedot kyydistä saa pyyhittyä pois senkin jälkeen, kun asiakas on saanut kuitin”, Verohallinnon valvontajohtaja Marko Myllyniemi kertoo.


    • Anonyymi

      Se että menneen ajan taksit eivät kykene kevyempään kulurakenteeseen ei tarkoita että muut eivät siihen pystyisi. Kartelliaikana kuluja ei pahemmin tarvinnut ajatella kustannussäästöjä kun asiakas joutui aina maksamaan maksimihinnan ja kartelli takasi kyydit.

      • Anonyymi

        Kartelli (ihan sun mieliksi) aikana kulut olivat täsmälleen samat kuin nykyisinkin. Ero tähän päivään on, että silloin hinnoittelu perustui kustannuksiin, maksimihinta oli asetettu sille tasolle, jolla yrittäjä ahkerasti töitä tehden saavutti kohtuullisen tulotason. Plussapuolena asiakkaan suuntaan oli hinnoittelun selkeys, kun kaikki taksit olivat samanhintaisia.
        Nykyään hinnoittelu perustuu markkinatilanteeseen: jos tarjolla on juuri halutulla hetkellä vain yksi palveluntarjoaja, voi tämä pyytää mitä tahansa hintaa, eli käyttää hyväkseen asiakkaan liikkumistarvetta.
        Uusilla yrittäjillä on myös monesti suuri "minimihinta" jolloin asiakas joutuu lyhyestä mutta tärkeästä kyydistä maksamaan vanhaan aikaan verrattuna kohtuuttomasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kartelli (ihan sun mieliksi) aikana kulut olivat täsmälleen samat kuin nykyisinkin. Ero tähän päivään on, että silloin hinnoittelu perustui kustannuksiin, maksimihinta oli asetettu sille tasolle, jolla yrittäjä ahkerasti töitä tehden saavutti kohtuullisen tulotason. Plussapuolena asiakkaan suuntaan oli hinnoittelun selkeys, kun kaikki taksit olivat samanhintaisia.
        Nykyään hinnoittelu perustuu markkinatilanteeseen: jos tarjolla on juuri halutulla hetkellä vain yksi palveluntarjoaja, voi tämä pyytää mitä tahansa hintaa, eli käyttää hyväkseen asiakkaan liikkumistarvetta.
        Uusilla yrittäjillä on myös monesti suuri "minimihinta" jolloin asiakas joutuu lyhyestä mutta tärkeästä kyydistä maksamaan vanhaan aikaan verrattuna kohtuuttomasti.

        Jep, niinkuin jo sanoin, kustannusten karsimiseen nämä eivät ole pystyneet.

        Minimimaksu on sinänsä ihan hyvä pointti - lisäsin aiempaan vertailuun

        TH: 6,90 4,14 9,90 = 20,94 (todennäköisesti kieltäytyvät kyydistä)
        LT: 7,90 3,99 9,90 = 21,79
        Menevä: 7,00 3,42 9,00 = 19,42
        Kovanen: 6,90 4,14 9,90 = 20,94 (parempi laatu TH:n hinnalla)
        Fixutaxi: 0,00 4,45 9,90 = 14,35
        yango: 6,00 1,98 1,50 = 9,48
        UberX hinta-arvio sunnuntai-iltapäivälle lle €8,54

        Minimihinta

        Taksi Helsinki €9/12
        Lähitaksi: Lähtömaksu €3.90/7.90
        Menevä; Lähtömaksu €4/7
        Kovanen €9/12
        FixuTaxi €10 (sisältää 2 km, ei lähtlmaksua)
        Yango Lähtömaksu €3/6 (sisältää 4 min ja 1.5/2km )

        Yango siis näyttää olevan selvästi paras lyhyissä kyydeissä, tosin en löytänyt minimiveloitusta Uberille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, niinkuin jo sanoin, kustannusten karsimiseen nämä eivät ole pystyneet.

        Minimimaksu on sinänsä ihan hyvä pointti - lisäsin aiempaan vertailuun

        TH: 6,90 4,14 9,90 = 20,94 (todennäköisesti kieltäytyvät kyydistä)
        LT: 7,90 3,99 9,90 = 21,79
        Menevä: 7,00 3,42 9,00 = 19,42
        Kovanen: 6,90 4,14 9,90 = 20,94 (parempi laatu TH:n hinnalla)
        Fixutaxi: 0,00 4,45 9,90 = 14,35
        yango: 6,00 1,98 1,50 = 9,48
        UberX hinta-arvio sunnuntai-iltapäivälle lle €8,54

        Minimihinta

        Taksi Helsinki €9/12
        Lähitaksi: Lähtömaksu €3.90/7.90
        Menevä; Lähtömaksu €4/7
        Kovanen €9/12
        FixuTaxi €10 (sisältää 2 km, ei lähtlmaksua)
        Yango Lähtömaksu €3/6 (sisältää 4 min ja 1.5/2km )

        Yango siis näyttää olevan selvästi paras lyhyissä kyydeissä, tosin en löytänyt minimiveloitusta Uberille.

        Itse asiassa tuo Uberin hinta-arvio yllätti, ilmeisesti ovat laskeneet hintoja Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, niinkuin jo sanoin, kustannusten karsimiseen nämä eivät ole pystyneet.

        Minimimaksu on sinänsä ihan hyvä pointti - lisäsin aiempaan vertailuun

        TH: 6,90 4,14 9,90 = 20,94 (todennäköisesti kieltäytyvät kyydistä)
        LT: 7,90 3,99 9,90 = 21,79
        Menevä: 7,00 3,42 9,00 = 19,42
        Kovanen: 6,90 4,14 9,90 = 20,94 (parempi laatu TH:n hinnalla)
        Fixutaxi: 0,00 4,45 9,90 = 14,35
        yango: 6,00 1,98 1,50 = 9,48
        UberX hinta-arvio sunnuntai-iltapäivälle lle €8,54

        Minimihinta

        Taksi Helsinki €9/12
        Lähitaksi: Lähtömaksu €3.90/7.90
        Menevä; Lähtömaksu €4/7
        Kovanen €9/12
        FixuTaxi €10 (sisältää 2 km, ei lähtlmaksua)
        Yango Lähtömaksu €3/6 (sisältää 4 min ja 1.5/2km )

        Yango siis näyttää olevan selvästi paras lyhyissä kyydeissä, tosin en löytänyt minimiveloitusta Uberille.

        Voi ei....numeropelle sai taas koneensa käyntiin. Ja yhtä pimeitä ja sekavia lukuja kuin ennenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi ei....numeropelle sai taas koneensa käyntiin. Ja yhtä pimeitä ja sekavia lukuja kuin ennenkin.

        Ihan oikeita lukuja. Et vieläkään pystynyt osoittamaan yhtään virhettä. Vai etkä ymmärrä miten taksiyhtiöt nykyään hinnoittelevat kyytinsä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan oikeita lukuja. Et vieläkään pystynyt osoittamaan yhtään virhettä. Vai etkä ymmärrä miten taksiyhtiöt nykyään hinnoittelevat kyytinsä?

        En viitsi oikoa sun lukuja. Jos oot niin tyhmä ettet tajua, ei voi mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En viitsi oikoa sun lukuja. Jos oot niin tyhmä ettet tajua, ei voi mitään.

        Luvut ovat oikeat, joten tietenkään et pysty oikomaan niitä.

        Ja - se vaan on tyhmää maksaa liikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kartelli (ihan sun mieliksi) aikana kulut olivat täsmälleen samat kuin nykyisinkin. Ero tähän päivään on, että silloin hinnoittelu perustui kustannuksiin, maksimihinta oli asetettu sille tasolle, jolla yrittäjä ahkerasti töitä tehden saavutti kohtuullisen tulotason. Plussapuolena asiakkaan suuntaan oli hinnoittelun selkeys, kun kaikki taksit olivat samanhintaisia.
        Nykyään hinnoittelu perustuu markkinatilanteeseen: jos tarjolla on juuri halutulla hetkellä vain yksi palveluntarjoaja, voi tämä pyytää mitä tahansa hintaa, eli käyttää hyväkseen asiakkaan liikkumistarvetta.
        Uusilla yrittäjillä on myös monesti suuri "minimihinta" jolloin asiakas joutuu lyhyestä mutta tärkeästä kyydistä maksamaan vanhaan aikaan verrattuna kohtuuttomasti.

        ” Kartelli (ihan sun mieliksi) aikana kulut olivat täsmälleen samat kuin nykyisinkin. ”

        No eihän olleet, ei mamuille tarvi maksaa omakotitaloja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi ei....numeropelle sai taas koneensa käyntiin. Ja yhtä pimeitä ja sekavia lukuja kuin ennenkin.

        Mitä epäselvää tuossa oli - jos yhteenlasku on niin ylivoimaisen vaikeaa kannattaa katsoa sitä lopullista hintaa yhtäsuuruusmerkin oikealla puolella. Mutta jos laskukyku on niin heikko laitetaan tuohon nyt sitten vain lopulliset hinnat tuolle esimerkkimatkalle.

        TH: = 20,94 (todennäköisesti kieltäytyvät kyydistä)
        LT: 21,79
        Menevä: 19,42
        Kovanen: 20,94 (parempi laatu TH:n hinnalla)
        Fixutaxi: 14,35
        yango: 9,48
        UberX hinta-arvio sunnuntai-iltapäivälle: €8,54

        Nyt riittävän yksinkertainen?


    • Anonyymi

      Kaveri ajelee TH:lla ja se kertoi, että niillä lopetettiin 20% alennuksien antaminen ja syy oli huono kysyntä ravintoloiden ja muiden palveluiden avaamisesta huolimatta. Hintojen nosto varmaan palauttaa kysynnän normaalille tasolle.

      • Anonyymi

        Asiakkaat ovat jo oppineet välttämään ylikalliita kyytejä? Ja kuskit kieltäytyivät taas ajamasta?


    • Anonyymi

      Miksi alipalkatulla alalla pitäisi saada edelleen halpuutusta? Kaipaatko samaa työntekijöiden hyväksikäyttöä kuin esim. siivousalalla?

      Taksialalla tarvittaisiin pikemmin hintojen nostoa, jotta kuljettajien ansiot nousisivat kohden 10 €/ tunti ansiota, joka sekin on vielä liian alhainen taso.

      On myös omiaan vaarantamaan kuljettajien terveyden ja liikenneturvallisuuden yli 10 tunnin työvuorojen ajaminen tai ajattaminen.
      Yhteiskunnalle tulee kalliimmaksi ylipitkistä työvuoroista aiheutuva terveyden ennenaikainen rapauttaminen verrattuna siitä saatavaan näennäiseen hyötyyn.

      Tilanne olisi toki korjattavissa, jos siihen löytyisi halua päättäjätaholla.

      • Anonyymi

        Kartelli on mennyttä aikaa. Turha haikailla sen perään.


      • Anonyymi

        Taksikuskit ovat yrittäjiä eivätkä työntekijöitä. Yrittäjiä ei voi hyväksikäyttää.

        Todellakin hintoja täytyy polkea kunnolla alas. Kouluttamattomat taksikuskit eivät ansaitse ihmisen arvoista palkkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksikuskit ovat yrittäjiä eivätkä työntekijöitä. Yrittäjiä ei voi hyväksikäyttää.

        Todellakin hintoja täytyy polkea kunnolla alas. Kouluttamattomat taksikuskit eivät ansaitse ihmisen arvoista palkkaa.

        Aivan. Sen takia sinun pitääkin nykyään matkustaa kielitaidottoman, ajotaidottoman maahanmuuttajan kyydissä, tapellen hinnoista koko matkan ajan. Parempaa kyytiä et ansaitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksikuskit ovat yrittäjiä eivätkä työntekijöitä. Yrittäjiä ei voi hyväksikäyttää.

        Todellakin hintoja täytyy polkea kunnolla alas. Kouluttamattomat taksikuskit eivät ansaitse ihmisen arvoista palkkaa.

        Kyllä ansaitsevat.

        Suomen perustuslaissa työvoiman suojelusta julkisen vallan taholta on säädetty:

        18 §

        Oikeus työhön ja elinkeinovapaus
        Jokaisella on oikeus lain mukaan hankkia toimeentulonsa valitsemallaan työllä, ammatilla tai elinkeinolla. Julkisen vallan on huolehdittava työvoiman suojelusta.

        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731#a731-1999


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Sen takia sinun pitääkin nykyään matkustaa kielitaidottoman, ajotaidottoman maahanmuuttajan kyydissä, tapellen hinnoista koko matkan ajan. Parempaa kyytiä et ansaitse.

        Applikaatiokyyti, eikä tarvitse miettiä mitä maksaa. Ja Yangolla hinta suunnilleen puolet TH:sta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksikuskit ovat yrittäjiä eivätkä työntekijöitä. Yrittäjiä ei voi hyväksikäyttää.

        Todellakin hintoja täytyy polkea kunnolla alas. Kouluttamattomat taksikuskit eivät ansaitse ihmisen arvoista palkkaa.

        Sossun s.o. Kelan luukulleko taksinkuljettajat pitäisi ajaa? Mikä ongelma ratkeaisi? Ainakin ne, jotka eivät taksia käytä, pääsisivät verojensa kautta maksamaan sitä taksinkuljettajien toimeentulon osaa, jonka taksinkäyttäjät jättäisivät liian halpojen taksikyytien takia kuljettajille maksamatta.

        Miksi takseja käyttämättömien kansalaisten tulisi maksaa kyseistä osuutta?

        Eikö periaate asiakas maksaa kaikesta, minkä saa ja saa kaiken, mistä maksaa ole hyvä johtosääntö myös taksialalle?

        Ylipitkien työpäivien teettäminen kuljettajilla on kehno tapa yrittää ratkaista ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sossun s.o. Kelan luukulleko taksinkuljettajat pitäisi ajaa? Mikä ongelma ratkeaisi? Ainakin ne, jotka eivät taksia käytä, pääsisivät verojensa kautta maksamaan sitä taksinkuljettajien toimeentulon osaa, jonka taksinkäyttäjät jättäisivät liian halpojen taksikyytien takia kuljettajille maksamatta.

        Miksi takseja käyttämättömien kansalaisten tulisi maksaa kyseistä osuutta?

        Eikö periaate asiakas maksaa kaikesta, minkä saa ja saa kaiken, mistä maksaa ole hyvä johtosääntö myös taksialalle?

        Ylipitkien työpäivien teettäminen kuljettajilla on kehno tapa yrittää ratkaista ongelma.

        Asiakas maksaa sen minkä on valmis maksamaan. Menneen ajan takseilla hinta/laatu-suhde vaan on huono.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiakas maksaa sen minkä on valmis maksamaan. Menneen ajan takseilla hinta/laatu-suhde vaan on huono.

        Paitsi jos kyydin hinta on yli 20 €. Silloin maksuhetken koittaessa otetaan ”Ritolat”, eli juoksutaksi. Ja senhän näillä saiteilla eräs aktiivisesti avautuva veijari on ottanut oikeudekseen määritellä ”mielenosoitukseksi”. Rikoslaki tuntee sen petoksena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi jos kyydin hinta on yli 20 €. Silloin maksuhetken koittaessa otetaan ”Ritolat”, eli juoksutaksi. Ja senhän näillä saiteilla eräs aktiivisesti avautuva veijari on ottanut oikeudekseen määritellä ”mielenosoitukseksi”. Rikoslaki tuntee sen petoksena.

        Tuolla nyt ei ole mitään tekemistä hinta/laatu-suhteen kanssa. Vai tarkoititko että TH-laatu on niin huono ettei siitä oikeasti kannata maksaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla nyt ei ole mitään tekemistä hinta/laatu-suhteen kanssa. Vai tarkoititko että TH-laatu on niin huono ettei siitä oikeasti kannata maksaa?

        Kun tuosta laadusta koko ajan vingutaan, olisiko mitään mahdollisuutta saada kuulla *mitä* se laatu sitten on? Paikallistuntemus, siisti auto, siisti kuljettaja, kielitaito vai mikä? Aina vaan huudetaan "huono laatu", kukaan ei vaan koskaan kerro mikä tarkasti ottaen mättää.

        Olisi nimittäin helpompi puuttua laadun heikkouteen, jos tietäisi missä vika on. Osaat varmasti ravintolassakin sanoa mikä pihvissä on vikana.

        Siis. Älä marise laadusta, sano ihan suoraan mikä sinua ei miellytä siinä kyydissä. Kummasti asiota voidaan muuttaa, kun tiedetään mitä muuttaa. Taksinkuljettaja tai taksiautoilija ei ole ajatustenlukija eikä hänellä ole kristallipalloa.

        Ihan asiallinen kommentointi tuottanee tulosta, se palstalle tyypillinen paskanjauhaminen on ajanhukkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla nyt ei ole mitään tekemistä hinta/laatu-suhteen kanssa. Vai tarkoititko että TH-laatu on niin huono ettei siitä oikeasti kannata maksaa?

        Eikai se huono ole, mutta ei selkeästi parempi kuin muillakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikai se huono ole, mutta ei selkeästi parempi kuin muillakaan.

        Nimenomaan näin.

        Kun palvelujen laatu on suunnilleen samaa tasoa, ei ole mitään syytä maksaa kyydistä suurempaa hintaa. Kuljettajan laatu on joka tapauksessa arpapeliä, oli palvelun toimittaja kuka tahansa. Ainoa poikkeus on ehkä Kovanen/Liuttu, niillä näyttää olevan keskimääräistä korkeampi rima kuljettajien palkkaamisessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan näin.

        Kun palvelujen laatu on suunnilleen samaa tasoa, ei ole mitään syytä maksaa kyydistä suurempaa hintaa. Kuljettajan laatu on joka tapauksessa arpapeliä, oli palvelun toimittaja kuka tahansa. Ainoa poikkeus on ehkä Kovanen/Liuttu, niillä näyttää olevan keskimääräistä korkeampi rima kuljettajien palkkaamisessa.

        Ja minkä unohdin mainita on Kovasen luotettavuus/täsmällisyys. Lakkasin käyttämästä TH:n tilauksia sen jälkeen kun keskus ei saanut toimitettua tilausta riittävän nopeasti, ja pudotti tilaukseni jonosta - ja sen seurauksena myöhästyin asiakaspalaverista. Tämä on keskeinen kriteeri(ni) firman piikkiin ajoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja minkä unohdin mainita on Kovasen luotettavuus/täsmällisyys. Lakkasin käyttämästä TH:n tilauksia sen jälkeen kun keskus ei saanut toimitettua tilausta riittävän nopeasti, ja pudotti tilaukseni jonosta - ja sen seurauksena myöhästyin asiakaspalaverista. Tämä on keskeinen kriteeri(ni) firman piikkiin ajoissa.

        Täysin mafia tuo TH. Aiheuttaa rähinöitä tolpilla etuilemalla jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin mafia tuo TH. Aiheuttaa rähinöitä tolpilla etuilemalla jne.

        Mene tolpille liikennepoliisiksi, jos noin paljon harmittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene tolpille liikennepoliisiksi, jos noin paljon harmittaa.

        Jos vain käyttäytyisitte?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos vain käyttäytyisitte?

        Jospa opettaisit villit taksit käyttäytymään niin asiakkaat uskaltaisivat valita niitä.


    • Anonyymi

      Persaukiset kävelee tai menee dösällä.

      • Anonyymi

        Tai ottaa taksin kilpailijalta


    • Anonyymi

      Itse ajoin 20 vuotta(kardelli taksia) nykyään ajan omalla autolla tuttuja.
      Jää enemmän käteen kuin ennen eikä tarvitse käydä tolpilla notkumassa.
      Erittäin tyytyväinen uudistukseen , niin paska liksa mulle jäi eikä omaa aikaa yhtään.

      • Anonyymi

        Mä tein saman ja nyt ajelen tuttuja 10h päivässä. Kannattava bisnes kun saa koko summan käteen.


    • Anonyymi

      Taaskin haiskahtaa Jakomäestä.

    • Anonyymi

      Niin ja "Kart/delli".

    • Anonyymi

      Asun kesällä teltassa Paloheinän metsissä, säästän vuokrarahat.... Ei muuten ole varaa ajella S Mersulla....

    • Anonyymi

      ON NIIN ETTÄ TAKSI KUSETUSTA ON!

      Lähitaksin auto seisoo hienon KIVITALON PIHASSA. Ei sellaisia rakenneta ellei ole massia päällä ja näköhään Lahitaksin kuskilla sitä ON.

      • Anonyymi

        On se niin! Sen sanoit sinäpä!


    • Anonyymi

      Taksi on halpa

      • Anonyymi

        Jos puhut Uberista tai Yangosta niin se on kyllä totta. Täällä tottui maksamaan kartellien ylikalliita hintoja niin siksi Uber Ja Yango tuntuvat todella halvoilta.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2013
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      55
      1731
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1634
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1535
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe