Kuolema ja tuska unessa

Anonyymi

Näin unta, jossa lähdin saunomaan siskoni luokse, jossa tilanne oli se, että hänen mies eläisi viimeistä kokonaista päivää. Istuimme saunassa lauteilla siskoni kanssa ja mies siinä pyörätuolissa. Tunnelma muilla oli hitusen haikea, mutta kuitenkin suht normaali. Itse taas koin tuskaa ja surua, jota itse koin oikeassa elämässä oman mieheni kuoleman jälkeen. Heräsin tähän tuskaan.

Nukahdin sitten uudestaa ja oli seuraava päivä. Koko meidän perhe oli tämän siskon miehen sängyn ympärillä (ehkä makuuhuoneessa) ja kaikki itki. Tämä mies oli kuitenkin suht rauhallinen. Isäni juotti siskon miehelle hitusen myrkkyä ja antoi palan rinkelistä. Sen jälkeen mies alko sinertää ja kuoli. Siskoni kumartu miehensä päälle itkemään ja itse heräsin omaan itkuun. Koin sitä samaa tuskaa, mitä koin kun itse koin mieheni kuoleman.

Eli onko tämä joku oma surutyön käsittely vai voiko viitata johonkin ihan muuhun?

2

285

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kuolema unissa tulee esim. pysähtyneenä kellona. Kuolemansymboleita on muitakin.
      Sisäinen mies, vammautunut, unessa ja hänen kuolemansa unessa on mielestäni enemmän kasvuun liittyvä juttu. Vanhan mieskuvan on 'kuoltava', jotta syntyy tilaa uudelle.
      Vahvat unet ovat yleensä kasvu-unia.

• Anonyymi

Kuolema on helpompi,kuin syntymä. Me meneme kotiin takisin,vaikka se ,,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      1044
    2. 65
      913
    3. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      898
    4. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      47
      882
    5. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      49
      811
    6. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      684
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      31
      649
    8. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      580
    9. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      577
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      38
      526
    Aihe