Kuinka paljon alle tiekohtaisen nopeusrajoituksen pitää kameratolpille jarruttaa?

Anonyymi

Ehkä jopa suurin osa autoilijoista jarruttaa tai ainakin muuten hidastaa juuri ennen kameratolppaa vaikkeivät olisi alunalkaenkaan ajaneet ylinopeutta.
Kuinka paljon alle nopeusrajoituksen pitää hidastaa, vai pitääkö?
Minä olen aina luullut että kameratolppa ei muuta nopeusrajoitusta, enkä ole niiden takia nopeuttani muuttanut.

53

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tolpalle ei tarvitse hiljentää yhtään jos ajaa enintään suurinta sallittua (todellista) nopeutta. Epävarma kuski voi hidastaa mittarinäyttämään niin pysyy varmalla puolella. Lisäksi jos epäilee unohtaneensa tiekohtaisen rajoituksen, selviää salaman välähdyksestä virhemaksulla (ylitys alle 20 km/h).

      • Muutamalla tiellä on aika ikävästi ansoitettu noilla kameratolpilla. Nopeusrajoitus seilaa järjettömästi, eikä tolppaa ennen edes muistuteta rajoituksesta. Ymmärrän, että moisilla alueilla pistetään reilusti jarrua, jos ei ole tullut seurattua rajoituksia.

        Noin yleensä ajan itse 7 km/h yli rajoituksen tolppaan. Selviää huomautuksella ja on vielä vähän marginaaliakin.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Muutamalla tiellä on aika ikävästi ansoitettu noilla kameratolpilla. Nopeusrajoitus seilaa järjettömästi, eikä tolppaa ennen edes muistuteta rajoituksesta. Ymmärrän, että moisilla alueilla pistetään reilusti jarrua, jos ei ole tullut seurattua rajoituksia.

        Noin yleensä ajan itse 7 km/h yli rajoituksen tolppaan. Selviää huomautuksella ja on vielä vähän marginaaliakin.

        Mikä sinun autossasi on niin huonoa, että haluat jatkuvalla ylinopeuden ajamisella minimoida autossasi vietetyn ajan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sinun autossasi on niin huonoa, että haluat jatkuvalla ylinopeuden ajamisella minimoida autossasi vietetyn ajan?

        Nääh, mulla on vaan parempia paikkoja missä olla. Auto on toki toisaalta sen verran lokoisa, että turhan hitaat nopeudet käyvät väsyttämään.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Nääh, mulla on vaan parempia paikkoja missä olla. Auto on toki toisaalta sen verran lokoisa, että turhan hitaat nopeudet käyvät väsyttämään.

        Olet muistaakseni useamman kerran kertonut että nopeudennosto esim. 80 > 100 km/h estää turtumisen ja keskittymisen herpaantumista. Jos jo parinkympin nopeudennosto aiheuttaa noin suuren tarpeen skarppaamiseen, niin väistämättä tulee mieleen kykysi turvalliseen ajamiseen, tai sitten tosiaan se, mitä edellä jo joku kysyi, autosi ajo-ominaisuudet tai sen kunto ylipäätään.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Nääh, mulla on vaan parempia paikkoja missä olla. Auto on toki toisaalta sen verran lokoisa, että turhan hitaat nopeudet käyvät väsyttämään.

        Et sitten ole sovelias ratin taakse jos ajaminen rajoituksia noudattaen on niin vaikeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten ole sovelias ratin taakse jos ajaminen rajoituksia noudattaen on niin vaikeaa.

        Hei, Rotta on ylivertainen. Myös liikenteessä.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Muutamalla tiellä on aika ikävästi ansoitettu noilla kameratolpilla. Nopeusrajoitus seilaa järjettömästi, eikä tolppaa ennen edes muistuteta rajoituksesta. Ymmärrän, että moisilla alueilla pistetään reilusti jarrua, jos ei ole tullut seurattua rajoituksia.

        Noin yleensä ajan itse 7 km/h yli rajoituksen tolppaan. Selviää huomautuksella ja on vielä vähän marginaaliakin.

        Kuljettaja, joka ei kykene noudattamaan rajoituksia, ei kelpaa rattiin.

        TheRat on valinnun nimimerkkinsä osuvasti. Rotta on taparikollinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet muistaakseni useamman kerran kertonut että nopeudennosto esim. 80 > 100 km/h estää turtumisen ja keskittymisen herpaantumista. Jos jo parinkympin nopeudennosto aiheuttaa noin suuren tarpeen skarppaamiseen, niin väistämättä tulee mieleen kykysi turvalliseen ajamiseen, tai sitten tosiaan se, mitä edellä jo joku kysyi, autosi ajo-ominaisuudet tai sen kunto ylipäätään.

        Tai sitten voit kokeilla mitä nopeuden pienikin nosto vaikuttaa ajokokemukseen. Ja erityisesti siihen, ettei tarvitse junnata jonoissa...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuljettaja, joka ei kykene noudattamaan rajoituksia, ei kelpaa rattiin.

        TheRat on valinnun nimimerkkinsä osuvasti. Rotta on taparikollinen.

        Olet oikeutettu mielipiteeseesi. Minulla on omani.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Tai sitten voit kokeilla mitä nopeuden pienikin nosto vaikuttaa ajokokemukseen. Ja erityisesti siihen, ettei tarvitse junnata jonoissa...

        Jaa, kyllä minulla on paras ajokokemus sellaista nopeutta ajaminen joka soveltuu kyseiselle tielle ja autolleni. Paras ajokokemus ei yleensä tule hampaat irvessä ylinopeutta ajamisesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, kyllä minulla on paras ajokokemus sellaista nopeutta ajaminen joka soveltuu kyseiselle tielle ja autolleni. Paras ajokokemus ei yleensä tule hampaat irvessä ylinopeutta ajamisesta.

        Sama vika. Siksipä en orjallisesti rajoituksia noudatakaan.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Tai sitten voit kokeilla mitä nopeuden pienikin nosto vaikuttaa ajokokemukseen. Ja erityisesti siihen, ettei tarvitse junnata jonoissa...

        Jos kaikki nostavat nopeutta saman verran, niin yhtälailla sitä jonossa edetään. Sujuvuuden kannalta on sitä paitsi parempi edetä tasaista vauhtia, olkoon sitten jonossa, kuin se että jonon sisällä ohitellaan ja nopeusjojoillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kaikki nostavat nopeutta saman verran, niin yhtälailla sitä jonossa edetään. Sujuvuuden kannalta on sitä paitsi parempi edetä tasaista vauhtia, olkoon sitten jonossa, kuin se että jonon sisällä ohitellaan ja nopeusjojoillaan.

        Pitää paikkansa, jos koko jonosta ei pääse ohi, mutta esim. 10-20 auton muodostaman jonon ohittaminen kannattaa, koska sen jälkeen pääsee jatkamaan suuremmalla nopeudella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos kaikki nostavat nopeutta saman verran, niin yhtälailla sitä jonossa edetään. Sujuvuuden kannalta on sitä paitsi parempi edetä tasaista vauhtia, olkoon sitten jonossa, kuin se että jonon sisällä ohitellaan ja nopeusjojoillaan.

        Ei todellisessa maailmassa noin käy. On ajoneuvoja, jotka eivät nopeuttaan voi nostaa, eikä se, että ajettaisiin kaikki samaa nopeutta toteudu kuin raideliikenteessä.


    • Anonyymi

      Kaikilla ei ole vakionopeudensäädintä, heillä on niin vanhat autot. Pakko jarruttaa.

      • Anonyymi

        Ei kai tarvii hidastaa tai jarruttaa ellei ole sakotettavan suurta ylinopeutta, vaikkei vakionopeudensäädintä olisikaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai tarvii hidastaa tai jarruttaa ellei ole sakotettavan suurta ylinopeutta, vaikkei vakionopeudensäädintä olisikaan?

        Nykyisessä autossani ei ole tasanopeussäädintä, mutta en sitä tarvitsekaan. Ajelen koko ajan nopeusrajoitusten mukaan niin ei tarvitse jarrutella kameratolpalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyisessä autossani ei ole tasanopeussäädintä, mutta en sitä tarvitsekaan. Ajelen koko ajan nopeusrajoitusten mukaan niin ei tarvitse jarrutella kameratolpalle.

        Hyvä. Osa meistä osaa ajaa melko hyvin ilman vakkariakin niin ettei nopeus seilaa edestakaisin, silloin ei välttämättä vakkaria kaipaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä. Osa meistä osaa ajaa melko hyvin ilman vakkariakin niin ettei nopeus seilaa edestakaisin, silloin ei välttämättä vakkaria kaipaa.

        Suurin osa näistä "melko hyvin osaavista" ajaa todellisuudessa alamäessä reilusi yli sallitu ja vastamaessä reilusti alle saalitun.
        Kunnollinen vakkari autossa pitää valitun nopeuden maaston kohdista riippumatta vakiona. Yllättävän monessa uudessa autossa vakkari toimii kuten näillä yllämainituilla "melko hyvin osaavilla".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa näistä "melko hyvin osaavista" ajaa todellisuudessa alamäessä reilusi yli sallitu ja vastamaessä reilusti alle saalitun.
        Kunnollinen vakkari autossa pitää valitun nopeuden maaston kohdista riippumatta vakiona. Yllättävän monessa uudessa autossa vakkari toimii kuten näillä yllämainituilla "melko hyvin osaavilla".

        Se on ikävää jos autossa on vakkari, mutta kuski ei osaa tai ymmärrä sitä käyttää.


    • Anonyymi

      Joku voisi kehittää meille sovelluksen, mikä säätäisi vakionopeuden säätimen kunkin kameratolpan kohdalla sopivaksi, ettei sitä tarvitsisi arpoa esim. oudoilla reiteillä.

      • Anonyymi

        Eikö riittäisi että Traficom tarjoaisi navigointiohjelman jonka nopeusrajoitustietoon voisi/ saisi luottaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö riittäisi että Traficom tarjoaisi navigointiohjelman jonka nopeusrajoitustietoon voisi/ saisi luottaa?

        Arvauksia, kuinka monta sataa miljoonaa tuollaisen teettäminen kustantaisi? Ei muuten, mutta paria viranomaisprojektia olen vähän seuraillut...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö riittäisi että Traficom tarjoaisi navigointiohjelman jonka nopeusrajoitustietoon voisi/ saisi luottaa?

        Minä käytän ainakin puhelimessani navigaattoriohjelmaa, joka näyttää kameratolpat. Näyttää myös nopeusrajoitukset, mutta ne eivät aina täsmää todellisiin, joten rajoitusmerkkejäkin tulee seurattua.


    • Anonyymi

      Minä aina pysähdyn joka tolpalle ja huudan kolme Sieg heil tervehdystä jumalaiselle tolpalle.

      • Anonyymi

        Nyt taisi mennä yli.
        Natsikortti lyöty


    • Suomalaiset autoilijat ovat sellaisia silmänpalvojia. Just viime viikolla muutaman auton päässä edessäni meni poliisin mustamaija moottoritien kiihdytyskaistalla ja liityttyään motarille jatkoi tasaista satasta, jolloin hurautin suurinta sallittua sataakahtakymppiä koko jonon ohitse, kun yksikään toinen ei uskaltanut poliisiautoa ohittaa.

      Tilanne oli mielestäni huvittava. Pystyin kuvittelemaan, kuinka taakse jääneet pösilöt pahoittivat mielensä moisesta hurjasta kapinallisuuden osoituksesta.

      Poliiseja ei tietenkään kiinnostanut pätkääkään minun lailliset ajamiseni.

      • Anonyymi

        Tuon saman olen havainnut myös Turun ohikulkutiellä, jossa on satasen rajoitus.
        Kun poliisiauton edessä ajaa joku tientukko 80 km/h, poliisi ei yleensä ohita ja taakse alkaa kertyä jonoa muista lampaista.
        Kun näistä menee ohi sillä satasen nopeudella tyhjällä vasemmalla kaistalla, lampaat jää vieläkin jonoon.
        Sitten kun poliisiauto jostain liittymästä poistuu, lampaille ei enää riitäedes se satasen nopeus vaan nyt onkin kiire yllättänyt ja moni jonossa madellut ohittaa minut.
        Aika idioottimaista virkavaltapelkoa, vai mitä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuon saman olen havainnut myös Turun ohikulkutiellä, jossa on satasen rajoitus.
        Kun poliisiauton edessä ajaa joku tientukko 80 km/h, poliisi ei yleensä ohita ja taakse alkaa kertyä jonoa muista lampaista.
        Kun näistä menee ohi sillä satasen nopeudella tyhjällä vasemmalla kaistalla, lampaat jää vieläkin jonoon.
        Sitten kun poliisiauto jostain liittymästä poistuu, lampaille ei enää riitäedes se satasen nopeus vaan nyt onkin kiire yllättänyt ja moni jonossa madellut ohittaa minut.
        Aika idioottimaista virkavaltapelkoa, vai mitä?

        Niin. Ei tuo minun edellä selostamani ollut ensimmäinen kerta minullakaan.

        En hyväksy ylinopeuksiakaan, mutta Suomessa nopeusrajoitukset ovat niin alhaisia, että mennään kelin ja muun liikenteen salliessa sitten sitä suurinta sallittua.

        Jookosta?


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Niin. Ei tuo minun edellä selostamani ollut ensimmäinen kerta minullakaan.

        En hyväksy ylinopeuksiakaan, mutta Suomessa nopeusrajoitukset ovat niin alhaisia, että mennään kelin ja muun liikenteen salliessa sitten sitä suurinta sallittua.

        Jookosta?

        Oletko koskaan ajatellut, että kun edes nykyisillä nopeuksilla emme kykene ajamaan ilman onnettomuuksia, niin miten pystyisimme siihen suuremmilla nopeuksilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko koskaan ajatellut, että kun edes nykyisillä nopeuksilla emme kykene ajamaan ilman onnettomuuksia, niin miten pystyisimme siihen suuremmilla nopeuksilla?

        Ne ei pysty joiden ei edes pitäisi enää ajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne ei pysty joiden ei edes pitäisi enää ajaa.

        Silti keskivertoa paremmiksi kuljettajiksi itseään luulevat, aiheuttavat eniten onnettomuuksia,koska heitä on lukumääräisesti myös eniten liikenteessä. 90 prosenttiahan meistä kuvittelee olevansa keskivertoa parempia. Ja kyllä meillä pitää olla oikeus ajaa autoa,vaikka riskitekijöitä olemmekin, jo nykyisillä nopeuksilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Silti keskivertoa paremmiksi kuljettajiksi itseään luulevat, aiheuttavat eniten onnettomuuksia,koska heitä on lukumääräisesti myös eniten liikenteessä. 90 prosenttiahan meistä kuvittelee olevansa keskivertoa parempia. Ja kyllä meillä pitää olla oikeus ajaa autoa,vaikka riskitekijöitä olemmekin, jo nykyisillä nopeuksilla.

        Aina on vaihtoehtoisia reittejä jos ei enää uskalla maantielle iän, sairauden tai muun syyn johdosta.

        Onnettomuustilastot eivät tykkää yllätyksistä, ja yllätyksiä erityisesti aiheuttavat poikkeukset, joihin kuuluvat niin keskimääräistä nopeammin kuin hitaamminkin kulkevat.

        Tämä jää köröttelijöiltä huomioimatta, ilmeisesti aivan omista, itsekkäistä syistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silti keskivertoa paremmiksi kuljettajiksi itseään luulevat, aiheuttavat eniten onnettomuuksia,koska heitä on lukumääräisesti myös eniten liikenteessä. 90 prosenttiahan meistä kuvittelee olevansa keskivertoa parempia. Ja kyllä meillä pitää olla oikeus ajaa autoa,vaikka riskitekijöitä olemmekin, jo nykyisillä nopeuksilla.

        Ei ne onnettomuudet ainakaan sillä vähene että jarrutellaan kameratolpille ja kiihdytetään taas heti sen jälkeen, sehän tämän ketjun aihe kai oli ainakin alunperin.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Aina on vaihtoehtoisia reittejä jos ei enää uskalla maantielle iän, sairauden tai muun syyn johdosta.

        Onnettomuustilastot eivät tykkää yllätyksistä, ja yllätyksiä erityisesti aiheuttavat poikkeukset, joihin kuuluvat niin keskimääräistä nopeammin kuin hitaamminkin kulkevat.

        Tämä jää köröttelijöiltä huomioimatta, ilmeisesti aivan omista, itsekkäistä syistä.

        Minulla on yleensä syy valittuun nopeuteen, mikäli se poikkeaa suurimmasta sallitusta. Sinä et vain tiedä syytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko koskaan ajatellut, että kun edes nykyisillä nopeuksilla emme kykene ajamaan ilman onnettomuuksia, niin miten pystyisimme siihen suuremmilla nopeuksilla?

        Kyllä niissä onnettomuuksissa on yleensä aina jokin muu vaikuttava tekijä kuin rajoituksen mukainen nopeus, kuten havainnointivirhe, väsymys, humalatila, tarkkaavaisuuden herpaantuminen, turvavälin puute, hirvet, porot ym. "yllättävät esteet". Tosin joskus vaikkapa pahassa lumimyräkässä tai peilijäisellä tiellä sekin rajoitusnopeus voi olla liikaa, jonka huomiotta jättäminen on sitten yksi esimerkki kuljettajan osaamattomuuden aiheuttamasta vaarasta.

        Osaamattomuus on minusta suuri vaaratekijä, niin liikennetilanteiden hahmottamisen kuin ihan ajoneuvon hallinnan osaltakin. Nykyään jostain syystä ei tunnuta arvostavan yhtään ns. pelisilmää ja ennakointitaitoa liikenteessä. On vain MINUN oikeus ajaa näin, ja kaikki muut väärässä, ja jos joku muu tekee virheen niin silloin jäädään heti avuttomaksi uhriksi, ei osata tehdä omasta puolesta mitään. Ja ajoneuvon hallinnan harjoitteluahan pidetään jo suorastaan paheksuttavana, eihän sitä tarvitse mitään osata kun automatiikka hoitaa kaiken. Kaaharit ne vaan "temppuilee", ja normaali ihmiselle riittää muka se että osaa painaa kaasua ja kääntää rattia, kun istuu auton kyydissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne onnettomuudet ainakaan sillä vähene että jarrutellaan kameratolpille ja kiihdytetään taas heti sen jälkeen, sehän tämän ketjun aihe kai oli ainakin alunperin.

        Niinpä, mutta kerro se niille hidastelijoille ja jarruttelijoille, jotka nekin ovat lähes poikkeuksetta mielestään muita parempia kuljettajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on yleensä syy valittuun nopeuteen, mikäli se poikkeaa suurimmasta sallitusta. Sinä et vain tiedä syytä.

        Tottakai jokaisella on syynsä omaan ajonopeuteen. Useinmiten jos nopeus on selvästi alle suurimman sallitun, syy on kuskin ajokunnossa, se on helppo jokaisen päätellä silloin kun se ei ole poikkeuksellisen huono ajokeli tai edessä mateleva liikenne josta ei pääse kohtuudella ohi.
        Joskus harvoin se voi olla myös väärin lastattu auto tai asiallisesti kiinnittämättä jäänyt lasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on yleensä syy valittuun nopeuteen, mikäli se poikkeaa suurimmasta sallitusta. Sinä et vain tiedä syytä.

        Ja se sinun syysi on yleensä mihinkään todelliseen tarpeeseen perustumaton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai jokaisella on syynsä omaan ajonopeuteen. Useinmiten jos nopeus on selvästi alle suurimman sallitun, syy on kuskin ajokunnossa, se on helppo jokaisen päätellä silloin kun se ei ole poikkeuksellisen huono ajokeli tai edessä mateleva liikenne josta ei pääse kohtuudella ohi.
        Joskus harvoin se voi olla myös väärin lastattu auto tai asiallisesti kiinnittämättä jäänyt lasti.

        Viimeisen lauseen kohdalla alkaa jo lämmetä. Vastaavanlaisia syitä on myös muitakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se sinun syysi on yleensä mihinkään todelliseen tarpeeseen perustumaton.

        Kyllä se lähes aina perustuu kuljettajan ajokyvyn puutteeseen, jos nopeus on selvästi alle suurimman sallitun tie- ja ajoneuvokohtaisen nopeuden.


    • Anonyymi

      Vähän ennen tolppaa kun olisi se nop.merkki niin tätä ongelmaa ei olisi :)

      • Anonyymi

        Onhan se siellä - matkaa voi vaan olla useampi kilometri. Pitää vaan muistaa mikä se viimeisin nopeusrajoitusmerkki oli. Mutta aika yleisesti jos 80 tiellä pudotetaan risteystä lähestyttäessä nopeusrajoitus 60 km:iin tunnissa tai 100 -> 80 niin parin sadan metrin päässä on kamerapömpeli.


      • Anonyymi

        Ei ikävä kyllä pidä paikkaansa.
        Esim. Raumalta Turkuunpäin ajettaessa on kesärajoitusten aikaan heti pikkutien risteyksen jälkeen 100 km/h rajoitusmerkki ja heti sen jälkeen kameratolppa. ( 100 rajoitus on siis myös risteyksen kohdalla) Suurin osa jarruttaa siinä silti vaikkei ole ylinopeutta ajaneet muutenkaan. Kyllä osa ihmisistä on liian tyhmiä suoriutumaan edes niin selkeästä tilanteesta ilman jarruttamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ikävä kyllä pidä paikkaansa.
        Esim. Raumalta Turkuunpäin ajettaessa on kesärajoitusten aikaan heti pikkutien risteyksen jälkeen 100 km/h rajoitusmerkki ja heti sen jälkeen kameratolppa. ( 100 rajoitus on siis myös risteyksen kohdalla) Suurin osa jarruttaa siinä silti vaikkei ole ylinopeutta ajaneet muutenkaan. Kyllä osa ihmisistä on liian tyhmiä suoriutumaan edes niin selkeästä tilanteesta ilman jarruttamista.

        Pitäähän risteykseen tullessa varoa ja vaikka hiljentää nopeutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäähän risteykseen tullessa varoa ja vaikka hiljentää nopeutta.

        No miksiköhän ne samat jarruttajat ei hidasta edellisen sivutien risteyksen kohdalla missä ei ole kameratolppaa.


    • Anonyymi

      Niin paljon että takana tulevien otsasuonet alkavat jyskyttämään ja pitää tänne tulla aiheesta kyselemään.

    • Harva kiihdyttää nopeuskameralle, useimmat hidastavat. Hidastus on useimmiten välillä 30 - 0 km/h, keskimäärin 10 km/h, eikä korreloi selvästi edeltäneeseen nopeuteen (eli jos kahdeksankympin alueella on ajanut seitsemääkymppiä, pudottaa silti tolpalle kuuteenkymppiin) . Yhä enemmän kuitenkin alkaa olla kuskeja, jotka eivät suotta muuta nopeuttaan tolpan silmänpalvonnan vuoksi.

      • Anonyymi

        Joo, kun tietää oman todellisen nopeuden, niin ei ole tarve muuttaa nopeutta laisinkaan. Useimmat eivät tiedä mittarivirhettään ja hidastavat "varmuuden vuoksi".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, kun tietää oman todellisen nopeuden, niin ei ole tarve muuttaa nopeutta laisinkaan. Useimmat eivät tiedä mittarivirhettään ja hidastavat "varmuuden vuoksi".

        Kehä ykkösellä jengi kyllä hiljentää kameroihin vaikka ajaisivat 70 kmh rajoituksen ollessa 80.

        Jos kehälle laitetaan 100 rajoitus niin ehkä nää etanat osais ajaa 80..


    • Anonyymi

      Itse pelaan "kameratolppa bingoa".... ja 100-80km/h vauhdissa ei kerkiä katsomaan oliko kamera kiinni.. joten hidastetaan 60-65km/h tolppaa ennen. hyvin olemme edistyneet " jono bingossakin" montako autoa on perässä tolpan kohdalla. ja montako lähtee ohi kun kiihdytetään sallittuun nopeuteen.

      siis nämä pelit:
      -Kameratolppa bingo
      -jonobinggo takana
      -jonobingo ohittajat

      hyvää peli iloa :D

      • Anonyymi

        Siinähän se lopulta tuli. "En viitsi seurata liikennettä ja rajoituksia ajaessani. Kuudenkympin alle ei varmaan ole kameratolppia, siihen pitää varmuuden vuoksi hiljentää joka tolpalla."

        Pää pois perseestä ja ala ajaa sitä autoa! Jos lähes kaikki muutkin pystyvät ajamaan rajoitusten mukaan, miksi et juuri sinä pysty? Pyydä vaikka autokoulusta muutama ajotunti, jos homma on muuten liian vaikea.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      151
      5345
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      12
      2272
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1688
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      153
      1584
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      322
      1571
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      8
      1571
    7. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      24
      1569
    8. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1329
    9. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      131
      1326
    10. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      48
      1197
    Aihe