Poliisi tutkii uskovaisten leirin

Vaasassa äärikristittyihin lukeutuva seurakunta on leirillään tarjonnut alaikäisille mehua, jossa oli putken puhdistusainetta.
5 lasta ja yksi isompi ohjaaja saivat myrkytyksen.

FMU:n Vaasan seurakunnan johtaja Roland Nylund sanoo, että jatkossa kaikki kemikaalit aiotaan pitää lukkojen takana ja hän on myös pahoillaan tapahtuneesta.

Ihan kuin kaikesta selviää sillä, kun myrkyt siirtää lukkojen taakse ja on pahoillaan.

Putkineste on sen verran syövyttävää, että mehupullostakin se voi mennä läpi, eli ne pitää olla alkuperäisissä pulloissaan.
Tarkistikohan seurakunta edes mehupullossa olevan vanhentumispäivämäärän ?

FMU:n ruotsinkieliset seurakunnat vastaavat lähinnä Vapaakirkon seurakuntia, eli ovat luterilaisia aikuiskastajia.

75

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paha moka kyllä ja tosiaan hiukan ihme, että muovipullo olisi kestänyt pitkällistä säilyttämistä. Ottakaamme opiksi, älä ikinä säilyttele mitään merkkaamattomissa pulloissa tai astioissa.

      Toivotaan kuitenkin, että kyseessä vahinko tavoin ihmetyttää, että miten ovat saaneet tenavat tuota juomaan. Ainakin teollisuustason aineet mitä meilläkin on niin ovat niin tymäkkää tavaraa , että jo haju melkein saa kakomaan ja niihin jopa ihan syystä lisätään hajua jotta ihmiset eivät vahingossa sitä kulauttelisi.

      • Anonyymi

        ....miten ovat saaneet juomaan...!?

        pääset pian pekun ohi noilla tolkuttomilla kommenteillasi.


      • Anonyymi

        "Vaasassa äärikristittyihin lukeutuva seurakunta"
        Peku mikä on ÄÄRIKRISTITTY?
        Leirin järjesti Föreningen Missionskyrkans Ungdom.

        Ihmettelen, miten voidaan laittaa puhdistus ainetta MEHUPULLOON ja jättää se keittiön pöydälle? Sitä paitsi se aine HAISEE pahalle, eikö mehun laittajalla ollut hajuaistia ?
        Myrkyt säilytetään AINA ALKUPERÄISISSÄ säilytysastioissa ja SIIVOUSKAAPISSA? Vaikuttaa aika amatööri keittiöltä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vaasassa äärikristittyihin lukeutuva seurakunta"
        Peku mikä on ÄÄRIKRISTITTY?
        Leirin järjesti Föreningen Missionskyrkans Ungdom.

        Ihmettelen, miten voidaan laittaa puhdistus ainetta MEHUPULLOON ja jättää se keittiön pöydälle? Sitä paitsi se aine HAISEE pahalle, eikö mehun laittajalla ollut hajuaistia ?
        Myrkyt säilytetään AINA ALKUPERÄISISSÄ säilytysastioissa ja SIIVOUSKAAPISSA? Vaikuttaa aika amatööri keittiöltä?

        Soluttautuneen ääriateistin provokaatio?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soluttautuneen ääriateistin provokaatio?

        Palstalta on opittu, että jos kristitty tekee tahallaan tai piittaamattomuuttaan pahaa tai vain asiantuntemattomuutteen, huolimattomuuttaan tai ymmärtämättömyyttään virheenkin, niin sitten hän ei ole oikea kristitty. Eli totta mooses kyse oli soluttautuneen ääriateistin false flag -iskusta, ja taustalla on tietysti itse sielunvihollinen.


    • Anonyymi

      Vahinkohan se oli, mutta jotain kertoo ihmisen piittaamattomuudesta tai tyhmyydestä, että säilyttää vaarallista ainetta elintarvikkeelle tehdyssä pakkauksessa. Sekaantumisen vaara on aivan ilmeinen.

    • Anonyymi

      Joku pahantahtoinen ateisti on varmaan käynyt sujauttamassa myrkyn mehupullossa krisujen keittiöön.

      • Anonyymi

        Jumala kävi laittamassa nesteet, en se minä ollut.


    • Anonyymi

      Tästä aloituksesta tulisi tehdä tutkinta, missä niin sanotaan että alaikäisille on tarjottu myrkkyä, mikä törkeä vale! Ihan selvää vihapuhetta.

      • Anonyymi

        Jos pakotat minun lapseni juomaan kuumalla putkireiskaan niin arvaat varmasti mitä sinulle teen. Ateistit ovat lempeitä suuttuessaan, jopa isis kavereita lempeämpiä.


      • Tulisi tehdä ja tulisi tehdä, mikset sitten tee? Poliisilla on muistaakseni netissä kaavake rikosilmoitusta varten. Osaat kai kirjoittaa?


    • Varsinainen Kemikaali-Ali, eikö perusasioista pitäisi lähteä myös hihhuleiden pakkokäännytysleireillä. Siitä, että ympäristö on turvallinen lasten olla.

      Ehkä ruokakuluja haluttiin pienentää ja tarjota lapsille todella Elävää Vettä.

      • Pahimmillaan taitaa polttaa reijän ruokatorveen tai lopulta vatsaan jos sinne ehtii. Konetiskiaine on muuten samaa sarjaa, eli ne kannattaa korjata piiloon jos lapsia lähellä.

        Ihmetyttää kyllä se miten on saatu juomaan moista. Kodinputkimies ainekkin haisee muistaakseni aika pahalle.


      • Anonyymi

        Toivotaan, että ympäristö on turvallisempi, kun Seta alkaa järjestämään Heterosta Homoksi pakkokäännytysleirejä lapsille. Ja että pojille tarjotaan vain mehua, ei mitään muita nesteitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toivotaan, että ympäristö on turvallisempi, kun Seta alkaa järjestämään Heterosta Homoksi pakkokäännytysleirejä lapsille. Ja että pojille tarjotaan vain mehua, ei mitään muita nesteitä.

        Miksi ihmeessä tuollaista tehtäisiin ? Ja kun ei seksuaalisuus ole mikään vaihdettava lippalakki. Asiaa ei siis auta tymäkätkään mehut.


      • Anonyymi
        TolkunIhminen kirjoitti:

        Miksi ihmeessä tuollaista tehtäisiin ? Ja kun ei seksuaalisuus ole mikään vaihdettava lippalakki. Asiaa ei siis auta tymäkätkään mehut.

        siinä on nyt kaikkea muuta kuin tolkullisia kommentteja heti monta peräkkäin, ettekö kykene parempaan, olen luullut ettei täällä alaikäiset kirjoittele juurikaan !


      • TolkunIhminen kirjoitti:

        Miksi ihmeessä tuollaista tehtäisiin ? Ja kun ei seksuaalisuus ole mikään vaihdettava lippalakki. Asiaa ei siis auta tymäkätkään mehut.

        Koska aihe on aitouskovaisille äärimmäisen kiusallinen, pitää pian keksiä vastapuolelle uusia mielipuolisia syntejä kuten heteroitten pakkokäännyttäminen homoiksi.

        Harmi vain, että ne ovat keksittyjä ja tämä uutinen taas tosi. Epätosia uutisia toki heidän pyhä loitsukirjansakin on tulvillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivotaan, että ympäristö on turvallisempi, kun Seta alkaa järjestämään Heterosta Homoksi pakkokäännytysleirejä lapsille. Ja että pojille tarjotaan vain mehua, ei mitään muita nesteitä.

        Eipä kauan kestänyt kun aloit Setaa syyttelemään perustetta. Oikein toivot että setalaiset olisivat yhtä tolloja kuin uskovaiset, että tämäkin typerä moka olisi setalaisten eikä tosikristittyjen tekemä.

        Mitäs jos pitäytyisit tosiasioissa ja tunnustaisit ne ihan mukisematta.


    • Anonyymi

      Olisiko retardille tai tarkoituksella toimineelle jammu sedän kohtalo lempeämpi vaihtoehto.

      • Eikös Jammulla ollut varsin lenheetie (eli helppo) siihen nähden mitä teki ?


      • Jammulla ei vaan tainnut olla uskonnollista juttua.

        Kamala juttuhan tuo oli. Aikoinaan sitä ajattelin kun olikohan muistaakseni alibissa artikkeli , että hattua nostan jos noiden tyttöjen perheet tuosta jotenkin edes selvisivät. Itse olisin varmasti myynnyt vaikka sieluni mokoman taposta.


      • TolkunIhminen kirjoitti:

        Jammulla ei vaan tainnut olla uskonnollista juttua.

        Kamala juttuhan tuo oli. Aikoinaan sitä ajattelin kun olikohan muistaakseni alibissa artikkeli , että hattua nostan jos noiden tyttöjen perheet tuosta jotenkin edes selvisivät. Itse olisin varmasti myynnyt vaikka sieluni mokoman taposta.

        Seurakunnan johtaja kertoo yhteensattumien summasta eli siis näyttää olevan tiedossa se, miten kaikki tapahtui, muta hän ei sitä kerro.

        Merkillistä asiassa on myös se, etteivät he itse tehneet poliisille ilmoitusta.
        Sairaala joutui tekemään ilmoituksen poliisille.


      • Anonyymi
        TolkunIhminen kirjoitti:

        Eikös Jammulla ollut varsin lenheetie (eli helppo) siihen nähden mitä teki ?

        Se oli vertaus, mitä ihminen voisi tehdä suuttuessaan, kenelle ja miksi.


      • Pe.ku kirjoitti:

        Seurakunnan johtaja kertoo yhteensattumien summasta eli siis näyttää olevan tiedossa se, miten kaikki tapahtui, muta hän ei sitä kerro.

        Merkillistä asiassa on myös se, etteivät he itse tehneet poliisille ilmoitusta.
        Sairaala joutui tekemään ilmoituksen poliisille.

        Eikös uskonlahkojen yleinen käytäntö ole ollut, että omista ei tehdä rikosilmoitusta vaan pyritään ”hoitamaan” asia omassa piirissä, vaikenemalla jos mahdollista.


    • Anonyymi

      Ikävä vahinko, josta peku saa aiheen solvata kristttyjä tapansa mukaan äärikristityiksi. Aina kannattaa tarkistaa pekun aloitukset lähteestä, missä hengessä peku on solvauksensa milloinkin laatinut. Ja aina niissä on valheita tai muuta huomautettavaa. Säälittävä tyyppi tämä tapaus.

      – "FMU:n puheenjohtaja Roland Nylund sanoo myrkytyksestä ensimmäisenä kertoneen Svenska Ylen haastattelussa, etteivät kaikki putkiainetta sisältävää mehua saaneet nielaisseet sitä, vaan osa sylki sen suoraan pois . Nylundin mukaan kenellekään lapsista ei tarvinnut tehdä vatsahuuhtelua.
      Nylundin mukaan leiriläisten vanhempiin oltiin heti tapahtuneen jälkeen yhteydessä.

      FMU:n hallituksen sunnuntaina julkaisemassa tiedotteessa kerrotaan, että myrkytysturma tapahtui leirin lopussa, juuri vähän ennen kuin lasten oli määrä lähteä kotimatkalle. Tiedotteen mukaan onnettomuus tapahtui useiden epäonnistuneiden tapahtumien seurauksena.

      FMU:n tiedotteessa todetaan, että tapahtuma oli onnettomuus. Lisäksi FMU:n hallitus kertoo, että leiripaikan turvallisuussuunnitelma ja menettelyt aiotaan päivittää vastaavien vaaratilanteiden estämiseksi.

      Nylynd kertoo Ylelle, että jatkossa kaikki kemikaalit aiotaan pitää lukkojen takana.
      Hän on myös pahoillaan tapahtuneesta ja toivoo, että onnettomuudesta huolimatta kaikki lapset voivat viettää mukavan kesäloman." –

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3bf0c59d-b1d9-4360-92c2-f6846315ea51

      • Anonyymi

        Minä olen kanssa syntynyt retardin virheestä, joten itsenne kannalta ei ole aivan sama, että vahinkoja sattuu.


      • >Ikävä vahinko, josta peku saa aiheen solvata kristttyjä tapansa mukaan äärikristityiksi.

        Toki hän ei missään väittänyt, että kaikki kristityt olisivat äärikristittyjä, vaan nimesi FMU:n sellaisten järjestöksi. Arvaisin että FMU edustaa noin prosenttia Suomen kristityistä.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Ikävä vahinko, josta peku saa aiheen solvata kristttyjä tapansa mukaan äärikristityiksi.

        Toki hän ei missään väittänyt, että kaikki kristityt olisivat äärikristittyjä, vaan nimesi FMU:n sellaisten järjestöksi. Arvaisin että FMU edustaa noin prosenttia Suomen kristityistä.

        Lähetyskirkko. Otapa selvää.

        Ja luepa aloitukseni eka kappale. Siitä pitäisi selvitä pekun yleiset metkut kristittyjä kohtaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lähetyskirkko. Otapa selvää.

        Ja luepa aloitukseni eka kappale. Siitä pitäisi selvitä pekun yleiset metkut kristittyjä kohtaan.

        Et sinä kirjoittanut aloitusta vaan pe.ku. Ja enköhän minä hänet jo muutaman tuhannen viestin perusteella nettipersoonana tunne.

        Sinua taas en tunne lainkaan, koska piileskelet toisin kuin pe.ku.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Et sinä kirjoittanut aloitusta vaan pe.ku. Ja enköhän minä hänet jo muutaman tuhannen viestin perusteella nettipersoonana tunne.

        Sinua taas en tunne lainkaan, koska piileskelet toisin kuin pe.ku.

        > Et sinä kirjoittanut aloitusta vaan pe.ku.<

        Olenko väittänyt kirjoittaneeni aloituksen?

        Minä kirjoitin näin: "Ikävä vahinko, josta peku saa aiheen solvata kristttyjä tapansa mukaan äärikristityiksi. Aina kannattaa tarkistaa pekun aloitukset lähteestä, missä hengessä peku on solvauksensa milloinkin laatinut. Ja aina niissä on valheita tai muuta huomautettavaa. Säälittävä tyyppi tämä tapaus."

        Pekun tyyli on nimitellä kristittyjä äärikristityiksi vaikkka sellaisia ei meillä edes ole. Kunhan purkaa omaa kaunaansa tai mitä lie pahuuttaan kristittyjä kohtaan. Minä olen myös lukenut aika monta pekun viestiä ja tunnen tyylin: herjaava, ilkeä, vääristelevä, valehteleva konservatiivikristittyjä kohtaan. Liberaalikristittyjä kohtelee aivan toisin. Ja syyn siihen me konservatiivit myös ymmärrämme. Ateistit olette kuin alttarilla edessämme paljaana, luemme teitä kuin avointa kirjaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        > Et sinä kirjoittanut aloitusta vaan pe.ku.<

        Olenko väittänyt kirjoittaneeni aloituksen?

        Minä kirjoitin näin: "Ikävä vahinko, josta peku saa aiheen solvata kristttyjä tapansa mukaan äärikristityiksi. Aina kannattaa tarkistaa pekun aloitukset lähteestä, missä hengessä peku on solvauksensa milloinkin laatinut. Ja aina niissä on valheita tai muuta huomautettavaa. Säälittävä tyyppi tämä tapaus."

        Pekun tyyli on nimitellä kristittyjä äärikristityiksi vaikkka sellaisia ei meillä edes ole. Kunhan purkaa omaa kaunaansa tai mitä lie pahuuttaan kristittyjä kohtaan. Minä olen myös lukenut aika monta pekun viestiä ja tunnen tyylin: herjaava, ilkeä, vääristelevä, valehteleva konservatiivikristittyjä kohtaan. Liberaalikristittyjä kohtelee aivan toisin. Ja syyn siihen me konservatiivit myös ymmärrämme. Ateistit olette kuin alttarilla edessämme paljaana, luemme teitä kuin avointa kirjaa.

        >Olenko väittänyt kirjoittaneeni aloituksen?

        No mitä sitten tarkoittaa: "Ja luepa aloitukseni eka kappale."


    • Anonyymi

      Olis paljon sanottavaa aloituksesta mutta parempi kun ei sano mitään.

      • Anonyymi

        RKP leirit ovat vaarallisia lapsille jos röörit ovat aina tukossa?


      • Anonyymi

        Minä sanon sitten muille sivustoille, saatan levittää tämän ulkomaita myöten.
        Suomessa asuu retardeja, jotka uskovaisten tuella aiheuttavat vakavia "onnettomuuksia".


    • Anonyymi

      Putkimies on putkimies vaikka viemärinavaajalla leikkaisi. Eikä kumpikaan parane.

    • Anonyymi

      lastenleiri on sellainen paikka, että jos alueella kasvaa yksi puu, jossa on yksi oksantynkä jäänyt karsimatta alaosasta, niin varmuudella joku juoksee siihen silmänsä.

      sitten alkaakin pekumaiset aloitukset syntyä foorumeilla ja syyttävistä viisastelijoista ei ole pulaa.

      "miksi sitä puuta ei kaadettu ennen leiriä.."!

      • Anonyymi

        Ei kaikki juokse silmät auki oksiin, se on sitä evoluutiota. Tämän virheen tekijä ei tee koskaan enää yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaikki juokse silmät auki oksiin, se on sitä evoluutiota. Tämän virheen tekijä ei tee koskaan enää yhtään mitään.

        Paitsi jeesustelijat antavat anteeksi ja sama jatkuu seuraavassa sukupolvessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaikki juokse silmät auki oksiin, se on sitä evoluutiota. Tämän virheen tekijä ei tee koskaan enää yhtään mitään.

        Jospa jatkaisit sitä nukkumista, se ei liene pahitteeksi ja tekee hyvää evoluutioaivoille, saattaa kehityksen suuntakijn kääntyä plussaan päin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jospa jatkaisit sitä nukkumista, se ei liene pahitteeksi ja tekee hyvää evoluutioaivoille, saattaa kehityksen suuntakijn kääntyä plussaan päin.

        Jospa sinä juoksisit minua pakoon paniikin vallassa ja kaatuisit.


      • Anonyymi

        Esimerkkisi ei mitenkään istu tuohon tapaukseen.
        Eivät kai lapset itse kodin putkimiehellä lotraa leirillä? Eiköhän aikuinen ole laittanut sen mehupulloon ja myös sekoittanut tarjoiltavan mehun?
        Teko ei varmasti ole tahallinen, mutta todella harkitsematon ja typerä. Myrkkyä mehupulloon. Luulisi tyhmemmälläkin ihmisellä kellojen soivan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkkisi ei mitenkään istu tuohon tapaukseen.
        Eivät kai lapset itse kodin putkimiehellä lotraa leirillä? Eiköhän aikuinen ole laittanut sen mehupulloon ja myös sekoittanut tarjoiltavan mehun?
        Teko ei varmasti ole tahallinen, mutta todella harkitsematon ja typerä. Myrkkyä mehupulloon. Luulisi tyhmemmälläkin ihmisellä kellojen soivan.

        Juu aikuiset sekoitelleet tai antaneet pullon lasten leikkeihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaikki juokse silmät auki oksiin, se on sitä evoluutiota. Tämän virheen tekijä ei tee koskaan enää yhtään mitään.

        No miten niitä vaan vieläkin on jäljellä, jotka juoksee, kun evoluutiota on ihmisenkin osalta sentään jatkunut pari miljoonaa vuotta?

        En ainakaan tuota herra Darwinia palkkaisia insinööriksi enkä suunnittelijan hommiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miten niitä vaan vieläkin on jäljellä, jotka juoksee, kun evoluutiota on ihmisenkin osalta sentään jatkunut pari miljoonaa vuotta?

        En ainakaan tuota herra Darwinia palkkaisia insinööriksi enkä suunnittelijan hommiin.

        Eivät kaikki juota lapsille viemärinpuhdistus ainetta, se on sitä evoluutiota.
        Jos minun lapselleni juotettaisiin niin saattaisin retardin suvun poistaa, sekin on evoluutiota.


      • Anonyymi

        Senpä takia juuri tuleekin ottaa huomioon että lapsukaisille sattuu ja tapahtuu, ja sille oksantyngällekin on syytä tehdä jotain, että se ei ketään satuta. Mutta eihän tollot uskovaiset...


    • Anonyymi

      Mistähän johtuu tämänkin aloituksen ja ketjun kommenttien vihamielisyys, joka on aivan ilmeistä, sekä kaikenlainen vääristelvä ja ylilyövä kommentointi.

      miksi ei vain valiteta tapahtunutta onnettomaa tapausta ilman lynkkauksen makua, kuka kertoo?

      • Anonyymi

        Se kai johtuu siitä, että eräät "edistyksellisinä" itseään pitävät nimikristityt nauttivat siitä, kun voivat mollata uskovaisia. Ikäänkuin vahinkoja ei tapahtuisi heidän omissa piireissään.
        Kaikki keinot uskovien pilkkaamiseen pitää käyttää hyväksi.


    • Anonyymi

      On pitkin kesää vaika minkälaista onnettomaa tapahtumaa ollut medioissa, miksi peku et tee niistä aloituksiam vaan valitset aina jonkun jossa pääset esittelemään järjenjuoksuasi "äärikristityistä" jonka määritelmän olet itse luonut pahansuopia tarkoituksiasi varten häh, eiköä siellä äkvässä ole mitään muuta tekemistä kuin kytätä kaikkea em josta pääsisi sorkkimaan asioita ja ihmisiä !

      vaikuttaa melkoisen säälittävältä elämäntehtävältä.

      • Anonyymi

        Uskontonne ei eroa mitenkään isisin vastaavasta, olette sairaita.


    • Anonyymi

      Kun uskoo jeesusta jumalan pojaksi niin viemärinpuhdistusaine muuttuu mehuksi.

    • Anonyymi

      Aloitus on soopaa monessa kohdin.
      Itse puhdistusaineen juottaminen lapsille oli yksiselitteisesti rikos.

      Mutta: mitään "äärikristittyjä" ei ole olemassa, joten aloitus on rasistista, tietyn kirkkokunnan, kokonaisen joukon leimaamista..

      Jos nk. äärikristittyjä olisikin, itse Vapaakirkko ei tällaisiin kuuluisi, vaan siellä kenties jotkut yksilöt.

      Vapaakirkko ei ole luterilainen seurakunta.

      Äkkiä vilkaistuna jo ainakin 3 rasistista valhetta.

      • Anonyymi

        Nettiä vilkaisemalla en saanut muuta tolkkua järjestöstä FMU, kuin tämän uutisen:

        "Viisi lasta ja yksi leirinohjaaja saivat myrkytyksen juotuaan vahingossa mehuun sekoitettua putkienpuhdistusainetta lähetyskirkon suomalais-ruotsalaisen nuorisojärjestön FMU:n järjestämällä kesäleirillä Vaasassa."

        Jo 4. valhe: kyseessä ei ollut mikään "äärikristillinen luterilainen uudestikastajien vapaakirkko", vaan jokin suomalais-ruotsalainen, Lähetyskirkon nuorisojärjestö. Uudestikastamisesta ei mainita sanallakaan.

        "Suomalais-ruotsalainen"= suomalaiset maksaa, ruotsalaiset loikoilee leireillä. Maksavatko suomalaiset myös ruotsinlaivojen matkakustannukset?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nettiä vilkaisemalla en saanut muuta tolkkua järjestöstä FMU, kuin tämän uutisen:

        "Viisi lasta ja yksi leirinohjaaja saivat myrkytyksen juotuaan vahingossa mehuun sekoitettua putkienpuhdistusainetta lähetyskirkon suomalais-ruotsalaisen nuorisojärjestön FMU:n järjestämällä kesäleirillä Vaasassa."

        Jo 4. valhe: kyseessä ei ollut mikään "äärikristillinen luterilainen uudestikastajien vapaakirkko", vaan jokin suomalais-ruotsalainen, Lähetyskirkon nuorisojärjestö. Uudestikastamisesta ei mainita sanallakaan.

        "Suomalais-ruotsalainen"= suomalaiset maksaa, ruotsalaiset loikoilee leireillä. Maksavatko suomalaiset myös ruotsinlaivojen matkakustannukset?

        " "äärikristillinen luterilainen uudestikastajien vapaakirkko""

        En mitään tollaista sanonut.
        Ei ne mitään uudestikastajia oli.

        Sanoin, että ne on aikuiskastajia.
        FMU-seurakunnat ovat Suomen vapaakirkkoon kuuluvia ruotsinkielisiä seurakuntia, joita on 17

        Luterilaisia äärikristillisiä aikuiskastajia ovat.


      • Pe.ku kirjoitti:

        " "äärikristillinen luterilainen uudestikastajien vapaakirkko""

        En mitään tollaista sanonut.
        Ei ne mitään uudestikastajia oli.

        Sanoin, että ne on aikuiskastajia.
        FMU-seurakunnat ovat Suomen vapaakirkkoon kuuluvia ruotsinkielisiä seurakuntia, joita on 17

        Luterilaisia äärikristillisiä aikuiskastajia ovat.

        Jos kuuluvat Suomen Vapaakirkkoon, niin kerrohan toki, mitä tarkoitat sillä, että ovat luterilaisia?

        Ihminen ei voi kuulua sekä ev. lut -kirkkoon että Suomen Vapaakirkkoon.


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Jos kuuluvat Suomen Vapaakirkkoon, niin kerrohan toki, mitä tarkoitat sillä, että ovat luterilaisia?

        Ihminen ei voi kuulua sekä ev. lut -kirkkoon että Suomen Vapaakirkkoon.

        Luterilaisuutta on Suomessa paljon muuallakin kuin ev.lut-kirkossa.

        Vapaa kirkko pyrki historiansa alussa toimimaan ev.lut-kirkon sisällä, mutta epäonnistui siinä ihan kuten Luther-säätiö paljon myöhemmin.

        Vapaa kirkko on opiltaan lähinnä helluntailaisten ja ev.lut-kirkon välimuoto.
        Luterilaisiksi heidät luokitellaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisuutta on Suomessa paljon muuallakin kuin ev.lut-kirkossa.

        Vapaa kirkko pyrki historiansa alussa toimimaan ev.lut-kirkon sisällä, mutta epäonnistui siinä ihan kuten Luther-säätiö paljon myöhemmin.

        Vapaa kirkko on opiltaan lähinnä helluntailaisten ja ev.lut-kirkon välimuoto.
        Luterilaisiksi heidät luokitellaan.

        "Luterilaisiksi heidät luokitellaan."

        Kuka näin sanoo? Pian yhdeksän vuotta vapaakirkkoon kuuluneena kuulen ensimmäisen kerran tällaisen määritelmän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisuutta on Suomessa paljon muuallakin kuin ev.lut-kirkossa.

        Vapaa kirkko pyrki historiansa alussa toimimaan ev.lut-kirkon sisällä, mutta epäonnistui siinä ihan kuten Luther-säätiö paljon myöhemmin.

        Vapaa kirkko on opiltaan lähinnä helluntailaisten ja ev.lut-kirkon välimuoto.
        Luterilaisiksi heidät luokitellaan.

        Juu, pitää paikkansa.
        Vapaa kirkko on luterilaisuutta.

        Jos kaukaa haetaan, niin kaikki protestantit helluntailaiset mukaan lukien ovat luterilaisuutta.
        He ovat kaikki Lutherin uskonpuhdistuksen kautta tulleita ja myöhemmin jakautuneet eri luterilaisiksi suuntauksiksi.
        Suomessa kaikilla on myös Lutherin Raamattu.
        Myös helluntailaisten uusi Raamattu kansalle-käännös on tehty Evl-kirkon 1992-käännöksen pohjalle.

        Vapaa kirkko on aika lähellä perus-luterilaisuutta.


    • Miten ihmeessä tämmöisenä korona-aikana lastenleirejä edes järjestetään? Aika vastuutonta!

      Varsinaisia viruslinkoja, ellei lapset ensin kuole myrkkyyn. Jos ei korona, niin kotiin viemiseksi tarjotaan ripulis tai kausiflunssa. Sitä sitten isovanhemmille kantamaan.

      • Jos ne ottaneet Trumpista mallia mutta huomanneet, ettei talossa ole klorittia niin ovat siirtyneet korvaavan tuotteen käyttöön. :p


      • TolkunIhminen kirjoitti:

        Jos ne ottaneet Trumpista mallia mutta huomanneet, ettei talossa ole klorittia niin ovat siirtyneet korvaavan tuotteen käyttöön. :p

        Myrkyttämisestä on tehty nyt rikosilmoitus ja poliisi on aloittanut tutkinnan nimikkeellä törkeä vammantuottamus.

        Ihmetellä täytyy että äärilaitaa edustava FMU-seurakunta kertoi jo eilen että kellekään ei tarvinnut tehdä vatsanhuuhtelua, vaikka se kuuluu sairaalalle.

        Vielä enemmän täytyy ihmetellä, että seurakunta teki eilen diaknoositkin myrkkyä juoneista.


      • Pe.ku kirjoitti:

        Myrkyttämisestä on tehty nyt rikosilmoitus ja poliisi on aloittanut tutkinnan nimikkeellä törkeä vammantuottamus.

        Ihmetellä täytyy että äärilaitaa edustava FMU-seurakunta kertoi jo eilen että kellekään ei tarvinnut tehdä vatsanhuuhtelua, vaikka se kuuluu sairaalalle.

        Vielä enemmän täytyy ihmetellä, että seurakunta teki eilen diaknoositkin myrkkyä juoneista.

        Tietenkin rauhottelevat omiaan. Lahkotouhuilut ovat vaarallisia ihan muutenkin mutta myöskin sen takia, että siellä vastuunkantaminen ei ole vahvinlaji.

        Toki vahinko voi sattua missä vaan . Vaikka sinänsä kummallinen yleensähän tuollaiset aineet kaiketi pitää peräti säilyttää lukkojen takana jos on joku tuollainen leirikeskus, etenkin nykyään kun on niin tarkkaa.


      • Pe.ku kirjoitti:

        Myrkyttämisestä on tehty nyt rikosilmoitus ja poliisi on aloittanut tutkinnan nimikkeellä törkeä vammantuottamus.

        Ihmetellä täytyy että äärilaitaa edustava FMU-seurakunta kertoi jo eilen että kellekään ei tarvinnut tehdä vatsanhuuhtelua, vaikka se kuuluu sairaalalle.

        Vielä enemmän täytyy ihmetellä, että seurakunta teki eilen diaknoositkin myrkkyä juoneista.

        Äärivääristeliä Pe.ku se ääreilee aina joka asiassa.


      • Tipale kirjoitti:

        Äärivääristeliä Pe.ku se ääreilee aina joka asiassa.

        kato, j unohtui äärivääristelijästä,


    • Anonyymi

      Typerä ja lapsellinen aloitus ja siksi ilmoitan sen poistoon.

    • Anonyymi

      Outoa, ettei Jumala estänyt hengenvaarallisen aineen joutumista lasten suihin ja nieluun, ei estänyt nimikkoleirillään olevien lasten hengenvaaraan joutumista.
      On siinä meillä kanssa superpassiivinen Jumala.
      Tai no niin, se oli hänen suunnitelmansa.
      Kaikki on herran käsissä.
      Aamen.

      • Anonyymi

        Outoa vai odotettua?


      • Anonyymi

        Siksi vihaan uskovaisia yli kaiken, he ja heidän armahtamat ovat uhka normaaleille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi vihaan uskovaisia yli kaiken, he ja heidän armahtamat ovat uhka normaaleille.

        Erityisesti provoilevat kristityt ärsyttää.


    • Laitalahkolaisten tarkoituksena oli juottaa lapsille myrkkyä ja sitten rukoilla sen vaikutus pois.

      Näin olisi saatu spektaakkeli ja referenssi.

    • Nyt poliisi on saanut asiaa tutkittua.

      Tapaus on vielä paljon pahempi kuin ensitiedot osoittivat.

      Seurakunnalla oli tarkoitus opettaa leirillään olleille lapsille "Putkireiskapommien" rakentamista.
      Pomminvalmistuksen opettaminen jäi kuitenkin kesken ja myrkky mehupulloon, josta sitä myöhemmin lapsille tarjoiltiin.
      ttps://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/bb9407ba-e25c-410a-9a8c-d09d4c073afc

      Poliisilla on omat yleiset varoitukset sivuillaan putkipommien rakentamisesta ja siinä voi täyttyä rikoksen tunnusmerkit.

      Onhan se aika karmeaa, kun kiristillisellä leirillä pienille lapsille opetetaan pomminvalmistusta, joka keskeytyy siihen, että pomminvalmistukseen käytetty myrkky tarjoillaankin lapsille mehuna.

    • Anonyymi

      Juttu asiasta löytyy:
      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/bb9407ba-e25c-410a-9a8c-d09d4c073afc

      Täysin älytön moka: Oli haluttu demonstroida kotitekoista rakettia ja laitettu putkenpuhdistusainetta mehupulloon, jotteivät lapset tietäisi, mitä se on. Sitten koe jäi tekemättä ja ”mehupullo” jäi varastoon. Ei ollut sitten käynyt mielessä, että myrkkyä/syövyttävää ainetta sisältävät pullot TULEE MERKITÄ - eikä myrkkyä tule KOSKAAN laittaa mehupulloon.

      • Rakentavatko ne ääriuskovien militariporukoissa jo pommeja? Oliko tämä sama porukka amppumassa niitä poliitikkojen kuvia? Ei ole enää pitkä aika Jeesuksen tulemiseen ja tempaukseen, kerrotaan. Sitä ennen tarvitaan Aito-Kristittyjen Valtio, mikä ilmeisesti ollaan perustamassa Vaasan ulkoluodolle, jonne vain kapeasta portista pääsee sisälle ne, jotka eivät ole rokotettuja ei siten ottaneet mikrosirua itseensä. Kuulema pedon merkki. Sinne sitten vaan kaikki aito-uskovat hauvasta vaariin.


      • Anonyymi

        Jos olisivat ehtineet laittaa foliota samaan pulloon kuten oli kai tarkoitus, niin se olisikin ollut aika räjähdys.


    • Eli uskonnollis-fundamentaaliset konservatiivikristityt opettavat lapsia tekemään pommeja?

      En ois ihmetelly Yhdysvalloissa mutta että Suomessa?

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on toivomuksesi

      Tällä hetkellä
      Ikävä
      170
      1611
    2. Tavio toi uudet tuulet ministeriöön: Rukoushetkiä kabinetissa, vähemmistöpuheet pannaan

      Ulkomaankauppa- ja kehitysministeri Ville Tavio on ilmoittanut, ettei hänen puheisiinsa saa kirjoittaa mitään seksuaali-
      Ateismi
      169
      1482
    3. Nimesi nainen

      On koko päivän ollut ajatusteni ykkönen. Jotenkin kaipaan sinua nyt entistä enemmän ja se on saanut minut miettimään tos
      Ikävä
      66
      1469
    4. Laita koko etunimi

      Ketä ikävöit. Ei tää muuten rupee selviimään. M-N
      Ikävä
      59
      1285
    5. Eihän nyt mikään

      Sitten varmasti jäänyt hiertämään meidän välejä. Meillähän ei ole varsinaisesti edes koskaan mitään ollut ja siksi itse
      Ikävä
      59
      1026
    6. Life is Life...

      Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää ikävään. ☕🌞🐺😊❤️
      Ikävä
      211
      927
    7. 300 valtion maksamaa henkilöä Pariisissa, nolla olympiamitalia

      Pitäskö jotain tehä? Satsata vain skeittaukseen, naisten nyrkkeilyyn ja ratsastukseen? Vai tuplata joukkueen koko? Ot
      Maailman menoa
      87
      920
    8. Olet nainen

      Taipuvainen masennukseen ja paniikkihäiriöihin. Tunnistin sen kun katsoin sinua silmiin.
      Ikävä
      61
      861
    9. Uskon että

      Hänellä ja minulla on molemmilla paha olla.
      Ikävä
      57
      814
    10. Jasmin Mäntylän jäätävät roikkorinnat instagramissa!

      Hrr! Rintojen kärki näyttää olevan lähes metrin etäisyydellä kaulasta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      805
    Aihe