Profeetta totuuden valona

Anonyymi

Ellen Whiten kirjoituksissa paistaa rotuerottelu kirkkaana:

"Annetaan värillisten ihmisten työskennellä pääasiassa oman rotunsa keskuudessa. Parasta on tarjota adventtitotuuden hyväksyville värillisille ihmisille omat palvontapaikat, joissa he voivat suorittaa palvelujaan itse. Värillisille ihmisille olisi perustettava omat koulut ja kylpylät."

"Valkoisten ja värillisten ihmisten tulisi saada työskennellä erillään, omilla tasoillaan."

Testimonies, osa. 9, sivut 206, 207

117

57

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Joten? Tuohon aikaan Amerikoissa toimittiin juuri noin. Whiten ohjeen mukaisesti Jumalan sana saatiinkin leviämään tehokkaasti. Et vissiin taida tuntea maailmanhistoriaa.

• Anonyymi

Tässä kohdin näyttää E. W. olleen realisti. Ihmiset, joskin ihmisyytensä puolesta ovat tasa-arvoisia, ovat persooniltaan, kulttuureiltaan ja henkisiltä kyvyiltään erilaisia.

• Anonyymi

Miksi EGW:n opetuslapsi 123457--- on hiljaa?

• Anonyymi

Raamattu ei puhu rodusta, miksi me puhuisimme? Sosiaalinen oikeudenmukaisuus ei myöskään ole Raamatusta. Ei ihmisten kuulu maksaa menneistä synneistä eikä toisten hyötyä toisten menneistä synneistä, jokainen vastatkoon omista synneistään.
      Kansallisuuksista voidaan puhua ja muukalaisuudesta. Suomessakin vihervasemmisto käyttää juuri muukalaisuutta perusteena "systemaattiselle rasismille". Tässä piilee aika isoja valheita. Ei meistä kukaan pärjää toisessa maassa samalla panoksella yhtä hyvin kuin kantaväestöön kuuluva. Kieli, luonne, arvot, osaaminen estävät sen. Jos ihminen ei kestä tätä "epäreiluutta" hänen tulisi palata kotimaahansa. Maita ei suunnitella muukalaisille eikä niitä kuulukaan suunnitella. Raamattu opettaa, että muukalaisen on itse elettävä maan tapojen mukaisesti.
      Muukalaisuutta käytetään sosialistisen politiikan edistämiseen. "Muukalaiset eivät pärjää, tämä yhteiskunta on systemaattisesti rasistinen ja pitää uudistaa". Tuossa se valhe piilee. Todellisuudessa ei haluta mitään hyvää, vaan tuhota vanha täydellisessä epäkunnioituksessa vanhempiaan kohtaan.

• Anonyymi

Kaikki ovat rasisteja jotka ovat erimieltä punaviherideologiasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin se tuntuu olevan. Minäkin olen rasisti vaikka mielestäni luomakunnassa on todella hienoa se, että kaikki eivät ole samanlaisia ja näköisiä kuin minä. Mutta on tässä ajassa omat hauskuutensakin:

https://www.suomenuutiset.fi/keijo-kaarisade-keppostelee-moraalipanikoiva-fazer-laittaa-valittomasti-geisha-patukan-paan-polkylle-enta-mita-tekee-valio-joka-hataantyy-omasta-jogurtistaan/

Saa nähdä kuinka kauan yritykset jaksavat tätä trollaamista tai moraaliposeerausta:

https://www.theguardian.com/world/2020/jun/27/loreal-to-remove-words-like-whitening-from-skincare-products

Ei ehkä lopu ollenkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli minä heitän ensimmäisen kiven Haavistoa kohtaan.
        Ihme homoseksuaali,missä se tumma parturi on ja nyt hotsuilee,jonkun 20v homoseksuaalin kanssa?
        On nuo nykyajan homokin outoja,ei mitään tapoja.
        punaiset ja muut viherhomot..
        EI OLE SUOMEN TULEVAISUUS!
        Näettehän miten joku ropponen-mäkisalo punainen kirjoittelee ja ihan turhaan.
        Kaikki punaisten tai vihreiden kirjoitukset ovat minulle todella pahaa!
        Meilläkin on näitä pienen prosentin omaavia kansalaisia..viddu huuhaata kirjoittavat!
        YÖK!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen RASISTI,en halua kommunismia,vihreitä,vasemmistoliittoa,halpa uskontoja,kuten ellen white,tai Islam sunnalaisuusta,en hintuja,en Iranin siialaisuuta..tai kommunisteja.
        Kun nämä on poissa,niin on hyvä elää.
        Myös joukkoon kuluu pois blm,pride hökötyksest,muut vekkuli persukset ja limaa imevät liskot.

• Anonyymi

Ellen White eli vuosina 1827-1915. Hän ajatteli kuten suurin osa tuon ajan ihmisistä. USA kielsi orjuuden 1865, kun Ellen oli 38 vuotias. Kun kasvaa tiettyyn ajatteluun 38 vuotta, niin ei sitä pysty muuttamaan yön yli. Eihän rasismista ei ole päästy eroon edes 150 vuodessa. 1800-luvun ihmisiä on paitsi tekopyhää niin myös hyödytöntä osoitella sormella tämän päivän näkökulmasta.

• Anonyymi

SDAismin virallisissa lähteissä sanotaan että Ellen G. White on totuuden valo ja profetian henki.
        E. White näki yli 2100 profetaallista unta ja näkyä eli enemmän kuin Raamatussa yhteensä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

SDAismin virallisissa lähteissä sanotaan että Ellen G. White on totuuden valo ja profetian henki.
        E. White näki yli 2100 profetaallista unta ja näkyä eli enemmän kuin Raamatussa yhteensä.

Enemmän kuin Raamatussa yhteensä...mitä? Opetteles pentu suomea!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enemmän kuin Raamatussa yhteensä...mitä? Opetteles pentu suomea!

Ellen-noita näki yli 2100 profetaallista unta ja näkyä; siis enemmän kuin Raamatussa on profetaalisia unia ja näkyjä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ellen-noita näki yli 2100 profetaallista unta ja näkyä; siis enemmän kuin Raamatussa on profetaalisia unia ja näkyjä.

Meillä ei ole aavistustakaan kuinka monta näkyä näkijät, siis muinaiset profeetat, näkivät.
        Ainoastaan kuinka monesta on kirjoitettu.

Siihen aikaan kun Raamattu kirjoitettiin, ihmisille annettiin näkyjä sen mukaan kun niitä voi hyödyntää.
        White sai näkyjä koskien ihmisiä eri puolella maailmaa, ja hän lähetti monia nuhdekirjeitä postin mukana sellaisille, joita hän ei tuntenut.
        "Minulle näytettiin, että veli H. on mennyt harhaan tässä kohden...."

Tällainen ei olisi ollut mahdollista muinaisina aikoina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

hEI IHAN OIKEESTI,SHUT UP..jostain akasta joka houruissaan Amerikassa näki harhoja..
        Mitä v...uskooko joku tollaseen ämmää joka hourailee,on vain ihminen ja joku Amerikkalaisen roskan tuoja..
        Kuten jehowat :(((

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ellen-noita näki yli 2100 profetaallista unta ja näkyä; siis enemmän kuin Raamatussa on profetaalisia unia ja näkyjä

Niinhän Mohammatti Islamissakin näki ja koki..
        Mikään ei toteudu..Ihmisen keksimää molemmat.
        He ovat vääriä ,jotkut sanovat profeetoiksi,minä harhaksi.
        Kaikki Amerikkailainen sonta ja arbialainen sonta,ei luo rakkautta!
        Vaanismista,kyttäämistä,pakko ohjeistusta,alistusta ja kaikkea muuta pahaa,mitä me emme tarvitse!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meillä ei ole aavistustakaan kuinka monta näkyä näkijät, siis muinaiset profeetat, näkivät.

Siihen aikaan kun Raamattu kirjoitettiin, ihmisille annettiin näkyjä sen mukaan kun niitä voi hyödyntää.
        White sai näkyjä koskien ihmisiä eri puolella maailmaa, ja hän lähetti monia nuhdekirjeitä postin mukana sellaisille, joita hän ei tuntenut.

Veli on mennyt harhaan..mitä se sille ämmälle muka kuulu?
        Todella ahdistava akka,no jenkii naurettavuutta.
        Siihen aikaan ihmiset olivat tyhmiä ja osa on näköjään edelleen.
        Nuhdekirjeitä,eli alistamista taas!!
        Nämä perkuleet oudot taikasuuntaukset haluaa alistaa ihmisen ja viedä rahat sitten..
        PELKOON PERUSTAVA ROSKA!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jännää,että en tiedä letukasta:)
        Ei muutkaan tiedä Amerikan lahkoista. Ei niintä tarvita Suomeen.
        Ellen on saastunut,muka voittaa Raamatun? Huhu huh mikä noita!
        Ihan väärä saatana koko akka!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sairas nainen..Pilkaa Raamattua kirjoittaja. Amerikkalainen lahko!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jännää,että en tiedä letukasta:)
        Ei muutkaan tiedä Amerikan lahkoista. Ei niintä tarvita Suomeen.
        Ellen on saastunut,muka voittaa Raamatun? Huhu huh mikä noita!
        Ihan väärä saatana koko akka!

JA KUKAAN EI TIEDÄ !!! Oliko juovuksissa,kun kukaan ei saanut sanomaa LAHKOLTA?

• Anonyymi

Ellen sanoi että orjuuden olisi voinut lakkauttaa paljon aikaisemmin, jos johtajat olisivat sitä halunneet. Hän piti orjuutta suurena vääryytenä.

Hän eli niihin aikoihin kun orjat vapautettiin, mutta jolloin ei tasa-arvoisuudesta ollut tietoakaan. Siksi hän ymmärsi, etteivät nämä eroavaisuudet häviä hetkessä.
      Hän halusi auttaa myös värillisiä eteenpäin yhteiskunnassa.

Adventistien kouluissa ei ole koskaan ollut rotuerottelua. Ja seurakunnatkin ovat olleet vapaat kaikille!

• Anonyymi

Jos aloituksen tekijä olisi ollut rehellinen, hän olisi lukenut koko kappaleen, eikä vain muutamaa riviä erillään asiayhteydestä.

Luvun otsikko: TOTUUDEN JULISTUS SIELLÄ; MISSÄ ON ROTUVIHAMIELISYYTTÄ.

"Minä olen kovasti huolestunut työstä värillisten keskuudessa. Totuus pitää esittää alaspoljetulle negro-rodulle. Mutta suurta varovaisuutta tulee osoittaa yrityksissä nostaa tätä kansaa. Valkoisenn kansan keskuudessa on monin paikoin vahvoja epäluuloja negro-rotua kohtaan. Voimme haluta olla tietämättömiä tästä ennakkoluulosta, mutta emme voi tehdä sitä. Jos toimisimme niinkuinn tätä ennakkoluuloa ei olisi, emme voisi tuoda tätä valoa valkoiselle kansalle.
      meidän ntäytyy kohdata tilanne niinkuin se on ja toimia sen suhteen viisaasti ja älykkäästi.
      Monta vuotta olen tuntenut raskasta kuormaa negro-rodun puolesta. Minun sydäntäni on särkenyt kun olen nähnyt tunteiden nousevan enemmän ja enemmän tätä rotua vastaan ja samalla nähnyt monen seitsemännen päivän adventistin olevan ilmeisen kykenemättömiä ymmärtämään että täytyy tehdä vakavaa työtä pian. Vuodet vierivät ikuisuuteen, samalla kun näyttää että tehdään vähän niiden auttamiseksi, jotka äskettäin olivat orjarotu."

Ellen käytti sanaa rotu, niinkuin muutkin viime päiviin asti. Kuitenkin hän käytännössä halusi auttaa erikoisesti näitä halveksittuja ihmisiä.
      Hän oli ihmisoikeuksien esitaistelija. Mutta hän ei halunnut turhaan kiihoittaa rotumellakoihin. Hän halusi toimia ärsyttämättä turhaan yhteiskuntaa.

• Anonyymi

Jos aloituksen tekijä olisi ollut rehellinen, hän olisi lukenut koko kappaleen, eikä vain muutamaa riviä erillään asiayhteydestä.

"Minä olen kovasti huolestunut työstä värillisten keskuudessa. Totuus pitää esittää alaspoljetulle negro-rodulle. Mutta suurta varovaisuutta tulee osoittaa yrityksissä nostaa tätä kansaa. Valkoisenn kansan keskuudessa on monin paikoin vahvoja epäluuloja negro-rotua kohtaan. Voimme haluta olla tietämättömiä tästä ennakkoluulosta, mutta emme voi tehdä sitä. Jos toimisimme niinkuinn tätä ennakkoluuloa ei olisi, emme voisi tuoda tätä valoa valkoiselle kansalle.
        meidän ntäytyy kohdata tilanne niinkuin se on ja toimia sen suhteen viisaasti ja älykkäästi.
        Monta vuotta olen tuntenut raskasta kuormaa negro-rodun puolesta. Minun sydäntäni on särkenyt kun olen nähnyt tunteiden nousevan enemmän ja enemmän tätä rotua vastaan ja samalla nähnyt monen seitsemännen päivän adventistin olevan ilmeisen kykenemättömiä ymmärtämään että täytyy tehdä vakavaa työtä pian. Vuodet vierivät ikuisuuteen, samalla kun näyttää että tehdään vähän niiden auttamiseksi, jotka äskettäin olivat orjarotu."

Ellen käytti sanaa rotu, niinkuin muutkin viime päiviin asti. Kuitenkin hän käytännössä halusi auttaa erikoisesti näitä halveksittuja ihmisiä.
        Hän oli ihmisoikeuksien esitaistelija. Mutta hän ei halunnut turhaan kiihoittaa rotumellakoihin. Hän halusi toimia ärsyttämättä turhaan yhteiskuntaa.

Kyllä he itse ovat tehneet asemansa huonoksi. Jengejä,aseita,tappoja,ei haluta kouluttautua,
        huumeita.. Miksi et näe,että ympäri maailmaan tämä laji,eu oikein menesty? Koska ovat laiskoja ja lahjattomia. (kaikkia ihmisiä en liitä tähän).
        Jos he Negrot,miten mainitsit kehtaisvat tehdä elämälleen/maalleen jotain,niin miksi koko Afrikka,pois lukien etelä-Afrikka on vuosienkin jälkeen osaamaton?
        Korrupitio ja uskonto/taika uskonto myös,elävät.Eli sivistyineisyys on vielä 2020 kaukana.
        Ellen 1800 luvulla ymmärtänyt itse mitään,hän oli Amerikkalainen,tyhmä kuin pässi.
        Mieti ihminen 1800 luvulla,miten helppo on huijata toisia.Olihan siellä "lääkkeen myyjiäkin",ja ne mitään auttanu:))
        Ellenillä saattoi olla aivokasvain,kun horisi ja näki.Yleensä näin on.
        Kuitenkaan 1800 luvulla,kukaan ei sitä osannut tutkia.
        Joten miten tuohon Elluun voi uskoa yhtään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä he itse ovat tehneet asemansa huonoksi. Jengejä,aseita,tappoja,ei haluta kouluttautua,
        huumeita.. Miksi et näe,että ympäri maailmaan tämä laji,eu oikein menesty? Koska ovat laiskoja ja lahjattomia. (kaikkia ihmisiä en liitä tähän).
        Jos he Negrot,miten mainitsit kehtaisvat tehdä elämälleen/maalleen jotain,niin miksi koko Afrikka,pois lukien etelä-Afrikka on vuosienkin jälkeen osaamaton?
        Korrupitio ja uskonto/taika uskonto myös,elävät.Eli sivistyineisyys on vielä 2020 kaukana.
        Ellen 1800 luvulla ymmärtänyt itse mitään,hän oli Amerikkalainen,tyhmä kuin pässi.
        Mieti ihminen 1800 luvulla,miten helppo on huijata toisia.Olihan siellä "lääkkeen myyjiäkin",ja ne mitään auttanu:))
        Ellenillä saattoi olla aivokasvain,kun horisi ja näki.Yleensä näin on.
        Kuitenkaan 1800 luvulla,kukaan ei sitä osannut tutkia.
        Joten miten tuohon Elluun voi uskoa yhtään.

"ei haluta kouluttautua,"

Taisit unohtaa:
        Kun lukukausimaksut ovat 30 000- 40 000 euroa ja elinkustannukset päälle.
        On kouluttautuminen köyhälle todella vaikeaa.

• Anonyymi

Totuus pitää esittää alaspoljetulle negro-rodulle.

He ovat itse luoneet rotunsa käyttäytymisen. Samoin,kuin muut rododut ovat levottomia ja aiheuttavat pahaa.
        Jokainen ihminen määrittää oman elämän arvostuksen,mutta ei he levottamat arabit.
        He ja moni muu on niin kehittymätämiä vielä.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Ellen-noidan juttujako pitää kuunnella??? Kauheita ehdottelet!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ellen-noidan juttujako pitää kuunnella??? Kauheita ehdottelet!!!

Et siis ole edes kiinnostunut muusta kuin omista luuloistasi! Todellinen keskustelija ei pelkää totuuden ilmituloa, vaan ottaa asioista selvää!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et siis ole edes kiinnostunut muusta kuin omista luuloistasi! Todellinen keskustelija ei pelkää totuuden ilmituloa, vaan ottaa asioista selvää!

Mikähän totuus löytyy jumalattomalta noidalta???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tääs totuuta ellenista. Lainaus: "Mitä advetistit eivät kerro sinulle"-sivuilta:
        Seitsemännen päivän adventistit eivät kerro sinulle, että useimmat EGW:n profetiat eivät täyttyneet. Esimerkiksi, EGW sanoi Turkin kansakunnan loppuvan elokuun 11. päivänä, vuonna 1840 (Great Controversy, s. 334-335, katso myös: Suuri Taistelu sivut 318-319, Arvo W. Arasolan kirja: Maailman kohtalon tie, sivut 233-234 ja Alfa ja Omega, osa 7, sivut 290-292 ). Hän myöskin ennusti, ettei kukaan voinut pelastua lokakuun 22. päivän jälkeen, 1844 (1SM, s. 63). Ellen White ennusti, että seitsemän viimeistä vitsausta vuodatettaisiin vuonna 1850 (Early Writings, pp. 58,64). Hän väitti että ihmiset, jotka osallistuivat toukokuun 27. päivän leirikokoukseen vuonna 1856, olisivat yhä elossa Jeesuksen tullessa maan päälle (1T, pp. 131-132). Ellen White valheellisesti ennusti Englannin valloittavan Yhdysvallat sisällissodan aikana, 1860-luvulla (1T, pp. 258-259). Ellen White epäonnistui uudelleen, kun hän ennusti, ettei vanhaa Jerusalemia koskaan rakennettaisi (Early Writings, s. 75). Vielä eräs hänen vääristä profetioista oli, että enkelit tulisivat tuhoamaan San Franciscon (9T, p. 93). Ja vuonna 1851, Ellen White ennusti olevansa yksi niistä 144 000, ja näkevänsä vielä elossa ollessaan Jeesuksen tulon (Early Writings, pp.19, 40; Great Controversy, p. 649). Ellen White oli taas väärässä - hän kuoli vuonna 1915!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tarkoita tutuutta jonakin oppina, vaan valehtelun vastakohtana!

Millä terusteella sanot niin, kun et ole edes lukenut mitä hän kirjoittaa.

Ei totuus löydy ilman asioiden tutkimista, Helppojen pisteiden kalastaja taas kirjoittaa repliikkinsä saadakseen jonkun hölmön nauramaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tääs totuuta ellenista. Lainaus: "Mitä advetistit eivät kerro sinulle"-sivuilta:
        Seitsemännen päivän adventistit eivät kerro sinulle, että useimmat EGW:n profetiat eivät täyttyneet. Esimerkiksi, EGW sanoi Turkin kansakunnan loppuvan elokuun 11. päivänä, vuonna 1840 (Great Controversy, s. 334-335, katso myös: Suuri Taistelu sivut 318-319, Arvo W. Arasolan kirja: Maailman kohtalon tie, sivut 233-234 ja Alfa ja Omega, osa 7, sivut 290-292 ). Hän myöskin ennusti, ettei kukaan voinut pelastua lokakuun 22. päivän jälkeen, 1844 (1SM, s. 63). Ellen White ennusti, että seitsemän viimeistä vitsausta vuodatettaisiin vuonna 1850 (Early Writings, pp. 58,64). Hän väitti että ihmiset, jotka osallistuivat toukokuun 27. päivän leirikokoukseen vuonna 1856, olisivat yhä elossa Jeesuksen tullessa maan päälle (1T, pp. 131-132). Ellen White valheellisesti ennusti Englannin valloittavan Yhdysvallat sisällissodan aikana, 1860-luvulla (1T, pp. 258-259). Ellen White epäonnistui uudelleen, kun hän ennusti, ettei vanhaa Jerusalemia koskaan rakennettaisi (Early Writings, s. 75). Vielä eräs hänen vääristä profetioista oli, että enkelit tulisivat tuhoamaan San Franciscon (9T, p. 93). Ja vuonna 1851, Ellen White ennusti olevansa yksi niistä 144 000, ja näkevänsä vielä elossa ollessaan Jeesuksen tulon (Early Writings, pp.19, 40; Great Controversy, p. 649). Ellen White oli taas väärässä - hän kuoli vuonna 1915!

Paavalikin luuli elävänsä Jeesuksen tuloon asti.

Ellen ei saanut näkyjä joka asiasta, vaan hän seurasi toisten ajatusten mukana asioissa joista hän ei ollut saanut erikoista ilmestystä. Valitettavasti hänestä on tehty erehtymätön niissäkin asioissa joissa hän on ilmaissut vain oman mielipiteensä.

Profetoimisemme on vajavaista! Ja ymmärrys lisääntyy. Siksi tarvitsemme ohjausta ymmärtääksemme myös omaa aikaamme. Joona oli väärässä, vaikka julistikin oikeaa sanomaa, mutta ihmiset muuttivat tapansa, jolloin myös tuli muutos Niiniven kohtaloon.

Arvo Arasola uskoi asioita tietyllä tavalla, samoin kuin Leo Meller, tai Halley, tai Luther tai Wesley, tai sinä itse! Nyt näemme että kaikki ei toteutunutkaan .

Muutoin: White varoitti San Fransiskoa ennen maanjäristystä, joka tuhosi koko kaupungin:

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä kuka on niin kiinnostunut etsimään virheitä sieltäkin missä niitä ei ole. Luin nuo sivut, joissa muka White olisi ennustanut Englannin valloittavan USA:n, mutta ne eivät ole edes ennustus, vaan silloin ajankohtaista pohdintaa, kuinka Englanti mahdollisesti asennoituu USA:n sisällissotaan.
        Eikä siis mitään virheellistä ennustusta siinä kohden.

En viitsi vaivata päätäni muilla sinun väitteilläsi: olethan osoittanut että joko sinulla on huono kielitaito tai sitten yrität vain keksiä omia väitteitäsi.
        Taidat olla sama joka aiemmin väitti Whiten olleen rasisti, kun hän kirjoitti rotuerottelua vastaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä kuka on niin kiinnostunut etsimään virheitä sieltäkin missä niitä ei ole. Luin nuo sivut, joissa muka White olisi ennustanut Englannin valloittavan USA:n, mutta ne eivät ole edes ennustus, vaan silloin ajankohtaista pohdintaa, kuinka Englanti mahdollisesti asennoituu USA:n sisällissotaan.
        Eikä siis mitään virheellistä ennustusta siinä kohden.

En viitsi vaivata päätäni muilla sinun väitteilläsi: olethan osoittanut että joko sinulla on huono kielitaito tai sitten yrität vain keksiä omia väitteitäsi.
        Taidat olla sama joka aiemmin väitti Whiten olleen rasisti, kun hän kirjoitti rotuerottelua vastaan!

Ellen oli pelkkä jumalaton noita-akka, ei sen enempää profeetta. Vallanhimoinen ellen oli kuin Saul-kuningas.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ellen oli pelkkä jumalaton noita-akka, ei sen enempää profeetta. Vallanhimoinen ellen oli kuin Saul-kuningas.

Tiedätkö mitä sana DIABOLOS tarkoittaa? Paavali väitti että jotkut ihmiset olivat niitä!
        (Tit.2:3)

Taidat olla sinäkin! Siis pahanpuhuja!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on tärkeää, johon kiinnitän tänäaikana huomioni: Elleni sai paljon tietoa miehiseltä mieheltä Lutherilta, mitä tulee Ilmestyskirjan petoon antikristukseen paaviin, josta 1700-luvun Luterilaiset virret kertovat.: Jumalan käskyi wastaan räyskyi.

Näitä aikoja kohti olemme menossa: Ilm.17: Ja ne kymmenen sarvea, jotka sinä näit, ovat kymmenen kuningasta, jotka eivät vielä ole saaneet kuninkuutta, MUTTA SAAVAT VALLAN NIINKUIN KUNINKAAT, YHDEKSI HETKEKSI PEDON KANSSA. 13. NÄILLÄ ON YKSI JA SAMA MIELI, JA HE ANTAVAT VOIMANSA JA VALTANSA PEDOLLE.

Vastakkain tulevat olemaan pedon merkki sunnuntai ja Jumalan merkki sapatti. Sekä peto, että Jumala antavat tuomionsa, merkkiensä hylkäämisestä. Pedon antama tuomio on ajallinen kuolemantuomio. Jumalan antama tuomio, ei ole ajallinen vaan, iankaikkinen ero Jumalasta. Tuli polttaa jumalattomat.

Tänäaikana tulee kiinnittä huomio kolmannen enkelin varoitussanomaan.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pieru !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ellen White oli taas väärässä - hän kuoli vuonna 1915!

Täytyy sanoa,että terve menoa..!
        Tullaan perässä hörhö!

• Anonyymi

Ellen White on ainoastaan SDA järjestön
      - profetian henki virallisten opinkohtien mukaan
      - totuuden valo

Jokaisella adventistilla on Ellen Whiten kirjoja.

Kristityt pitävät Elleniä vääränä profeettana

• Anonyymi

Ihan sama kuka mitäkin pitää minäkin.

Nyt on aika perehtyä kolmannen enkelin varoitussanomaan. Jumalan viha tulee kohtaamaan pedon kumartajia.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan sama kuka mitäkin pitää minäkin.

Nyt on aika perehtyä kolmannen enkelin varoitussanomaan. Jumalan viha tulee kohtaamaan pedon kumartajia.

1234567---

Ellen-valo on pimeyttä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ellen-valo on pimeyttä.

Sokealle kaikki on pimeyttä. Hän ei ymmärrä vaikka kuinka käskisi itse lukemaan ja tarkastamaan asiat.

Näkevä valitsee sen mikä on hyödyllistä, eikä kompastele pikku asioihin tai omiin väärinymmärryksiinsä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sokealle kaikki on pimeyttä. Hän ei ymmärrä vaikka kuinka käskisi itse lukemaan ja tarkastamaan asiat.

Näkevä valitsee sen mikä on hyödyllistä, eikä kompastele pikku asioihin tai omiin väärinymmärryksiinsä.

Sokealle on todellakin kaikki pimeyttä, eikä näe lukea: Muista pyhittää lepopäivä, seitsemäspäivä on Herran, sinun Jumalasi sapatti. Jumala siunasi ja pyhitti seitsemännenpäivän, joten sapatin yllä on pyhyys, ja pysyy.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sokealle on todellakin kaikki pimeyttä, eikä näe lukea: Muista pyhittää lepopäivä, seitsemäspäivä on Herran, sinun Jumalasi sapatti. Jumala siunasi ja pyhitti seitsemännenpäivän, joten sapatin yllä on pyhyys, ja pysyy.

1234567---

Sunnuntai ei ole pedon merkki niinkuin Ellenisi uskottelee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysynkin sinulta kuka on Ilmestyskirjan peto, jonka luku on 666 ja mikäkä on hänen merkkinsä ?

Ilm.13:18. Tässä on VIISAUS. JOLLA YMMÄRRYS ON, se laskekoon pedon luvun, sillä se luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysynkin sinulta kuka on Ilmestyskirjan peto, jonka luku on 666 ja mikäkä on hänen merkkinsä ?

Ilm.13:18. Tässä on VIISAUS. JOLLA YMMÄRRYS ON, se laskekoon pedon luvun, sillä se luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.

1234567---

Numerosarja, olet valheinesi antikristuksen palvelija.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vastausta ei ole kuulunut, niin vastaan itse.
        1700-luvun Luterilaiset virret kertovat pedosta antikristuksesta paavista, joka Jumalan käskyi wastaan räyskyi.
        Räyskytty on ! 364 jKr. katolisessa Laodikean konsiilissa Paavi Liperiuksen johdolla kehoitettiin kirkon jäseniä sapatin sijasta alkamaan kunnioittaa sunnuntaita.

VIISAITAKIN ON LÖYTYNYT. Saksalainen professori Andeas Helwig (1572-1643) selvitti pedon luvun viisaasti. Hänen mukaansa se tulee sanasta VICARIVS FILII DEI.

Nyt onkin helppo tunnistaa tämän pedonmerkki, joka on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi.
        . Pedon muuttama lepopäivä on ollut pedonmerkkinä siitä alkaen kuin se on ollut katolisen VALLAN tunnusmerkki, eli alusta asti. Tuomioiden julistaminen on eri asia kuin merkin aikaansaaminen paavin toimesta keskiajoista lähtien, mutta merkki säilyy muuttumattomana ajan loppuun saakka.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vastausta ei ole kuulunut, niin vastaan itse.
        1700-luvun Luterilaiset virret kertovat pedosta antikristuksesta paavista, joka Jumalan käskyi wastaan räyskyi.
        Räyskytty on ! 364 jKr. katolisessa Laodikean konsiilissa Paavi Liperiuksen johdolla kehoitettiin kirkon jäseniä sapatin sijasta alkamaan kunnioittaa sunnuntaita.

VIISAITAKIN ON LÖYTYNYT. Saksalainen professori Andeas Helwig (1572-1643) selvitti pedon luvun viisaasti. Hänen mukaansa se tulee sanasta VICARIVS FILII DEI.

Nyt onkin helppo tunnistaa tämän pedonmerkki, joka on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi.
        . Pedon muuttama lepopäivä on ollut pedonmerkkinä siitä alkaen kuin se on ollut katolisen VALLAN tunnusmerkki, eli alusta asti. Tuomioiden julistaminen on eri asia kuin merkin aikaansaaminen paavin toimesta keskiajoista lähtien, mutta merkki säilyy muuttumattomana ajan loppuun saakka.

1234567---

Ellen White on väärä profeetta ja adventismi on harhaoppia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ellen White on väärä profeetta ja adventismi on harhaoppia.

1700-luvun Luterilaisuudesta löytyy oikeaa oppia tunnistaessaan Ilmestyskirjan pedon antikristuksen paavin, joka Jumalan käskyi wastaan räyskyi.

Ellenikin sai paljon tietoa miehiseltä mieheltä Lutherilta, mitä tulee petoon antikristukseen paaviin.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1700-luvun Luterilaisuudesta löytyy oikeaa oppia tunnistaessaan Ilmestyskirjan pedon antikristuksen paavin, joka Jumalan käskyi wastaan räyskyi.

Ellenikin sai paljon tietoa miehiseltä mieheltä Lutherilta, mitä tulee petoon antikristukseen paaviin.

1234567---

ellen sai melkien koko oppinsa katoliselta kirkolta. Olihan Lutter porttokirkon asiamies.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ellen sai melkien koko oppinsa katoliselta kirkolta. Olihan Lutter porttokirkon asiamies.

Tämä on tärkeää, että on löytynyt viisaita, kuten Lutheri, joka on tunnistanut Ilmestyskirjan pedon antikristuksen paavin.
        Toinen viisas Saksalainen professori Andreas Helwing.

Hyvä että on löytynyt näitä viisaita tietäviä. Viisaus ja ymmärtäväisyys ei ole jokaisen herkkua .

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on tärkeää, että on löytynyt viisaita, kuten Lutheri, joka on tunnistanut Ilmestyskirjan pedon antikristuksen paavin.
        Toinen viisas Saksalainen professori Andreas Helwing.

Hyvä että on löytynyt näitä viisaita tietäviä. Viisaus ja ymmärtäväisyys ei ole jokaisen herkkua .

1234567---

Viisaus ja ymmärtäväisyys ei ole numerosarjan herkkua, sillä sapattijumalaan ei ole kätketty viisautta, vaan viisauden ja tiedon aarteet ovat kätkettynä Herrassa Jeesuksessa, jota uskosta osaton numerosarja ei tunne eikä ole ottanut vastaan, vaan numerosarja on paaduttanut sudämensä ja mielensä kuulemasta Jumalan Sanoja.

• Anonyymi

" sicut in terris vicarius filii dei esse videtur constitutus,"

• Anonyymi

"sicut in terris VICARIVS FILII DEI esse videtur constitutus,"
      http://thelatinlibrary.com/donation.html
      Kontantiuksen väitetään luvanneen paaville Rooman nja joitakin muita kaupunkeja yllämainitussa dokumrntissa.
      Samalla hän myönsi, että paavi on"saanut aseman Jumalan Pojan viransijaisena maan päällä", niinkuin latinalainen teksti sanoo.

Paavin valta perustuu osittain siihen dokumenttiin.

Paavi piti sitä kunnianimenään kunnes joku laski noiden latinalaisten kirjainten numeroarvon =666.

Se että peto asustaa Roomassa, käy ilmi Ilm.17:9, missä kerrotaan että sen päät kuvaavat sitä paikkaa jossa langennut kirkko asuu, siis seitsemän kukkulan kaupunkia, Roomaa.

• Anonyymi

V=5
        I = 1
        C = 100
        L =50
        D =500
        VICARIVS FILII DEI =666 (Jumalan Pojan viransijainen)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

V=5
        I = 1
        C = 100
        L =50
        D =500
        VICARIVS FILII DEI =666 (Jumalan Pojan viransijainen)

Systeemilläsi voi 666:n sovittaa melkein keneen tahansa. Eikä tarvitse käyttää mitään koodeja ei salatieteitä, onhan yleisesti tunnettua paavien kutsuneen itseään Jumalan sijaiseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Systeemilläsi voi 666:n sovittaa melkein keneen tahansa. Eikä tarvitse käyttää mitään koodeja ei salatieteitä, onhan yleisesti tunnettua paavien kutsuneen itseään Jumalan sijaiseksi.

Kaikki eivät edusta väärää valtajärjestelmää, eivätkä asu seitsemän kukkulan kaupungissa, eikä heihin sovi langenneen naisen vertasuskuva. Seurakuntahan on Jeesuksen morsian, joten langennut nainen kuvaa langennutta kirkkoa, joka on juopunut pyhien verestä. Katolinen kirkko on tappanut 50 miljoonaa ihmistä inkvisition ja vainojen kautta.

Kaikkien kunnianimen luku ei ole 666, Paavin on!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki eivät edusta väärää valtajärjestelmää, eivätkä asu seitsemän kukkulan kaupungissa, eikä heihin sovi langenneen naisen vertasuskuva. Seurakuntahan on Jeesuksen morsian, joten langennut nainen kuvaa langennutta kirkkoa, joka on juopunut pyhien verestä. Katolinen kirkko on tappanut 50 miljoonaa ihmistä inkvisition ja vainojen kautta.

Kaikkien kunnianimen luku ei ole 666, Paavin on!

Kopsasin tuolta Herätysliikepalstalta ylifariseus_1:sen kirjoituksesta: Ilmestyskirjan peto elää. Tuntomerkkejä: Peto menee Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. Muuttaa ajat ja lait ja surmaa Jumalan pyhiä. Pukeutuu helakan punaan ja purppuraan, joka on katolisen kirkon tunnusväri. Asuu kaupungissa jossa on seitsemän kukkulaa, eli Roomassa. Peto saa kuolinhaavan ja paranee. Hallinta-aika 1260 vuotta, ennen kuolinhaavaa, jolloin säkkipukuiset todistajat Vanha ja Uusi Testamentti levitettiin omalla kielellä Latinan sijasta, joka on pedon kieli nykyäänkin. On maan porttojen ja kauhistusten äiti, eli äitikirkko, joka on Rooma. Saa kaikki suuret ja pienet kumartamaan itseään, sen jonka kuolinhaava parani, eli paavin.
        Nykyinen Eurooppa todistaa kaiken oikeaksi katolisen vaikutusvallan kasvaessa ja sunnuntailakien korostuessa.

1234567---

• Anonyymi kirjoitti:

Kopsasin tuolta Herätysliikepalstalta ylifariseus_1:sen kirjoituksesta: Ilmestyskirjan peto elää. Tuntomerkkejä: Peto menee Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. Muuttaa ajat ja lait ja surmaa Jumalan pyhiä. Pukeutuu helakan punaan ja purppuraan, joka on katolisen kirkon tunnusväri. Asuu kaupungissa jossa on seitsemän kukkulaa, eli Roomassa. Peto saa kuolinhaavan ja paranee. Hallinta-aika 1260 vuotta, ennen kuolinhaavaa, jolloin säkkipukuiset todistajat Vanha ja Uusi Testamentti levitettiin omalla kielellä Latinan sijasta, joka on pedon kieli nykyäänkin. On maan porttojen ja kauhistusten äiti, eli äitikirkko, joka on Rooma. Saa kaikki suuret ja pienet kumartamaan itseään, sen jonka kuolinhaava parani, eli paavin.
        Nykyinen Eurooppa todistaa kaiken oikeaksi katolisen vaikutusvallan kasvaessa ja sunnuntailakien korostuessa.

1234567---

Lutherin kirkko sai kuolinhaavan Stalingradissa talvella 1942/1943.

Saa kaikki suuret ja pienet kumartamaan itseään, sen jonka kuolinhaava parani, eli Lutherin.

• Anonyymi
        PasiToivonen2 kirjoitti:

Lutherin kirkko sai kuolinhaavan Stalingradissa talvella 1942/1943.

Saa kaikki suuret ja pienet kumartamaan itseään, sen jonka kuolinhaava parani, eli Lutherin.

Luterilainen kirkko on sunnuntain palvoja. Paavi on heille pyhä isä.

Oikein kalenterikin on muutettu vuonna 1973 jolloin sunnuntai viikon esimmäinenpäivä muutettiin viikon seitsemänneksipäiväksi, ja Jumalan antama sapatti seitsemäspäivä kuudenneksipäiväksi.

Wikipedia: Sunnuntai on EUROOPALAISEN SFS-EN 28601- STANDANDIN mukaan seitsemäs ja viimeinen viikottainen lepopäivä ja samalla LAKISÄÄTEINEN PYHÄPÄIVÄ.

Seuraajia riittää sunnuntaipyhäkouluineen ja kokouksineen. Saa kaikki suuret ja piet kumartamaan itseään peto.

1234567---

• Anonyymi

Miksi Jeesus härnäsi sapattipoliiseja?
      Tästä on kerrottu Raamatussa kymmenissä jakeissa. Jeesus ei tykännyt sapattipoliiseista vaan katsoi heitä vihaiseja. Harvoja ihmisiä hän katsoi vihaisena.

• Anonyymi

Riihenseinästäkö sinä tuon repäisit ?

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riihenseinästäkö sinä tuon repäisit ?

1234567---

1234567--- ei näköjään lue Raamattua vaan EGW:n houreita!

Mark3:4Ja hän sanoi heille: "Kumpiko on luvallista sapattina: hyvääkö tehdä vai pahaa, pelastaako henki vai tappaa se?" Mutta he olivat vaiti.
        3:5 Silloin hän katsahtaen ympärilleen loi vihassa silmänsä heihin, murheellisena heidän sydämensä paatumuksesta, ja sanoi sille miehelle: "Ojenna kätesi." Ja hän ojensi, ja hänen kätensä tuli jälleen terveeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mark3:4Ja hän sanoi heille: "Kumpiko on luvallista sapattina: hyvääkö tehdä vai pahaa, pelastaako henki vai tappaa se?" Mutta he olivat vaiti.
        3:5 Silloin hän katsahtaen ympärilleen loi vihassa silmänsä heihin, murheellisena heidän sydämensä paatumuksesta, ja sanoi sille miehelle: "Ojenna kätesi." Ja hän ojensi, ja hänen kätensä tuli jälleen terveeksi.

Siis sapattinakin saa tehdä hyvää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis sapattinakin saa tehdä hyvää.

Jaa, sapatinvouhottajat tekevät hyvään vain sapattina...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elleni ymmärsi paljon asioita tultuaan uskoon. Elleni ymmärsi, että Jumalan antama sapatti tulee pitää pyhänäpäivänä myöskin Uudessaliitossa.
        Elleni ymmärsi, että Jumalan jaottelemat saastaiset eläimet eivät kuulu ruuaksi, kuten siat, kissat, koirat, lepakot, rotat, hiiret, käärmeet, sitsontiaiset, karhut, jänikset, hevoset jne.... Elleni ymmärsi myös, että ihmisten toimesta saastutetaan puhtaitakin eläimiä. Elleni ymmärsi, että ei ole salaista tempausta, ennen Jeesuksen toista tulemista. Elleni ymmärsi, että pyhät ovat taivaassa 1000 vuotta, eikä täällä tuhotun maan päällä.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toiset vouhottavat joka päivä. Rehelliset huomautukset ovat harvinaisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tekevätkö sunnuntaivouhottajat hyvää vain sunnuntaina?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tekevätkö sunnuntaivouhottajat hyvää vain sunnuntaina?

Kirjoitit valheellisesti, kuka on vouhottanut sunnuntaista?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjoitit valheellisesti, kuka on vouhottanut sunnuntaista?

Siis sunnuntai ei olekaan lepopäivä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis sunnuntai ei olekaan lepopäivä?

Ei ole lepopäivä, vaan työnteonpäivä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole lepopäivä, vaan työnteonpäivä.

Adventistit vouhkaavat palstalla lauantai päivää pakollisena pelastajana; sitä että heidän kirkkonsa sääntöjen mukaan pitää toimia lauantaina. Mutta kukaan ei minun tietääkseni ole melskannut pakollista lepopäivää viikon ensimmäiseksi päiväksi. Adventistien melskaaminen lauantai päivästä ylittää normaalin käytöksen ja järjen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Adventistit vouhkaavat palstalla lauantai päivää pakollisena pelastajana; sitä että heidän kirkkonsa sääntöjen mukaan pitää toimia lauantaina. Mutta kukaan ei minun tietääkseni ole melskannut pakollista lepopäivää viikon ensimmäiseksi päiväksi. Adventistien melskaaminen lauantai päivästä ylittää normaalin käytöksen ja järjen.

Sehän on yhtä järjetöntä kuin korostaa muita yhdeksää käskyä!
        Kuka esimerkiksi kehoittaa olemaan varastamatta, jos seurakunnassa on tapana varastaa jatkuvasti?
        Tai kuka korostaisi "Älä sano väärää tudistusta" vaikka kuinka seurakunnassa puhuttaisiin pahaa toisista?

Ei se että jotain käskyä jatkuvasti pilkataan ja rikotaan, voi olla syynä että sitä korostetaan!

Jos vaikka tapettaisiin toisiaan, niinkuin Knutbyn seurakunnassa, ei siitä pidä mennä huomauttamaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sehän on yhtä järjetöntä kuin korostaa muita yhdeksää käskyä!
        Kuka esimerkiksi kehoittaa olemaan varastamatta, jos seurakunnassa on tapana varastaa jatkuvasti?
        Tai kuka korostaisi "Älä sano väärää tudistusta" vaikka kuinka seurakunnassa puhuttaisiin pahaa toisista?

Ei se että jotain käskyä jatkuvasti pilkataan ja rikotaan, voi olla syynä että sitä korostetaan!

Jos vaikka tapettaisiin toisiaan, niinkuin Knutbyn seurakunnassa, ei siitä pidä mennä huomauttamaan!

Minä en ole koskaan, en ikinä rikkonout yhtäkään lain taulujen käskyä, niin pidä turpasi tukossa valheellisen valon tuoja, eli sielunviholllisen palvelija.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en ole koskaan, en ikinä rikkonout yhtäkään lain taulujen käskyä, niin pidä turpasi tukossa valheellisen valon tuoja, eli sielunviholllisen palvelija.

Tässä on adventisti, joka ei valehtele!🤩🤩🤩

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä on adventisti, joka ei valehtele!🤩🤩🤩

Ootko varma, että on adventisti ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elleni ymmärsi paljon asioita tultuaan uskoon. Elleni ymmärsi, että Jumalan antama sapatti tulee pitää pyhänäpäivänä myöskin Uudessaliitossa.
        Elleni ymmärsi, että Jumalan jaottelemat saastaiset eläimet eivät kuulu ruuaksi, kuten siat, kissat, koirat, lepakot, rotat, hiiret, käärmeet, sitsontiaiset, karhut, jänikset, hevoset jne.... Elleni ymmärsi myös, että ihmisten toimesta saastutetaan puhtaitakin eläimiä. Elleni ymmärsi, että ei ole salaista tempausta, ennen Jeesuksen toista tulemista. Elleni ymmärsi, että pyhät ovat taivaassa 1000 vuotta, eikä täällä tuhotun maan päällä.

1234567---

Elleni ymmärsi, että pyhät ovat taivaassa 1000 vuotta, eikä täällä tuhotun maan päällä.

Eikö se olekkaan ikuista taivaassa olo kuoleman jälkeen Ellenin opissa?
        Minne sitten pyhät joutuu?
        Taitaa tuo akan haahka r.i.p ollut,kuten amerikkalainen paska höyrytys on aina,eli sekaisin.
        Elleni jorisi siellä ja Jehowatkin jorisi alkujaan siellä.
        Miten voitte uskoa moiseen,kun Amerikka on niin nuori valtio?
        Siihen aikaan oli paljon huijjausta ja tämäkö kuten jehovat elää..no vähemmistönä tosin ja onhan meilläkin hölmööntyneitä orjia .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elleni ymmärsi, että pyhät ovat taivaassa 1000 vuotta, eikä täällä tuhotun maan päällä.

Eikö se olekkaan ikuista taivaassa olo kuoleman jälkeen Ellenin opissa?
        Minne sitten pyhät joutuu?
        Taitaa tuo akan haahka r.i.p ollut,kuten amerikkalainen paska höyrytys on aina,eli sekaisin.
        Elleni jorisi siellä ja Jehowatkin jorisi alkujaan siellä.
        Miten voitte uskoa moiseen,kun Amerikka on niin nuori valtio?
        Siihen aikaan oli paljon huijjausta ja tämäkö kuten jehovat elää..no vähemmistönä tosin ja onhan meilläkin hölmööntyneitä orjia .

Toisessa tulemisessa Jeesus herättää omansa kirkastetussa ruumiissa, ja elossa olevat pyhät muutetaan, ja näin Jeesus vie heidät 1000 vuodeksi taivaaseen. Eivät he ikuisesti taivaassa ole.
        1000:nen vuoden jälkeen kun ensin jumalattomat on herätetty kuolleista tuomiolle, ja tuli tekee heistä lopun. Tämä on toinen kuolema jumalattomille. TÄMÄN JÄLKEEN Jumala luo omilleen uuden taivaan ja uuden maan, jossa vanhurskaus asuu.

Jehovan todistajien ja monien vapaiden suuntien opetukseen kuuluu, että he viettävät 1000 vuotista rauhanvaltakuntaa maan päällä. He eivät ota huomioon, että tämä maa on tuhoon tuomittu, kun kaikki viimeiset vitsaukset läpi käydään.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toisessa tulemisessa Jeesus herättää omansa kirkastetussa ruumiissa, ja elossa olevat pyhät muutetaan, ja näin Jeesus vie heidät 1000 vuodeksi taivaaseen. Eivät he ikuisesti taivaassa ole.
        1000:nen vuoden jälkeen kun ensin jumalattomat on herätetty kuolleista tuomiolle, ja tuli tekee heistä lopun. Tämä on toinen kuolema jumalattomille. TÄMÄN JÄLKEEN Jumala luo omilleen uuden taivaan ja uuden maan, jossa vanhurskaus asuu.

Jehovan todistajien ja monien vapaiden suuntien opetukseen kuuluu, että he viettävät 1000 vuotista rauhanvaltakuntaa maan päällä. He eivät ota huomioon, että tämä maa on tuhoon tuomittu, kun kaikki viimeiset vitsaukset läpi käydään.

1234567---

Adventistien taivaassa on käärmeitä (= saatanan esikuva), jotka syövät tomua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Adventistien taivaassa on käärmeitä (= saatanan esikuva), jotka syövät tomua.

Erehdyit: Tuo Raamatun kuvaus on uudesta maasta!

• Anonyymi

Minäkin kaaduin kerran jäätiköllä rähmälleni ja näin hetken aikaa TÄHTIÄ. Sama asia kuin Ellenin näyt.

• Anonyymi

Ajatelkaa,miten hölmö sakkia voi olla..
      Maailmassa meidän on asioita isoja ja he möskyy sunnuntai vai lauantai vai perjantai?
      Olette ihan typeriä ihmisiä.
      On varmasti tärkeämpiä asioita,kuin milloin lepäät.
      Ihan uunoo sakkia:) !
      Pyhität vain 7 päivän ja et usko näihin hörhöin..
      Tarkoitus on: lepää ihminen jotta ruumiisi jaksaa.

• Anonyymi

Jumala viisas kaikkien ihmisten yläpuolella. Jumala näki hyväksi pyhittää ja siunata viikon seitsemäspäivä, joka on sapatti. Jumalan antama sapatti on Jumalan merkki.
        Sunnuntai on taasen viikon ensimmäinen päivä.

1234567---

• Anonyymi

Syökää puuroa niin kasvatte isoiksi. Ja mikä vielä tärkeämpää. Ne lääkkeet, ne lääkkeet...

• Anonyymi

eLLEN EI OLE pROFEETA..uSKO NYT.On amerikkalainen harha½½

• Anonyymi

Kyllä ne harhaanjohtajat tulevat selvästi näkyville, kun ajassa etenemme. He perääntyvät häntä koipien välissä.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ne harhaanjohtajat tulevat selvästi näkyville, kun ajassa etenemme. He perääntyvät häntä koipien välissä.

1234567---

1234567-- on riitautunut jo adventistienkin kanssa (naispappeus). Hän ei kuulu mihinkään seurakuntaan. Silti hän herjaa heluntailaisia jatkuvasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1234567---

Ai, numerosarjalla on häntäkin...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1234567-- on riitautunut jo adventistienkin kanssa (naispappeus). Hän ei kuulu mihinkään seurakuntaan. Silti hän herjaa heluntailaisia jatkuvasti.

Sanon suoraan että kuulun adventtiseurakuntaan, mutta siihen ryhmään ketkä eivät hyväksy naispastoreita.
        Olen selvästi tuonut adventistien palstoilla tämän tietoon. Myöskin ylifariseus_1 on kirjoitullut naispastoriutta vastaan vuosien ajan. Tunnen muitakin adventisteja Suomessa ketkä eivät hyväksy naispappeutta, vaikka eivät täällä kirjoittelekaan.

Ei ole herjaamista jos tuo totuuksia esille.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanon suoraan että kuulun adventtiseurakuntaan, mutta siihen ryhmään ketkä eivät hyväksy naispastoreita.
        Olen selvästi tuonut adventistien palstoilla tämän tietoon. Myöskin ylifariseus_1 on kirjoitullut naispastoriutta vastaan vuosien ajan. Tunnen muitakin adventisteja Suomessa ketkä eivät hyväksy naispappeutta, vaikka eivät täällä kirjoittelekaan.

Ei ole herjaamista jos tuo totuuksia esille.

1234567---

Siis numerosarjalla on häntä? ensin: "harhaanjohtajat tulevat selvästi näkyville, kun ajassa etenemme. He perääntyvät häntä koipien välissä"
        Sitten: "Ei ole herjaamista jos tuo totuuksia esille." Numerosarja on tunnettu harhaanjohtaja, ja hänellä on häntäkin.

• Anonyymi

Monet välttyvät elämänsä lyönneiltä, mutta luulen mrs Whiten tunteneen Raamattunsa henkilökohtaisesti.

• Anonyymi

mrs Whiten oli yhteydessä vainajahenkiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mrs Whiten oli yhteydessä vainajahenkiin.

Tämähän mielenkiintoista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämähän mielenkiintoista.

Mistä näitä kirjoja saa joista näistä kerrotaan. pidän jännityskirjojen lukemisesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä näitä kirjoja saa joista näistä kerrotaan. pidän jännityskirjojen lukemisesta.

Tässä muutama: Ellen Whiten huoneessa oli "legioonittain pahoja henkiä" (Manuscript 25, 1910). Ellen koki astraaliprojektioita (kokemus, jossa sielu irtautuu ruumiista)( Life Sketches, p. 319)
        ellen sanoi Turkin kansakunnan loppuvan elokuun 11. päivänä, vuonna 1840 (Great Controversy, s. 334-335, katso myös: Suuri Taistelu sivut 318-319,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä muutama: Ellen Whiten huoneessa oli "legioonittain pahoja henkiä" (Manuscript 25, 1910). Ellen koki astraaliprojektioita (kokemus, jossa sielu irtautuu ruumiista)( Life Sketches, p. 319)
        ellen sanoi Turkin kansakunnan loppuvan elokuun 11. päivänä, vuonna 1840 (Great Controversy, s. 334-335, katso myös: Suuri Taistelu sivut 318-319,

Kumpia henkiä tässä maailmassa enemmistönä valloillaan hyviä, vai pahoja henkiä ?

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kumpia henkiä tässä maailmassa enemmistönä valloillaan hyviä, vai pahoja henkiä ?

1234567---

Numerorivin kohdalla ovat vallassa maailman pahat henget. Sana ilmoittaa: "Herran enkeli asettuu niiden ympärille, jotka häntä pelkäävät, ja pelastaa heidät". Jumalan enkelit ovat Jeesuksen seuraajien turvana. Mutta ellen-noita oli pahojen henkien ympäröimä.
        Elia ilmoitti Jumalan Hengessä: "Älä pelkää, sillä niitä, jotka ovat meidän kanssamme, on enemmän kuin niitä, jotka ovat heidän kanssansa".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1234567---

Ellen on adventistien Aulikki Hartikainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Turkin ja Ottomaanien lopullista historiaa, ja niiden kehitystä tähän päivään asti on vaikea määritellä, koska molemmat ovat olleet tuhonsa partaalla, eikä kumpikaan ole lopullisesti hävinnyt.
        Ennustukset Turkin häviämisestä Ottomaanien ohella Euroopassa uskottiin olevan lopullista. Mutta Turkki on säilyttänyt itsenäisyytensä, vesivarojen hallitsijana Lähi-idässä.

Uskonnolliset tekijät vaikuttavat lopullisiin ratkaisuihin, eri uskontojen välillä.

ylifariseus_1

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Turkin ja Ottomaanien lopullista historiaa, ja niiden kehitystä tähän päivään asti on vaikea määritellä, koska molemmat ovat olleet tuhonsa partaalla, eikä kumpikaan ole lopullisesti hävinnyt.
        Ennustukset Turkin häviämisestä Ottomaanien ohella Euroopassa uskottiin olevan lopullista. Mutta Turkki on säilyttänyt itsenäisyytensä, vesivarojen hallitsijana Lähi-idässä.

Uskonnolliset tekijät vaikuttavat lopullisiin ratkaisuihin, eri uskontojen välillä.

ylifariseus_1

Adventisteja opettavat fariseukset.
        Sillä se uskonto on harhaoppia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Adventisteja opettavat fariseukset.
        Sillä se uskonto on harhaoppia.

ylifariseus_1:nen On Suomen viisain ymmärryksessä ja viisaudessa. Tämä on nähty jo vuosikymmeniä, että näin on.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ylifariseus_1:nen On Suomen viisain ymmärryksessä ja viisaudessa. Tämä on nähty jo vuosikymmeniä, että näin on.

1234567---

Heh, heh Suomen viisain. Nämä adventistit ovat vaatimattomia ja nöyriä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heh, heh Suomen viisain. Nämä adventistit ovat vaatimattomia ja nöyriä.

ylifariseus on ylifariseus, ja tavalliset fariseukset ovat mitä ovat !

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ylifariseus on ylifariseus, ja tavalliset fariseukset ovat mitä ovat !

1234567---

Adventistit on näköjään huru-ukkojen seurakunta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Adventistit on näköjään huru-ukkojen seurakunta.

Ette uskalla käyttää minkäänmoista nimimerkkiä. Tälläkään näkemykselläsi ei ole mitään merkitystä mihinkään.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ette uskalla käyttää minkäänmoista nimimerkkiä. Tälläkään näkemykselläsi ei ole mitään merkitystä mihinkään.

1234567---

Numerorivi, voit käyttää nimimerkkiä, koska olet hameen liepeittein pastoria hameen helmoissa.

• Anonyymi

Ajalleen tyypillistä ja oikeaa ohjausta. Nykyäänkin eri kansallisuudet meidän maassa ovat omissa leireissään. Aivankuin suomalaiset jossain välimerenmaassa asuessaan. Omat tavat, eivätkä omi paikallisten ideoita.
      Siksi kannattaa älytä - kun puhuu, mistä puhuu.
      Kuis on tämä Leonardo da Vincin tarina mielestänne.
      Montako näkyä hän sai keksinnöissä, tai taiteessa, jne. jne. tuo lahjakas ihminen.
      Verrokkina näitä työpajallisia ihmisiä on olemassa, ja meitin matalaotsaisten suomalaisten on tyhjäpäistä alkaa mittaamaan luterilaisen isäää meitin apinamaisten toistojen perässä, kun järkemme ei pelaa, niin toisten tekemistä
      Jos ellen sitä ja ellen tätä on jotain näkyjä nähnyt, niin siinäpä on.
      Mutta savolaisten on turhaa jaarata asian äärellä. Meitä suomalaisia yleensä pidetään tyhminä ja sitähän me olemme.

• Anonyymi

Ihan samalanlainen roska roseetta,kuin Mohammat Islam.

• Anonyymi

iHAN HARHAINEN NAINEN ! Amerikkalainen roska lahko ja piste!

• Anonyymi

Harhaiset eivät ymmärrä, mutta Elleni ymmärsi että saastaiset eläimet, kuten siat, eivät kuulu ruuaksi, samoinkuin kissat, koirat, rotat, hiiret, käärmeet, sitsontiaiset, jänikset, karhut, sudet, oravat, hevoset, leijonat, norsut jne... Elleni ymmärsi myös että puhtaitakin eläimiä saastutetaan ihmisten toimesta.

Elleni ymmärsi, että pyhät ovat 1000 vuotta taivaassa, ei täällä tuhotun maan päällä.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Harhaiset eivät ymmärrä, mutta Elleni ymmärsi että saastaiset eläimet, kuten siat, eivät kuulu ruuaksi, samoinkuin kissat, koirat, rotat, hiiret, käärmeet, sitsontiaiset, jänikset, karhut, sudet, oravat, hevoset, leijonat, norsut jne... Elleni ymmärsi myös että puhtaitakin eläimiä saastutetaan ihmisten toimesta.

Elleni ymmärsi, että pyhät ovat 1000 vuotta taivaassa, ei täällä tuhotun maan päällä.

1234567---

Ellen oli noita-akka, joka on saaastuttanut numerorivin mielen.

• Anonyymi

Onhan niitä Suomessakin ollut terveyden puolesta puhujia, niinkuin E.G.White.

Ja muissa maissa, Ruotsissa Are Waerland, Ann Vigmore,, Sveitsissä Alfred Vogel, jne.

Samalla lailla hekin opettivat, mutta Ellen oli jo sata vuotta edellä!

• Anonyymi

Pitää paikkansa !

• Anonyymi

Pitää paikkansa !

• Anonyymi

Rotuerottelua Ellen ei koskaan puolustanut, mutta hän ymmärsi välttää turhia kahinoita yhteiskunnassa, jossa orjuus oli juuri lakkautettu.

Hän jopa sanoi, että orjuuden olisi voinut saada loppumaan jo paljon aikaisemmin, jos hallitus olisi ollut kiinnostunut.

• Anonyymi

Ellen oli noita ja varas ja valehtelija.. Kukaan järjissään oleva ei ole ellen-noidalta vastaan yhtään mitään.
        (Ellen) hän kopioi sananmukaisesti monilta kirjailijoilta, ja sitten valehteli väittämällä saaneensa kaiken hänen kirjoittamansa suoraan Jumalalta (Ministry, marrask., 1990, p. 11). ...hänen kirjansa Sketches From the Life of Paul otettiin pois julkaisusta sen jälkeen kun kirjailijat Conybeare ja Howson uhkasivat haastaa hänet oikeuteen heidän kirjansa, Life and Epistles of St. Paul, kopioinnista.... Ellen White varasti hänen tunnetuimman kirjansa, Tie Kristuksen Luo, sihteeriltään, Fannie Boltonilta.

• Anonyymi

Ihmisen harha suuntaus,älkää uskoko !!!
      Ihminen on mennyt sekaisin vanhassa AMERIKASSA,ei kuulu ideologia Suomeen !!
      Ahdistava ja kontroillava lahko!
      Ihmiset yleensä pyrkii eroon tästä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      155
      5377
    2. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      41
      3283
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      253
      3174
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      44
      2678
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      1834
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      27
      1625
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1576
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      16
      1457
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23