2 vuotta vanha uuden korimallin ( 2018 ) Dusterissa alkaa jo ikä näkymään. Millähän tasolla on ruosteenesto Dacialla?
https://www.youtube.com/watch?v=b4v1kZG6z90
Luulisi nyt ettei konepellin alla olevissa iskarin ruuveissa olisi yhtään ruostetta kun pelti on melkein aina kiinni, itsellä on 98 vuoden auto ( ei Dacia) eikä nuo mutterit ole vieläkään ruosteessa. Pakoputki oli aivan karmea näköinen tuossa. Olisi kyllä viisasta omistajien suojauttaa autonsa heti uutena kokonaisvaltaisella käsittelyllä jos meinaa autoa pitää pidempään kuin takuuaika.
Dacian omistaja tässä tyytymätön autoonsa.
35
629
Vastaukset
- Anonyymi
Renault on siellä Dacian takana, vanhat automiehet tietävät ranskalaisten ruosteherkkyyden, kai sinäkin tiesit kun ostit?
Parhaiten ruostetta vastustavat Toyota, Honda ja Subaru ja noilta löytyy hyviä katumaastureita käytettynä eikä tarvitse huolehtia ruosteesta vanhempanakaan.- Anonyymi
Katelkaapa tuota, Dusteria on Ruotsissa myyty ennätysmääriä eikä ole vieläkään päässyt ruostuvien listalle . Ollappa hyvä. https://www.aftonbladet.se/bil/a/OnmEmE/bilmarkenas-hemliga-rostlista-avslojad
- Anonyymi
Hehe !! Toyota, Honda ja Subaru
- Anonyymi
Siis jos tulisit tähän päivään! Olet jämähtänyt 70-luvulle. Eiköhän ne ruostekasat löydy nykyään Saksasta, MB. ja Japanista Mazda.
- Anonyymi
Onneton provo. En ole nähnyt yhtään ruostunutta Dusteria, en edes Venäjällä, jossa
olen katsellut niitä sillä silmällä. Uskokoon ken tahtoo.- Anonyymi
Eikö niitä lisäruosteenestokäsittelyitä tehdä edelleen? Olisiko etua
- Anonyymi
Lähdetään siitä että ruosteet eivät ensinnäkään ole peltissä, Tänään ei ole montakaan automerkkiä joissa olis maalatut tai sinkatut vetoakselit ym. navat. Minun MCV.ssä oli pakoputki saman näköinen joka kuitenkin kesti kolmeensataan tuhanteen kilometriin asti ja siihen riitti ostaa tuo väliputki jonka saa ostettua varaosana, viimeinen pönttö oli ruostumatonta. Dacian alkuperäisputki on yhtäkappaletta alusta loppuun ja siitä tiedän että se oli alkuperäinen vielä siinä vaiheessa. Nuo ruosteet ei pitäisi vaivata kenenkään yöunia sieltä ei metalli ole ohkasimmillaan ja on myös niitäkin autoja peräti Japsejakin joissa ei ole maalia moottorissa eikä öljypohjassakaan joita on jo ruostunut rikki , . Itselläni on 384000km ajettu MCV ja kun vertailee tuon kanssa niin tuo auto on jostain Göteborgista tai Norjasta. Kun menin aikanaan töihin Norjaan niin siinä firmassa oli Datsun/Nissan Pic-up-91 ja se ajettiin ruosteentakia romuihin v. 2000,ei ollut kohta yhtään peltiosaa jossa ei olisi suuria reikiä.
- Anonyymi
https://www.bytabil.net/vilken-bil-har-basta-och-samsta-rostskyddet/ tuossa lisää uutisia ja Essonbaarin vanhat miehet jotka muistelee vielä mosseaikoja ja tietoa kallo täynnä niin kannattaa vain katsoa ettei kalja läiky pöydälle !!
- Anonyymi
https://www.expressen.se/motor/bilarna-som-rostar-mest-i-sverige/ Sanon että heittäkää jo nuo höpötykset Renuista, teitä ei kohta enää usko muut kuin trollit
- Anonyymi
Olihan tuo aika karun näköinen pohja, ja eikai nyt 2 vuodessa pitäs ruostua iskarin päät pellin alla kuivassa noin?
Dacian puolustukseksi voi sanoa tässä, että ukko on pitänyt autoaan huonosti, missä lie liiterin takana säilyttänyt, ikkunan vesikourut molemmin puolin täynnä puunlehtiä ja roskaa, mutta ei
tuo nyt oikein hyvältä näytä, onko Dacian pakari tavallista mustaa rautaa?
Niin miten se oli se ruostesuojaus, millä lailla nämä suojataan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olihan tuo aika karun näköinen pohja, ja eikai nyt 2 vuodessa pitäs ruostua iskarin päät pellin alla kuivassa noin?
Dacian puolustukseksi voi sanoa tässä, että ukko on pitänyt autoaan huonosti, missä lie liiterin takana säilyttänyt, ikkunan vesikourut molemmin puolin täynnä puunlehtiä ja roskaa, mutta ei
tuo nyt oikein hyvältä näytä, onko Dacian pakari tavallista mustaa rautaa?
Niin miten se oli se ruostesuojaus, millä lailla nämä suojataan?Kellään ei ole tietoa suojauksesta? miksikö, kun sitä ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kellään ei ole tietoa suojauksesta? miksikö, kun sitä ei ole.
Mitä sitä suojaa, kun sitä ei kuitenkaan kannata pitää takuuajan jälkeen enään? Liian työlääksi ja kalliiksi tulee jos itse joutuu hajoamiset maksamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sitä suojaa, kun sitä ei kuitenkaan kannata pitää takuuajan jälkeen enään? Liian työlääksi ja kalliiksi tulee jos itse joutuu hajoamiset maksamaan.
Ehkä näin...kertakäyttöauto, kone Intiasta ja muut osat emomerkin vanhaa kamaa. Korvaakohan takuu ihan oikeasti hajonneet osat? Väittävät että sisällöt, joita muut yms. ovat vuosittain vaihdettava.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kellään ei ole tietoa suojauksesta? miksikö, kun sitä ei ole.
On tietoa on suojattu alusta, ainakin tuossa mun dusterissa..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kellään ei ole tietoa suojauksesta? miksikö, kun sitä ei ole.
Koko pohja on käsitelty massalla, lokarit myös.
T: Duster 2:n omistaja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kellään ei ole tietoa suojauksesta? miksikö, kun sitä ei ole.
Suojausta ei ole kun EU;ssa sitä ei vaadita - sama tilanne useimmissa autoissa. Suojautin oman Logan MCV:ni reilut 2 vuotta sitten pian auton hankinnan jälkeen, koska ajattelin ajaa tällä autolla hieman pidempään. Kysyin suojaamon omistajalta onko Dacioissa erityisen heikko ruostesuojaus. Ei kuulemma ole. Omistajan mukaan lähes kaikissa uusissa autoissa suojana toimii vain maalaus ja kuluvimmissa kohdissa ohut muovimassa joka sekin on nykyisen aikaisempaa heikompaa koska sen pitää autotehtaille asetettujen säännösten mukaan olla vesiliukoista. Omistaja näytti minulle kuvia heille suojaukseen tulleista eri merkkisistä autoista. Aika kamalalta näytti eräissä merkeissä jo vuoden - kahden suolateillä ajon jälkeen. Niin, ja siitä ruosteesta autossani. Sitä ei vielä saisi olla eikä myöskään ole.
- Anonyymi
Jumalauta noita sekoilijoita . Ruosteen suojaus tehdään peltiin ja pohjaan ensimmäiseksi ja tuossa autossa ei ollut pohjassa mitään vikaa, missä on ruostetta on paksuissa raudoissa esim. vetoakselit , paksut rautakehät rataslaakereitten ympärillä ja pakoputket,,niihin ei nimittäin panna ruosteensuoja aineita,uskokaa jo vähemmällä. Noissa paksuissa rautaosissa on aivan sama pintaruostetta tai muuta
- Anonyymi
Ei tuolla tehtaalla ainakaan mitään ruostesuojaa laiteta auton pohjaan. Jos laitetaan miksei näytetä.
https://www.youtube.com/watch?v=32eWkuIHLoE - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuolla tehtaalla ainakaan mitään ruostesuojaa laiteta auton pohjaan. Jos laitetaan miksei näytetä.
https://www.youtube.com/watch?v=32eWkuIHLoEJos autossa on nailonimassa (kivisuojamassa) alla niin se on tehty jo tehtaalla mutta oikea tektyyli käsittely on ainakin ennen tehty yleensä maahantuojan toimesta !!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos autossa on nailonimassa (kivisuojamassa) alla niin se on tehty jo tehtaalla mutta oikea tektyyli käsittely on ainakin ennen tehty yleensä maahantuojan toimesta !!
Dacia ei ole tektyyliä koskaan nähnytkään. Mikä lie pohjamaali vaan siellä on pohjassa, ei muuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dacia ei ole tektyyliä koskaan nähnytkään. Mikä lie pohjamaali vaan siellä on pohjassa, ei muuta.
Tutkiskelin omasta 2010 mallista että se alustansuojaus on tehtaalta ja se on maalia paksumpaa eikä mitään pohjamaalia ,ei kuitenkaan samaa kuin vanhoissa mersuissa. Tällaisen suojauksen päälle ei tektyyliä yleensäkkään laiteta ja on tarrpeetonkin . Kun mainitsit että laittavat pohjamaalin alustaan se ei kylläkään monelnkaan ajatuksiin kun pohjamaali ei pidä ruostetta ilman pintamaalia. Minun 2010 loganissa on pohja moitteeton tuon suojauksen ansiosta enkä usko mitään poikkeusta olevan muidenkaan Dacioitten alustan suojauksessa. Siis Dacioissa ei tule tektyyliä näkymäänkään ja hyvä näin !!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dacia ei ole tektyyliä koskaan nähnytkään. Mikä lie pohjamaali vaan siellä on pohjassa, ei muuta.
Dacia ei ole tektyyliä koskaan nähnytkään: Kuinka monen automerkin luulet käsiteltävän tectyylillä 2000 luvulla ,taidat elää ajatuksissasi 50-60 lukua kuten täällä joku parivuotta sitten kriitikoi että Dacian paisuntasäiliö moottori huoneessa on kohta kuin pingispallo ja miten se riittää 8 litran vesitilaan. Autot kyllä kehittyy ja nykyaikaistuu muttta ei monikaan kuski.
- Anonyymi
Ihan joka autossa tapahtuu tota. tosin jos rosteriputki niin sit ei.
ja Daciassahan on yksi parhaista ruostesuojauksista jo tehtaalta tullessa- Anonyymi
Vai yksi parhaista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai yksi parhaista?
Hyvää Renault tasoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvää Renault tasoa.
Näinhän se on !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näinhän se on !
Kriittistä tarkastelua Loganin kanssa. Min 4,21 moottoritilan katsaus, 6.42 ilmastoinnin tarkastelua, 7. 58 alustan tutkimista.
https://www.youtube.com/watch?v=Cu2yrAapsc0 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kriittistä tarkastelua Loganin kanssa. Min 4,21 moottoritilan katsaus, 6.42 ilmastoinnin tarkastelua, 7. 58 alustan tutkimista.
https://www.youtube.com/watch?v=Cu2yrAapsc0Dacia Logan MCV Stepway siinä ainakin on tavaratilaa kuin skoda octaviassa
- Anonyymi
Tuossa tietoa https://www.ksml.fi/teemat/autot/Suomeenkin-tuotava-ökyauto-romahti-nolosti-laatututkimuksen-jumboksi-–-Dacia-yllätysmenestyjä/1585022?fbclid=IwAR1wzaw7NyfQ2bfdge4bHJIeeHpypY_6fZh0Zu2LN4Usw73bTbFUnC22tOo
- Anonyymi
Näytä mulle mikä tahansa 2 vuotias Suomen talvissa ajettu auto, missä ei ole pakoputkessa pintaruostetta? Tai akselissa.
- Anonyymi
Noin ruosteista ei ole ollut missään noin uudessa.
- Anonyymi
Mitähän tässä liikkuu aloittajan päässä,,. Meinaakos viestin aloittaja tosiaan että ruosteen estokäsittely tehdään ikunvaimentimien napoihin ,vetoakseleihin ,,jarrurumpuihin ja pyöränlaakerin koteloihin. Jos on näin niin,,,,mitä tuohon enää sanoisi"#%¤&?
- Anonyymi
Niin ei sillä ole mitään merkitystä noissa paksuissa rautaosissa kestää sata vuotta ennen kuin katkee mitään
- Anonyymi
Olin toissakesänä pohjois italian, sveitsin ja ranskan alppimaisemissa ja huomio kiinnittyi siihen, että liikenteessä , vuoristokylien ja pikkukaupunkien kaduilla näkyi hemmetisti Dacia Dustereita, siis myös sveitsin puolella. Välillä tuntui, että joka neljäs paikallinen auto oli Duster. Tiijä siten miten kestävät. Tuskin siellä teitä talvellakaan suolataan.
- Anonyymi
olisko mersusta tarttunut?
sama tekniikka moottorit
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko831708- 431359
En malta odottaa mies että tulet minuun
Sykkivänä ja intohimon palossa ujutat hitaasti upean rakkauden miekkasi minuun, ja antaudutaan kiihkeään rakasteluun. Hu1181133Vanhemmalle naiselle
Ihastuin sinuun kauan sitten. Luonteeseen, ulkonäköön ja iloisuuteen. Olen haaveillut sinusta sen jälkeen monet kerrat.771021Siltojen varjoissa
Siltojen varjoissa Yksinäinen susi kulkee, hiljaisuudessa sanoja punnitsee. Sydän auki, paljas liekki rinnassa, siltoja2171013- 53902
- 61885
Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon20880- 34824
- 37799