Dacian omistaja tässä tyytymätön autoonsa.

Anonyymi

2 vuotta vanha uuden korimallin ( 2018 ) Dusterissa alkaa jo ikä näkymään. Millähän tasolla on ruosteenesto Dacialla?
https://www.youtube.com/watch?v=b4v1kZG6z90
Luulisi nyt ettei konepellin alla olevissa iskarin ruuveissa olisi yhtään ruostetta kun pelti on melkein aina kiinni, itsellä on 98 vuoden auto ( ei Dacia) eikä nuo mutterit ole vieläkään ruosteessa. Pakoputki oli aivan karmea näköinen tuossa. Olisi kyllä viisasta omistajien suojauttaa autonsa heti uutena kokonaisvaltaisella käsittelyllä jos meinaa autoa pitää pidempään kuin takuuaika.

35

638

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Renault on siellä Dacian takana, vanhat automiehet tietävät ranskalaisten ruosteherkkyyden, kai sinäkin tiesit kun ostit?
      Parhaiten ruostetta vastustavat Toyota, Honda ja Subaru ja noilta löytyy hyviä katumaastureita käytettynä eikä tarvitse huolehtia ruosteesta vanhempanakaan.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Hehe !! Toyota, Honda ja Subaru


      • Anonyymi

        Siis jos tulisit tähän päivään! Olet jämähtänyt 70-luvulle. Eiköhän ne ruostekasat löydy nykyään Saksasta, MB. ja Japanista Mazda.


    • Anonyymi

      Onneton provo. En ole nähnyt yhtään ruostunutta Dusteria, en edes Venäjällä, jossa
      olen katsellut niitä sillä silmällä. Uskokoon ken tahtoo.

      • Anonyymi

        Eikö niitä lisäruosteenestokäsittelyitä tehdä edelleen? Olisiko etua


    • Anonyymi

      Lähdetään siitä että ruosteet eivät ensinnäkään ole peltissä, Tänään ei ole montakaan automerkkiä joissa olis maalatut tai sinkatut vetoakselit ym. navat. Minun MCV.ssä oli pakoputki saman näköinen joka kuitenkin kesti kolmeensataan tuhanteen kilometriin asti ja siihen riitti ostaa tuo väliputki jonka saa ostettua varaosana, viimeinen pönttö oli ruostumatonta. Dacian alkuperäisputki on yhtäkappaletta alusta loppuun ja siitä tiedän että se oli alkuperäinen vielä siinä vaiheessa. Nuo ruosteet ei pitäisi vaivata kenenkään yöunia sieltä ei metalli ole ohkasimmillaan ja on myös niitäkin autoja peräti Japsejakin joissa ei ole maalia moottorissa eikä öljypohjassakaan joita on jo ruostunut rikki , . Itselläni on 384000km ajettu MCV ja kun vertailee tuon kanssa niin tuo auto on jostain Göteborgista tai Norjasta. Kun menin aikanaan töihin Norjaan niin siinä firmassa oli Datsun/Nissan Pic-up-91 ja se ajettiin ruosteentakia romuihin v. 2000,ei ollut kohta yhtään peltiosaa jossa ei olisi suuria reikiä.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Olihan tuo aika karun näköinen pohja, ja eikai nyt 2 vuodessa pitäs ruostua iskarin päät pellin alla kuivassa noin?
        Dacian puolustukseksi voi sanoa tässä, että ukko on pitänyt autoaan huonosti, missä lie liiterin takana säilyttänyt, ikkunan vesikourut molemmin puolin täynnä puunlehtiä ja roskaa, mutta ei
        tuo nyt oikein hyvältä näytä, onko Dacian pakari tavallista mustaa rautaa?
        Niin miten se oli se ruostesuojaus, millä lailla nämä suojataan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olihan tuo aika karun näköinen pohja, ja eikai nyt 2 vuodessa pitäs ruostua iskarin päät pellin alla kuivassa noin?
        Dacian puolustukseksi voi sanoa tässä, että ukko on pitänyt autoaan huonosti, missä lie liiterin takana säilyttänyt, ikkunan vesikourut molemmin puolin täynnä puunlehtiä ja roskaa, mutta ei
        tuo nyt oikein hyvältä näytä, onko Dacian pakari tavallista mustaa rautaa?
        Niin miten se oli se ruostesuojaus, millä lailla nämä suojataan?

        Kellään ei ole tietoa suojauksesta? miksikö, kun sitä ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kellään ei ole tietoa suojauksesta? miksikö, kun sitä ei ole.

        Mitä sitä suojaa, kun sitä ei kuitenkaan kannata pitää takuuajan jälkeen enään? Liian työlääksi ja kalliiksi tulee jos itse joutuu hajoamiset maksamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sitä suojaa, kun sitä ei kuitenkaan kannata pitää takuuajan jälkeen enään? Liian työlääksi ja kalliiksi tulee jos itse joutuu hajoamiset maksamaan.

        Ehkä näin...kertakäyttöauto, kone Intiasta ja muut osat emomerkin vanhaa kamaa. Korvaakohan takuu ihan oikeasti hajonneet osat? Väittävät että sisällöt, joita muut yms. ovat vuosittain vaihdettava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kellään ei ole tietoa suojauksesta? miksikö, kun sitä ei ole.

        On tietoa on suojattu alusta, ainakin tuossa mun dusterissa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kellään ei ole tietoa suojauksesta? miksikö, kun sitä ei ole.

        Koko pohja on käsitelty massalla, lokarit myös.
        T: Duster 2:n omistaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kellään ei ole tietoa suojauksesta? miksikö, kun sitä ei ole.

        Suojausta ei ole kun EU;ssa sitä ei vaadita - sama tilanne useimmissa autoissa. Suojautin oman Logan MCV:ni reilut 2 vuotta sitten pian auton hankinnan jälkeen, koska ajattelin ajaa tällä autolla hieman pidempään. Kysyin suojaamon omistajalta onko Dacioissa erityisen heikko ruostesuojaus. Ei kuulemma ole. Omistajan mukaan lähes kaikissa uusissa autoissa suojana toimii vain maalaus ja kuluvimmissa kohdissa ohut muovimassa joka sekin on nykyisen aikaisempaa heikompaa koska sen pitää autotehtaille asetettujen säännösten mukaan olla vesiliukoista. Omistaja näytti minulle kuvia heille suojaukseen tulleista eri merkkisistä autoista. Aika kamalalta näytti eräissä merkeissä jo vuoden - kahden suolateillä ajon jälkeen. Niin, ja siitä ruosteesta autossani. Sitä ei vielä saisi olla eikä myöskään ole.


    • Anonyymi

      Jumalauta noita sekoilijoita . Ruosteen suojaus tehdään peltiin ja pohjaan ensimmäiseksi ja tuossa autossa ei ollut pohjassa mitään vikaa, missä on ruostetta on paksuissa raudoissa esim. vetoakselit , paksut rautakehät rataslaakereitten ympärillä ja pakoputket,,niihin ei nimittäin panna ruosteensuoja aineita,uskokaa jo vähemmällä. Noissa paksuissa rautaosissa on aivan sama pintaruostetta tai muuta

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuolla tehtaalla ainakaan mitään ruostesuojaa laiteta auton pohjaan. Jos laitetaan miksei näytetä.
        https://www.youtube.com/watch?v=32eWkuIHLoE

        Jos autossa on nailonimassa (kivisuojamassa) alla niin se on tehty jo tehtaalla mutta oikea tektyyli käsittely on ainakin ennen tehty yleensä maahantuojan toimesta !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos autossa on nailonimassa (kivisuojamassa) alla niin se on tehty jo tehtaalla mutta oikea tektyyli käsittely on ainakin ennen tehty yleensä maahantuojan toimesta !!

        Dacia ei ole tektyyliä koskaan nähnytkään. Mikä lie pohjamaali vaan siellä on pohjassa, ei muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dacia ei ole tektyyliä koskaan nähnytkään. Mikä lie pohjamaali vaan siellä on pohjassa, ei muuta.

        Tutkiskelin omasta 2010 mallista että se alustansuojaus on tehtaalta ja se on maalia paksumpaa eikä mitään pohjamaalia ,ei kuitenkaan samaa kuin vanhoissa mersuissa. Tällaisen suojauksen päälle ei tektyyliä yleensäkkään laiteta ja on tarrpeetonkin . Kun mainitsit että laittavat pohjamaalin alustaan se ei kylläkään monelnkaan ajatuksiin kun pohjamaali ei pidä ruostetta ilman pintamaalia. Minun 2010 loganissa on pohja moitteeton tuon suojauksen ansiosta enkä usko mitään poikkeusta olevan muidenkaan Dacioitten alustan suojauksessa. Siis Dacioissa ei tule tektyyliä näkymäänkään ja hyvä näin !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dacia ei ole tektyyliä koskaan nähnytkään. Mikä lie pohjamaali vaan siellä on pohjassa, ei muuta.

        Dacia ei ole tektyyliä koskaan nähnytkään: Kuinka monen automerkin luulet käsiteltävän tectyylillä 2000 luvulla ,taidat elää ajatuksissasi 50-60 lukua kuten täällä joku parivuotta sitten kriitikoi että Dacian paisuntasäiliö moottori huoneessa on kohta kuin pingispallo ja miten se riittää 8 litran vesitilaan. Autot kyllä kehittyy ja nykyaikaistuu muttta ei monikaan kuski.


    • Anonyymi

      Ihan joka autossa tapahtuu tota. tosin jos rosteriputki niin sit ei.
      ja Daciassahan on yksi parhaista ruostesuojauksista jo tehtaalta tullessa

      • Anonyymi

        Vai yksi parhaista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai yksi parhaista?

        Hyvää Renault tasoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää Renault tasoa.

        Näinhän se on !


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kriittistä tarkastelua Loganin kanssa. Min 4,21 moottoritilan katsaus, 6.42 ilmastoinnin tarkastelua, 7. 58 alustan tutkimista.
        https://www.youtube.com/watch?v=Cu2yrAapsc0

        Dacia Logan MCV Stepway siinä ainakin on tavaratilaa kuin skoda octaviassa


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Näytä mulle mikä tahansa 2 vuotias Suomen talvissa ajettu auto, missä ei ole pakoputkessa pintaruostetta? Tai akselissa.

      • Anonyymi

        Noin ruosteista ei ole ollut missään noin uudessa.


    • Anonyymi

      Mitähän tässä liikkuu aloittajan päässä,,. Meinaakos viestin aloittaja tosiaan että ruosteen estokäsittely tehdään ikunvaimentimien napoihin ,vetoakseleihin ,,jarrurumpuihin ja pyöränlaakerin koteloihin. Jos on näin niin,,,,mitä tuohon enää sanoisi"#%¤&?

      • Anonyymi

        Niin ei sillä ole mitään merkitystä noissa paksuissa rautaosissa kestää sata vuotta ennen kuin katkee mitään


    • Anonyymi

      Olin toissakesänä pohjois italian, sveitsin ja ranskan alppimaisemissa ja huomio kiinnittyi siihen, että liikenteessä , vuoristokylien ja pikkukaupunkien kaduilla näkyi hemmetisti Dacia Dustereita, siis myös sveitsin puolella. Välillä tuntui, että joka neljäs paikallinen auto oli Duster. Tiijä siten miten kestävät. Tuskin siellä teitä talvellakaan suolataan.

    • Anonyymi

      olisko mersusta tarttunut?

      sama tekniikka moottorit

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1974
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1720
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1360
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      77
      1334
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      933
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    8. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109
      863
    10. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      856
    Aihe