Akkaatikotiloista???

Kotilofani;)

Moi aattelin vaa pistää uuen jutun ku eipä täällä paljon juttuja noista akaattikotiloista näy... t ois kiva vaihtaa kuulumisia toisten kotiloitten omistajien kanssa...:) Mulla on kaksi akaattikotiloa, mutta toinen aina välillä alkaa syödä omaa KUORTAAN!!!! Tietääkö kukaan onko tämä normaalia...??? Voisiko se johtua kalkinpuutteesta tai muusta?? Pitääkö hakeutua eläinlääkärin vastaan otolle??? Please vastailkaa!!! Tarviin kipeesti apua...

3

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan...

      Jos kotiloillasi on esim. seepiankivi kalkinlähteenä, kyllä ne kalkkia saavat tarpeeksi. Tuskin se omaa kuortaan syö, harmittomasti maistelee vaan :) En sinuna olisi siitä huolissaan.

    • BeLLy

      Täs on ny jotai mun omii kokemuksii ja kysymyksii sulle Kotilofani;) (ja muillekki tietysti jotka kotiloita omistaa... :D) Itsekkin etin täältä juttua noista akaattikotiloista et hyvä ku laitoit tän jutun tänne!
      No, neljä mulla oli niitä ekaksi, mutta nyt on kertynyt kuudessa vodessa jo ainakin 60. :D Odotapa säkin kun kesä tulee niin niitä munia alkaa varmaan sullekkin ilmestyä. ;D No ikävin kokemus tähän mennessä tapahtu iha just vähän aika sitten ... yks niistä neljästä alkuperäsestä kotilosta kuoli tossa muutama päivä sitten. 6 vuotta sitä yhdessä elettiin... Mä itkin ihan sairaasti! Ku ees tietäis mistä se oikeen johtu ku ne loput 3 voi vielä ainakin ihan hyvin... Pelottaa kyl että millon ne henkensä menettää.
      Millain sun kaverit suhtautuu? Suurin osa mun frendipiiristä ihmettelee et kuin mä oikeen tommosii "limasii mötiköit" haluun pitää lemmikkinä mut ite oon iha erimieltä..! Ei mua kiinosta vaik niiten mielest ne ois kuin ällöi tahansa... xD Kaikki ei kuitenkaan oon ollu sitä mieltä ja parille kaverille oonki niitä antanut mut ei ne oo osannu hoitaa ja niillä ne on kuollu melkee heti. Täst syyst en enää anna niitä kelläkkää paitsi jos joku oikeest osais hoitaa! Oon kiintyny niihin tosi paljon siks se varmaan oliki nii kova paikka kun se kuoli...
      Mist syyst alunperin keksit hankkia kotiloita? Meillä on perheenjäsenet allergisii, ja ku kotilo on yks niist hravoist eläimist jotka ei allergisoi ni mun äiti sit pyys niitä sillon aikoinaa sen työkaverilta. :) Onneks pyys!!! Sillon ne oli viel koko perheen yhteiset lemmikit, mut nykyään ketään muuta ei kiinosta niiden hoito ja ne on mun huoneessa ja mä teen kaiken... hyvä niin vaik on se kyl välillä aika rankkaa huolehtii 60 kotilost mut enköhän pärjää... :DD Missä muuten pidät niitä? Niinno kyl 2 kotiloo varmaa iha normaaliin terraarioon mahtuu...
      No mut ois kiva kuulla muittenki mielipiteit ja kokemuksii akaattikotiloista... :) Joten antaa tulla vaa!!! :P

      • AksuFani

        Saan 2 aksua ja oon ihan innoissaan... Kysynpä vaan että kai sä tiiät et niit kaikkii munii ei oo pakko säästää ku kuulostaa pelottavan isolta määrältä tuo 60 :D myös kyselen että mistä aksut kannattaa ostaa? Eläinkaupasta vai kasvattajalta? :o Nopeita vastauksia!! Kiire! :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      439
      2024
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      207
      1730
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      184
      1478
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1471
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      50
      1167
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      2
      1134
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      132
      1078
    8. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      1006
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      978
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      34
      976
    Aihe