Akkaatikotiloista???

Kotilofani;)

Moi aattelin vaa pistää uuen jutun ku eipä täällä paljon juttuja noista akaattikotiloista näy... t ois kiva vaihtaa kuulumisia toisten kotiloitten omistajien kanssa...:) Mulla on kaksi akaattikotiloa, mutta toinen aina välillä alkaa syödä omaa KUORTAAN!!!! Tietääkö kukaan onko tämä normaalia...??? Voisiko se johtua kalkinpuutteesta tai muusta?? Pitääkö hakeutua eläinlääkärin vastaan otolle??? Please vastailkaa!!! Tarviin kipeesti apua...

3

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan...

      Jos kotiloillasi on esim. seepiankivi kalkinlähteenä, kyllä ne kalkkia saavat tarpeeksi. Tuskin se omaa kuortaan syö, harmittomasti maistelee vaan :) En sinuna olisi siitä huolissaan.

    • BeLLy

      Täs on ny jotai mun omii kokemuksii ja kysymyksii sulle Kotilofani;) (ja muillekki tietysti jotka kotiloita omistaa... :D) Itsekkin etin täältä juttua noista akaattikotiloista et hyvä ku laitoit tän jutun tänne!
      No, neljä mulla oli niitä ekaksi, mutta nyt on kertynyt kuudessa vodessa jo ainakin 60. :D Odotapa säkin kun kesä tulee niin niitä munia alkaa varmaan sullekkin ilmestyä. ;D No ikävin kokemus tähän mennessä tapahtu iha just vähän aika sitten ... yks niistä neljästä alkuperäsestä kotilosta kuoli tossa muutama päivä sitten. 6 vuotta sitä yhdessä elettiin... Mä itkin ihan sairaasti! Ku ees tietäis mistä se oikeen johtu ku ne loput 3 voi vielä ainakin ihan hyvin... Pelottaa kyl että millon ne henkensä menettää.
      Millain sun kaverit suhtautuu? Suurin osa mun frendipiiristä ihmettelee et kuin mä oikeen tommosii "limasii mötiköit" haluun pitää lemmikkinä mut ite oon iha erimieltä..! Ei mua kiinosta vaik niiten mielest ne ois kuin ällöi tahansa... xD Kaikki ei kuitenkaan oon ollu sitä mieltä ja parille kaverille oonki niitä antanut mut ei ne oo osannu hoitaa ja niillä ne on kuollu melkee heti. Täst syyst en enää anna niitä kelläkkää paitsi jos joku oikeest osais hoitaa! Oon kiintyny niihin tosi paljon siks se varmaan oliki nii kova paikka kun se kuoli...
      Mist syyst alunperin keksit hankkia kotiloita? Meillä on perheenjäsenet allergisii, ja ku kotilo on yks niist hravoist eläimist jotka ei allergisoi ni mun äiti sit pyys niitä sillon aikoinaa sen työkaverilta. :) Onneks pyys!!! Sillon ne oli viel koko perheen yhteiset lemmikit, mut nykyään ketään muuta ei kiinosta niiden hoito ja ne on mun huoneessa ja mä teen kaiken... hyvä niin vaik on se kyl välillä aika rankkaa huolehtii 60 kotilost mut enköhän pärjää... :DD Missä muuten pidät niitä? Niinno kyl 2 kotiloo varmaa iha normaaliin terraarioon mahtuu...
      No mut ois kiva kuulla muittenki mielipiteit ja kokemuksii akaattikotiloista... :) Joten antaa tulla vaa!!! :P

      • AksuFani

        Saan 2 aksua ja oon ihan innoissaan... Kysynpä vaan että kai sä tiiät et niit kaikkii munii ei oo pakko säästää ku kuulostaa pelottavan isolta määrältä tuo 60 :D myös kyselen että mistä aksut kannattaa ostaa? Eläinkaupasta vai kasvattajalta? :o Nopeita vastauksia!! Kiire! :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      244
      2044
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1045
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      121
      771
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe