Outo tilanne oravan nähdessä, neuvoja eläinasiantuntijoilta kiitos

Anonyymi

Eli törmäsin kävelyllä ollessani oravaan (onhan niitä ennenkin nähty, mutta tämä tilanne oli outo). Eli tallasin melkein tämän yksilön päälle koska en huomannut että orava istuu keskellä hiekkatietä. Huomasin paria askelta ennen oravan joka kavahti ja yritti lähteä pakoon (liikahti noin viiden sentin matkan), itse kavahdin myös ja astuin taaksepäin. Ensimmäinen reaktioni oli että orava kituu tms koska noin lähelle ei oravaa pääse edes yrittäessään, mutta oravan tsekattuani (n. metrin päästä) en nähnyt minkäänlaisia vammoja, verta tms. Istua kökötti vain siinä. Kiersin oravan ympäri n. metrin säteeltä ja koitin katsoa jos on jotain sattunut mutta ei mitään vammoja näkynyt. Ainoa outo asia oli että orava ei lähtenyt karkuun, vaikutti pelokkaalta kuitenkin. Tulin johtopäätökseen että kyseessä on vanha yksilö joka jostain syystä on tullut tekemään kuolemaa siihen ja jätin luontokappaleen rauhaan, mietin että pitääkö tuo lopettaa mutta kun ei näyttänyt kärsivältä niin kävelin pois.

Eli eläinasiantuntijoille kysymys, toiminko oikein? Jäi mietityttämään. Olisiko tuossa pitänyt tehdä jotain? Täysin terveen näköinen yksilö, mutta outo käytös oravalta.

2

402

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ettei vain sama kurre jonka näin reissussa kotkan kynsissä joka laskeutui kannon päälle tutkimaan saalistaan. luonto kyllä korjaa omansa kun äärirajoilla mennään.

• Anonyymi

Sairaalle kuulostaa kurre. Veikkaisin salmonellaa vetelyyden aiheuttajaksi. Ruokintapaikoilla käyvät linnut (erit. varpunen ja punatulkku) käyttäytyvät sairastuttuaan melko lailla samalla tavalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      73
      873
    2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      718
    3. 35
      587
    4. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      35
      587
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      47
      583
    6. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      40
      575
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      29
      572
    8. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      550
    9. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      547
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      35
      474
    Aihe