Outo tilanne oravan nähdessä, neuvoja eläinasiantuntijoilta kiitos

Anonyymi

Eli törmäsin kävelyllä ollessani oravaan (onhan niitä ennenkin nähty, mutta tämä tilanne oli outo). Eli tallasin melkein tämän yksilön päälle koska en huomannut että orava istuu keskellä hiekkatietä. Huomasin paria askelta ennen oravan joka kavahti ja yritti lähteä pakoon (liikahti noin viiden sentin matkan), itse kavahdin myös ja astuin taaksepäin. Ensimmäinen reaktioni oli että orava kituu tms koska noin lähelle ei oravaa pääse edes yrittäessään, mutta oravan tsekattuani (n. metrin päästä) en nähnyt minkäänlaisia vammoja, verta tms. Istua kökötti vain siinä. Kiersin oravan ympäri n. metrin säteeltä ja koitin katsoa jos on jotain sattunut mutta ei mitään vammoja näkynyt. Ainoa outo asia oli että orava ei lähtenyt karkuun, vaikutti pelokkaalta kuitenkin. Tulin johtopäätökseen että kyseessä on vanha yksilö joka jostain syystä on tullut tekemään kuolemaa siihen ja jätin luontokappaleen rauhaan, mietin että pitääkö tuo lopettaa mutta kun ei näyttänyt kärsivältä niin kävelin pois.

Eli eläinasiantuntijoille kysymys, toiminko oikein? Jäi mietityttämään. Olisiko tuossa pitänyt tehdä jotain? Täysin terveen näköinen yksilö, mutta outo käytös oravalta.

2

352

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ettei vain sama kurre jonka näin reissussa kotkan kynsissä joka laskeutui kannon päälle tutkimaan saalistaan. luonto kyllä korjaa omansa kun äärirajoilla mennään.

• Anonyymi

Sairaalle kuulostaa kurre. Veikkaisin salmonellaa vetelyyden aiheuttajaksi. Ruokintapaikoilla käyvät linnut (erit. varpunen ja punatulkku) käyttäytyvät sairastuttuaan melko lailla samalla tavalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      94
      1855
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      86
      1303
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1027
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      117
      976
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      863
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe