Möhkö alkoholin myynti

Anonyymi

Miksi Möhkön Mantalla tai kaupassa ei myydä alkoholia?
Mantallakin käy paljon kalastajia ja mökkiläisiä sekä muita matkailijoita, joiden käytävä juomat Ilomantsin kirkolta tai tuotava mukanaan.
Mantalla olisi hyvä saada myös paikallisia tuotteita piirakoita ja muuta suolaista kahvileipää ja yleisiä käyttötavaroita esim. Wc-paperia jne..
Manta hieno paikka luulisi myynnin lisääntyvän?

Olen hämmästellyt tätä pitemmän aikaa. Mikä lienee syy?

Nimimerkki. Janoinen

4

601

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No voi sylvisanteri…..
      Möhkön Mantalla on kyllä kahvisteluun ihan heidän itsenä leipomia tuotteita, tietääkseni aivan kaiken tekevät itse, eli paikallista karjalaista on.
      Eikä missään nimessä mitään alkoholin myyntiä, kuka sitä tarvitsee ilomantsin alkoon ei ole kuin n. 20 kilometriä sieltä sitä saa.
      Viinitorni on sitten paikka jossa voi käydä lasillisella jos toisellakin.

      Mantan kahvio ja mantan majatalo järjestävät juhla tarjottavat erilaisiin juhliin kiitettävästi, olen saanut nauttia antimista.

      Voihan sinne ehdottaa sitä vessapaperin myyntiäkin.

      • Anonyymi

        Luulen, että aloittaja tarkoittaa paikallisella tuotteella perinteisiä ilomantsilaisia herkkuja kuten kukkoja, vatruskoita, piirakoita ja sultsinoita (nam!).

        Minäkin olen usein miettinyt miksei Möhköstä saa ostettua alkoholijuomia. Edes Juhannuksena! Paikallisen panimon tai lähituottajilla on erinomaista tarjontaa josta kylän puotien myyntikin saisi uutta hönkyä? Tämä on kyllä erikoinen piirre Möhkössä... Mistä lie johtuu että on alkoholin myynnille näin jyrkkä kanta ettei missään nimessä saisi olla valikoimassa.

        Kaupunkilaiselle mökkeilijälle 20 km kauppamatka ei välttämättä ole mieleinen ajatus kun mökille tai kalalle tullaan vain muutamaksi päiväksi kerrallaan. Palvelut ja hätävarat olisi hyvä olla äärellään. Kalavarusteitakin olisi hyvä saada kylältä, kuten perukkeita, lippoja tms. Kun se upea koskikin on siinä. Onkohan kalastajille muita palveluita Möhköstä?

        Aloittajan suolaisen välipalan toiveen ymmärrän täysin. Kalastaja koskella tai laavulle kulkeva patikoija tarvitsee ennemmin suolapalaa kuin kahvia sokerista kakkua. Paperipussiinhan näitä voisi ostaa vaikkapa useamman mukaan.


    • Anonyymi

      Kyllä möhkössä alkoholin myyntiä löytyy kun osaa kysyä oikeasta paikasta.

    • Anonyymi

      Alkoholin myynti aiheuttaa pienelle yrittäjälle melko paljon byrokratiaa ja maksuja joten eipä muutaman olutpullon myynti kesäaikaan kannata taloudellisesti.
      Jokainen yrittäjä on varmaankin punninnut edut ja haitat ja ilmeisesti niitä haittoja on sitten enmmän. Jos ruokaa on saatavilla niin hengissä pysytään ja alkon tuotteet viedään mennessä kirkonkylän Alkosta tai kaupoista jos niitä välttämättä tarvitsee.
      Myöskin aterioiden myynti on melko tarkkaan säänneltyä joten ei sitäkään voi lähteä
      ihan hetken mielijohteesta tekemään. Terveisin tyytyväinen Möhkössä vierailija.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2693
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2480
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2101
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe