Toiset on kovin uteliaita. En itse ole ekstrovertti enkä introvertti (välimaasto), mutta olisi kiva jos ihmiset osaisivat lukea muita ja omaisivat itsetuntemusta. Itse olen elämän aikana oppinut kantapään kautta kenet päästän lähelleni ja kenet en. Joskus se voi olla jopa huono homma.
Luin täällä naapurikeskustelun aloituksen ja ymmärrän kirjoittajaa hyvin. Joku voi todella kokea ahdistavana kyselemiset yms. En tykkäisi minäkään, että naapuri utelisi mitään mitä en itse halua kertoa. Varsinkin jos se toistuu usein. Toisilla on syvä tarve tietää kaikki.
Esim tää minkä huomasin. Ihmiset kulkee eri aikaan ja omaa erilaiset rytmit. On aivan normaalia olla näkemättä kerrostalossa asuessa naapureita pihalla tai rapussa. Voi mennä vuosi että näet jonkun. Mitä ihmeellistä siinä on, että siitä pitää tehdä numero ja jatkuvasti kysellä syytä siihen??????!!!!
En ole paha enkä halua pahaa muille.. En halua olla itse ilkeä, juoruta tai no edes miettiä tuntemattomien naapureiden elämää! Eri asia jos naapurit ovat keskenään tuttuja ja kamuja tai puhellaan rennosti niitä näitä..
Tää mitä luin täällä aiemmin ei ole sitä vaan se on aivan varmasti ahdistavaa.
Peace and love❤️
Mietin tässä vaan miksi
9
118
Vastaukset
- Anonyymi
Tarkoitin ihmistuntemusta, en itsetuntemusta. Sori😊
- Anonyymi
Jes! Luulin, että ihmissutta.
- Anonyymi
Eli siis on ymmärrettävää suuttua jopa vähän liikaa ja palauttaa sammakoita suustaan tällaisen takia. Monta vuotta hei samaa jatkunut. Nyt vois tämmöset uteliaat miettiä vähän. Kaikella hyvällä sanon.
- Anonyymi
Sammakot on hyvä jättää rauhaan. Luonto kiittää.
- Anonyymi
Mä tunnen tän kirjoittajan mistä puhut. Hän pyysi mua tulemaan lukemaan tänne sen sillon. Laitoin sen kirjanmerkkeihin ja palasin taas katsomaan.
Kyllä, olet enemmän kuin oikeassa. Ihmisillä joilla tää tarve on niin ne yleensä keksii myös kaikkea päässään, setvii muidenkin kanssa ja sit jos joku kysyy niin hän selittelee ja kieltää kaiken. Näin toimii mielestään hyvä ihminen mutta kuitenkin ärsyttävä tuppautuja. Tässäkin tapauksessa mitä tunnen kaverin kertomana on kyse siitä, että tällä höpöttäjällä on kyllä omiakin tuttuja ja perhettä joten ei luulisi olevan tarvetta tällaiseen käsittämättömään touhuun.
Aiheuttaa vaan kiusatuksi tulemista ja väärällä tavalla leimautumista pahimmillaan. Esim tää kaveri sano että on törmännyt ihan kummalliseen kohteluun joidenkin naapureiden osalta joita ei edes tunne ja hänen miehensä myös saanut osansa.
Eniten vähän pelottaakin kaverin puolesta kuka puhuu ja mitä puhuu?! Se on aivan käsittämätöntä. Ja pelottavaa nimittäin kun ei tiedä miten laajalti tämmöisiä juttuja levitellään ja ihmisiä syyttä jopa stalkataan. Kyllä nää akat kuule osaa sen keinon. Sit esitetään päin naamaa muka viatonta ja ollaan huolissaan. Siis oksettaa jos ei ole syytä olla huolissaan kenestäkään niin keksitään syy ja MAKUSTELLAAN oikein sen kanssa. Siis tuohan on naapurin kiusaamista. Tää kaveri kerto ettei ees tunne ketään naapuria. Muutamia kertoja satunnaisesti höpöttelee jonkun kanssa ja osa on ihan mukavia, toiset käyttäytyy silmin nähden vähän oudosti ja loput neutraaleja normiseppoja.
JOS ETTE YHTÄÄN TUNNE TOISTA JA HÄNEN ELÄMÄÄNSÄ IHAN LAPSESTA ASTI niin kannattaa varmaan antaa olla. Hemmetti anteeksi tai no en kyllä pyydä. Pysyn kaverin tukena. Hänellä on ollut elämässään omat vaikeutensa, mutta asiahan on niin ettei ne kuulu millään tapaa naapureille, ei koko kylälle/kaupungille vaan ainoastaan läheisille.
Suosittelisin parempia harrastuksia tällaisille ihmeen huolehtiville apinoille tai vaikka terapiaa jossa vois käsitellä miksi kiinnostaa muiden elämä niin paljon. Ärsyttää kaverin ouolesta.. huh no nyt sain suuni puhtaaksi.
Eläkää kunnioittaen muita. Jutella saa tietysti ihmisten kanssa ja kommunikoida normaalisti, mutta jossain se raja menee 👍Ja hei kysymään suoraan vaan siltä ihmiseltä, jos joku mättää ja huolettaa eikä yrittää kiertoreittejä ja spekuloida käsittämättömiä juttuja tavallisista rauhallisista ihmisistä. Perkele sentään!!
Ja tuo vihjailu loppuu seinään. Jos on ongelma niin menee vaan sinne oven taa ja tiputtaa lapun vaikka. Voi sitten puida sen asian kunnolla juurta jaksaen. 😬🤐- Anonyymi
Perättömien juttujen levittäminen (kunnianloukkaus) tai yksityisyyttä loukkaavan tiedon levittäminen on rikos. Btw! Jos selviää jotain suurempaa niin silloin ei pidä jättää tekemättä rikosilmoitusta. Tuli siitä oikeudenkäynti tai ei niin kyllä sillä viimeistään oppii olemaan!
- Anonyymi
Jes! On kiva keskustella itsensä kanssa. En tiedä, miten pitkiä viestejä jaksankin kirjoittaa.
- Anonyymi
Niin no toisilla on sellainen äärimmäinen kutsumus. Ajattelevat olevansa hyviä, mutta eivät osaa asettua muiden asemaan.
Kaikkea hyvää ja hyvää jatkoa.- Anonyymi
Jes! Mähän olen hyvä. Sä aliarvioit mut. Mähän asetun toisten asemaan ja mä olen sen takia hyvä, koska mä tiedän olevani parempi, kuin sä ja muut. :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367669Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381915Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251880- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791545Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104978- 49910
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4819Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810- 33783