Miten tulisi menetellä että seuraavat funktiot toimisi. Haluaisin tehdä oman moduulin pythoniin, jossa olisi nämä alla olevat ja paljon muita näppäriä funktioita.
print(morse_aakkoset)
print(aakkoset_lowercase)
print(aakkoset_uppercase)
print(aakkoset_all)
Oma moduuli pythoniin
14
429
Vastaukset 14
- Anonyymi
Tee kotisivullesi kirjasto finktioistasi esim. funktiot.py tiedostoon. Siis def print1(x): jne...
Sitten vaan muissa ohjelmissasi:
from funktiot import print1,print2,print3,jne...
Tee aluksi vain yksi helppo funktio ja kokeile sillä. Lue virheilmoitukset tarkkaan ja mieti mikä meni väärin. Korjaa. - Anonyymi
Oletko lukenut dokumentaatiota: https://docs.python.org/3/tutorial/modules.html
- Anonyymi
python
import mystring
Miksiköhän tämä sanoo:
NameError: name 'aakkoset_lowercase' is not defined - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
python
import mystring
Miksiköhän tämä sanoo:
NameError: name 'aakkoset_lowercase' is not definedTarkoittaa ettei sitä ole määritelty.
Python 3.7.5 (default, Apr 19 2020, 20:18:17)
[GCC 9.2.1 20191008] on linux
Type "help", "copyright", "credits" or "license" for more information.
>>> print(a)
Traceback (most recent call last):
File "<stdin>", line 1, in <module>
NameError: name 'a' is not defined
>>> a="pölöpölö"
>>> print(a)
pölöpölö
>>> - Anonyymi
Toisessa moduulissa olevaan muuttujaan viitataan laittamalla ensin moduulin nimi, sitten piste ja perään muuttuja.
moduuli.muuttuja
Jos moduuli.py sisältää vaikka:
x="Äks"
Niin sitä sitten käytetään näin:
import moduuli
print(moduuli.x) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisessa moduulissa olevaan muuttujaan viitataan laittamalla ensin moduulin nimi, sitten piste ja perään muuttuja.
moduuli.muuttuja
x="Äks"
import moduuli
print(moduuli.x)import moduuli
Tuon komennon pitäisi tuoda ohjelmaan kerralla kaikki, mitä moduuli sisältää. Mutta nyt on niin että juuri tuo kaiken tuominen ei toimi omista moduuleista tuotaessa, sen sijaan joutuu osoittamaan mudullista sen yksittäisen osan, joka otettaan ohjelmaan mukaan. Ja tämä tässä ihmetyttää miksi se on näin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
import moduuli
Tuon komennon pitäisi tuoda ohjelmaan kerralla kaikki, mitä moduuli sisältää. Mutta nyt on niin että juuri tuo kaiken tuominen ei toimi omista moduuleista tuotaessa, sen sijaan joutuu osoittamaan mudullista sen yksittäisen osan, joka otettaan ohjelmaan mukaan. Ja tämä tässä ihmetyttää miksi se on näin.Muuttujat on moduulikohtaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
moduuli.muuttuja
x="Äks"
import moduuli
print(moduuli.x)EI KUN olet oikeassa, noinhan se juuri menee kaikissa moduuleissa.
Nyt puhuttiin omasta mystring.py moduulista. Pyython sisältää alkuperäisen string.py moduulin, ja sehän toimii just samalla tavalla kuin tuo omakin moduuli.
import string
print(string.ascii_lowercase)
'abcdefghijklmnopqrstuvwxyz'
import mystring
print(mystring.aakkoset_lowercase)
'abcdefghijklmnopqrsštuvwxyzžåäö'
Mitä minä oikein sekoilen, kaikkihan toimii aivan oikein. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuttujat on moduulikohtaisia.
Näinhän se on nähtävä. Tuota moduuliani suunnitellessa nimesin tuon (aakkoset_lowercase) mutta kun se nyt noin pitää esitellä moduulin kera niin ei ole mitään haittaa vaikka käyttäisi täysin samaa nimeäkin (ascii_lowercase).
- Anonyymi
Pythoni oli ennen iso kakka, semmonen käärmeen oloinen.
- Anonyymi
Nykyään sellainen on Iinuks.
- Anonyymi
Nyt sitten merkillinen havainto, importin suhteen, tämä alla oleva TOIMII
python
from mystring import aakkoset_lowercase
print(aakkoset_lowercase) - Anonyymi
Miksiköhän ei saa käyttää
import mystring
Noi ei tule mitään virhettä, mutta mikään ei toimikkaan. Jostakin syystä oma moduuli ei ole yhden vertainen muiden kanssa. - Anonyymi
Asia on ratkennut, suuret kiitokset pythonin taitajille.
T. ap.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va3341336Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan76933Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä61823- 120693
Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt43680Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.64676Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka38672- 49648
- 50606
Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95552- 45537
- 32521
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K9516Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48515- 25505
Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain84485En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o32482- 79447
Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8447Iivari esittää poliisin tutkintaa
Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj21421