Lisää remonttia

Anonyymi

Rautatieasema vaatii sadan miljoonan euron remontin pikaisesti. Käytännössä se tarkoittaa n. paria sataa miljoonaa. Mikähän se tarve on, johon tällainen summa välttämättä entisten lisäksi tarvitaan?

44

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ratikka kun ei mahdu kulkemaan asematunnelista.
      Kaikki uusiksi sen takia, oletan.
      Jos on noin niin kaikki vain sen vuoksi että Hervantalaiset pääsevät ratikalla keskustaan!

      • Anonyymi

        Ehkä Itsenäisyydenkadun nousu on ratikalle liian jyrkkä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä Itsenäisyydenkadun nousu on ratikalle liian jyrkkä.

        Koska testiratikalla asematunneli sisäänajetaan? Tietysti ensin sovitetaan yöllä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska testiratikalla asematunneli sisäänajetaan? Tietysti ensin sovitetaan yöllä

        Ettei kävisi niin, että ratikka mahtuu, mutta virroittimet jäävät kyydistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ettei kävisi niin, että ratikka mahtuu, mutta virroittimet jäävät kyydistä

        Onko tehty mittauksia?


      • Anonyymi

        Hervannassa asuu vaikutusvaltaista joukkoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska testiratikalla asematunneli sisäänajetaan? Tietysti ensin sovitetaan yöllä

        Ovatko ajojohtimet tunnelissa jo paikoillaan?


      • Anonyymi

        Jos ratikkaliikenne alkaa syksyllä 2021, ei siihen mennessä ehditä rakentaa uutta siltaa. Ainakin olisi kiire


    • Anonyymi

      Aamulehdessä on informatiivinen juttu aiheesta. Rautatieasemaa ei siis uudisteta, vaan henkilöratapiha, eikä asia liity ratikkaan mitenkään. Hanke ei ole Tampereen kaupungin, vaan Väyläviraston. Sitä en tiedä, kuinka paljon Väylävirasto on käyttänyt henkilöratapihan entisiin hankkeisiin rahaa, enkä tiedä edes sitä, mihin entisiin hankkeisiin keskustelun aloittaja viittaa.

      • Anonyymi

        Henkilöratapiha kuulostaa oudolta. Asemalaiturit on tutumpi. Jos asemalaitureita rakennetaan sadalla (200) miljoonalla, johonkin muuhunkin menee tolkuttomasti rahaa.


      • Anonyymi

        Lehtikirjoituksessa mainittiin Itsenäisyydenkadun alikulkusilta. Jos se uusitaan, alkaa reilusti yli sadan miljoonan hanke asettua oikeisiin suhteisiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lehtikirjoituksessa mainittiin Itsenäisyydenkadun alikulkusilta. Jos se uusitaan, alkaa reilusti yli sadan miljoonan hanke asettua oikeisiin suhteisiin

        Tarkoitus lienee saada paikallisjunille oma laituri? M-junat, myös R-junat?

        Ratikkarahalla on saatu todella paljon aikaan. jos vertaa näihin tietoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitus lienee saada paikallisjunille oma laituri? M-junat, myös R-junat?

        Ratikkarahalla on saatu todella paljon aikaan. jos vertaa näihin tietoihin.

        Hämeensilta kokonaan uusiksi maksoi n. 5M€.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henkilöratapiha kuulostaa oudolta. Asemalaiturit on tutumpi. Jos asemalaitureita rakennetaan sadalla (200) miljoonalla, johonkin muuhunkin menee tolkuttomasti rahaa.

        Tuossa jutussa on ihan hyvin tietoa siitä, mitä hankkeeseen kuuluu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lehtikirjoituksessa mainittiin Itsenäisyydenkadun alikulkusilta. Jos se uusitaan, alkaa reilusti yli sadan miljoonan hanke asettua oikeisiin suhteisiin

        Tunneli on jo hoidossa, sitä on kaivettu syvemmäksi, niin että ratikka mahtuu kulkemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa jutussa on ihan hyvin tietoa siitä, mitä hankkeeseen kuuluu.

        Juttu ei selitä reilusti yli sadan miljoonan euron kustannuksia. Jotakin muutkin osaavat arvioida. Eivät kaikki lukijat ole typeryksiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitus lienee saada paikallisjunille oma laituri? M-junat, myös R-junat?

        Ratikkarahalla on saatu todella paljon aikaan. jos vertaa näihin tietoihin.

        Aika kallis laituri ja siihen pari vaihdetta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juttu ei selitä reilusti yli sadan miljoonan euron kustannuksia. Jotakin muutkin osaavat arvioida. Eivät kaikki lukijat ole typeryksiä

        Sitten sinun kannattaa olla suoraan Vaylävirastoon yhteydessä ja kysyä asiaa. Kerro sitten täällä, minkälaisen vastauksen sait.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika kallis laituri ja siihen pari vaihdetta

        Uusi laituri tulee paikkaan, jossa ei ole tällä hetkellä tilaa laiturille, joten niitä reunimmaisia kiskoja pitää siirtää. Lisäksi kaikki laiturit katetaan päästä päähän, myös vanhat katokset uusitaan ja niitä korotetaan sen verran että tarvittaessa mahtuu ambulanssi sinne. Toimilla varaudutaan myös siihen paikallisjunan vuorolisäyksiin. Tesomalle on myös tulossa juna-asema.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten sinun kannattaa olla suoraan Vaylävirastoon yhteydessä ja kysyä asiaa. Kerro sitten täällä, minkälaisen vastauksen sait.

        Delegoin homman eteenpäin


      • Anonyymi

        Sinun kannattaa lukea juttu uudelleen. Mm. rautatietunneliin tulee ratikalle pysäkki, josta on suora yhteys junalaitureille.
        Eiköhän Tampereen kaupungin ja ratahallintokeskuksen kannata antaa tuo 200m€ urakka RATIOTIEALLIANSSILLE... jaa miksikö? Jos kyseinen instanssi rakentaa 16km kahta raidetta, lukuisia vaihteita, muutamia siltoja, satoja erikois-johdinpylväitä, kymmeniä kilometrejä ajolankoja, muutamia muuntoasemia jne. hintaan 283m€, tarkoittaa se sitä, että tuo ratapihan korjaus hoituu heiltä 5-8m€!!!! ei siis lähellekkään 200m€.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kannattaa lukea juttu uudelleen. Mm. rautatietunneliin tulee ratikalle pysäkki, josta on suora yhteys junalaitureille.
        Eiköhän Tampereen kaupungin ja ratahallintokeskuksen kannata antaa tuo 200m€ urakka RATIOTIEALLIANSSILLE... jaa miksikö? Jos kyseinen instanssi rakentaa 16km kahta raidetta, lukuisia vaihteita, muutamia siltoja, satoja erikois-johdinpylväitä, kymmeniä kilometrejä ajolankoja, muutamia muuntoasemia jne. hintaan 283m€, tarkoittaa se sitä, että tuo ratapihan korjaus hoituu heiltä 5-8m€!!!! ei siis lähellekkään 200m€.

        Jossakin on siten ilmaa ja paljon. Muuten pieni m tarkoittaa milli eli tuhannesosa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten sinun kannattaa olla suoraan Vaylävirastoon yhteydessä ja kysyä asiaa. Kerro sitten täällä, minkälaisen vastauksen sait.

        Tyhjän saa pyytämättäkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kannattaa lukea juttu uudelleen. Mm. rautatietunneliin tulee ratikalle pysäkki, josta on suora yhteys junalaitureille.
        Eiköhän Tampereen kaupungin ja ratahallintokeskuksen kannata antaa tuo 200m€ urakka RATIOTIEALLIANSSILLE... jaa miksikö? Jos kyseinen instanssi rakentaa 16km kahta raidetta, lukuisia vaihteita, muutamia siltoja, satoja erikois-johdinpylväitä, kymmeniä kilometrejä ajolankoja, muutamia muuntoasemia jne. hintaan 283m€, tarkoittaa se sitä, että tuo ratapihan korjaus hoituu heiltä 5-8m€!!!! ei siis lähellekkään 200m€.

        Vaikuttaa siltä, että et ole ymmärtänyt asiaa, josta olet lukenut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikuttaa siltä, että et ole ymmärtänyt asiaa, josta olet lukenut.

        Asemaa lähin ratikkapysäkki on 100 metrin päässä ja tunneliin ollaan tekemässä toista. Mitäs tää ny on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asemaa lähin ratikkapysäkki on 100 metrin päässä ja tunneliin ollaan tekemässä toista. Mitäs tää ny on?

        En tiedä. En tiedä, miksi minun pitäisi tietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä. En tiedä, miksi minun pitäisi tietää.

        Kukahan tietäisi jotakin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa jutussa on ihan hyvin tietoa siitä, mitä hankkeeseen kuuluu.

        Riittänee sinulle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunneli on jo hoidossa, sitä on kaivettu syvemmäksi, niin että ratikka mahtuu kulkemaan.

        Ettei tunnelia kaivettaessa olisi tullut sillan anturat vastaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten sinun kannattaa olla suoraan Vaylävirastoon yhteydessä ja kysyä asiaa. Kerro sitten täällä, minkälaisen vastauksen sait.

        Uskotaan kokeeeksi aamulehden juttua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä. En tiedä, miksi minun pitäisi tietää.

        Kerro vain uutiset


      • Anonyymi

        Eikö laiturit kuulu rautatieasemaan? Minusta kuuluvat, kuten katoksetkin


    • Anonyymi

      Rupesi kiinnostamaan, että mites se tavaraliikenteen ohitusraide ... mitäköhän sille kuuluu. Eipä ole ollut juttua siitä tällä palstalla. Mutta tällanen lisärata alkaisi olla tarpeellinen.

      • Anonyymi

        Nyt oli puhe vain henkilöratapihasta


      • Anonyymi

        Jos Tampereen ohittava rata on tekeillä, alkaa hankkeen hinta olla oikeata luokkaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Tampereen ohittava rata on tekeillä, alkaa hankkeen hinta olla oikeata luokkaa

        Sen radan kustannuksia ei kuitenkaan ole tuossa ratapihan uudelleenjärjestelyssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen radan kustannuksia ei kuitenkaan ole tuossa ratapihan uudelleenjärjestelyssä.

        Olisiko se reilut 100M€ ollut toimittajan möhläys? 10M€ olisi lähempänä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko se reilut 100M€ ollut toimittajan möhläys? 10M€ olisi lähempänä

        Hinta-arvio on ollut 25-30 miljoonaa jo vuonna2010. Sen jälkeen budjetti on lähtenyt käsistä.

        https://yle.fi/uutiset/3-5555157


    • Anonyymi

      "Henkilöratapihan kustannusarvio on noin 30 miljoonaa euroa. Sadassa miljoonassa on mukana koko hanke, johon sisältyy muun muassa Itsenäisyydenkadun alikulkusilta ja isot turvalaitemuutokset, Juuti selventää." Aamulehti 8.7.2020

      • Anonyymi

        Vuonna 2018 tilanne oli vielä tällainen:

        Henkilöratapihan kehittämishankkeen kustannusarvio
        sisältäen Itsenäisyydenkadun sillan uusimisen
        on 41 M€
        Lisäksi olemassa olevan infran (asetinlaite, sähköistys,
        asematunneli) uusimis- ja korjaustarpeet 25 M€
        (kustannusarvio alustava)
        Lisäksi autolastauksen siirto 3 M€ (kustannusarvio
        alustava. Liikenneviraston esitys, että siirto rahoitetaan
        kaupungin hankkeena).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuonna 2018 tilanne oli vielä tällainen:

        Henkilöratapihan kehittämishankkeen kustannusarvio
        sisältäen Itsenäisyydenkadun sillan uusimisen
        on 41 M€
        Lisäksi olemassa olevan infran (asetinlaite, sähköistys,
        asematunneli) uusimis- ja korjaustarpeet 25 M€
        (kustannusarvio alustava)
        Lisäksi autolastauksen siirto 3 M€ (kustannusarvio
        alustava. Liikenneviraston esitys, että siirto rahoitetaan
        kaupungin hankkeena).

        Silta osoittautui yllättävän heikkokuntoiseksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silta osoittautui yllättävän heikkokuntoiseksi

        Myös Erkkilänkadun silta on uusittava, koska sitä joudutaan korottamaan. Miksi pitää korottaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös Erkkilänkadun silta on uusittava, koska sitä joudutaan korottamaan. Miksi pitää korottaa?

        Kun junat ei mahdu alitse, muuta kuin siltakaaren keskeltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun junat ei mahdu alitse, muuta kuin siltakaaren keskeltä.

        Järkitekstiäkin näkee välistä. Selvä homma


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1917
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1569
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1519
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1487
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1425
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1370
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1317
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      648
      1239
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1157
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1118
    Aihe