Rautatieasema vaatii sadan miljoonan euron remontin pikaisesti. Käytännössä se tarkoittaa n. paria sataa miljoonaa. Mikähän se tarve on, johon tällainen summa välttämättä entisten lisäksi tarvitaan?
Lisää remonttia
44
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ratikka kun ei mahdu kulkemaan asematunnelista.
Kaikki uusiksi sen takia, oletan.
Jos on noin niin kaikki vain sen vuoksi että Hervantalaiset pääsevät ratikalla keskustaan!- Anonyymi
Ehkä Itsenäisyydenkadun nousu on ratikalle liian jyrkkä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä Itsenäisyydenkadun nousu on ratikalle liian jyrkkä.
Koska testiratikalla asematunneli sisäänajetaan? Tietysti ensin sovitetaan yöllä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska testiratikalla asematunneli sisäänajetaan? Tietysti ensin sovitetaan yöllä
Ettei kävisi niin, että ratikka mahtuu, mutta virroittimet jäävät kyydistä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ettei kävisi niin, että ratikka mahtuu, mutta virroittimet jäävät kyydistä
Onko tehty mittauksia?
- Anonyymi
Hervannassa asuu vaikutusvaltaista joukkoa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska testiratikalla asematunneli sisäänajetaan? Tietysti ensin sovitetaan yöllä
Ovatko ajojohtimet tunnelissa jo paikoillaan?
- Anonyymi
Jos ratikkaliikenne alkaa syksyllä 2021, ei siihen mennessä ehditä rakentaa uutta siltaa. Ainakin olisi kiire
- Anonyymi
Aamulehdessä on informatiivinen juttu aiheesta. Rautatieasemaa ei siis uudisteta, vaan henkilöratapiha, eikä asia liity ratikkaan mitenkään. Hanke ei ole Tampereen kaupungin, vaan Väyläviraston. Sitä en tiedä, kuinka paljon Väylävirasto on käyttänyt henkilöratapihan entisiin hankkeisiin rahaa, enkä tiedä edes sitä, mihin entisiin hankkeisiin keskustelun aloittaja viittaa.
- Anonyymi
Henkilöratapiha kuulostaa oudolta. Asemalaiturit on tutumpi. Jos asemalaitureita rakennetaan sadalla (200) miljoonalla, johonkin muuhunkin menee tolkuttomasti rahaa.
- Anonyymi
Lehtikirjoituksessa mainittiin Itsenäisyydenkadun alikulkusilta. Jos se uusitaan, alkaa reilusti yli sadan miljoonan hanke asettua oikeisiin suhteisiin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lehtikirjoituksessa mainittiin Itsenäisyydenkadun alikulkusilta. Jos se uusitaan, alkaa reilusti yli sadan miljoonan hanke asettua oikeisiin suhteisiin
Tarkoitus lienee saada paikallisjunille oma laituri? M-junat, myös R-junat?
Ratikkarahalla on saatu todella paljon aikaan. jos vertaa näihin tietoihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitus lienee saada paikallisjunille oma laituri? M-junat, myös R-junat?
Ratikkarahalla on saatu todella paljon aikaan. jos vertaa näihin tietoihin.Hämeensilta kokonaan uusiksi maksoi n. 5M€.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Henkilöratapiha kuulostaa oudolta. Asemalaiturit on tutumpi. Jos asemalaitureita rakennetaan sadalla (200) miljoonalla, johonkin muuhunkin menee tolkuttomasti rahaa.
Tuossa jutussa on ihan hyvin tietoa siitä, mitä hankkeeseen kuuluu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lehtikirjoituksessa mainittiin Itsenäisyydenkadun alikulkusilta. Jos se uusitaan, alkaa reilusti yli sadan miljoonan hanke asettua oikeisiin suhteisiin
Tunneli on jo hoidossa, sitä on kaivettu syvemmäksi, niin että ratikka mahtuu kulkemaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa jutussa on ihan hyvin tietoa siitä, mitä hankkeeseen kuuluu.
Juttu ei selitä reilusti yli sadan miljoonan euron kustannuksia. Jotakin muutkin osaavat arvioida. Eivät kaikki lukijat ole typeryksiä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitus lienee saada paikallisjunille oma laituri? M-junat, myös R-junat?
Ratikkarahalla on saatu todella paljon aikaan. jos vertaa näihin tietoihin.Aika kallis laituri ja siihen pari vaihdetta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juttu ei selitä reilusti yli sadan miljoonan euron kustannuksia. Jotakin muutkin osaavat arvioida. Eivät kaikki lukijat ole typeryksiä
Sitten sinun kannattaa olla suoraan Vaylävirastoon yhteydessä ja kysyä asiaa. Kerro sitten täällä, minkälaisen vastauksen sait.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika kallis laituri ja siihen pari vaihdetta
Uusi laituri tulee paikkaan, jossa ei ole tällä hetkellä tilaa laiturille, joten niitä reunimmaisia kiskoja pitää siirtää. Lisäksi kaikki laiturit katetaan päästä päähän, myös vanhat katokset uusitaan ja niitä korotetaan sen verran että tarvittaessa mahtuu ambulanssi sinne. Toimilla varaudutaan myös siihen paikallisjunan vuorolisäyksiin. Tesomalle on myös tulossa juna-asema.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten sinun kannattaa olla suoraan Vaylävirastoon yhteydessä ja kysyä asiaa. Kerro sitten täällä, minkälaisen vastauksen sait.
Delegoin homman eteenpäin
- Anonyymi
Sinun kannattaa lukea juttu uudelleen. Mm. rautatietunneliin tulee ratikalle pysäkki, josta on suora yhteys junalaitureille.
Eiköhän Tampereen kaupungin ja ratahallintokeskuksen kannata antaa tuo 200m€ urakka RATIOTIEALLIANSSILLE... jaa miksikö? Jos kyseinen instanssi rakentaa 16km kahta raidetta, lukuisia vaihteita, muutamia siltoja, satoja erikois-johdinpylväitä, kymmeniä kilometrejä ajolankoja, muutamia muuntoasemia jne. hintaan 283m€, tarkoittaa se sitä, että tuo ratapihan korjaus hoituu heiltä 5-8m€!!!! ei siis lähellekkään 200m€. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun kannattaa lukea juttu uudelleen. Mm. rautatietunneliin tulee ratikalle pysäkki, josta on suora yhteys junalaitureille.
Eiköhän Tampereen kaupungin ja ratahallintokeskuksen kannata antaa tuo 200m€ urakka RATIOTIEALLIANSSILLE... jaa miksikö? Jos kyseinen instanssi rakentaa 16km kahta raidetta, lukuisia vaihteita, muutamia siltoja, satoja erikois-johdinpylväitä, kymmeniä kilometrejä ajolankoja, muutamia muuntoasemia jne. hintaan 283m€, tarkoittaa se sitä, että tuo ratapihan korjaus hoituu heiltä 5-8m€!!!! ei siis lähellekkään 200m€.Jossakin on siten ilmaa ja paljon. Muuten pieni m tarkoittaa milli eli tuhannesosa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten sinun kannattaa olla suoraan Vaylävirastoon yhteydessä ja kysyä asiaa. Kerro sitten täällä, minkälaisen vastauksen sait.
Tyhjän saa pyytämättäkin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun kannattaa lukea juttu uudelleen. Mm. rautatietunneliin tulee ratikalle pysäkki, josta on suora yhteys junalaitureille.
Eiköhän Tampereen kaupungin ja ratahallintokeskuksen kannata antaa tuo 200m€ urakka RATIOTIEALLIANSSILLE... jaa miksikö? Jos kyseinen instanssi rakentaa 16km kahta raidetta, lukuisia vaihteita, muutamia siltoja, satoja erikois-johdinpylväitä, kymmeniä kilometrejä ajolankoja, muutamia muuntoasemia jne. hintaan 283m€, tarkoittaa se sitä, että tuo ratapihan korjaus hoituu heiltä 5-8m€!!!! ei siis lähellekkään 200m€.Vaikuttaa siltä, että et ole ymmärtänyt asiaa, josta olet lukenut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikuttaa siltä, että et ole ymmärtänyt asiaa, josta olet lukenut.
Asemaa lähin ratikkapysäkki on 100 metrin päässä ja tunneliin ollaan tekemässä toista. Mitäs tää ny on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asemaa lähin ratikkapysäkki on 100 metrin päässä ja tunneliin ollaan tekemässä toista. Mitäs tää ny on?
En tiedä. En tiedä, miksi minun pitäisi tietää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä. En tiedä, miksi minun pitäisi tietää.
Kukahan tietäisi jotakin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa jutussa on ihan hyvin tietoa siitä, mitä hankkeeseen kuuluu.
Riittänee sinulle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunneli on jo hoidossa, sitä on kaivettu syvemmäksi, niin että ratikka mahtuu kulkemaan.
Ettei tunnelia kaivettaessa olisi tullut sillan anturat vastaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten sinun kannattaa olla suoraan Vaylävirastoon yhteydessä ja kysyä asiaa. Kerro sitten täällä, minkälaisen vastauksen sait.
Uskotaan kokeeeksi aamulehden juttua
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä. En tiedä, miksi minun pitäisi tietää.
Kerro vain uutiset
- Anonyymi
Eikö laiturit kuulu rautatieasemaan? Minusta kuuluvat, kuten katoksetkin
- Anonyymi
Rupesi kiinnostamaan, että mites se tavaraliikenteen ohitusraide ... mitäköhän sille kuuluu. Eipä ole ollut juttua siitä tällä palstalla. Mutta tällanen lisärata alkaisi olla tarpeellinen.
- Anonyymi
Nyt oli puhe vain henkilöratapihasta
- Anonyymi
Jos Tampereen ohittava rata on tekeillä, alkaa hankkeen hinta olla oikeata luokkaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos Tampereen ohittava rata on tekeillä, alkaa hankkeen hinta olla oikeata luokkaa
Sen radan kustannuksia ei kuitenkaan ole tuossa ratapihan uudelleenjärjestelyssä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen radan kustannuksia ei kuitenkaan ole tuossa ratapihan uudelleenjärjestelyssä.
Olisiko se reilut 100M€ ollut toimittajan möhläys? 10M€ olisi lähempänä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisiko se reilut 100M€ ollut toimittajan möhläys? 10M€ olisi lähempänä
Hinta-arvio on ollut 25-30 miljoonaa jo vuonna2010. Sen jälkeen budjetti on lähtenyt käsistä.
https://yle.fi/uutiset/3-5555157
- Anonyymi
"Henkilöratapihan kustannusarvio on noin 30 miljoonaa euroa. Sadassa miljoonassa on mukana koko hanke, johon sisältyy muun muassa Itsenäisyydenkadun alikulkusilta ja isot turvalaitemuutokset, Juuti selventää." Aamulehti 8.7.2020
- Anonyymi
Vuonna 2018 tilanne oli vielä tällainen:
Henkilöratapihan kehittämishankkeen kustannusarvio
sisältäen Itsenäisyydenkadun sillan uusimisen
on 41 M€
Lisäksi olemassa olevan infran (asetinlaite, sähköistys,
asematunneli) uusimis- ja korjaustarpeet 25 M€
(kustannusarvio alustava)
Lisäksi autolastauksen siirto 3 M€ (kustannusarvio
alustava. Liikenneviraston esitys, että siirto rahoitetaan
kaupungin hankkeena). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuonna 2018 tilanne oli vielä tällainen:
Henkilöratapihan kehittämishankkeen kustannusarvio
sisältäen Itsenäisyydenkadun sillan uusimisen
on 41 M€
Lisäksi olemassa olevan infran (asetinlaite, sähköistys,
asematunneli) uusimis- ja korjaustarpeet 25 M€
(kustannusarvio alustava)
Lisäksi autolastauksen siirto 3 M€ (kustannusarvio
alustava. Liikenneviraston esitys, että siirto rahoitetaan
kaupungin hankkeena).Silta osoittautui yllättävän heikkokuntoiseksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silta osoittautui yllättävän heikkokuntoiseksi
Myös Erkkilänkadun silta on uusittava, koska sitä joudutaan korottamaan. Miksi pitää korottaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös Erkkilänkadun silta on uusittava, koska sitä joudutaan korottamaan. Miksi pitää korottaa?
Kun junat ei mahdu alitse, muuta kuin siltakaaren keskeltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun junat ei mahdu alitse, muuta kuin siltakaaren keskeltä.
Järkitekstiäkin näkee välistä. Selvä homma
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101917
Mika Muranen juttu tänään
Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras91569Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."
Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum131519Välillä käy mielessä
olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.811487- 1511425
- 1071370
- 231317
Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta
Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt6481239Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa
On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida161157Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."
Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih81118