Kotisiivous vähintään 40e/h

Anonyymi

Suomen kotityöpalveluyhdistys ry mukaan alin kannattava hinta siivouksesta on 40e/h.

Tämä on outoa, koska puhdistusaineita ja vettä kuluu 1h aikana korkeintaan 1e verran eli materiaalikustannukset ovat olemattomat. Siivoja saa 9e/h. Toki siivojan pitää pystyä maksamaan omat loma-ajan palkkansa myös joten siitä 20% lisää kustannukseen. Sitten tulee työnantajan sivukulut jotka ovat maksimissaan 50% siivojan palkasta eli päästään 1,2 x 1,5 x 9e/h = 16 e/h työvoimakustannukseen.

Kuluja siivoamisesta tulee työnantajalle siis n.17e/h. Eli kovat pitää katteen olla 23e/h jotta olisi kannattavaa.

254

7473

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tostahan tulee kuukausipalkaksi melkein kymppitonni! Arvokasta hommaa toi siivoaminen nykyään.

      • Anonyymi

        Kaikkihan tota tekis sun laskuopin mukaan, sorry vaan mut siinä on matka-aikojakin josta ei saa mitään veloitusta saati että seuraava kohde alkaisi heti perään. Myöskään et välttämättä saa joka päivälle 8 tuntia veloitettavaa tai yli. Mut pistä ihmeessä siivousliike pystyyn niin voit todeta itse asian. Jos hyvin käy niin voit jopa rikastua jos saat hommat pyörimään ja saat markkinoitua tarpeeksi töitä ja lisäksi jaksat tehdä pitkää päivää. Onnea yritykselle


      • Anonyymi

        Jos tuosta saa työntekijälle edes 10e tilile, niin aika taikuri saa olla, koska verot, työttömyysvakuutusmaksut, työnantajan ja työntkijän eläkemaksut ja kaikki muut veroluonteiset maksut ja kaikki muut kulut.
        Itse olen laskeskellut, että 50e pitäisi veloittaa tunti, jos kysymyksessä on esimerkiksi yksi tai kaksi yksittäistä kotisiivoustuntia. Muuten ei ainakaan yritykselle jää mitään, jos maksaa työntekijälle kuten kuuluu ja hoitaa verot ja muut maksut, kuten kuuluu.


      • Anonyymi

        Se on tuntiveloitus, siitä menee pois kaikki kiinteät ja muuttuvat kulut, kuten ennakkoverot , alvit, huoneistovuokrat , palkat, aineet netti, ym


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkihan tota tekis sun laskuopin mukaan, sorry vaan mut siinä on matka-aikojakin josta ei saa mitään veloitusta saati että seuraava kohde alkaisi heti perään. Myöskään et välttämättä saa joka päivälle 8 tuntia veloitettavaa tai yli. Mut pistä ihmeessä siivousliike pystyyn niin voit todeta itse asian. Jos hyvin käy niin voit jopa rikastua jos saat hommat pyörimään ja saat markkinoitua tarpeeksi töitä ja lisäksi jaksat tehdä pitkää päivää. Onnea yritykselle

        Minä tein vuosikausia tuolla hinnalla töitä ja minulla oli monia työntekijöitäkin ja tienasin ihan kivasti.


        Työn laatu takaa hyvät tulot ja kivat eläkepäivät.

        Siivouskulu on sivuseikka monille yrityksille jotka kyllä maksavat mielellään siisteydestä.

        Jos haluat tietää lisää niin.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkihan tota tekis sun laskuopin mukaan, sorry vaan mut siinä on matka-aikojakin josta ei saa mitään veloitusta saati että seuraava kohde alkaisi heti perään. Myöskään et välttämättä saa joka päivälle 8 tuntia veloitettavaa tai yli. Mut pistä ihmeessä siivousliike pystyyn niin voit todeta itse asian. Jos hyvin käy niin voit jopa rikastua jos saat hommat pyörimään ja saat markkinoitua tarpeeksi töitä ja lisäksi jaksat tehdä pitkää päivää. Onnea yritykselle

        "Siivoojat" näyttää valehtelevan täällä silmät ja suut täyteen.

        Siivoojat antavat aina ajan jolloin he tulevat siivoamaan. Tämä aika sovitaan aina asiakkaan kanssa ja osalle siivoojista palvelun tilaaja antaa myös avaimen jolla pääsee sisälle jos asiakas ei ole kotona tms.

        Juuri tämä ajan varaaminen takaa sen että siivoojan matkat jäävät mahdollisimman lyhyiksi ja siivooja pystyy siirtymään nopeasti toiseen kohteeseen. Eli samalle päivälle siivooja pystyy ketjuttamaan reittinsä.

        Joku pässi joka täällä väittää että "siivooja" siirtyy kohteeseen muka tunnin matka-ajalla ja aina palaa takaisin toimistolle ja siksi hinnan pitäisi olla korkeampi, ei ole siivonnut päivääkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tuosta saa työntekijälle edes 10e tilile, niin aika taikuri saa olla, koska verot, työttömyysvakuutusmaksut, työnantajan ja työntkijän eläkemaksut ja kaikki muut veroluonteiset maksut ja kaikki muut kulut.
        Itse olen laskeskellut, että 50e pitäisi veloittaa tunti, jos kysymyksessä on esimerkiksi yksi tai kaksi yksittäistä kotisiivoustuntia. Muuten ei ainakaan yritykselle jää mitään, jos maksaa työntekijälle kuten kuuluu ja hoitaa verot ja muut maksut, kuten kuuluu.

        Voi tieitä onnettommia luuseriyrittäjiä. Ottakaa töihin isojen tapaan monia työnteklijöitä minimipalkalla kun kerran tulijoita on, siis kaikenvärisiä, niin tulette tienaamaan kuten minä, 750 000 viime vuonna vaikka keskilaskutus oli vain 40 eukkuu tunnilta.


      • Anonyymi

        Ilmeisesti tuo 40 eur sisältää alvin 24%, silti aika tyyristä. Siivoominen kun ei vaadi mitään erityistaitoja..muuta kuin ahkeruutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on tuntiveloitus, siitä menee pois kaikki kiinteät ja muuttuvat kulut, kuten ennakkoverot , alvit, huoneistovuokrat , palkat, aineet netti, ym

        Antaa pojan yrittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tuosta saa työntekijälle edes 10e tilile, niin aika taikuri saa olla, koska verot, työttömyysvakuutusmaksut, työnantajan ja työntkijän eläkemaksut ja kaikki muut veroluonteiset maksut ja kaikki muut kulut.
        Itse olen laskeskellut, että 50e pitäisi veloittaa tunti, jos kysymyksessä on esimerkiksi yksi tai kaksi yksittäistä kotisiivoustuntia. Muuten ei ainakaan yritykselle jää mitään, jos maksaa työntekijälle kuten kuuluu ja hoitaa verot ja muut maksut, kuten kuuluu.

        Miten ei jää 10.000 eurosta mitään? Miksi siivojaa ajaa Audi Q7, vaikka siivoustavarat yleensä tulee siivottavasta paikasta? Tähän vähän vettä mukaan(noin 15e/kk, mikäli samaa paikkaa siivoo joka päivä.) Niin ihme jos ei tosiaan 40€/h jää mitään käteen, kuten mainitset menoista. Oma autohan se kallein on. Ja on epäpätevä siivojaa, niin miksi sen ainoan asiakkaan pitäisi myöskin sinun välissä olevan "tyhjän ajan"? Minusta työkokeilun hinta on jo liikaa pyydetty. Noin 11,00 lisineen olisi sopiva, kunns siivojaa osaa kantaa omat tarvikkeensa mukanaaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti tuo 40 eur sisältää alvin 24%, silti aika tyyristä. Siivoominen kun ei vaadi mitään erityistaitoja..muuta kuin ahkeruutta.

        Kyllä siivouskin ammattitaitoa ja tietoa vaatii. Pitää tietää miten minkäkinlainen lika lähtee eri pinnoilta. Esim. laminaattilattia on helppo tuhota väärällä siivoustekniikalla. Oikea tekniikka ja pesuaineiden käyttö vaikuttaa työn tehokkuuteen ja siten kannattavuuteen. Siivotkaa joskus edes kotona niin tiedätte edes jotain siivoamisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkihan tota tekis sun laskuopin mukaan, sorry vaan mut siinä on matka-aikojakin josta ei saa mitään veloitusta saati että seuraava kohde alkaisi heti perään. Myöskään et välttämättä saa joka päivälle 8 tuntia veloitettavaa tai yli. Mut pistä ihmeessä siivousliike pystyyn niin voit todeta itse asian. Jos hyvin käy niin voit jopa rikastua jos saat hommat pyörimään ja saat markkinoitua tarpeeksi töitä ja lisäksi jaksat tehdä pitkää päivää. Onnea yritykselle

        Koti siivous on niille joilla on rahaa maksaa mitä tää paskan jauhaminen taas on kaikkien pitää olla tyytyväisiä tosin 9€/h ei ole mikään palkka vaan harjoittelijan palkka eihä hullukaan lähe tolla töihin 12€/h vähintään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tuosta saa työntekijälle edes 10e tilile, niin aika taikuri saa olla, koska verot, työttömyysvakuutusmaksut, työnantajan ja työntkijän eläkemaksut ja kaikki muut veroluonteiset maksut ja kaikki muut kulut.
        Itse olen laskeskellut, että 50e pitäisi veloittaa tunti, jos kysymyksessä on esimerkiksi yksi tai kaksi yksittäistä kotisiivoustuntia. Muuten ei ainakaan yritykselle jää mitään, jos maksaa työntekijälle kuten kuuluu ja hoitaa verot ja muut maksut, kuten kuuluu.

        Juuri näin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä tein vuosikausia tuolla hinnalla töitä ja minulla oli monia työntekijöitäkin ja tienasin ihan kivasti.


        Työn laatu takaa hyvät tulot ja kivat eläkepäivät.

        Siivouskulu on sivuseikka monille yrityksille jotka kyllä maksavat mielellään siisteydestä.

        Jos haluat tietää lisää niin.....

        Maksoitko verot, palkan sivukulut , terveyshuollon, vastuuvakuutuksen, pakolliset lakisääteiset siis, työtilan vuokran, tyel maksut, YEL maksut, työttömyys, tapaturma, yrittäjän sairas ja tapaturmavakuutus ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ei jää 10.000 eurosta mitään? Miksi siivojaa ajaa Audi Q7, vaikka siivoustavarat yleensä tulee siivottavasta paikasta? Tähän vähän vettä mukaan(noin 15e/kk, mikäli samaa paikkaa siivoo joka päivä.) Niin ihme jos ei tosiaan 40€/h jää mitään käteen, kuten mainitset menoista. Oma autohan se kallein on. Ja on epäpätevä siivojaa, niin miksi sen ainoan asiakkaan pitäisi myöskin sinun välissä olevan "tyhjän ajan"? Minusta työkokeilun hinta on jo liikaa pyydetty. Noin 11,00 lisineen olisi sopiva, kunns siivojaa osaa kantaa omat tarvikkeensa mukanaaa.

        Miten tuosta 11 eurosta maksat verot, työeläkemaksun, muut pakolliset haloo??
        Kuuluuko mitään?
        Tyhjää vaan!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi tieitä onnettommia luuseriyrittäjiä. Ottakaa töihin isojen tapaan monia työnteklijöitä minimipalkalla kun kerran tulijoita on, siis kaikenvärisiä, niin tulette tienaamaan kuten minä, 750 000 viime vuonna vaikka keskilaskutus oli vain 40 eukkuu tunnilta.

        No joo ni 7


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ei jää 10.000 eurosta mitään? Miksi siivojaa ajaa Audi Q7, vaikka siivoustavarat yleensä tulee siivottavasta paikasta? Tähän vähän vettä mukaan(noin 15e/kk, mikäli samaa paikkaa siivoo joka päivä.) Niin ihme jos ei tosiaan 40€/h jää mitään käteen, kuten mainitset menoista. Oma autohan se kallein on. Ja on epäpätevä siivojaa, niin miksi sen ainoan asiakkaan pitäisi myöskin sinun välissä olevan "tyhjän ajan"? Minusta työkokeilun hinta on jo liikaa pyydetty. Noin 11,00 lisineen olisi sopiva, kunns siivojaa osaa kantaa omat tarvikkeensa mukanaaa.

        Työstään, myymästään palvlusta yksityisyrittäjä palkkansa saa, olkoot tuntuipalkka vaikka 150 euroa. Ei myyntiä, ei palkkaa. 😆


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tuosta saa työntekijälle edes 10e tilile, niin aika taikuri saa olla, koska verot, työttömyysvakuutusmaksut, työnantajan ja työntkijän eläkemaksut ja kaikki muut veroluonteiset maksut ja kaikki muut kulut.
        Itse olen laskeskellut, että 50e pitäisi veloittaa tunti, jos kysymyksessä on esimerkiksi yksi tai kaksi yksittäistä kotisiivoustuntia. Muuten ei ainakaan yritykselle jää mitään, jos maksaa työntekijälle kuten kuuluu ja hoitaa verot ja muut maksut, kuten kuuluu.

        Virtaska asuu samassa talossa ja ottaa 20€/h. Sorry vaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koti siivous on niille joilla on rahaa maksaa mitä tää paskan jauhaminen taas on kaikkien pitää olla tyytyväisiä tosin 9€/h ei ole mikään palkka vaan harjoittelijan palkka eihä hullukaan lähe tolla töihin 12€/h vähintään

        Ikävää lukea, kun ei osaa kirjoittaa. Kouluun takaisin, ennen kuin tulet tänne kommentoimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virtaska asuu samassa talossa ja ottaa 20€/h. Sorry vaan

        Virtaska tekee sen pimeänä. Nostaa lisäksi työttömyystuet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virtaska tekee sen pimeänä. Nostaa lisäksi työttömyystuet.

        Eläkkeen saa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on tuntiveloitus, siitä menee pois kaikki kiinteät ja muuttuvat kulut, kuten ennakkoverot , alvit, huoneistovuokrat , palkat, aineet netti, ym

        Ja työvälineet, työautot ja bensat, työpuhelimet, työvaatteet ja kengät, rekrytointikulut, palkanlaskenta, laskutus ja kirjanpito, työvuorosuunnittelu, mainontakulut, laadun tarkkailu, asiakaspalautteet, työhön opastus, työkohteiden mitoittaminen..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä siivouskin ammattitaitoa ja tietoa vaatii. Pitää tietää miten minkäkinlainen lika lähtee eri pinnoilta. Esim. laminaattilattia on helppo tuhota väärällä siivoustekniikalla. Oikea tekniikka ja pesuaineiden käyttö vaikuttaa työn tehokkuuteen ja siten kannattavuuteen. Siivotkaa joskus edes kotona niin tiedätte edes jotain siivoamisesta.

        Mä siivoon kyllä kotona - tosin ei oo halpaa laminaattii vaan tammiparkettii ja keittiössä vinyylii. Mut ei se laminaatin pesuohje mitään kuukauden kurssitusta vaadi eikä myöskään muiden pintojen pesu. Yleisimpien kymmenen pinnoitteen pesutekniikat oppii puolessa päivässä ja eikun töihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ei jää 10.000 eurosta mitään? Miksi siivojaa ajaa Audi Q7, vaikka siivoustavarat yleensä tulee siivottavasta paikasta? Tähän vähän vettä mukaan(noin 15e/kk, mikäli samaa paikkaa siivoo joka päivä.) Niin ihme jos ei tosiaan 40€/h jää mitään käteen, kuten mainitset menoista. Oma autohan se kallein on. Ja on epäpätevä siivojaa, niin miksi sen ainoan asiakkaan pitäisi myöskin sinun välissä olevan "tyhjän ajan"? Minusta työkokeilun hinta on jo liikaa pyydetty. Noin 11,00 lisineen olisi sopiva, kunns siivojaa osaa kantaa omat tarvikkeensa mukanaaa.

        Auton voi liisata, ei sitä tarvitse ostaa. Ja jos tuo audi-autoileva siivooja sattuu olemaan Tallinnasta, niin siellä on ihan omat verosäännöt autoille, joka itse asiassa kannustaa yrittäjää hankkimaan auton, tosin kuin täällä havumetsien ihmemaassa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ei jää 10.000 eurosta mitään? Miksi siivojaa ajaa Audi Q7, vaikka siivoustavarat yleensä tulee siivottavasta paikasta? Tähän vähän vettä mukaan(noin 15e/kk, mikäli samaa paikkaa siivoo joka päivä.) Niin ihme jos ei tosiaan 40€/h jää mitään käteen, kuten mainitset menoista. Oma autohan se kallein on. Ja on epäpätevä siivojaa, niin miksi sen ainoan asiakkaan pitäisi myöskin sinun välissä olevan "tyhjän ajan"? Minusta työkokeilun hinta on jo liikaa pyydetty. Noin 11,00 lisineen olisi sopiva, kunns siivojaa osaa kantaa omat tarvikkeensa mukanaaa.

        Montako sataa tuntia siivooja tekee kuukaudessa töitä, saadakseen palkkana 10 000 euroa? Keskustelijoiden älyllinen ja osaamistapa vaikuttaa vastaavan perunakauppiaan osaamista torilla.

        Ei taida kuukauden tunnit riittää?


      • Anonyymi

        Totta, itse olen kuvaaja/toimittaja (free) ja tuntiliksa on keskimäärin 18,77 €. Olen ihan tyytyväinen ansiotasoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti tuo 40 eur sisältää alvin 24%, silti aika tyyristä. Siivoominen kun ei vaadi mitään erityistaitoja..muuta kuin ahkeruutta.

        Ei sitäkään työtä kaikki osaa tehdä kuten pitäisi.
        Aliarvostettu työ. Siitä pitää huolen myös PAM joka ei halua neuvotella kunnon palkkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti tuo 40 eur sisältää alvin 24%, silti aika tyyristä. Siivoominen kun ei vaadi mitään erityistaitoja..muuta kuin ahkeruutta.

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅

        Voi hyvät hyssykät ja puhtaat nyssykät.

        Vaatii "hieman" enemmän.

        Ahkeruutta tarvitaan toki intoon oppia! 🤗


    • Anonyymi

      Kannattaa olla omailmoitusella päivä pois töistä, jotta ehtii itse kunnolla siovota.

      • Anonyymi

        Se on palkastas pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on palkastas pois.

        Ei ainakaan meillä. Meillä saa joka saikkupäivästä saman rahan, kuin palkka.


    • Anonyymi

      Härskeimmät saikuttaa ja hoitaa kotihommat itse.

      • Anonyymi

        Miksei siivoa vapaalla.


      • Anonyymi

        Aloittaja on asiakas ja vedättää hintoja alapäin.

        Jos totuus olisi, että 40e/h saisi kymppitonnin tulot, tunkua olisi alalle vaikka kuinka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja on asiakas ja vedättää hintoja alapäin.

        Jos totuus olisi, että 40e/h saisi kymppitonnin tulot, tunkua olisi alalle vaikka kuinka.

        Kyllä jos asiakkaat maksaisivat muuten kun pimeästi alalle olisi työntekijöitä ja vanhukset saisivat kodin puhtaaksi. Mutta kun kaupunki kilpailuttaa ne kotisiivouksetkin palveluseteleillä?
        Kuka järkevä ja rehellinen yrittäjä ottaa vastaan pilkkahinnalla työtä?
        Poliitikot ovat vedättäneet ja kaupungin virkamieskoneisto suosii näitä huijarifirmoja!
        Sama on taloyhtiöissä, Isännöitsijät teettävät halvoilla sopimuksilla siivousta ja huoltoa.
        He ovat ostettavissa konjakkipulloilla ja risteilyillä.
        Taloyhtiön hallitus vaatii vain halpaa hintaa, sen ne saavat, mutta jälki onkin sitten toista..
        Pienet huoltoyhtiöt katoavat kun myyvät isoille ketjuille ja sen jälkeen taloyhtiöt saavat minkalaista ylimääräistä lampun vaihtoa ja sulakkeen vaihtoa ja töistä laskua jota ei ole tehtykään. Kannattaa suosia pikkufirmoja ja tunnollisia veronsa ja lain kuviot täyttäviä firmoja.
        Ennen oli talonmiehet jotka hoitivat tunnollisesti hommat. Nyt isot huoltoyhtiö ketjut valtaavat työt ja työt on sitä ja tätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja on asiakas ja vedättää hintoja alapäin.

        Jos totuus olisi, että 40e/h saisi kymppitonnin tulot, tunkua olisi alalle vaikka kuinka.

        Jos tekee joka päivä 10 tunnin työpäivää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä jos asiakkaat maksaisivat muuten kun pimeästi alalle olisi työntekijöitä ja vanhukset saisivat kodin puhtaaksi. Mutta kun kaupunki kilpailuttaa ne kotisiivouksetkin palveluseteleillä?
        Kuka järkevä ja rehellinen yrittäjä ottaa vastaan pilkkahinnalla työtä?
        Poliitikot ovat vedättäneet ja kaupungin virkamieskoneisto suosii näitä huijarifirmoja!
        Sama on taloyhtiöissä, Isännöitsijät teettävät halvoilla sopimuksilla siivousta ja huoltoa.
        He ovat ostettavissa konjakkipulloilla ja risteilyillä.
        Taloyhtiön hallitus vaatii vain halpaa hintaa, sen ne saavat, mutta jälki onkin sitten toista..
        Pienet huoltoyhtiöt katoavat kun myyvät isoille ketjuille ja sen jälkeen taloyhtiöt saavat minkalaista ylimääräistä lampun vaihtoa ja sulakkeen vaihtoa ja töistä laskua jota ei ole tehtykään. Kannattaa suosia pikkufirmoja ja tunnollisia veronsa ja lain kuviot täyttäviä firmoja.
        Ennen oli talonmiehet jotka hoitivat tunnollisesti hommat. Nyt isot huoltoyhtiö ketjut valtaavat työt ja työt on sitä ja tätä.

        Ei pidä paikkaansa, ainakaan meidän taloyhtiössä
        Telkasta tuttu nimi, mikä tekee kiinteistöhuoltoa, yritti sopimusta sisäänheittohinnalla. 7 krs talon käytävien ja tilojen siivoukseen olisi jäänyt sillä hinnalla aikaa n puoli tuntia. Tämä olisi jo työntekijän riistoa. KKn myyntitykki pommitti isännöitsijää pitkän aikaa. Hallitus päättää mistä palvelut ostetaan. Ei tullut kauppoja.


    • Anonyymi

      Johtuu täysin asiakkaista Nehän tuppaa rakentamaan kotinsa mihin sattuu eikä siivousyrityksen välittömään läheisyyteen
      Joten yrityksen hommattava kotisiivojalle auto Ja auton arvo alenee koko ajan kun siivooja tuhlaa aikaansa kohteessa

      Ja saattaa olla ettei asiakas kykene takaamaan siivousta koko päiväksi Ei kenenkään kannata työtä ottaa vastaan jos sitä riittää esimerkiksi vain 4 tuntia silloinkin pitää velottaa 8 tuntia Taikka sitoa "löysä" veloitettavaan tuntihintaan

      • Anonyymi

        Lisäksi tuo 40e/h sisältää myös 22% ALV eli työantaja saa 32e/h ja verottaja 8e/h.
        Todellakin matka työpisteelle voi kestää 30 minuuttia ja takaisin eli 1h. Jos työtä on vain 1 tunniksi pitää maksaa siivojalle kuitenkin 2h palkka eli 32e.

        Ja kauempana olevia kohteita ei tietenkään kannata ottaa vastaan.

        Toimitilojen osalta kustannus onkin vain 28e/h. Koska siellä ollaan koko päivä, menee matkoihin vain 1h palkka. Eli siitä korotusta siivojan palkkaan 13% eli palkkakustannus 18e/h itse työstä. Ja Alv 22% 28e/h on 5e eli toimitiloista työnantaja saa itselleen 5e/h eli kokonaiskusstannuksista 17% voiton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi tuo 40e/h sisältää myös 22% ALV eli työantaja saa 32e/h ja verottaja 8e/h.
        Todellakin matka työpisteelle voi kestää 30 minuuttia ja takaisin eli 1h. Jos työtä on vain 1 tunniksi pitää maksaa siivojalle kuitenkin 2h palkka eli 32e.

        Ja kauempana olevia kohteita ei tietenkään kannata ottaa vastaan.

        Toimitilojen osalta kustannus onkin vain 28e/h. Koska siellä ollaan koko päivä, menee matkoihin vain 1h palkka. Eli siitä korotusta siivojan palkkaan 13% eli palkkakustannus 18e/h itse työstä. Ja Alv 22% 28e/h on 5e eli toimitiloista työnantaja saa itselleen 5e/h eli kokonaiskusstannuksista 17% voiton.

        Suomen yleisin alv on 24 prosenttia esim siivous ja elintarvikkeista 14, matkustus 10. Ihan vaan tiedoksi, nyt eletään vuotta 2020.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi tuo 40e/h sisältää myös 22% ALV eli työantaja saa 32e/h ja verottaja 8e/h.
        Todellakin matka työpisteelle voi kestää 30 minuuttia ja takaisin eli 1h. Jos työtä on vain 1 tunniksi pitää maksaa siivojalle kuitenkin 2h palkka eli 32e.

        Ja kauempana olevia kohteita ei tietenkään kannata ottaa vastaan.

        Toimitilojen osalta kustannus onkin vain 28e/h. Koska siellä ollaan koko päivä, menee matkoihin vain 1h palkka. Eli siitä korotusta siivojan palkkaan 13% eli palkkakustannus 18e/h itse työstä. Ja Alv 22% 28e/h on 5e eli toimitiloista työnantaja saa itselleen 5e/h eli kokonaiskusstannuksista 17% voiton.

        Eikö se ole 24% ALV.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen yleisin alv on 24 prosenttia esim siivous ja elintarvikkeista 14, matkustus 10. Ihan vaan tiedoksi, nyt eletään vuotta 2020.

        Veikkaisin, että ALV nousi 24%:iin jo yli 5 vuotta sitten. Senkin voisi tarkistaa netistä, mutta en viitsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi tuo 40e/h sisältää myös 22% ALV eli työantaja saa 32e/h ja verottaja 8e/h.
        Todellakin matka työpisteelle voi kestää 30 minuuttia ja takaisin eli 1h. Jos työtä on vain 1 tunniksi pitää maksaa siivojalle kuitenkin 2h palkka eli 32e.

        Ja kauempana olevia kohteita ei tietenkään kannata ottaa vastaan.

        Toimitilojen osalta kustannus onkin vain 28e/h. Koska siellä ollaan koko päivä, menee matkoihin vain 1h palkka. Eli siitä korotusta siivojan palkkaan 13% eli palkkakustannus 18e/h itse työstä. Ja Alv 22% 28e/h on 5e eli toimitiloista työnantaja saa itselleen 5e/h eli kokonaiskusstannuksista 17% voiton.

        Tiettynä ruuhka-aikana Lönnrotinkadun Manskun päästä Seaside hottellin kulmaan voi viedä autolla yli puolituntia. Yöllä menee 3 minuuttia samalla välillä. Kyllä matkoihin menee aikaa. Työn suunnittelu ja reititys on osa kilpailukykyä, joka voidaan kohdistaa hintojen muodossa asiakkaille kohtuullisina veloituksina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi tuo 40e/h sisältää myös 22% ALV eli työantaja saa 32e/h ja verottaja 8e/h.
        Todellakin matka työpisteelle voi kestää 30 minuuttia ja takaisin eli 1h. Jos työtä on vain 1 tunniksi pitää maksaa siivojalle kuitenkin 2h palkka eli 32e.

        Ja kauempana olevia kohteita ei tietenkään kannata ottaa vastaan.

        Toimitilojen osalta kustannus onkin vain 28e/h. Koska siellä ollaan koko päivä, menee matkoihin vain 1h palkka. Eli siitä korotusta siivojan palkkaan 13% eli palkkakustannus 18e/h itse työstä. Ja Alv 22% 28e/h on 5e eli toimitiloista työnantaja saa itselleen 5e/h eli kokonaiskusstannuksista 17% voiton.

        Alv . on 24 % työstä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se ole 24% ALV.

        Vanhusten kotisiivous on hoivatyötä, alvit 0%


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhusten kotisiivous on hoivatyötä, alvit 0%

        Eikä ole.


    • Anonyymi

      Siivous on suurin piirtein saman hintaista kun jos ottaa taksin päiväksi käyttöönsä
      Ja jos taksikuski joutuu ajamisen ja odottelun lisäksi tekemään myös "töitä" niin onhan se kalliimpaa?

      • Anonyymi

        Meidän kaupungissa taksin ns. odotushinta on 50e tunti. Siitä taksin alvi pois 5e, niin jää 45e.
        Kuskin bruttopalkka (provisiopalkalla tuosta tunnista on noin 15e (Seuraavasta tunnista kuski saa todennäköisesti 0e), joten keskipalkka 7,5e brutto.
        Loput menee kuluihin. Esim. kuskin palkan lisäkuluihin, auton Dieseliin, auton vakuutuksiin, auton huoltoihin, kuskin lomarahoihin, auton erilaisiin muihin kuluihin, muihin, kuin auton vakuutuksiin. moniin erilaisiin veroihin ja yrittäjän eläkemaksuihin.
        Ja huomatkaa. Tuo tunti oli siis kokonaan maksettua aikaa. Taksissa näitä kokonaan maksettuja tunteja on yleensä vain 1/4 työvuoron tunneista maksimissaan.
        Mitään ei jää.


      • Anonyymi

        Kyllä taxinkuski joutuu töitä tekeen, niin kun muutkin duunarit , se muuten potkut persuksiin.


    • Anonyymi

      Vielä vuosi sitten, ennen kuin jäin eläkkeelle ja lopetin firman, laskutin 25 euroa tunti. Siivoojille maksoin 13 euroa tunti ja jäin voitolle. Kohteet missä itse siivosin, oli niin sanotusti kotiinpäin. Firmani pyöri voitollisena koko ajan. Henkilöstöä minulla oli viisi vakituista palkollista.
      Kotisiivouksia ei riittänyt kaikelle aikaa, mutta teimme alihankintana muita, isoja urakkatöitä.
      Niissä tuotto oli todella runsas. Hyvistä ja luotettavista peruspesijöistä ja ikkunanpesijöistä oli pulaa koko ajan. Minulla niitä oli. Joten pystyin maksamaan 15 - 18 euron tuntipalkkoja. Joskus jopa 20. Sekä matkakulut ja ateriakorvauksen 10,50 päivässä.
      Isot tuntiveloitukset kertoo vain ahneudesta, ei työn tasosta tai hyödystä saati laadukkaasta siivouksesta.

      • Anonyymi

        Taisi jäädä verot ja lakisääteiset maksatta, täh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisi jäädä verot ja lakisääteiset maksatta, täh.

        Pitää vähän Oikotie olla palkka käteen jää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisi jäädä verot ja lakisääteiset maksatta, täh.

        Ei välttämättä jääneet, jos osaa laskea niin osaa laskea.

        Toiminimellä toimivilla on tietysti sellainen palstahehkutuskeino aina käytettävissä, että unohdetaan oma YEL-maksu, silloin näyttää itselle jäävä osuus paljon paremmalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei välttämättä jääneet, jos osaa laskea niin osaa laskea.

        Toiminimellä toimivilla on tietysti sellainen palstahehkutuskeino aina käytettävissä, että unohdetaan oma YEL-maksu, silloin näyttää itselle jäävä osuus paljon paremmalta.

        Oon oman YELin jättänyt jo 20 vuottta maksamatta. sellainen on Suomen juttu. Varmaan rupean eläkkeellä rikolliseksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon oman YELin jättänyt jo 20 vuottta maksamatta. sellainen on Suomen juttu. Varmaan rupean eläkkeellä rikolliseksi

        YEL on pakollinen, ainakin se minimi pitää maksaa.


      • Anonyymi

        Tämä pitää täysin paikkansa!

        Se joka veloittaa muka 40h/tunti on roisto jonka palveluista kannattaa pysyä kaukana!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        YEL on pakollinen, ainakin se minimi pitää maksaa.

        Ei ole pakollinen, riippuu tilanteesta.


      • Anonyymi

        Miten 25 euron laskutuksesta maksaa.:
        Yrityksen työntekijän tapaturma ja ammattitauti ja työttömyys maksut, yrittäjän yritysvakuutuksen, vastuuvakuutuksen, autovakuutukset, työntekijöiden terveydenhuollon( pakollinen)
        Alvin 24 % , työntekijöiden palkasta veron, oman palkan veron % prosenttien mukaan( kai maksat työntekijöiden palkasta ja omasta palkasta veroa?)
        Tyel maksut, jotka riippuvat työntekijän iästä ja palkkasummasta ja oma t YEL maksu( kai maksat / maksoit itsellesi ja eläkemaksuja työntekijöille ?( työntekijän eläkemaksu pakollinen palkan maksun mukaan) onko tilitoimisto joka laskee / laski palkat ym. kulut? Tilitoimiston kulut, veroilmoitukset ym, nettisivut, jäsenmaksut, puhelinlaskut, liikehuoneiston vuokrat, sähkö, vesi, työssä käytettävät pesuaineet, välineet, imurit ym.
        Kuulutko / kuuluitko Tilaajavastuun piiriin?
        Miten tilaajavastuulaki hyväksyy jos nämä kulut, maksut eivät toteudu?toteutuneet?
        Oliko tuo ilmoittamasi palkka/ tuotto vaan vitsi?
        Näitten pakollisten kulujen jälkeen kunniallisesti toimiva yrittäjä ei voi saada noin paljon voittoa kuin väität?
        Listassani ei ollut vielä ihan kaikki , lehdet, mainokset, paljon joita ei tule ajatelleeksi.
        Ehkä voittosi edestä puuttui miinus merkki .eli tappio yrittämisestä.
        Alle 38 eur. Tuntiveloituksella ei näitä kaikkia makseta, joten voit olla harmaa yrittäjä?
        En sinuna kehuskelisi, verottaja voi tarkastaa vielä kymmenien vuosien jälkeen yrittäjän toimet!!
        Kuuluiko tilintarkastus tilitoimiston
        palveluihin? Vai vastasitko itse palkan ja yrityksen kirjanpidosta??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei välttämättä jääneet, jos osaa laskea niin osaa laskea.

        Toiminimellä toimivilla on tietysti sellainen palstahehkutuskeino aina käytettävissä, että unohdetaan oma YEL-maksu, silloin näyttää itselle jäävä osuus paljon paremmalta.

        Tai sitten suurten toimijoidenmallin mukaan työllistetään ulkomaalaisia lain ja sopimusten vastaisesti. Kukin yritys arvojensa mukaan. samoin tilaajavastuun mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten 25 euron laskutuksesta maksaa.:
        Yrityksen työntekijän tapaturma ja ammattitauti ja työttömyys maksut, yrittäjän yritysvakuutuksen, vastuuvakuutuksen, autovakuutukset, työntekijöiden terveydenhuollon( pakollinen)
        Alvin 24 % , työntekijöiden palkasta veron, oman palkan veron % prosenttien mukaan( kai maksat työntekijöiden palkasta ja omasta palkasta veroa?)
        Tyel maksut, jotka riippuvat työntekijän iästä ja palkkasummasta ja oma t YEL maksu( kai maksat / maksoit itsellesi ja eläkemaksuja työntekijöille ?( työntekijän eläkemaksu pakollinen palkan maksun mukaan) onko tilitoimisto joka laskee / laski palkat ym. kulut? Tilitoimiston kulut, veroilmoitukset ym, nettisivut, jäsenmaksut, puhelinlaskut, liikehuoneiston vuokrat, sähkö, vesi, työssä käytettävät pesuaineet, välineet, imurit ym.
        Kuulutko / kuuluitko Tilaajavastuun piiriin?
        Miten tilaajavastuulaki hyväksyy jos nämä kulut, maksut eivät toteudu?toteutuneet?
        Oliko tuo ilmoittamasi palkka/ tuotto vaan vitsi?
        Näitten pakollisten kulujen jälkeen kunniallisesti toimiva yrittäjä ei voi saada noin paljon voittoa kuin väität?
        Listassani ei ollut vielä ihan kaikki , lehdet, mainokset, paljon joita ei tule ajatelleeksi.
        Ehkä voittosi edestä puuttui miinus merkki .eli tappio yrittämisestä.
        Alle 38 eur. Tuntiveloituksella ei näitä kaikkia makseta, joten voit olla harmaa yrittäjä?
        En sinuna kehuskelisi, verottaja voi tarkastaa vielä kymmenien vuosien jälkeen yrittäjän toimet!!
        Kuuluiko tilintarkastus tilitoimiston
        palveluihin? Vai vastasitko itse palkan ja yrityksen kirjanpidosta??

        Joo ja kannattais verottajan ja tullin käydä KESKO:n kimppuun kun tuo maahan myyntiin tavaraa, jota pienempi yritys ei voi laatu- turva ym.sertifikaattien puutteen tai testauksen vuoksi tuoda kuin omaan käyttöön.

        Lisäksi valvonta on surkeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon oman YELin jättänyt jo 20 vuottta maksamatta. sellainen on Suomen juttu. Varmaan rupean eläkkeellä rikolliseksi

        Kannattaa jotain maksaa edes, muuten joudut eläkkeellä olemaan leipäjonoissa ja sossun listoilla,, jos niitä silloin enää on.,
        Mennään kohta Amerikan malliin jokainen maksaa terveyspalveluissa vakuutuksilla kun ei kohta pääse edes terveyskeskukseen..
        onhan tämä nähty jo kun koronatestiinkin pääsee jos valehtelee kovasti . Tai jos vaikka punkki on purrut ei uskota, ennen kuin on pää kainalossa..


      • Anonyymi

        Vaikuttaa niin pimeelle työnantajalle!
        Toivottavasti verottaja syynää vuosien takaa vielä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisi jäädä verot ja lakisääteiset maksatta, täh.

        Ei jäänyt maksamatta yhtään mitään.
        """teimme alihankintana muita, isoja urakkatöitä.""" (toi katetta hyvin).
        Palautuksiakin tulee yli 700 näin jälkisaantina, että jotain olen tehnyt oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        YEL on pakollinen, ainakin se minimi pitää maksaa.

        YEL (TYEL) ei ole pakollinen, ellei yrittäjä itse osallistu töihin tai hänellä on normaali verokirjatyö.
        Riittää kun on palkollisia, niin voi pitää omat tulot alle minimin.
        Itsekään en maksanut koskaan. Miksi lahjoittaa 21,5 % tuloista eläkeyhtiöille? Kun ne on omassa taskussa paremman näköisiä. Maksat ja kitkutat 20 - 30 vuotta ja eläkekertymä 1000 euroa. Mitä järkeä? Siksi kannattaa pitää tulot alle minimissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole pakollinen, riippuu tilanteesta.

        On se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei jäänyt maksamatta yhtään mitään.
        """teimme alihankintana muita, isoja urakkatöitä.""" (toi katetta hyvin).
        Palautuksiakin tulee yli 700 näin jälkisaantina, että jotain olen tehnyt oikein.

        Niin jotain. Nostit palkkaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        YEL (TYEL) ei ole pakollinen, ellei yrittäjä itse osallistu töihin tai hänellä on normaali verokirjatyö.
        Riittää kun on palkollisia, niin voi pitää omat tulot alle minimin.
        Itsekään en maksanut koskaan. Miksi lahjoittaa 21,5 % tuloista eläkeyhtiöille? Kun ne on omassa taskussa paremman näköisiä. Maksat ja kitkutat 20 - 30 vuotta ja eläkekertymä 1000 euroa. Mitä järkeä? Siksi kannattaa pitää tulot alle minimissä.

        Millä sinä sitten elät , jos sun tulot 6-7 tonnia vuodessa , sillä tienistillä ei tarvii maksaa yelliä, ja 10000 e vuosituloilla ei tarvii laskuttaa valtiolle alveja, mutta et voi myöskään mistään tarvikkeista vähentää alveja.


    • Aloittajan laskelmat on kyllä ihan puuta heinää. Kyllä ne yrittäjän kustannukset on paljon suuremmat.

      • Anonyymi

        noh itseasiassa pienemmät keskimäärin, noin 1,4 kertaa bruttopalkka ovat kaikki kustannukset. Palvelualoilla tietysti vajaat tunnit pitää huomioida laskutuksessa, tosin sen tekvätkin, kuten muillakin aloilla. 40 euroa ei ole paljon, kun esim autokorjaamoilla taksat hipovat satasta.
        Kaikista tunneista laskutetaan, esim meillä kävi (omakotitalo) sähkömies, tuli 9:30, teki tunnin töitä, laskutus 4 tuntia. 4 tuntia kertyy siitä että oli aamun ja ensimmäisen kahvitunnin välillä "kerännyt" tavaraa kohdetta varten, sitten kahvitunti ja sen jälkeen tulo meille ja 10:30 paluu asemapaikalle ja kas, 4 tuntiahan siitä laskutettavaa tuli. Näin on toimittava, muuten ei hommat kannata.


      • Anonyymi kirjoitti:

        noh itseasiassa pienemmät keskimäärin, noin 1,4 kertaa bruttopalkka ovat kaikki kustannukset. Palvelualoilla tietysti vajaat tunnit pitää huomioida laskutuksessa, tosin sen tekvätkin, kuten muillakin aloilla. 40 euroa ei ole paljon, kun esim autokorjaamoilla taksat hipovat satasta.
        Kaikista tunneista laskutetaan, esim meillä kävi (omakotitalo) sähkömies, tuli 9:30, teki tunnin töitä, laskutus 4 tuntia. 4 tuntia kertyy siitä että oli aamun ja ensimmäisen kahvitunnin välillä "kerännyt" tavaraa kohdetta varten, sitten kahvitunti ja sen jälkeen tulo meille ja 10:30 paluu asemapaikalle ja kas, 4 tuntiahan siitä laskutettavaa tuli. Näin on toimittava, muuten ei hommat kannata.

        Hyvän esimerkin otit, sillä toimin projektipäällikkönä sähköalalla. Meillä lasketaan oman työn kustannuksiksi n. 35€/h ja meidän laskutushinta yksityisiltä on 45€/h


      • Anonyymi
        Sillei kirjoitti:

        Hyvän esimerkin otit, sillä toimin projektipäällikkönä sähköalalla. Meillä lasketaan oman työn kustannuksiksi n. 35€/h ja meidän laskutushinta yksityisiltä on 45€/h

        No aika halvalla teette. Miten touhu voi olla edes kannattavaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        noh itseasiassa pienemmät keskimäärin, noin 1,4 kertaa bruttopalkka ovat kaikki kustannukset. Palvelualoilla tietysti vajaat tunnit pitää huomioida laskutuksessa, tosin sen tekvätkin, kuten muillakin aloilla. 40 euroa ei ole paljon, kun esim autokorjaamoilla taksat hipovat satasta.
        Kaikista tunneista laskutetaan, esim meillä kävi (omakotitalo) sähkömies, tuli 9:30, teki tunnin töitä, laskutus 4 tuntia. 4 tuntia kertyy siitä että oli aamun ja ensimmäisen kahvitunnin välillä "kerännyt" tavaraa kohdetta varten, sitten kahvitunti ja sen jälkeen tulo meille ja 10:30 paluu asemapaikalle ja kas, 4 tuntiahan siitä laskutettavaa tuli. Näin on toimittava, muuten ei hommat kannata.

        Maalla joissain paikoissa virallinenkin verollinen veloitus autokorjaamoissa jää alle 50€ tunti.
        Yksi selitys eräällä korjaajalla on se, että korjaushalli on maksettu ja oma jo ajat sitten, ei velkoja. Luulisi että korkean hallin lämmityskin maksaa ihan sikana. Halli näyttää peltihallilta, on kaareva ja kai siellä jossain on lämpöeristeitäkin.

        Mielestäni Helsingissä on autokorjaamoita (pieniä 1-2 mekaanikkoa, joista toinen on omistaja) joissa veloitus on edelleen ollut 60€/tunti. Tosin niissäkin on siirrytty osakokonaisuuksien erillishinnoitteluun, jolloin osaavalla ja nopealla korjaajalla on mahdollisuus saada joku toinenkin työ tehtyä lähes samanaikaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maalla joissain paikoissa virallinenkin verollinen veloitus autokorjaamoissa jää alle 50€ tunti.
        Yksi selitys eräällä korjaajalla on se, että korjaushalli on maksettu ja oma jo ajat sitten, ei velkoja. Luulisi että korkean hallin lämmityskin maksaa ihan sikana. Halli näyttää peltihallilta, on kaareva ja kai siellä jossain on lämpöeristeitäkin.

        Mielestäni Helsingissä on autokorjaamoita (pieniä 1-2 mekaanikkoa, joista toinen on omistaja) joissa veloitus on edelleen ollut 60€/tunti. Tosin niissäkin on siirrytty osakokonaisuuksien erillishinnoitteluun, jolloin osaavalla ja nopealla korjaajalla on mahdollisuus saada joku toinenkin työ tehtyä lähes samanaikaisesti.

        Käytin autoa juuri korjaamolla, 113,99€/h, piti kysyä oikein kahteen kertaan..


    • Anonyymi

      Herrasväki juoni kotitalousvähennyksen, minkä ansiosta siivoojakin joutuu maksamaan osan palkastaan veroina. Suomen hyvävelikunta pisti veronmaksajat tekemään kotityönsä ja päälle päätteeksi maksamaankin ne.

      • Anonyymi

        Olet harmaantalouden kannattaja näemmä, kun mielestäsi nuo työt pitäisi pimeästi tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet harmaantalouden kannattaja näemmä, kun mielestäsi nuo työt pitäisi pimeästi tehdä.

        SDP on valtakunnan suurin harmaan talouden kannattaja kun poistivat kotitalousvähennyksen. Tai on se siellä vielä mutta ehdot niin huonot, ettei sitä enää käytetä. Kiitos SDP tästä harmaan talouden edistämisestä🤮☹️


      • Anonyymi

        Kotitalousvähennystä ei voi sellainen tehdä, joka ei maksa veroja, esim mummu jonka eläke alle tonnin ei maksa yhtään veroja , sillon se siivous täytyy saada kunnalta , tai kakaroilta, tai pimeenä.


    • Anonyymi

      Ei suomessa kannata työn teettäminen. Laiskalle työläiselle saat maksaa kaikki mahdolliset lisät ja älyttömän korkean palkan. Itselle ei jää mitään. Hyväntekeväisyyseksi menee homma.

      • Anonyymi

        Jos ei kannata niin sitten tekee itse. En ymmärrä miksi olet kateellinen 9e tuntipalkoista.
        Ei alle 10e kannata perse ruvella töitä vääntää.


      • Anonyymi

        Eikö jokainen työntekijä tuota yritykselle päivässä noin 5 centtiä puhtaana käteen?
        Eli perustamalla tarpeeksi suuren yrityksen niin on se kannattavaa?


    • Anonyymi

      Toisaalta tuollainen Yrityksen perustanut henkilö voisi myydä tietotaitoa?
      Monet varmaan kiinnostuneita missä osotteissa on arvoomaisuutta millaiset hälytykset jne Eli kyllä se yrittäjille miksi ei alasta kiinnostuneille työntekijöillekkin voi olla kultakaivos...

    • Anonyymi

      Näytät kuvittelevan, että siivoushomma suoritetaan paljain käsin, kun mielestäsi mitään välineistöä (vettä ja kemikaalia lukuunottamatta) ei tarvita.

      Kiillotus- ja lattianpesukoneet ovat monen tonnin arvoisia. Vaikka mopit, harjat, rätit jne. eivät kovin arvokkaita olekaan, niitä kuitenkin tarvitaan runsaasti.

      Siivoojat eivät myöskään tarvitse sinun mielestäsi työvaatteita ja kenkiä.

      Voithan sinä tietysti kotonasi läträtä paljain käsin (imuria, harjaa, rikkalapiotahan ja rättejähän sinä et tarvitse) mutta ammattilaiset eivät voi.

      • Anonyymi

        Kenen kotiin olet kantanut lattianpesu- tai kiillotuskoneen viimeksi?

        Useimmat kotisiivouspalveluja tarjoavat siivoojat pyytävät asiakasta ostamaan tietyn pesuaineen jota käytetään. Asiakas myös tarjoaa omat välineensä, imurit jne, tai jos niitä ei ole, ne pyydetään hankkimaan, tai sitten siivooja tuo omat välineensä josta maksetaan enemmän.

        Mutta 99% asiakkaista on omat imurit ja vastaavat kaapeissaan.

        Ainoa tarvike joka tarvitsee vaihtaa on kengänsuojat. Osa pitkäaikaisista asiakkaista on myös ostanut niitä siivoojaa varten. Muu siivoojan suoja-asuste ei ole kertakäyttöistä, ja useimmissa kodeissa ei myöskään erityistä suojavarustusta edes tarvita koska siivoojan ei tarvitse sotkea itseään mihinkään biosotkuun.

        Viitsisitkö vielä enemmän valehdella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenen kotiin olet kantanut lattianpesu- tai kiillotuskoneen viimeksi?

        Useimmat kotisiivouspalveluja tarjoavat siivoojat pyytävät asiakasta ostamaan tietyn pesuaineen jota käytetään. Asiakas myös tarjoaa omat välineensä, imurit jne, tai jos niitä ei ole, ne pyydetään hankkimaan, tai sitten siivooja tuo omat välineensä josta maksetaan enemmän.

        Mutta 99% asiakkaista on omat imurit ja vastaavat kaapeissaan.

        Ainoa tarvike joka tarvitsee vaihtaa on kengänsuojat. Osa pitkäaikaisista asiakkaista on myös ostanut niitä siivoojaa varten. Muu siivoojan suoja-asuste ei ole kertakäyttöistä, ja useimmissa kodeissa ei myöskään erityistä suojavarustusta edes tarvita koska siivoojan ei tarvitse sotkea itseään mihinkään biosotkuun.

        Viitsisitkö vielä enemmän valehdella?

        Kaikki kotisiivouspaikat ovat erilaisia. Riippuu sopimuksista.
        Älä ole kaikkitietävä, kun et tiedä!


    • Anonyymi

      Kuka maksaa tuollaiset ryöstö hinnan 20€ saa hyvää palvelua

      • Anonyymi

        Mistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä?

        Virosta. Saa itse asiassa 15 - 18 euron tuntilaskutuksella. 20 on maksimi.


    • Anonyymi

      Hehe vai on siivousvälineet isokininvestointi hohjoijaa.... koittakaas hiukan miettiä mitä esm nykyautokorjaamon välineistöön kuuluu, siinä ei muutamalla tonnilla saa kuin pari kalua ja päälle kiinteistöt ja vaika mitä !

      ja halvimmat tekee samalla hinnalal kuin siivoojat !

      ja joku parturi laittaa taskuihinsa työvälineet, mikään ei ole niin kjallista kuin hiusten säplääminen hohoijaa.

      • Anonyymi

        Mielestäni se parturi tarvii myös huoneiston , parturituolit , pesupaikat , aineet , netin, puhelimen, vastaanottotiskin päätteen ym.
        Ei riitä et on sakset ja kampa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni se parturi tarvii myös huoneiston , parturituolit , pesupaikat , aineet , netin, puhelimen, vastaanottotiskin päätteen ym.
        Ei riitä et on sakset ja kampa.

        Miksi koko ajan mollataan yrittäjiä?
        PK yrittäjät pelastavat tämän maan?
        Yrittäjä ei voi olla samalla maksamatta liikehuoneisto ym. kuluja , sähköt, vastuuvakuutukset, tyel, YEL, tapaturma, työttömyys, auto, henkivakuutukset, jos on lainoja pankki vaatii henkivakuutuksen esim.
        Aineet, koneet, auto, kemikaalit, välineet, desinfiointi, Koronan aikana menee paljon pesuaineita, ja myös maksaa,
        Mainos, netti, puhelin, jäsenmaksut,ym.
        Jokainen joka rehellisesti yrittää tietää, ettei kampaamoakaan perusteta ilman, ettei ole lupia. Eri asia Irakista ym. tulevat jotka laittavat paikan auki ja lupa-asiat sitten vasta kun tarkastus tulee.
        Ei tiedetä kenen firma edes siellä , jossa sakset heiluu!
        Älkää puoltako näitä harmaan talouden ostajia / myyjiä. Osa politiikoistakin tilaa pimeitä kotisiivous, rakennuspalveluita ja sitten niitä selitellään mediassa. Eikö naispoliitikko jäänyt muutama vuosi sitten kiinni kun tilasi pimeää työtä, nyt hän on ottanut osaa tähän siivousalan työntekijöiden ahdinkoon!
        Kaksinaamaista touhua!
        Itse ollut ostamassa aikanaan palveluja näistä harmaan talouden kannattajien firmoista.
        Olkaa Isänmaallisia ja kannattakaa veronsa maksavia, työntekijöidensä palkat ja palkkojen sivukulut maksavia firmoja.
        Oikein toimiva yritys maksaa palkan sivukulut, tyel, alv, vero, vakuutus, työttömyys, terveydenhoito, ym.
        Kun veloitus asiakkaalta, siihen sisältyvät aina nämä kaikki edelliset palkan sivukulut, jos ei toimi pimeän palkan kannattajana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi koko ajan mollataan yrittäjiä?
        PK yrittäjät pelastavat tämän maan?
        Yrittäjä ei voi olla samalla maksamatta liikehuoneisto ym. kuluja , sähköt, vastuuvakuutukset, tyel, YEL, tapaturma, työttömyys, auto, henkivakuutukset, jos on lainoja pankki vaatii henkivakuutuksen esim.
        Aineet, koneet, auto, kemikaalit, välineet, desinfiointi, Koronan aikana menee paljon pesuaineita, ja myös maksaa,
        Mainos, netti, puhelin, jäsenmaksut,ym.
        Jokainen joka rehellisesti yrittää tietää, ettei kampaamoakaan perusteta ilman, ettei ole lupia. Eri asia Irakista ym. tulevat jotka laittavat paikan auki ja lupa-asiat sitten vasta kun tarkastus tulee.
        Ei tiedetä kenen firma edes siellä , jossa sakset heiluu!
        Älkää puoltako näitä harmaan talouden ostajia / myyjiä. Osa politiikoistakin tilaa pimeitä kotisiivous, rakennuspalveluita ja sitten niitä selitellään mediassa. Eikö naispoliitikko jäänyt muutama vuosi sitten kiinni kun tilasi pimeää työtä, nyt hän on ottanut osaa tähän siivousalan työntekijöiden ahdinkoon!
        Kaksinaamaista touhua!
        Itse ollut ostamassa aikanaan palveluja näistä harmaan talouden kannattajien firmoista.
        Olkaa Isänmaallisia ja kannattakaa veronsa maksavia, työntekijöidensä palkat ja palkkojen sivukulut maksavia firmoja.
        Oikein toimiva yritys maksaa palkan sivukulut, tyel, alv, vero, vakuutus, työttömyys, terveydenhoito, ym.
        Kun veloitus asiakkaalta, siihen sisältyvät aina nämä kaikki edelliset palkan sivukulut, jos ei toimi pimeän palkan kannattajana.

        Mutta kun meillä on SDP hallitusvastuussa, joka muutti juuri kotitalousvähennyksen harmaaksi sivukuluttomaksi toiminnaksi. Meidän pitää kammeta ensin Harmaa Rinne ja Harmaa Marin pois.


    • Anonyymi

      Tuosta 40 euron tuntihinnasta arvonlisäveron osuus on 7,74 euroa, siivoojalle maksetaan noin 10 eur/tunti. Palkan lisäksi pitää maksaa sivukuluja. Kotisiivous tehdään usein asiakkaan hankkimin välinein ja ainein.

    • Anonyymi

      ikinä en maksa siivouksesta 40 tunti ehei eläkeukko ei saa missään niiin hyvää palkkaa kuin itse siivotessaan ja kokatessaan.

      eikä käy järjen päälle kumpikaan homma.

    • Anonyymi

      Onpa kallista. Siivotkaa omaisille!

    • Anonyymi

      Teistä "turvanpieksäjistä" ei ikinä kukaan siivoaa missään? Laskette vaan mikä tuntitaksa kannattaa. Alkakaa nyt heti siivoamaan perjantaina, nyt juuri klo 16.45 on viikkosiivouksen aika.

    • Anonyymi

      Annetaan 9 euron orjien tehdä työt, niin ei tule ollenkaan palkkamenoja.

      • Anonyymi

        Näinhän tehdään useimmissa pikkufirmoissa.

        Miniä käy myymässä pikkusälää kivijalkakaupassa. "Palkkana" työttömyyskorvaus 9 euroa/työpäivä. 9 euroa menee eväsruokaan ja linja-automatkoihin, joita tulee 4 kpl/työpäivä, että pääsee työkohteeseen ja kotiin.

        Tekee siis töitä säännöllisesti, mutta rahat eivät riitä. Me isovanhemmat hankimme lapsille vaatteita ja kenkiä. Harrastevälineitä. Otamme hoitoon yökylään ja ruokimme.

        Tällainen on työntekijän orjuuttamista. Eläkettä ei kerry. Kaikki etuudet puuttuu. Pitää käydä omalla rahalla ja ajalla lääkärikäynnit. Ei ole työterveyshuoltoa pikkupuljuilla.

        Ja tämä työ ei maksa yrittäjälle mitään. 0 euroa.


        Tämä ei ole hyvinvointivaltion maineelle eduksi.


    • Anonyymi

      Saahan siitä palvelun ostaja kotitalousvähennyksen.

    • Anonyymi

      Hoh hoijaa, kun ei työstä makseta niin ei ihme että työpaikkoja synny. Yrittäjä on yrittäjä 24/7 sitä ei moni työssäkävijä tule ikinä ymmärtämään.

      • Anonyymi

        Juuri näin!
        Kukaan ei haluaisi maksaa mistään!
        Sitten ihmetellään kun ei ole työpaikkoja.
        olen ollut neljätoista vuotiaasta työssä. Nyt kohta 65 ja työ jatkuu..
        Olen tehnyt kaikenlaista työtä.
        Ihmettelen näitä narisijoita kun mikään ei ole oikein.
        Jos ei jaksa siivota itse, pitää maksaa siitä. Ja siitä pitää maksaa kunnollinen palkka.
        Ja siitä pitää jäädä valtiollekin, että saa sen oman eläkkeen .
        Hyvä omatuntokin tulee kun on työllistänyt oikein .
        Nämä marisijat ovat kuin rintamakarkureita sota ajalla..


      • Anonyymi

        Totta, ei synny työpaikkoja.. ja sitten naristaan kun ei suomalaisia oteta siivoustyöhön!
        Montako suomalaista tunnette jotka siivoavat ja siivoavat hyvin??

        Suomalaiset eivät osaa siivota , se siivoustyö ei sovi kaikille! Heitä pitäisi valvoa koko ajan.

        Tämä työkulttuuri on muuttunut -70 luvun ajoista!
        Ei kunnioiteta työtä eikä työntarjoajaa!

        Ymmärrän hyvin marjatilojen Isäntiä ja emäntiä. Nythän heillä on ollut suomalaisia poimijoita, jotka jo purnanneet työstänsä..
        Tietysti toivoisin, että suomalaisia olisi marjanpoimijoina..
        En enää uskalla itse ostaa kaupan pakastemarjoja.
        Olen nähnyt niin monta kakkapaperia ja läjää metsässä thaipoimijien alueella, etten halua syödä ulostetta marjoissa.
        Hygieniataso on suomalaisilla poimijoilla parempi...
        Siksi tarkastan torillakin ostaessa mistä ja kuka poiminut...
        Nämä marjat jotka metsästä poimitaan , laitetaan suoraan pakkaseen ja roskat ovat mukana ja ......
        Olette varmaan nähneet kuvia thaipoimijien marjaämpäreistä joissa roskaa yhtä paljon kuin marjoja.
        Thaipimijat vetävät juurineen mustikka ja marjapensaat , kun kiire poimia tietty määrä päivässä.
        Kasvaako ne mustikan varvut ja puolukan varvut takaisin seuraavaksi kesäksi.?! Katsokaa haastattelukuvia. Miksi ämpärin mukana on rautainen työkalu, , kun eivät saa kiskottua muuten juurineen.
        Olen myös nähnyt poimijoilla jätesäkin mukana.
        Sinne ne pensaat katoavat.
        Mietin , Missä muuten käyvät pissalla kakalla, kun välillä tulee hätä? Missä käsienpesu? Maalla ei ole lähellä käymälöitä.
        Toivoisin, että suomalaiset löytäisivät työn uudestaan ja rakkauden ja intohimon työhön ja siten tuntisivat itsensä tärkeiksi ja osaksi yhteiskuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, ei synny työpaikkoja.. ja sitten naristaan kun ei suomalaisia oteta siivoustyöhön!
        Montako suomalaista tunnette jotka siivoavat ja siivoavat hyvin??

        Suomalaiset eivät osaa siivota , se siivoustyö ei sovi kaikille! Heitä pitäisi valvoa koko ajan.

        Tämä työkulttuuri on muuttunut -70 luvun ajoista!
        Ei kunnioiteta työtä eikä työntarjoajaa!

        Ymmärrän hyvin marjatilojen Isäntiä ja emäntiä. Nythän heillä on ollut suomalaisia poimijoita, jotka jo purnanneet työstänsä..
        Tietysti toivoisin, että suomalaisia olisi marjanpoimijoina..
        En enää uskalla itse ostaa kaupan pakastemarjoja.
        Olen nähnyt niin monta kakkapaperia ja läjää metsässä thaipoimijien alueella, etten halua syödä ulostetta marjoissa.
        Hygieniataso on suomalaisilla poimijoilla parempi...
        Siksi tarkastan torillakin ostaessa mistä ja kuka poiminut...
        Nämä marjat jotka metsästä poimitaan , laitetaan suoraan pakkaseen ja roskat ovat mukana ja ......
        Olette varmaan nähneet kuvia thaipoimijien marjaämpäreistä joissa roskaa yhtä paljon kuin marjoja.
        Thaipimijat vetävät juurineen mustikka ja marjapensaat , kun kiire poimia tietty määrä päivässä.
        Kasvaako ne mustikan varvut ja puolukan varvut takaisin seuraavaksi kesäksi.?! Katsokaa haastattelukuvia. Miksi ämpärin mukana on rautainen työkalu, , kun eivät saa kiskottua muuten juurineen.
        Olen myös nähnyt poimijoilla jätesäkin mukana.
        Sinne ne pensaat katoavat.
        Mietin , Missä muuten käyvät pissalla kakalla, kun välillä tulee hätä? Missä käsienpesu? Maalla ei ole lähellä käymälöitä.
        Toivoisin, että suomalaiset löytäisivät työn uudestaan ja rakkauden ja intohimon työhön ja siten tuntisivat itsensä tärkeiksi ja osaksi yhteiskuntaa.

        Jaa. Että vain thai poimijat. Suomalaisilleko ei tule kuzi ja pazka hätää metsässä? Rykäiseekö housuunsa vai vaippaan? Kyllä olen kuule vääntänyt monta torttua mustikka mättäille. Lannoitteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa. Että vain thai poimijat. Suomalaisilleko ei tule kuzi ja pazka hätää metsässä? Rykäiseekö housuunsa vai vaippaan? Kyllä olen kuule vääntänyt monta torttua mustikka mättäille. Lannoitteeksi.

        Suomalaisilla on koti lähempänä kun thaikuilla ja vessakin .
        Ja suomalaiset kerää marjat ensin ja sitten vasta hädällä. Uskon näin!


    • Anonyymi

      ”Toki siivojan pitää pystyä maksamaan omat loma-ajan palkkansa myös joten siitä 20% lisää kustannukseen.”

      Missä maailmassa työntekijän loma-aikojen määrä on 20 % kokonaistyöajasta?

    • Anonyymi

      Siivoan itse, tai ostan palvelut pimeänä. En vapaaehtoisesti sponsoroi kaikkea sitä paskaa, mihin valtio rahaa työntää.

      • Anonyymi

        Juuri tällaisia asiakkaitako tarvitaan lisää jotka maksavat pimeänä!!
        Mitä sillä rahalla ostat kun säästät verot kun maksat pimeänä?
        Viinipullon, oluttako? vai muuta joka auttaa huonoon oloon?
        Huonoon omaan tuntoon tottakai!
        Onneksi kaikki ei ole tällaisia kansalaisia..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tällaisia asiakkaitako tarvitaan lisää jotka maksavat pimeänä!!
        Mitä sillä rahalla ostat kun säästät verot kun maksat pimeänä?
        Viinipullon, oluttako? vai muuta joka auttaa huonoon oloon?
        Huonoon omaan tuntoon tottakai!
        Onneksi kaikki ei ole tällaisia kansalaisia..

        Vain pimeä työ on oikeaa työtä. Aikoinaan pimeillä töillä hankin vapaa-ajan asunnonkin 90-luvulla. Nyt eläkkeellä on kiva nauttia harmaantalouden hirsimökistä. Sen arvo on nyt noin 250 000 - 300 000 haarukassa. Taidan myydä. Onpahan rahat pesty.


    • Anonyymi

      Toimin alan yrittäjänä, eli pieni kommentti:
      Hauskasti laskettu tuo sinun esimerkki... ensinnäkin maksan siivoojalle 11,50€/h.
      Okei, eli sen mukaan tuo sinun kaaviosi menisi tässä kohtaa 1,2x 1,5x 11,50= 20,70€.
      Sen lisäksi työntekijällä on oma auto, josta maksan hänelle 0,43€/ km ja joskus aina tulee työpäiviä, joista pitää maksaa vielä puolipäiväraha 19€/ pv. Sen lisäksi olen joutunut ostamaan erilaisia koneita ja laitteita tuhansilla euroilla (imureita, lattiapesureita, painepesureita, ikkunapesureita, puhelimia, tietokoneita, tulostimia, jne), sekä lukematon määrä kaikenlaisia moppeja, rättejä, sieniä ym. ym. Sen lisäksi tietysti vielä kaikenlaiset mahdolliset siivousaineet.
      Näiden lisäksi kulupuolelle pitää laskea kaikki mahdolliset työntekijän vakuutukset, yrityksen vastuuvakuutukset, työterveyshuolto ja tilitoimistokulut jne.
      Listaa on näiden edellä mainittujen lisäksi vielä jonkin verrankin.
      Nämä kaikki on minun yrittäjänä maksettava. Koneet ei kestä ikuisuuksia, joten niitä pitää uusia ja siivousvälineitä ja aineita pitää hommata aika usein lisää.
      Eli ei tuo sinun yhtälösi oikein toimi, kun se sijoitetaan oikeaan elämään.

      On varmastikin totta, että 40€/ h on suunnilleen se alin kannattava hinta, mutta sitä hintaa ei kovin moni pysty laskuttamaan. Meillä tuntiveloitus on 34€/ h ja sillä hinnalla pää pysyy pinnalla, mutta sillä ei pröystäillä. Omalla toimialueellani on useita alan yrityksiä ja jotkut niistä tekee työt vielä halvemmalla kuin me. Tosin ne yleensä ovat sitten toiminimi-yrityksiä, jotka toimivat yksin.

      Ei tässä tällä kertaa muuta. Mukavaa päivän jatkoa.

      • Anonyymi

        Unohdit kertoa, että kaikki ostamani laitteet ja niiden ALV hinta ovat suoraan vähennyskelpoisia sekä kirjanpidossa että verotuksessa.


    • Anonyymi

      Provohan tämä aloitus varmasti oli, mutta pakko oli hieman miettiä itsekin asiaa. Jos siivooja saisi 9e tuntipalkkaa, niin tämä tekisi n. 1500e/kk. Työnantajalle tämä kustantaisi n. 2000e/kk (oletetaan, ettei siivooja ole koskaan sairauslomalla, se toki lisäisi työnantajan kustannuksia). Siivooja tekisi 8h työpäivää ja tähän sisältyisi lakisääteiset tauot. Laskutettavaa työtä siivooja tekisi taukojen ja siirtymisien kanssa varmaan n. 5h. Eli yritys saisi 200e päivässä tuloja. Kuluja pelkästään työntekijän työstä tulisi 100e päivässä. Lisäksi materiaalikulut, laitteet, polttoainekulut, yrityksen auto jolla työntekijä siirtyy kohteiden välillä jne kulut, jotka eivät suoraan ole työntekijän sivukuluiksi laskettavia, vaan yrityksen juoksevia kuluja. Yrityksellä täytyy lisäksi olla vastuuvakuutukset, jos siivooja rikkoo jotain asiakkaalla. Yrityksellä todennäköisesti on lisäksi jonkinlaiset toimisto/varikkotilat, joista maksetaan vuokraa, sähköä, vakuutuksia jne. Taloushallintoa varten täytyy olla palkattu työntekijä tai sitten ostaa yrityksen kirjanpito yms. ulkopuoliselta. Näistä en osaa sanoa paljonko kuluja päivässä tulee.

      Kun lopulta henkilöstökulujen ja muiden kulujen jälkeen jotain yritykselle jää, niin niistä sitten maksetaan yhteisöveroa 20%, jonka jälkeen rahat ovat yrityksen voittoa. Eli ajatellaan vaikka että päivästä jäisi 70e plussaa ja siitä verot, niin 56 euroa. Tämä ei luonnollisestikaan ole vielä omistajan käytössä olevaa rahaa, vaan voi nostaa sen esim. osinkoina jolloin niistä maksetaan vielä 30% veroa eli omistaja saanut itselleen rahaa siivoojan tekemästä työpäivästä (josta laskutettu 40e/h), yhteensä 39 euroa nettona itselleen.

      • Anonyymi

        Vai siivoojalle muka firmalta auto, hahhaah. Kyllä se meidän firmassa käyvä ostosiivooja aina narisee kuinka fillarilla olisi veivattava neljän kilsan matka seuraavaan kohteeseen ja se tapahtuu aivan hänen omalla ajallaan. Palkkaa tulee vain siltä ajalta mitä kohteeseen on mitoitettu. Ja, että kohteessa tulisi suoriuduttua edes välttävästi töistään siihenkin pitää pistää aikaa "omistaan"


      • Anonyymi

        Kai myös pitää olls joku joks johtaa työntekoa... T: tiimin vetäjä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai siivoojalle muka firmalta auto, hahhaah. Kyllä se meidän firmassa käyvä ostosiivooja aina narisee kuinka fillarilla olisi veivattava neljän kilsan matka seuraavaan kohteeseen ja se tapahtuu aivan hänen omalla ajallaan. Palkkaa tulee vain siltä ajalta mitä kohteeseen on mitoitettu. Ja, että kohteessa tulisi suoriuduttua edes välttävästi töistään siihenkin pitää pistää aikaa "omistaan"

        Eikä monellakaan siivoojalla ole sitä ajokorttiakaan.


    • Anonyymi

      Kyllähän siivoojat saa halvemmalla

    • Anonyymi

      No, hohhoijaa...
      Kun sitä pitää olla henkilö suunnittelemassa, miten ne siivouskohteet hoidetaan (ettei juoksennella sinne tänne kuin kanaparvi), tehdä sopimukset. varasto missä ne tilaamansa ja ostamansa siivoustarvikkeet ja välineet pidetään. Toimistokin pitää olla ja saada toimistohenkilönkin palkka, verot. Maksaa myös 30% enemmän, kuin siistijän saama palkka, erilaisia lakisääteisiä maksuja Sitten sen yrityksenkin pitää maksaa verot.

    • Anonyymi

      Minneköhän pitää lähettää lasku, kun tänään imuroin ja pesin lattiat ?

      • Anonyymi

        Lasku postiin omalla nimelläs ja osoitteella :D...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lasku postiin omalla nimelläs ja osoitteella :D...

        Jos maksan sen, saanko kotitalousvähennystä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos maksan sen, saanko kotitalousvähennystä?

        Juu juu... kaavake verottajalle vaan :D...


      • Anonyymi

        Laita itsellesi lasku jonka revit myöhemmin .
        Keitä hyvät kahvit ja osta pulla.
        Olet säästänyt terveydenhoitokuluissasi .
        Sait nivelille ja lihaksille työtä. Venytyksiäkin ja säästit kuntosalin maksun.
        Sait hyvän mielen.
        Sait silmänruokaa , koti siisti ja näyttää kauniille.
        Ystäväsi ja sukulaisesi ja tuttavasi ovat iloisia , miten hyvä esimerkki olet!
        Et tarvitse siivoojaa kotiin .


    • Anonyymi

      Tuntiveloitus vähintään 60€....oli työ mikä hyvänsä, muuten ei kannata.

      • Anonyymi

        Mä lupaan tehhä 59,90 eurolla! :P

        *Haa haa!*


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä lupaan tehhä 59,90 eurolla! :P

        *Haa haa!*

        Napakan siivojan tuntiveloitus on 150 euroa pekkaset päälle. 😆 Etusivun mainos päivälehteen. Valtiolta yritysapurahoja laittaa tilaukseen. Eläkemaksut voi jättää maksamatta sillä mitä niillä tekee jos tunti palkka 150 euroa h / 8 * 20 = 24 000 euroa kuukaudessa, mihin eilisätty ilta yö vuorro viikonloput pyhät. Yksityisyrittäjänä verot kannattaa ilmoittaa noin. Asjakkailta voi varastella kaikenlaista pientä plussana. Suomessa rahan tekeminen on helppoa kuin heinän teko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Napakan siivojan tuntiveloitus on 150 euroa pekkaset päälle. 😆 Etusivun mainos päivälehteen. Valtiolta yritysapurahoja laittaa tilaukseen. Eläkemaksut voi jättää maksamatta sillä mitä niillä tekee jos tunti palkka 150 euroa h / 8 * 20 = 24 000 euroa kuukaudessa, mihin eilisätty ilta yö vuorro viikonloput pyhät. Yksityisyrittäjänä verot kannattaa ilmoittaa noin. Asjakkailta voi varastella kaikenlaista pientä plussana. Suomessa rahan tekeminen on helppoa kuin heinän teko.

        On vara käydä pari kertaa vuodessa etelässä, laittaa sukan varteen, etelän asuntoon, palkkaa lankkinaaman 5 euro tunti sijaiseksi kun matkustelee. Kotiin palattua mukiloi sen tekee temput takaa,, tekee ilmoituksen te-toimistolle laittakaa laiska takasin mistä tulikin. Tää on Suomea tänä päivänä ja sitten vielä uutisissa väitetään Suomessa työttömyyttä sekä köyhyytttä.


    • Anonyymi

      Siivoojan palkkaaminen ei kannata ja siivoaminen on muutenkin tylsää hommaa. Paras vaihtoehto on olla hankkimatta siivoojia ja olla itse siivoomatta. Roskapussi pitää viedä kun se on täysi. Nurkista voi poimia isoimmat pölypallerot. Ikkunat on himmeinä tunnelmallisia eikä naapurit pääse kurkkimaan. Näin rahat säästyvät ja niillä voi kustantaa nautintoja joista itse pitää.

    • Anonyymi

      Mukava tietää kun siivoskelee että taas tuli tienattua sen haamu 40e.sen :)

      • Anonyymi

        Pyysin kattohommaan kaksi tarjousta. Toisessa lisätyöt olivat 50 €/h/ukko ja toisessa 70 €.


    • Anonyymi

      Yritin tarjota ruohonleikkuuhommaa 10-15€/ kerta.
      Työ kestää noin 20 minaa kerralla.

      Suoraa ja tasasta nurmea.

      Kukaan ei tullut.

      olisin maksanut tietenkin ilman kuittia

      • Anonyymi

        Johan kakarat saa nykyään satkun viikkorahaa tekemättä yhtään mitään, joten ... miksihän ei tullu?


      • Anonyymi

        Olet varmasti ylpeä itsestäsi!


    • Anonyymi

      Minä maksan täällä Berliinissä puolalaiselle siivoojalle mattana 10eur tunnilta. Hän käy kaksi kertaa viikossa, kaksi tuntia kerrallaan. Jälki ei voisi olla parempaa! Olen erittäin tyytyväinen hänen työhönsä. Näin täällä sivistyneemmässä maailmassa toimitaan!

      • Anonyymi

        Täällä berliinissä?
        Sivistyneessä maailmassa?

        Saksalaiset ovat aina tunteneet ylemmyyttä ja
        se fiilis on todella sakeaa,
        tarttuva fiilis. Hajottaa lopulta kantajansa.
        mikään ei ole näköjään muuttunut

        kuulen 40 -luvun radiomusiikkia tässä kohdassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä berliinissä?
        Sivistyneessä maailmassa?

        Saksalaiset ovat aina tunteneet ylemmyyttä ja
        se fiilis on todella sakeaa,
        tarttuva fiilis. Hajottaa lopulta kantajansa.
        mikään ei ole näköjään muuttunut

        kuulen 40 -luvun radiomusiikkia tässä kohdassa

        Olen nyt siivonnut omaa kotia perusteellisesti viikon noin 20 tuntia. Olen siis säästänyt 800e.


      • Anonyymi

        Siinä toinen joka kehuu itseään kun maksaa pimeänä!


      • Anonyymi

        Natsi Saksaa ei ole enää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä berliinissä?
        Sivistyneessä maailmassa?

        Saksalaiset ovat aina tunteneet ylemmyyttä ja
        se fiilis on todella sakeaa,
        tarttuva fiilis. Hajottaa lopulta kantajansa.
        mikään ei ole näköjään muuttunut

        kuulen 40 -luvun radiomusiikkia tässä kohdassa

        Siivoojan imurissa on varmaan hakaristi merkki.

        Minä syön täällä koto suomessa berliinin munkkeja. Olen tyytyväinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siivoojan imurissa on varmaan hakaristi merkki.

        Minä syön täällä koto suomessa berliinin munkkeja. Olen tyytyväinen.

        👍😀


      • Anonyymi

        Maksaako hän veroja tienestistään, vai pimeästikö toimitte?


    • Anonyymi

      Ei kai kotityötä pitäisi palvella?
      https://www.msn.com/fi-fi/uutiset/other/yöllä-uudelleen-syttyneestä-senioritalosta-nousee-enää-lähinnä-vesihöyryä-–-pelastuspäällikkö-palon-mahdollisesta-leviämisestä-en-uskalla-luvata-mitään/ar-BB16AK1s?li=BBr5KbI

    • Anonyymi

      Satkusta jää tekijälle kaikkien maksujen jälkeen 35e hanskaan niin ei tarvii ihmetellä miksi kaikki maksaa.sairaat kulut ja maksut nostavat työn hintaa väkisinkin.eri asia tietenkin jos jättää maksamatta niin silloin on varaa tehdä halvemmallakin.eli pimeenä ja sitä on turha sekoittaa mihinkään ns rehelliseen toimintaan.ja saahan asiakas kotitalousvähennyksen ,mikä alentaa hintaa jo huomattavasti.kaikkea ei vaan voi saada ilmaiseksi vaikka kuinka vinkuisi täällä vajakkien palstoilla.

      • Anonyymi

        Neljäkymppiä tunnissa siivoamisesta? Onneksi ei ole tarvetta palkata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neljäkymppiä tunnissa siivoamisesta? Onneksi ei ole tarvetta palkata.

        Hyvä ! siivoa itse!


      • Anonyymi

        Hyvä, että rehellisiäkin ihmisiä tällä palstalla!
        Kaikki tosiaan vinkuvat, miten kaikki maksaa, mutta eivät tiedä yrittämisen” iloista ” maksuista mitään.
        Kokeilisivat yhden kuukauden.
        Ja maksaisivat kaikki palkan sivukulut!
        Se SMC siivous palveluhan ei maksanut palkan sivukuluja , mistä kerrotaan, nyt suureen ääneen!
        Ei edes vakuutukset ollut kunnossa.
        Sen pystyy katsomaan heidän kaupparekisteritiedoistaan.
        Kummallista, ettei tilaajat tarkasta näin tärkeitä tietoja.
        Tänne voi tulla perustamaan vaikka yrityksen kuka Ali Hassan ja viedä koko kassan, niin kuin levyssä aikanaan laulettiin.
        Oliko Ismo Kallio kun lauloi aikanaan -60 , - 70 luvulla..
        Kumma kun taloyhtiöt, koulut, päiväkodit , poliitikotkin tilaavat näitä halvalla kilpailutettuja töitä ja sitten käy näin.
        Ei kukaan ryhdikäs yrittäjä lähde tarjoamaan pilkkahinnalla laatusuivousta.
        Ikävä kyllä nämä kilpailutukset voittavat nämä pimeällä rahalla toimivat firmat..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä ! siivoa itse!

        Pitää muistaa se kotitalousvähennys ja alvi miinustetaan 40 hinnasta, tietysti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, että rehellisiäkin ihmisiä tällä palstalla!
        Kaikki tosiaan vinkuvat, miten kaikki maksaa, mutta eivät tiedä yrittämisen” iloista ” maksuista mitään.
        Kokeilisivat yhden kuukauden.
        Ja maksaisivat kaikki palkan sivukulut!
        Se SMC siivous palveluhan ei maksanut palkan sivukuluja , mistä kerrotaan, nyt suureen ääneen!
        Ei edes vakuutukset ollut kunnossa.
        Sen pystyy katsomaan heidän kaupparekisteritiedoistaan.
        Kummallista, ettei tilaajat tarkasta näin tärkeitä tietoja.
        Tänne voi tulla perustamaan vaikka yrityksen kuka Ali Hassan ja viedä koko kassan, niin kuin levyssä aikanaan laulettiin.
        Oliko Ismo Kallio kun lauloi aikanaan -60 , - 70 luvulla..
        Kumma kun taloyhtiöt, koulut, päiväkodit , poliitikotkin tilaavat näitä halvalla kilpailutettuja töitä ja sitten käy näin.
        Ei kukaan ryhdikäs yrittäjä lähde tarjoamaan pilkkahinnalla laatusuivousta.
        Ikävä kyllä nämä kilpailutukset voittavat nämä pimeällä rahalla toimivat firmat..

        Mielestäni nuo asiat pitäisi kriminalisoida tilaajalle saakka. Tällöin virkamiehet ja naiset tulisivat vastuullisiksi henkilökohtaisesti tekemistään töppäyksistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni nuo asiat pitäisi kriminalisoida tilaajalle saakka. Tällöin virkamiehet ja naiset tulisivat vastuullisiksi henkilökohtaisesti tekemistään töppäyksistä.

        Juuri näin👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neljäkymppiä tunnissa siivoamisesta? Onneksi ei ole tarvetta palkata.

        Aika harva ottaa siivoojaa kotiinsa. Suurin osa siivouskeikoista tehdään yrityksille ja taloyhtiöille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, että rehellisiäkin ihmisiä tällä palstalla!
        Kaikki tosiaan vinkuvat, miten kaikki maksaa, mutta eivät tiedä yrittämisen” iloista ” maksuista mitään.
        Kokeilisivat yhden kuukauden.
        Ja maksaisivat kaikki palkan sivukulut!
        Se SMC siivous palveluhan ei maksanut palkan sivukuluja , mistä kerrotaan, nyt suureen ääneen!
        Ei edes vakuutukset ollut kunnossa.
        Sen pystyy katsomaan heidän kaupparekisteritiedoistaan.
        Kummallista, ettei tilaajat tarkasta näin tärkeitä tietoja.
        Tänne voi tulla perustamaan vaikka yrityksen kuka Ali Hassan ja viedä koko kassan, niin kuin levyssä aikanaan laulettiin.
        Oliko Ismo Kallio kun lauloi aikanaan -60 , - 70 luvulla..
        Kumma kun taloyhtiöt, koulut, päiväkodit , poliitikotkin tilaavat näitä halvalla kilpailutettuja töitä ja sitten käy näin.
        Ei kukaan ryhdikäs yrittäjä lähde tarjoamaan pilkkahinnalla laatusuivousta.
        Ikävä kyllä nämä kilpailutukset voittavat nämä pimeällä rahalla toimivat firmat..

        SMC joutui myrskyn silmään, kun sen epäiltiin kohtelevan työntekijöitään huonosti, ja maksavan liian vähän palkkaa jne.

        Kuitenkin yrityksen johto ja nykyiset työntekijät kertovat tiedotteessaan, että he haluavat oikaista heidän näkökulmastaan aiheetonta kritiikkiä. Yrityksen johdon mukaan Helsingin Sanomat ja Yle ovat valehtelevia medioita, jotka käyttävät ”valtaansa” väärin.

        "Yrityksessä on havaittu, että osa varsinkin kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneista on yrittänyt tehdä itsestään ihmiskaupan uhrin jotta saisivat jäädä Suomeen. Aiemmin keinona on ollut valehdella seksuaalisesta suuntautumisesta tai uskonnosta.

        – Ihmiskaupan uhriksi tekeytyminen on uusi trendi turvapaikkahakijoiden keskuudessa, kun turvapaikanhakija ei ole millään muulla keinoin saanut oleskelulupaa Suomesta. Tätä tekaistua syytä moni turvapaikanhakija käyttää surutta hyväkseen ja valitettavasti viranomaiset uskovat heidän puheitaan, yrityksestä kerrotaan.

        Tämän vahvistavat tiedotteessa yrityksen työntekijät."

        Yritys lähetti tiedotteen ja vastineen STT:n maksulliseen tiedotepalveluun julkaistavaksi. STT kuitenkin ilmoitti, että niitä ei julkaista. Mistä se kertoo, että STT ei halunnut sitä julkaista?

        Mutta tästä voi sen tiedotteen lukea - kannattaa.

        https://www.epressi.com/tiedotteet/kiinteistot/siivousyritys-smc-palvelut-oyn-tyontekijat-puolustavat-tyonantajaansa-quotmeita-kohdellaan-tasa-arvoisestiquot.html


    • Anonyymi

      Kotisiivousvedätys on mahdollinen vain kotitalousvähennyksen takia. Harvassa ovat ne jotka voivat, tai edes viitsivät, maksaa yli 40€ tuntipalkkaa, joka on nimellinen, todellinen tuntipalkka siivousfirmojen työlle on noin 80€.

      Esimerkiksi kun on sopimus 3h per käyntikerta niin tiimi on paikalla vain alle 2h, josta ajasta kuluu älypuhelimen räpläämiseen, toisen tiimin jäseneen puuhastelun katselemiseen, yms, ainakin 30 min yhteensä.

      Lisäksi, yhtä vaille, kaikki meillä olleet siivousfirmojen siivoojat (yhteensä yli 12 ) ovat olleet aivan täydellisiä tumpeloita, kuluttavat moninkertaisesti aikaa auttavasti osaavaan verrattuna ja lopputulos on huono.

      Mutta, kun asiakas saa vähentää veroistaan, siis maksamistaan veroista, noin puolet kotisiivouksen maksuista niin riitävän korkean tulotason omaavat sietävät huonon ja kalliin työn.

      Suomessa on hyvin vähän vähennyksiä jotka kohdistuu veroon, ne ovat lähes kaikki tulonvähennyksiä joden vaikutus on siis hyvin pieni. Mutta kun maksaa 5000€/vuosi kotisiivouksesta, niin saa hieman vajaa 2500€ veronpalautusta siitä.

      • Anonyymi

        Siivoojan tuntipalkka ei todellakaan ole 40€, vaan noin 12-13€/tunti. Siivoojan työaikaan ei muuten lasketa matkoja työkohteisiin eikä ruokatuntia, jotka ovat siten myös palkattomia. Matkat siivooja kustantaa itse. Ainoastaan jos siivouskohteet pystyy "ketjuttamaan" aikataulullisesti eli edellinen päättyy klo 10, seuraavaan voi mennö klo 10.30, maksetaan tuosta siirtymäajasta palkkaa. Mutta jos yksi työkohde on aamulla klo 6-8 ja seuraava illalla klo 18-22, niin mitään ei makseta matkoista.
        Kotisiivousta siivotessani työkseni en ole tehnyt kuin pari kertaa elämässäni, mutta silloinkaan ei todellakaan tehty asiakkaan välineillä tai aineilla, vaan kunnon ammattilaiskalustolla. Ei siivooja yksinkertaisesti ehdi hinkuttamaan millään amatöörivermeillä, joiden jättämä jälki on sitä sun tätä, koska kemikaalien koostumus vaihtelee (aina joutuisi joka kohteessa opiskelemaan pullon kyljestä) ja välineiden teho ja ergonomiakin on mitä sattuu. Ammattilaiset tekee ammattilaisvälineillä, ei millään chifoneteilla, luutuilla ja lankamopeilla.


    • Anonyymi

      Siivousfirmojen pitää tuottaa voittoa eli elättää myös omistajansa ja kattaa kaikki firman kulut sekä maksaa työnantajalle kuuluvat työntekijän maksut.
      Siivooja voisi aivan yhtä hyvin perustaa oman firman, niin voisi määrätä itse taksansa.

      • Anonyymi

        Kyllä ja sitten kun siivoojat itse maksavat myös kaikki palkan sivukulut, tietävät mistä yrittäjän leipä tulee.. kaikkien muiden maksujen jälkeen.


    • Anonyymi

      Työttömyystoimiston henkilöstövälityspalvelu vastasi kun kysyin että jos löydän jonkun joka haluaa palkata minut työntekijäksi keikkoihin jonkun ihmisen, niin paljonko sanon tuntihinnaksi brutto josta te keskus hoitaa alvit, sairausvak ym välikulut.

      Vastaus kuului; kerron on ilman alvia ostava 1,8 ja alvilla toimiva 2,3

      Eli jos haluan vaikkapa kokeneen siivoajan tuntipalkan ottaa itselleni, eli ruhtinaalliset 12 e/h niin yksityisille sanon 21,6 e ja firmoille 27,6 e/h.

      Km korvauksetjos asiakas omassa kotikaupungissa, niin pyörii 1-3eurossa ja se on per päivä ei e/h.

      • Anonyymi

        Ei yksityinenkään voi ostaa ilman alvia. Paitsi jo yritys on niin pieni, että sen toiminta jää alv-rajan alapuolelle eikä yrityksellä siksi ole alv-numeroa. Ilman alvia voi ostaa myös torilta, jos myyjä ei ole ammattilainen.

        Ero on siinä, ettei yksityinen voi vähentää alvia ja hän saa sen mustan pekan (sorry rasistinen ilmaisuni) ja joutuu maksamaan kaikki siihen asti kertyneet alvit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei yksityinenkään voi ostaa ilman alvia. Paitsi jo yritys on niin pieni, että sen toiminta jää alv-rajan alapuolelle eikä yrityksellä siksi ole alv-numeroa. Ilman alvia voi ostaa myös torilta, jos myyjä ei ole ammattilainen.

        Ero on siinä, ettei yksityinen voi vähentää alvia ja hän saa sen mustan pekan (sorry rasistinen ilmaisuni) ja joutuu maksamaan kaikki siihen asti kertyneet alvit.

        Minä ostan naapurin tytöltä siivouspalvelun 10€/h riihikuivana ja lyhentämättömänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei yksityinenkään voi ostaa ilman alvia. Paitsi jo yritys on niin pieni, että sen toiminta jää alv-rajan alapuolelle eikä yrityksellä siksi ole alv-numeroa. Ilman alvia voi ostaa myös torilta, jos myyjä ei ole ammattilainen.

        Ero on siinä, ettei yksityinen voi vähentää alvia ja hän saa sen mustan pekan (sorry rasistinen ilmaisuni) ja joutuu maksamaan kaikki siihen asti kertyneet alvit.

        Täällä taas se alan yrittäjä...
        Kyllä me voimme laskuttaa ilman alvia, koska olemme aluehallintoviraston ja paikallisen hyvinvointikuntayhtymän hyväksymä yritys. Laskutus voidaan tehdä ilman alvia, mikäli asiakas on iän, sairauden, tai vamman vuoksi kykenemätön tekemään noita töitä.
        Alviton laskutus rinnastetaan silloin sosiaalihuollon alaiseen toimintaan ja alv 0%.
        Arvonlisäverottomasta laskustakin saa myös kotitalousvähennyksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä taas se alan yrittäjä...
        Kyllä me voimme laskuttaa ilman alvia, koska olemme aluehallintoviraston ja paikallisen hyvinvointikuntayhtymän hyväksymä yritys. Laskutus voidaan tehdä ilman alvia, mikäli asiakas on iän, sairauden, tai vamman vuoksi kykenemätön tekemään noita töitä.
        Alviton laskutus rinnastetaan silloin sosiaalihuollon alaiseen toimintaan ja alv 0%.
        Arvonlisäverottomasta laskustakin saa myös kotitalousvähennyksen.

        Olisit sen heti sanonut. Alv 0% hommat ovat erittäin harvinaisia. Esim. erikoiskoulutuksen saanut jalkojenhoitaja voi tehdä hoitoja sairaalan lähetteellä ilman alvia, mutta muuten hänkin maksaa alvit kaikista jalkahoidoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisit sen heti sanonut. Alv 0% hommat ovat erittäin harvinaisia. Esim. erikoiskoulutuksen saanut jalkojenhoitaja voi tehdä hoitoja sairaalan lähetteellä ilman alvia, mutta muuten hänkin maksaa alvit kaikista jalkahoidoista.

        Asiakas maksaa aivan kaiken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ostan naapurin tytöltä siivouspalvelun 10€/h riihikuivana ja lyhentämättömänä.

        Kuinka paljon maksat veroa kympistä jonka maksat naapurin tytölle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiakas maksaa aivan kaiken.

        Jos ei kukaan siivoais hukuttas kakkaan miten tahansa siivoaisi itse tai joku muu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisit sen heti sanonut. Alv 0% hommat ovat erittäin harvinaisia. Esim. erikoiskoulutuksen saanut jalkojenhoitaja voi tehdä hoitoja sairaalan lähetteellä ilman alvia, mutta muuten hänkin maksaa alvit kaikista jalkahoidoista.

        ALV on kuluttajan vero.


    • Anonyymi

      Ootko niiku mukamas itte joskus päässyt laskuttamaan oikeeta asijakasta ja maksanut rehellisesti kaikki lakisääteiset verot työnanatajasuoritukset vaadittavat vakuutukset ynnä muut tuntivelotuksestas?
      Maantapanaha kun vaikuttaa kikyaikana olla jopa koronassa koittaa vältellä mahollistetusti todenmukasia kustannuksia kaikessa mahollisessa ja mahattomassa..
      Vai ootko niitä , (anteeksi vaa pöljyyteni tietämättömyydessäni )ketkä saa vaan palkansaajanverokortilla pidätyksen mukaista liksaaja mistä vero otetaan palkasta ilamaseksi luulee et se on jotakin tavanomaisen palkansaajanpalkkatuloa ?
      Sellasta se on kun aivan kaikkee ei oo opetettu kotona koulussa tai muualla ja
      tarkotushakusesti luulee et laskukaavakkeessa lukeva summa on sama kun palkka mikä jää tekijälle viivanalle sen jälkeen kun osinkonsaaja onkin jättänyt nostamatta palkkatulona palkkaa itselleen?
      Menisit johonkin suojatyövirkaan vaikka missä palkkaa maksetaan tappijoksi koko yhteiskunnalle?
      Eiks yleisyödylliset säätiöt ynnä muutki o vapautettu kokonaan verosta ja muusta?
      Sinne sun kannattas mennä eikä mibbekkää Yt neuvotteluihin jonnekkin vaan?
      Jos et tajua palkan ja laskutettavan välistä eroa Suomessa nii opettele ite ja kokeile
      paljonko palkasta vaaditaan jotta sen voi laskuttaa jostakin maksavalta taholta.
      Koska ei se ihan niin mee et palkkasi läheskään on se mitä laskutetaan maksavalta?

      • Anonyymi

        Juuri näin!


    • Anonyymi

      2,5 kertaa maksettu tuntipalkka pesuaineet ja vastaavat matkat, niin siinä on alin hinta. Veikkaan, että 30 e.

      • Anonyymi

        Jos vielä tuo siivooja on kuin Paasilinnan kirjassa: tekee hyvän työn eikä pahemmin varastele!


      • Anonyymi

        " pesuaineet ja vastaavat"

        Edustavat centtejä per käynti.

        Mutta kotisiivousfirmat yleensä käyttävät asiakkaan siivoustarpeita ja laitteita, harvoja poikkeuksia on. Heillä on hyvin tehokkasti toimiva suostutelufraasikin siihen: Yleensä me siivotaan asiakkaan tarvikkeilla ja laitteilla koska [ tauko ] vaikka kyllähän meidän rätit ja luuttut pestään huolellisesti aina jokaisen käytön jälkeen ja pölynimurinkin puhdistetaan ja pussi vaihdetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " pesuaineet ja vastaavat"

        Edustavat centtejä per käynti.

        Mutta kotisiivousfirmat yleensä käyttävät asiakkaan siivoustarpeita ja laitteita, harvoja poikkeuksia on. Heillä on hyvin tehokkasti toimiva suostutelufraasikin siihen: Yleensä me siivotaan asiakkaan tarvikkeilla ja laitteilla koska [ tauko ] vaikka kyllähän meidän rätit ja luuttut pestään huolellisesti aina jokaisen käytön jälkeen ja pölynimurinkin puhdistetaan ja pussi vaihdetaan.

        Silloin kun kiire pukkaa päälle niin kyllä niitä rättejä on virutettu pihan lätäköissäkin (sateella) ennen kuin menty seuraavaan kohteeseen. Ei pidä olla liian kliininen tai itsekriittinen. Hommat hoituu.
        En ole työelämässä enää mutta monet hauskuudet ja naurut se on tuottanut.


    • Anonyymi

      Kunhan Kela ei vaan sais tietää tätä sillä mun työmarkkinatuki vaihtuiskin lisäverojen maksuksi sillä mähän siivoan kotona joka päivä noin 3h!

    • Anonyymi

      Työntekijälle maksettava palkka sivukulut lomarahat mahdollinen sairasloman palkka työterveyshuolto tapaturmavakuutukset yrityksen toimitilat sähköineen kulut siivouskohteesta toiseen siirtymiseen kymmeniä muita kuluja. 40 euron tuntilaskutuksella firmalle ei jää montaa euroa voittoa. Homma kannattaa hyvin, jos kyseessä yhden siivoojan yritys, jota hoidetaan kotoa käsin, jolloin ei ole toimitilakuluja, eikä myöskään raski olla sairaslomalla.

      • Anonyymi

        "40 euron tuntilaskutuksella firmalle ei jää montaa euroa voittoa"

        Juupa juu. 40 eur/h vastaa 40€*8h*21vrk = 6720 €/kk palkkaa. Keskimääräisen lääkärin kuukausipalkka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "40 euron tuntilaskutuksella firmalle ei jää montaa euroa voittoa"

        Juupa juu. 40 eur/h vastaa 40€*8h*21vrk = 6720 €/kk palkkaa. Keskimääräisen lääkärin kuukausipalkka.

        Et näköjään ymmärrä yrittämisestä yhtään mitään. Kyseessä on summa, jolla pitää maksaa kaikki yrityksen pyörittämisestä aiheutuvat kulut. Jos yrityksen käytössä olevasta autosta hajoaa vaihdelaatikko, se maksetaan tuolla 40€/h tulolla. Jos pidät kesäloman, se maksetaan tuosta samasta summasta. Käy nulikka edes peruskoulu loppuun, ja tule vasta sitten pätemään tänne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "40 euron tuntilaskutuksella firmalle ei jää montaa euroa voittoa"

        Juupa juu. 40 eur/h vastaa 40€*8h*21vrk = 6720 €/kk palkkaa. Keskimääräisen lääkärin kuukausipalkka.

        Onpa helppoa rahaa. Muutaman kympin siivousvälineet ostamalla pääsisi melkein sadan tonnin vuosiansioille. Miksi kaikki työttömät ei ala takomaan helppoa rahaa? Luultavasti siksi, kun äly ei riitä edes vessojen siivoamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "40 euron tuntilaskutuksella firmalle ei jää montaa euroa voittoa"

        Juupa juu. 40 eur/h vastaa 40€*8h*21vrk = 6720 €/kk palkkaa. Keskimääräisen lääkärin kuukausipalkka.

        Olipa tosi lapsellinen kommentti! Ihan oikeasti et voi olla noin tyhmä, mitä annat ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et näköjään ymmärrä yrittämisestä yhtään mitään. Kyseessä on summa, jolla pitää maksaa kaikki yrityksen pyörittämisestä aiheutuvat kulut. Jos yrityksen käytössä olevasta autosta hajoaa vaihdelaatikko, se maksetaan tuolla 40€/h tulolla. Jos pidät kesäloman, se maksetaan tuosta samasta summasta. Käy nulikka edes peruskoulu loppuun, ja tule vasta sitten pätemään tänne.

        Samaa mieltä. Jos noin tyhjä pää ei kannata tulla neuvomaan muita.. ja kehuskella tiedoillaan..


    • Anonyymi

      Siivoustyästä maksava yksityinen saa kotitalousvähennyksen verotukseensa.

      • Anonyymi

        Kotitalousvähennys mahdolistaa sen että täysin osaamaton/taidoton/kyvytön tumpula "siivoaja" tienaa kuukaudessa saman minkä 6 vuotta opiskellut lääkäri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kotitalousvähennys mahdolistaa sen että täysin osaamaton/taidoton/kyvytön tumpula "siivoaja" tienaa kuukaudessa saman minkä 6 vuotta opiskellut lääkäri.

        ...???????????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...???????????

        Kotitalousvähennyksen tarkoitettiin olevan etu työn teettäjälle eli kotitaloudelle. Päättäjät luuluvat että palveluntarjoajat (esim siivousfirmat) edelleen jatkaisivat velottamista normaalin hinnastonsa mukaisesti. Mutta todellisuus meni sellaiseen muottiin että kaikki työ josta työn teettäjä saa kotitalousvähenyksen on hinnoiteltu vähntään sen verran kalliimmaksi, eli siivousfirmat kuittaavat täysimääräisenä koko kotitalousedun, ja työn teettäjä tulee maksaneeksi (verovähenyksen jälkeen) luokkaa työn normaalitasoinen palkka.

        Kun siiivousyrityksen palvelua ostaa jokin toinen yritys, kotitalousvähennys ei ole voimassa. Yksikään yritys ei maksa lääkärin palkkaa siivouksesta, hintataso onkin näissä tapauksisa normali, siinä 17€/h paikeilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kotitalousvähennys mahdolistaa sen että täysin osaamaton/taidoton/kyvytön tumpula "siivoaja" tienaa kuukaudessa saman minkä 6 vuotta opiskellut lääkäri.

        Nyt olikin kysymys yrittäjästä, ei duunarista, lääkäri useimmiten saa kunnalta palkkansa, siis verorahoista, jollei sitten ole yksityisellä lääkäriasemalla työssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kotitalousvähennys mahdolistaa sen että täysin osaamaton/taidoton/kyvytön tumpula "siivoaja" tienaa kuukaudessa saman minkä 6 vuotta opiskellut lääkäri.

        Miten voit olla noin tyhmä??
        Yrittäjä maksaa kaikki kulut mitä edellisissä viesteissä kerrottu asiantuntevasti!
        Siivooja joka itse perustaa yrityksen myös kaikki lain vaatimat kulut jos haluaa tehdä työtä laillisesti.
        Lääkäreillä on joko oma yritys jotka maksavat myös lakisääntöiset kulut ja jos on lääkärinä jonkun toisen yrityksessä hän nostaa palkkaa ja yritys maksaa kaikki lakisääntöiset kulut. Lääkäri maksa myös palkastaan eläke, vero ym.
        On niin helppoa näköjään kirjoitella mielipiteitä ja aukoa päätään ja ei tiedä yrittämisestä verojen maksusta mitään!
        Työttömyys Kortistossa ollessa ei kerry eläkettä eikä tarvii maksa veroja. .


    • Anonyymi

      Haetko sinä sen siivoojan kotiisi, vai tuleeko firman autolla.
      Onko firmalla toimipisteenä oma koti vai jokin halli tai tila jossa kokoontuvat. Onko työnjohtoa,mainoskuluja.investointeja ja veroja. Kuten alv.
      Kotitalousvähennettäviä kuluja.

      Jos investoitavaa ja kuluja on vähän, niin 32 on koko tunnin kustannus pienellä voitolla.

      Mutta juu kyllä nykypäivänä firmassa on enempi, kuin kaksi siivoajaa joten kustannusten mukaan päästään penniä venyttäen 38 euroon.

      Mutta, kun ne kustannukset nousee,auto,vakuutus,sähkö,tavarantoimittaja ja sekin nostaa hintojaan.

      Jos palkkaat siivoajan haet sen, maksat välineet. tyelit ja sun muut maksut saat sen tuohon mainitsemaasi hintaan.Ehkä.

      • Anonyymi

        Kyllä mölyä maailmaan mahtuu, mutta tuo te-keskuksen kerroin 12 e tekijän omapalkkabrutto/ 28 euroa tilaajaltaon jo hyvä diili, josta suomen kommunistinen hallinto ottaa osansa, teettäjä ei riko lakia ja tekijä saa asiallisen tasoisen palkan.

        Jutut 10 euron verottomista ruohonleikkaajista ja 60 euron minimistä itkijöistä voi jättää omaan fantasia/verorikolliskuplaansa.

        Kaikki haluaa rikastua ja kukaan ei halua maksaa veroja, köyhissä maissa 10 euroa on lääkärin palkka ja jenkkilässä nakkikioskissakin tienataan 15 euroa. Kaikki on suhteellista ja kaikki on oikeassa, kun karttapalloa pyöritellään ees taas oman ajatuksen eduksi. ikuinen ihmiskunnan laulu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mölyä maailmaan mahtuu, mutta tuo te-keskuksen kerroin 12 e tekijän omapalkkabrutto/ 28 euroa tilaajaltaon jo hyvä diili, josta suomen kommunistinen hallinto ottaa osansa, teettäjä ei riko lakia ja tekijä saa asiallisen tasoisen palkan.

        Jutut 10 euron verottomista ruohonleikkaajista ja 60 euron minimistä itkijöistä voi jättää omaan fantasia/verorikolliskuplaansa.

        Kaikki haluaa rikastua ja kukaan ei halua maksaa veroja, köyhissä maissa 10 euroa on lääkärin palkka ja jenkkilässä nakkikioskissakin tienataan 15 euroa. Kaikki on suhteellista ja kaikki on oikeassa, kun karttapalloa pyöritellään ees taas oman ajatuksen eduksi. ikuinen ihmiskunnan laulu

        Unohtui vielä, että kaikki haluaa ajaa uudella autolla ja laskuttaa siitä jotain, ja vielä muuttaa tarpeeksi kauas kaupungista että vuokra on halpa ja kilsakorvaukset maksimit. Mikään ei ole liikaa kun muutkin ottaa ja inflaatio oikeuttaa nostamaan hintaa vuosittain.


    • Anonyymi

      Sivistys sivistää, Sir.

    • Anonyymi

      Kaikki siivoustarvikkeet ja kalusto vissiin vaan tupsahtaa taivaalta? Ihan hyvä siitä tuntiveloituksesta on jotain budjetoida myös investoinneille.
      Miksi taas yritykset on olemassa? Sen takia, että yrittäjälläkin olisi mahdollisuus tienata joku euro omaankin taskuun työllistäessään muita.
      Lisäksi on hyvä jo hinnoitteluvaiheessa ottaa huomioon mahdolliset "rekkuli/takuuasiat".
      Myöskin markkinointi ja asiakashankintakuluille täytyy oma osuus saada jokaisesta työtunnista. Asiakkaat ei ainakaan omassa liiketoiminnassa oo ikinä tupsahtanut tyhjästä.

      Tämmösiä mietteitä äkkiseltään.

      • Anonyymi

        Ongelmana onkin kotitalousvähennys. Se naurattaa rikkaimpia, joiden teettämät kotitalousvähennyksen alaiset työt ovat heille käytännöllisesti katsoen _täysin_ ilmaisia, sen maksavat täysin ne keskituloiset joilla on varaa ja halua käyttää näitä sikamaisesti hinnoiteltuja palveluita sekä köyhät jotka eivät edes pysty "hyötymään" kotitalousvähennyksestä. Kotitalousvähennys vähentää verokertymää, yhteitä veroeuropottia.


    • Anonyymi

      Tuosta 40 eurosta kannattaa antaa myös verottajalle sen vaatima osuus, muuten se hakee yrityksen konkurssiin verovelkojen takia ja isommissa summissa menee jo törkeänä veropetoksena eli ehdotonta vankeutta.

    • Anonyymi

      Siivoan itse omat paikkani.
      Kulut minimiin.

    • Anonyymi

      Neljästä kympistä putoaa heti yksi kymppi eli alv. Jää 30.
      Kun lasketaan erilaiset vakuutukset, eläkemaksut, kesälomakorvaukset, lomaltapaluurahat, 10 arkipyhää, äitiyspäivärahat, sairasajan palkat, jne, jne niin sinne hupenee lopusta puolikas.

      • Anonyymi

        Kotisiivouksessa tarvittavat rojut maksaa muutaman satasen, tonnin jos oikein törsäämään lähdetään. Imuri, liippa, läjä rättejä, harjat, tikkaat, mopi, ym. Tämän päivän työssä käyville teinikakaroille ostetaan nykyään 3000 euron skoottereita rippilahjaksikin, niin että jos joku rutisee että taivaalta tippuu jotain ja sitten vasta velotetaan alle 60 e/h, niin ei tiedä mistä puhuu. Kaiken saa näyttämään ihan niin kalliille kun haluaa. Voihan joku sanoa pokkana että välttämättömyys uusi pakettiauto maksaa 45 000 e, siitä lähdetään, ja imuriksi kelpaa vain nilfiskin kallein imuri, ja 2xvaralle oltava. Niin ja pitäähän sitä 50 neliön toimisto keskustasta vuokrata, että voi istua pöydän ääressä juomassa kahvia kun haaveilee ja on instagrammissa osan päivää.


      • Anonyymi

        ei alveja kannata maksaa laittaa vaan uuden oy n se maksaa 200e eli siinä vuoden kulut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kotisiivouksessa tarvittavat rojut maksaa muutaman satasen, tonnin jos oikein törsäämään lähdetään. Imuri, liippa, läjä rättejä, harjat, tikkaat, mopi, ym. Tämän päivän työssä käyville teinikakaroille ostetaan nykyään 3000 euron skoottereita rippilahjaksikin, niin että jos joku rutisee että taivaalta tippuu jotain ja sitten vasta velotetaan alle 60 e/h, niin ei tiedä mistä puhuu. Kaiken saa näyttämään ihan niin kalliille kun haluaa. Voihan joku sanoa pokkana että välttämättömyys uusi pakettiauto maksaa 45 000 e, siitä lähdetään, ja imuriksi kelpaa vain nilfiskin kallein imuri, ja 2xvaralle oltava. Niin ja pitäähän sitä 50 neliön toimisto keskustasta vuokrata, että voi istua pöydän ääressä juomassa kahvia kun haaveilee ja on instagrammissa osan päivää.

        Kuljetatko siivousvälineet kohteesta toiseen julkisilla, pyörällä, kävelemällä vai jollain muulla? Paljonko niihin menee rahaa?


      • Anonyymi

        Näin on!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuljetatko siivousvälineet kohteesta toiseen julkisilla, pyörällä, kävelemällä vai jollain muulla? Paljonko niihin menee rahaa?

        800 euron autolla joka oli omistuksessa ja maksettu jo kauan ennen tätä kuvitteellistasiivousfirman aloittamista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        800 euron autolla joka oli omistuksessa ja maksettu jo kauan ennen tätä kuvitteellistasiivousfirman aloittamista

        Ok, 800 euron auto maksettu, joten siitä ei ole enää mitään kuluja. Selvä homma.


    • Anonyymi

      ai onko toi alvi jotain lisää kun en ummarra ei olla ainaka ikinä maksettu jaa paremmi ittelle

      • Anonyymi

        Oletko Putouksen Urmas?


    • Minua kyllä harmittaa nää ketkut ketkä ei oo ikinä olleetkaakaan rehtei yrittäjii virkamiehii tai naisii tai asijakkaita ja viittii viellä verokortti palkolisena kouluja käyneinä kommentoida asijoista joista eeu mitää omakohtalollista kokemusta?
      hankkisivat ensin vaikka Ly tunnuksen omalle virmalleen jos ees tietävät mikä ennakkoperintärekisterinumero on eikä vaa palkansaajan veronumeroo rakennusalalla??
      sen jälkee jos oma virma alkaa tuottaa nii voikin jo alkaa maksaa itelleen osinkoa eli pääomaisuustulovero helpotusta koska itelleen ei kannata ollenkaan maksaa palkkaa palkkaverotuksessa menestyvässä OMASSA yrityksessä ellei ole aivan pakko koittaa elää sillä suomessa.
      Yrittäjä ei ole edes eläkevakuutettu itse samalla lailla kun hän työntekijänsä ovat lakisääteisesti vaan on ostettava itselleen vaikka omilla virman rahoilla yrityseläkevakuutus tai jopa vapaaehtoinen eläkevakuutus jos rahaa riittää?
      Arvatkaas vaa jos on kyllin suuri palkka lakisääteisen lisäksi nii jääkö rahaa sijottamiseen ja ylimääräseen kahteen vapaaehtoiseen ekäkevakuutukseenkin jonka hintaan kuuluu usein henkivakuutuskin?
      Onko pikkuvirmoihin joka kuukausi toimiettava verotiliote tuttu käsite monellekaa kiva palkkaseksi koulutetutulle palkan tai muun ansijon saajille?
      Siitä näkyy myös työnteijöitten palkat verot maksut alvit ennakkoverot ynnä muut ?
      Eikö ookkaa koulus kotona taikka netis taikka missää virastossa opetettu tai kerrottu kaikkea???
      Ei se haittaa ryhtykää pyörittää omaa virmaa saatte olla varmoja et joudatte ottaa selville asijoita joista teillä ei ole aavitustakaan ennen kun tulee ikävä palkkaa
      ja muuta mihi ootte tottunu koska vailla omakohtalollista kokemusta on helppoa kaikki mistä ei tiedä yhtäänmitään oikeestaan oikeesti
      se muute näkyy virman liikevaihossakin kuinka huijaa omia asijakkaitaan, työntekijöitään, verottajaa ynnä muita siinä mitä lopulta jää tuotto voitto osinkoa.
      karkeesti arvaten suomessa jää lopulta viivan alle noin 3miljuunan liikevaihdosta noin 300 000euriboria ei mitään tai verovähennettävää tappijoo rehellisellä firmalla eikä se välttämättä meinaa sitä et se ois palkkatuloksi laskettavissa niiniiku yksinkertasen neroksi koulutetun tavallisen palkansaajan verokortilla vaikka ois julkisenhallinnan tai muun suojatöissä saamamassa kestävyyvajetta verorahoista.

      • Anonyymi

        Hyvä kommentti!


      • Anonyymi

        Jos olisin yhtä onneton kirjoittaja, niin jättäisin väliin. Noin huonon kirjoittajan epäilee auttamattomasti olevan kansakoulun ehtokuninkaan, jonka horinoille ei anneta minkäänlaista painoarvoa.


      • Anonyymi

        Vaikutat virolaiselle neuvostoliittolaisen kansakoulun käyneelle vantaalaiselle sossupummille. Kukaan ei usko hjkrojninojthashhi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikutat virolaiselle neuvostoliittolaisen kansakoulun käyneelle vantaalaiselle sossupummille. Kukaan ei usko hjkrojninojthashhi

        Sä oot varmaan se, joka luulee jokaista vaaleaa, kaunista naista virolaiseksi?

        Se on kyllä kumma kun eikös suomalaisten pitänyt olla vaaleita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olisin yhtä onneton kirjoittaja, niin jättäisin väliin. Noin huonon kirjoittajan epäilee auttamattomasti olevan kansakoulun ehtokuninkaan, jonka horinoille ei anneta minkäänlaista painoarvoa.

        Kantasuomalainen ei erota kantasuomalaista virolaisesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olisin yhtä onneton kirjoittaja, niin jättäisin väliin. Noin huonon kirjoittajan epäilee auttamattomasti olevan kansakoulun ehtokuninkaan, jonka horinoille ei anneta minkäänlaista painoarvoa.

        Sisältö on tärkein, ei se kirjoitus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikutat virolaiselle neuvostoliittolaisen kansakoulun käyneelle vantaalaiselle sossupummille. Kukaan ei usko hjkrojninojthashhi

        ???


    • Anonyymi

      Tunnetusti Suomessa ei kannata mikään muu kuin verojen kerääminen.

    • Anonyymi

      Jos joku köyhä siivoaa itse kotona, eikö sen voisi tai siis pitäisi katsoa hänelle tuloksi? Oikein verotettavaksi tuloksi.

      Ja jos joku köyhä työtön siivoaa kotonaan, niin hänhän ei ole työmarkkinoiden käytettävissä, hän on poissa työnhausta, joten työttömyystukea on leikattava!

      • Anonyymi

        Eiköhän tämänkin kohta joku keksi että omasta työstä pitää valtiolle maksaa ALV veroa


      • Anonyymi

        Työttömät ei siivoa. Ne vain vetää kaljaa ja haisee kirpputorilta ostetulla sohvalla. Kaikki kulut maksaa työssäkäyvä veronmaksaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työttömät ei siivoa. Ne vain vetää kaljaa ja haisee kirpputorilta ostetulla sohvalla. Kaikki kulut maksaa työssäkäyvä veronmaksaja.

        Oman kodin siivoaa kuitenkin? Eikös siivous pitänyt olla sellaista, että kuka tahansa osaa siivota?


    • Anonyymi

      Kyll on kallista touhua!! Yhtä lailla kampaajat veloittaa vähintään 40eur/h. Minkä vuoksi pakolliset maksut veloitetaan asiakkaalta? Ja oma työnantajani ei osallistu työmatkoihini, itse maksan. Tuntipalkkani on 13 euroa, miinus isot verot. Ja työnantajani on monen tuhannen hengen työnantaja.

      • Anonyymi

        Siivouksen teettäminen on liian kallista jo sillä 30 e/h lla joka yleinen taso täällä kehä kolmosen ulkopuolella, ellei omat nettotulot pyöri 1800 e korvilla.

        Turha kenenkään haaveilla saavansa imuoinnista ja rätinheilutuksesta jotain asiakkaalta 40-60 e/h kun 60 e/h lla ylläpidetään jo täysikokoista autokorjaamoa työkaluineen, nostureineen, toimistotyöntekijöineen, apupoikineen.


    • Anonyymi

      Tuntuu aika kalliilta.

    • Anonyymi

      siivoojan brt-palkka 10
      sivukulut 30 % 3
      yrityksen kiinteät ja muuttuvat kulut 5
      yht 18

      kate 30 % 5,4
      yht 23,4

      alv 24 % 5,616
      yht 29,016

      Eli n. 30 €/h laskutuksella verollisena firmalle jää 30 % kate. Varmaan pikkufirmoissa kuvio on jotain tällaista ja yksinyrittäjä pystyy nipistään vielä tuostakin.

    • Anonyymi

      Onhan se kallis maksaa kokoomukselle


      Maksa suoraan siivoojalle.

      Kun siivooja tulee sovi sile oma keikka ohi porvarin riistäjjän
      Näin se kilpailu käy

    • Anonyymi

      Aatelkaas sitä, että pystyäksesi maksamaan siivousfirmalle 40 €/h, sun täytyy käytännössä tienata 80 €/h (työnantajakustannukset työntekijän sivukulut verot, jolloin käteen jää 40 €).

      Tuosta 40 € itse sille siivoojalle jää käteen n. 8 €/h.

      Aika kivasti tuo raha sulaa matkalla maksajalta tekijälle.

      • Anonyymi

        Juuri noin. Tuohon kiteytyy suomen koko ongelmien ydin. Yrittäminen ei kannata, ostopalvelut ei kannata, palkkaaminen ei kannata ja työnteko toiselle palkalla x vuokrakuluilla y ei kannata. Näin toimiva yhteiskunta ajaa itseään päin seinää ilman että pelkästään jotain yksittäistä tahoa voisi siitä syyttää. Täällä mättää jo niin moni asia että kriisin kautta vasta tulee toivo muutoksesta


    • Anonyymi

      Eihän sitä mitään siivousfirmoja tartte, kallista kuin mikä. Maksaa suoraan siivoojalle vaikka 15 € /tunti käteen ja hyvin menee, kaikki on tyytyväisiä. Näinhän sitä on tehty iät ja ajat!

    • Anonyymi

      Käykäähän kaikkitietävät joku yrittäjäkurssi, ja tulkaa sitten pätemään tänne. Suurin osa teistä ei ymmärrä yrittämisestä tuon taivaallista. Kelan rahoilla vain kaljottelette, ja kerrotte, kuinka siivoamisella pääsisi huipputuloille.

      • Anonyymi

        Juuri näin


    • Anonyymi

      Tuo AP:n 40 €/h on alinta luokkaa jota siivousfirmat _mainostavat_. Toteutunut tuntitaksa on lähempänä 80 €/h. Kaikissa opimuksissa mainitaan pienellä präntillä jokin 15 min "laskennallinen" vähennys siirtymisen vuoksi, ja kun tiimissä on yleensä kaksi siivoojaa jotka "siirtyy" niin se tarkoittaa 30 min vähennystä sovittuun työaikaan. Mutta todellinen työaika, tai siis paikallaoloaika, on yleensä lähempänä puolet sovitusta tai allekin sen.

      Kaikki siivousfirmat jotka käyttävät omia tarpeitaan/välineitään, lisäävät niistä aihautuvat kustannukset laskuun. Niiden on toimittava niin koska aineet/välineet eivät kuulu kotitalousvähennyksen piiriin.

    • Anonyymi

      Jos yksinyrittäjälle kertyy laskutettavaa keskimäärin 150 h/kk, verollisena laskutuksena 30 e/h ja matkoista, aineista ja tarvikkeista saa laskutettua verollisena 600 e/kk, laskutusta kertyy 5100 e/kk, ja kun siitä poistetaan alvit jää 4113e/kk.

      Toimitilat ja toimisto on tietty omassa kotona ja kirjanpito ulkoistettu, kuluja verottomana kertyy n. 1000 e/kk.

      Käytännössä palkkoihin ja sivukuluihin jää reilut 3113 e/kk. Lomiahan yksinyrittäjä ei juuri pidä, joten sivukulujen jälkeen brt-palkaksi jää hyvinkin 2600 e/kk.
      Se ei ole yksinyrittäjälle ollenkaan hassumpi tienisti.

      Jos laskutettavia työtunteja kertyykin vain 100 h/kk (tai vs. laskutus olisi hypoteettisesti 20 e/h) ja muu laskutus vähenee samassa suhteessa ja kulut vähenevät myös hiukan, palkkoihin ja sivukuluihin jää edelleen 1942 e/kk ja sivukulujen jälkeen brt-palkaksi jää hyvinkin 1600 e/kk. Se ei enää ole kovin paljon mutta edelleen aika kohtuullinen palkka yksinyrittäjälle (tilastollisesti).

    • Anonyymi

      Mitä isommat tulot, sen enemmän niistä maksetaan veroja. Ilman näitä huipputienaavia siivoojia ja lääkäreitä teille ei riittäisi Kelan luukulta etuuksia, eikä olisi tarjota veronmaksajien piikkiin vuokrakämppää, joten asuisitte kadulla. Muistakaa siis seuraavan kerran kumartaa ja kädestä pitäen kiittää näitä siivoojia, kun sellaisen kohtaatte. Nämä siivoojat tekee fyysisesti raskasta työtä, niin raskasta, ettei teistä olisi siihen hommaan edes päiväksi, ja tekevät tätä työtä sen takia, että teillä olisi leppoisampi elämä.

      • Anonyymi

        Työttömän tuet kiertää lähes saman tien takaisin valtion massiin. Nettovaikutus tuen antajalle esim. työmarkkinatuesta ja asumistuesta on 100 - 200 e/kk. Se on liki sama jos annan sulle velkaa 1000 e ja saman tien veloitan vaikkapa hoitokuluja 800 e. Luonnollisesti kuitenkin perin sen koko 1000 e korkojen ja kulujen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työttömän tuet kiertää lähes saman tien takaisin valtion massiin. Nettovaikutus tuen antajalle esim. työmarkkinatuesta ja asumistuesta on 100 - 200 e/kk. Se on liki sama jos annan sulle velkaa 1000 e ja saman tien veloitan vaikkapa hoitokuluja 800 e. Luonnollisesti kuitenkin perin sen koko 1000 e korkojen ja kulujen kanssa.

        Kyllä niistä elämäntapatyöttömistä aiheutuu veronmaksajille reilusti enemmän kuluja kuin mainitsemasi 100-200 €/kk. Niille kuitenkin maksetaan verovaroista asunto, vesi, sähkö, kaljarahaa, lääkkeet, sairaalakulut, oikeudenkäynnit ja asianajajat, ja kyllä niiden peruskoulutuksellekin pitää joku hinta laskea, vaikka eivät ole siellä oppineet muuta kuin etuushakemuksia täyttämään.


      • Anonyymi

        Tosi hyvin kirjoitettu!
        Kunnioitus ja kumarrus!
        Näin me yrittäjät - siivoojat elätetään näitä puomeja , jotka tietävät muka kaiken ja rehvastelevat sillä.
        Eivät osaa kotona edes siivota, miten työllistyisivätkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi hyvin kirjoitettu!
        Kunnioitus ja kumarrus!
        Näin me yrittäjät - siivoojat elätetään näitä puomeja , jotka tietävät muka kaiken ja rehvastelevat sillä.
        Eivät osaa kotona edes siivota, miten työllistyisivätkään.

        Pummina on hyvä olla, jne..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pummina on hyvä olla, jne..

        Vasta kun valtion rahat on ajettu loppuun niin perusteellisesti ettei työttömyys-ja asumistukia kerta kaikkiaan enää makseta (kenellekään) , aloitan yrittäjyyden ja työnteon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vasta kun valtion rahat on ajettu loppuun niin perusteellisesti ettei työttömyys-ja asumistukia kerta kaikkiaan enää makseta (kenellekään) , aloitan yrittäjyyden ja työnteon.

        Juu, juu, se jää monelta haaveeksi, kun on tottunut sohvalla makuuseen ja nostamaan Kelasta rahaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vasta kun valtion rahat on ajettu loppuun niin perusteellisesti ettei työttömyys-ja asumistukia kerta kaikkiaan enää makseta (kenellekään) , aloitan yrittäjyyden ja työnteon.

        Niin aloita yrittäjyys nyt ja työnteko niin rahat ei lopu kun olet eläkkeellä.. muuten joudut eläkkeellä ollessa hakemaan leipäjonosta ruokasi..


    • Anonyymi

      i) firma joka maksaa työntekijälleen 13 ekeä per tunti sotut päälle
      työntekijän tuntikustannus about 20 ekeä (1.7 kertaa työntekijän brutto -yläkantissa)
      muut kustannukset: ne työkalut, tyypiillisesti moppaavat ja imuroivat asiakkan tavaroilla, mutta omilla kemikaalilla. Ei synny 5 ekeä kustannusta.
      Sitten liising auto: kuukausikustannus on kulu, joka leikkaa verotettavaa tulosta.
      ii) 40 ekeä per timma tuottaa about 15 ekeä tunti työnantajalle. Suhteessa sijoitettuun pääomaan tuotto on Nokian menneitten huippuvuosien tasoa.
      iii) ekstraa: työntekijät usein palkkatuettuja... poikkeuksellisen suopeita alv-käytäntöjä.

      Mikähän on tuo kannattavan kriteeri: että tulis bisneksestä riittävän hyvä mieli. Kapitalismi ei toimi niin.

      • Anonyymi

        Jos ei 35 ikään mennessä ole vakkarityötä ja vuosia eläkekertymää, eläke ei ole enää syy käydä töissä. Takuueläke ja asumistuki yhdessä on jo enemmään kun p duunin eläkekertymä kolmevitosest eteenpäin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei 35 ikään mennessä ole vakkarityötä ja vuosia eläkekertymää, eläke ei ole enää syy käydä töissä. Takuueläke ja asumistuki yhdessä on jo enemmään kun p duunin eläkekertymä kolmevitosest eteenpäin

        Työ antaa tekijälleen muutakin kuin palkan ja eläkkeen..
        Ihmissuhteita, kokemusta, elämän arvostamista, vapaa ajan arvostamista, yhteiskunnallisuutta,
        terveyttä, kuntoa, itsensä arvostamista, tunnetta olla hyödyllinen ym. ym.
        Syrjäytyminen on osin työttömyyden aiheuttamaa..
        Osa Helsingin lähiöistä slummiutuvat, ei käydä työssä, ryypätään, melutaan yöt, kun ei tarvitse lähteä aamulla työhön.
        Voi nukkua ja rellestää ja katsoa vaikka videoita...
        Sossu maksaa kuitenkin..


    • Anonyymi

      Hulukaan ei tee töitä jos ennakko palkka ole vähintään 50000eur/viikko, ennakolta kultaharkkoina maksettuna jo työtä kun aloittaa.

    • Anonyymi

      Työttömyystuen ja asumistuen nettovaikutus on valtiolle/kunnalle tosiaankin vain 100 - 200 €/kk.

      Jos saa sekä työttömyystukea että asumistukea, ensin mainitusta jää verojen ja asunnon vuokran omavastuun jälkeen käteen n. 400 e/kk. Kun sillä ostetaan vaikka ruokaa ja tupakkaa, niistä verojen osuus on suoraan n. 200 e ja välillisesti vain noin 100 €/kk.

      Kun asunnon vuokrasta masksetaan osa työmarkkinatuella, loppuosasta veroina palautuu suoraan ja välillisesti suurin osa, joten sen nettoarvo on n. 100 €/kk.

      Näin se menee eli nettoarvo valtiolle ja kunnalle on n. 200 €/kk.

      Tosin tuo 200:kin palautuu verottajan massiin hyvin nopeasti.

    • Anonyymi

      siis ennenvanhaa rikkailla palkkatöissä käyvilläki Suomessakin oli varaa palkata aivan oikea kotiapulainen ellei paljon muutakin henkilökuntaa kotiinsa autokuskia myöten iha vakituisena työnantaja/palkanmaksajana ennen kun oli keittiön lähellä piian huone nykyaikana persaukiset netto velallisesetei palkkaa eees AU -pairia suomes auttamaan kotitöis ja lastenhoidos vaa jos on aiva pakko he ostaa jostain "halpatyö / vuokraamo - virmasta elleivät teetä laittomasti ja verottomasti huuhaa viro..virassaan koska työnantaja myös julkisessa hallinnos pidättää palkansaajan verokortin mukasesti eli se mitä omasta "omistamastas " virmasta saat ei ookkaa pelkkää verottevan hyvin koulutetun palkansaajan osaamista eikä osinkoa aivan
      kaikille vaa seki raha suma liikkuu oikeesti tileiltä toisille nii et se mitä annetaan
      lainaksi tai palkaksi ellei peräti palkkioksi päätyyki lopulta ei nyt iha takas sinne
      josta se oli maksettu vaa sinne missä omistetaan seki enempi vähä jota enemmistö eu oikeesti oikei omistakkaan .. kosta tyly totuus on se et 100 maalaman vaurainta immeistä omistaa yksinään yhdessä enempi vaurautta ja varallisutta ilman velkaa kauheeta verotusta ku kaikki muut
      lähes 7-8 miljardia velallista YHTEENSÄ
      Ja joku viellä pidetään tyytyvaisuna höynäytettävissä olevana niin kauan kun voidaan koska lopulta loppujenlopuksi joku on mahdotonta jo nyt ja tulevai-suudessa.
      Sanottotaankoha vaikka nii et luonto ja Herra kostarde lopulta ihmisten pahat teot eikä maksa aina hyvistä hommista joista itte joku hyötyy..

    • Anonyymi

      Kotisiivoojan tuntipalkka 10-11€/tunnissa. Jo on yrittämisessä katteet kohdillaan. Ei ihme että siivousfirmojen pihoissa alkaa olla uusia Audeja ja Bemareita.

      • Anonyymi

        Pian on näillä katteilla Tesloja.


      • Anonyymi

        Ne kenelle 40e/h tuntuu kalliilta niin voi aloittaa työt yrittäjänä ja kokeilla mitä tuosta 40 jää käteen. voin sanoa ettei tosta jää paskaakaan käteen kaikkien KULUJEN JÄLKEEN. Nykyään kun kaikki pitäisi saada ilmaiseksi ja vielä tarjoiltuna nenän eteen. Hintojen vinkujille tiedoksi et teidän kohdalla kun tilaatte palveluita ja vinkutte hintoja niin teille hinta nousee 60% normaalista hinnasta


    • Anonyymi

      Miten verovähennykset kotisiivousyrittäjälle?
      Esim asiakkailla käytettyjen rättien pesu omalla pyykinpesukoneella (vesi,sähkö)

    • Anonyymi

      Täytyy muistaa että tuosta 40 eurosta tilitetään valtiolle 24% alvin verran eli jääkin enää 30,4 euroa.
      Vähintään yksi auto pitää olla kulut ,lisäksi tulevat rätit.liinat,pölyhuiskat,imuri,pesuaineet jne jne.. ja tietenkin kalleimpana työn sivukulut eli yel,lel jne...kirjanpito,puhelimet,tietokone,laskutus...jne..

    • Anonyymi

      Vielä 20v sitten ja aiemmin pikkutytöt mainostivat siivousta edullisesti, se olikin kannattavaa ja turvallista.
      Kuulemma enää eivät sivoile koska ovat joutuneet raiskatuiksi ulkomaalaisten tahoilta.

    • Anonyymi

      Porvarin pitää rikastua koska sillä on siihen oikeus.

    • Anonyymi

      Jos siivooja olisi alle 24-vuotias nuorukainen, vaakea ja hyväkroppainen ja,alaston sekä täysin estoton, voisin maksaa 40e tunti. Saisi vanhemman miehen asunnon varmaan puhtaaksi ja muutkin "roskat" tyhjennettyä.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Niin työttömiäkin voisi pakkotyöllistää, mutta jos somput ja muut jäisi tilaamatta se katsottaisiin kai rasismiksi. Myös heitä pitäisi katsoa alasti 😬


      • Anonyymi

        Ja tähön se kotitalousvähennys vielä. Vlisi siivouspalvelujen kysyntä lisääntyä, nuoria naisia myös siivoojina, tottakai!


      • Anonyymi

        Kodinhoitajissakin saisi olla enemmän miehiä. Voisivat antaa eturauhashiurontaa nahkasondilla.


    • Anonyymi

      Kotisiivous hinta. Pienen yksiön siivous voi kustantaa yli 1000 euroa, jos ei osaa varoa. Seran Puhtautta ja Palvelua Pirkkalassa laskuttaa yksiön siivouksesta noin 1000 euroa kun saa parit lisäpalvelut myytyä ikäihmiselle siihen mukaan ja siivous jatkuisi, jos ei sitä keskeytä, kun summa nousee noin korkealle. Kuulemma siivoojille maksetaan kunnon palkat vai ovatko ne nuo katteet kuitenkin...

      • Anonyymi

        Kyl huomataan miten helvetin tyhmiä suomalaiset ovat! Näistä keskustelioista melkein kaikkien kannattaisi mennä yrityskurssille/koulutukseen.

        Siittä nyt vaan ei päästä mihinkään et KAIKKI ON KALLISTA KÖYHILLE!
        Hankkikaa köyhät itsellenne elämä


    • Anonyymi

      8x40e -320e -24%-77e-243e pvä x5-1215 x4viikkoa -4860ekk
      jos siivooja saa tuon niin kyllä pärjää.

      • Anonyymi

        "8x40e -320e -24%-77e-243e pvä x5-1215 x4viikkoa -4860ekk
        jos siivooja saa tuon niin kyllä pärjää." Tosta vielä lähtee ennakot, yellit, vakuutukset, vuokrat, ja muut pakolliset menot niin eipä tuosta käteen jää kovin paljoa. Hinnoista ruikuttajat voisi alkaa itse kokeilemaan yrittäjyyttä ja sitä et miten paljon rahaa jää käteen


    • Anonyymi

      Mihinkähän unohtuivat laskelmasta ALVit (24%)

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6649
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4300
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2730
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1603
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1094
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1051
    Aihe