Kannattaako kiintolevyjen tilaaminen ulkomailta ?

Anonyymi

Saako näitä ulkomailta tilaamalla mitään enää hyötyä kotimaan hintoihin nähden? Mitkä olisivat hyviä tilauspaikkoja raadin omien kokemusten perusteella? Linkkejä kiitos ! Aasiasta varmaan saisi halvalla, mutta entäpä tullit jne kulut.

5

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aasiasta ja muualta EU:n ulkopuolelta jos tilaa niin ALVia ja tullia joutuu maksamaan jo vähän yli 20 €:n ostoksesta (ja tuohon lasketaan toimituskulutkin).

      Toimitus Kiinasta ainakin on ollut melkoisen hidasta, mutta nopeampaa kuin Kiinan korona-aikaan, yli kuukauden kesti viimeisin tietotekniikkatavara, ja se oli jo "nopeaa"!

      Jos löydät EU-alueelta jotain edullista kauppaa niin sieltä tavara tulee kyllä noin viikossa, eikä mene tullia ja ALVia.

    • Anonyymi

      Tietenkin kannattaa kun:

      1) Kokonaishinta on sen verran edullisempi että sillä on sinulle merkitystä.
      2) Toimitusaika on niin ripeä ettei se aiheuta sinulle lisättyä kustannusta tai lisättyä haittaa.

      Kotimaiset myyjät _saattavat_ olla jouheampia takuuasioissa, tai siten saattavat olla jäykempiä kuin EU:laiset. Aito (siis ei kopioitu) rauta on nykyään niin laadukasta että takuuseen liittyviä ongelmia tulee esiin aniharvoin.

      Erittäin harvoin ostan isolla rahalla muualta kuin länsimaista (EU, GB, USA, Kanada, Australia, Uusi-Seelanti) koska kaikesta on niin paljon feikkikopioita. Jotain romppeita olen ostannut kiinansaiteilta, kokeilun merkeissä, ja joskus niistä on ollut todellakin hyötyä/hupia. Sitten, Aasiassa on joitakin tuotteita joita muualla ei ole tarjolla, niitä tilatessa olen ottaen "laskelmoituja" riskekä.

      Minä etsin edullisinta kauppaa yleensä niin että panen g-hakuun ensin tuotteen kuvausta ja sen perään merkkijonon: pris OR preise OR price OR hind OR hinta. Toinen reitti on etsiä Amazonista haluttu tuote ja tulosten perusteelaa g-metsästää tuotteen alkulähde jossa hinta on paljon halvempi.

      Verot ja tullit kuuluu kuulemma ilmoittaa veronkiskojalle kun tilaa EU:n ulkopuolelta. Mutta se on yleensä hyvin vaikeaa, koska sellaiset verkkokaupat merkkaavat pakettiin tuotteen arvoksi jotain väliltä 0,02 eur ... 2 eur, tai jos tilauksessa on lukuisia tuotteita, niin ne tulevat kaikki omissa paketeissaan joissa kaikissa sisällön arvoksi on merkitty jotain väliltä 0,02€ .... 2€.

      • Anonyymi

        Pakettiin merkitty nauruhinta voi myös tarkoittaa että tavara on naurutavaraa. Tässäpä gift.


      • Anonyymi

        Eihän se ilmoittaminen tulliin ole ollenkaan vaikeaa kun ilmoittaa rehellisesti maksut ja toimituskulut joista on tietenkin saanut sähköpostiin kuitit.

        Näin siis vaikka paketissa lukisi vaikka mitä ja gift.


    • Anonyymi

      Jos hakee yli 8 tb levyjä niin hintaero käy niin suureksi että kannattaa. Muutoin ei.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4849
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe