Epäsosiaalinen käytös

Anonyymi

Onko mikä auttanut teillä joilla tällaista käytöstä on ollut?

Minulla on ollut koko ikäni jo ihan esikoulusta lähtien. On ollut väkivaltaista käytöstä, valehtelua, huijaamista peleissä ja leikeissä, varastelua, pienten tihutöiden tekemistä kuten vessojen sotkemista koulussa ja seinille piirtelyä, salakavalaa toisten kiusaamista ja jopa syylliseksi lavastamista.

Osa tästä käytöksestä jatkuu yhä vaikka kohta on 30 vuotta mittarissa. Olen kokeillut terapiaa, lääkkeitä, uskontoa jne. Mutta niistä ei ole ollut juurikaan apua. Ongelmana on myös että saan noista jutuista jännitystä ja välillä jopa kiihotun seksuaalisesti. Tavallisesta elämästä kuten kavereista tai työstä en saa jännitystä ja minulla ei suurimmaksi osaksi ole näitä ollutkaan.

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Millaista terapiaa sinulla on ollut? Koitko että oli riittävää ja sopivaa, ilmeisesti et koska se ei auttanut. Terapioita on monenlaisia. Paljon riippuu terapeutistakin.

    • Anonyymi

      Lopetin varastelun kun sain pahasti turpiini ja olin sairaalassa 4 viikkoa. Vahingonkorvaukset tietenkin tuli kun tapahtuma jäi kameraan toisin kuin oma pöllimiseni. Muuten olisin varmaan jäänyt katkeraksi mutta nyt tunnen lopulta voittaneeni.

      • Anonyymi

        Miten tunnet voittaneesi tuossa...?


    • Anonyymi

      Minulle diagnosoitiin pienenä asperger mutta nuo oireet eivät juurikaan enää näkyneet teini iän jälkeen mutta epäsosiaalisuus sen sijaan jäi pysyväksi. Sain diagnoosin parin vuoden psykiatrikäyntien ja psykoterapian jälkeen. Mitään apua en kuitenkaan ole kokenut mistään saaneeni. Ongelmana on että jos tekee mieli esim varastaa niin se varastamisen ajatus lähtee päästä vain varastamalla. Hetkeksi. Sama jos tekee mieli ostaa viinapullo. Ei se odottamalla poistu.

    • Anonyymi

      Kuulostaa epäsosiaaliselle persoonallisuushäiriölle, joka on hyvin vakava diagnoosi
      johon lääkehoito ja terapia vaikuttaa huonosti.
      Mutta koska netin kautta ja maallikkona diagnoosia ei voi tehdä eikä ehdottaa, sanon vain sen minkä vaikutelman kirjoituksestasi saa.
      Jos olet motivoitunut muuttamaan käyttäytymistäsi ja löydät hyvän terapeutin, voi siitä kyllä olla hyötyä. Epäsosiaalisesta persoonallisuushäiriöstä kärsivistä on miehiä noin 3 prosenttia ja naisia 1 prosentti. Tämä on hyvin vallitseva diagnoosi vankien keskuudessa.

      • Anonyymi

        Minulla on mt-alan koulutus, ja voin kertoa, että psykiatriset diagnoosit ovat tieteellisesti yleisesti ottaen varsin heikolla pohjalla verrattuna somaattiseen lääketieteeseen. Niiden reliabiliteetti (luotettavuus) ja validiteetti (pätevyys) ovat alhaisia. Diagnosoinnista on usein haittaa psykososiaalisista ongelmista kärsivälle ihmiselle, mm. stigman muodossa, eikä diagnoosin saaminen välttämättä käytännössä aina helpota sopivan hoidon saamistakaan.

        Persoonallisuushäiriödiagnoosit ovat erityisen iatrogeenisia, eli sellaisen diagnoosin saaminen vaikeuttaa ihmisen elämää monin tavoin ja pitkään ja saattaa jopa luoda hänelle uusia psyykkisiä ongelmia (ja niiden myötä uusia diagnooseja). - Aloittajan tekstistä ei mielestäni voi, eikä ole syytäkään, spekuloida hänen mahdollisista diagnooseistaan, eikä aloitus kerro hänen todellisista ongelmistaan kuin pintaraapaisun verran.

        Toivottavasti sinulle, aloittaja, aukeaa jossain vaiheessa tie sellaisten ammattilaisten kanssa käytäviin keskusteluihin, jotka tukevat itsetuntemustasi ja itsetuntoasi ja auttavat sinua löytämään uusia, rakentavia ratkaisuja psyyken pulmiin ja elämässä eteen tulevin vastoinkäymisiin. :)


    • Anonyymi

      Ihminen voi olla tuollainen ilman mitään sairauttakin. Jotkut tosiaan hakevat jännitystä elämäänsä moraalittomistakin asioista olematta mitenkään päästään vialla. Se tosin jos seksuaalisuus suuntautuu tuollaisiin juttuihin on vähän eri asia. Se voi ollakin sairauden merkki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1505
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe