Vapaakirkkolaiselta

Anonyymi

..kannattaa kysäistä muina miehenä pientä todistus mitä tuli tehtyä ennen uudesti syntymää :)
Siellä on murhamiehistä lähtien kaikenlaista .

19

268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Missäpä ryhmässä ei olisi?

      • Anonyymi

        Pahimpia kuitenkin ovat ne itsestään suuria luulevat pastorit.
        He tuomitsevat ihmisiä silmän näöltä ja korvan kuulolta.
        Leikkivät olevansa joitain suuria apostoleita, mutta ovat sisältä kuolleiden luita.
        Siis kuin Jeesuksen ajan uskonnolliset johtajat,valkeiksi kalkittuja hautoja.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niimpä, eivät terveet tarvitse parantajaa...

        https://www.youtube.com/watch?v=bwaQXhWo8K0
        Kuuntelin tätä Esa Heiskan puhetta, hän puhuu väkevää asiaa ajallemme.

        helluntailaisuudessa taitaa olla eniten näitä "uudestisyntyneitä . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahimpia kuitenkin ovat ne itsestään suuria luulevat pastorit.
        He tuomitsevat ihmisiä silmän näöltä ja korvan kuulolta.
        Leikkivät olevansa joitain suuria apostoleita, mutta ovat sisältä kuolleiden luita.
        Siis kuin Jeesuksen ajan uskonnolliset johtajat,valkeiksi kalkittuja hautoja.

        Seurakuntalaisia nimi jäsenlistassa ei muuta yhteyttä.Vaikeuksien keskellä sattui jotain niin olihan seurakuntalainen ja olihan hyvästä uskovaisesta kodista,miten ny näin.Seurakunnassa tulisi kaikille paikka yhteys ja apua yksinäsille,perheille ja erityistä pua tarvitseville,suvun takia lapset ulkojäseninä ,kun ei kysytä aikuiseksi tulleelta,miten jäsenyys?


    • Anonyymi

      Gasterosteus aculeatus uhkaa luomiskuntia.

    • Itse tuli hörpittyä jonkun verran nallejuomaa ja kiroltua. Ensimmäinen on jäänyt täysin ja toinen 99- %:sti. Siinä ehkä suurimmat ulkoiset muutokset.

      • *kiroiltua


    • Tuli kaikki Jumalan käskyt rikottua (10 käskyä ja rakkauden kaksoiskäsky). En rikkonut kaikissa lain kirjainta vastaan (esim. en ole murhannut enkä huorannut), mutta kaikissa vähintäänkin lain henkeä vastaan (esim. vihaiset sanat ja himoitsevat katseet).

      Osa asioistani muuttui uskoontultuani kerta heitosta. Joidenkin toisten asioiden kanssa vieläkin kipuilen. Luin jokunen vuosi sitten Graham Tomlinin kirjan 7 kuolemansynnistä: Ylpeys, ahneus, viha, irstaus, kateus, ylensyönti ja laiskuus - löysin itseni jossain kohdin näiden kaikkien otsakkeiden kohdalta kun peilasin elämääni. Hyvä kirja oli, vaikka aihe on raskas.

      https://www.adlibris.com/fi/kirja/the-seven-deadly-sins-9780745956435

    • Anonyymi

      Terve tukoa uskovien joukkoon, Jos kipuilet vielä jostain asiasta,niin vie se rehellisesti Jeesuksen eteen ,katuen ja parannusta tehden. Hän sanoo sinulle. Rakas Jumalan lapsi, minä sovitin sinunkin syntisi Golgatalla, mene siis ja elä rauhassa, äläkä enää syntiä tee. Jos kiusaus tulee,niin tuo se minulle.

      • Kiitos. 1999 joulukuussa Jeesus Kristus tuli elämääni. Sen jälkeen on tapahtunut sellaista mitä Matti Väisänen hieman inhorealistisesti kuvaa pyhityksen etenemiseksi: Synnilliset teot ovat muuttuneet synnillisiksi sanoiksi ja synnilliset sanat synnillisiksi ajatuksiksi.

        Minulle on ollut tärkeää tajuta kolme asiaa. Että synti ei ole vain pahoja sanoja ja tekoja vaan myös pahoja ajatuksia ja hyvän tekemättä jättämistä. Ja että evankeliumi kuuluu myös uskoville. Jeesus kuoli myös kristittyjen syntien tähden. Ja että täytyy kulkea yhdessä Pyhän Hengen kanssa. Omalla yrittämisellä ei onnistu.


      • jmmikkonen kirjoitti:

        Kiitos. 1999 joulukuussa Jeesus Kristus tuli elämääni. Sen jälkeen on tapahtunut sellaista mitä Matti Väisänen hieman inhorealistisesti kuvaa pyhityksen etenemiseksi: Synnilliset teot ovat muuttuneet synnillisiksi sanoiksi ja synnilliset sanat synnillisiksi ajatuksiksi.

        Minulle on ollut tärkeää tajuta kolme asiaa. Että synti ei ole vain pahoja sanoja ja tekoja vaan myös pahoja ajatuksia ja hyvän tekemättä jättämistä. Ja että evankeliumi kuuluu myös uskoville. Jeesus kuoli myös kristittyjen syntien tähden. Ja että täytyy kulkea yhdessä Pyhän Hengen kanssa. Omalla yrittämisellä ei onnistu.

        En siis ole todellisten luostarikilvoittelijoiden tasolla vaikka selibaatissa elänkin. Jumalan läsnäolo pyhittää ihmisen, vaikka askeesi auttaakin etsimään Jumalan läheisyyttä.


      • Anonyymi
        jmmikkonen kirjoitti:

        En siis ole todellisten luostarikilvoittelijoiden tasolla vaikka selibaatissa elänkin. Jumalan läsnäolo pyhittää ihmisen, vaikka askeesi auttaakin etsimään Jumalan läheisyyttä.

        Todellinen usko punnitaan siinä, oletko nimenomaan raamatunmukaisesa uskossa.
        Vapaakirkon tarjoama ei sitä ole, siellä mitätöidään satoja raamatun jakeita koko ajan, koska halutaan pitää kynsin hampain, opista mistä vapaakirkkolaisuus on saanut alkunsa.
        Merkittävin on 1. Joh. 4:15


      • Anonyymi kirjoitti:

        Todellinen usko punnitaan siinä, oletko nimenomaan raamatunmukaisesa uskossa.
        Vapaakirkon tarjoama ei sitä ole, siellä mitätöidään satoja raamatun jakeita koko ajan, koska halutaan pitää kynsin hampain, opista mistä vapaakirkkolaisuus on saanut alkunsa.
        Merkittävin on 1. Joh. 4:15

        En tiedä mitä vapaakirkollisuus on. Raamattuun uskon Jumalan ilmoituksena. Jos Jumala antaa minulle Kristuksen tähden kaikki syntini, pelastun. Jos hän tuomitsee minut siten kuin ansaitsen, en pelastu. Pyhitykseen pyrin joka päivä. Se on ennen kaikkea sisäistä muutosta ja kasvamista. Matti Väisänen on muuten luterilainen.


      • jmmikkonen kirjoitti:

        En tiedä mitä vapaakirkollisuus on. Raamattuun uskon Jumalan ilmoituksena. Jos Jumala antaa minulle Kristuksen tähden kaikki syntini, pelastun. Jos hän tuomitsee minut siten kuin ansaitsen, en pelastu. Pyhitykseen pyrin joka päivä. Se on ennen kaikkea sisäistä muutosta ja kasvamista. Matti Väisänen on muuten luterilainen.

        *syntini anteeksi


      • jmmikkonen kirjoitti:

        *syntini anteeksi

        Luostarikilvoittelijoilla on tiivis yhteisöllinen tuki. Elämä rytmittyy useisiin rukoushetkiiin pitkin vuorokautta. Jos ei elä luostarissa vaan "normaalielämää" joutuu hieman soveltamaan.


    • Anonyymi

      Vanhimmistossa veljet omaa perhettään lapset ei srk:ssa ja avosuhteissa.Pyhäkoulun open poika riisti kaksi lastaan elämältä.Automaattijäseniä,mutta tietoja muutettu ei kysytty omaa suhdetta ja kysytty onko tiedot oikein.Myöhemmin aikuisena selvittää,ettei odotettu aikuisuutta ja asioiden todenperäisyyttä jää selvittämättömiä asioita.

    • Anonyymi

      Millähän tavalla uskoon tulleen lähimmäistensä menneisyydestä uteleva voisi muuttaa tuon menneisyyden, joka on syntien anteeksiantamuksen seurauksena heitetty Jumalan selän takana olevaan pimeyteen?

      Kyseessä lienee tuollaisessa lähimmäisen menneisyyden utelemisessa se, että asiasta aletaan rääpiminen ja juoruilu. Että vaikka asiat ovat tapahtuneet ennen uskoontuloa ja menneisyyden synnit ovat anteeksiannetut, niin siltikin jotkut juoruiluun taipuvaiset puhua lorsaavat lähimmäistensä menneisyydestä, ikäänkuin se menneisyys ja anteeksiannetut synnit olisivat tämän päivän todellisuutta uskonelämässämme.

      Kun pölijyyttäni tulin kertoneeksi menneisyydestäni joittenkin seurakuntalaisten keskuudessa ja jouduin pahojen juorupuheitten kohteeksi menneisyyteni vuoksi, niin kehoitan kaikkia uskoon tulleita pidättymään menneisyytensä kertomisesta yleisesti, koska seurakunnissa on myös niitä, jotka ilkeämielisesti juoruavat menneisyytemme asiat, mustamaalatakseen meitä oman edun tavoitteluissaan.

      • Anonyymi

        Menneisyys,kun tultu uskoon ja syntinen elämä merenphjaan,eikä pitäisi tonkia sieltä.Uskovaistenkin elämä on vajaata,mutta utelut ja juoruilu nostaa esiin.Aikoinaan vietiin kokoukseen,josta kuului ovelta sosiaalinen keskustelu,siitä nuorena oivaltanut,kun luulin,että seurakuntaan mennään rukoilemaan ja kuuntelemaan.Toisessa tilaisuudessa jokainen istui penkkiin ja odotti,että polvirukouksin pyydettiin Jumalaa tilaisuuteen aluksi ja säestäjä aloitti yhteislaulun ,jolloin istuttiin tuolilleen ja kuunneltiin.Esikuva,mistä lapsi ja nuori saa vaikuttaa myös myöhemmin.Serurakuntien hajoaminnen ja erimielisyydet eivät saisi vaikuttaa oli lapsi,nuori tai vanhempi,vanhimpien tulisi olla esikuvaksi :Minä ja perheeni palvelemme Herraa,mutta olisi pitänyt miettiä seurakunnissa,joissa muu perhe on kaukana ja pakenee ,sitä isä on vanhimmistossa tulee kysymyksiä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2196
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      134
      1434
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      145
      1123
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe