Pirkanmaan kuntakeskukset ovat kriisissä. Pakkoasutus on ajatuksissa kun katsoo kaavoituksia. Ihmiset pakotetaan muuttamaan kuntien ytimeen. Rakentaminen on kielletty suureen osaan kaavan ulkopuolelle.
Miksi Keskustat kuolee.
95
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ratikan tulo pakottaa sähköallergiset pois keskustasta.
- Anonyymi
Johtuu keskittämispolitiikasta jota Suomessa on tehty Vihreiden ja Kok sekä SDP toimesta jo kymmeniä vuosia.
Ihmisten omaisuus menee uusjakoon koska tuon politiikan seurauksena maalla asuvien ihmisten omaisuuden ( =talojen ) arvo romahtaa-on romahtanut koska maalta on lopetetaan koulut ,sen jälkeen kaikki muukin,bussit loppuvat, kaupat loppuvat jne.
Samaan aikaan nykyinenkin hallitus syytää rahoja kaupunkien liikennejärjestelyihin jotka pitäisi tehdä ilman valtion tukea koska nekin rahat ovat poissa maakuntien kehityksestä, sen seurauksena tiestön korjausvelka maakunnissa kasvaa, samaan aikaan valtio tukee järjettömiä hankkeita kuten esim. Treen ratikka, siläkin rahalla olisi saatu vaikka 4-kaistainen tie Tampere-Orivesi tai muuta vastaavaa joista hyöty olisi ollut todellista koko kansantaloudelle.
Kaupunkien täydennysrakentaminen on nollasummapeliä koska Suomen väkiluku ei lisäänny, ne ihmiset jotka ehkä muuttavat noihin kaupunkeihin rakennettaviin uusiin asuntoihin tulevat maalta, maaseutu autioituu entistä enemmän.- Anonyymi
Ei maalta tule enää takavuosien tapaan ihmisiä kaupunkeihin, muuttoliike tulee ulkomailta. Harvalla on varaa ostaa näitä keskusta-asuntoja, ei ainakaan kauempaa maalta muuttavilla, koska heidän omaisuutensa on muuttunut arvottomaksi. Vuokralaisilla asunnot täytetään ja vuokrat tulee veronmaksajien pussista suurimmaksi osaksi. Nyt rakennetaan sellaista, mihin ei ole varaa, eikä ihmiset oikeasti halua asua noin tiivisti rakennetussa ja siksi kolkossa ympäristössä. Tämä tulee laukeamaan ikävällä tavalla käsiin, moni alue tulee slummiutumaan asukasrakenteen takia, huumekaupan ja väkivallan pesäkkeiksi.
- Anonyymi
Autoilu on synnyttänyt automarketit ja automarkettien palvelua haluaa käyttää myös ne autottomat. Muutetaan lähemmäksi palveluja. Palvelut ovat usein keskitetty automarkettien luo.
- Anonyymi
Kyllä noin on ,se johtuu siitä että viisaat yrittäjät käyttävät olemassaolevia asiakasvirtoja hyväkseen.
Tampereen keskusta tulee kuolemaan koska siellä eivät ihmiset enään liiku ja silloin eivät yritykset menesty, joku ratikka ei tilannetta pelasta vaan pahentaa koska veroäyri tulee nousemaan entisestään ( kun liikennöinti alkaa tarvitaan 15 miljoonaa/ vuosi lisää rahaa liikennöintiin ) syöden lisää ihmisten jo koronan vaikutuksesta alentunutta ostovoimaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä noin on ,se johtuu siitä että viisaat yrittäjät käyttävät olemassaolevia asiakasvirtoja hyväkseen.
Tampereen keskusta tulee kuolemaan koska siellä eivät ihmiset enään liiku ja silloin eivät yritykset menesty, joku ratikka ei tilannetta pelasta vaan pahentaa koska veroäyri tulee nousemaan entisestään ( kun liikennöinti alkaa tarvitaan 15 miljoonaa/ vuosi lisää rahaa liikennöintiin ) syöden lisää ihmisten jo koronan vaikutuksesta alentunutta ostovoimaa.Tampereen keskustaan ei enää kannata tulla autolla, liikkuminen tehty vaikeaksi, pysäköinti hankalaa ja kallista. Autoilla liikkuva porukka on kuitenkin sitä, kellä on ostovoimaa ja mahdollisuus kuljettaa muovipussia isommatkin ostokset kotiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tampereen keskustaan ei enää kannata tulla autolla, liikkuminen tehty vaikeaksi, pysäköinti hankalaa ja kallista. Autoilla liikkuva porukka on kuitenkin sitä, kellä on ostovoimaa ja mahdollisuus kuljettaa muovipussia isommatkin ostokset kotiin.
Väitteessäsi on enemmän luuloa kuin tietoa. Parkkipaikka tilanne keskustassa on paras vuosikymmeniin. Lähikauppa on paikka josta pitäisi tehdä ruokaostokset. Huonekalut,televisiot ja muut isot kyllä tuodaan. Palvelu on jo olemassa. Autosta on kuluja,jotka huomioidaan ostettaessa. Ei pidä ostaa tuotetta jos ei ole varaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tampereen keskustaan ei enää kannata tulla autolla, liikkuminen tehty vaikeaksi, pysäköinti hankalaa ja kallista. Autoilla liikkuva porukka on kuitenkin sitä, kellä on ostovoimaa ja mahdollisuus kuljettaa muovipussia isommatkin ostokset kotiin.
Minulla ei ole autoa, joten autoiluun menevä summa on käytettävissä johonkin muuhun. 65 tonnia oli viime vuonna bruttotulot, josta suurin osa pääomatuloa, joten kokonaisveroprosentti erittäin kohtuullinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väitteessäsi on enemmän luuloa kuin tietoa. Parkkipaikka tilanne keskustassa on paras vuosikymmeniin. Lähikauppa on paikka josta pitäisi tehdä ruokaostokset. Huonekalut,televisiot ja muut isot kyllä tuodaan. Palvelu on jo olemassa. Autosta on kuluja,jotka huomioidaan ostettaessa. Ei pidä ostaa tuotetta jos ei ole varaa.
Naurettavaa tekstiä sinulta, pelkkää viherkommarin ideologiaa.
Kai niissä parkkiluolissa tilaa on niillä hinnoilla ja parkkeeraamisen hankaluudella aina, kun samaan vaivaan voi ajaa esim. Ideaparkkiin oven lähelle ja noutaa isommat tavarat takaa lastaussillalta. Perheellinen ei ala edes kauppakasseja kuskaamaan julkisissa kulkuvälineissä, niin hankalaa se on.
Ne joilla rahaa on ja sitä käyttävät, omistavat auton. Ratikka tulee lisäämään oman auton käyttöä. Toki netissä voi kaikki viherkommarit julistaa elävänsä pääomatuloilla.
Tulevaisuus on henkilöautoissa, tosin ei ne sinne keskustaan ole tulossa, ei ole mitään tarvetta.
Korona antoi sellaisen iskun, että moni ei halua julkisiin mennä, matkustajatkin alkaa olla sellaisia monikulttuurisia olioita, joita lähellä ei ole turvallista, eikä miellyttävää olla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naurettavaa tekstiä sinulta, pelkkää viherkommarin ideologiaa.
Kai niissä parkkiluolissa tilaa on niillä hinnoilla ja parkkeeraamisen hankaluudella aina, kun samaan vaivaan voi ajaa esim. Ideaparkkiin oven lähelle ja noutaa isommat tavarat takaa lastaussillalta. Perheellinen ei ala edes kauppakasseja kuskaamaan julkisissa kulkuvälineissä, niin hankalaa se on.
Ne joilla rahaa on ja sitä käyttävät, omistavat auton. Ratikka tulee lisäämään oman auton käyttöä. Toki netissä voi kaikki viherkommarit julistaa elävänsä pääomatuloilla.
Tulevaisuus on henkilöautoissa, tosin ei ne sinne keskustaan ole tulossa, ei ole mitään tarvetta.
Korona antoi sellaisen iskun, että moni ei halua julkisiin mennä, matkustajatkin alkaa olla sellaisia monikulttuurisia olioita, joita lähellä ei ole turvallista, eikä miellyttävää olla.Aika näyttää . Todennäköistä on,että isot latomarketit kuolevat. Autoilusta tulee kalliimpi. Siitä pitää huolen nykyinen suuntaus. Kun parkkipaikat hinta on kriteeri,miksi et tilaa netistä. Se on jo nyt suurin ostospaikka. Oletetaan ratikan tuovan lisää autoliikennettä,vaikkapa 10%,se on aikamoinen ruuhka tiedossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika näyttää . Todennäköistä on,että isot latomarketit kuolevat. Autoilusta tulee kalliimpi. Siitä pitää huolen nykyinen suuntaus. Kun parkkipaikat hinta on kriteeri,miksi et tilaa netistä. Se on jo nyt suurin ostospaikka. Oletetaan ratikan tuovan lisää autoliikennettä,vaikkapa 10%,se on aikamoinen ruuhka tiedossa.
Jos tarkoitat "nykyisellä suuntauksella" nykyisen hallituksen harjoittamaa punavihreää autovihamielistä suuntausta, niin se on tiensä päässä viimeistään 3 vuoden kuluessa, ehkä jo tämän vuoden puolella. Keskusta ja vihreät uhoavat siihen suuntaan.
Vaikka netistä tilaaminen lisääntyy, ei sieltäkään kaikkea kannata tilata ja usein tuote tarvitaan heti, eikä päivien päästä.
Yksityisautoilijat kuljettavat valtavan määrän tavaraa, monella on siksi tila-auto, peräkärrykin näyttää olevan melkein jokaisen omakotitalon pihassa.
Automarketit ovat ja pysyvät niin kauan, kun elämää suomessa on. Sitten kun yksityisautot lakkaavat liikkumasta, on niin paha kriisi, että 2 - 3 miljoonaa suomalaista joutuu etsimään uusia asuinalueita pakolaisina toiselta mantereelta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tarkoitat "nykyisellä suuntauksella" nykyisen hallituksen harjoittamaa punavihreää autovihamielistä suuntausta, niin se on tiensä päässä viimeistään 3 vuoden kuluessa, ehkä jo tämän vuoden puolella. Keskusta ja vihreät uhoavat siihen suuntaan.
Vaikka netistä tilaaminen lisääntyy, ei sieltäkään kaikkea kannata tilata ja usein tuote tarvitaan heti, eikä päivien päästä.
Yksityisautoilijat kuljettavat valtavan määrän tavaraa, monella on siksi tila-auto, peräkärrykin näyttää olevan melkein jokaisen omakotitalon pihassa.
Automarketit ovat ja pysyvät niin kauan, kun elämää suomessa on. Sitten kun yksityisautot lakkaavat liikkumasta, on niin paha kriisi, että 2 - 3 miljoonaa suomalaista joutuu etsimään uusia asuinalueita pakolaisina toiselta mantereelta.Kolmen vuoden periodi on sinun ajatuksesi. Kyllä minun ajatusrakennelma kattaa yhden sukupolven kestävän muutosajan. Ei autoilua noin vain lopeteta. Nyt otetaan ensiaskeleita johon ovat sitoutuneet kaikki puolueet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väitteessäsi on enemmän luuloa kuin tietoa. Parkkipaikka tilanne keskustassa on paras vuosikymmeniin. Lähikauppa on paikka josta pitäisi tehdä ruokaostokset. Huonekalut,televisiot ja muut isot kyllä tuodaan. Palvelu on jo olemassa. Autosta on kuluja,jotka huomioidaan ostettaessa. Ei pidä ostaa tuotetta jos ei ole varaa.
Kuljetus maksaa. Jos on pienituloinen tai jopa vailla tuloja, tarvitsee silti TVn, pesukoneen, jääkaapin, huonekaluja yms. Ne kuluvat ja uusia tarvitsee. Jokainen kuljetus rahastetaan ostohonnan päälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuljetus maksaa. Jos on pienituloinen tai jopa vailla tuloja, tarvitsee silti TVn, pesukoneen, jääkaapin, huonekaluja yms. Ne kuluvat ja uusia tarvitsee. Jokainen kuljetus rahastetaan ostohonnan päälle.
En silti aio sutoa hankkia, koska ei köyhällä siihen varaa ole. Ei ole ajokorttiakaan tullut hankituksi. Ei ole ollut mammaa och pappaa tai isovanhempia, jotka sen olisivat maksaneet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En silti aio sutoa hankkia, koska ei köyhällä siihen varaa ole. Ei ole ajokorttiakaan tullut hankituksi. Ei ole ollut mammaa och pappaa tai isovanhempia, jotka sen olisivat maksaneet.
Etkö voi edes harkita työntekoa ja maksaa sitten palkallasi hankintasi itse?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö voi edes harkita työntekoa ja maksaa sitten palkallasi hankintasi itse?
Työtä teen maksaakseni asuntoni ja elämäänn välttämättöminä kuuluvat asiat. Auto ja ajokortti eivät ole tärkeimmässä päässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä noin on ,se johtuu siitä että viisaat yrittäjät käyttävät olemassaolevia asiakasvirtoja hyväkseen.
Tampereen keskusta tulee kuolemaan koska siellä eivät ihmiset enään liiku ja silloin eivät yritykset menesty, joku ratikka ei tilannetta pelasta vaan pahentaa koska veroäyri tulee nousemaan entisestään ( kun liikennöinti alkaa tarvitaan 15 miljoonaa/ vuosi lisää rahaa liikennöintiin ) syöden lisää ihmisten jo koronan vaikutuksesta alentunutta ostovoimaa.Keskustaa täydennysrakennetaan. 20 000 - 50 000 uusia asukkaita keskustan vaikutus alueella. Sehän takaa asiakasvirrat palveluihin.He eivät todellakaan liiku latomarketteihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuljetus maksaa. Jos on pienituloinen tai jopa vailla tuloja, tarvitsee silti TVn, pesukoneen, jääkaapin, huonekaluja yms. Ne kuluvat ja uusia tarvitsee. Jokainen kuljetus rahastetaan ostohonnan päälle.
Auton hankinta ylläpito onkin järkevää.Saa ilmaisen Tyrän ja kotiinkuljetuksen. Hienoa,tälläisen laskelman tekijä on talousnooppelin ansainnut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskustaa täydennysrakennetaan. 20 000 - 50 000 uusia asukkaita keskustan vaikutus alueella. Sehän takaa asiakasvirrat palveluihin.He eivät todellakaan liiku latomarketteihin.
Autoletkat suuntautuvat kaupungista ulospäin, kun välillä tarvitaan myös luontoa ja rauhaa. Ei aina jaksa hälyä ja valosaastetta.
Ihmiset nukkuvat ja voivat muutenkin huonosti kaiken stressin keskellä.
Markkinoija haluaa lennättää ihmiset ulkomaille rentoutumaan, mutta siitä aiheutuu päästöjä ja matkustaminen on stressaavaa. Tautejakin sieltä tulee tuliaisina. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä noin on ,se johtuu siitä että viisaat yrittäjät käyttävät olemassaolevia asiakasvirtoja hyväkseen.
Tampereen keskusta tulee kuolemaan koska siellä eivät ihmiset enään liiku ja silloin eivät yritykset menesty, joku ratikka ei tilannetta pelasta vaan pahentaa koska veroäyri tulee nousemaan entisestään ( kun liikennöinti alkaa tarvitaan 15 miljoonaa/ vuosi lisää rahaa liikennöintiin ) syöden lisää ihmisten jo koronan vaikutuksesta alentunutta ostovoimaa.Ratikka haittaa tehokkaasti pohjoinen - etelä suuntaista kumipyöräliikennettä. Tunnelin sulkemisilla tulee olemaan suurempi merkitys
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla ei ole autoa, joten autoiluun menevä summa on käytettävissä johonkin muuhun. 65 tonnia oli viime vuonna bruttotulot, josta suurin osa pääomatuloa, joten kokonaisveroprosentti erittäin kohtuullinen.
Vahinko, että sitä autoiluun menevää summaa ei löydy mistään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoletkat suuntautuvat kaupungista ulospäin, kun välillä tarvitaan myös luontoa ja rauhaa. Ei aina jaksa hälyä ja valosaastetta.
Ihmiset nukkuvat ja voivat muutenkin huonosti kaiken stressin keskellä.
Markkinoija haluaa lennättää ihmiset ulkomaille rentoutumaan, mutta siitä aiheutuu päästöjä ja matkustaminen on stressaavaa. Tautejakin sieltä tulee tuliaisina.Pyörällä pääsee. Oletko tullut ajatelleeksi,että kaupungissa asuja viihtyy asfaltilla. Hiljainen Kylätie on kauhistus. Täällä on lääkäri tauteja varten. Kaikki muutkin palvelut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika näyttää . Todennäköistä on,että isot latomarketit kuolevat. Autoilusta tulee kalliimpi. Siitä pitää huolen nykyinen suuntaus. Kun parkkipaikat hinta on kriteeri,miksi et tilaa netistä. Se on jo nyt suurin ostospaikka. Oletetaan ratikan tuovan lisää autoliikennettä,vaikkapa 10%,se on aikamoinen ruuhka tiedossa.
Nykyinen suuntaus vaihtuu, kun poliitikot vaihdetaan. Vihreät ämmät ulos ja asiat sujuvat taas. Vetyauto tulee
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En silti aio sutoa hankkia, koska ei köyhällä siihen varaa ole. Ei ole ajokorttiakaan tullut hankituksi. Ei ole ollut mammaa och pappaa tai isovanhempia, jotka sen olisivat maksaneet.
Kaljakin on kalliin sorttista, mutta onneksi riittänyt
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskustaa täydennysrakennetaan. 20 000 - 50 000 uusia asukkaita keskustan vaikutus alueella. Sehän takaa asiakasvirrat palveluihin.He eivät todellakaan liiku latomarketteihin.
Enimmillään tyhjiksi jääviä sijoituskoppeja rakennellaan aikansa. Sitten loppuu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kolmen vuoden periodi on sinun ajatuksesi. Kyllä minun ajatusrakennelma kattaa yhden sukupolven kestävän muutosajan. Ei autoilua noin vain lopeteta. Nyt otetaan ensiaskeleita johon ovat sitoutuneet kaikki puolueet.
Älä ole niin varma punavihreä hallituksen jatkokaudesta. Sinun periodisi pidemmästä jaksosta autovihamielisyyttä on utopiaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enimmillään tyhjiksi jääviä sijoituskoppeja rakennellaan aikansa. Sitten loppuu
Ne kestää kauemmin kuin moni Tölli syrjässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskustaa täydennysrakennetaan. 20 000 - 50 000 uusia asukkaita keskustan vaikutus alueella. Sehän takaa asiakasvirrat palveluihin.He eivät todellakaan liiku latomarketteihin.
heh heh, eivät todellakaan liiku marketteihin! uudet asukkaat, matut ja sossunelätit ei lisää kuin huumekauppaa. Rahaa alueen ulkopuolelta tuovat työpaikat ei lisäänny kaupungissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyinen suuntaus vaihtuu, kun poliitikot vaihdetaan. Vihreät ämmät ulos ja asiat sujuvat taas. Vetyauto tulee
Mihin sinä vaihdat ne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vahinko, että sitä autoiluun menevää summaa ei löydy mistään
Meinasitko varastaa ne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enimmillään tyhjiksi jääviä sijoituskoppeja rakennellaan aikansa. Sitten loppuu
Ei ne tyhjiksi jää, tummaa miestä riittää tulijoiksi, rahoituspuoli ajaa tosin veronmaksajan epätoivoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö voi edes harkita työntekoa ja maksaa sitten palkallasi hankintasi itse?
Palkanmaksajat on harvassa. Työllistän itseni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
heh heh, eivät todellakaan liiku marketteihin! uudet asukkaat, matut ja sossunelätit ei lisää kuin huumekauppaa. Rahaa alueen ulkopuolelta tuovat työpaikat ei lisäänny kaupungissa.
Hehehe,työ on rahattomille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ne tyhjiksi jää, tummaa miestä riittää tulijoiksi, rahoituspuoli ajaa tosin veronmaksajan epätoivoon.
Meillä on aikaa makoilla auringossa. Pilli soi,mees töihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikka haittaa tehokkaasti pohjoinen - etelä suuntaista kumipyöräliikennettä. Tunnelin sulkemisilla tulee olemaan suurempi merkitys
Juu,varmaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin sinä vaihdat ne.
Tästä maasta eivät poliitikot lopu, ei pienintäkään huolta. Joka lähtöön löytyy
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ne tyhjiksi jää, tummaa miestä riittää tulijoiksi, rahoituspuoli ajaa tosin veronmaksajan epätoivoon.
Kannatti sijoittaa NoGo kortteliin. Raha poikii
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tästä maasta eivät poliitikot lopu, ei pienintäkään huolta. Joka lähtöön löytyy
Päättäjät pysyy samoina. Narrit on esillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyörällä pääsee. Oletko tullut ajatelleeksi,että kaupungissa asuja viihtyy asfaltilla. Hiljainen Kylätie on kauhistus. Täällä on lääkäri tauteja varten. Kaikki muutkin palvelut.
Asuisin luonnon lähellä jos voisin. Rauhallisessa ja viihtyisässä ympäristössä..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikka haittaa tehokkaasti pohjoinen - etelä suuntaista kumipyöräliikennettä. Tunnelin sulkemisilla tulee olemaan suurempi merkitys
Mikä tunneli suljetaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoletkat suuntautuvat kaupungista ulospäin, kun välillä tarvitaan myös luontoa ja rauhaa. Ei aina jaksa hälyä ja valosaastetta.
Ihmiset nukkuvat ja voivat muutenkin huonosti kaiken stressin keskellä.
Markkinoija haluaa lennättää ihmiset ulkomaille rentoutumaan, mutta siitä aiheutuu päästöjä ja matkustaminen on stressaavaa. Tautejakin sieltä tulee tuliaisina.Vihreät eivät jostakin syystä ole lentomatkailun kimpussa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hehehe,työ on rahattomille.
Työ on ainakin savvoo ja merkitsee te. Eipä tule sanasta muuta mieleen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu,varmaan.
Vaatii tosin vähän matemaattista näppäryyttä käsittää se
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päättäjät pysyy samoina. Narrit on esillä.
Kovasti paljon vaan puolueet panostavat vaaleihin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä tunneli suljetaan?
Sama tunneli kuin ennenkin. Vähän vaikea asia, unohda
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enimmillään tyhjiksi jääviä sijoituskoppeja rakennellaan aikansa. Sitten loppuu
Tonnin maksaa työtön vuokralainen minulle vuokraamastaan yksiöstäni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskustaa täydennysrakennetaan. 20 000 - 50 000 uusia asukkaita keskustan vaikutus alueella. Sehän takaa asiakasvirrat palveluihin.He eivät todellakaan liiku latomarketteihin.
Mistä löydät sellaisen määrän narkkeja? Opiskelijoita ja eläkeläisiä ehkä löytyy. Verotuloja vähän, sosiaalimenoja paljon
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaatii tosin vähän matemaattista näppäryyttä käsittää se
Hyvä kun tiedostat puutteesi. Yritä kuitenkin vielä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tonnin maksaa työtön vuokralainen minulle vuokraamastaan yksiöstäni.
Halpa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne kestää kauemmin kuin moni Tölli syrjässä.
Keskustasta puretaan 50 v vanhoja kerrostaloja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu,varmaan.
Sittenpä näet.
- Anonyymi
Autoiluun tulee muutoksia,ehkä radikaalejakin. Ratikka voi ollakin aika tuottoisa hanke. Suuret marketit on perustettu autoilun varaan,ne ovat vaaravyöhykkeessä. Maailman pitää muuttua,ilmastoaktiivit ovat voitolla hankkeissa ,joilla ihmisten liikkuvuutta hankaloitetaan. Kulutuksen pitäisi jatkua kuitenkin entisellään.
- Anonyymi
Julkinen liikenne ei ole tuottoisa missään kaupungissa, ei edes Helsingissä. Sielläkin kaikki kunnat maksaa joukkoliikenteen käytöstä tukea miljoonia joka vuosi. Joukkoliikenteen etuna on ilmastosyyt, ruuhkien vähentäminen, parkkiongelman välttäminen ja monet muut syyt. Jos joukkoliikenne loppuisi, yksityisautojen jonot yltäisi keskustasta Ylöjärvelle, Lempäälään, Pirkkalaan ym naapurikuntiin, eikä jonot liikkuisi mihinkään, koska jokainen jonottaa vapautuvaa parkkipaikkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Julkinen liikenne ei ole tuottoisa missään kaupungissa, ei edes Helsingissä. Sielläkin kaikki kunnat maksaa joukkoliikenteen käytöstä tukea miljoonia joka vuosi. Joukkoliikenteen etuna on ilmastosyyt, ruuhkien vähentäminen, parkkiongelman välttäminen ja monet muut syyt. Jos joukkoliikenne loppuisi, yksityisautojen jonot yltäisi keskustasta Ylöjärvelle, Lempäälään, Pirkkalaan ym naapurikuntiin, eikä jonot liikkuisi mihinkään, koska jokainen jonottaa vapautuvaa parkkipaikkaa.
Julkisen liikenteen tuotot ovat moninaiset. Mainitsemasi ruuhkat olisivat haittatekija toimivalle yhteiskunnalle. Laskettava julkisen liikenteen tuloksi. Parkkipaikka ongelma olisi massiivisempi. Tuottoa sekin. Pelkkänä liikeyrityksenä näyttää kyllä konkurssi kypsältä,mutta julkisen liikenteen hyödyt tulevat eri tavoilla kuin normaalin yrityksen. Joten on typerää sanoa tappiota tuottavaksi viritelmäksi. Ratikka organisoi liikenteen uudelleen,jossa tuottoodotukset ovat suuret. Fiksumpi ymmärtää miten eurosta voi tulla kaksi kuten on laskelmoitu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Julkisen liikenteen tuotot ovat moninaiset. Mainitsemasi ruuhkat olisivat haittatekija toimivalle yhteiskunnalle. Laskettava julkisen liikenteen tuloksi. Parkkipaikka ongelma olisi massiivisempi. Tuottoa sekin. Pelkkänä liikeyrityksenä näyttää kyllä konkurssi kypsältä,mutta julkisen liikenteen hyödyt tulevat eri tavoilla kuin normaalin yrityksen. Joten on typerää sanoa tappiota tuottavaksi viritelmäksi. Ratikka organisoi liikenteen uudelleen,jossa tuottoodotukset ovat suuret. Fiksumpi ymmärtää miten eurosta voi tulla kaksi kuten on laskelmoitu.
Asutuksen ja liikeyritykset uudelleen myös. Sivulle jääneet taajamat tyhjenevät. Palvelut lähtee ensin. Asutus säilyy yhden sukupolven.
- Anonyymi
Vetyauto tulee. Pakokaasu on 100% vesihöyryä ja vettä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vetyauto tulee. Pakokaasu on 100% vesihöyryä ja vettä
Myrkkyrenkaineen.Ei se auta vaikka kulkisi pyhällä hengellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myrkkyrenkaineen.Ei se auta vaikka kulkisi pyhällä hengellä.
Ei kumi ennenkään ole myrkkyä ollut. Luonnontuote
- Anonyymi
Jos menisit viherpeippo oikeisiin töihin, lopettaisit pössyttelyn ja maksaisit itse bussilipun niin silloi sun mielipiteellä olisi painoarvoa.
Mutta kun kykene nilviäinen.- Anonyymi
Hyvinpä käyt keskusteluun. Mielipiteillä on painoarvoa,riippumatta lähteestä. Mikä on arvotonta on vastustajan arvottaminen joksikin. Mutta jatka toki.
- Anonyymi
Tuollainen pakkoasutus ja pakottaminen muuttamaan jonnekin on kyllä tosi väärin. Mikä taho tuon pakottamisen tekee ja miten?
- Anonyymi
Ihminen itse. Tuhoamalla oman kunnan liikeyritykset,tehden niistä nukkumakyliä. Lyhytnäköistä hakea palvelut kunnan,oman elinpiirinsä ulkopuolelta. Asuntojen arvo hiipuu,tulijoita ei ole. Rakennuslupia ei myönnetä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen itse. Tuhoamalla oman kunnan liikeyritykset,tehden niistä nukkumakyliä. Lyhytnäköistä hakea palvelut kunnan,oman elinpiirinsä ulkopuolelta. Asuntojen arvo hiipuu,tulijoita ei ole. Rakennuslupia ei myönnetä.
Rakennuslupia saa, kunhan valtuustot on siivottu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rakennuslupia saa, kunhan valtuustot on siivottu
Kyllä,varmaan. Kunna realiteetit näkyy kassavirrassa. Ei kuntalaiset ole valmiita maksasmaan kaavoituaalueen ulkopuolella oleville hyvitystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä,varmaan. Kunna realiteetit näkyy kassavirrassa. Ei kuntalaiset ole valmiita maksasmaan kaavoituaalueen ulkopuolella oleville hyvitystä.
Mitä talviasuttava kesämökki vaatii kunnalta? Se on nettoveronmaksaja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä,varmaan. Kunna realiteetit näkyy kassavirrassa. Ei kuntalaiset ole valmiita maksasmaan kaavoituaalueen ulkopuolella oleville hyvitystä.
Varakkaammat ihmiset ja parhaimmat veronmaksajat hakeutuu yleensä kaava-alueen ulkopuolelle rakentamaan omat unelmatalonsa, joita ei saa kaava-alueelle edes rakentaa, kun pitää olla pientä samanlaista kopperoa, pienellä tontilla. Näiden verolla elätetään monta keskustan alueella kunnan taloissa asuvaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varakkaammat ihmiset ja parhaimmat veronmaksajat hakeutuu yleensä kaava-alueen ulkopuolelle rakentamaan omat unelmatalonsa, joita ei saa kaava-alueelle edes rakentaa, kun pitää olla pientä samanlaista kopperoa, pienellä tontilla. Näiden verolla elätetään monta keskustan alueella kunnan taloissa asuvaa.
Emme hakeudu.Olemme kaava alueella, mutta hintavimmilla. Maksamme paljon,mutta kyllä työläinen maksaa enemmän. Unelmatalo ,se täytyy myydään. Ei onnistu jos se on huitsinnevadassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä talviasuttava kesämökki vaatii kunnalta? Se on nettoveronmaksaja
Se vaatii kaava-alueen. Kunnan on hoidettava jätehuolto,lakisääteinen. Valvottava rakenteelliset valmiudet asuikäyttöön,jätehuoltoon,elämiseen. Verotuksen on oltava kohillaan.
- Anonyymi
Pakkoasuttamiseen osallistuvat poliitikot, joilla on kiire lähteä politiikasta helpompiin hommiin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se vaatii kaava-alueen. Kunnan on hoidettava jätehuolto,lakisääteinen. Valvottava rakenteelliset valmiudet asuikäyttöön,jätehuoltoon,elämiseen. Verotuksen on oltava kohillaan.
Etpä paljon tiedä
- Anonyymi
Ratikka on liikennevälineenä erilainen ja parempi kuin bussi. Ratikassa on enemmän tilaa, ratikkaan pääsee esteettömästi ja se kulkee vakaasti. Nämä eivät ole pelkkiå mainoslauseita, vaan todellisia ominaisuuksia.
Helsingin ratikoissa näkee paljon ostoskärryjä ja lastenvaunuja. Parin kolmen muovikassin verran ostoksia on helppo kuljettaa pyörillä varustetussa ostoskärryssä. Tampereen radan varressa on kaikille sopivia ostospaikkoja isoista marketeista kauppahalliin. On aivan järkevä ajatus lähteä ostamaan viikonlopun ruokia ja juomia ratikalla. Helsingissä voi ostaa viiden kilon laatikon -- tai jopa kaksi -- marjoja torilta ja viedä ne ratikalla kotiin ilman stressiä. Ratikka on liikkeissään ennustettava ja vakaa.
Ratikka tulee tehostamaan kaupungin elämää, kuten on tarkoitus. Tietty, kaikki eivät asu ratikkapysäkin vieressä, mutta jostain verkon rakentaminen on aloitettava.- Anonyymi
Siis ostoskärryn ja lastenvaunujen kanssa lapsi tarhaan, ostoskärryt mukana töihin, töistä tarhalle ostoskärryjen kanssa, sitten kauppaan... ja tätä ihanuutta raitiovaunulla. Sydämessäni kiittäen upeita kunnanvaltuutettuja, jotka ovat meille raitiotien järjestäneet! Herätys - autot on keksitty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis ostoskärryn ja lastenvaunujen kanssa lapsi tarhaan, ostoskärryt mukana töihin, töistä tarhalle ostoskärryjen kanssa, sitten kauppaan... ja tätä ihanuutta raitiovaunulla. Sydämessäni kiittäen upeita kunnanvaltuutettuja, jotka ovat meille raitiotien järjestäneet! Herätys - autot on keksitty.
En näe ongelmaa. Jos on ilman autoa pärjännyt pelkkien bussien varassa, pärjää ihan varmasti ratikallakin. Ratikan tulo ei tuo yhtään ongelmaa lastenvaunuja työntävälle, päin vastoin, helpottaa liikkumista erittäin paljon. Tosin vaikea kuvitella, että autoton lapsiperhe asuu niin kaukana lähikaupasta, että pitää mennä keskustaan asti julkisilla. Mikähän sellainen asuinpaikka Tampereella olisi. Hervannassa ja Tesomalla on ainakin lähikauppoja, Multisillassakin yksi lähikauppa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En näe ongelmaa. Jos on ilman autoa pärjännyt pelkkien bussien varassa, pärjää ihan varmasti ratikallakin. Ratikan tulo ei tuo yhtään ongelmaa lastenvaunuja työntävälle, päin vastoin, helpottaa liikkumista erittäin paljon. Tosin vaikea kuvitella, että autoton lapsiperhe asuu niin kaukana lähikaupasta, että pitää mennä keskustaan asti julkisilla. Mikähän sellainen asuinpaikka Tampereella olisi. Hervannassa ja Tesomalla on ainakin lähikauppoja, Multisillassakin yksi lähikauppa.
Ratikka tuo useimmille siirtymiset bussista ratikkaan ja ratikasta bussiin. Liikkuminen muuttuu ratikan myötä suurimalle osalle ihmisistä entistä hankalammaksi, ellei sitten hanki omaa autoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikka tuo useimmille siirtymiset bussista ratikkaan ja ratikasta bussiin. Liikkuminen muuttuu ratikan myötä suurimalle osalle ihmisistä entistä hankalammaksi, ellei sitten hanki omaa autoa.
Monet vaihtavat bussia nytkin. Onko se huononnus, jos nyt vaihtaa bussista bussiin ja vuoden päästä bussista ratikkaan?
Yritin selailla tulevaa bussilinjastoa. Paljon jää jäljelle nykyisestä linjastosta. - Anonyymi
Ostoskärryjä kaupungilla työntelevät muualla maailmassa syrjäytyneet. Kohta siis myös täällä Tampereella!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ostoskärryjä kaupungilla työntelevät muualla maailmassa syrjäytyneet. Kohta siis myös täällä Tampereella!
Ratikassakin helposti mukana kulkevat ostoskärryt on pienempiä kuin supermarketin kärryt. Ne on sellaisia kaksipyöräisiä perässä vedettäviä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikassakin helposti mukana kulkevat ostoskärryt on pienempiä kuin supermarketin kärryt. Ne on sellaisia kaksipyöräisiä perässä vedettäviä.
On sen verran leveitä ja painavia, jos paljon tavaraa sisällä, että ei mielellään lähtis sellaisen kanssa seikkailemaan bussiin, kuten ei ison matkalaukunkaan kanssa. Mutta Raitiovaunuun, kyllä vain!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On sen verran leveitä ja painavia, jos paljon tavaraa sisällä, että ei mielellään lähtis sellaisen kanssa seikkailemaan bussiin, kuten ei ison matkalaukunkaan kanssa. Mutta Raitiovaunuun, kyllä vain!
Alle 10 prosenttia kaupunkilaisista asuu ratikkaradan varrella, joten harva on noin innoissaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis ostoskärryn ja lastenvaunujen kanssa lapsi tarhaan, ostoskärryt mukana töihin, töistä tarhalle ostoskärryjen kanssa, sitten kauppaan... ja tätä ihanuutta raitiovaunulla. Sydämessäni kiittäen upeita kunnanvaltuutettuja, jotka ovat meille raitiotien järjestäneet! Herätys - autot on keksitty.
Autottomilla ei olekaan lapsia,ei tuloja,ei tulevaisuutta. Auton osto tekee rikkaan ,rakkaan,hyvinvoivan. Kannattaa lahjoittaa auto jokaiselle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alle 10 prosenttia kaupunkilaisista asuu ratikkaradan varrella, joten harva on noin innoissaan.
Ei Ratikka ole tulevaisuutta,se on rakennettu minulle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis ostoskärryn ja lastenvaunujen kanssa lapsi tarhaan, ostoskärryt mukana töihin, töistä tarhalle ostoskärryjen kanssa, sitten kauppaan... ja tätä ihanuutta raitiovaunulla. Sydämessäni kiittäen upeita kunnanvaltuutettuja, jotka ovat meille raitiotien järjestäneet! Herätys - autot on keksitty.
Paskasakin tarkoitus on lopettaa tämä kansa vaikeuttamalla lapsiperheiden asemaa. Sehän näkyy kaikkialla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikka tuo useimmille siirtymiset bussista ratikkaan ja ratikasta bussiin. Liikkuminen muuttuu ratikan myötä suurimalle osalle ihmisistä entistä hankalammaksi, ellei sitten hanki omaa autoa.
Jalattoman höpinää.
- Anonyymi
Menes kokeileen, kuinka vakaasti Hesan ratikka kulkee
- Anonyymi
Helsinki on ihan eri asia kuin Tampere. Tuleeko mieleen mitään eroja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jalattoman höpinää.
Köyhien höpinöitä sinulla. Julkisiin kulkuvälineisiin paviaanien joukkoon en mene edes aseella uhattuna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Köyhien höpinöitä sinulla. Julkisiin kulkuvälineisiin paviaanien joukkoon en mene edes aseella uhattuna.
Auto tekee rikkaan,rakkaan,hyvinvoivan. UNOHTAKAA SOTE.Auto pelastaa. Parempi paviaanina kuin jalattomana.
- Anonyymi
Julkisen liikenteen laadun parantaminen on erityisen tärkeää senioriväestön kannalta. Kun senioreita tulee lisää, yhä tärkeämpää on, että he voivat asua kodeissaan itsenäisesti. Esteettömyyden osatekijät, portaattomuus, tilavat kylpyhuoneet, hissit ja raitiotievaunut ovat tässä asiassa avuksi.
Arkielämässä vaivaton liikkuminen antaa asukkaalle henkilökohtaista vapautta. Yhteiskunnalle erilaiset tuetut asumismuodot ovat kalliita. Henkilöauto on realistinen vaihtoehto yhä harvemmalle, elinvuosien karttuessa.- Anonyymi
Kyllä se on toimiva pää,jalkojakin on sitten hyvä käyttää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se on toimiva pää,jalkojakin on sitten hyvä käyttää.
Siinä ei toimiva pää paljon auta, kun yrittää rollaattorilla kuljettaa ostoskassia hissittömän talon 3. kerrokseen. Väki vähenee ja ikääntyy. Tuollaiset hissittömät talot päätyy todennäköisesti purettavaksi, koska niistä ei kukaan maksa juuri mitään. Köyhät eläkeläiset ei pysty maksamaan omaa osuuttaan hissin asentamisesta, vaikka valtio avustaa hommaa avokätisesti. Tai sitten laittavat asunnon vuokralle ja ottavat siihen jonkun, joka iskee sossun maksusitoumuksen pöytään. Vanhukset muuttaa todennäköisesti lähelle ruokakauppaa. Ratikalla voi sitten käydä bingossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä ei toimiva pää paljon auta, kun yrittää rollaattorilla kuljettaa ostoskassia hissittömän talon 3. kerrokseen. Väki vähenee ja ikääntyy. Tuollaiset hissittömät talot päätyy todennäköisesti purettavaksi, koska niistä ei kukaan maksa juuri mitään. Köyhät eläkeläiset ei pysty maksamaan omaa osuuttaan hissin asentamisesta, vaikka valtio avustaa hommaa avokätisesti. Tai sitten laittavat asunnon vuokralle ja ottavat siihen jonkun, joka iskee sossun maksusitoumuksen pöytään. Vanhukset muuttaa todennäköisesti lähelle ruokakauppaa. Ratikalla voi sitten käydä bingossa.
Toimiva pää estää joutumisen tuollaiseen kurimukseen.Apua löytyy. Muutto jo terveenä asiallisempaan palvelutaloon. Meinaatko,että auto olisi hyvä apu jalattomalle. 😂
- Anonyymi
Ratikka noutaa seniorin ulko-oveltaan
- Anonyymi
Helsingin spåra-vaunuissa näkee lastenvaunuja, ostoskärryjä ja, kyllä, myös Rollaattoreja !!
Helsingiss ei tosin näy polkupyöriä, mitä Mansen vaunuissa ilmeisesti tulee olemaan. Tiedä sitten, onko järkevää tahi ei.- Anonyymi
Mansen ratikka on tilava. Hesan muinaisjäänne, historiallisista syistä. Raideleveyskin kapeampi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mansen ratikka on tilava. Hesan muinaisjäänne, historiallisista syistä. Raideleveyskin kapeampi.
Tampereen kalusto on samoissa mitoissa kuin Göteborgin vaunut. Isompi on isompi, se on selvä. Eron kyllä huomaa selvästi.
Helsingin mittoihin tottuneelle 1000 mm rata on sopiva. (Noin) metrin levyinen rata on käytössä monessa Euroopan parhaista ratikkakaupungeista, kuten Zürich. Kapeammat vaunut ja kapeammat radat sopivat paremmin ahtaaseen korttelikaupunkiin, jota ei voi rakentaa uudestaan ratikan takia.
Auton ajaminen tuntuu erilaiselta 1000 mm ja 1435 mm kiskojen päällä. Tällaisia paikkoja ei toki Tampereelle paljon tule.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta
Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri191651- 291319
Minun oma kaivattuni
Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka641224Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus
Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha111122Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!
Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.281066Tervehdys!
Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot651046Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?
Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?111036Elia tulee vielä
Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan301009Sakarjan kirjan 6. luku
Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se61001Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus
YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha2996