Jos valehtelen vanhemmilleni

Anonyymi

Voiko se kostautua joskus tavalla tai toisella?

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Samalla tavalla kuin kenelle tahansa. Pitää miettiä onko se asia tärkeämpi kuin luottamus minkä voi menettää.

      • Anonyymi

        Pitäisi ensin selvittää ovatko vanhemmat valehtelijoita. Pettävätkö he lapsensa, uhraavatko heidän lastensa tulevaisuuden omien tekojensa ja vaatimuksien takia. Vanhemman narsistinen käytös voi olla tuhoisa lapsen terveelle kehitykselle. Kohtuuttomuutta. Vanhemman omistus lapsesta, saako lapsi kehittyä omana itsenään vai määräkö aikuinen liikaa lapsensa kehitystä. Kaiken kieltävä vanhempi aiheuttaa lapsessa patoutumia, jotka voivat purkaantua hyökkäyksinä toisiin. Ahdistus. Voiko luottamuksen menettää ihmisiin ja kehen. Itseensä? Usein pyydetään luottoa asioihin, joita henkilö ei voi pitää ja silloin menetetään luottamus ihmiseen. Mielestäni silloin pitäisi miettiä, onko asia oikein ja kenelle, ehkä luottamus voi vaan vahvistua, jos ymmärretään mihin sitä pyydetään. Ymmärrystä. Vastapuolet riidoissa, ei ymmärrystä. Kuka petti luottamuksen, sen ensimmäisen kerran, käydäänkö kaikki läpi ja ei tyydytä mihinkään. Vihaa. Sinä sanoit sitä ja nyt minä väitän tätä. Ei selvyyttä. Mihin niistä kaikista olet eniten pettynyt, mihin asiaan menetit luottamuksen, minuunko, minäkö olen luotettava, olen vain ihminen..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisi ensin selvittää ovatko vanhemmat valehtelijoita. Pettävätkö he lapsensa, uhraavatko heidän lastensa tulevaisuuden omien tekojensa ja vaatimuksien takia. Vanhemman narsistinen käytös voi olla tuhoisa lapsen terveelle kehitykselle. Kohtuuttomuutta. Vanhemman omistus lapsesta, saako lapsi kehittyä omana itsenään vai määräkö aikuinen liikaa lapsensa kehitystä. Kaiken kieltävä vanhempi aiheuttaa lapsessa patoutumia, jotka voivat purkaantua hyökkäyksinä toisiin. Ahdistus. Voiko luottamuksen menettää ihmisiin ja kehen. Itseensä? Usein pyydetään luottoa asioihin, joita henkilö ei voi pitää ja silloin menetetään luottamus ihmiseen. Mielestäni silloin pitäisi miettiä, onko asia oikein ja kenelle, ehkä luottamus voi vaan vahvistua, jos ymmärretään mihin sitä pyydetään. Ymmärrystä. Vastapuolet riidoissa, ei ymmärrystä. Kuka petti luottamuksen, sen ensimmäisen kerran, käydäänkö kaikki läpi ja ei tyydytä mihinkään. Vihaa. Sinä sanoit sitä ja nyt minä väitän tätä. Ei selvyyttä. Mihin niistä kaikista olet eniten pettynyt, mihin asiaan menetit luottamuksen, minuunko, minäkö olen luotettava, olen vain ihminen..

        Joutuuko kuoleman jälkeen helvettiin, jos valehtelee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joutuuko kuoleman jälkeen helvettiin, jos valehtelee?

        Ei varmaan ketään kiinnosta mihin menet. Kaikki kuolee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei varmaan ketään kiinnosta mihin menet. Kaikki kuolee.

        Sen ajan ennen kuolemaa voi käyttää vaikka kiinnostumalla muista ihmisistä ja tekemällä hyvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joutuuko kuoleman jälkeen helvettiin, jos valehtelee?

        Kiirastuleen puhdistautumaan synneistä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe