Nurmeksessa mansikanmyyntiä

Anonyymi

Toreilla mansikan myyntipisteillä asiakkaita riittää

39

972

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ja pimmee kauppa rehottaa?

      • Anonyymi

        Kuitti annettava asiakkaalle, vaikka asiakas ei sitä pyytäisi. Muistakaa tämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuitti annettava asiakkaalle, vaikka asiakas ei sitä pyytäisi. Muistakaa tämä.

        Mansikanostajat:Vaatikaa aina kuitti. Vaikka ette itse sitä tarvitse, niin yhteiskunta tarvitsee taloudenhoitoon. Koskee kaikkea toreilla tapahtuvaa kauppaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mansikanostajat:Vaatikaa aina kuitti. Vaikka ette itse sitä tarvitse, niin yhteiskunta tarvitsee taloudenhoitoon. Koskee kaikkea toreilla tapahtuvaa kauppaa.

        AINA KUITTI.HELPOTTAA MYÖS KORONASEURANTAA. KARANTEENI ON HELPOMPI JÄRJESTÄÄ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mansikanostajat:Vaatikaa aina kuitti. Vaikka ette itse sitä tarvitse, niin yhteiskunta tarvitsee taloudenhoitoon. Koskee kaikkea toreilla tapahtuvaa kauppaa.

        Kerääjille myös kuitti ja eläkemaksut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuitti annettava asiakkaalle, vaikka asiakas ei sitä pyytäisi. Muistakaa tämä.

        kaksois kappaleena, toisen asiakas lähettää verotoimistoon, verotoimisto lähettää alv laskun ja myyntivero


      • Anonyymi

        Totta


      • Anonyymi

        Kyllä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mansikanostajat:Vaatikaa aina kuitti. Vaikka ette itse sitä tarvitse, niin yhteiskunta tarvitsee taloudenhoitoon. Koskee kaikkea toreilla tapahtuvaa kauppaa.

        Kuitti pitää olla aina ja antaa


    • Anonyymi

      Turha vielä ryntäillä ostamaan, ensi viikolla laatikkohinta tippuu kympilla, kun nyt säät näyttää paranevan.

      • Anonyymi

        Ja laatu muuttuu pikkurupukoiksi.
        Ikävä kyllä, viime talven vesisateet pakkanen sen jälkeen vaurioitti lähes kaikkien mansikoiden juuristot. Eppäillä soppii, että kookkaan laatumarja hinta tippuu yhtään, mutta ne kyllä loppuvat melko pian.


      • Anonyymi

        Mansikoita


    • Anonyymi

      Mansikan myyjä voisi myös kertoa, mitä niille syyslajikkeille kuuluu, eihän ne ole vielä edes kypsiä, mutta mainostettu hyviksi laadultaan.

      • Anonyymi

        Mitenpäs niitä ennakoi, ennenkuin satokausi on käsillä. Säät,säät ja säät. Joko onnistuu tai pilaa kaiken.


    • Anonyymi

      Oma pieni mansikkapelto oli talven jäljiltä todella surkean näköinen, joten olin vähällä uusia taimet. Tällä hetkellä taimet ovat virkeämpiä kuin koskaan ja ruvenneet tuottamaan mansikkaa vähän myöhässä.

      • Anonyymi

        Onnittelen!
        Kaikilla eivät vironneet.


    • Anonyymi

      Ukrainalaiset koronaa sairastaneetko lienevät keränneet, voi marjoistakin saada tartunnan.

    • Anonyymi

      Sanomalehti Karjalaisessa juttu, että nyt mansikat on halvimmillaan, hirveitä hintojahan niistä on maksettu tänä kesänä.

      • Anonyymi

        Itse maksoin eilen litrasta 7 euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse maksoin eilen litrasta 7 euroa.

        Mansikoista 7 euroa ja tietysti kantoineen, ompa kallista, lienee ALV verollista.
        Mansikoista kannata maksaakolmea ja puolta euroa enempää, ne on tietenkin maataloustuella viljeltyjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mansikoista 7 euroa ja tietysti kantoineen, ompa kallista, lienee ALV verollista.
        Mansikoista kannata maksaakolmea ja puolta euroa enempää, ne on tietenkin maataloustuella viljeltyjä.

        7 euroa litra, siinnä on yli puolet hintaa liikaa, isoja mansikoita ei litran mittaan monta mahdu, siksi mielellään jotkut myyvät vain litroittain, kilohinnoilla ostaessa on jotain järkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mansikoista 7 euroa ja tietysti kantoineen, ompa kallista, lienee ALV verollista.
        Mansikoista kannata maksaakolmea ja puolta euroa enempää, ne on tietenkin maataloustuella viljeltyjä.

        Ostin ne mansikat keskustan torilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mansikoista 7 euroa ja tietysti kantoineen, ompa kallista, lienee ALV verollista.
        Mansikoista kannata maksaakolmea ja puolta euroa enempää, ne on tietenkin maataloustuella viljeltyjä.

        Kuka mansikanviljelijä yleensä kehtaa eu-viljelytuilla vehtautua, ne ovat n 2,5-3% mansikan liikevaihdosta,jos viljely on tehokasta. Ei mittään väliä. Viljojen ym tuotannossa tuet ovat merkittävä osa tuloja


    • Anonyymi

      Mansikat kannattaa käydä keräämässä itse ettei tule antaneeksi tukea marjatilallisten ihmiskaupalle.

      • Anonyymi

        Pehemoosia ovat, koko loppusato :)))!


      • Anonyymi

        Taitaa olla myöhäistä? se poimiminen, aivan itse itseänsä komentaen


      • Anonyymi

        Misteepä kerräät ??? Löydätkö paikan.


    • Anonyymi

      Maanantaina sai Porokylästä hyviä mansikoita 25 euroa 5 kg laatikko, se alkaa olla jo jotenkin järkevässä hinnassa.

      • Anonyymi

        lauantaina poimittua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lauantaina poimittua?

        Ehkä tiistaina


    • Anonyymi

      Tärkeintä on, että on poimittu, edullisia ja erittäin hyviä, muusta ei väliä.

      • Anonyymi

        Nyt on halapaa, halapaa,ostakkee !!!!!!!


      • Anonyymi

        minäkin laskin alleni päksyihini,mutta tein sen hitaaaasssti.Päästin ensin vain vähäsen pissaa pöksyihini ja kun tunsin miten ne kastuivat lämpöisestä pissastani vein käteni päksyihini ja aloin hitaasti hieromaan itseäni sieltä jo ennestäänkin lämpöisestä paikasta.Pikkuhiljaa kiihottuessani,ja lämmön tarpeen haluni lisääntyessä pissasin päksyhini niin monta kertaa että ne olivat jo litimärät. tunsin miten aloin olla jo lähellä huippua,pissasin pöksyihini vielä kerran pusertaen kaiken pissan itsestäni ulos päksyihini ja laukesin niin kovaa että meinasin pyörtyä.Jos luulet että tämä on tarua niin sitten kyllä erehdyt......
        Entä mitä sinä teet kun sinä "lasket allesi"!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        minäkin laskin alleni päksyihini,mutta tein sen hitaaaasssti.Päästin ensin vain vähäsen pissaa pöksyihini ja kun tunsin miten ne kastuivat lämpöisestä pissastani vein käteni päksyihini ja aloin hitaasti hieromaan itseäni sieltä jo ennestäänkin lämpöisestä paikasta.Pikkuhiljaa kiihottuessani,ja lämmön tarpeen haluni lisääntyessä pissasin päksyhini niin monta kertaa että ne olivat jo litimärät. tunsin miten aloin olla jo lähellä huippua,pissasin pöksyihini vielä kerran pusertaen kaiken pissan itsestäni ulos päksyihini ja laukesin niin kovaa että meinasin pyörtyä.Jos luulet että tämä on tarua niin sitten kyllä erehdyt......
        Entä mitä sinä teet kun sinä "lasket allesi"!

        No mä annan tulla vaan kalsareihin, en tee mitään erityisempää siinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mä annan tulla vaan kalsareihin, en tee mitään erityisempää siinä.

        Okei, joo. Kiitos.


    • Anonyymi

      Kesäkuussa hoputettiin mansikan ostoon kalliilla hinnalla, kun sato on muka pieni ja kohta marjat loppuu. Kaksi kuukautta myöhemmin vielä mansikoita riittää ja kauppa käy jotenkin.

      • Anonyymi

        Sato oli pieni. Viljelijät eivät ainakann "rikastuneet". Kateellisille näytetään pyllyä.Nyt tarjolla olevat ovat myöhäisistutuksen mansikoita. Trendi vaan meneen niin, että säilöntämansikat ostetaan tietyillä lomaviikoilla ja harva vaivautuu elokuussa pakastamaan, jos myöhäissatoa on tarjolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sato oli pieni. Viljelijät eivät ainakann "rikastuneet". Kateellisille näytetään pyllyä.Nyt tarjolla olevat ovat myöhäisistutuksen mansikoita. Trendi vaan meneen niin, että säilöntämansikat ostetaan tietyillä lomaviikoilla ja harva vaivautuu elokuussa pakastamaan, jos myöhäissatoa on tarjolla.

        minäkin laskin alleni päksyihini,mutta tein sen hitaaaasssti.Päästin ensin vain vähäsen pissaa pöksyihini ja kun tunsin miten ne kastuivat lämpöisestä pissastani vein käteni päksyihini ja aloin hitaasti hieromaan itseäni sieltä jo ennestäänkin lämpöisestä paikasta.Pikkuhiljaa kiihottuessani,ja lämmön tarpeen haluni lisääntyessä pissasin päksyhini niin monta kertaa että ne olivat jo litimärät. tunsin miten aloin olla jo lähellä huippua,pissasin pöksyihini vielä kerran pusertaen kaiken pissan itsestäni ulos päksyihini ja laukesin niin kovaa että meinasin pyörtyä.Jos luulet että tämä on tarua niin sitten kyllä erehdyt......
        Entä mitä sinä teet kun sinä "lasket allesi"! ....


    • Anonyymi

      Nyt mennään asian ytimeen

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1635
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1479
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1378
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1350
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1304
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe