Onks se ketju....

Anonyymi

Ikunen niku ne väittää esim --- että ei vaihdeta

12

176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eipä taida mikään ikuista olla etes jakoketjukaan. Kuluu se kun tarpeeksi paljon ajetaan.

• Anonyymi

Ei tietenkään, mutta myynti-ilmoituksissahan kehutaankin, että "ei kalliita hihnanvaihtoja" tms. joka toki on totta kun ei ole hihnaa mitä vaihtaa. Mutta kyllä sen ketjunkin voi joutua uusimaan, tai vähintäänkin kiristimen yms. osia.

• Anonyymi

Kyllä se ketjukin kannattaa vaihtaa, viimeistään 200000 kohdalla, omasta autostani katkesi noin 220000 kohdalla, koneremppa ja uusi "tarvike" ketju, se kesti noin 150000.. auto menikin sitten jo "paalattavaksi".

• Anonyymi

Ketju kestää kyllä kaikissa muissa autoissa paitsi VAG:in tekemissä.

• Anonyymi

Vagissa ei etes nykyään ketjua ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vagissa ei etes nykyään ketjua ole.

Sattuneesta syystä.

• Anonyymi

Väärin taas kerran, voi sinua Toyotahönöä.

• Anonyymi

Ketju yleensä varoittaa äänellä kun se alkaa olla liian kulunut, mutta eipä ne ikuisia todellakaan ole. Hihnojen vaihtoväli on usein luokkaa 120-240km/6-10 vuotta.
      Ei siis mikään ongelma tai kustannus noilla spekseillä.

• Anonyymi

Niin no ihan huoltoa vaan siinä missä muukin huolto, mutta jostain syystä nostettu melkein kynnyskysymyksen asemaan auton hankinnassa, että jakopää on juuri huollettu. Johtuneeko siitä kun se on niin "hirveän kallis" vai siitä että se on kuitenkin aika lailla pakollinen, ettei syntyisi suurta vahinkoa, ja jotkut kun ei halua huoltaa autoa mitenkään. Sen pitäisi riittää että laittaa vaan lisää polttoainetta, joka sekin tulee ajan mittaan monin verroin kalliimmaksi kuin jakopään huollot.

• Anonyymi

Joo,,,ei ketju ole ikuinen koskaan ollutkaan, ja mitä pitempi sen lyhyt ikäisempi ja tietysti riippuu valmistajasta. Kyllä se ketju on jo silloin palvellut hyvin jos se kestää väh. 200000km. Tuskin siitä ketjustakaan sen halvempaa tulee remmiin verrattuna jos vertaa vaihtotyötä keskenään !!

• Anonyymi

Höpö höpö,vai että hyvä jos kestää 200tkm,eihän se ikuinen ole mutta auton iän normaalisti kestää.Mulla on viides 6v bensakoneellinen auto,kaikilla ajanut vähintään 370tkm eikä ketjuille eikä kiristimille ole koskaan tarvinnut tehdä mitään.Näillä alle 10 vuotta vanhoilla pikku moottorisilla Eurooppa autojen ketjuvirityksillä ei ole mitään tekemistä oikeiden ketjukoneiden kanssa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö,vai että hyvä jos kestää 200tkm,eihän se ikuinen ole mutta auton iän normaalisti kestää.Mulla on viides 6v bensakoneellinen auto,kaikilla ajanut vähintään 370tkm eikä ketjuille eikä kiristimille ole koskaan tarvinnut tehdä mitään.Näillä alle 10 vuotta vanhoilla pikku moottorisilla Eurooppa autojen ketjuvirityksillä ei ole mitään tekemistä oikeiden ketjukoneiden kanssa!

"6v bensakoneellinen auto, vähintään 370tkm" aika huimaa......

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4463
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      55
      3065
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      46
      2958
    4. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2763
    5. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      341
      2685
    6. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2665
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      2339
    8. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      2085
    9. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      5
      1981
    10. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1703
    Aihe