Kuinka ateistit luulevat

Anonyymi

että Jumala voi rakastaa heitä, jos he eivät usko?

Ei kai se nyt sitä ateismia haittaa, jos uskoo. Voihan sitä olla muuten ateisti.

30

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oletkos sinä vähän tyhmä?

      • Anonyymi

        Kysyin samaa Miikkanaahumin avauksesta ylläpidolta ja se katosi
        t. avaaja


    • Anonyymi

      Ateisti kieltää Jeesuksen ja pyrkii rikkomaan
      Raamatun kirjoitukset.Ate käyttää homoja
      hyväkseen rikkoakseen raamatun pyhyyden.
      Ateisti on ikävä ihminen ,joka kokee äkkikauheuden.

      • Anonyymi

        Et sitten tiennyt, mitä ateismi on?

        Ateisti tai nykyään yksinkertaisesti "uskonnoton", ei ole lainkaan kiinnostunut mistään jumalista. Niinku nuoriso sanoo: EVVK.

        Uskonnoton ihminen ei kipuile älyttömien ja hörhöuskomusten kanssa. Enkelit ja tontut tai noidat ei niinku kiinnosta koska ne voi jättää lapsille tai skitsofreenikoille tai toivottomaan toivoon uskoville.

        Jo se että maailma on täynnä eri uskontoja on vahva tieto siitä, että mikään niistä ei ole oikeassa.

        Uskonnoton on siis rauhallisin mielin itsensä kanssa sinut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten tiennyt, mitä ateismi on?

        Ateisti tai nykyään yksinkertaisesti "uskonnoton", ei ole lainkaan kiinnostunut mistään jumalista. Niinku nuoriso sanoo: EVVK.

        Uskonnoton ihminen ei kipuile älyttömien ja hörhöuskomusten kanssa. Enkelit ja tontut tai noidat ei niinku kiinnosta koska ne voi jättää lapsille tai skitsofreenikoille tai toivottomaan toivoon uskoville.

        Jo se että maailma on täynnä eri uskontoja on vahva tieto siitä, että mikään niistä ei ole oikeassa.

        Uskonnoton on siis rauhallisin mielin itsensä kanssa sinut.

        Olet aivan oikeassa. On vain harvoja ateisteja, jotka uhraavat koko elämänsä ja kaiken aikansa uskovien kristittyjen pilkkaamiseen ja taisteluun uskontoja vastaan. Minä olen sellainen ateisti, vaikka en käytäkään mielelläni itsestäni nimeä ateisti: olen antiteisti ja ignostikko, paljon ateisteja älykkäämpi ja heidän yläpuolellaan!

        Suurin osa ateisteista on uskonnottomia ihmisiä, joita uskonnot ja uskovaiset tai edes ateismi eivät kiinnosta pätkääkään. He eivät tuhlaa aikaansa tällaisilla foorumeilla ja arkielämässä he karttavat kaukaa tilanteita, joissa ateistit ja uskovaiset väittelevät keskenään. He pitävät hauskaa täysin vapaina ateismin ja uskontojen kahleista, jotka molemmat perustuvat uskoon eikä tietoon.

        Agnostikot ovat ihan perseestä. Pitävät mahdollisena luomisen ja jumalten olemassa olon. Vedin kerran Agnoskepon alta kölin, kun älytin sitä mennen tullen. Se on typerä agnostikko, joka rohkeni kerran arvostella minua sen vuoksi, että provoilen ja kaappaan nikkejä: häiriköin ja trollaan palstalla 24/7. Onneksi skepo tuli pian järkiinsä ja on tukenut trollin tehtävääni sen jälkeen avoimesti ja runsaasti. Pojot siitä!

        - Höpsistä -


    • Anonyymi

      Kyllä minua kaikki humanoidit rakastaa!

    • Anonyymi

      Jumala voi rakastaa vain jos Häneen uskoo. Jos ei usko Häneen, Jumala ei valitettavasti voi pelastaa ihmistä.

      • Anonyymi

        Sinua tosin ei enää voi kukaan pelastaa. Hukka sinut perii.


      • Anonyymi

        Olet väärässä kuten aina. Jumalalle jokainen ihminen on yhtä arvokas ja rakas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet väärässä kuten aina. Jumalalle jokainen ihminen on yhtä arvokas ja rakas.

        Jos et voi määritellä tarkoin sitä kuka, mikä tai millainen tämä sinun jumalasi on, niin turhaan siinä palstaripuloit. Jatketaan keskustelua sitten, kun pystyt sen tekemään.

        t. avaaja

        - Ignostikko -


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos et voi määritellä tarkoin sitä kuka, mikä tai millainen tämä sinun jumalasi on, niin turhaan siinä palstaripuloit. Jatketaan keskustelua sitten, kun pystyt sen tekemään.

        t. avaaja

        - Ignostikko -

        Kuulehan Igno-bebis, älä herjaa kanssaihmistäsi. Minulle jokainen ihminen on todella yhtä arvokas ja rakas - paitsi ne "uskovaiset" jotka ovat tehneet itsestään itselleen epäjumalan. Heitä kohtaan olen armoton.


      • Anonyymi

        Jumala voi rakastaa vain jos Häneen uskoo. Jos ei usko Häneen, Jumala ei valitettavasti voi pelastaa ihmistä.

        Väärin..Jumala rakastaa kaikkia Luotujaan,olit ateisti,homoseksuaali yms.
        Kyllä Jumala Rakastaa meitä kaikkia samalla tavalla.
        Nyt se tuntuu oudolta ihmisestä, mutta Rakkaus ja kaipuu voittaa.
        Olet ateisti tai ihan mikä vaan,kunhan Rakkauden tunnet,niin sinua rakastetaan !!
        Ihmisiä on ,niin erillaisia ja kohtaloita on niin paljon..
        Jokaisella on sinulla ja minulla on suojelusenkeli..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala voi rakastaa vain jos Häneen uskoo. Jos ei usko Häneen, Jumala ei valitettavasti voi pelastaa ihmistä.

        Väärin..Jumala rakastaa kaikkia Luotujaan,olit ateisti,homoseksuaali yms.
        Kyllä Jumala Rakastaa meitä kaikkia samalla tavalla.
        Nyt se tuntuu oudolta ihmisestä, mutta Rakkaus ja kaipuu voittaa.
        Olet ateisti tai ihan mikä vaan,kunhan Rakkauden tunnet,niin sinua rakastetaan !!
        Ihmisiä on ,niin erillaisia ja kohtaloita on niin paljon..
        Jokaisella on sinulla ja minulla on suojelusenkeli..

        >>Jumala ei valitettavasti voi pelastaa ihmistä.

        Emme me mielikuvitusjumalaltasi pelastusta kaipaa :)


    • Anonyymi

      Eikös se riitä, että maahiset suojelee?

    • Anonyymi

      Miksi ateistit haluaisivat, että jokin sellainen, jota ei ole olemassa, rakastaisi heitä?

      • Anonyymi

        Ateistit eivät varmaankaan halua, että kukaan rakastaisi heitä.


    • Anonyymi

      Hyttysten rakkaus voittaa jumalan rakkauden.

    • Anonyymi

      "...ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät." (Hb 11)

      Tuossa sanotaan, että kristityt uskovat Jumalaan vain palkinnon toivossa.

      Kaiken he tekevät ansaitakseen teoillaan iankaikkisen elämän.

      Kristityt elävät siis vastoin sitä, mitä Paavali opetti uskon kautta vanhurskaaksi tulemisesta, mutta minäpä vääristelenkin tahallani kristittyjen opetusta ja Raamatun kirjoituksi tulkitsemalla niitä tarkoituksella väärin.

      Tuossa ei nimittäin ole mitään ristiriitaa. Vanhurskaaksi tullaan Paavalin teologian mukaan uskomalla evankeliumi: siihen ei vaadita tekoja, pelkkää uskoa eli totena pitämistä. Tätä sitten tosin seuraavat teot, joiden kautta osoitetaan että ollaan vanhurskaita ja niiden tekojen eli pyhityksen kautta sitten ansaitaan iankaikkinen elämä, jos pysytään lujina uskossa loppuun saakka. Muuten hukka perii.

      Näin pelastus on Paavalin mukaan yksin armosta (siis: teoista) ja uskosta (vanhurskautuminen). Jaakob sanoo tästä, että usko vaikuttaa yhdessä tekojen kanssa ja niin ihminen osoittaa olevansa vanhurskas, jos elää Jumalan tahdon mukaan. Yhtä kaikki: vanhurskaaksi tullaan ilman tekoja uskon kautta, mutta sielut pelastuvat hyvien tekojan ja pahan karttamisen ansiosta, sillä Jumalan armo ei vaikuta tätä vastoin ihmisen tahtoa.

      Niinpä jokainen on oman onnensa seppä myös Raamatun mukaan. On vain ensin uskottava evankeliumi ja sitten pirusti pinnisteltävä ja ponnisteltava hyvän tekemiseksi ja kiellettävä omat luonnolliset mielihalut kuten kakkoseen tuuppaaminen ja suihinotto sekä naapurin muijan halujen tyydyttäminen.

      Jotta semmosta teologiaa.

    • Anonyymi

      Minulla on olohuoneessani toteemi, jonka nupissa lukee: Jeesus. Minä rakastan Jeesusta ja Jeesus rakastaa minua. On tämä tosi kivaa, voi jee :)

      • Anonyymi

        ''Minulla on olohuoneessani toteemi, jonka nupissa lukee: Jeesus.''
        Ettei vain olisi dildo.


    • Anonyymi

      Miksi uskoa, jos ei asia ole totta? Eihän se uskominen muuta asiaa, ei valhetta todeksi eikä totta valheeksi. Usko on vain uskoa johonkin, ei mitään muuta.

    • Anonyymi

      Jumala rakastaa jokaista ihmistä. Olis täysin absurdia, jos ketju katkeaisi. Rakkaus näkyy vanhemmissamme ja edelleen meissä. Ketju ei katkea.

    • Anonyymi

      Koska usko on järjetöntä, on järjen käyttä uskossa ankarasti kiellettyä.
      Seuraukset ovat näkyviä ja ikäviä.

    • Anonyymi

      Jumala eli taivaallinen Ämmä rakastaa vain itseään.

    • Anonyymi

      Sitten täällä on ihmisiä, jotka ihmettelevät miksi käytetään taruolentoja kuvaamaan teististä idiotismia parhaimmillaan.

      Mitä samaa voikaan olla, jos uskoisi ihan kaiken varalta keijuihin kuin uskoisi jumalaan? Voisiko olla yhtä selvä määritelmä ja todisteet sen/niiden olemassaoloon.

      Onko se aloittajan jumala niin heikko ettei muuten saa yhteyttä jollei siihen usko? Ilmankos se vaatiikin palvomista, koska muuten häviää olemasta kuten niin monet muut jumalatkin.

    • Anonyymi

      Jumala rakasti. Kertakaikkisesti.

    • Anonyymi

      Ei Jumala ketään rakasta. Jumalaa ei ole olemassa todellisessa aikuisten maailmassa.

    • Anonyymi

      Miten jumalan rakkaus näkyy uskovaisissa?

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      176
      1319
    2. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      311
      1050
    3. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      144
      994
    4. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      23
      977
    5. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      96
      862
    6. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      225
      844
    7. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      59
      835
    8. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      84
      808
    9. Nyt olis hyvä hetki tavata ja jutella

      Entinen parisuhde on paketoitu, ja nyt olisin vapaa mies sinun käyttöösi. Vieläkö tahdot mua? Aikaa on mennyt liikaa, mu
      Ikävä
      51
      758
    10. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      122
      742
    Aihe