Moro. Miä oon suhteessa miehen kanssa jolla on ADHD. Ei olla oltu vielä kauhean kauan ja vasta nyt oon huomannut miten tää häneen vaikuttaa. Ei kestä kovaa meteliä ja sulkeutuu sitten jonnekin nurkkaan istumaan ja yrittää rauhoittua. Mitä minä voin siinä tilanteessa tehä? Voinko mä olla jotenkin hänelle avuksi/yrittää rauhoittaa tai jotain. Auttakaa!
Mitä teen?
2
158
Vastaukset
- Anonyymi
Voisit varmaan kysyä häneltä itseltään mitä hän toivoo sinun tekevän.
Jos hän toivoo sinun läsnäoloasi hän varmaan sanoo sen, ja jos ei, anna hänen rauhoittua rauhassa.
Kysymällä ja puhumalla asiat selviää!- Anonyymi
Mutta tähän kuitenkin iso mutta. Kyseisessä tilanteessa kun vetäytyy yksin niin nurkkaan niin anna olla ihan yksin. Älä edes katso häneen päin vaan anna olla niin kauan omassa rauhassa kunnes hän itse tulee sieltä nurkasta pois. Mulla on samaa ongelmaa. Aivot menevät hälinässä ylikuormittuneeseen tilaan ja pienikin lisä ärsyke pahentaa tilannetta. Pitää siis saada olla hetki ihan itekseen. Ota asia puheeksi myöhemmin.
Lisä vinkkinä voisin ehdottaa tulevaisuutta ajatellen että vältä viemistä häntä tilaisuuksiin ja paikkoihin missä on tiedossa hälinää ja ihmispaljoutta. Vaikka normaalista ihmisestä sosiaalliset tilaisuudet ovat mukavaa ajan vietettä niin ADD:stä kärsivälle se voi olla tuskaa. Ja tästä syystä moni vetää meluisassa baarissa itsensä ihan tolkuttomaan humalaan kun pienessä seurassa selviää parilla oluella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1692607Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482387Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1021082- 64901
- 65849
Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a19737Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274727Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait212722Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies86720Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22678