Meidän 8,5 vuotias marsu on mököttänyt koko päivän mökissään! Eilen keskipäivällä hän teki samaa mutta ajattelin että hän olisi ehkä vain väsynyt. Nyt huomasin että marsun takapäästä tulee välillä hiukan verta eikä tämä syö tai juo melkein yhtään..!!! Nostin marsun pari kertaa pois häkistä eikä hän pannut vastaan niinkuin yleensä. Eläinlääkärissä käytiin muutama viikko sitten talipatin takia ja lääkäri siinä tutki myös koko marsun tunnustellen myös sisuksia. Silloin hän sano että mummo oli todella hyvä kuntoinen noin vanhaksi eikä mitään ongelmia löytynyt. Mulla ei ole mahdollista viedä tätä marsua tänään lääkäriin ja viikonloppuna taas ei pääse. Pystynkö kotona tekemään mitään marsun avuksi? Alan nyt heti tekemään tälle velliä pakko syöttöä varten. Jos teillä on jotain kokemuksia samankaltaisista jutuista, Kertokaa.
Marsu ei liiku, syö tai juo!
3
903
Vastaukset
- Anonyymi
Tänään marsu oli aivan samanlainen paitsi että tämä horjuu kun liikkuu eikä mummeli liiku kyllä melkein yhtään. Vanhemmat sitä mieltä että ei olla menossa eläinlääkäriin koska marsu on niin vanha ja eläinlääkäri ei kuullemma voi muuta kun lopettaa. Itse oon eri mieltä mutta näin lapsena en pysty viedä itse...
- Anonyymi
Noh, voit kertoa vanhemmille, että eläinsuojelulaki vaatii eläinlääkärille menoa tai asianmukaista lopetusta eläimille, jotka apua tarvitsevat. Eläinsuojelulain rikkominen on tietenkin laitonta, joten vanhempasi ovat kaulaansa myöten lirissä, jos asiasta eteenpäin ilmoitetaan. Jollei tällainen "pikkujuttu" kiinnosta vanhempiasi, niin antakaa olla tasan viimeinen elukka, jonka otatte rääkättäväksenne. Elukat ovat tuntevia olentoja, joiden on laitonta antaa kärsiä ja kuolla itsekseen pois kituen. Eli kyllä sinne lekurille on vain mentävä ja välittömästi, siitä ei pääse mihinkään.
- Anonyymi
Ikävä kyllä eläinlääkäriä se tarvitsisi. Vaikka kyseessä olisikin tapaus että lääkäri ei voi muuta kuin lopettaa, jota marsu ei välttämättä ole voi olla että sillä onkin jokin jonka voi parantaa, niin on eläinsuojelulain vastaista evätä siltä lääkärissä käynti =/ koska se kärsii.
Yritä vielä puhua asiasta vanhempiesi kanssa asiallisesti, tuskin hekään haluavat että marsu joutuu ylenpalttisesti kärsimään, se menee jo eläinrääkkäyksen puolelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1354625- 1643821
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1123550Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia432881- 1361816
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta401628Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk261269Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi211241Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?431184Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌231183