Suurin osa Thaimaalaisista asuu Thaimaassa ja haluaa asua Thaimaassa, eikä heitä edes kiinnosta mikään Suomi.
Monien mielestä se on liian kylmäkin.
Thaimaa on ihan hyvä maa asua, miljoonien mielestä paras.
Minunkin mielestäni paras, siksi asunkin täällä Thaimaassa.
Miksi paras tai ainakin parempi, on tietysti jokaisen omista henkilökohtaisista syistä perusteltavissa.
Omalta kohdaltani vaikuttavia tekijöitä on taloudenhoito ja omaisuudenturva, johon ei vaikuta Suomen verottaja kuten aiemmin.
Normaalit perhe-elämään ja asumiseen liittyvät kustannukset edullisempia, eli samalla rahalla Suomeen verratessa saa enemmän.
Pidän Thaimaan ilmastosta räntäsadetta enemmän.
Täällä ihmisten luonnetta ei voi edes verrata Suomalaiseen katkeraan ja kateelliseen luonteenpiirteeseen ainakaan minun läheisteni osalta, vaikka toisaalta Thaimaalaisesta luonteesta Suomen Savon julkaisuista voi paljonkin näkemyksiä lukea, joista jotkut jopa oikeitakin.
Kehitysmaaksikin jotkut Thaimaata nimittää Suomen näkökulmasta, mutta onhan vallallaan Suomen ajautuminen tilaan, jota ei voi kutsua ainakaan kehitykseksi.
Suomeen verratessa on toki totta, että täällä Thaimaassa moni asia on huonommalla tolalla, kuin Suomessa, mutta runsaasti on myös asioita hoidettu siten, että vertailussa Suomi jää kauaksi taakse.
Pahoittelen palsta-aktiiveille, että en ole kiinnostunut Suomen Pattayanmatkailijoiden Amalioista, kijuista, Niuvoista, tupeista, viherkommareista, marjanpoimijoista, mamuista ja muista Suomessa asuvien Suomalaisten mielenkiinnoista Pattayan matkailua kohtaan.
SUURIN OSA THAIMAALAISISTA ASUU THAIMAASSA.
30
54
Vastaukset
- Anonyymi
Olipas suuri viisaus.
No kiitos kommentista.
Luin tuossa Neidin näkemyksen maailmalta ja hän totesi kutsuvansa lapsensakin mahdollisesti tänne Thaimaahan, joten emme ole kaikista asioista erimieltä.
Tosin minä en aikaani viitsi käyttää maailman asioiden käsittelyyn Neidin tavoin, joten hän sen tehköön koska kiinnostunut aiheestaan.
Koronasta ja sen vaikutuksista täällä Thaimaassa sen verran, että olemme osallistuneet varsin suurella panoksella usean ihmisen ahdingon auttamiseen, että en viitsi aiheesta lähteä keskustelemaan henkilöiden kanssa, jotka on ostanut Pleikan ajankulukseen ja irtisanonut työntekijänsä itse anoen työttömyyskorvauksia yrittäjänä Suomessa.- Anonyymi
Niinpä.
- Anonyymi
Hesan prinssi vauhdissa.
Useiden kirjoitusten ja kopioiden vääristelty yhdistelmä ja takki on taas kääntynyt.
Välillä haukut Thaimaata oikein urakalla katkeraan sävyyn ja nyt taas ylistät. Vielä eilenhän se oli resupettereiden maa. Mentorisi numba on erimieltä kanssasi ja kirjoitti näin:
"Thaimaassa on mielestäni kolme vakavaa ongelmaa...
1. Farangien ihmisoikeudet, tämä on iso ongelma hua hinissä on sattunut muutama tapaus jossa hyvin iäkkäälle yli 80 vuotiaalle ei ole vakuutusyhtiö myöntänyt sattuneesta syystä terveysvakuutusta, ja he ovat joutuneet poistumaan maasta vaikka on täällä talot ja asumishistoriaa 20-30 vuotta.. Tässä loukataan selkeästi omistus ja ihmisoikeuksia.
2. Kulkukoirat ja muut öllliäiset, koiralaumat on erittäin vaarallisia ja niitä on paljon vähän joka paikassa, jos ajat polkupyörällä saat lähes varmasti koiralauman jossain vaiheessa perääsi, lisäksi koirat ovat saattaneet hengiltä muutamia lapsia tai ainakun vakavasti vammautua.
3. Liikenne, tämän maan liikenne on ihan perseestä, ja kuuluu maailman viiden vaarallisemman joukkoon"
Sinulla on siis paremmat ihmisoikeudet siellä sinun Thaimaassa kuin numban Thaimaassa. Sinun Thaimaasi tosin sijaitsee Kehä Kolmosen lähettyvillä palvelutalossa.En ota kantaa kirjoituksiisi joissa yhdistelet eri henkilöiden kirjoituksia maustaen niitä omillasi Savolaiseen perustapaan saadaksesi irvailla.
Minä olen asioista omaa mieltäni eikä niitä mielipiteitäni sinun muutoksesi muuta.
Meillä on se kuitenkin se ero että sinä esität mielipiteitäsi Thaimaasta sieltä Suomesta ja minä täältäThaimaasta, joten ainakin minä asetan sinun irvailusi omaan arvoonsa.
- Anonyymi
"Suurin osa Thaimaalaisista asuu Thaimaassa ja haluaa asua Thaimaassa, "
Kaverihan on oikea järjen jättiläinen...- Anonyymi
Suurin osa suomalaisista asuu Suomessa ja haluaa asua Suomessa, eikä heitä edes kiinnosta mikään Thaimaa. Monien mielestä se on liian kuumakin. Suomi on ihan hyvä maa asua. Joidenkin mielestä paras.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa suomalaisista asuu Suomessa ja haluaa asua Suomessa, eikä heitä edes kiinnosta mikään Thaimaa. Monien mielestä se on liian kuumakin. Suomi on ihan hyvä maa asua. Joidenkin mielestä paras.
laiffilan isännän lomat loppu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
laiffilan isännän lomat loppu
Eilen sinua kehoitettiin taas kerran lopettamaan lapsellinen satuilu ja valehtelu. Jatkat kuitenkin sitkeästi aina vaan haave-elämääsi. Ei riitä että sinulla on lukuisia sivupersoonia, vaan lisäksi vielä sinulla on sivuhaave-asuinpaikkoja, joihin liikut ajatuksen voimalla salamannopeasti.
Sitten sinulla on vielä lisäksi mielikuvitus-omaisuus, vaimo, poika, ura ja miljoonat.
Onko yhtään mikään sinussa totta? Epäilen ihan vakavissani ettet tiedä omaa sukupuoltasikaan. Nimesi kai vielä muistat? Onko se tytön vai pojan nimi ja millä vuosikymmenellä se oli suosittu nimi? Jokin Jorma-Annikki sopisi hyvin taiteilija-nimeksesi. Anonyymi kirjoitti:
Eilen sinua kehoitettiin taas kerran lopettamaan lapsellinen satuilu ja valehtelu. Jatkat kuitenkin sitkeästi aina vaan haave-elämääsi. Ei riitä että sinulla on lukuisia sivupersoonia, vaan lisäksi vielä sinulla on sivuhaave-asuinpaikkoja, joihin liikut ajatuksen voimalla salamannopeasti.
Sitten sinulla on vielä lisäksi mielikuvitus-omaisuus, vaimo, poika, ura ja miljoonat.
Onko yhtään mikään sinussa totta? Epäilen ihan vakavissani ettet tiedä omaa sukupuoltasikaan. Nimesi kai vielä muistat? Onko se tytön vai pojan nimi ja millä vuosikymmenellä se oli suosittu nimi? Jokin Jorma-Annikki sopisi hyvin taiteilija-nimeksesi.Kerää Neiti pottis ja tule tutustumaan, mutta sen aikaa kun taiteilet pa:na haaveilluuioelämääsi niin pidä puutarhaasi ja polskuttele varvasaltaassasi fanittaen itseäsi vaikka laiffina kommentoiden kaikkea maailmalla tapahtuvaa.
- Anonyymi
SENSSU kirjoitti:
Kerää Neiti pottis ja tule tutustumaan, mutta sen aikaa kun taiteilet pa:na haaveilluuioelämääsi niin pidä puutarhaasi ja polskuttele varvasaltaassasi fanittaen itseäsi vaikka laiffina kommentoiden kaikkea maailmalla tapahtuvaa.
Maailman asiat eivät ilmeisimmin kosketa sinua? Kyllä ne muita koskettaa. Kuvassa likainen varvas vaan ei minkään neidin varvas. Sataa sataa ropisee. https://aijaa.com/2OVTK4
Terveisiä vaan hoitohenkilökunnallesi Suomeen. Ei täällä missään rahoissa kieritä, mutta toimeen tullaan ihan hyvin ja voin helposti realisoida Suomesta omaisuutta tarvittaessa. Ei ole ongelmia eikä tarvi haaveilla mistään. Suotta sinä täällä Pattayasta haaveilet. Ei siellä ole mitään tekemistä kellään tällä hetkellä. Syssymmällä sitten. - Anonyymi
SENSSU kirjoitti:
Kerää Neiti pottis ja tule tutustumaan, mutta sen aikaa kun taiteilet pa:na haaveilluuioelämääsi niin pidä puutarhaasi ja polskuttele varvasaltaassasi fanittaen itseäsi vaikka laiffina kommentoiden kaikkea maailmalla tapahtuvaa.
Kaveri on päivystänyt matkailupalstaa 10 vuotta vuorokaudet läpeensä ja tänään syttyi lamppu: thaimaalaiset asuvat thaimaassa !!
Anonyymi kirjoitti:
Maailman asiat eivät ilmeisimmin kosketa sinua? Kyllä ne muita koskettaa. Kuvassa likainen varvas vaan ei minkään neidin varvas. Sataa sataa ropisee. https://aijaa.com/2OVTK4
Terveisiä vaan hoitohenkilökunnallesi Suomeen. Ei täällä missään rahoissa kieritä, mutta toimeen tullaan ihan hyvin ja voin helposti realisoida Suomesta omaisuutta tarvittaessa. Ei ole ongelmia eikä tarvi haaveilla mistään. Suotta sinä täällä Pattayasta haaveilet. Ei siellä ole mitään tekemistä kellään tällä hetkellä. Syssymmällä sitten.Kyllä maailman asiat koskettaa mutta tapa niitä käsitellä Pattayan matkailupalstalla ei kiinnosta.
Minä sateen sattuessa valitsen auton, mutta onhan tuokin elämys.Anonyymi kirjoitti:
Kaveri on päivystänyt matkailupalstaa 10 vuotta vuorokaudet läpeensä ja tänään syttyi lamppu: thaimaalaiset asuvat thaimaassa !!
Niin mutta aatteleppa että laiffi on eläny junttilassa koko elämänsä ja eilen oivalsi suomalaisten asuvan suomessa, se vasta oivallus sanon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Terveisiä vaan hoitohenkilökunnallesi Suomeen. Ei täällä missään rahoissa kieritä, mutta toimeen tullaan ihan hyvin ja voin helposti realisoida Suomesta omaisuutta tarvittaessa. Ei ole ongelmia eikä tarvi haaveilla mistään. Suotta sinä täällä Pattayasta haaveilet. Ei siellä ole mitään tekemistä kellään tällä hetkellä. Syssymmällä sitten.Nää on just hyviä...." voin helposti realisoida suomesta omaisuutta tarvittaessa"
Mula sama homma jos raha meina loppuu. Myyn joko yhden kuudesta omistamastani kerrostalosta, kolomesta kauppakeskuksesta, tai siten myyn keskellä helsinggiä olevat tontini jolleen rakenusyhtymälle tai harkimon hartsale. Onko kysytävää, että milä mä elan tääl taikuisa?? - Anonyymi
"Kaverihan on oikea järjen jättiläinen..."
Juu, ei tuota kuka tahansa olisi huomannut. Mistä lienee ottanut selvää thaimaalaisten asuinpaikoista?
- Anonyymi
Niin minä nyt vaan tarkoitin ettei ole mitään hävettävää siinä että asuu Suomessa ja jopa tykkää siitä. Sanoin myös sen että ei myöskään ole mitään kehuskeltavaa siinä jos asuu Thaimaassa, eikä hävettävää. Asuinpaikka ei tee kenestäkään parempaa eikä onnellisempaa ihmistä kuin jostakin toisesta. Siksi tuollainen kehuskelu tai kadehtiminen on ihan turhaa. Minä olen onnellinen siellä missä läheiseni ovat ja olen onnellinen kun he ovat onnellisia. En elä vain itselleni. Se ei ole paikasta riippuvaista.
Sisätiloissa netissä voi olla vaikka pohjoisnavalla iglussa.
Kyse ei siis ole paikasta, vaan siitä mitä siellä tekee ja kenen kanssa. Naurettavin kehuskelun aihe on kehua "olevansa jo täällä" tarkoittaen S24 Pattayan palstalla oleskelua. Minäkin olen jo täällä. Vantaalla töissä.
laiffila - Anonyymi
Minäkin asuisin mieluummin Thaimaassa kuin Suomessa.
Suomessa on ihan liian kylmää ja synkkää.Mä olen jo täällä kylmähuoneessa maleksimassa ikkuna verhot kiinni. Tulee muuten kuuma ikkunasta. On tosi siistiä olla jo täällä voin vakuuttaa ja wifiä piisaa on varaa siihen kyllä.. ja riisiin. Onk mun muijaa näkynny? Lähti ostamaan tammi kuussa savukkeita eikä oo tullu takasi. Ihmettelen ku ei se ees polta. Miks se pakkas laukun kauppa matgaa varten??
On mukavaa lukea ja huomata että olemme erimieltä jostain asioista se on jopa suotavaa... Olen muutaman kerran kertonut että Thaimaassa on paljon hyvää ja vielä enemmän ei niin hyvää, riippuu katselukulmasta... ja siitä miten on elämänsä elänyt, onko pitkään asunut maassa, ollut thaikun kanssa parisuhteessa, ei tämä mikään ihanneyhteiskunta ole varsinkin jos asiaa katsoo valtaosan thaimaan asukkejen silmin, vaikka vaimoni sukulaisten, elämä ei ole kovinkaan hääppöstä, tai hänen vanhempien näkökulmasta, mutta vertaan sitä omaan elämääni, vaimon sukulaiset ovat ihan tyytyväisiä.
Minä olen kirjoittanut että Thaimaa on kehitysmaa, ja on sitä vielä pitkään, mutta thaimaan bkt on noussut suhteessa huomattavasti enemmän kuin Suomen bkt viimeisen 30 vuoden aikana, eli käytännössä ihmisten elintaso on noussut vaikka valitettavasti omaisuus on yhä enemmän keskittynyt jo ennestään rikkaille, mutta niinpä se on Suomessakin.
Edelleenkin pidän vakavana ongelmana thaimaan farangien kohtelua, thaimaassa, siinä on paljon tekemistä, toinen on liikenne jos saisin päättää ottaisin kaikilta thaikuilta ajokortin pois ja sen saisi takaisin vain autokoulun käymällä, turistifarangi ei saa ajaa mopoa täällä lainkaan, eikä oikeastaan autoakaan... kunnes on tavalla tai toisellla todistunut osaamisensa. ja kortitta ajoon paljon enemmän sakkoa kuin 400b,
purnataan sitten vielä näistä koirista niille pitää tehdä jotain, niitä on yksikertaisesti liian paljon...
Tuo pävälämpötila on välillä liian kuumaa, sekin on selviö mutta olen käsittänyt että sillä pohjoisessa tilanne on suht. sama kuin Suomessa kuumina kesäpäivänä, täällä on kuumempi...- Anonyymi
Maassa maan tavalla ja rutinat pois. Yksikään farangi ei ole vastuussa Thaimaan politiikasta, epäkohdista eikä lämpötiloista. Jos haluaa asua ja viihtyy niin hyvä niin! Jos taas ei viihdy niin on aivan vapaa lähtemään muualle. Itseä tökkinyt tässä keväällä koronan lisäksi vain kuumuus. En muista näin kuumaa kevätkesää. Se rajoittaa ulkona liikkumista ja kulkuneuvoksi joutuu ottamaan auton kun mieluiten liikkuisin mopolla. Koronahan ei ole yksin Thaimaan ongelma ja Thaimaa on tästä selvinnyt kunniakkaasti toistaiseksi. Yksi ratkaisu kuumuuden paremmin kestämiseen on parempi aerobinen kunto. Kevennettävää on itelläkin tuollainen 15-20 kiloa. Tykkään eläimistä mutta en voi sietää vihaisia koiria. Päästän sellaisen päiviltä aina sopivan tilaisuuden tullen. Se on suurpetojen määrän rajoittamista samaan malliin kuin Suomessa rajoitetaan susien ja karhujen määrää.
Kyllä thaimaalainenkin monottaa ja kivittää koiria, mutta henkeä ne ei niiltä mielellään ota.
SS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maassa maan tavalla ja rutinat pois. Yksikään farangi ei ole vastuussa Thaimaan politiikasta, epäkohdista eikä lämpötiloista. Jos haluaa asua ja viihtyy niin hyvä niin! Jos taas ei viihdy niin on aivan vapaa lähtemään muualle. Itseä tökkinyt tässä keväällä koronan lisäksi vain kuumuus. En muista näin kuumaa kevätkesää. Se rajoittaa ulkona liikkumista ja kulkuneuvoksi joutuu ottamaan auton kun mieluiten liikkuisin mopolla. Koronahan ei ole yksin Thaimaan ongelma ja Thaimaa on tästä selvinnyt kunniakkaasti toistaiseksi. Yksi ratkaisu kuumuuden paremmin kestämiseen on parempi aerobinen kunto. Kevennettävää on itelläkin tuollainen 15-20 kiloa. Tykkään eläimistä mutta en voi sietää vihaisia koiria. Päästän sellaisen päiviltä aina sopivan tilaisuuden tullen. Se on suurpetojen määrän rajoittamista samaan malliin kuin Suomessa rajoitetaan susien ja karhujen määrää.
Kyllä thaimaalainenkin monottaa ja kivittää koiria, mutta henkeä ne ei niiltä mielellään ota.
SSKun täräyttää koiraa nyrkin kokoisella kivellä kylkeen niin alfan paikka laumassa vaihtuu. Pahin vaihtoehto on juosta karkuun tai vielä pahempi jäädä makaamaan paikalleen.
- Anonyymi
Moi Numball!
Erittäin hyvin kirjoitat taas. Tai siis... Voin pitkälti allekirjoittaa kirjoittamasi.
Hieman ihmettelen tätä, että et enemmän puutu ystäväsi(?) Senssun häiriköintiin täällä.
Koirista: muistan sinun kirjoittaneen jotain... että et ole pelkästään "ns." harrastelija, vaan sinulla kokemusta on myös Suomen puolustusvoimien koirista ja etenkin Dopermanneista.
Minun mielestä Thaimaassa koirista aiheutuu pitkälti ongelmia vain siksi, että niitä ei pidetä kiinne vaan annetaan juoksennella vapaana ilman että niistä kukaan läheinen ottaisi vastuuta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moi Numball!
Erittäin hyvin kirjoitat taas. Tai siis... Voin pitkälti allekirjoittaa kirjoittamasi.
Hieman ihmettelen tätä, että et enemmän puutu ystäväsi(?) Senssun häiriköintiin täällä.
Koirista: muistan sinun kirjoittaneen jotain... että et ole pelkästään "ns." harrastelija, vaan sinulla kokemusta on myös Suomen puolustusvoimien koirista ja etenkin Dopermanneista.
Minun mielestä Thaimaassa koirista aiheutuu pitkälti ongelmia vain siksi, että niitä ei pidetä kiinne vaan annetaan juoksennella vapaana ilman että niistä kukaan läheinen ottaisi vastuuta.Huomenta vaan, nukuttipa hyvin... en katso olevani mitenkään oikaisuvelvollinen itseäni vanhempiin, Senssu saa minun puolesta kirjoittaa mitä parhaaksi katsoo, toki jokainen voinee järkeä käyttää avauksiinsa, enkä tällä tarkoita Senssua.
En ole koskaan ollut kauheesti kiinnostunut koirista, et tiedä niistä mitään muutakuin lapsena oli yksi collie joka jäi autonalle, aikuisena yksi lyhytkarvainen collie joka menehtyi vanhuuteensa, sekä täällä ollut muutama koira, toinen katosi toinen jäi autonalle, luopuminen niistä on hankalaa, etten viitsi niitä enää ottaa... noita kadullamajailevia koiria ruokin tarpeen mukaan.
Koira tilanne on tällä täysin karannut hanskasta, koira on laumaeläin joka on jalostettu sudesta, eikä tarvita paljon kun se palaa takaisin normi elintapoihinsa, ja täällä thaimaassa ollaan jo pitkällä tuolla tiellä, niiden lisääntymistä pitää syystä rajoittaa voimatoimin... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomenta vaan, nukuttipa hyvin... en katso olevani mitenkään oikaisuvelvollinen itseäni vanhempiin, Senssu saa minun puolesta kirjoittaa mitä parhaaksi katsoo, toki jokainen voinee järkeä käyttää avauksiinsa, enkä tällä tarkoita Senssua.
En ole koskaan ollut kauheesti kiinnostunut koirista, et tiedä niistä mitään muutakuin lapsena oli yksi collie joka jäi autonalle, aikuisena yksi lyhytkarvainen collie joka menehtyi vanhuuteensa, sekä täällä ollut muutama koira, toinen katosi toinen jäi autonalle, luopuminen niistä on hankalaa, etten viitsi niitä enää ottaa... noita kadullamajailevia koiria ruokin tarpeen mukaan.
Koira tilanne on tällä täysin karannut hanskasta, koira on laumaeläin joka on jalostettu sudesta, eikä tarvita paljon kun se palaa takaisin normi elintapoihinsa, ja täällä thaimaassa ollaan jo pitkällä tuolla tiellä, niiden lisääntymistä pitää syystä rajoittaa voimatoimin...Tuosta sinun lausesta on samaa ja erimieltä, "Minun mielestä Thaimaassa koirista aiheutuu pitkälti ongelmia vain siksi, että niitä ei pidetä kiinne vaan annetaan juoksennella vapaana ilman että niistä kukaan läheinen ottaisi vastuuta." Ongelma ei taida olla siitä ettei kukaan ottaisi vastuuta vaan lähinnä siitä että koirat annetaan lisääntyä rajoittamattomasti, joka johtaa tuohon ongelmaan, ei ole tarpeeksi ihmisiä ottamaan niistä vastuuta.
Purnaanpa vielä tuosta liikenteestä, aina silloin tällöin tulee eteen tilanne jolloin u-turn paikalle jossa olen tekemässä u-käännöstä, viereen vasemmalle puolelle ajaa toinen kulkupeli mopo on siellä yleinen se ei paljon haittaa, mutta kun on iso kokoinen auto tämä tekee tuosta u-turnista varsin hankalan, en oikein muutenkaan pidä noista u-turn paikoista olen joutunut työni puolesta matkustelemaan paljon, enkä ole missään toisessa maassa moisia edes nähnyt, thaikuilla on muutenkin lyhyt pinna, eikä tuo ainakaan paranna sitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomenta vaan, nukuttipa hyvin... en katso olevani mitenkään oikaisuvelvollinen itseäni vanhempiin, Senssu saa minun puolesta kirjoittaa mitä parhaaksi katsoo, toki jokainen voinee järkeä käyttää avauksiinsa, enkä tällä tarkoita Senssua.
Koira tilanne on tällä täysin karannut hanskasta, koira on laumaeläin joka on jalostettu sudesta, eikä tarvita paljon kun se palaa takaisin normi elintapoihinsa, ja täällä thaimaassa ollaan jo pitkällä tuolla tiellä, niiden lisääntymistä pitää syystä rajoittaa voimatoimin...Moi taas Numball!
Kirjoitat - "en katso olevani mitenkään oikaisuvelvollinen itseäni vanhempiin, ".... Tämä nyt ei oikein aukene minulle, anteeksi.
Elikkäs tulkitsen asian nyt niin, että sekoitan sinut johonkin toiseen kirjoittajaan, tai jopa kiusantekijään, joka on kirjoitellut sinuna esiintyen. Muistelin vain, että joku joskus kirjoitti doppareista ja siitä kuinka jonkun ystävänsä - Tero taisi olla nimi - on käynyt doppareiden kanssa koira näyttelyissä. Pahoittelen mahdollista sekoiluani.
Keskimääräistä enemmin kuitenkin vaikuttaisit koirista tietävän, etenkin Thaimaassa, ja siksi nyt näistä kanssasi keskustelen.
Vuosia sitten myös Suomessa koirien annettiin juoksennella vapaana. Tilanne toki silloinkaan ei ollut verrannollinen siihen, mitä se yhä tänään on Thaimaassa. Mitä mainioin kirjailija Veikko Huovinen on kirjoittanut 1962 aiheeseen liittyvän kirjan ; Kylän koirat. En tiedä oletko kirjan lukenut, mutta uskon, että saattaisit tarinasta pitää.
Vielä Thaimaan tilanteesta, josta taidamme olla pitkälti samaa mieltä, vaikka eri sanoin kirjoitammekin. Väitän yhä, että jos Thaimaassa olisi parempi koirakuri ja koirien ei annettaisi juoksennella vapaana, ei nykyistä ongelmaa ainakaan vallitsevassa mittakaavassa olisi. Katsos, jos koirat eivät juoksentelisi vapaana eivät ne myöskään psisi lisääntymään rajoittamattomasti.
Thaimaassa tilannetta yritetään hillitä sterilisoimalla vapaana juoksentelevia koiria, mikä tavallaan on humaani keino, mutta mielestäni ei riittävä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moi taas Numball!
Kirjoitat - "en katso olevani mitenkään oikaisuvelvollinen itseäni vanhempiin, ".... Tämä nyt ei oikein aukene minulle, anteeksi.
Elikkäs tulkitsen asian nyt niin, että sekoitan sinut johonkin toiseen kirjoittajaan, tai jopa kiusantekijään, joka on kirjoitellut sinuna esiintyen. Muistelin vain, että joku joskus kirjoitti doppareista ja siitä kuinka jonkun ystävänsä - Tero taisi olla nimi - on käynyt doppareiden kanssa koira näyttelyissä. Pahoittelen mahdollista sekoiluani.
Keskimääräistä enemmin kuitenkin vaikuttaisit koirista tietävän, etenkin Thaimaassa, ja siksi nyt näistä kanssasi keskustelen.
Vuosia sitten myös Suomessa koirien annettiin juoksennella vapaana. Tilanne toki silloinkaan ei ollut verrannollinen siihen, mitä se yhä tänään on Thaimaassa. Mitä mainioin kirjailija Veikko Huovinen on kirjoittanut 1962 aiheeseen liittyvän kirjan ; Kylän koirat. En tiedä oletko kirjan lukenut, mutta uskon, että saattaisit tarinasta pitää.
Vielä Thaimaan tilanteesta, josta taidamme olla pitkälti samaa mieltä, vaikka eri sanoin kirjoitammekin. Väitän yhä, että jos Thaimaassa olisi parempi koirakuri ja koirien ei annettaisi juoksennella vapaana, ei nykyistä ongelmaa ainakaan vallitsevassa mittakaavassa olisi. Katsos, jos koirat eivät juoksentelisi vapaana eivät ne myöskään psisi lisääntymään rajoittamattomasti.
Thaimaassa tilannetta yritetään hillitä sterilisoimalla vapaana juoksentelevia koiria, mikä tavallaan on humaani keino, mutta mielestäni ei riittävä.Liikenteestä vielä lyhyesti.
Mielestäni ihan asiasta purnaat. Hieman samasta on tässäkin kyse kuin "koiraongelmassa". Eli Thaimaalaisen asenteesta ja kulttuurisidonnaisesta tavasta ajatella eri asiota eri tavalla kuin me länkkärit ajattelemme.
En nyt mitenkään halua väittää, että meidän ajattelumallit olisivat jotenkin parempia kuin thaimaalaisen. Väitän kuitenkin, että thaimaalaisen pitäisi tehdä paljon parantaakseen liikenneturvallisuuttaan.
- Anonyymi
Suurin osa suomalaisista asuu Suomessa. Tämä on muuten fakta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yllättävän monta myös Buriramin provinssissa. https://aijaa.com/dUON5C
Ihan uus!suomi ,maailman paras maa asua,ja maailman onnellisimmat ihmiset auvat siellä. pulinat pois.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2545259- 1252323
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi2362018Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill641834- 1801680
Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1881547- 541434
- 631364
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.751311- 1191181