Voiko olla sydän vika?

Anonyymi

Olen 15vuotias poika ja olen hieman huolestunut terveydestäni. Minulla on nyt tämän viikon aikana ollut useita hetkiä jolloin on huimannut , päätä särkenyt , tuntunut painon tunnetta sydämen päällä, näkö hetkellisesti heikentynyt , ja välillä tasapaino meinannut mennä kokonaan. Ja näiden hetkien aikana sydän hakkaa niin lujaa , että tuntuu kuin se pian tulisi ulos rinnasta. Kaikki nämä oireet loppuu aika yhtä aikaa ja tulevat takaisin. Tänään ne ovat olleet pahempia ja kun olin juuri tullut lenkiltä niin juuri siitä kohtaa missä sydän suurin piirtein on pisti aivan kamalan kovaa ja jouduin istumaan sängylle ja levähtämään siinä noin 2minuuttia ja kipu meni ohi. Ja tämän aikaa , kun sydämen kohdassa pisti niin se sydän ei hakannut lujaa vaan päin vastoin. En tuntenut mitään lyöntiä pariin kymmeneen sekuntiin vaikka käsi meni jo kivun takia siihen sydämen päälle. Lisäksi minulla on ollut vasen käsi kipeenä jonkin aikaa ja tietääkseni se on yksi sydänvian merkki. Minulla ei ole todettu mitään sairautta enkä ole ylipainoinen vaikka karkkia ja limsaa paljon kuluukin. Tosin minun äidin suvussa on ollut paljon sydänvikoja ja isän suvun sairauksista en tiedä muuta kuin sen , että syöpä on ollut monella kuten myös äidin puolella.

14

191

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sydänpussintulehdus tai sydänlihastulehdus. Voi tulla flunssan jälkitautina.

• Anonyymi

Kerro vaivoistasi vanhemmallesi. Jos ei ole ihan satasista kiinni, niin varatkaa aka kardiologille tai neurologille. Voi olla vaaratonta tai vakavasti hoidettavaa. Tsemppiä! Pääasia ,että tutkitaan kunnolla.

• Anonyymi

Voi olla vaaratonta, mutta joka tapauksessa kardiologin vastaanotto ja tutkimus on mielestäni aiheellinen.

• Anonyymi

Sydämmen rytmihäiriöitä . Mars,mars, lääkäriin. Holter-tutkimuksella lähdetään selvittämään ensin syke taajuuksia.

• Anonyymi

VOi olla ihan raudanpuute joka aiheuttaa vastaavia oireita ja on hyvin yleinen. Samoin B12 ja D vitamiinit kannatta mittauttaa ja perehtyä asiaan lääkärit ovat pihalla näsitä asioista. KIlpirauhasen toiminnat tarkistukseen.

• Anonyymi

Oon aloittaja ja edelleen hengissä. Tulin vain kertomaan, että edelleen samoja ongelmia, mutta ei oo mitää testissä löytynyt. Tänää pisti aivan kauheesti rinnasta mut lähti pois. Ja tuntuu et kaikki vain pahentunut ja esim eilen en jaksanut nousta pahemmin vuoteesta, kun huono olo ja henki ei kulkenut. Tää on painajaista! Mitään ei löydy mut tilanne pahenee koko ajan.

• Anonyymi

Entä jos kyse onkin vähäoireisesta koronasta ja oireilee siis vain keuhkoissa, sekä yleisellä huonolla ololla.

• Anonyymi

Toissapäivänä koklasin ekan kerran tupakkia joten ehkä se sai tän vian pahentumaan.

• Anonyymi

Tupakkia ei kannata ees kokeilla. Voi jäädä koukkuun!

• Anonyymi

Tuota, kyllä sinulla jotain on vialla. Edelleen selvitytä mikä vika, tuonikäiseltä hoidetaan helposti.

• Anonyymi

Nyt oikeesti ottaa päähän! Taas aamusta oli muljahtelua mut nyt täälä koulussa ei mitään joten mitkään testit ei taaskaan auta. En tiedä onkohan nää niitä ns harmittomia rytmihäiriöitä mistä oon joskus ajat sitten lukenut?

• Anonyymi

Mä oon kolme vuotta sua vanhempi mut mullakin on muljahduksia, pistoa ja syke sekoilee välillä tosi pahasti. Meikäläisellä pieni lääkärikammo joten ei oo tullut hakeuduttua sinne.

• Anonyymi

Psykosomaattista jännitystä, joogaamalla syke laskee!

• Anonyymi

Hei ap, eikö se sitten ollutkaan sitä Tiezen oireyhtymää? Voi kestää kauan , tietämättään ihminen jännittää. Minulla oli just sun ikäsenä ja monia kertoja aikuisenakin. Ilkeä ,muttei vaarallinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      172
      8451
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      452
      7620
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      76
      3880
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      161
      3685
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      118
      3054
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      55
      2825
    7. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      43
      2060
    8. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      126
      2056
    9. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      23
      1893
    10. Vedonlyöntiä .

Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka
      Ähtäri
      21
      1801
    Aihe