Voiko olla sydän vika?

Anonyymi

Olen 15vuotias poika ja olen hieman huolestunut terveydestäni. Minulla on nyt tämän viikon aikana ollut useita hetkiä jolloin on huimannut , päätä särkenyt , tuntunut painon tunnetta sydämen päällä, näkö hetkellisesti heikentynyt , ja välillä tasapaino meinannut mennä kokonaan. Ja näiden hetkien aikana sydän hakkaa niin lujaa , että tuntuu kuin se pian tulisi ulos rinnasta. Kaikki nämä oireet loppuu aika yhtä aikaa ja tulevat takaisin. Tänään ne ovat olleet pahempia ja kun olin juuri tullut lenkiltä niin juuri siitä kohtaa missä sydän suurin piirtein on pisti aivan kamalan kovaa ja jouduin istumaan sängylle ja levähtämään siinä noin 2minuuttia ja kipu meni ohi. Ja tämän aikaa , kun sydämen kohdassa pisti niin se sydän ei hakannut lujaa vaan päin vastoin. En tuntenut mitään lyöntiä pariin kymmeneen sekuntiin vaikka käsi meni jo kivun takia siihen sydämen päälle. Lisäksi minulla on ollut vasen käsi kipeenä jonkin aikaa ja tietääkseni se on yksi sydänvian merkki. Minulla ei ole todettu mitään sairautta enkä ole ylipainoinen vaikka karkkia ja limsaa paljon kuluukin. Tosin minun äidin suvussa on ollut paljon sydänvikoja ja isän suvun sairauksista en tiedä muuta kuin sen , että syöpä on ollut monella kuten myös äidin puolella.

14

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sydänpussintulehdus tai sydänlihastulehdus. Voi tulla flunssan jälkitautina.

    • Anonyymi

      Kerro vaivoistasi vanhemmallesi. Jos ei ole ihan satasista kiinni, niin varatkaa aka kardiologille tai neurologille. Voi olla vaaratonta tai vakavasti hoidettavaa. Tsemppiä! Pääasia ,että tutkitaan kunnolla.

    • Anonyymi

      Voi olla vaaratonta, mutta joka tapauksessa kardiologin vastaanotto ja tutkimus on mielestäni aiheellinen.

    • Anonyymi

      Sydämmen rytmihäiriöitä . Mars,mars, lääkäriin. Holter-tutkimuksella lähdetään selvittämään ensin syke taajuuksia.

    • Anonyymi

      VOi olla ihan raudanpuute joka aiheuttaa vastaavia oireita ja on hyvin yleinen. Samoin B12 ja D vitamiinit kannatta mittauttaa ja perehtyä asiaan lääkärit ovat pihalla näsitä asioista. KIlpirauhasen toiminnat tarkistukseen.

    • Anonyymi

      Oon aloittaja ja edelleen hengissä. Tulin vain kertomaan, että edelleen samoja ongelmia, mutta ei oo mitää testissä löytynyt. Tänää pisti aivan kauheesti rinnasta mut lähti pois. Ja tuntuu et kaikki vain pahentunut ja esim eilen en jaksanut nousta pahemmin vuoteesta, kun huono olo ja henki ei kulkenut. Tää on painajaista! Mitään ei löydy mut tilanne pahenee koko ajan.

      • Anonyymi

        Entä jos kyse onkin vähäoireisesta koronasta ja oireilee siis vain keuhkoissa, sekä yleisellä huonolla ololla.


    • Anonyymi

      Toissapäivänä koklasin ekan kerran tupakkia joten ehkä se sai tän vian pahentumaan.

    • Anonyymi

      Tupakkia ei kannata ees kokeilla. Voi jäädä koukkuun!

    • Anonyymi

      Tuota, kyllä sinulla jotain on vialla. Edelleen selvitytä mikä vika, tuonikäiseltä hoidetaan helposti.

    • Anonyymi

      Nyt oikeesti ottaa päähän! Taas aamusta oli muljahtelua mut nyt täälä koulussa ei mitään joten mitkään testit ei taaskaan auta. En tiedä onkohan nää niitä ns harmittomia rytmihäiriöitä mistä oon joskus ajat sitten lukenut?

    • Anonyymi

      Mä oon kolme vuotta sua vanhempi mut mullakin on muljahduksia, pistoa ja syke sekoilee välillä tosi pahasti. Meikäläisellä pieni lääkärikammo joten ei oo tullut hakeuduttua sinne.

    • Anonyymi

      Psykosomaattista jännitystä, joogaamalla syke laskee!

    • Anonyymi

      Hei ap, eikö se sitten ollutkaan sitä Tiezen oireyhtymää? Voi kestää kauan , tietämättään ihminen jännittää. Minulla oli just sun ikäsenä ja monia kertoja aikuisenakin. Ilkeä ,muttei vaarallinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1066
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1027
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      920
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      774
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      700
    Aihe