Neandertalilaisperimä ja korona

Anonyymi

Neandertalinihmiseltä saatu geeniperintö saattaa vaikuttaa siihen, miten vakavia oireita koronavirus aiheuttaa. Linkki kommentissa.

- Ilkimyksen uutisvahti

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Linkki Ylen uutiseen:

      https://yle.fi/uutiset/3-11445095

      Saisikohan tällä manattua jonkun päivystävän kretun parkaisemaan, että mitään neandertalinihmisiä ei ole koskaan ollut olemassakaan? Pelkkää parkaisua ei tietenkään noteerata, ellei sen mukana ole kohtalaisen päteviä perusteluja.

      - Ilkimyks. uut.vaht.

      • Anonyymi

        > Saisikohan tällä manattua jonkun päivystävän kretun parkaisemaan, että mitään neandertalinihmisiä ei ole koskaan ollut olemassakaan?

        Neandertalinihmiset eivät ole oma ihmislaji, vaan kuuluvat samaan ihmisryhmään, vaikka hiukan erilaisia ehkä kuin jotkut ihmiset. Onhan nykyäänkin valtavasti erinäköisiä ihmisiä. Kun esim. kommunisteja ei kutsuta örkeiksi, miksi neandertalinihmiset, eivät kuuluisi myös ihmisiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Saisikohan tällä manattua jonkun päivystävän kretun parkaisemaan, että mitään neandertalinihmisiä ei ole koskaan ollut olemassakaan?

        Neandertalinihmiset eivät ole oma ihmislaji, vaan kuuluvat samaan ihmisryhmään, vaikka hiukan erilaisia ehkä kuin jotkut ihmiset. Onhan nykyäänkin valtavasti erinäköisiä ihmisiä. Kun esim. kommunisteja ei kutsuta örkeiksi, miksi neandertalinihmiset, eivät kuuluisi myös ihmisiin?

        höps


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Saisikohan tällä manattua jonkun päivystävän kretun parkaisemaan, että mitään neandertalinihmisiä ei ole koskaan ollut olemassakaan?

        Neandertalinihmiset eivät ole oma ihmislaji, vaan kuuluvat samaan ihmisryhmään, vaikka hiukan erilaisia ehkä kuin jotkut ihmiset. Onhan nykyäänkin valtavasti erinäköisiä ihmisiä. Kun esim. kommunisteja ei kutsuta örkeiksi, miksi neandertalinihmiset, eivät kuuluisi myös ihmisiin?

        Neandertalit ovat ihmisiä, mutta olivat eri lajia, tai ainakin alalajia. Lajit ovat sen verran läheisiä, että kykenivät vielä saamaan yhteisiä jälkeläisiä. Sapiensin ja Neandertalin välillä on selkeitä eroja. Suurempia eroja kuin nykyihmisten välillä.

        Aika huono olkiukko. Kommunismi on uskomus siinä missä kreationismikin. Uskomuksia voi omaksua tai niistä voi luopua, mutta ei se ihmisen biologiaa miksikään muuta.


    • Anonyymi

      Neandertalilaiset olivat Kainin jälkeläisiä. Kain syntyi siitä kun Paratiisin käärme, joka oli todellisuudessa Samael, paritteli Eevan kanssa. Kainin jälkeläisten tyttäret olivat niitä, joihin Jumalan pojat rakastuivat ja saivat jälkeläisinään muinaisajan sankareita eli jättiläisiä. Tästä vihastuneena Jahve päätti tuhota koko luomakunnan, mutta tulikin toisiin ajatuksiin.

      Ilmeisesti Nooan poikien jollain tyttärellä oli tuota Kainin perimää eli Neandertalilaisten geenejä ja tämä Kainin kirous näkyy edelleen siten, että korona tappaa heitä enemmän.

      • todellisuudessa nedut olivat mahdollisesti jopa meitä elinkelpoisempia, he olivat terveitä, rotevia ja heidän aivojensa tilavuus oli suurempi kuin meidän. Lisäksi he pärjäsivät (ennen sapiensin tuloa) 200 000 v Euroopassa.
        Jos luit tuon Ilkimyksen linkin, niin koronaa vaikeuttava geenimuutos oli alussa hyödyllinen.


      • Anonyymi
        iowa kirjoitti:

        todellisuudessa nedut olivat mahdollisesti jopa meitä elinkelpoisempia, he olivat terveitä, rotevia ja heidän aivojensa tilavuus oli suurempi kuin meidän. Lisäksi he pärjäsivät (ennen sapiensin tuloa) 200 000 v Euroopassa.
        Jos luit tuon Ilkimyksen linkin, niin koronaa vaikeuttava geenimuutos oli alussa hyödyllinen.

        Norsulla on selkärankaisista suurimmat aivot. Aivojen koko ei kerro muusta, kuin suuresta päästä. Pääkin sattaa olla vieläpä tyhjää täynään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Norsulla on selkärankaisista suurimmat aivot. Aivojen koko ei kerro muusta, kuin suuresta päästä. Pääkin sattaa olla vieläpä tyhjää täynään.

        Hiirellä on suhteellisesti paljon suuremmat aivot.


    • Anonyymi

      En usko.

      • Anonyymi

        Millä perusteella?


    • Anonyymi

      Kentuckyn Elisabeth ja Isaiah Linscottille kävi näin: rouva huomioi vanhoja sukulaisiaan ennen kyläilyä ja kävi varmuuden vuoksi koronatestissä. Tuli posi, vaikkei minkäänlaisia oireita.

      Ellun piti allekirjoittaa omakaranteeni. Ei sitä tehnyt, koska piti sisällään ehdon, ettei pois kotoa ennen viranomaisen lupaa; mitäs jos tuo posi olisi yllättäen muuttunut rajuksi sairaudeksi. Ellu halusi säilyttää oikeuden saada heti hakea apua odottelematta.

      Nyt nuorella parilla on molemmilla nilkkapannat, ilman voimassaolopäivää. Suomessa niistä pääsee eroon "tuomion" kärsittyään ...
      http://www.thepukki.fi/blog/post/allekirjoita-kotikaranteeni---tai-tulee-nilkkapanta

      • Anonyymi

        Ei olisi aikonut kyläillä. Oma vika.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Korona, tappaessaan etupäässä lisääntymisiän ohittaneita vanhuksia, on evolutiiviselta vaikutukseltaan lähinnä merkityksetön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korona, tappaessaan etupäässä lisääntymisiän ohittaneita vanhuksia, on evolutiiviselta vaikutukseltaan lähinnä merkityksetön.

        "Evoluution vieno mutta leppymätön tuuli ... "

        Suunnilleen noin kirjoitettiin jossain kirjassa. Vanhustenkaan kuoleminen ei ole evoluution kannalta aivan samantekevää. Isoäidit hoitavat usein lapsenlapsiaan ja tällä on havaittu olevan merkitystä lastenlasten menestymiselle. Tämä on sivuseikka koronajupinassa, kiinnostava kuitenkin. Tällaista asiaa on paljon:

        https://www.duodecimlehti.fi/duo94243

        Aiheesta on myös uudempia tekstejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Evoluution vieno mutta leppymätön tuuli ... "

        Suunnilleen noin kirjoitettiin jossain kirjassa. Vanhustenkaan kuoleminen ei ole evoluution kannalta aivan samantekevää. Isoäidit hoitavat usein lapsenlapsiaan ja tällä on havaittu olevan merkitystä lastenlasten menestymiselle. Tämä on sivuseikka koronajupinassa, kiinnostava kuitenkin. Tällaista asiaa on paljon:

        https://www.duodecimlehti.fi/duo94243

        Aiheesta on myös uudempia tekstejä.

        Vanhainkodissa käy vilske, kun sinne tuodan hoidettavaksi lasten, lasten, lapsia.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Neandertalilaiset näköjään kostavat vielä kymmenien tuhansien vuosien takaa sen, että nykyihminen syrjäytti heidät.

      • Anonyymi

        "Olemme kohdanneet vihollisen ja vihollinen on meissä"

        Vain Saharan eteläpuolella asuvissa ihmisissä ei ole noin 5% Neandertalilaisten perimää. Ominaisuus näyttää auttavan holtitomaan lisääntymiseen, ei juuri muuhun.


    • Anonyymi

      Ralli on pantu uuteen uskoon, itseasiassa koko kalenteri.

    • Anonyymi

      Jumala loi tämänkin omaksi kuvakseen.

    • Anonyymi

      Koronavirus siis osaltaan aiheuttaa evoluutiota ihmiskuntaan ja myös itse virus kokee evoluutiota.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006580321.html

      "Koronaviruksen G614-muunnoksella on kuitenkin havaittu myös ominaisuuksia, jotka tekevät siitä herkemmin tarttuvan aiempaan muotoon verrattuna. Näin ollen kyse voisi olla eräänlaisesta viruksen evoluutiosta, jossa tehokkaampi muoto on syrjäyttänyt vähemmän tarttuvan."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe