raskasliikenne

Anonyymi

Moro, olen seurannut viimeaikoina tieliikenneonnettomuuksia. Rekka ja henkilöauto nokkakolarissa! Otsikoissa aina syy on muka henkilö autoilijassa? Itse olen merkille pannut, että rekat kaahaavat holtittomasti ja välinpitämättömästi kännyköitä roplaten. AIHEUTTAVAN VAARAA MUILLE TIELLÄ KULKEVILLE.

16

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No pysy sitten pois sieltä, jos pelottaa. Bunkkerisi on varmasti turvallisempi paikka.

    • Anonyymi

      Yleensä niissä uutisissa sanotaan että henkilöauto ajautui toistaiseksi tuntemattomasta syystä vastaan tulijoiden kaistalle ja törmäsi rekan keulaan. Eli kummassakohan osapuolessa se syy silloin mahtaa olla?!

      • Anonyymi

        Juuri näin. Syy on sen joka ei pysynyt omalla kaistalla.


    • Anonyymi

      Miksi rekat ajaa kääntyvän auton päälle ? Näitä sattuu jatkuvasti.

      • Anonyymi

        Rekat ajaa usein ihan edelläajavan puskurissa ja on vain ajan kysymys, milloin jysähtää, kun rekkakuskilla on se kännykkä ja samaan aikaan pitä laittaa kahvia tulemaan, lukea päivän lehdet ja paljon muuta, niin 65 tonnia sitten jyrää muutaman edelläajavan, kun joku hiljentää. Ammattina sankari, juu..


      • Anonyymi

        En ole kuullut kuin yhdestä tänä vuonna. Se oli tämä Parkanon tapaus hiljattain. Muista ei ainakaan itselläni ole tietoa. Ei tosin tarkoita etteikö niitä kenties olisi. Faktatieto tai lähde mukaan viestiin kun jotakin väitetään, niin kirjoitusta ei pidetä huuhaana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole kuullut kuin yhdestä tänä vuonna. Se oli tämä Parkanon tapaus hiljattain. Muista ei ainakaan itselläni ole tietoa. Ei tosin tarkoita etteikö niitä kenties olisi. Faktatieto tai lähde mukaan viestiin kun jotakin väitetään, niin kirjoitusta ei pidetä huuhaana.

        Ei ole muiden vika, jos sinä et tiedä asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole muiden vika, jos sinä et tiedä asioita.

        Ei ole myöskään muiden vika jos kirjoitat soopaa ilman todisteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole kuullut kuin yhdestä tänä vuonna. Se oli tämä Parkanon tapaus hiljattain. Muista ei ainakaan itselläni ole tietoa. Ei tosin tarkoita etteikö niitä kenties olisi. Faktatieto tai lähde mukaan viestiin kun jotakin väitetään, niin kirjoitusta ei pidetä huuhaana.

        Eihän Kongingkankaallakaan kuollut kuin 23 henkilöa rekkakuskin toimesta, tosin vuonna 2004, mutta onhan näitä, ihan liikaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän Kongingkankaallakaan kuollut kuin 23 henkilöa rekkakuskin toimesta, tosin vuonna 2004, mutta onhan näitä, ihan liikaa...

        Ja vinksahtaneella logiikalla varustettu henkilö ajattelee että ne ihmiset lähtivät laskettelumatkalle. Laskettelumatkan järjestäjä on syyllinen.


    • Anonyymi

      Useimmiten uutisten perusteella henkilöauto ohjaa rekan keulaan suoralla tieosuudella. Ei niin että henkilöautot kolaroisivat keskenään suoralla tieosuudella.

      Onko jotenkin kunniallista kuolla tahallisessa kolarissa missä tuhotaan ajoneuvoja?

      Ainakin ihmiset näyttäisivät vievän kukkia sinne missä henkilöautoilija halusi traumatisoida ammattikuljettajan itsemurhansa yhteydessä.

    • Anonyymi

      Jatka vaan seuraamista tulevinakin aikoina ja kirjoita kaikki muistikirjan sissään

      • Anonyymi

        Niinkai se pitää tehdä, jos tänne jonkun faktan laittaa niin joku vaatii todisteita, kun ei itse tiedä tai viisti ottaa selvää vaan haluaa suoran linkin. Täällä normaalia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkai se pitää tehdä, jos tänne jonkun faktan laittaa niin joku vaatii todisteita, kun ei itse tiedä tai viisti ottaa selvää vaan haluaa suoran linkin. Täällä normaalia.

        Ei tarvitse olla suora linkki. Riittää että on ote itse asiasta johon viitataan ja lähde josta ote on lähtöisin. Esim. näin:

        "Liki puolet suomalaisista siirtäisi autoilun verotusta ajoneuvon ostohinnasta enemmän sen käyttöön perustuvaksi, käy ilmi Uutissuomalaisen teettämästä gallupista."

        Lähde: Ilta-Sanomat 7.7.2020.

        Kirjoituksen sisältö pitää pystyä jotenkin todentamaan oikeaksi. Ilman taustalähdettä hienoinkin kirjoitus on vain mielipide (tai jopa suora valhe).


    • Anonyymi

      Itse ajan päivttäin Helsinki - Hanko - väliä jossa on paljon rekkaliikennettä. Huomioni usein kiinnittyy juuri näihin puskureissa roikkuviin rekkoihin , joissa kuskit vielä ajaessaan puhuvat kännykkään. Huomio on kaikessa muussa kuin liikenteessä. Eiköhän viime viikkoisella Parkonan kuolonkolarissakin ollut jotain tällaista kun rekka ei ehtinyt jarruttaa. Toisaalta ennen sanottiin, että jollet mitään muuta amaattia saa, niin ryhdy autokuskiksi, kortin saa lähes kaikki. Taitaa vielä pitää tämä asia paikkaansa, valittevasti.

      • Anonyymi

        Nyt on uuteen tieliikennelakiin tullut ennakointivelvoite joka voi koitua "kokeneen" kuskin kohtaloksi jos jotakin sattuu. ennakointivelvoite kun suurenee jos on kokenut kuski tai tuttu ympäristö.

        "4 §
        Tienkäyttäjän ennakointivelvollisuus

        Tienkäyttäjän on ennakoitava toisten tienkäyttäjien toimintaa vaaran ja vahingon välttämiseksi ja sovitettava oma toimintansa sen mukaisesti sujuvan ja turvallisen liikenteen edistämiseksi."


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      784
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      24
      447
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      417
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      406
    Aihe