Euroopan liittovaltio sai Budjetin !

Suomen tuet on jo pitkälti kohdennettu Maatalouteen sekä Lapin ja Karjalan
tukemiseen. Niistä rahoista ei tule enään kädenvääntöä, että Leipä jussit ja
harvaanasuttu lappi ja karjala on sitten tyytyväinen. Niin, nämä rahat pitää
tulla tietenkin jo myönnettyjen aluetukien yli.

Niin ruoska vinkui etelä/keski-suomen raksamiesten persuuseen eli Persuille.
Kuten toivoinkin vähän sapiskaa ja kuria. Ruotsi sai sitten jäsenalennusta liki
miljardin ja ruotsissa taitaa olla yli 10 miljoonaa... No kumpikaan siinä sitten
voitti ?

Parasta siinä on nyt se, että ainakin seuraavat 5 vuotta on euro sitten.
on ostovoimainen valuutta täällä ulkomailla. Todennäköisesti, kohta sitten
yhteisen velan ja yhtenäisyyden merkitys näkyy markkinoilla. Euro vahvistuu
kait ´pian 1,20 dollariin. Euroopan unioni alkaa kait kohta keräämään myös
veroa ja siitä muodostuu entistä tiiviimpi ja yhtenäisempi unioni. Toisaalta
se velka saattaa mennä sitten kokonaan tässä.

Maksajiksi varmasti kaavaillaan digi-veroa ja muovi-veroa ja tietenkin se
ilmasto-vero tulee olemaan ase muita raskaan teollisuuden maita vastaan.

Tietenkin eri talouden haarat voivat nyt hakea tukia ja lainarahaa Euroopan
unionilta ja siitä kait siinä nyt lopulta on kyse. Toki siinä oli se kiireinen
aikataulu, mutta jo 3 vuoden jälkeisiin rahoihin voi tulla uusia saajia.

Mutta kokonaisuutena se oli hyvä askel kohti Euroopan unionin toimivaa
liittovaltioa, joka taitaa jo nyt olla jo luettavissa sellaiseksi. Yhdessä olemme
vahvoja se on kyllä tosi. Sen tuoma hyöty on sitten jo melkoinen mistä ei
persun kanssa ja ryssän kanssa edes voisi keskustella.

Liittovaltion budjetti pitää koostua myös yhteisestä verotuksesta.
Digi-jäteille USA:n firmoille on asetettava yhteinen vero. Se on pois USA:n
taseesta. Terveiset Trupille. Briteille pitää asettaa rajat ja ulkopuolisille
pitää asettaa maksut... Itsehän Britit ja USA pyytää tätä.. Europea First !

6

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Miten tämä on mahdollista? Miten joku Sanna Marin voi laittaa Suomen liriin vuosikymmeniksi?"

      Väärin, taas sipilä ja kokoomus ja muidenkin puolueiden kirjanpitorikolliset häärää ja määrää! Suomi on niin ihme maa? tuttujen sikatilallisten ja tuulivoima kirjanpitojen tulot on taattu ja ai niin toi media vielä ja ne maahanmuuttaja "ruhtinattaret joista tulevaisuudessa tulee kuulemma "kuninkaita" maahanmuutto maastaan, siellähän on suurin osa nykyään noiden "sikatilallisten" jälkikasvua lässyttämässä paskaa joka "eetterissä", oi aikoja oi tapoja. . .

      • Anonyymi

        Kansalaisaloite

        Eroon EU:sta .Uusi kansanäänestys


    • Anonyymi

      Maatalous-ja muut tuet siis tulevat EU-budjetista ,josta on aina vuosittainen oma vääntönsä.

      Elvytystukia on se runsas 3 miljardia, joista on esitettävä omat suunnitelmansa komission hyväksyttäviksi. Tukia jää vastattaviksi ainakin toinen mokoma.Se otetaan pääasiassa korotettuina jäsenmaksuina.

      EU:sta ei tällä tule liittovaltiota.Se vaatisi perussopimuksen uusimisen.

      • Höpsis se on muodollisuus enää jos sitä yleensä tarvii tehdä.
        Riittää, että taloudet on yhtenäiset ja EU:lla on verotusoikeus ja millainen,
        sitten pitäisi olla erikseen määritelty liittovaltio.

        Yhtenäinen terveys- ja sosiaalipolitiikka olisi kait se viimeinen osa vai mitä muuta?
        Kyllä osa-valtioilla on USA:ssa ja Saksassa ja Briteissä myös oma edustus.

        Toivon toki euroopan unionin laajuista terveyspolitiikkaa ja ihmisille samat oikeudet.


    • Persu... Ulkomailla asuvien eläkeläisten kukkaro pullistuu... !
      On siitä hyötyä siitä EU:sta ... Huomaa Persu, että siitä tulee äkkiä
      vappu-satanen... Jos Euro vahvistuu 1,10 ---- 1,20 niin se on tonnista
      vappusatanen jo ! Sen oli huomannut yksi toimittaja kanssa !

      Ollaan muuten jo 1,15.... ja nousee nousee nousee ....

      • Kiitos Mutti .... Äitee Merkelin... Kiitos.

        Persu... Ulkomailla asuvien eläkeläisten kukkaro pullistuu... !
        On siitä hyötyä siitä EU:sta ... Huomaa Persu, että siitä tulee äkkiä
        vappu-satanen... Jos Euro vahvistuu 1,10 ---- 1,20 niin se on tonnista
        vappusatanen jo ! Sen oli huomannut yksi toimittaja kanssa !

        Ollaan muuten jo 1,15.... ja nousee nousee nousee ....


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      841
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      150
      422
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe