Eipä näy pitkä viestini tulevan listalle.
Lyhyesti: Shift/Vaihto-näppäin pohjassa PC:n sammuttaminen voi korjata outoja vikoja laitteessa. "Tavallinen" sammutus ei ole enää oikea sammutus ja voi aiheutaa laitevioilla vaikuttavia virheitä toiminnassa.
Lyhyesti: Shift-pohjassa sammuttaminen
4
1536
Vastaukset
- Anonyymi
Kympissä on joo kaikenlaista omitusta vikaa kokoajan. Pitää kokeilla.
- Anonyymi
"aiheutaa"?
- Anonyymi
Taas pukkaa asiaa, jäi kuitenkin epäselväksi kumman; vasen SHIFT vai oikea SHIFT näppäin, koska tällä näppäimellä voidaan vaikuttaa moneen asiaan, kuten:
1.) CTRL SHIFT ESC - avaa prosessienhallinnan.
2.) SHIFT restart - käynnistää Windows 95, 98 ja Me -versioissa vain Windowsin eikä itse järjestelmää.
3.) SHIFT CD:n asettaminen levyasemaan estää AutoRun-ominaisuuden.
4.) SHIFT sulje - sulkee Windows Explorerissa kansion ja sitä ylemmät kansiot.
5.) SHIFT DELETE - ohittaa roskakorin ja poistaa kohteet pysyvästi
6.) SHIFT TAB - keskittää edelliseen keskitettävään kohteeseen useissa ohjelmissa
7.) SHIFT näppäimen painaminen viisi kertaa käynnistää tai lopettaa StickyKeys-ominaisuuden.
8.) Oikeanpuoleisen SHIFT näppäimen yhtäjaksoinen painaminen kahdeksan sekunnin ajan käynnistää tai lopettaa FilterKeys-ominaisuuden.
9.) Kummankin SHIFT näppäimen samanaikainen painaminen lopettaa StickyKeys-ominaisuuden.
10.) Vasen ALT vasen SHIFT NUM LOCK - käynnistää tai sulkee MouseKey-ominaisuuden
11.) Vasen ALT vasen SHIFT Print Screen - aktivoi tai lopettaa korkean kontrastin
12.) Windows SHIFT TAB - korostaa edellisen ohjelman alapalkissa niin kauan kuin ALT on painettuna. Ohjelmien läpi voi selata painamalla SHIFT TAB. ALT -näppäimen päästäminen avaa kyseisen ohjelman.
13.) CTRL SHIFT TAB - avaa edellisen välilehden välilehtiä tukevissa ohjelmissa. - Anonyymi
Itse olen laittanut virranhallinta-asetuksista "nopea käynnistys"-toiminnon pois päältä. Löytyy "ei muutettavissa olevat asetukset" alta. Kun tämä on tehty, Windows sammuu normaalisti, eikä mene horrostilaan. Lisäbonuksena konetta ei tarvitse uudelleenkäynnistää päivitysten asennuksen jälkeen, sillä tämä hoituu normaalin sammutuksen yhteydessä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?486208Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki694075Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t193102- 343025
- 1932898
- 402522
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132449törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/192390- 1501469
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3201468