Ilmeisesti aika useissa, ainakin moottoriveneissä, perän rakenne on seuraava: lasikuitukerros, vaneri ja taas lasikuitukerros. Mikähän järki, ainakin osalla, venevalmistajista on uloittaa tuo vaneri pohjan tasalle ja jossa on myös tyhjennystulppa. Ja kun tyhjennystulppa ei ole holkillinen niin tarkoittaa tämä, että vaneri on käytännössä aina, vähintään kondenssivedestä kostea. Kosteus kun tuonne pääsee niin se ei hevillä kuivu vaan vaneri pehmentyy helposti ja on mahdollinen riski että kosteus nousee perämoottorien kiinnityksien tasalle. Onko tässä jokin ideakin ollut venevalmistajilla ja jota en vain ymmärrä?
Perän perälevy ja sen kostuminen
Anonyymi
1
261
Vastaukset
- Anonyymi
Ideana on helppo toteutus, halpa ja vahva rakenne.
Läpiviennit huonosti toteutettuna tietysti lahoaa aikanaan mutta normaalisti kestää kymmeniä vuosia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643305Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433127- 432498
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1082376- 311923
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271820- 481626
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851435- 391300
- 821159