Oletteko huomanneet millaisia mekot nykyään on, kukikasta ja/tai pliseerattua että oikein.
Tuntuu kuin olisin joskus historiassa pitänyt samanlaisia ja ne ei yhtään iske mekkomakuuni.
Pojalla on häät ja niihin pitäisi löytää jotain kivaa, ja päälle sopivaa .., vaan vaikeeta on.
Oletteko yhtään samaa mieltä, lähinnä kysyn naisimmeisiltä.
Pirre
Olipa vaikeaa, nimittäin juhlamekon osto.
62
60
Vastaukset
- Anonyymi
Meinaatko sinä, että mitään muuta ei löytynyt kuin "kukikasta ja/tai pliseerattua" ? Kävitkö isoissa tavarataloissa? Kannattaisi ehkä mennä pikkuliikkeisiin, joissa saa asiantuntevaa palvelua samaan hintaan. Ammattilaisen arviot ja neuvot ovat hyvästä, jos oma (vaate)skaala on vuosien jäänyt entisiin aikoihin. - Nm. Tyyliä voi myös muuttaa
- Anonyymi
Tykkäisin 20 luvun mekoistaa, mutta niitä ei juuri ole
Totta on että pikku putiikeista voisi löytyä palveluakin
- Anonyymi
Pieniä putiikkeja minäkin suosittelisin. Mutta varoitus: ne myyät hyvällä puheella sellaistakin minkä haluavat pois tangoilta, vaikka vaate ei välttämättä sinulle parhaalla mahdollisella tavalla sopisikaan. Ja huom: kirppareiltakin saattaa löytää jotain ihan kivaa, mutta niihin ei kannata panostaa jos on akuutti tarve ...
Minulla on aina varastossa jotain sopivaa, olipa tilaisuus melkein mikä tahansa. Senkun valitsen - vaikka ei repertuaari kovin suuri olekaan, vaatteet sopivat juuri minulle. Vuodenajat pitää ottaa huomioon, kesälläkin onko luvassa hellettä vai ei, ja pidetäänko juhla sisä- vai ulkotiloissa.
Voi kuinka mielelläni lainaisin asujani hyville tutuille. Tulee käytettyä nättejä vaatteita ihan liian harvoin kun juhlia ei suuremmin ole. Eikä korona-aikana sitä vähää.
Mrs.W- Anonyymi
Olen tarvinnut niin harvoin ns.parempaa vaatetta, juhla tilaisuuksia ollut niin vähän, et ei oikein ole mistä entisistä valkata... siksipä se hätä iskeekin jne.
Pirre - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen tarvinnut niin harvoin ns.parempaa vaatetta, juhla tilaisuuksia ollut niin vähän, et ei oikein ole mistä entisistä valkata... siksipä se hätä iskeekin jne.
PirreKuten sanottu, lainaisin ihan mielelläni :D)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten sanottu, lainaisin ihan mielelläni :D)
Asutko naapurissa :D
- Anonyymi
Onko sen pakko olla mekko?
- Anonyymi
Ei tietenkään, housupukujakin on kivoja , ja puseroita housujen kavriksi, ja hameita tietenkin, mutku nekin oli, ainakin sinnä liikkeessä josta yritin löytää jotain, vaikka minkä näköisiä..vanhalle tieten välttäis vähempikin, mutku jne..
Kukallinen kesäleninki ja siihen sopiva hattu, puutarhahäihin kesällä.
Kotelomekko ja bolero tai lyhyt jakku, solakalle ja nuorekkaalle sulhasen äidille. Avokkaat ja kirjekuorilaukku.
Pitkä "boho" röyhelömekko ja niukka toppi, plus shaali, myös päivähäihin ja kesällä. Hattu ja sandaalit.
Kaksiosainen housupuku, avokkaat, olkalaukku.
(Vilkaisin suurienketjujen kesämuotia, ei ollut todellakaan paljoa valinnan varaa. Itse ostan lähes kaikki vaateet netistä tai sitten heräteostoksena ostareissa käydessäni, mitä tapahtuu tosi harvoin.
Kuten Mrs W:llä minullakin on garderoobi täynnä melkein käyttämättömiä vaatteita joka tilanteeseen. Paitsi presidentin vastaanotolle, jonne minua tuskin tullaan koskaan kutsumaan :)- Anonyymi
Kiitos vihjeistä, kyl se taitaa mennä kotelomekko/jakku linjalle, häät ovat vasta ensi kuun loppupuoliskolla, anoppina tässä piristä edustaa..., vai oliko liika juhlava ilmaus tuo edustaa :)
Pirre Anonyymi kirjoitti:
Kiitos vihjeistä, kyl se taitaa mennä kotelomekko/jakku linjalle, häät ovat vasta ensi kuun loppupuoliskolla, anoppina tässä piristä edustaa..., vai oliko liika juhlava ilmaus tuo edustaa :)
PirreViisaasti teet, kun valikoit vain yhden asun, sillä johan siinä on polvet notkolla, jos kaiken tuon vaatemäärän päälleen lastaa, mitä sinulle ehdotettiin.
- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Viisaasti teet, kun valikoit vain yhden asun, sillä johan siinä on polvet notkolla, jos kaiken tuon vaatemäärän päälleen lastaa, mitä sinulle ehdotettiin.
Kiitos päivän hörähdyksestä. - Nm. Heh
- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Viisaasti teet, kun valikoit vain yhden asun, sillä johan siinä on polvet notkolla, jos kaiken tuon vaatemäärän päälleen lastaa, mitä sinulle ehdotettiin.
Kiitos Tellukka, että tuot vähän piristystä vanhuksille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pirremutta onko sulla jatkossa käyttöä kotelomekolle ja jakulle?
- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Kokemuksen syvällä rintaäänellä sanottuna
- Anonyymi
Olin viime kesänä kolmissa häissä. Kahdet oli hyvin kansainväliset vieraiden osalta.
Missään näistä ei hattuja näkynyt . Anonyymi kirjoitti:
Kokemuksen syvällä rintaäänellä sanottuna
Niinpä, tuollainen kerrospukeutuminen on jopa muotia tiettyjen minoriteettien keskuudessa. Ei kai kukaan muu olisi pystynyt edes ajattelemaan että eri vaihtoehdot häihin pukeutumiseen voisi laittaa kaikki samalla kertaa päälleen.
Anonyymi kirjoitti:
Olin viime kesänä kolmissa häissä. Kahdet oli hyvin kansainväliset vieraiden osalta.
Missään näistä ei hattuja näkynyt .Minä olen nähnyt tpaljon hattuja naisilla kesähäissä, päiväsaikaan. Etenkin puutarhahäissä, rannalla tai muissa ulkotiloissa vietetyissä häissä. Voi olla että tänne Ruotsiin on iskostunut brittiläinen hääperinne laajemmalti anglofiilejä kun ovat.
Paloma01 kirjoitti:
Minä olen nähnyt tpaljon hattuja naisilla kesähäissä, päiväsaikaan. Etenkin puutarhahäissä, rannalla tai muissa ulkotiloissa vietetyissä häissä. Voi olla että tänne Ruotsiin on iskostunut brittiläinen hääperinne laajemmalti anglofiilejä kun ovat.
Monissakohan häissä olet ollut Ruotsissa.
Kummallista, kun muuten kerrot pikku yksityiskohdittain kaikki omasi ja koko suvun tekemiset syömisiä ja saunomisia myöten, mutta kuinka sinulta on ne kaikki häissäkäynnit jääneet kertomatta.
En minäkään täällä ole käynyt yksissäkään häissä. Tyttäreni ovat kyllä muutamissa, mutta en niissä kuvissa ole nähnyt hattuja kenelläkään. Itsellään heillä ei kessähattuja ole olemassakaan.
Näetkös hattuja tässä kuvassa:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P9K7jb/brollopskuppen-sa-kom-det-norsksvenska-brudparet-runt-inreseforbudet- Anonyymi
Paloma01 kirjoitti:
Minä olen nähnyt tpaljon hattuja naisilla kesähäissä, päiväsaikaan. Etenkin puutarhahäissä, rannalla tai muissa ulkotiloissa vietetyissä häissä. Voi olla että tänne Ruotsiin on iskostunut brittiläinen hääperinne laajemmalti anglofiilejä kun ovat.
No Ruotsissahan on kaikki hienompaa, kuin meillä täällä, jopa ilmasto, että uskaltavat vielä järjestää ulkotiloissa häitäkin.
- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Monissakohan häissä olet ollut Ruotsissa.
Kummallista, kun muuten kerrot pikku yksityiskohdittain kaikki omasi ja koko suvun tekemiset syömisiä ja saunomisia myöten, mutta kuinka sinulta on ne kaikki häissäkäynnit jääneet kertomatta.
En minäkään täällä ole käynyt yksissäkään häissä. Tyttäreni ovat kyllä muutamissa, mutta en niissä kuvissa ole nähnyt hattuja kenelläkään. Itsellään heillä ei kessähattuja ole olemassakaan.
Näetkös hattuja tässä kuvassa:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P9K7jb/brollopskuppen-sa-kom-det-norsksvenska-brudparet-runt-inreseforbudetHeh, onhan siellä ollut niitä kuninkaallisia häitä, josko olisi niitä näytetty telkussa....onhan se mukana oloa, kun niitä tuijottaa....
Anonyymi kirjoitti:
Heh, onhan siellä ollut niitä kuninkaallisia häitä, josko olisi niitä näytetty telkussa....onhan se mukana oloa, kun niitä tuijottaa....
Kun ei niissäkään oikein paljon hattuja näkynyt, kun googlasin kuvia.
Tiarat näkyi olevan hatun sijaan niilläkin, jotka yleensä muuten käyttävät mitä hassumpia hattuja juhlapukujensa kanssa.
Taitaa olla jotain Dalajoen suiston muotia sellaiset siniset kukalliset leningit ja (asuun sopiva) vaaleanruskea lierihatunreuhka.- Anonyymi
Paloma01 kirjoitti:
Niin, tuttava perheen tytär vihittin Englannissa ja hääkutsussa oli ollutmaininta että naisilla kuluu olla hattu, anoppia myöten.
Jos meillä hääkutsussa on maininta "asu vapaa" niiin silloin ei vaadita mitään tiettyä asukokonaisuutta, paitsi että vierailla ei saisi olla valkoista asua eikä mustaa. - Anonyymi
Paloma01 kirjoitti:
Niinpä, tuollainen kerrospukeutuminen on jopa muotia tiettyjen minoriteettien keskuudessa. Ei kai kukaan muu olisi pystynyt edes ajattelemaan että eri vaihtoehdot häihin pukeutumiseen voisi laittaa kaikki samalla kertaa päälleen.
Voi sinua, kun...,,,,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, tuttava perheen tytär vihittin Englannissa ja hääkutsussa oli ollutmaininta että naisilla kuluu olla hattu, anoppia myöten.
Jos meillä hääkutsussa on maininta "asu vapaa" niiin silloin ei vaadita mitään tiettyä asukokonaisuutta, paitsi että vierailla ei saisi olla valkoista asua eikä mustaa.Tuo häävieraiden vaatteiden värikin on jo nykyisin vapaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mutta onko sulla jatkossa käyttöä kotelomekolle ja jakulle?
Toivotaan, ehkä joku teatteri reissu jne...
Anonyymi kirjoitti:
Tuo häävieraiden vaatteiden värikin on jo nykyisin vapaa.
En ole aivan varma haluaisinko tulla jonkun perheenjäsenen häihin hautajaismekko päälläni. Tai valkoisessa pitsiunelmassa kilpailemassa huomiosta morsiamen kanssa. Olin tosin Suomessa häissä joskus kymmenisen vuotta sitten kun siskontyttö piti häät ja kaaso, joka oli morsiamen nuorempi sisar, oli pukeutunut viktoriaaniseen surupukuun. Hänellä oli goottilainen kausi menossa ja asia oli sovittu etukäteen sisarusten kesken. Tämä oli kylläkin poikkeustapaus.
- Anonyymi
Paloma01 kirjoitti:
En ole aivan varma haluaisinko tulla jonkun perheenjäsenen häihin hautajaismekko päälläni. Tai valkoisessa pitsiunelmassa kilpailemassa huomiosta morsiamen kanssa. Olin tosin Suomessa häissä joskus kymmenisen vuotta sitten kun siskontyttö piti häät ja kaaso, joka oli morsiamen nuorempi sisar, oli pukeutunut viktoriaaniseen surupukuun. Hänellä oli goottilainen kausi menossa ja asia oli sovittu etukäteen sisarusten kesken. Tämä oli kylläkin poikkeustapaus.
Oli aika ennen ja aika nyt!
Morsiankin saattaa nykyisin pukeutua mihin värin vaan, mustaan, punaiseen, vihreää, siniseen jne. Paloma01 kirjoitti:
Kyllä minusta surupuku on ihan paikallaan häissä.
Aina yhtä surullista, että joku hupsentuu menemään naimisiin.
Siskoni pojan häissä oli kutsukortissa (luultavasti morsiamen toivomus) tummasävyinen pukeutuminen.
Jos ei mitään erillistä ole mainittu, niin silloinhan pukeutuminen on vapaa.
Mutta yleisesti pidän kohteliaana sitä, ettei kovin huomiotaherättävästi pukeudu, sillä morsian ja sulhanenhan siinä ovat ne päähenkilöt, eikä joku vaatteillaan ihastusta herättävä häävieras.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli aika ennen ja aika nyt!
Morsiankin saattaa nykyisin pukeutua mihin värin vaan, mustaan, punaiseen, vihreää, siniseen jne.Niin voihan morsian pukeutua vaikka reisitaskufarkkuihin ja sulhanen verkkarihousuun.
- Anonyymi
Yhteen aikaan ostin hepeneitä niiin hemmetisti, että nyt ei tarvitse tarpeen tullen kuin katsoa sopiva tilanteeseen / tilaisuuteen ja tarkistaa, sopiiko se päälle. Onneksi, sillä kaupoissa ei viitsi / jaksa enää millää käydä rättiä kääntämässä. Vartavasten etsimällä ei yleensä löydy mitään, hyviä vahinko- / heräteostoksia sattuu kohdalle silloin tällöin. - Nm. Aika aikaansa kutakin
- Anonyymi
Omituisia kamppeita on kaupoissa nykyisin, halvan näköisiä retaleita. Hyvin huolen ymärrän. Löytämisiä kuitenkin, ehkä tärppää.
- Anonyymi
Just, halvan näkö<is<iäova t ja kyllä sitten halpojakin, sellaista ryhditöntä kangasta jne..kiitos kyllä tässäononneksi vielä aikaa etsiä..huhheijaa hiki päässä :)
- Anonyymi
Kyllä se pitää olla kukkamekko näin kesällä.
Siinä jo iäkkäämpikin nainen on kuin kukka kedolla.
Ja miehetkin heti katsovat sillä silmällä. - Anonyymi
Minä ostin sinivalkoisen kukkamekon, mies sanoi viimeiseksi toivoksi.
- Anonyymi
:)) Sinä ymmärrät huumoria..
- Anonyymi
Tytär avioitui viime kesänä. Tilasin nettikaupasta, pieni kauppa, kai Maarianhaminassa, kauniin kukkamekon. Oli onnistunut ostos ja sopi päälleni erittäin hyvin. Yleensä en nykyään enää tilaa vaatteita netistä, kun en halua sitä palautusrumbaa käydä.
Sitten oli semmoinen nätti hiuskoriste vähän kuin hatun korvike. Tunsin itseni nätiksi morsiamen äidiksi :).
Toivon sinun löytävän kivan asukokonaisuuden häihin, onneksi on vielä aikaa tapahtumaan.
Sen liikkeen nimi, mistä tilasin mekkoni oli joku Dress like Marie. googlaapa! - Anonyymi
Hävisi kuin tuhka tuuleen viestini. Oman mekkoni tyttären häihin viime kesänä, tilasin semmosesta firmasta nimeltä Dress like Marie. Löytyy myös ihan liikkeitä ja myös tämä nettiliike.
Oli onnistunut hankinta. Kiva kukkamekko. Voisi löytyä sinullekin kiva vaate. Etsipä googlesta.- Anonyymi
No tulihan tuo kadonneeksi luulemani tekstikin näkyviin......
Anonyymi kirjoitti:
No tulihan tuo kadonneeksi luulemani tekstikin näkyviin......
Kyllä se on paljon kiinni siitä, onko lyhyt ja paksu vai pitkä ja laiha.
Ja kestääkö sääret satiinisukat ja korkkarit.
Itse laitoin aikoinaan poikapuolen häihin pitkän syvänsinisen, samettisen puvun.
Ylhäältä tyköistuva, vyötäröstä suora ja helma liehuva ja runsaasti alaspäin levenevä.
Korkeat kengät ja satiinisukat.
Hiukset laitettiin sivunutturaksi kampaajalla.
Ennen tietty värjättiin.
Kosmetologi teki kestävän ehostuksen.
Kelpasi mennä miehen käsipuolessa kirkkoon etupenkille istumaan.
Kurioseettina mainittakoon, että kun oltiin hääjuhlassa, vanhemmat sanoivat pikkulapsilleen seisovassa pöydästä:
"Seuratkaa tuota hametta".
Kävellessäni keinuvin askelin korkkareilla, hameenhelma heilahteli upeasti.2lesken kirjoitti:
Itse laitoin aikoinaan poikapuolen häihin pitkän syvänsinisen, samettisen puvun.
Ylhäältä tyköistuva, vyötäröstä suora ja helma liehuva ja runsaasti alaspäin levenevä.
Ennen tietty värjättiin.
Kurioseettina mainittakoon, että kun oltiin hääjuhlassa, vanhemmat sanoivat pikkulapsilleen seisovassa pöydästä:
Kävellessäni keinuvin askelin korkkareilla, hameenhelma heilahteli upeasti.Tai pieni ja hoikka tai iso ja lihava, vaihtoehtoja ja kropanmuotoja on monia. Omenat, päärynät ja tiimalasit kaikki ovat edukseen erilaisissa kuoseissa. Korkeakorkoiset kengät ovat hankalat ulkotiloissa, esim. puutarhahäissä, kiilapohjat eivät ehkä yhtä juhlavat kuin avokkaat, mutta helpompi kävellä nurmikolla.
Sukat olivat aikaisemmin täysin pakolliset juhla-asujen kera, mutta nykyisin monet jättää ne etenkin vähemmän muodollisissa tilaisuuksissa väliin.Paloma01 kirjoitti:
Tai pieni ja hoikka tai iso ja lihava, vaihtoehtoja ja kropanmuotoja on monia. Omenat, päärynät ja tiimalasit kaikki ovat edukseen erilaisissa kuoseissa. Korkeakorkoiset kengät ovat hankalat ulkotiloissa, esim. puutarhahäissä, kiilapohjat eivät ehkä yhtä juhlavat kuin avokkaat, mutta helpompi kävellä nurmikolla.
Sukat olivat aikaisemmin täysin pakolliset juhla-asujen kera, mutta nykyisin monet jättää ne etenkin vähemmän muodollisissa tilaisuuksissa väliin.Muistakaa tyttöset kuitenkin yksi asia.
Jos ette omaa selvästi havaittavaa vyötäröä, jättäkää tilaisuus väliin.
Muistutan että vyötärönne pitää olla silmin havaittavissa.
Kopelointi ei luo sillee...toden-mukaista tunnelmaa.
H.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ennen tietty värjättiin.
Kävellessäni keinuvin askelin korkkareilla, hameenhelma heilahteli upeasti.Mikä on ulkonäöstä kiinni, häihin menemisestä kunpuhutaan?
Ei niin yhtään mikään. Tämän päivän juhlapukeutumissa sukat eivät ole ollenkaan välttämättömät ja kesähäissä ne voisivat olla jopa tyylittömät. "Korkkaritkaan" eivät ole välttämättömät.
Fiksu häävieras ei pyri herättämään huomiota pukeutumisellaan ja esiintymisellään, pääosassa on morsian ja sulhanen.
Bessie Anonyymi kirjoitti:
Mikä on ulkonäöstä kiinni, häihin menemisestä kunpuhutaan?
Ei niin yhtään mikään. Tämän päivän juhlapukeutumissa sukat eivät ole ollenkaan välttämättömät ja kesähäissä ne voisivat olla jopa tyylittömät. "Korkkaritkaan" eivät ole välttämättömät.
Fiksu häävieras ei pyri herättämään huomiota pukeutumisellaan ja esiintymisellään, pääosassa on morsian ja sulhanen.
BessieSiinähän se jo olikin, mitä sitten kommenttiasi lukematta kirjoitin tuonne ylemmääksi.
Siis samaa mieltä kanssasi (tällä kertaa). Vedä ruksi seinään.- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Siinähän se jo olikin, mitä sitten kommenttiasi lukematta kirjoitin tuonne ylemmääksi.
Siis samaa mieltä kanssasi (tällä kertaa). Vedä ruksi seinään.No en varmasti vedä ruksia seinään, entisetkin töhryt pitäisi poistaa seinästä. Huidoin tässä taannoin pörriäistä että mene mene mene takaisin ulos, älä tule tänne. Kädessäni sattui olemaan huulipunasivellin johon olin huolella ottanut puikosta punaa, ja tietysti se osui seinään. Ja tietysti se puna sattui olemaan runsaspigmenttisin ja punaisin kaikista huulipunistani, tosi harvoin sitä käytän. Olin juuri lähdössä ja kiireinen, joten ensin yritin vain käden ulottuvilla olevalla paperilla jälkeä poistaa ja pahensin asiaa, levisi vain. Kiireestä huolimatta otin seuraavaksi vanulappuun silmämeikin poistamiseen tarkoitettua ainetta ja yritin sillä, paljon siihen lappuun jäikin mutta paljon jäi seinäänkin ja jouduin sen siihen jättämään. Ei olisi pitänyt jättää, taisi jotenkin imeytyä enkä ole uskaltamillani keinoilla/aineilla vieläkään saanut sitä kokonaan pois.
Seinä on maalattu, matta vai liekö tuo puolimatta valkoinen. Osaatkos neuvoa miten saisin loput huulipunan häivähdykset siitä pois?
Bessie huruksz kirjoitti:
Muistakaa tyttöset kuitenkin yksi asia.
H.https://www.youtube.com/watch?v=HFWUfzv0N3M
Minullakin oli kellohame ja ampiaisvyötärö.
Aika aikaa kutakin, nytkin olen ihan tyytyväinen.
Ei kai H.llakaan ole enää täydellistä pyykkilautavatsaa.
Aloitukseen.
Minulla on paljon vaatteita vuosien varrelta, harvoin tarvitsen uutta.
Viimeksi ostin sukulaisen häihin pitkän mekon valkealla pohjalla isot harmat kukkakuviot. Se on nätti, jos ilta viilenee niin ostin siihen sopivan valkoisen lyhyen bleiserin.
En osaa oikein antaa neuvoja, ehkä alan liikkeestä löytyy asiantuntemusta.- Anonyymi
Olen hieman mielstäni lihonut, vai olisiko tuo vaaka rikki...hmmm, niin ajattelen etten kukkamekossa olisi kovinkaan näköinen :), kotelomekko on siinä mielessä armahtavampi,- leveä helma lisää pinta-alan tuntua :)
Pitääpä käydä katsomassa mitä tuolta antamastasi liikkeestä löytyisi. Kiitos siitä. - Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ennen tietty värjättiin.
Kävellessäni keinuvin askelin korkkareilla, hameenhelma heilahteli upeasti.En halua olla liian näkyvä, ihan asiallinen linj mutta Sinä olet varmaan ollut upea ilmestys :)
- Anonyymi
huruksz kirjoitti:
Muistakaa tyttöset kuitenkin yksi asia.
H.Vyötärö löytyy vaikka liiveillä jos ei muuten..
Pirre Paloma01 kirjoitti:
Tai pieni ja hoikka tai iso ja lihava, vaihtoehtoja ja kropanmuotoja on monia. Omenat, päärynät ja tiimalasit kaikki ovat edukseen erilaisissa kuoseissa. Korkeakorkoiset kengät ovat hankalat ulkotiloissa, esim. puutarhahäissä, kiilapohjat eivät ehkä yhtä juhlavat kuin avokkaat, mutta helpompi kävellä nurmikolla.
Sukat olivat aikaisemmin täysin pakolliset juhla-asujen kera, mutta nykyisin monet jättää ne etenkin vähemmän muodollisissa tilaisuuksissa väliin.Palo
En itse olisi edustava jossain kellohameessa tai housupuvussa.
Pituus ei riitä.
Olisi outoa laittaa balleriinat pitkän leningin kanssa.
Korkeakorkoiset kengät antavat ryhtiä ja pituutta.
Häät jossa olen ollut, ovat aina olleet sisätiloissa.
Jos säärissä on suonikohjuja tai turvotuksia, silloin ehdottomasti sukat, muotoilevat sukkahousut, tai tukisukat jalkaan.
Hattuja en ole nähnyt kenellekään häissä
Kampaaja tekee juhlakampauksen ja voi laittaa hiuksiin koristetta tai koristeen.
- Anonyymi
Osta juhlamekko niihin erikoistuneesta liikkeestä, ei ole mitään kukallista tusinatavaraa. Tosin hintakin on toista luokkaa kuin tavaratalojen tai tusinaliikkeiden mekoissa, mutta on sitten JUHLAmekko eikä mikä tahansa mekko. Itse ostin aikanaan mekon poikani häihin juuri tuonlaisesta juhlamekkoliikkeestä. Mekko oli alunperin pitkä, mutta liikkeessä ompelija joka lyhensi mekon haluamaani pituuteen ja teki pari muutakin korjausta. Maksoihan tuo kaikki, mutta aina ei saa olla hinnasta kiinni.
- Anonyymi
Ei taida olla semmoista liikettä lähimainkaan , kunpa olisikin.
- Anonyymi
Mahtaako noita "juhlamekkoliikkeitä" kovinkaan paljon olla? Tavallisista liikkeistä tai verkkokaupoista taitaa suurin osa meistä vaatteensa ostaa?
Voi se joskus olla niinkin päin, että mikä tahansa mekko voi olla juhlamekko, tilaisuuden luonteestahan se riippuu. Oman kokemukseni mukaan tavallisiin (kesä)häihin pukeudutaan enemmänkin mekkoihin kuin JUHLAmekkoihin (siis "juhla" sanaa erityisesti painottaen).
Sattuneesta syystä juuri nyt on paljon juhlamekkoja alennusmyynneissä, kannattaa hyödyntää tilaisuus ja ostaa vaikka useampi, nyt on oikeasti hyvät alennukset. On syytä pitää kiirettä, parhaat myydään äkkiä loppuun. Stockan ja Halosen sivuilla vähän katselin, ainakin yksi silkkimekko kiinnostaa vaikka en nyt juuri tarvitsekaan. Ajattelin mennä huomenna tai ylihuomenna paikan päälle katselemaan.
Bessie - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mahtaako noita "juhlamekkoliikkeitä" kovinkaan paljon olla? Tavallisista liikkeistä tai verkkokaupoista taitaa suurin osa meistä vaatteensa ostaa?
Voi se joskus olla niinkin päin, että mikä tahansa mekko voi olla juhlamekko, tilaisuuden luonteestahan se riippuu. Oman kokemukseni mukaan tavallisiin (kesä)häihin pukeudutaan enemmänkin mekkoihin kuin JUHLAmekkoihin (siis "juhla" sanaa erityisesti painottaen).
Sattuneesta syystä juuri nyt on paljon juhlamekkoja alennusmyynneissä, kannattaa hyödyntää tilaisuus ja ostaa vaikka useampi, nyt on oikeasti hyvät alennukset. On syytä pitää kiirettä, parhaat myydään äkkiä loppuun. Stockan ja Halosen sivuilla vähän katselin, ainakin yksi silkkimekko kiinnostaa vaikka en nyt juuri tarvitsekaan. Ajattelin mennä huomenna tai ylihuomenna paikan päälle katselemaan.
Bessie"Tavallisiin kesähäihin" ! Haajuhla ei ole kenelläkään ikinä tavallinen ja nykyajan häissä pukeudutaan aika usein iltapukuihin. Siis pääparin lisäksi ainakin vanhemmat, sisarukset ja kaasot. Silloin myös miespuolisilla on päällänsä muuta kuin tumma puku. - Nm. Sadoissa mukana ollut
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tavallisiin kesähäihin" ! Haajuhla ei ole kenelläkään ikinä tavallinen ja nykyajan häissä pukeudutaan aika usein iltapukuihin. Siis pääparin lisäksi ainakin vanhemmat, sisarukset ja kaasot. Silloin myös miespuolisilla on päällänsä muuta kuin tumma puku. - Nm. Sadoissa mukana ollut
Kova kohtalo sinulla kun elämäsi vietät peräti sadoissa häissä, Ehkä joskus pääset omiisikin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tavallisiin kesähäihin" ! Haajuhla ei ole kenelläkään ikinä tavallinen ja nykyajan häissä pukeudutaan aika usein iltapukuihin. Siis pääparin lisäksi ainakin vanhemmat, sisarukset ja kaasot. Silloin myös miespuolisilla on päällänsä muuta kuin tumma puku. - Nm. Sadoissa mukana ollut
Haluan kunnioittaa häitä pukeutumalla kuitenkin hyvin, vaikken niin haluakaan silmätikuksikaan.
Tavalliset häät ovat, mutta tärkeät päähenkilöilleeen, tietenkin, iltapukuun en halua pukeutua..olisi(n) kai ylipukeutunut...
Pirre - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jaa, miten kukin nyt haluaa sanan "tavallinen" tässä yhteydessä ymmärtää. Mitä tulee pukeutumisasioihin niin enköhän minäkin jotain tiedä. Itse en lähtisi opettamaan kalaa uimaan tai äitiäni naimaan.
Kuten kai jo aiemminkin totesin, tilanteen mukaan. Päivänselvää on, että hääparin, ja varsinkin morsiamen, vanhemmat pukeutuvat tavallista parempiin vaatteisiin. Sisarusten ei välttämättä tarvitse ihan niin paljon panostaa ja kaasoa ei kaikissa häissä edes ole, häävierailta jos jotain pukeutumiseen liittyvää toivotaan niin se yleensä ilmoitetaan, muuten kukin pukeutukoon makunsa ja resurssiensa mukaisesti.
Jos vaikkapa toisella hääparista on kolmas ja toisella toinen kerta, tai esim. hääpari on ollut yhdessä jo vuosikausia ja lapsiakin liuta niin enemmän kuin juhlallisuutta ja 'ainutlaatuisuutta' he varmaan arvostavat häihin tulemista (myös kirkkoon jos jne.), yhdessä olemista, lämmintä ja rentoa ilmapiiriä jne. jne., ja sellaiseksi yrittävät hääjuhlansa rakentaa.
Bessie - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haluan kunnioittaa häitä pukeutumalla kuitenkin hyvin, vaikken niin haluakaan silmätikuksikaan.
Tavalliset häät ovat, mutta tärkeät päähenkilöilleeen, tietenkin, iltapukuun en halua pukeutua..olisi(n) kai ylipukeutunut...
PirreEi kannata ostaa vaatekaappiin seisomaan liian hienoa vaatetta.
Teatteri, ooppera ja konsertit on tänä päivänä ihan arkisia, paitsi pikkujoulun aikaan.
Osta kaksi-tai kolmiosainen asu, joita voit käyttää myös erikseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kova kohtalo sinulla kun elämäsi vietät peräti sadoissa häissä, Ehkä joskus pääset omiisikin.
Kaksinnaiminen on lailla kielletty. Mulle ja siipalleni pappi sanoi amenen yli 40 vuotta sitten. - Nm. Revi siitä, jos osaat
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kannata ostaa vaatekaappiin seisomaan liian hienoa vaatetta.
Teatteri, ooppera ja konsertit on tänä päivänä ihan arkisia, paitsi pikkujoulun aikaan.
Osta kaksi-tai kolmiosainen asu, joita voit käyttää myös erikseen.Samaa mieltä, liian hienoa ei kannata ostaa. Toisaalta taas kannattaa tarkistaa oma asenteensa ja ehkä päivittää oma ajattelunsa. Suurin osa meidän ikäisistämme tietää jo ihan luonnostaan miten pukeutua mihinkin, mutta juuri meidän ikäisissä on myös paljon turhaa vaatimattomuutta ja itsensä vähättelyä.
Aina vähän 'hienommallekin' mekolle on käyttöä myös tulevaisuudessa kunhan ei tosiaan liian hienoa hanki. Tulee äitienpäiviä, syntymäpäiviä, valmistujaisia ym. ym..
Itse höpsähdin iltamyöhällä tilaamaan itselleni silkkimekon kun halvalla alennusmyynnistä sain. Ensi keväänä on ainakin yhdet lakkiaiset odotettavissa ja ei se (luultavasti) ole liian hieno tavallisiin rientoihinkaan.
Kaksi- tai kolmiosainen asu on hyvä vaihtoehto sekin, mutta voi tulla vähän kiire löytää hyvä ja sopiva sellainen. Omassa kaapissani on parikin sellaista ja aika vähän tulee käytettyä niiden osia erikseen, en oikein saa mieleistäni lopputulosta niitä arkisempiin osiin yhdistellessäni.
Bessie
- Anonyymi
Suomesta mekotkin pitää ostaa, eikä mistään ulkomailta.
Suomen talous pyörimään, ei rahaa ulkomaille!- Anonyymi
Ei ulkomailta ei..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 455851
- 485346
- 483718
- 143675
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise963346- 313126
- 592884
- 572740
- 532400
- 381854