Civic 1.5T 182hp

Anonyymi

Onko kokemuksia tuosta 2017-2020 civikistä tuolla 1.5t koneella? Huolia/murheita? Eroja sen cvt vs manuaalin välillä, paljonko käytännön kulutus? Mitä huollot maksaa merkkiliikkeessä?

67

8940

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hondan moottorit ovat niitä parhaita. Niin tuo 1,5:n myös. 6-7 litraa satasella ja huollot maksaa sen kuin muissakin. Ei ole riskihankinta.

    • Anonyymi

      Mites iso ongelma tuo bensan sekoittuminen öljyjen sekaan lyhyessä ajossa kylmällä on? Aika iso juttu tuntuu olevan ainakain kanadassa ja jenkeissä?
      Moni valittaa että auton jälleenmyynti arvo putoaa tosi nopeasti?
      Ostaako näitä kukaan ja jos ostaa niin pääseekö eroon?

      • Anonyymi

        Yhden yksilön tiedän jossa ei ole ollut mitään öljyn laimenemis ongelmia. Muistapa ei sitten kokemusta olekaan. Tähän on öljyt vaihdeltu tosin 15tkm välein. CVT vaihteisto on erittäin hyvä käytöksinen. Nämä on ihan eri maata mitä 10 vuotta sitten. Automaatissa polttoaineen kulutus pienempi. Softaamista ei automaatti ilmeisesti kestä. Tuostahan saa 220 hv mukavasti irti. Sedan civic tulee itselle kyllä seuraavaksi. Tähän rahaan muilla merkeillä ei ole yhtä suorituskykyistä autoa tarjolla uutena.


    • Anonyymi

      Pannut on väljiä kylmänä ja käyvät rikkaalla, lohkolämmitin ja viimasuoja on pakollinen Siperiassa!

    • Anonyymi

      Eikös se öljyongelma koskenut vain alle 2009 malleja. Näissä nykymoottoreissa tilanne korjattu.

      • Anonyymi

        1.5T konetta on ollut vasta 2017 - >


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1.5T konetta on ollut vasta 2017 - >

        Kyllä se tosiaan tämä nykyinen suorasuihkutuskone on. En tiedä sitten mitä eroa on tuolla Amerikan mantereen 174 hv versiolla (josta on alun perin raportoitu öljyn laimenemista) eurooppalaiseen 182 hv versioon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se tosiaan tämä nykyinen suorasuihkutuskone on. En tiedä sitten mitä eroa on tuolla Amerikan mantereen 174 hv versiolla (josta on alun perin raportoitu öljyn laimenemista) eurooppalaiseen 182 hv versioon.

        Tuulilasi lehden 30tkm kestotestissä ei CR-V:n 1.5T koneen osalta ollut mitään mainintaa ko. ongelmasta, vaikka testi talvisaikaan pääasiassa ajettiin. 8.5 litran keskikulutus tuntui olevan liikaa toimittajille nelivetoisessa, isossa, 193 hv citymaasturissa ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuulilasi lehden 30tkm kestotestissä ei CR-V:n 1.5T koneen osalta ollut mitään mainintaa ko. ongelmasta, vaikka testi talvisaikaan pääasiassa ajettiin. 8.5 litran keskikulutus tuntui olevan liikaa toimittajille nelivetoisessa, isossa, 193 hv citymaasturissa ;)

        Aivan, sehän on sama kone perusrakenteeltaan myös. Mitä kulutukseen tulee, minusta CR-V:ssä kulutus johtuu isolta osalta auton koosta ja muodosta sekä isoista pyöristä. CR-V:hän on todella iso ja korkea auto. Autotestien mukaan esim. vastaavanlainen Audi Q3 kuluttaa litran enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, sehän on sama kone perusrakenteeltaan myös. Mitä kulutukseen tulee, minusta CR-V:ssä kulutus johtuu isolta osalta auton koosta ja muodosta sekä isoista pyöristä. CR-V:hän on todella iso ja korkea auto. Autotestien mukaan esim. vastaavanlainen Audi Q3 kuluttaa litran enemmän.

        Jostain syystä autotoimittajat eivät tätä halua ymmärtää. Vastaaviin autoihin verrattaessa kulutuksen suhteen ei varmasti ole hävettävää. Parempi vaihtoehto testiin olisi ollut hybridi. Se kun päihittää suorituskyvyssä ja päästöissä samanhintaiset dieselit.


      • Anonyymi

        Ei vaan nimenomaan näitä uusia, ainakin ameriikanihmemaassa on kovasti ollut pettyneitä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuulilasi lehden 30tkm kestotestissä ei CR-V:n 1.5T koneen osalta ollut mitään mainintaa ko. ongelmasta, vaikka testi talvisaikaan pääasiassa ajettiin. 8.5 litran keskikulutus tuntui olevan liikaa toimittajille nelivetoisessa, isossa, 193 hv citymaasturissa ;)

        Ostatko Honda accord.n tai cr-v.n , yhtä isot sisätilat molemmissa, ainoastaan erilainen ulkonäkö.

        Honda civic.n takapenkillä on vähemmän tilaa näihin kahteen ensimmäiseen verrattuna, mutta on ostohintakin pienempi, samoin polttoaineen kulutus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, sehän on sama kone perusrakenteeltaan myös. Mitä kulutukseen tulee, minusta CR-V:ssä kulutus johtuu isolta osalta auton koosta ja muodosta sekä isoista pyöristä. CR-V:hän on todella iso ja korkea auto. Autotestien mukaan esim. vastaavanlainen Audi Q3 kuluttaa litran enemmän.

        Honda cr-v.n kulutus on hyvä huomioiden auton painon / muodon.

        Jos tämä sama 1.5L moottori laitetaan accord.in, accord vie vähemmän polttoainetta johtuen auton painosta.

        Honda civic joka näistä kolmesta painaa vähiten, myös kuluttaa vähiten tällä 1.5L moottorilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostatko Honda accord.n tai cr-v.n , yhtä isot sisätilat molemmissa, ainoastaan erilainen ulkonäkö.

        Honda civic.n takapenkillä on vähemmän tilaa näihin kahteen ensimmäiseen verrattuna, mutta on ostohintakin pienempi, samoin polttoaineen kulutus.

        Ei pidä paikkaansa, CR-V on aivan toisella tasolla tilojen suhteen mitä Accord. CR-V on tila-autoluokassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuulilasi lehden 30tkm kestotestissä ei CR-V:n 1.5T koneen osalta ollut mitään mainintaa ko. ongelmasta, vaikka testi talvisaikaan pääasiassa ajettiin. 8.5 litran keskikulutus tuntui olevan liikaa toimittajille nelivetoisessa, isossa, 193 hv citymaasturissa ;)

        Ei 8.5 litraa ole enään tätä päivää.
        10 vuotta sitten olisi vielä ollut normaalia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei 8.5 litraa ole enään tätä päivää.
        10 vuotta sitten olisi vielä ollut normaalia.

        Niinkö, missä tuon kokoisessa bensiiniautossa kulutus on pienempi?

        Tuulilasin testissä on mukana täydellä kuormalla ajettu pitkä lomareissu, jossa paljon ajoa sikäläisillä moottoriteillä kovalla nopeudella.

        No, onhan Hondallakin hybridi.


    • Anonyymi

      Autoa ostaessani teen muutamia vertauksia kilpaileviin merkkeihin ja viimeksi päädyin 2,0 litran Civiciin v. 2014. Eipä ole tarvinnut mieltä pahoittaa, kun muistelen edellistä vw-konsernin tsekkituotetta. Ainoa missä tsekki pärjää on ajo-ominaisuudet. Vaan auton omistaminen on muutakin kuin nuo junamaiset ajo-ominaisuudet. Vaihteiston toiminta (autom.) lisättynä moottorin viattomuuteen painavat enemmän. Ei mene ölppää litratolkulla per 10.000 km jne.

      • Anonyymi

        Uusin Civikki oli tuulilasin testissä parempi ajettavuudeltaan mitä Golf ja Focus. Civicissä on paljo autoa siihen rahaan millä sen nyt saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusin Civikki oli tuulilasin testissä parempi ajettavuudeltaan mitä Golf ja Focus. Civicissä on paljo autoa siihen rahaan millä sen nyt saa.

        https://cars.usnews.com/cars-trucks/rankings/midsize-cars

        https://cars.usnews.com/cars-trucks/rankings/compact-cars

        Ei ole saksalainen VW golf terävimmästä kärjestä, eikä amerikkalainen Ford.

        Olen pohtinut uuden auton ostoa.
        3vaihtoehtoa : Honda accord, civic tai Toyota camry.

        Sisätilojen tilavuuden suhteen civic vs camry ei ole eroa paljon eikä polttoaineen kulutuksen suhteen ( vaikka camry.ssä on 2.5L moottori jossa 200hv ), mutta ostohinnassa on reilu ero.

        Toyotan huollot on edullisia.

        Honda accord 2.0L moottorilla on kallein ja eniten kuluttava.


    • Anonyymi

      Eikös hb civic valmisteta vielä vuoden 2021 loppuun Englannissa. Siellä tehdään myös moottorit, molemmat sekä 1.0T ja 1.5T. 1.6 DTEC tekevät myös ja sitä on Euroopassa saatavana vielä Civiciin, muttei tuoda Suomeen. Civic Sedan tulee turkista tai japanista. Japanissa valmistavat myös 1.5T moottoreita, turkin tehtaasta ei tietoa, että tekeekö moottoreita. CR-V tulee japanista ja myös moottorit 1.5T ja hybrid. Näin siis Euroopan markkinoille.

      Amerikassa Honda valmistaa autoja paikallisille markkinoille. Sieltä ei tuoda tänne vissiin mitään. Joitain malleja vievät Japanista sinne.

      • Anonyymi

        Minusta CR-V tulee aina Kanadasta? Sekä Turkin että Englannin tehtaat lopettavat 2021.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta CR-V tulee aina Kanadasta? Sekä Turkin että Englannin tehtaat lopettavat 2021.

        Jos tähän löytyy varmaa tietoa jostain, niin hyvä olis. 2015 vuonna ilmoittivat tosiaan, että CR-V:n valmistus siirtyy Kanadan tehtaalle, jossa tehdään käsittääkseni myös Civicciä. HB Civic tehdään maailmanlaajuisesti Englannissa vielä vähän aikaa. Ja Civic sedan pääsääntöisesti eurooppaan Turkista.

        https://www.just-auto.com/analysis/cr-v-hybrid-makes-strong-case-for-electrified-hondas_id191238.aspx

        tuolla sanotaan, että CR-V hybrid tulisi ainakin Briteille Japanista. Tätä tukee se seikka, että Amerikassa ei hybridiä ole ollut tarjolla kuin vasta vähän aikaa ja sekin on facelift malli, eli päivittynyt malli siitä mitä meillä on tarjolla nyt. Tämän perusteella oletus myös sekin, että 1.5T CR-V tulee Japanista myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tähän löytyy varmaa tietoa jostain, niin hyvä olis. 2015 vuonna ilmoittivat tosiaan, että CR-V:n valmistus siirtyy Kanadan tehtaalle, jossa tehdään käsittääkseni myös Civicciä. HB Civic tehdään maailmanlaajuisesti Englannissa vielä vähän aikaa. Ja Civic sedan pääsääntöisesti eurooppaan Turkista.

        https://www.just-auto.com/analysis/cr-v-hybrid-makes-strong-case-for-electrified-hondas_id191238.aspx

        tuolla sanotaan, että CR-V hybrid tulisi ainakin Briteille Japanista. Tätä tukee se seikka, että Amerikassa ei hybridiä ole ollut tarjolla kuin vasta vähän aikaa ja sekin on facelift malli, eli päivittynyt malli siitä mitä meillä on tarjolla nyt. Tämän perusteella oletus myös sekin, että 1.5T CR-V tulee Japanista myös.

        Japanissa ne valmistetaan

        https://europe.autonews.com/article/20170718/ANE/170719734/honda-will-import-suvs-into-europe-from-japan

        samoin kuin HR-V ja Jazz


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin aikaisemmin Honda HR-V:tä valmistettiin myös Meksikossa.

        HR-V siirtyi Japaniin Meksikosta faceliftin myötä


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kappas vaan, suunnitelmat näemmä muuttuivat. No mutta sehän on mahtavaa, lisää aitoja Japanissa tehtyjä autoja, jopa uusi (tai faceliftattu) HR-V.

        Se mistä maasta joku automerkki on, ei tiedä missä maassa autoa valmistetaan, tai voi olla enemmänkin kuin yksi valmistusmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Honda on japanilainen, samoin Toyota.
        Mutta missä niitä valmistetaan, ei ole tietoa.

        Nythän oli lehdistössä tietoa, että uusi Civic hybrid tulee Eurooppaan Japanista. Kun Civicin valmistus loppui Englannista, niin olisi kuvitellut, että Civic tulee Kanadasta missä sitä myös valmistetaan Ameriikan markkinoille.

        Edelleenkään Ameriikoista ei tule Hondalta mitään Eurooppaan (paitsi NSX, joka loppuu ensivuonna). Kaikki mallit tulee jatkossa Japanista ja ovat sähkö tai hybrid. No hybridhän se on NSX:kin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nythän oli lehdistössä tietoa, että uusi Civic hybrid tulee Eurooppaan Japanista. Kun Civicin valmistus loppui Englannista, niin olisi kuvitellut, että Civic tulee Kanadasta missä sitä myös valmistetaan Ameriikan markkinoille.

        Edelleenkään Ameriikoista ei tule Hondalta mitään Eurooppaan (paitsi NSX, joka loppuu ensivuonna). Kaikki mallit tulee jatkossa Japanista ja ovat sähkö tai hybrid. No hybridhän se on NSX:kin.

        Kyllä, eli E, Jazz, HR-V, Civic ja CR-V mallit, joita tuodaan eurooppaan valmistetaan Japanissa. Nämä siis hybridejä, paitsi E on sähkö.

        Swindonin tehdas Englannissa on lopettanut ja samoin Gebzen tehdas Turkissa. Molemmat tänä vuonna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Honda on japanilainen, samoin Toyota.
        Mutta missä niitä valmistetaan, ei ole tietoa.

        Turkissa minun!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turkissa minun!

        Honda ei valmista autoja enää Euroopassa. Loppui pari vuotta sitten.


    • Anonyymi

      Terve,
      sattuuko kenelläkään olemaan vielä tietoa Honda Civic sedanin 2017-2020 ruostesuojauksen tasosta? Vi Bilägaren rostregistretin mukaan sekä Civicin että HR-V:n ruostesuojaus on kehno. Toisaalta joillakin jenkkisivustoilla uudemmat Civicit luokitellaan ryhmään "autot, jotka eivät ruostu". Samassa seurassa ovat mm. Audit, Volvo V70:t jne. Muutenkin Civic sedan tunnutaan arvostettavan rapakan takana korkealle ("Joka suhteessa hyvä ostos"). Mahtaako siellä myytävät Civicit poiketa paljonkin täällä myytävistä?

      • Anonyymi

        Ei kai noin uuden auton ruostesuojauksesta kannata huolehtia. Kestää sen kyllä mitä autoa itsellä pitää. Toinen juttu sitten, jos meinaa pitää autoa yli kymmenen vuotta, sitten kannattaa suojauttaa. Hondalla ei ole ollut 30-vuoteen isompia ongelmia ruosteen kanssa. Sen suhteen kyllä uskaltaa ostaa. 15-vuotiaat ovat sitten yksilöitä, joka merkillä. Vi Bilägaren raportit ovat siinä mielessä huonoja, että ei niistä näe miten todellisuudessa auto ruostuu. Siinä arvioidaan ruostesuojauksen tasoa.

        Hondaa ei arvosteta Suomessa, vaikka se on yksi maailman suurimmista auton valmistajista. Toyotaan voi verrata hyvin, hybriditekniikkakin kestää vertailun. Muut ominaisuudet usein parempia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai noin uuden auton ruostesuojauksesta kannata huolehtia. Kestää sen kyllä mitä autoa itsellä pitää. Toinen juttu sitten, jos meinaa pitää autoa yli kymmenen vuotta, sitten kannattaa suojauttaa. Hondalla ei ole ollut 30-vuoteen isompia ongelmia ruosteen kanssa. Sen suhteen kyllä uskaltaa ostaa. 15-vuotiaat ovat sitten yksilöitä, joka merkillä. Vi Bilägaren raportit ovat siinä mielessä huonoja, että ei niistä näe miten todellisuudessa auto ruostuu. Siinä arvioidaan ruostesuojauksen tasoa.

        Hondaa ei arvosteta Suomessa, vaikka se on yksi maailman suurimmista auton valmistajista. Toyotaan voi verrata hyvin, hybriditekniikkakin kestää vertailun. Muut ominaisuudet usein parempia.

        Suomalainen puupää ostaa Skoda Octavian, kun siinä on suuri takaluukku, teettää siihen usein remonttia ja todistelee itselleen, että kaikkia merkkejä pitää korjata.🤣


    • Anonyymi

      Vuosimallin 2020 Civic sedaneissa - ainakin 180 heppaisissa - on ensiasennuksena 17 tuuman vanteet. Niillä kaduilla ja teillä, joita minä pääasiassa ajelen, toimisi varmasti paremmin 16-tuumaiset, mukavuutta kun autolta riittävän ohituskiihtyvyyden lisäksi kaipaan. Aiemmissa Civicin vuosimalleissa taisi vanteet olla 16-tuumaiset. Aika monen muunkin japsiauton kohdalla näkyy valitettavasti olevan niin, että jos autossa on perusmallia hiukkaakaan vahvempi moottori, niin asiakas joutuu pakosta ostamaan myös "urheilulliset vanteet" yms. sporttipakettiin kuuluva vermettä.

    • Anonyymi

      Kolme vuotta sitten hommasin perheellemme aidon japsin. Mazda CR5:n. Todellinen perusauto kylläkin, mutta on se viaton ja täysin luotettava aj. n. 90 tkm. Bensaa menee 2 litraisella n. 6,2 - 6,7 litraa eikä öljyä lisäillä huoltoväleillä. Hyvä vaihtoehto Hodalle.

      • Anonyymi

        Olisko CX5 kuitenkin. Mazda antaa turhan paljon tasoitusta moottoripuolella Hondaan nähden. Samoin hybriditekniikka puuttuu kokonaan. Toimivia autoja sinänsä, mutta Hondankin tekniikka on kyllä lujimmasta päästä, myös dieselit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisko CX5 kuitenkin. Mazda antaa turhan paljon tasoitusta moottoripuolella Hondaan nähden. Samoin hybriditekniikka puuttuu kokonaan. Toimivia autoja sinänsä, mutta Hondankin tekniikka on kyllä lujimmasta päästä, myös dieselit.

        Joo CX5 tietenkin.


    • Anonyymi

      Älyttömän rumia nuo uudet civikit muuten olisi harkittava vaihtoehto.

      • Anonyymi

        Antipatia merkkiä kohtaan nostaa päätään aina ulkonäköasioissa. Paljon myydään esim. Suomessa CH-R ja RAV4:sta, kuten mersun ja Volvon sedaneita. Juke tai BMW X6 ja X7. e-up tai Yeti, Megane, Berlingo., onhan näitä. HB Civic jota yleensä arvostellaan on kuitenkin maailman viiden eniten myydyn automallin joukossa ollut viimevuosina. Vastaavasti toisessa ääripäässä on Golf, joka on näyttänyt viimeiset 30 vuotta samalta ja on vielä kalleimmasta päästä luokassaan.


      • Anonyymi

        Ethän edes erota Honda civiksedania muista vastaavista.!


    • Anonyymi

      Ainakaan Honda accord.a ei suositella ostamaan 1.5L moottorilla, vaan 2.0L moottorilla.

      Tietysti polttoaineen kulutus on suurempi 2.0Litran moottorilla.

      Sillä tavalla nykyään on kulutus saatu laskettua pienemmäksi että laitetaan pieni moottori ( pienempi kuutiotilavuus ) mutta saadakseen lisää tehoa, laitetaan turbo mukaan.

      Nykyään aika monessa on turbo.
      Tietysti sen pois saa mutta tuleeko autosta liian laiska sitten 🤔

      En kannata turbovehkeitä ollenkaan.

      Mutta riippuu tietysti miten se on viritetty, esim jos turbo tulee mukaan kun kierrokset on ~ 6000rpm niin sitten ehkä, mutta en sitten huoli jos se on heti tyhjäkäyntikierroksilta asti mukana.

      Huoltohinnat kannattaa tarkistaa jostain muualta kuin suomi24.stä

      Toyota.lla on edullista.

      • Anonyymi

        Accordia ei ole myyty Suomessa yli viiteen vuoteen enää. Vapaastihengittäviä moottoreita Hondalla on, mutta uudet ovat hybridejä. Turbotkin poistuu kokonaan, kun uusi Civic tulee ensivuonna hybridinä. Vain sähkö ja hybrid tarjolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Accordia ei ole myyty Suomessa yli viiteen vuoteen enää. Vapaastihengittäviä moottoreita Hondalla on, mutta uudet ovat hybridejä. Turbotkin poistuu kokonaan, kun uusi Civic tulee ensivuonna hybridinä. Vain sähkö ja hybrid tarjolla.

        Mutta jääkö CR-V bensaturbo vielä myyntiin?

        Off-topic: Uudesta CR-V:stä on ollut jo kauan tarjolla salakuvia, vaikka tulee myyntiin vasta 2023. Onko syynä erityisen pieni muutos edelliseen malliin vai miksi näin perusteellinen testaustyö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jääkö CR-V bensaturbo vielä myyntiin?

        Off-topic: Uudesta CR-V:stä on ollut jo kauan tarjolla salakuvia, vaikka tulee myyntiin vasta 2023. Onko syynä erityisen pieni muutos edelliseen malliin vai miksi näin perusteellinen testaustyö?

        Jos Hondan ilmoitusta uskoo, että kaikki mallit ovat euroopassa sähköisiä 2022, niin bensaturboa ei CR-V:ssä täällä ole enää saatavilla jatkossa.

        Kiinassa on myynnissä CR-V plug-in. Plugaria ja täyssähköä eurooppaan saisi tulla, mutta Hondalle on muut markkinat tärkeämpiä.

        https://tekniikanmaailma.fi/honda-esitteli-cr-vn-lataushybridin-jonka-sahkomoottorilla-paasee-toistasataa-kilometria-honda-suv-econcept-puolestaan-kertoo-katumaasturien-tulevaisuudesta/


      • Anonyymi

        Sinähän järkiä puhuit ,mulla just samat mielipiteet Hondalla ajelen ..ei turpoo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Hondan ilmoitusta uskoo, että kaikki mallit ovat euroopassa sähköisiä 2022, niin bensaturboa ei CR-V:ssä täällä ole enää saatavilla jatkossa.

        Kiinassa on myynnissä CR-V plug-in. Plugaria ja täyssähköä eurooppaan saisi tulla, mutta Hondalle on muut markkinat tärkeämpiä.

        https://tekniikanmaailma.fi/honda-esitteli-cr-vn-lataushybridin-jonka-sahkomoottorilla-paasee-toistasataa-kilometria-honda-suv-econcept-puolestaan-kertoo-katumaasturien-tulevaisuudesta/

        No tuo CR-V:hän on ihan saman näköinen kuin vanhakin, tai oikeastaan 'vanhennettu' versio nykyisestä. Onko tuo PHEV sitten syynä siihen, että se on nyt jo maantietesteissä, kaksi vuotta ennen julkaisua? Clarity PHEV:n WTLP mukainen ajomatka on 101 km, eli CR-V:n kokoisella ja muotoisella autolla selvästi alle 100 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tuo CR-V:hän on ihan saman näköinen kuin vanhakin, tai oikeastaan 'vanhennettu' versio nykyisestä. Onko tuo PHEV sitten syynä siihen, että se on nyt jo maantietesteissä, kaksi vuotta ennen julkaisua? Clarity PHEV:n WTLP mukainen ajomatka on 101 km, eli CR-V:n kokoisella ja muotoisella autolla selvästi alle 100 km.

        2023 tuleva CR-V on kokonaan uusi, eli kuudennen sukupolven CR-V. Eurooppaan ei taida 2023 tulla vielä. Sen tekniikasta eikä ulkonäöstä tiedä vielä kukaan mitään. Joitain havainnekuvia on tehty salakuvien perusteella.

        Vitossukupolvi nyt faceliftissä, eikä siitä ensvuonna ole tarjolla kuin hybridi. Näin oletan menevän. Tätä myydään Suomessa vielä muutama vuosi.

        Ensivuonna tulevan uuden Civicin tekniikkaa täällä odotetaan, että mitä hybriditekniikkaa se pitää sisällään. HR-V julkaistiin juuri.


    • Anonyymi

      Tuo cvt-vaihteisto on ihan perseestä. Moottori huutaa kovilla kierroksilla ja kuminauhamainen veto. Sama vika toyotassa kun moottori ärjyy ja kuulostaa pölyimurilta!

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyttä potaskaa. Hondan CVT toimii erittäin hienosti myös täyskaasukiihdytyksessä. Hubridissä ei ole vaihteistoa ollenkaan, joissain näkyy markkinointinimenä e-CVT, joka on ihan hölynpölyä.

        Civic CVT
        https://www.youtube.com/watch?v=7RPMTX4kgrI

        Jazz Hybrid
        https://www.youtube.com/watch?v=ByIj4y5p_L8

        HR-V hybrid tulee ensi helmikuussa. Tilankäytöltään kuten Jazz, eli magic seat löytyy ja vastaava hienostunut hybridi kuten Jazzissakin, tosin tehokkaampana. Civic sitten myöhemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyttä potaskaa. Hondan CVT toimii erittäin hienosti myös täyskaasukiihdytyksessä. Hubridissä ei ole vaihteistoa ollenkaan, joissain näkyy markkinointinimenä e-CVT, joka on ihan hölynpölyä.

        Civic CVT
        https://www.youtube.com/watch?v=7RPMTX4kgrI

        Jazz Hybrid
        https://www.youtube.com/watch?v=ByIj4y5p_L8

        On tullut omistettua 1.5T Civic CVT:llä jonkin aikaa. Moottorissa on sen verran sopivasti tehoa, että normaaliajossa ei moottorin kierrokset nouse yli 3000 rpm. Maantiellä 1500 rpm. Täyskaasukiihdytyksissä toimii kuten em. videossa näkyy, eli ei huuda kierrokset tapissa kuten Toyotat. Vastaa kaasuun ripeästi ja ei ole kuminauhamaista tunnetta. Varsin toimiva automaatti, eikä nytkyttele hitaissa nopeuksissa risteyksissä. 182hv moottori kuluttaa 4,7l/100km maantiellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tullut omistettua 1.5T Civic CVT:llä jonkin aikaa. Moottorissa on sen verran sopivasti tehoa, että normaaliajossa ei moottorin kierrokset nouse yli 3000 rpm. Maantiellä 1500 rpm. Täyskaasukiihdytyksissä toimii kuten em. videossa näkyy, eli ei huuda kierrokset tapissa kuten Toyotat. Vastaa kaasuun ripeästi ja ei ole kuminauhamaista tunnetta. Varsin toimiva automaatti, eikä nytkyttele hitaissa nopeuksissa risteyksissä. 182hv moottori kuluttaa 4,7l/100km maantiellä.

        Tämän halusin tietää kun juuri ostin ko.mallisen auton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän halusin tietää kun juuri ostin ko.mallisen auton.

        Tarkennan sen verran että en ole koeajanut vielä tulevaa civiciä ja ainoat seikat mietityttää.led ajovalon hinta,vajaa 500e kpl. Vaihteisto öljyn lyhyehkö huoltoväli. Onko kenelläkään näistä faktaa.?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkennan sen verran että en ole koeajanut vielä tulevaa civiciä ja ainoat seikat mietityttää.led ajovalon hinta,vajaa 500e kpl. Vaihteisto öljyn lyhyehkö huoltoväli. Onko kenelläkään näistä faktaa.?

        Ei ole faktaa muuta kuin että CVT:issä tuo vaihteistoöljy tosiaan pitää vaihtaa säännöllisesti, muuten voi tulla toimintahäiriöitä.

        Mutta kun sanot 'tulevaa Civiciä', tarkoitatko siis sinun tulevaa autoasi vai tätä uusinta mallia, jossa siis ei ole vaihteistoa lainkaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole faktaa muuta kuin että CVT:issä tuo vaihteistoöljy tosiaan pitää vaihtaa säännöllisesti, muuten voi tulla toimintahäiriöitä.

        Mutta kun sanot 'tulevaa Civiciä', tarkoitatko siis sinun tulevaa autoasi vai tätä uusinta mallia, jossa siis ei ole vaihteistoa lainkaan?

        Omassa vaihdettu turbo civicin CVT:hen kerran CVT öljyt, 70 tkm ajettu. Seuraava vaihto pian 100 tkm:n jälkeen. Siinä on se vaihtoehto "harsh conditions", jonka mukaan niitä voi vaihdella tiheämpäänkin. Ei aiheuta paineita tuo, jos Suomen merkkihuollon mukaan huollattaa.

        Halpa tuo ajovalo, Volvoon Led ajovalo 2000€. Ja kaskohan sen korvaa jos sen saa rikki vahinkona, muutenhan ne pitäis kestää todella pitkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tullut omistettua 1.5T Civic CVT:llä jonkin aikaa. Moottorissa on sen verran sopivasti tehoa, että normaaliajossa ei moottorin kierrokset nouse yli 3000 rpm. Maantiellä 1500 rpm. Täyskaasukiihdytyksissä toimii kuten em. videossa näkyy, eli ei huuda kierrokset tapissa kuten Toyotat. Vastaa kaasuun ripeästi ja ei ole kuminauhamaista tunnetta. Varsin toimiva automaatti, eikä nytkyttele hitaissa nopeuksissa risteyksissä. 182hv moottori kuluttaa 4,7l/100km maantiellä.

        Minulla 2017 1.5 turbo. Ajettu 96 tkm, kaikki huollot tehty ajallaan. Nyt odotellaan 3500 euron osia marmoritiskiltä. Jakopäässä oli ketjun ohjuri pettänyt ja osat tippui öljyn sekaan ja sieltä öljyn imusihtiin jolloin öljyn kulku vaikeutui ja sitte hajoski turbo. Tarvikkeena ei osia löydy...


    • Anonyymi

      Vieläkö tätä pikkuturboa tehdään?
      Jos olisi laitettu 1.8 olisin ostanut!

      • Anonyymi

        Tehdään, mutta ei tuoda Eurooppaan enää vaan kaikki on täällä hybridejä. 1.5T on ihan toiselta planeetalta kuin 1,8 vapari, ero on älytön turbon hyväksi. Perusluja kone tuo turbollinenkin.


    • Anonyymi

      Kysymys kuinka mahtaa kestää 1.5 Honda Civicin Automaatin vaihteisto moottorin ohjeljelmoinin tehot nousee noin 40hv. Vääntö 60nevtonia🤔

      • Anonyymi

        Taitaa hondata luvata 230hv ja 360nm vakiosta. Testasivat tätä ja CVT luistaa tuolla väännöllä. Tubesta löytyy hondatan video aiheesta. Jos löytää softan jossa vähempi vääntöä, niin ei tarvii varoa niin paljoa.


    • Anonyymi

      Honda civic 1.5 t sedan.2019 Ostin käytettynä.
      Tähän mennessä ei valittamista ajettavuudesta tai vioista.
      Tutkat ei toimi huonolla säällä ja sehän onkin kaikissa merkeissä,vaiettu fakta.
      Olen ajanut noin 15tuhatta km.Kulutus 6.3l/100km
      Takatilat matalat.Ei sovellu pitkälle matkustajalle.Vänkärin penkissä saisi olla korkeus säätö.
      Kaunis,tehokas,bensapihi on mieletäni tämä auto,verrattuna diecel toyotaan,joka oli edellinen ajokki.

      • Anonyymi

        Mulla on samanlainen. Kaunis, tehokas ja bensapihi sopii tähän autoon kyllä hyvin. Tää 10 gen on ihan hyvä tiloiltaan, mutta sisustan materiaalit on kyllä kaukana 11 gen Civicistä. Toki hinnassakin on eroa järkyttävästi. Hyvää Civicissä on android auto (spotify, google maps, waze yms.) sekä carplay ja musat toistaa bluetoothilla kännykästäkin niin ei tarvii aina johtoa kytkeä. Skinin vaihto luettelosta ikoneihin oli kyllä pakko tehdä, niin käytettävyys parani, kun muuten näyttö on hidas joskaan sitä ei tarvii koko ajan olla hiplaamassa.

        Adaptiivinen vakkari toimii yllättävän hyvin kelissä kuin kelissä. kaistallapitoavustin (LKAS) taas lakkaa toimimasta jos tiessä ei kaistamerkintöjä näy, mutta toki luonnollista. LKAS on hyvä varuste ja olen tykännyt paljon matka-ajossa siitä.


      • Anonyymi

        Lisään komenttiini.
        Civic on toiminut moitteetta.Ei vikoja tai huomauttamista.
        Esimmäisen kerran öljyn vaihdossa.Öljyn laatu oli hyvä,eikä ollut bensiini laimentanut öljyä.Myöskään öljyn taso ei oaskenut merkittävästi 10t vaihtovälin aikana.
        Kaikki härpäkkeet toimii ja erityisesti pidän cvt:n toimivasta käyttäytymisestä,eikä moottori huuda reilussakaan kiihdytyksessä.
        Auto kiihtyy suht ripeästi,vaikka varsinaisesti se ei tunnu kun on jo tottunut autoon.
        Ei siis tunnu miltään kun portaita ei ole mutta huomaan että hyvin nopeasti saa rampista moottorite nopeuden ilman täyskaasua.
        Edelleen tutkat sakkaa ja lopettaa toimintansa sakeassa lumisateessa..En tiedä voisiko tutkan antureiden kohdilla laittaa jotain jään estävää kemikaalia?
        Siitäpä tuli mieleen että joka paikkaan asennetaan lämmittimiä,niin miksi ei tukan antureihin.
        Tämä cvt tuntuu loistavalta entisen avensiksen automaattiin verrattuna.Toisaalta avensiksen automaatti oli vanhaa tekniikkaa,monentin muuntimella ja erittäin huonolla hyötysuhteella.
        Ai niin,kulutus nyt talvella.Kovia pakkasia on ollut ja kulutus civicissä on lähellä 7l/100 km. Se on aika paljon,mutta kesällä kulutus pienempi ja onhan syönyttä helppo käskeä:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään komenttiini.
        Civic on toiminut moitteetta.Ei vikoja tai huomauttamista.
        Esimmäisen kerran öljyn vaihdossa.Öljyn laatu oli hyvä,eikä ollut bensiini laimentanut öljyä.Myöskään öljyn taso ei oaskenut merkittävästi 10t vaihtovälin aikana.
        Kaikki härpäkkeet toimii ja erityisesti pidän cvt:n toimivasta käyttäytymisestä,eikä moottori huuda reilussakaan kiihdytyksessä.
        Auto kiihtyy suht ripeästi,vaikka varsinaisesti se ei tunnu kun on jo tottunut autoon.
        Ei siis tunnu miltään kun portaita ei ole mutta huomaan että hyvin nopeasti saa rampista moottorite nopeuden ilman täyskaasua.
        Edelleen tutkat sakkaa ja lopettaa toimintansa sakeassa lumisateessa..En tiedä voisiko tutkan antureiden kohdilla laittaa jotain jään estävää kemikaalia?
        Siitäpä tuli mieleen että joka paikkaan asennetaan lämmittimiä,niin miksi ei tukan antureihin.
        Tämä cvt tuntuu loistavalta entisen avensiksen automaattiin verrattuna.Toisaalta avensiksen automaatti oli vanhaa tekniikkaa,monentin muuntimella ja erittäin huonolla hyötysuhteella.
        Ai niin,kulutus nyt talvella.Kovia pakkasia on ollut ja kulutus civicissä on lähellä 7l/100 km. Se on aika paljon,mutta kesällä kulutus pienempi ja onhan syönyttä helppo käskeä:)

        Kiitos hyvästä raportista. Jos lyhyttä ajoa tulee pakkasilla, minusta tuo vajaa 7 litraa on ihan ok.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5917
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3744
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2033
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1239
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe