Kaikki ikuiseen helvettiin?

Anonyymi

Paavalin opetuksen mukaan kaikki joutuvat tuliseen järveen, josta Jeesus varoitti:

1.Kor.<<13. aikanaan tulee ilmi, mitä kukin on saanut aikaan. Tuomiopäivä sen paljastaa: se päivä ilmestyy tulenliekeissä, ja tuli koettelee, millainen itse kunkin aikaansaannos on. Se, jonka rakennus kestää, saa palkan.<<

Olen täysin vakuuttunut Jumalan olemassa olosta, mutta vain hyvän Jumalan - pahuus ei kuulu Jumalalle, se on saatanasta.

Täällä on vakuutettu Paavalin opin mukaan, että kristinuskon Jumala on tehnyt pahoja tekoja, joiden korvaukseksi hän on joutunut uhraamaan jopa oman poikansa kidutettuna ristille. Todellisuudessa tuo tapettu oli tunnustuksen mukaan Jumala itse. Ja kun sanotaan Jumalan tehneen ihmisen omaksi kuvakseen, niin tästähän syntyy se luterilaisuuden ja Paavalin luoma ihmiskuva, että ihminen on läpeensä paha ja kurja ja saastainen olento.

Tuo on Jumalan halventamista ja rienausta, että Jumala olisi muka tietoisesti huijannut ihmistä paratiisissa ja oman vikansa takia ajanut lopulta ihmisen pois, kun oli päästänytä saatanan sisälle paratiisiin houkuttelemaan ihmistä syntiin.

Tämä on täysin väärä luomiskertomustulkinta tai muusta luomiskertomuksesta kuin Raamatussa on, siitä ei tule esille, että Jumala olisi tällaista sanonut tai mitään syntiin viittaavaa, vaan hän oli huolissaan siitä, että ihminen tultuaan tietämään hyvän ja pahan ei pysty näitä kuitenkaan erottamaan. Tästä syystä ihminen voisi aiheuttaa korvaamatonta vahinkoa, joten ihminen oli sidottava fyysisesti materiaan, joka rajoittaisi ihmisen pahantahtoista toimintaa, kunnes ihminen on oppinut erottamaan pahan ja hyvän.

Hyvä Jumala kaiken lisäksi vielä lähetti poikansa tuomaan tietoa, että miten nämä asiat erotetaan ja ihminen pääsee palaamaan paratiisiin, mutta paha ihminen, joka olikin tehnyt itsestään saatanan kuvan naulasi Jeesuksen ristin kuolemaan ja määräsi hävitettäväksi tuodut tiedot, ja teki kaikista Jeesuksen seuraajista pahuuden kuvia ja saatananpalvovia.

Nyt kun asiasta on keskusteltu - kaikki Raamatun lainaukset tulevat Paavalin suusta, eikä kukaan edes siteeraa Jeesuksen opetuksia, vaikka Jeesuksen nyt pitäisi olla heidän Jumalansa. Ja Paavalin tekstiä jopa siteerataan Jumalan sanana, vaikka Paavali itse ylensi itsensä apostoliksi, ei tavannut koskaan Jeesusta ja tuomitsi alkukristityt kuten Jeesuksenkin kuolemaan.

Missä on hyvän Jumalan kuvat? Onko heitä? Mistä heidät tunnistaa? Vai onko toivo mentetty ja hyvä Jumala lopullisesti uhrattu hyvältä tuoksuvana uhrilahjana ja teurastettuna lampaana (Paavalin sanat) lopullisesti pakanajumalakultille?

56

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jeesus varoitti: <<"Älkää pelätkö niitä jotka voivat vain ruumiinne tappaa - sehän teiltä kuolee jokatapauksessa muutenkin - vaan pelätkää vain HÄNTÄ, joka voi sekä ruumiin, sielun että hengen hukuttaa tuliseen järveen"<<

• Anonyymi

KR 1933/-38
        Luuk. 12:4 Mutta minä sanon teille, ystävilleni: älkää peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, eivätkä sen jälkeen voi mitään enempää tehdä.

1Piet. 3:14 Vaan vaikka saisittekin kärsiä vanhurskauden tähden,
        olette kuitenkin autuaita.
        "Mutta älkää antako heidän pelkonsa peljättää itseänne,
        älkääkä hämmästykö",

Jesaja 66:22-44 Niinkuin uudet taivaat
        ja uusi maa,
        jotka minä teen,
        pysyvät minun kasvojeni edessä,
        sanoo Herra,
        niin pysyy teidän siemenenne
        ja teidän nimenne.
        Joka kuukausi uudenkuun päivänä
        ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua,
        sanoo Herra.
        Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita,
        jotka ovat luopuneet minusta;
        sillä heidän matonsa[synnin himot] ei kuole,
        eikä heidän tulensa sammu,
        ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle.

• Olette sekaisin.

Se että tuli koettelee yhtenä päivänä, ei tarkoita tulista järveä.

• Anonyymi

Olisi tietysti parempi, jos todistaisi asiansa Raamatulla, niin ettei tarvitsisi vedota siihen, että Anonyymi sanoo niin!

• Anonyymi

Mihin asiaan kaipaisit Raamatusta todistusta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mihin asiaan kaipaisit Raamatusta todistusta?

Hyvään Jumalaanko?! Jos sitä tarkoitat, niin vaikeaksi menee, kun jo Jahve Jumalasta todistettavasti pelikenttä on ollut Saatanan hallussa Tosi Jumalan uhrikuolemalla liki koko Raamatun aluelela ja Paavalin opilla.

Häivähdyksen löytää Jeesuksen puheista, ja ehkä juuri sen riittävän, joka sitten sopii tieteeseen tietämiin tosiasioihin kuin nenä päähän, ja todistaa sen, ettei meillä yksin kertaisesti ole sattumaa, vaan syy ja seuraus sekä tarkoitus ja merkitys, joista Jeesus osasi puhua jo 2000 vuotta sitten.

• Anonyymi

Raamattu nyt ei kelpaa todisteeksi mistään muusta kuin muinaisten ihmisten yksinkertaisuudesta.

• Anonyymi

Job.9:22 Biblia (1776) Se on se ainoa minkä minä sanonut olen, hän kadottaa hyvän ja jumalattoman. Saarn.9:2.

• Anonyymi

Tässä sama vähän pidemmälti bibliasta:

11. Sillä muuta perustusta, ei taida yksikään panna, vaan sen, joka pantu on, joka on Jesus Kristus.
      12. Jos nyt joku rakentaa tämän perustuksen päälle kultaa, hopiaa, kalliita kiviä, puita, heiniä, olkia:
      13. Jokainen teko tulee julkiseksi; sillä se päivä sen on selittävä, joka tulessa ilmaantuu: ja minkäkaltainen kunkin teko on, sen tuli koettelee.
      14. Jos jonkun teko pysyy, jonka hän sen päälle rakentanut on, niin hän saa palkan:
      15. Jos jonkun teko palaa, niin hän saa vahingon; mutta hän tulee itse autuaaksi, kuitenkin niinkuin tulen kautta.
      16. Ettekö te tiedä teitänne Jumalan templiksi, ja että Jumalan Henki asuu teissä?
      17. Jos joku Jumalan templin turmelee, sen Jumala turmelee; sillä Jumalan templi on pyhä, niinkuin tekin olette.
      18. Älkään kenkään itseänsä pettäkö: jos joku teistä luulee itsensä viisaaksi tässä maailmassa, se tulkoon tyhmäksi, että hän viisaaksi tulis.
      19. Sillä tämän maailman viisaus on hulluus Jumalan tykönä. Sillä kirjoitettu on: hän käsittää taitavat heidän kavaluudessansa,
      20. Ja taas: Herra tietää viisasten ajatukset, että ne turhat ovat.

Tässä ei ole kyse helvetin tulesta, vaan Pyhän Hengen tulesta. Se poltaa väärät rakennusaineet. Oiket rakennusaineet ovat kulta, hopea ja kalliit kivet, eli usko toivo ja rakkauden työ. En nyt selitä enempää tätä paikkaa. Puutun kuitenkin loppupään tekstiisi:

"Paavalin tekstiä jopa siteerataan Jumalan sanana, vaikka Paavali itse ylensi itsensä apostoliksi, ei tavannut koskaan Jeesusta ja tuomitsi alkukristityt kuten Jeesuksenkin kuolemaan."

En kopioi raamattua enempää, mutta apostolien teoissa on selväsi kerrottu, että Paavali Sauluksena ollessaan tapasi Jeesuksen Damaskoon mennessään, eli näki suuren kirkkauden, että tuli sokeaksi. Hän kuuli äänen, että minä olen Jeesus, jota sinä vainoat. Hänhän vainosi kristityitä, mutta samalla Jeesusta. Jeesus oli perustanut seurakunnan, jonka jäsenen Ananiiaan hän lähetti Sauluksen luo. Tämä kyllä esteli, mutta Herra sanoi hänelle: 15. Niin sanoi Herra hänelle: mene! sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain, ja kuningasten, ja Israelin lasten eteen.
      16. Sillä minä tahdon hänelle näyttää, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden.

Ananias meni, pani kätensä Sauluksen päälle, joka sai näkönsä jälleen ja kastettiin. Sen jälkeen Paavali alkoi saarnaamaan, että Jeesus on Jumalan poika.

Paavali ei ole ylentänyt itseään apostoliksi, eikä missään kerrota, että hän olisi tuominnut Jeesuksen, ei myös kerrota, että hän olisi tuominnut kristityt, vaan vangitsi heitä ja vei ylimmäisen papin luo. Hän ei tappanut ensimäistä martyyeiakaan, vaan vartioi tappajien vaatteita.

• Anonyymi

<<Tässä ei ole kyse helvetin tulesta, vaan Pyhän Hengen tulesta. Se poltaa väärät rakennusaineet. <<

Ahaa, tämä olikin ensimmäinen kerta, kun kuulen Pyhän hengen olevankin Tuomiontuli. Paavalin tekstiä:

1.Kor.<<13. aikanaan tulee ilmi, mitä kukin on saanut aikaan. TUOMIOPÄIVÄ sen paljastaa: se päivä ILMESTYY TULENLIEKEISSÄ, ja tuli koettelee, millainen itse kunkin aikaansaannos on. Se, jonka rakennus kestää, saa palkan.<<

Onko Pyhä Henkisiis helvetistä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

<<Tässä ei ole kyse helvetin tulesta, vaan Pyhän Hengen tulesta. Se poltaa väärät rakennusaineet. <<

Ahaa, tämä olikin ensimmäinen kerta, kun kuulen Pyhän hengen olevankin Tuomiontuli. Paavalin tekstiä:

1.Kor.<<13. aikanaan tulee ilmi, mitä kukin on saanut aikaan. TUOMIOPÄIVÄ sen paljastaa: se päivä ILMESTYY TULENLIEKEISSÄ, ja tuli koettelee, millainen itse kunkin aikaansaannos on. Se, jonka rakennus kestää, saa palkan.<<

Onko Pyhä Henkisiis helvetistä?

Se, että Pyhä henki tulee helvetistä sopii erittäin hyvin oppinormistoonkin, kun jaottelee kolminaisuusoppia, jossa onkaksi isää taivaassa - ristiltä helvettiin Paavalin kiroama Kristus-Jeesus, joka on oppinormiston mukaan Tosi Jumala. Helvetistä Tosi Jumala nousee istumaan Isän - voiman - oikealle puolelle. Eli Jahven - Saatnaan.

Kolmantena opissa on Pyhä henki, ja jos kerran Tosi Jumalalla ei ole voimaa, vaan Isällä Jahve - Saatana, joka oli Jeesuksen verellä uusi liitto ja uusi Jumala kristinuskoon, jonka vieressä tämä istuu, ja Paavali itse antoi termin Pyhä henki (Apt.19), niin totta kai Pyhä henki tulee silloin helvetistä.

Edellä todistit sen nyt erinomaisen hyvin: Tuomiopäivä tulee tulenliekeissä Paavalin mukaan, ja se on yhtä kuin sinun todistamana Pyhä henki helvetistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se, että Pyhä henki tulee helvetistä sopii erittäin hyvin oppinormistoonkin, kun jaottelee kolminaisuusoppia, jossa onkaksi isää taivaassa - ristiltä helvettiin Paavalin kiroama Kristus-Jeesus, joka on oppinormiston mukaan Tosi Jumala. Helvetistä Tosi Jumala nousee istumaan Isän - voiman - oikealle puolelle. Eli Jahven - Saatnaan.

Kolmantena opissa on Pyhä henki, ja jos kerran Tosi Jumalalla ei ole voimaa, vaan Isällä Jahve - Saatana, joka oli Jeesuksen verellä uusi liitto ja uusi Jumala kristinuskoon, jonka vieressä tämä istuu, ja Paavali itse antoi termin Pyhä henki (Apt.19), niin totta kai Pyhä henki tulee silloin helvetistä.

Edellä todistit sen nyt erinomaisen hyvin: Tuomiopäivä tulee tulenliekeissä Paavalin mukaan, ja se on yhtä kuin sinun todistamana Pyhä henki helvetistä.

Tässä vielä Lutherin referaatti, joka vastaa täysin sitä, että mikä on Pyhän hengen voima: luonnostaan vihattava ihminen, joka ei muuta osaa tehdä kuin pahaa, ja näin Paavali sen tahtoo olevankin. Huomioikaa erityisesti tämä Lutherin tekstin kohta:

<<... jos hän olisi sanonut ainoastaan, että »me olimme vihan lapsia», mutta lisätessään luonnostaan -sanan HÄN TAHTOI MEITÄ OLEMAAN SIINÄ MIELESSÄ, että kaikki se, mitä me olemme ja teemme, on pelkästään vihan eikä mitään armoa ansainnut.

Lutheria:

<<Jos kaikki ne, jotka ovat armon ulkopuolella, ovat nimenomaan luontonsa puolesta VIHAN lapsia, niin on vapaa ratkaisukin luontonsa puolesta VIHAN lapsi, ja jos se jo luontonsa puolesta on tällainen, niin vielä suuremmalla syyllä se on VIHAN lapsi tekojensa puolesta. Mutta eihän VIHAN lapsi luonnostaan kykene tekemään mitään muuta kuin sitä, MIKÄ PAHA ON, ei sellaista, mikä valmistaa armoon, vaan VIHAAN, siis sellaista, mikä ansaitsee VIHAN!

Ylös siis, te pelagiolaiset ja valmistautukaa teoillanne armoon, vaikka Paavali tässä sanoo, että kaikki niillä ansaitsevat ainoastaan VIHAN!

Olisihan ollut lienteämpää, jos hän olisi sanonut ainoastaan, että »me OLIMME VIHAN lapsia», mutta lisätessään LUONNOSTAAN-sanan hän tahtoi meitä olemaan siinä mielessä, että kaikki se, MITÄ ME OLEMME JA TEEMME, ON PELKÄSTÄÄN VIHAN eikä mitenkään armon ANSAINNUT. Raamatusta tuskin voinet löytää lyhyydessään voimakkaampaa sanaa vapaata ratkaisuvaltaa vastaan.

(Luther: Sidottu ratkaisuvalta. 349, 1982.)<<

<<Uudestisyntymätön ihminen vastustaa Jumalaa joka suhteessa; hän on KOKONAAN SYNNIN ORJA. Uudestisyntynyt sitä vastoin yhtyy sisällisen ihmisen puolesta ilolla Jumalan lakiin, mutta havaitsee jäsenissään SYNNIN LAIN, joka sotii hänen mielensä lakia vastaan. SIKSI HÄN PALVELEE mielellä Jumalan lakia mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA (Room. 7:22-25). Tähän tapaan voidaan ja täytyy oikeaa käsitystä selvittää ja opettaa, perusteellisesti, selkeästi ja taiten.

(Yksimielisyyden ohje)<<

Luther selvitti tämän juutalaisen fariseus Paavalin harhaanjohtamisen ja huijauksen jo 500 vuotta sitten ja se varmimmin sai hänet kirjoittamaan kirjansa Juutalaiset ja heidän valheensa. Luther ei itse hyväksynyt sitä, että tämän hänen uskonnon kritisoinnin, josta tehtiin toinen uskonto, nimeksi laitettiin luterilaisuus.

• Anonyymi

Vain uskovaiset lähtevät ikuiseen tuleen ja helvettiin - oppinormiston mukaan Kristus tuo armon, mutta Jeesus tulee maksamaan tekojen mukaan. Tässä tapauksessa tuo maksun vaativa 'teko' on uskoa fariseus Paavalia, joka murhauttiJeesuksen, ja tuhosi hänen oppinsa, vaikka Jeesus itse sanoi, että he ovat isästä perkeleestä ja vain valehtelevat.

• Anonyymi

Luther sanoo Paavalista niin, että ''HÄN TAHTOI MEITÄ OLEMAAN SIINÄ MIELESSÄ, että KAIKKI SE MITÄ ME OLEMME JA TEEMME ON PELKÄSTÄÄN VIHAN EIKÄ MITÄÄN ARMOA ANSAINNUT.''

Ja koska Paavali antoi itse termin Pyhä henki (Apt.19 edelleen), niin kyseessä on silloin todellisuudessa Paha henki.

• Anonyymi

Sinäkin kuolet aikoinaan ja sinusta tulee vaan maan tuhkaa tai tomua.
      Kun kuolet niin sinä et pääse helvettiin etkä joudu taivaaseen.
      Ymmärrän että pelkäät kuolemaa koska 110% uskovista sitä
      pelkää ja siksi ihminen onkin keksinyt jumalat.

Mutta lupaan sulle että kun kuolet sinä et tiedä mistään siis yhtään mitää,
      Ymmärrän että olet täysin vakuuttunut jumalan olemassaolosta.
      Mutta kuolet mustaanpimeyteen iäksi kuitenkin.

Me ihmiseläimet olemme vain osa luonnon kiertokulkua ja elämä jatkuu lapsissamme.

Kuoltuamme ei ole olemassa pakanoita eikä kuolemaa pelkääviä
      uskovia on vain Maa Äiti Maa jonka kosteassa mullassa jossa lepäämme
      kunnes vuosisatojen päästä päällemme rakennetaan ostosmarket
      tai ydinvoimalaitos paitsi jos maailmansota tulee.

Sen ajan jos elämme meillä on matemaattisesti elinaikaa noin 5min.
      Kaikki kuolemaa pelkäävät uskovaiset pitäisi viedä
      mielisairalaan.
      Harmi vaan kun kaikki mielisairaalat on jo täynnä!
      Koska jos uskot jumalaan ja ikuiseen elämään olet siis yhteiskunnalle
      vaarallinen HULLU!!!!!!!!!!11

• Anonyymi

Aloituskirjoituksesta olen samaa mieltä - pidän todella tuon tason uskovaisia vaarallisina hulluina - sen Raamatusta Paavalinkin puheet toistavat.

<<Mutta lupaan sulle että kun kuolet sinä et tiedä mistään siis yhtään mitää, Ymmärrän että olet täysin vakuuttunut jumalan olemassaolosta. Mutta kuolet mustaanpimeyteen iäksi kuitenkin.<<

Olen kyllä paavin kanssa samaa mieltä, että pahat sielut katoavat, lakkaavat vain olemasta ja hyvät jatkavat matkaa toisille dimensioille, joita tiede tuntee ainakin 11. Kaikki eivät vain katoa, mutta ... hm... uskovaiset kuuluvat näihin katoaviin jo logiikkansakin - tai sen puutteen - puolesta.

<<Me ihmiseläimet olemme vain osa luonnon kiertokulkua ja elämä jatkuu lapsissamme.<<

Onko mielestäsi kissa sitten eläimenä paremmassa asemassa? Nimittäin pieni poika kertoi muutama viikko lemmikkikissansa kuoleman jälkeen, että miten tämä oli tullut unessa hänelle kertomaan, että missä hän nyt on ja miten hyvä hänen on olla. Pojan tarina kissan taivastarinasta oli sellainen yksityiskohdiltaan, että ei vastannut enää edes sen tasoisen lapsen mielikuvitusta. Poika ei ollut uskovaisesta perheestä, eikä varmasti ollut kuullut mitään uskontoon liittyvää. Jos kissat, niin miksi ei ihmisetkin?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloituskirjoituksesta olen samaa mieltä - pidän todella tuon tason uskovaisia vaarallisina hulluina - sen Raamatusta Paavalinkin puheet toistavat.

<<Mutta lupaan sulle että kun kuolet sinä et tiedä mistään siis yhtään mitää, Ymmärrän että olet täysin vakuuttunut jumalan olemassaolosta. Mutta kuolet mustaanpimeyteen iäksi kuitenkin.<<

Olen kyllä paavin kanssa samaa mieltä, että pahat sielut katoavat, lakkaavat vain olemasta ja hyvät jatkavat matkaa toisille dimensioille, joita tiede tuntee ainakin 11. Kaikki eivät vain katoa, mutta ... hm... uskovaiset kuuluvat näihin katoaviin jo logiikkansakin - tai sen puutteen - puolesta.

<<Me ihmiseläimet olemme vain osa luonnon kiertokulkua ja elämä jatkuu lapsissamme.<<

Onko mielestäsi kissa sitten eläimenä paremmassa asemassa? Nimittäin pieni poika kertoi muutama viikko lemmikkikissansa kuoleman jälkeen, että miten tämä oli tullut unessa hänelle kertomaan, että missä hän nyt on ja miten hyvä hänen on olla. Pojan tarina kissan taivastarinasta oli sellainen yksityiskohdiltaan, että ei vastannut enää edes sen tasoisen lapsen mielikuvitusta. Poika ei ollut uskovaisesta perheestä, eikä varmasti ollut kuullut mitään uskontoon liittyvää. Jos kissat, niin miksi ei ihmisetkin?!

Lisään tähän vielä edelliselle kirjoittajalle: minusta kyynisyys on vaarallisinta kaikesta ja se on pahuuden tosi hyvä kaveri.

• Anonyymi

Paavali oli sekaisin.
      Harmi vaan, että hänen juttunsa otettiiin tosissaan.
      Kristinoppi olisi ilman Paavalin veivauksia jollain lailla järkevä.
      Nyt se on sangen sekava ja outo.

• Anonyymi

En tiedä olemmeko lukeneet samaa raamattua, niin erilailla asiat on ymmärretty.
      Paavali puhuu niistä, joiden usko perustuu pelastksen ainoalle perustalle, Jeesukseen.

Tälle perustalle rakennetaan erilaisia uskonnollisia ja maallisia rakennelmia, mutta ne tulevat koetelluksi kerran, ja ainoastaan osalla näistä on ikuisuusarvoa.
      Kuitenkin Paavali uskoo Kristukseen uskovien pelastuvan, vaikka kaikki heidän rakennelmansa sortuu.

Paavali julistaa tuomiopäivää ja silloin tulevaa katoamista(=kadotus, sama sana)jumalattomille. Jeesus sanoo samaa: ainoastaan niillä jotka uskovat Jumalan ainokaiseen Poikaan, on ikuinen elämä, muut hukkuvat(=katoavat, sama sana alkutekstissä).

Ei heillä ole eri opetusta! Lukekaa vähemmin "teologien" kirjoituksia, ja lukekaa Raamattua!

Teologiaa näet ei voi opiskella, vaan Jumala ilmaisee itseään niille jotka ovat kyllin nöyriä oppimaan Hengen johdatuksessa. 1.Kor.2:6-16

• Anonyymi

<<En tiedä olemmeko lukeneet samaa raamattua, niin erilailla asiat on ymmärretty.
        Paavali puhuu niistä, joiden usko perustuu pelastksen ainoalle perustalle, Jeesukseen.<<

Sama Raamattu - Jeeus pelastaa ristille kirottuna, näin sanoo Paavali:

<<3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"<<

Augsburgin tunnustuksessa häntä kutsutaan Tosi Jumalaksi, joka oli uhri Jumalan vihan lepyttämiseksi. Ja meidän yhteisessä Raamatussa lukee (5.Moos.13), että Jahve määrää ihmeidentekijän tapettavaksi.

<<Tälle perustalle rakennetaan erilaisia uskonnollisia ja maallisia rakennelmia, mutta ne tulevat koetelluksi kerran, ja ainoastaan osalla näistä on ikuisuusarvoa.<<

Juu, viimeisellä tuomiolla ikuisena tulena, josta pois pääseminen on salaisen Jumalan salainen päätös ja erittäin epätodennäköinen - on Luther referoinut.

<<Kuitenkin Paavali uskoo Kristukseen uskovien pelastuvan, vaikka kaikki heidän rakennelmansa sortuu.<<

Niin ja millä logiikalla tuohon sitten uskotaan, kun Paavali väittää? Jeesus joka itse on tässä uhrin osassa väittää, että fariseukset ovat isästä perkeleestä ja vain valehtelevat.

<<Paavali julistaa tuomiopäivää ja silloin tulevaa katoamista(=kadotus, sama sana)jumalattomille. Jeesus sanoo samaa: ainoastaan niillä jotka uskovat Jumalan ainokaiseen Poikaan, on ikuinen elämä, muut hukkuvat(=katoavat, sama sana alkutekstissä).<<

EIKÖ SINULLE OLE VIELÄ SELVINNYT, ETTÄ EVANKELIUMIT EIVÄT OLE HISTORIANKIRJOITUKSIA? LUKEE SIELLÄ EHTOOLLISEN ASETUSSANATKIN JEESUKSEN SUUHUN LAITETTUNA, VAIKKA PAAVALI KERTOO NE ITSE ANTANEENSA.

<<Ei heillä ole eri opetusta! Lukekaa vähemmin "teologien" kirjoituksia, ja lukekaa Raamattua!<<

Kristuskultti on juuri tuota teologiaa, joka on yksi yhteen Raamatussa Paavalin oppiin, ja siinä on aika onneton loppu ikuisessa helvetissä, kun ei ole armoa ansainnut. Kyllä ne ovat ihan yksi yhteen.

<<Teologiaa näet ei voi opiskella, vaan Jumala ilmaisee itseään niille jotka ovat kyllin nöyriä oppimaan Hengen johdatuksessa. 1.Kor.2:6-16<<

Teidän Jumalanne on todistettavasti Saatana, ja ikävää, jos todella ilmestyy teille jonkinlaisen hengen muodossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

<<En tiedä olemmeko lukeneet samaa raamattua, niin erilailla asiat on ymmärretty.
        Paavali puhuu niistä, joiden usko perustuu pelastksen ainoalle perustalle, Jeesukseen.<<

Sama Raamattu - Jeeus pelastaa ristille kirottuna, näin sanoo Paavali:

<<3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"<<

Augsburgin tunnustuksessa häntä kutsutaan Tosi Jumalaksi, joka oli uhri Jumalan vihan lepyttämiseksi. Ja meidän yhteisessä Raamatussa lukee (5.Moos.13), että Jahve määrää ihmeidentekijän tapettavaksi.

<<Tälle perustalle rakennetaan erilaisia uskonnollisia ja maallisia rakennelmia, mutta ne tulevat koetelluksi kerran, ja ainoastaan osalla näistä on ikuisuusarvoa.<<

Juu, viimeisellä tuomiolla ikuisena tulena, josta pois pääseminen on salaisen Jumalan salainen päätös ja erittäin epätodennäköinen - on Luther referoinut.

<<Kuitenkin Paavali uskoo Kristukseen uskovien pelastuvan, vaikka kaikki heidän rakennelmansa sortuu.<<

Niin ja millä logiikalla tuohon sitten uskotaan, kun Paavali väittää? Jeesus joka itse on tässä uhrin osassa väittää, että fariseukset ovat isästä perkeleestä ja vain valehtelevat.

<<Paavali julistaa tuomiopäivää ja silloin tulevaa katoamista(=kadotus, sama sana)jumalattomille. Jeesus sanoo samaa: ainoastaan niillä jotka uskovat Jumalan ainokaiseen Poikaan, on ikuinen elämä, muut hukkuvat(=katoavat, sama sana alkutekstissä).<<

EIKÖ SINULLE OLE VIELÄ SELVINNYT, ETTÄ EVANKELIUMIT EIVÄT OLE HISTORIANKIRJOITUKSIA? LUKEE SIELLÄ EHTOOLLISEN ASETUSSANATKIN JEESUKSEN SUUHUN LAITETTUNA, VAIKKA PAAVALI KERTOO NE ITSE ANTANEENSA.

<<Ei heillä ole eri opetusta! Lukekaa vähemmin "teologien" kirjoituksia, ja lukekaa Raamattua!<<

Kristuskultti on juuri tuota teologiaa, joka on yksi yhteen Raamatussa Paavalin oppiin, ja siinä on aika onneton loppu ikuisessa helvetissä, kun ei ole armoa ansainnut. Kyllä ne ovat ihan yksi yhteen.

<<Teologiaa näet ei voi opiskella, vaan Jumala ilmaisee itseään niille jotka ovat kyllin nöyriä oppimaan Hengen johdatuksessa. 1.Kor.2:6-16<<

Teidän Jumalanne on todistettavasti Saatana, ja ikävää, jos todella ilmestyy teille jonkinlaisen hengen muodossa.

TÄMÄ KOHTA:

Missä vaiheessa on ryhdytty kiroamaan ja lukemaan kirouksia Jumalan avulla, niin että päädytään ikuiseen helvetintuleen ja tuomioon, jossa koko rakennelma tuhoutuu perustuksiaan myöten, mutta silti 'pelastutaan', kun uskotaan fariseus Paavalia, joka kirosi Jeesuksen Kristuksena ristille, johon koko juttu perustuu?

Mihin tässä pelastutaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

TÄMÄ KOHTA:

Missä vaiheessa on ryhdytty kiroamaan ja lukemaan kirouksia Jumalan avulla, niin että päädytään ikuiseen helvetintuleen ja tuomioon, jossa koko rakennelma tuhoutuu perustuksiaan myöten, mutta silti 'pelastutaan', kun uskotaan fariseus Paavalia, joka kirosi Jeesuksen Kristuksena ristille, johon koko juttu perustuu?

Mihin tässä pelastutaan?

Kirjoitat näin:

Lutherin Paavalin opin referoinnista ei tule mitään tällaista esille Raamatusta, ainoastaan luonnostaan vihattava ihminen, joka ei ole armoa ansainnut. Teksti edellä.

• Anonyymi

Kor.<<13. aikanaan tulee ilmi, mitä kukin on saanut aikaan. Tuomiopäivä sen paljastaa: se päivä ilmestyy tulenliekeissä, ja tuli koettelee, millainen itse kunkin aikaansaannos on. Se, jonka rakennus kestää, saa palkan.<<

Eihän tässä puhuta Helvetin tulesta.
      Raamatussa tulta on erilaista eli eri tarkoituksissa.

Jumala puhui Moosekselle tulesta, eikä Jumala suinkaan puhunut hänelle Helvetistä.

Pyhän Hengen voima on tuli. Kiirastuli ei ole Helvetti...

• Anonyymi

<<Eihän tässä puhuta Helvetin tulesta.
        Raamatussa tulta on erilaista eli eri tarkoituksissa.<<

Niin on - sellaistakin, jolla poltetaan lapsiuhreja teidän Jumalallenne, kertoo VT. Sitten kirkko tuntee sellaisenkin tulen kuin noitarovion. Tuossa kohdassa taidettiin sitten mainita tuomiontuli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

<<Eihän tässä puhuta Helvetin tulesta.
        Raamatussa tulta on erilaista eli eri tarkoituksissa.<<

Niin on - sellaistakin, jolla poltetaan lapsiuhreja teidän Jumalallenne, kertoo VT. Sitten kirkko tuntee sellaisenkin tulen kuin noitarovion. Tuossa kohdassa taidettiin sitten mainita tuomiontuli.

Ai niin ja sitten on sellainenkin pedon merkki, että saa tulen laskeutumaan taivaasta maanpäälle. Sekin on varmasti erilaista tulta, vaikka iskeekin uhrialttariin.

Ja sitten tiedetään sellainenkin tarina, ettei tuli tarttunutkaan uhriin, vaikka yritettiin polttaa - tästä varmaan tulevat sitten ne noitaroviot.

Kyseessä oli Catherine Aleksandrialainen, joka väitteli Jeesuksen sanojen viisaudesta muutama vuosi ennen kirkon kolminaisuusopin tekemistä vuonna 306, ja käännytti tuohon viisauteen muitakin ja sai maksaa siitä hengellään.

Tuli ei tarttunut häneen, eikä häntä pystytty kiduttamaa, koska kidutusvälineet hajosivat, joten tuokin loitsu Vatikaanin salaisissa kansioissa on. Lopulta häneltä jouduttiin katkaisemaan pää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai niin ja sitten on sellainenkin pedon merkki, että saa tulen laskeutumaan taivaasta maanpäälle. Sekin on varmasti erilaista tulta, vaikka iskeekin uhrialttariin.

Ja sitten tiedetään sellainenkin tarina, ettei tuli tarttunutkaan uhriin, vaikka yritettiin polttaa - tästä varmaan tulevat sitten ne noitaroviot.

Kyseessä oli Catherine Aleksandrialainen, joka väitteli Jeesuksen sanojen viisaudesta muutama vuosi ennen kirkon kolminaisuusopin tekemistä vuonna 306, ja käännytti tuohon viisauteen muitakin ja sai maksaa siitä hengellään.

Tuli ei tarttunut häneen, eikä häntä pystytty kiduttamaa, koska kidutusvälineet hajosivat, joten tuokin loitsu Vatikaanin salaisissa kansioissa on. Lopulta häneltä jouduttiin katkaisemaan pää.

<<Pyhän Hengen voima on tuli. Kiirastuli ei ole Helvetti...<<

Juu, Paavali sanookin Ramatussa, että se leikkaa irti sielun, koska se on Jumalalle vastenmielinen.

1.Kor.<<13. aikanaan tulee ilmi, mitä kukin on saanut aikaan. Tuomiopäivä sen paljastaa: se päivä ilmestyy tulenliekeissä, ja tuli koettelee, millainen itse kunkin aikaansaannos on. Se, jonka rakennus kestää, saa palkan.<<

Tuomiosta on kyse ja tulenliekeistä. Ilmeisesti kirkko ei ole keksinyt kuin yhden tulen, koska tällä kohdalla oppinormistossa Jeesus tuleekin maksamaan tekojen mukaan viimeisenä päivänä ja vaihtoehtoina on vain helvetin tuli tai fyysinen tuhoutuminen fyysisessä ruumiissa (Augsburgin tunnustus).

• Anonyymi

<<Jumala puhui Moosekselle tulesta, eikä Jumala suinkaan puhunut hänelle Helvetistä.<<

Hyvä havainto, koska tuo Mooseksen Jumala nimenomaan on tuo Saatana, eli siitä tuleekin helvetti, kun Jumalakin asuu ja puhuu liekeistä - siis tämä Baal-Jumala, joka on historiallisesti Saatana. Tauluissa Mooseskin kuvataan sarvipäiseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

<<Jumala puhui Moosekselle tulesta, eikä Jumala suinkaan puhunut hänelle Helvetistä.<<

Hyvä havainto, koska tuo Mooseksen Jumala nimenomaan on tuo Saatana, eli siitä tuleekin helvetti, kun Jumalakin asuu ja puhuu liekeistä - siis tämä Baal-Jumala, joka on historiallisesti Saatana. Tauluissa Mooseskin kuvataan sarvipäiseksi.

Tämä on siis nyt kristinuskon Jumala Paavalin opilla, eikä Jeesuksen puhuma taivasten valtakunnan Isä, jonka muodossa Tosi Jumalana Jeesus oli uhri Jahven vihan lepyttämiseksi Paavalin sanoin ristille kirottuna.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on siis nyt kristinuskon Jumala Paavalin opilla, eikä Jeesuksen puhuma taivasten valtakunnan Isä, jonka muodossa Tosi Jumalana Jeesus oli uhri Jahven vihan lepyttämiseksi Paavalin sanoin ristille kirottuna.

Ja se tuomionpäivä oli sitten uskonnon oppinormiston mukaankin ne Paavalin mainitsemat tulen liekit eli ikuinen elämä helvetissä tällä uskolla, jos lähditte kristuskultilla fariseuksen matkaan - nimittäin Jeesus itse vastusti tätä Jahve-Jumalaa, Jahven uhrikulttia ja rituaaleja, jonka uhriksi sitten joutui.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja se tuomionpäivä oli sitten uskonnon oppinormiston mukaankin ne Paavalin mainitsemat tulen liekit eli ikuinen elämä helvetissä tällä uskolla, jos lähditte kristuskultilla fariseuksen matkaan - nimittäin Jeesus itse vastusti tätä Jahve-Jumalaa, Jahven uhrikulttia ja rituaaleja, jonka uhriksi sitten joutui.

No niin, ja näin elon vilja sitten kypsyi, että päästiin ilmestyskirjaan ja jyvät erottuivat akanoista.

Matt.<<19:30 Mutta monet ensimmäiset tulevat viimeisiksi, ja monet viimeiset ensimmäisiksi."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No niin, ja näin elon vilja sitten kypsyi, että päästiin ilmestyskirjaan ja jyvät erottuivat akanoista.

Matt.<<19:30 Mutta monet ensimmäiset tulevat viimeisiksi, ja monet viimeiset ensimmäisiksi."

Ja edelleen korostan tuota Lutherin referaatin kohtaa Paavalin opista, jossa hän sanoo, että Paavali tahtoi meitä olemaan niin, että kaikki se mitä teemme on vain pahaa. Ymmärtäkää!

''HÄN TAHTOI MEITÄ OLEMAAN SIINÄ MIELESSÄ, ETTÄ KAIKKI SE MITÄ ME OLEMME JA TEEMME ON PELKÄSTÄÄN VIHAN EIKÄ MITÄÄN ARMOA ANSAINNUT.''

• Anonyymi

Joko me kävimme tässä kaikki yksityskohat lävitse, jotta voidaan antaa ketjun painua unholaan ja aloittaa taas hetken kuluttua alusta?

• Anonyymi

Tänne sopiikin nyt tuo Lutherin tekstiä käsitellyt Kirkko- ja kaupunkilehden kirjoitus 17.02.2020 Lutherin puhetyylistä Kari Kuulan kolumnista.

Se käsittelee Lutherin käyttämää alatyyliä, joka on todella mielenkiintoista. Hänellä oli varsin erikoinen tapa puhua mm. paavista, mutta on samalla otettava huomioon, että luterilaisuus on perustaltaan ihan samaa kristinuskoa kuin katolisuuskin, jota paavi johtaa. Molemmissa Jeesus on Kristuksena vain kuollut Tosi Jumala ja perusta on aabrahamilaisessa juutalaisuudessa, jossa Jahve on Jumala (taustoiltaan saatana) ja Jeesus Tosi Jumalana vain hyvältä tuoksuva uhrilahja Paavalin sanoin teurastettuna pääsiäisen lampaana Jahvelle tämän vihan lepyttämiseksi (Augsburgin tunnustus).

Kolumnin otsikko:

<<Kuula: ”Minä olen kypsä paska ja maailma on suuri perse, joka puuppaa minut kohta ulos”, lausui Martti Luther tulevasta kuolemastaan<<

Lutherin käsitys maailmasta on aika lähellä Jeesuksen käsitystä.

<< Jeesus sanoi, ”Jokainen, joka on tullut tuntemaan maailman on löytänyt raadon, ja joka on raadon löytänyt, hänen mielestään maailma ei ole arvollinen.”<<

Ja täytyy nyt huomata, että Lutherin aikana ei ainakaan julkisen tiedon mukaan ole vielä ollut käytettävissä tätä Jeesuksen alkuperäisten sanojen kokoelmaa, koska se löytyi vastai vuonna 1945. Kummallakin on kuitenkin sama käsitys maailmasta.

Miltä kuulostaa Lutherin arvio kristinuskon luoneen kirkon johtohahmosta?

<<Lutherin arkkivihollinen, paavi, on ”Rooman pieruperse” ja ”paholaisen peräreikä”. Hän ”täyttää koko maailman ulosteellaan”. Paavin masinoimat aneet olivat ”paskavedätystä”.<<

Voisin etsiä Raamatusta Jeesuksen luonnehdintoja fariseuksista - ei mene kielenkäyttö kauaksi siitä. Onkohan Luther tuon suoruuden ottanut opiksi Jeesukselta?!

Mutta olisi mielenkiintoista tietää enemmänkin näistä Lutherin keskusteluista paholaisen kanssa - ne sisältävä aivan selvästi totuuksia, joita hän tätä kautta on tuonut julkisuuteen. Muuthan eivät näitä 'keskusteluja' ole voineet kuulla. Idea mahdollisesti Raamatusta jälleen:

<<Pieruhuumori parantaa myös omantunnontuskat. Kun paholainen muistutti Lutheria tämän synneistä, hän vastasi vitsaillen. ”Eilenkin päästelin estottomasti kaasua. Olethan kirjannut sen syytöslistaasi”. Hänen pointtinsa oli, että Jumalan armon edessä paholaisen syytökset ovat pelkkää ilmaa.<<

Näin kirjoittaa Kuula. Mikä saa hänet arvelemaan, että tämä liittyy jotenkin omantunnontuskiin? Tai, että paholainen muistuttaisi ylipäätään synneistä - Lutherhan tässä vain sanoo, että se on PAHOLAINEN, joka pitää kirjaa IHMISEN SYNNEISTÄ, eikä se olekaan Jumala.

Tämä kertoo selvästi Lutherin käsityksen siitä, että kenellä on se voima hallussaan - aivan kuten ilmenee Athanasioksen uskontunnustuksestakin, jossa istuu taivaassa kaksi Isää ja Tosi Jumala käytyään helvetin kautta istuu vain voiman oikealle puolella. Ja paavihan oli vain paholaisen persereikä hänen mukaansa.

<<Luther raportoi mielellään vessatavoistaan. Hänellä oli tapana rukoilla pöntöllä. Kerran paholainen ihmetteli sitä. Siihen kilvoittelija vastasi, että näin kukin saa omansa. ”Kohotan rukouksen ylös taivaisiin ja sinne alas pudotan sinun osuutesi”.<<

Kukapa näitä 'paholaisen ihmettelyjä' on säveltänyt kuin Luther itse. Muistakaa - taivaassa on kaksi Isää; tässä Luther rukoilee sieltä tippumaan tämän toisen Isän, jonka hän kertoo tässä olevan paholaisen (aivan kuten ilmestyskirjan 12. luku kertookin - taivaassa on sekä Jumala että Saatana ja Saatana Jumalan kasvojen edessä veljien syyttäjänä).

<<Eräs Lutherin kakkarukous käynnisti koko reformaation. Ähkiessään Wittenbergin linnan tornikäymälässä Luther pohti teologisia arvoituksia, istunto kun kesti kauan. Äkkiä hän tajusi pelastuksen idean uudella tavalla: minä en puserra sitä itsestäni, vaan Jumala tekee sen minussa. Se vapautti ahdistuneen munkin ja teki hänestä kirkon uudistajan.<<

Tämä kohta on mielenkiintoisin: uskonto on sontaa, ja pitäisi työstää pihalle, mutta miten hän sen tekisi?!Miten hän PELASTAISI USKONNON -oivallus! - hänen ei tarvitse tehdä sitä, vaan se tehdään hänessä hänen kauttaan, Ahdistus oli siinä, että hän ei keksinyt USKONNON PELASTAMISEN IDEAA. Tunnen myös tämän tuskan omakseni.

Voin kuvitella, että mikä tuska hänellä on ollut ymmärrettyään Paavalin tekstin todellisen merkityksen - jota hän oikein karrikoiden edellä teksteissään esittää; vihattavaa Paavalin luomaa ihmiskuvaa, joka ei ole armoa ansainnut sekä ajatus siitä, että Paavali tahtoo meidän olevan ja tekevän niin, että se kaikki on pahaa - vihan ansainnut - eikä mitään armoa. Ja kaiken tämän hän paljastaa lauseessaan, että synninlaskija ei ole Jumala vaan Saatana.

On helppoa tunnistaa - varsinkin paaviin liittyvistä kielikuvista mitä Lutherin mielestä oli itse uskonon teologia, joka oli luotu Vatikaanissa - puhumattakaan sitten siihen sisältyvästä hengestä.

• Anonyymi

Kaikki meni muuten hyvin - tiettävästi Luther ei kuollut noitana, vaikka keskustelikin paholaisen kanssa, eikä näin ollen tullut poltetusi myöskään roviolla, eikä menettänyt päätään giljotiinilla tai - vielä pahempaa - tullut naulatuksi ristiin uutena Jeesuksena, vaikka heillä molemmilla on ollut aivan selvästi sama päämäärä: pelastaa maailma ja ihmiset uskonnolta, joka perustuu aabrahamilaisuuteen ja saatanaan syntioppina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki meni muuten hyvin - tiettävästi Luther ei kuollut noitana, vaikka keskustelikin paholaisen kanssa, eikä näin ollen tullut poltetusi myöskään roviolla, eikä menettänyt päätään giljotiinilla tai - vielä pahempaa - tullut naulatuksi ristiin uutena Jeesuksena, vaikka heillä molemmilla on ollut aivan selvästi sama päämäärä: pelastaa maailma ja ihmiset uskonnolta, joka perustuu aabrahamilaisuuteen ja saatanaan syntioppina.

Ja niinpä Luther kirjoitti juuri ennen kuolemaansa kirjan nimeltä Juutalaiset ja heidän valheensa, joka tosin suomennettiin vasta vuonna 1934. Myöhäisen suomennoksen syyksi arvellaan esipuheessa sitä, että juutalaiset olivat koko Euroopassa nousseet 'kaikilla inhimmillisen elämän osa-alueilla' merkittäviin johtoasemiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja niinpä Luther kirjoitti juuri ennen kuolemaansa kirjan nimeltä Juutalaiset ja heidän valheensa, joka tosin suomennettiin vasta vuonna 1934. Myöhäisen suomennoksen syyksi arvellaan esipuheessa sitä, että juutalaiset olivat koko Euroopassa nousseet 'kaikilla inhimmillisen elämän osa-alueilla' merkittäviin johtoasemiin.

Kyllä maailma on mielipuolinen - Jeesus, joka tarkoitti hyvää taivasten valtakuntaopillaan Tosi Jumalasta, Isästä, joka rakastaa meitä, naulataan ristiin uhrikultissa uskonnon nimiin pelastajana ja Tosi Jumalana henkilökohtaiseen ahneuteen perustuvalla uskonnolla ja olemmekin vain vihattavia, joiden halutaan tekevän pahaa (Paavalin oppi), ja kun Luther koittaa oikaista jälleen tätä virhettä (jos se nyt sellainen edes on tekijöidensä mielestä koskaan edes ollut), niin hänen oppinsa sidotaan entistä tiukemmin syntiasiaan, joka hänen mielestään on suoraan saatanasta. Myöskään Jeesus ei eläesään opettanut mitään synnistä.

Mutta terveisiä Lutherille - jo vuonna 2014 paavi on ilmaissut halunsa poistaa kokonaan uskonnosta synti-käsitteen, ja tätä kohti olemme nyt menossa. On vain ikävää, että on niin paljon pahoja ja syntisiä ihmisiä, jotka eivät halua edes syntisanasta luopua, vaan haluavat mieluimmin tuohon Paavalin lupaamaan ikuiseen tuleen, että menee vielä hetken aikaa tähän muutokseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä maailma on mielipuolinen - Jeesus, joka tarkoitti hyvää taivasten valtakuntaopillaan Tosi Jumalasta, Isästä, joka rakastaa meitä, naulataan ristiin uhrikultissa uskonnon nimiin pelastajana ja Tosi Jumalana henkilökohtaiseen ahneuteen perustuvalla uskonnolla ja olemmekin vain vihattavia, joiden halutaan tekevän pahaa (Paavalin oppi), ja kun Luther koittaa oikaista jälleen tätä virhettä (jos se nyt sellainen edes on tekijöidensä mielestä koskaan edes ollut), niin hänen oppinsa sidotaan entistä tiukemmin syntiasiaan, joka hänen mielestään on suoraan saatanasta. Myöskään Jeesus ei eläesään opettanut mitään synnistä.

Mutta terveisiä Lutherille - jo vuonna 2014 paavi on ilmaissut halunsa poistaa kokonaan uskonnosta synti-käsitteen, ja tätä kohti olemme nyt menossa. On vain ikävää, että on niin paljon pahoja ja syntisiä ihmisiä, jotka eivät halua edes syntisanasta luopua, vaan haluavat mieluimmin tuohon Paavalin lupaamaan ikuiseen tuleen, että menee vielä hetken aikaa tähän muutokseen.

Niinpä, kertokaapa uskovaiset Jeesukselle, Lutherille ja minulle, että mikä tässä vanhassa juutalaissyntiuskonnossa, joka perustuu tällä hetkellä ihmisuhrikulttiin - jopa Tosi Jumalan uhraamisena - on niin viehättävää syntiopilla ja kannibalistisella ihmissyönnillä, vihattavalla ihmiskuvalla ja pahan tekemisellä, että sitä on niin mahdottoman vaikea luopua?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä, kertokaapa uskovaiset Jeesukselle, Lutherille ja minulle, että mikä tässä vanhassa juutalaissyntiuskonnossa, joka perustuu tällä hetkellä ihmisuhrikulttiin - jopa Tosi Jumalan uhraamisena - on niin viehättävää syntiopilla ja kannibalistisella ihmissyönnillä, vihattavalla ihmiskuvalla ja pahan tekemisellä, että sitä on niin mahdottoman vaikea luopua?

Onko se se, että pitäisikin ottaa vastuu omista teoistaan?

• Anonyymi

Teillä on älyä.
      Jumala puhui palavana pensaana Moosekselle.
      Helvetin tulen Jumala!

• Anonyymi

"
        "Hyvä havainto, koska tuo Mooseksen Jumala nimenomaan on tuo Saatana, eli siitä tuleekin helvetti, kun Jumalakin asuu ja puhuu liekeistä - siis tämä Baal-Jumala, joka on historiallisesti Saatana. Tauluissa Mooseskin kuvataan sarvipäiseksi."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"
        "Hyvä havainto, koska tuo Mooseksen Jumala nimenomaan on tuo Saatana, eli siitä tuleekin helvetti, kun Jumalakin asuu ja puhuu liekeistä - siis tämä Baal-Jumala, joka on historiallisesti Saatana. Tauluissa Mooseskin kuvataan sarvipäiseksi."

Tästä on maininta myös wikipediassa:

<<Mooseksen sarvet

Juutalaisessa perimätiedossa ja läntisessä kirkkotaiteessa Moosekselle on usein kuvattu otsaan sarvet. Näin on mm. kuuluisassa Michelangelon Mooses-patsaassa.[23][24] Myös Laukaan kirkon R. W. Ekmanin maalaamassa alttaritaulussa Mooseksella on pienet sarvet.<<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tästä on maininta myös wikipediassa:

<<Mooseksen sarvet

Juutalaisessa perimätiedossa ja läntisessä kirkkotaiteessa Moosekselle on usein kuvattu otsaan sarvet. Näin on mm. kuuluisassa Michelangelon Mooses-patsaassa.[23][24] Myös Laukaan kirkon R. W. Ekmanin maalaamassa alttaritaulussa Mooseksella on pienet sarvet.<<

Sarvet on myös Moolokilla, jolle uhrikukkulapapit eli kuningas Salomonin papit uhrasivat lapsia. Samoin Jahve vaati uhrilahjoina lapsia. Onko Moolok sama kuin Baal ja Jahve en tiedä, mutta luultavasti, koska ovat samassa(2.Kuningastenkirja, luku 23) kertomuksen kohdassa, kun uhrikukkulapappien uhripaikat särjettiin ja heidät määrättiin syömään vain happamatonta leipää (juutalaisten pääsiäinen, ja kristittyjen ehtoollisleipä).

https://fi.wikipedia.org/wiki/Moolok

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sarvet on myös Moolokilla, jolle uhrikukkulapapit eli kuningas Salomonin papit uhrasivat lapsia. Samoin Jahve vaati uhrilahjoina lapsia. Onko Moolok sama kuin Baal ja Jahve en tiedä, mutta luultavasti, koska ovat samassa(2.Kuningastenkirja, luku 23) kertomuksen kohdassa, kun uhrikukkulapappien uhripaikat särjettiin ja heidät määrättiin syömään vain happamatonta leipää (juutalaisten pääsiäinen, ja kristittyjen ehtoollisleipä).

https://fi.wikipedia.org/wiki/Moolok

Siellä olikin mielenkiintoinen tieto:

<<Nimeä Moloch on verrattu puunin kielen kantasanaan MLK, joka merkitsee "antaa härkäjumalalle"<<

Härkäuskonto on nimeltä mithralaisuus, josta kristinuskoon tulevat riitit; kaste, ehtoollinen ja ylösnousemus, myös itämaantietäjät ovat härkäuskonnosta. Kyseisen uskonnon tietäjät nousivat Voittovuorelle odottamaan Mithran paluuta, joka oli syntynyt 25.12., myös virsikirjan virressä 105. esiintyvät mithralaisuuden elementit.

• Anonyymi

Täällä on kristinuskon perustaa, joka vaatii nyt pikaista tarkistusta uskovaisilta rehellisesti peilin edessä.

• Anonyymi

Edellä arvostellaan teologiaa, että pitäisi vain lukea Raamattua. Sama on, kun jotkut uskovaiset sanovat, että ei sillä uskonnolla väliä, kun uskotaan Kristukseen vaan - ja kaikki tuo on juuri sen uskonnon tekemää. Teologia myös, joka on tarkasti tutkinut Raamatun. Kaikki ne liittyvät yhteen. Ja kaikki ne pitäisi tietää, että ymmärtäisi, että mihin oikein käsketään uskomaan, kun uskoa tunnustetaan.

• Anonyymi

Paavali kiroaa Jeesuksen Kristuksena ristille (uskontunnustuksessa Tosi Jumala) Gal.3:13, ja kysyn edelleen, koska en ole saanut vastausta uskovaisilta, että kirottaanko Jumaan avulla vai Saatanan avulla? Tärkeä asia, koska hän kiroaa myös taivaan enkelin, jos se lausuu toista evankeliumia kuin hänen antamaansa. Room.2 Paavali kertoo tehneensä oman evankeliumin.

• Anonyymi

Kirotaan tietysti Saatanan avulla ja siksi on tuo helvetin tulen loppukin, kun tätä oppia seuraa.

• Anonyymi

Eivät kaikki joudu tuleen, vaan ainoastaan uskovaiset - sehän on heidän oppiansa, ei se koske muita.

• Anonyymi

Olet ymmärtänyt nyt jotain värin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet ymmärtänyt nyt jotain värin

Millä perusteella ylipäätään ymmärrät tätä uskontoasiaa; voidaksesi sanoa, että joku toinen on ymmärtänyt väärin?

Sinä, jos olet uskovainen, ymmärrät siten kuin haluat ymmärtää, itsellesi hyvänä asiana, mutta totuus on tuo - kaikki uskontoon liittyvä koskee tietysti vain uskovaisia, kuten tulenliekkeihin joutuminen, jonka Paavali sanoo ja joka löytyy myös Augsburgin tunnustuksesta.

• Anonyymi

Täällä on henkilöitä, jotka vihaavat Paavalia Roomalaiskirjeen ensimmäisen luvun takia, ja siksi he vääristävät kaikkea Paavalin sanomaa. Tuollaisten henkilöiden kanssa ei pitäisi keskustella ollenkaan, siitä ei saa mitään hyötyä.

Aloitus on täyttä valetta. Paavali ei ole koskaan väittänyt, että kaikki joutuvat tuliseen järveen. Aloittaja ei myöskään ota esille mitään Raamatun jakeita väitteidensä tuekisi. Hän esittää omia valheitaan muka täytenä totena. Vaatikaa ihmiset tuollaiselta valehtelijalta todisteita ja viitteitä.

• Anonyymi

Ei Paavalin sanomaa tarvitse mihinkään 'vääristää' se on just sitä mitä on . Esimerkkinä vaikkapa Jeesuksen kiroaminen ristille Kristuksena, jos tästä väännät jotakin muuta, kuin ristille kiroamisen, niin se olet sinä joka vääristelet Paavalin tekoja ja sanoja:

Saatanan avulla kirotaan, eikä Jumalan. Ja sekin on ollut aina vääristelemätön fakta.

• Anonyymi

<<Hän esittää omia valheitaan muka täytenä totena. Vaatikaa ihmiset tuollaiselta valehtelijalta todisteita ja viitteitä.<<

No niin, ja nyt sitten voit ryhtyä vaatimaan. Mihin haluat lisää todisteita ja viitteitä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

<<Hän esittää omia valheitaan muka täytenä totena. Vaatikaa ihmiset tuollaiselta valehtelijalta todisteita ja viitteitä.<<

No niin, ja nyt sitten voit ryhtyä vaatimaan. Mihin haluat lisää todisteita ja viitteitä?

No, niin - kukahan tässä nyt todella valehtelee, kun ei tule ensimmäistäkään todistepyyntö, joten pidähän pienempää suuta, ehdit kyllä sinne helvetin liekkeihisi pienemälläkin kiireellä kuin minua valehtelijaksi syyttämällä.

• Anonyymi

<<Aloittaja ei myöskään ota esille mitään Raamatun jakeita väitteidensä tuekisi.<<

Totta tuo on ihan väärin, vain uskovaiset joutuvat tuohon tuliseen järveen Paavalinkin mukaan.

• Anonyymi

Paavali sanoo uskovaisille näin. Siellä kaivattiin jakeita todisteeksi.

Ja Jeesus sanoo näin:

Matt. <<10:28 Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.<<

Minusta kyllä nuo Paavalin tullenliekit kuvastavat helvettiä, joista Jeesus varoittaa, koska Paavalin mukaan sielukin on Jumalalle vastenmielinen ja Pyhä henki leikkaa sen irti, joten kyllä sinne tullenliekkeihin menevät vain Paavalin seuraajat, eivät muut.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      95
      3859
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      47
      3245
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      100
      2857
    4. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      136
      2550
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2490
    6. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2408
    7. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2407
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2354
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      23
      2336
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2100
    Aihe