Viikonloput yksinäisimpiä

Anonyymi

Viikot menee vielä, kun on touhua ja tekemistä.
Viikonloput alkaa pelottaa jo perjantaina.

Yksin olla koko viikonloppu.

Mitenkähän voisi taklata tilanteen.
Pitäisi kai suunnitella joka viikonlopuksi joku meno.
Paitsi että on korona-aika.

Miten muut hoidatte asian?

12

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kun tuntee kuuluvansa joihinkin ryhmiin ja näkee kavereita viikolla, niin niistä kavereistakin saa kyllä tarpeekseen eikä jaksa heidän päällepäsmäröintiään yms. joutavia valituksiaan, joten on ihan mukava olla viikonloppuna yksin. Siis onkin mieluummin yksin. Rajansa kaikella. Jopa minulla vaikka olenkin kohtelias.

      • Anonyymi

        Teen historiikkiä, tosi mukavaa. Suosittelen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teen historiikkiä, tosi mukavaa. Suosittelen.

        Minulla on erittäin paha tapa, ja yritän päästä siitä eroon.

        Lauantai-aamuna käyn hakemassa viinirosaputelin kaupasta ja yhden oluen.

        Niillä minä jaksan lauantain yli.
        Eli ei haittaa jos kukaan ei soita ja on yksin.

        Sunnuntaina minulla on muut rutiinit, ja sunnuntai menee ihan hyvin.

        Sitten alkaakin maanantai ja työtouhut.
        Viikolla en juo mitään.

        Toisaalta se yks rosaputeli ja yks olut auttaa minut lauantain yli.
        Kyllä yritän keksiä jotta pääsisin eroon niistäkin, mutta en ole onnistunut vielä.
        On kuulemma vielä kohtuukäytön puolella.


    • Anonyymi

      Sama ongelma täälläkin. En tiedä, huono olen neuvomaan ja tylsää on, mutta rutiinit on tärkeitä. Siivoan, ulkoilen koiran kanssa (eli en ole ihan yksin, kun on tuo koira ja kissakin), laitan ruokaa, pesen pyykkiä, luen kirjaa, täytän ristikkoa, kastelen kukkia. Juon liikaa kahvia. Joo. Välillä ahdistaa enemmän, välillä vähemmän.

      • Anonyymi

        Tämä viikonloppu on jo ihan jees.

        Ajattelin raportoida, että kyllä asiat voi muuttua paremmaksi.
        Viime viikolla valittelin aloituksessa että viikonloput ovat pahimpia.

        No, nyt on paljon paremmin, ihan mukavaa, vaikka oon edelleenkin yksin.

        Ensinnäkin on aurinkoinen päivä, ja toisekseen suunnittelin viikonlopun etukäteen.
        Tein selvän ohjelman lauantaiksi ja aattelin että "nyt tuleekin kiva viikonloppu".

        Kas kummaa, toimi.
        Ajattelin että kerron, suunnitelkaa ja ajatelkaa että tulee kivaa.
        Ilmaa ei voi suunnitella.

        Kaikkea hyvää kaikille ja hyvää viikonloppua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä viikonloppu on jo ihan jees.

        Ajattelin raportoida, että kyllä asiat voi muuttua paremmaksi.
        Viime viikolla valittelin aloituksessa että viikonloput ovat pahimpia.

        No, nyt on paljon paremmin, ihan mukavaa, vaikka oon edelleenkin yksin.

        Ensinnäkin on aurinkoinen päivä, ja toisekseen suunnittelin viikonlopun etukäteen.
        Tein selvän ohjelman lauantaiksi ja aattelin että "nyt tuleekin kiva viikonloppu".

        Kas kummaa, toimi.
        Ajattelin että kerron, suunnitelkaa ja ajatelkaa että tulee kivaa.
        Ilmaa ei voi suunnitella.

        Kaikkea hyvää kaikille ja hyvää viikonloppua!

        Elän etsikkoaikaani, monet asiat kaduttaa toisia kohtaan. Ehkä on parasta olla yksin ja löytää itsensä.


    • Anonyymi

      Tärkeän aloituksen teit! Minustakin lauantait aina tosi kurjia. Enkä yhtään käsitä, kuinta tavallisten kotihommien eli rutiinien kanssa puuhailu auttaisi mitään. Seuraa kaipaan, virikettä ja tukea elämäni kysymyksiin. Käsittäisin olevani myös hyvä kuuntelemaan ja ymmärtämään toista ihmistä. Mutta kuinka näin voi käydä, että elämä tyhjentyy kaikista ihmisistä, varsinkin just viikonloppuisin. Ihan kamala olo. Tätäkö elämäni on loppuun asti! Olen miettinyt, että miten löytäisin lauantai-ystävän, sellaisen jolla olisi sama ongelma viikonlopuista ja näin voisimme tavata lauantaisin, vaikkapa ulkoilun merkeissä.

      • Anonyymi

        Tässä on kai tärkeää että tiedostaa "ongelman": - niin, viikonloppu on hankala...
        Sitten miettii että miksi on hankala ja vaikea.
        1) Parisuhteessa olevat ajattelevat, että nyt heillä on aikaa olla kahdestaan/perheen kanssa koko viikonloppu.
        2) Työtätekevät ajattelevat että nyt he haluavat olla täysin rauhassa.
        3) Jne.
        Eli ymmärretään että ei se meistä johdu, vaan näitten muitten syistä.

        Sitten mietitään että: - me itse olemme vastuussa miten viikonloppu menee.
        Ok, me itse järjestetään että viikonloppu menee hyvin. Se on meidän oma vastuu.
        4) Mietitään että mitä itse teemme että viikonloppu on mukava.
        5) Teemme niin, ja - yllätys yllätys: viikonloppu on mukava!


      • Anonyymi

        En tarkoittanutkaan, että rutiinit sinänsä auttaisivat yksinäisyyteen. Tarkoitin että tekemisen avulla aika menee helpommin enkä jää vellomaan kurjuuttani. Senkin taidon kyllä osaan ihan liian hyvin. Aloittajalta kannustava kirjoitus tuo viimeinen, tsemppiä meille yksinäisille lauantai-iltaan.


    • Anonyymi

      Tylsyyttä pitää oppia sietämään. Hetkittäset turhautumisajat ja tylsyydet jatkuvat koko elämän. Pitää koko ajan olla skarppina että suunnittelee sellaista tekemistä, joka tuntuu itsestä mukavalta. Ja se on helppo sanoa, monta kertaa on niin ettei kertakaikkiaan keksi mitään mukavaa tekemistä. Tuskastumista lisäävät ihmiset jotka vakuuttavat, ei minulla ikinä ole tylsää, aina on puuhaamista. Mulla ei ole läheskään aina, eikä se tarkoita etteikö olisi kaappien järjestämistä/ikkunoiden pesua/siivousta, kyllä sitä, vaan ei aina huvita tai jaksa.

    • Anonyymi

      Tässä on hyvä, tärkeä ketju!
      Luettuani tämän sain jotensakin hyvää tsemppiä ja hyviä ajattelun ja käytännön ohjeita. Kiitos.

      • Anonyymi

        Millaista se elämä sitten onkaan. Ei riitojen kuuntelu, perheväkivalta ja monet muut asiat niin hauskaa ole. Ikuinen toisen ihmisen haukkuminen ym.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1683
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1320
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1108
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      946
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      46
      895
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      881
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe