Olen jo jonkin aikaa metsästänyt salamaa Canonin AV-1:n mistään ei tunnu löytyvän salamaa jossa olisi vain 2 kontaktipintaa; EA-1 salama ei käy.
Olisiko jollakin tietoa salamoiden merkeistä jotka AV-1:n kävisi
Salama AV-1:n
3
321
Vastaukset
- Alvari Raappavaara
Tässä Canonissasi se toinen pikku kontakti ei tee muuta kun vaihtaa valotusajan salamakuvaukselle sopivaksi. Jos viitsit itse kääntää suljinnupin Autosta kohtaa 60 voit käyttää mitä tahansa alkeellista salamalaitetta ihan kuuskytluvun laitteist alkaen. Synkronointi kulkee siellä keskinapissa ja sitten salaman jalan sivustan kontaktipinnassa.
Todella tehokasta salamaa jos tarvitset, niin Metzin nuijamallia, sitä numeroo 45 saa satasella käytettynä. Siinä ei ole tuota jalkaa lainkaan, joten synkrojohdon päähän pistetään sokeripalaksi kutsuttu pikku lisäke, joka sitten uppoaa varustekenkään synkronoituen. Itse laitteessa on muistaakseni viidellä aukolla toimiva automatiikka, kääntyilevä valopaa ja mahdollisuus akku tai paristokäyttöön, kuvamäärä ratkaisee kumpi kannattaa. Automatiikan tarkkuus riittää jopa diakuvaukseen. Kokemusta on.
Tuolla oli muitakin Metzejä
http://www.digipartner.com/mr3/haku.html
ja lähikauppias saattaa tietää lisää. Muutkin merkit käy, samalla tavoin aika itse säätäen.
Jos salamassa on kontakteja tuon synkronoinnin lisäksi niin toimivuus pitää kokeilla. Merkkikohtaiset automatiikat voi mennä Aaweessä oikosulkuun. Melkeinpä sanoisin, jotta varmin on vanhanaikainen yhden kontaktin laite.
Jos välttämättä etsit omia kytkeytyviä, niin mallit ovat tehojärjestyksessä Speedlite 133A, 155A, 177A ja 199A. Ne osaavat ohjata aikaa, mutta aukon joudut niissäkin valitsemaan itse automatiikan antamissa puitteissa.
Vanhaa (uusiahan ei juuri enää tehdä) salamaa ostettaessa tärkeintä on tarkistaa paristokolo mahdollisten vuotojäämien varalta. Jos näkyy epämääräistä, hylkää. Varsinaista välähdysputkea ei juuri kuvaamalla saa loppuun ja automatiikan toimivuuden varmistat muutamalla koekuvalla. Ellei salamamittaria ole saatavilla.
Uskoisin valoa löytyvän, on niitä Suomessakin satoja tuhansia .- Jarkka
Kiitos vastauksesta!
Löysin pienoisen 1 napaisen salaman jonka sain välähtämään AV-1 salamakengässä, merkki Soligor MK17, hinta oli huikeat 15€ - A. R.
Jarkka kirjoitti:
Kiitos vastauksesta!
Löysin pienoisen 1 napaisen salaman jonka sain välähtämään AV-1 salamakengässä, merkki Soligor MK17, hinta oli huikeat 15€Epäilemättä hintansa arvoinen. Taulukko näyttää, ettei hirveän kauas kanna mutta mukavan kokonen pitää taskussa varalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.525190- 783628
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3212178Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2651885Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1161732Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain531316Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ951270- 701222
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331187Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2951170