Miksi lapsiltamme on estetty

Anonyymi

järkevä ja heitä palveleva kieltenopetus? Miksi heille pakotetaan ja tuputetaan englantia?

28

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tätä sopii ihmetellä, miksi asiasta vaietaan?

      • Anonyymi

        Ei vain vaieta, vaan kaikki keskustelu asiasta pyritään aktiivisesti vaientamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vain vaieta, vaan kaikki keskustelu asiasta pyritään aktiivisesti vaientamaan.

        Totta!
        Ota asia esille, niin sinua haukutaan tyhmäksi, oppimattomaksi jne. Mikään temppu ei ole liian ruma keskustelun vaientamiseksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta!
        Ota asia esille, niin sinua haukutaan tyhmäksi, oppimattomaksi jne. Mikään temppu ei ole liian ruma keskustelun vaientamiseksi!

        Man undrar ibland när nu engelskan lyfts upp till skyarna,,varför inte alla inom sjukvården tex. ändå kan engelska.
        När de inte kan svenska så byter man till engelska och lika knaggligt går det där.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Man undrar ibland när nu engelskan lyfts upp till skyarna,,varför inte alla inom sjukvården tex. ändå kan engelska.
        När de inte kan svenska så byter man till engelska och lika knaggligt går det där.

        Misslyckad undervisning ?


      • Anonyymi

        Här försöks sabotera all diskussion om engelska.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Misslyckad undervisning ?

        Det där skrytande att alla behärskar engelska är en aning överdrivet.


    • Anonyymi

      Tuputus ja ehdollistus alkaa jo ennen koulua, katsokaa vaikka lastenohjelmien taustoja.

      • Anonyymi

        Sitten vielä kännykät, tabletit ja englannin kieliset pelit ja videot ajankuluna. Alkaa olla pieni ihme että lapset oppivat vielä jonkiverran suomea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten vielä kännykät, tabletit ja englannin kieliset pelit ja videot ajankuluna. Alkaa olla pieni ihme että lapset oppivat vielä jonkiverran suomea.

        Inte klarar ungarna sig utan engelska.


    • Anonyymi

      Jos asiaa edes vähän malttaa ajatella niin sehän on ihan selvä miksi englannilla on tällainen asema suomen kouluissa.

      Koska suurin osa suomalaisista joutuu JOKA TAPAUKSESSA lukemaan/opiskelemaan ruotsin kieltä NIIN SILLOINHAN "ensimmäiseksi" vieraaksi kieleksi kannattaa valita se josta varmimmin on eniten hyötyä - Eli valintahan on englanti.

      Eli, vastauksena aloittajan kysymykseen -> Olemme itse luoneet tämän järjestelmän poliittisten lehmänkauppojen seurauksena ja olen aloittajan kanssa aivan samaa mieltä, EIKÖ JO OLISI AIKA ANTAA IHMISILLE VAPAUS VALITA?

      • Anonyymi

        Vapaa kielivalintasi=pyhää pakkoenglantia kaikille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vapaa kielivalintasi=pyhää pakkoenglantia kaikille?

        Totta, englantia ei MISSÄÄN NIMESSÄ saa valita POIS!


    • Anonyymi

      Hyvä kysymys!

    • Anonyymi

      Niin miksi?

      Pakkoruotsi on järjetön!

    • Anonyymi

      Varmaan samasta syystä kuin englannin 'pakkotuputus' on Baltian maissa, Pohjoismaissa, Saksassa, Puolassa, Tsekissä, jne.
      Englanti nyt sattuu olemaan se lingua Franca. Minä esimerkiksi aina Ruotsissa käydessääni asioin englanniksi hotelleissa, ravintoloissa, kaupoissa... Hyvin ymmärtävät:)
      Toki olisi hyvä osata myös muita maailmankieliä, esim. Espanjaa. Näitä voisi opetella koulussa erään naapurimaan kääpiökielen sijaan.

      • Anonyymi

        Suomalainen ei siis saa ja käyttää kuin englantia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalainen ei siis saa ja käyttää kuin englantia?

        Saksaakin olisi kiva käyttää kun sillä pärjää melkein koko Euroopassa MUTTA mulla meni "paukut" siihen kun luin ruotsia jonka "joku" oli minun puolestani valinnut minulle "toiseksi" vieraaksi kieleksi!

        Eli, kyllä se nyt vaan on se "joku" joka ainakin minun kohdallani vei sen mahdollisuuden että olisin voinut keski Euroopassa käyttää saksan kieltä!

        Näin se vaan menee että Suomalaisien on "pakko" turvautua englantiin maamme rajojen ulkopuolella, no mikäs siinä kun sillä nyt sattuu parhaiten ulkomailla pärjäämään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saksaakin olisi kiva käyttää kun sillä pärjää melkein koko Euroopassa MUTTA mulla meni "paukut" siihen kun luin ruotsia jonka "joku" oli minun puolestani valinnut minulle "toiseksi" vieraaksi kieleksi!

        Eli, kyllä se nyt vaan on se "joku" joka ainakin minun kohdallani vei sen mahdollisuuden että olisin voinut keski Euroopassa käyttää saksan kieltä!

        Näin se vaan menee että Suomalaisien on "pakko" turvautua englantiin maamme rajojen ulkopuolella, no mikäs siinä kun sillä nyt sattuu parhaiten ulkomailla pärjäämään!

        Höpö höpö, paukkusi vei selvästi pyhä pakkoenglanti.

        Syytä edes oikeaa kieltä saksan taidottomuudestasi, kun et edes osannut opiskella sitä saksaa koulun jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö, paukkusi vei selvästi pyhä pakkoenglanti.

        Syytä edes oikeaa kieltä saksan taidottomuudestasi, kun et edes osannut opiskella sitä saksaa koulun jälkeen.

        Ei voi syyttää, paskoenglanti kun on pyhä ja loukkaamaton!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalainen ei siis saa ja käyttää kuin englantia?

        ... ei siis saa opiskella ja käyttää ...


    • Anonyymi

      Hyvä kysymys!

      • Anonyymi

        Edelleen hyvä kysymys vailla kunnon vastausta.


    • Anonyymi

      Miksi lapsille tuputetaan ja opetetaan yhtään mitään oppeja?

    • Anonyymi

      Niinpä. miksi?
      Ja vieläpä useimmiten nimenomaan sellaisten henkilöiden toimesta jotka pitävät muutoin kovaa meteliä "kielivapaudesta"

    • Anonyymi

      Niinpä. Miksi?

      • Anonyymi

        Koska pakkoenglanti on PYHÄ!


    • Anonyymi

      Hyvä kysymys!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      74
      2210
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1731
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      157
      1586
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1378
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1372
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      290
      1217
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1089
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1053
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1052
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      912
    Aihe