Liikenneonnettomuuksien lisääntymistä uutisoidaan "liikennekurin höltymisellä".
Epätarkempaan ajamiseen johdattelee keltaisen sulkuviivan poisto. Jo nyt Suomen oloissa aluksi kirkas uusi valkoinen sulkuviiva on rispautunut katkonaiseksi. Mikä on kaukaa erottuvaksi tarkoitettu näkymä lumiaurakulutuksen jälkeen?
Liikenneonnettomuuksien lisääntymiskäyrä saa vuoden parin mittaiseksi jäävän "Harakan varpaan" muodon, kunnes hoksataan palautua Norjan malliin, keltaisena erottuvaan sulkuviivaan.
Oikein olisi löytää maksaja väliaikaisen valkoisen sulkuviivan aiheuttamille liikennekuolemille, vammautumisille ja ajoneuvovahingoille. Olisiko maksaja EU vai muutaman henkilön klikki, joka vastoin asiantuntijalausuntoja vänkäsi Suomeen tieoloihimme sopimattoman värimuutoksen?
Löytyykö viiden henkilön ryhmä, joka tekee kansalaisaloitteen keltaisen sulkuviivan palauttamiseksi tieliikennelakiin?
Keltaisen sulkuviivan kunnioitus palautuu vain värillä!
25
244
Vastaukset
- Anonyymi
Valkoista taidettiin perustella itseajavien autojen väriymmärtämisellä. So. etteivät ymmärrä keltaista. Tiedä sitten pitääkö paikkansa.
Käsittääkseni ymmärtää kuitenkin keltaisen liikennevalon...........Vaarallista haihattelua, että rattinukahtelun varalta autot pannaan vainuamaan valkoista viivaa, eikä tärinäraitaa.
- Anonyymi
Tuo ketaisen sulkuviivan vaihto valkoiseksi perustuu todellakin EU määräykseen joka vastaavasti perustuu tuohon itseajavien autojen havainnointikykyyn.
Tärinäraidat eivät vaikuta itseajaviin autoihin, torkahtelevan kuskin se ehkä herättää. - Anonyymi
eläkeläinen8888 kirjoitti:
Vaarallista haihattelua, että rattinukahtelun varalta autot pannaan vainuamaan valkoista viivaa, eikä tärinäraitaa.
Nyt sotket keskiviivan ja reunaviivan keskenään.
Kerro mistä löydät "rispaantunutta uutta keskiviivaa" ihan vastahan niitä on alettu maalaamaan, tuskin vielä löytyy mistään. Keltainenko ei rispaa?
Onko vaarilla silmälasit päivitetty koska? - Anonyymi
Kaikissa uusissa autoissa on kaistavahdit ja ne näkee valkoisen paremmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikissa uusissa autoissa on kaistavahdit ja ne näkee valkoisen paremmin.
Ei varmastikaan ole ihan kaikissa uusissa autoissa kaistanvahtia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei varmastikaan ole ihan kaikissa uusissa autoissa kaistanvahtia.
No jossain japanin romuissa ei ehkä, mutta ostakaa oikea auto niin siinä on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jossain japanin romuissa ei ehkä, mutta ostakaa oikea auto niin siinä on.
Ostin oikean auton 2008 eikä siinä ole sellaista.
Anonyymi kirjoitti:
Tuo ketaisen sulkuviivan vaihto valkoiseksi perustuu todellakin EU määräykseen joka vastaavasti perustuu tuohon itseajavien autojen havainnointikykyyn.
Tärinäraidat eivät vaikuta itseajaviin autoihin, torkahtelevan kuskin se ehkä herättää.EUssa on todella viisaita miehiä, vieläkö se edellinen steppaaja siellä häärää joka oli kuin Fred Astaire hidastettuna? https://www.youtube.com/watch?v=oecvYFq_wi0
- Anonyymi
Kyllä ne ymmärtävät keltaisen aivan hyvin. Ohituskiellon loppumismerkit ovat joskus niin haalistuneita, ettei auto niitä tunnista. Samoin moottoriteiden alennetut rajoitukset on merkitty niin harvaan, että auto kuvittelee hukanneensa merkin, ja ehdottaa normaalia nopeutta gps:n perusteella.
- Anonyymi
Talvella valkoinen viiva toimii oikein hyvin.
- Anonyymi
Suurin ongelma suomalaisessa liikenteessä on ylipäätään sääntöjen ja rajoitusten noudattamatta jättäminen. Ei pidetä turvavälejä, ajetaan ylinopeutta jne. Sellainen käyttäytyminen ei edistä liikennettä ollenkaan. Kiire ja hosuminen aiheuttaa vaaratilanteita ja onnettomuuksia. Väri ei niinkään.
- Anonyymi
Totta toriset.
Sääntöjen noudattaminen lähtee kulkijan korvien välistä. Ei jonkin yksittäisen merkin ulkonäöstä tai viivan väristä. Jos ei huvita noudattaa sääntöjä, eikä siitä edes seuraa mitään, miksi noudattaisi? Noh... pysyäkseen hengissä. Mutta jos sekään ei kiinnosta... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta toriset.
Sääntöjen noudattaminen lähtee kulkijan korvien välistä. Ei jonkin yksittäisen merkin ulkonäöstä tai viivan väristä. Jos ei huvita noudattaa sääntöjä, eikä siitä edes seuraa mitään, miksi noudattaisi? Noh... pysyäkseen hengissä. Mutta jos sekään ei kiinnosta...Sen tähden ja siitä huolimatta keltainen viiva on näkyvämpi kuin valkoinen, vuodenajasta riippumtta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta toriset.
Sääntöjen noudattaminen lähtee kulkijan korvien välistä. Ei jonkin yksittäisen merkin ulkonäöstä tai viivan väristä. Jos ei huvita noudattaa sääntöjä, eikä siitä edes seuraa mitään, miksi noudattaisi? Noh... pysyäkseen hengissä. Mutta jos sekään ei kiinnosta...Juu, ja lisäksi fiksut ymmärtävät ilman viivojakin missä kohtaa ei pidä lähteä ohituksiin. Tyhmemmät tarvitsevat viivat kertomaan tästä.
- Anonyymi
Nyt on niin kaukaa haettua ettei tossa ole mitään järkeä. EI sillä viivan värillä ole MITÄÄN merkitystä. Keltainen sitäpaitsi näkyy kuluneena ja haalistuneena vielä valkoistakin huonommin, etenkin pimeällä.
- Anonyymi
" EI sillä viivan värillä ole MITÄÄN merkitystä."
Ei muuta kuin, että keltainen näkyy niin uutena kuin kuluneena paremmin kuin valkoinen. - Anonyymi
Ja lisäksi fiksut ymmärtävät ilman viivojakin missä kohtaa ei pidä lähteä ohituksiin. Tyhmemmät tarvitsevat viivat kertomaan tästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja lisäksi fiksut ymmärtävät ilman viivojakin missä kohtaa ei pidä lähteä ohituksiin. Tyhmemmät tarvitsevat viivat kertomaan tästä.
Eikä tyhmille yleensä riitä vaikka heille vääntäisi asiat rautalangasta. On kuitenkin erittäin vaarallista kun eteläeuroopan vetelykset tekevät päätöksiä eivätkä ymmärrä sitä, että kaikkialla ei ole samanlaiset olosuhteet kuin vetelyksien maassa. Esimerkiksi valkoinen viiva ei erotu enää muutaman millin paksuisen lumikerroksen alta.
- Anonyymi
On se hyvä että Suomi pääsi vihdoin muiden maiden tasolle autoilussa! Suomi ollut viimeisiä keltaisen viivan käyttäjiä. Moni siirtyi jo 70 luvulla pelkkään yksiväriseen viivoitukseen.
Seuraavaksi tieliikennelakia kai eteläeurooppalaistetaan niin, että ajovaloja ei pidetä aina päällä. Sitten onnettomuuksien lisääntymistä, kuten 2020 uudistuksen jälkeen, taivastellaan, että mitkähän lain uudistuksen jälkeen siihen ovat vaikuttaneet.
- Anonyymi
eläkeläinen8888 kirjoitti:
Seuraavaksi tieliikennelakia kai eteläeurooppalaistetaan niin, että ajovaloja ei pidetä aina päällä. Sitten onnettomuuksien lisääntymistä, kuten 2020 uudistuksen jälkeen, taivastellaan, että mitkähän lain uudistuksen jälkeen siihen ovat vaikuttaneet.
Eihän meilläkään ole ajovaloja päivisin pidetty päällä, ainakaan uudemmissa autoissa, vuosikausiin.
Onhan nykyiset päivävalot huomattavasti näkyvämmät kuin monet aiemmat, myrskylyhtyihin verrattavat ajovalot.
Tosin monella merkillä, takavalot ei päivävaloilla pala, muutamia menneille vuosikymmenille jämähtäneitä kuskeja lukuunottamatta, ei tarvitsekaan palaa. - Anonyymi
eläkeläinen8888 kirjoitti:
Seuraavaksi tieliikennelakia kai eteläeurooppalaistetaan niin, että ajovaloja ei pidetä aina päällä. Sitten onnettomuuksien lisääntymistä, kuten 2020 uudistuksen jälkeen, taivastellaan, että mitkähän lain uudistuksen jälkeen siihen ovat vaikuttaneet.
Lisäksi kun ei Sisiliassakaan käytetä talvirenkaita, niin miksi ihmeessä niitä pitäisi käyttää Inarissa?
- Anonyymi
Putkiaivoiset viiva on vaihtunut valkoiseksi ja sitä saa ylittää turvallisesti!
- Anonyymi
Minä en piittaa liikennesäännöistä ollenkaan! Olen ajanut jo vuodesta -99 ilman ajokorttia, ja vapaasti liikenteessä, ja valitsemallani nopeudella. Olen siis vapaa suomen kahlitsevista liikennesäännöistä. Valtion on kuitenkin taattava minunkin toimeentuloni, koska suomi on sitoutunut ihmisoikeuksien noudattamiseen kaikilla osa-alueilla!
Konnat siis kunniaan täälläkin pallonpuoliskolla!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannalla tänään vuorossa The Daily Show
Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.1438395Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut
Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m1067576Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot1255799Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,1035688Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään
eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm1214862Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"
Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo1472710Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys632529Ei välimatka meitä erottanut
Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e91537Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!
Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol71494Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2281435