Miksei hyvästä työstä saisi maksaa hyvin?

Anonyymi

Täällä ovat ateistit valittaneet nyt siitäkin, että arkkipiispalle maksetaan palkkaa, jolla tulee ihan kohtuullisesti toimeen. On vedottu siihen, että kun hän työskentelee kirkossa ja kirkko tekee hyvää, niin arkkipiispalle ei pitäisi maksaa. Miksi ei saisi maksaa?

Vai onko se ateistien mielestä niin, että vain levy-yhtiöiden pomoille ja rocktähdille saisi maksaa kunnollisia rahoja? Jos taas kuuluu varusmiessoittokuntaan ja soittaa saksalaista marssimusiikkia niin silloinkaan ei ansaitse päivärhaa kummempaa? Aika outoa tasaveroisuutta taaskin.

Tai ehkä se on ateistien mielestä niin, että vain pahoista töistä saa maksaa? Niistähän maksetaan, ei salamurhiakaan ilmaiseksi tehdä ja tehtaansa Intiaan siirtävä kansainvälinen kapitalisti saa varmasti hyvä korvauksen tekemisistään.

Mutta miksi arkkipiispalle ei saisi maksaa vähintään samaa kuin Punaisen Ristin johtajalle?

37

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvästä työstä arkkipiiskalle saa maksaa palkkaa mutta valehtelemisesta vauvakasteasiassa ei saa maksaa palkkaa.

      Arkkipiispan virka on seurausta nikolaiittain opista, jota Jeesus vihaa. Arkkipiispa on nimenomaan seurakunnan palveluksessa samalla kun hän on Jumalan vihollinen.

      • Anonyymi

        ennemminkin sanoisin: "valehtelemisesta UUDELLEEN, - kastamisesta ei pitäisi "kolehdilla kerjätä"
        raamatussa: "olenko minä nähnyt lasteni kerjäävän leipää" ja sitähän nuo lahkosaarnaajat tekee jatkuvasti . . .


    • Anonyymi

      "On vedottu siihen, että kun hän työskentelee kirkossa ja kirkko tekee hyvää, niin arkkipiispalle ei pitäisi maksaa. "

      Kuten tuossa itsekin toteat; miksi arkkipiispalle pitäisi maksaa oikeastaan mitään koska kirkkohan sen kaiken hyvän tekee, ei arkkipiispa.

      • Anonyymi

        "Kuten tuossa itsekin toteat; miksi arkkipiispalle pitäisi maksaa oikeastaan mitään koska kirkkohan sen kaiken hyvän tekee, ei arkkipiispa."

        Arkkipiispa on kirkon keulakuva, johtaja ja piispoista "ensimmäinen vertaistensa joukossa." Hänelle maksetaan palkkaa samalla logiikalla kuin firmojen tai organisaatioiden johtajille. Luterilainen kirkko on isompi organisaatio kuin useimmat firmat.

        Arkkipiispa toimii kirkon keskeisten yhteisten elinten kuten kirkolliskokouksen, kirkkohallituksen ja piispainkokouksen puheenjohtajana. Edustaa kirkkoa kotimaassa ja ulkomailla ja vastaa kirkon ekumeenisista ja ulkomaisista suhteista.


    • Anonyymi

      Valehtelusta ei pidä maksaa mitään ja taikauskon levittämisestä tulisi taikauskon levittäjän maksaa korvausta.

      Piispat, pait ja muut taikauskon levittäjät mullahit mukaanlukien tulee saattaa oikeuden eteen vastaamaan valheellisesta julistuksestaan.

      On muuten helppo noiden paskanpuhujien päästä pälkähästä manaamalla epäjumalansa esiin oikeuden edessä. Odotan innokkaasti heidän yrityksiään....

      • Ja se olin minä taas. En älynnyt etten ollut kirjautunut..


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Ja se olin minä taas. En älynnyt etten ollut kirjautunut..

        Herra nolasi sinut siis taas.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Herra nolasi sinut siis taas.

        Nolasin itse itseni, samoin kuin tuo herrasi nolasi itsensä kun olemattomuuttaan ei minua estänyt edes virhettäni korjaamaan saati sitten häntä alunperin rienaamaan.


    • Anonyymi

      Joh.14:20 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isästäni, ja että te olette minusta ja minä teistä. Joh.17:21-23 että he kaikki olisivat yhtä. niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt, ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä - minä teissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä minut lähettänyt ja rakastanut teitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut. Gal.2:20

    • Eihän kukaan leivättä elä ja kirkon palveluksessa olevien henkilöiden selkeä kuukausi palkka ehkäisee myös "kolehti sekaannuksia" tai ylipäätänsä lahkoista tuttua ongelmaa kuinka omat ja toisten rahat tuntuvat menevän herkästi sekaisin.

      • Anonyymi

        Palkka pitäisi maksaa tulosten mukaan. Jäsenmäärä on hyvä indikaattori.


    • Anonyymi

      Sanotaan niin että joku valehtelee elääkseen ja palkitaan vielä ruhtinaallisesti valheen levityksestä. En yhtään ihmettele miksi punaiset laittoi seinää vasten, pesisin käteni se on voi voi.

      • Anonyymi

        Jos valehtelemalla eläjät ammuttaisiin, niin väestö vähenisi murto-osaan ja yhteiskunnat lakkaisivat toimimasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos valehtelemalla eläjät ammuttaisiin, niin väestö vähenisi murto-osaan ja yhteiskunnat lakkaisivat toimimasta.

        Minä en valehtele, joten joudun teurastamaan sitten kaikki.


    • Anonyymi

      Kohtuullista?
      Runsas se on.

    • Anonyymi

      Luterilaisten piispojen ja pappien palkoista ja yleensäkin koko luterilaisuudesta valittavat pelkästään helluntailaiset, eivät suinkaan ateistit.

      • Anonyymi

        Kyllä minä kusettajia arvostelen ateistina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä kusettajia arvostelen ateistina.

        Minä taas arvostelen lahkolaisia paljon pahempina kusettajina.


      • Anonyymi

        kyllähän nuo "helluntaisaarnat" on kaiken kansan tiedossa, ei siinä sinänsä mitään uutta, joka sukupolvi on ja tulee uusia käännynnäisiä, ja saman verran sieltä siirtyy takaisin omaan luterilaiseen kirkkoonsa, kunhan ne "silmät avautuu" . . .
        itseänikin ihmetytti aikanaan, mitä niillä on kirkkoa vastaan, en siis kerta kaikkiaan ymmärtänyt, kun luterilainen kirkko ei ainakaan itselleni mitään pahaa tehnyt, niin hyvin ne siellä hellareissa saavat aivopestyä, ne jotka eivät koskaan edes tutkineet uskossa ja syvällisesti luterilaisuutta, paitsi onhan niitä entisiä helluntai saarnaajia jotka sittemmin opiskelleet papiksi, ja siirtyneet luterilaisuuteen, niin kuin myös rivijäseniä paljon.
        tv 7. on siitä kunnioitettava kanava, että lähettävät ohjelmaa myös luterilaisuudesta, kuin myös lahkoista, kukin löytäköön omansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyllähän nuo "helluntaisaarnat" on kaiken kansan tiedossa, ei siinä sinänsä mitään uutta, joka sukupolvi on ja tulee uusia käännynnäisiä, ja saman verran sieltä siirtyy takaisin omaan luterilaiseen kirkkoonsa, kunhan ne "silmät avautuu" . . .
        itseänikin ihmetytti aikanaan, mitä niillä on kirkkoa vastaan, en siis kerta kaikkiaan ymmärtänyt, kun luterilainen kirkko ei ainakaan itselleni mitään pahaa tehnyt, niin hyvin ne siellä hellareissa saavat aivopestyä, ne jotka eivät koskaan edes tutkineet uskossa ja syvällisesti luterilaisuutta, paitsi onhan niitä entisiä helluntai saarnaajia jotka sittemmin opiskelleet papiksi, ja siirtyneet luterilaisuuteen, niin kuin myös rivijäseniä paljon.
        tv 7. on siitä kunnioitettava kanava, että lähettävät ohjelmaa myös luterilaisuudesta, kuin myös lahkoista, kukin löytäköön omansa.

        Helluntailaiset eivät näköjään osaa päättää, kummat ovat pahempia, luterilaiset vai ateistit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaiset eivät näköjään osaa päättää, kummat ovat pahempia, luterilaiset vai ateistit.

        Kummatkin ovat vain säälittäviä.


      • Anonyymi

        Ei ole hellarien vika, että arkkipiispalle maksetaan tyhjästä.


      • Juuri niin.


    • Lahkouskovaisethan täällä piispojen palkoista valittavat eivätkä niinkään ateistit. Ja yleensä silloin kun Mellerin jättitulot otetaan puheeksi.

      Pyy istuu siis viereisessä puussa, ei siinä jota haukut.

      • Anonyymi

        Meller tekee tuloksellista työtä. Toisin kun kuihtuvan luterilainen kirkon papit ja piispat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meller tekee tuloksellista työtä. Toisin kun kuihtuvan luterilainen kirkon papit ja piispat.

        Ainoa tulos tuossa on, ettei Mellerin taskut täyty ikinä.

        Lahkolaisten riemu kirkon jäsenkadosta on myös naurettavaa ja lyhytnäköistä. Etenkin kun ei tuo jäsenkato tarkoita sitä, että nuo ihmiset hakeutuisivat teikäläisten kööriin. Samomattakin luulisi kuitenkin olevan selvää, että nykyinen uskovaisten hyvä asema ja lainsuoja suomessa on asia mikä liittyy yhteiskunnallisesti siihen, että kirkossa on ollut niin suuri jäsenmäärä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meller tekee tuloksellista työtä. Toisin kun kuihtuvan luterilainen kirkon papit ja piispat.

        Kyllä, yli 150 000 euroa verotettavaa vuodessa. Yksikään kirkon pappi tai piispa ei pääse lähellekään.


    • Anonyymi

      Millä perusteella nykyistä edeltäneelle piispalle maksettiin sitten palkkaa ollenkaan.

    • Anonyymi

      Piispat ovat jumalan asialla, haluavat vihkiä homopareja. Ennemmin pitää erottaa tätä vastustavia pappeja ja antaa näiden palkkarahat homoystävällisille piispoille.

      • Anonyymi

        Mihin teologiaan perustuu homojen vihkiminen?


    • Anonyymi

      Kymmenykset eivät tahdo riittäää lahkoaisten saarnaajien palkkoihin, ja sekös niitä harmittaa.

    • Anonyymi

      Lahkolainen se on arkkipiispakin.

    • Anonyymi

      Valittajat lienevät sitä mieltä että arkkipiispa ei tee erityisen hyvää ja merkityksellistä työtä., jotta olisi muhkean tilipussinsa ansainnut. Varmaan valittajatkin ovat kanssasi samaa mieltä että hyvästä ja arvokkaasta työstä pitää maksaa hyvin.

      Missä muissa ammateissa mahtaa saada samaa palkaa kuin arkkipiispa? Niin voisi vähän vertailla!

      • Anonyymi

        Piispojen palkkaus on kohtuuton koska piispat eivät vastaa yhtään mistään. Jos saat yksityisessä firmassa yli kymppitonnin kuussa, niin sinulla on tulosvastuu ja jos tavoitteet ei täyty lennät pellolle kuin leppäkeihäs. Piispan ainoa tehtävä on olla piispa ja olla rikkomatta lakeja törkeästi. Esimerkiksi pieni kirjanpitorikos sallitaan (case Laajasalo) mutta vankeustuomioita on piispan syytä välttää. Muuta ei edellytetä.


    • Anonyymi

      Microsoft tekee hyvää Microsoftin osakkeenomistajille, joten Microsoftin johtajat ovat palkkansa ansainneet.

      Kiitos Bill Gates!
      Kiitos Jeesus!

    • Anonyymi

      #Täällä ovat ateistit valittaneet nyt siitäkin, että arkkipiispalle maksetaan palkkaa

      Enemmän minä olen nähnyt lahkofundisten tuosta valittavan kuin ateistien.

    • Anonyymi

      Hyvästä työstä pitää maksaa hyvin. Arkkipiispan työnjälki on surkeaa, joten hän on velkaa kirkolle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3235
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2421
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      125
      1770
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1613
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1097
    6. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      45
      975
    7. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      964
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      876
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      77
      861
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      794
    Aihe