Osaako kukaan sanoa mistä saisi edullisesti uutta kaidevaijeria? Tarvitsisi olla muovitettua noin 5mm paksuista. Maritimin hinnat ovat aika suolaiset kyseistä tuotteesta.
Sitten vielä, lähteekö vanhoista vaijereista päätehelat irti vai onko ne ns. kertakäyttökamaa?
=>Kun kerran laitat vaijeriin kiinni, niin siinä on ja pysyy.
Mistä uudet kaidevaijerit?
8
3563
Vastaukset
- 7391
Itse unohtaisin nuo muovitukset ja tilaisin tavallista päällystämätöntä vaijeria: ei puhtaanapitohuolia ja näyttää aina siistiltä. Edullinen paikka ostaa valmiit kaijevaijerit (ja köydet yms.) on Baltic Rigging, Karapellontie 4
Puh: 09-5099554
Fax: 09-5099671
Email: [email protected]
Sähköpostia tuonne on kokemuksieni mukaan turha lähetellä...
Jos vaijeripäätteet ovat puristettavaa mallia, niin ne ovat kertakäyttöiset.- jukka
Aurasails Turussa myy ja tekee vaikka mittatilauksena valmiiksi asti vaijereita. Tuohon päällystämättömään itse suhtaudun hieman varauksellisesti, ei tunnu terässäie hyvältä pohkeessa lihassäikeelle varatulla paikalla;)
- 7391
jukka kirjoitti:
Aurasails Turussa myy ja tekee vaikka mittatilauksena valmiiksi asti vaijereita. Tuohon päällystämättömään itse suhtaudun hieman varauksellisesti, ei tunnu terässäie hyvältä pohkeessa lihassäikeelle varatulla paikalla;)
Mulla on itsellä uudet kaidevaijerit tuota päällystämätöntä, enkä ole siitä huomannut lähtevän säikeitä. Vaijerit ovat vanttilaatua eli eli huomattavasti "tasaisempaa" kuin tuommoisen päällystetyn kaidevaijerin sisällä oleva vaijeri. Ja jos tosiaan on huolissaan pohkeistaan, niin voihan ne kaiteet teettää Dyformista, on ainakin sileää ;)
- Timop!
7391 kirjoitti:
Mulla on itsellä uudet kaidevaijerit tuota päällystämätöntä, enkä ole siitä huomannut lähtevän säikeitä. Vaijerit ovat vanttilaatua eli eli huomattavasti "tasaisempaa" kuin tuommoisen päällystetyn kaidevaijerin sisällä oleva vaijeri. Ja jos tosiaan on huolissaan pohkeistaan, niin voihan ne kaiteet teettää Dyformista, on ainakin sileää ;)
Jos lähtee säikeitä, lienee aika vaihtaa uusiin...
Tuosta muovipinnotteisesta ei välttämättä näe, koska on menossa poikki ja saattaa tulla yllätyksenä...
- Klunde
Claes Ohlssonilla (vai mikä se kakkosbiltema nyt oli) näytti myyvän kaidevaijeria 10 metrin pätkissä. Toisessa päässä oli puristettu pääte, toiseen tuli joku norseman-tyyppinen viritys. Hintaa oli about 50 euroa.
- Lohi
poikkesin aamulla Ohlssonilla. Siellä tosiaankin oli tuota valkoisella muovilla päällystettyä vaijeria 10 m kiepeissä. Päät puoliksi tehtyinä; vanttiruuvit ok. mutta haarukkapää tehtävä ohjeiden mukaan. Hinta oli 67 eur kpl eli 2 kpl maksaa 134 eur. Näkisin, että purjeneulomoilta saa edullisemmin. Lohi
- itse
ostin jyväskylästä alan liikkeestä vasenkätisen kierrepakan ja tapin 6 ja 8 millisen..maksoi about 20€ kappale...nyt riittää vantinkiristimiä niin paljon kuin jaksaa tehdä
- Puu...
Kaveri poisti vanhat paskaantuneet muovit ehjien vaijerien päältä ja laittoi uudet valkoiset kutistemuovit tilalle. Näytti aivan uusilta. Kutistemuovia se tilasi jostain ruattalaisesta veneilytarvikeliikkeestä.
Minä itse tilasin purjeneulomosta vähän paksumpaa haponkestävää vanttia kaidevaijereiksi. On ihan yhtä mukavaa käsitellä kuin muovitettukin mutta paljon päreemmän näköistä. No toki se maksoi vähän enemmän, mutta mikäs sitä nyt veneeseen liian kallista olisi.
Sen parempi mitä enemmän maksaa. On muuten turhan harvoin ja ihan liin halpaa tuo sammuttimien katsastus. Vähintään kaksikertaa vuodessa pitäis venesammuttimet katsastaa. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."652252Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2222127- 1191441
Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj171196En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711190- 1041061
Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102959Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73949Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78899Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933875