Muuttotappioinen Kurikka näivettyy!

Anonyymi

Kurikassa väki sen kuin vähenee. On Pohjanmaalla jälleen lähes listan kärjessä muuttotappiossa alkuvuoden seurannassa. Jotain pitäisi tehdä! Miksi väki vähenee??

24

1149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kurikka on säilynyt joukkaan hyvin, kun vertaa naapureihin. Jalasjärvi menetti asukkaistaan n. 60 % ennen liittymistään Kurikkaan.

      Anturajärvellä oli yli 15000 asukasta -60 --70 luvulla ja lopussa n.5000.

      Kurikassa talous kunnossa ja on voinut ottaa noita ympäristöalueita hoiviinsa. on nykyään n. 21000 asukasta joista osa riippakiviä.

      Ilmajoki on Seinäjoen ansiosta pärjännyt parhaiten maailman tuiskeessa.

      • Anonyymi

        Eihän sillä ole väliä, mitä on ollut ennen. Eletään vuotta 2020. Pitäisi Kurikan oli vetovoimainen, jos talouskin kunnossa. Silti väki muuttaa muualle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän sillä ole väliä, mitä on ollut ennen. Eletään vuotta 2020. Pitäisi Kurikan oli vetovoimainen, jos talouskin kunnossa. Silti väki muuttaa muualle.

        se että on niin raskas asua kun joku tuijottaa koko ajan...joka talos on valvonta kamerat mutta ne on suunnattu tielle tai naapuriin....niin en mä sano että täällä harhaista porukkaa asuu,asuin hetken seinäjoella siä on sama. karistin koko e-p kurat jaloista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        se että on niin raskas asua kun joku tuijottaa koko ajan...joka talos on valvonta kamerat mutta ne on suunnattu tielle tai naapuriin....niin en mä sano että täällä harhaista porukkaa asuu,asuin hetken seinäjoella siä on sama. karistin koko e-p kurat jaloista

        Kurikas on niin paljon huumeitten käyttäjiä, että on pakko pitää kamerat päällä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kurikas on niin paljon huumeitten käyttäjiä, että on pakko pitää kamerat päällä.

        Porukan on pakko vetää aineita että kestää iso Jussin konhotuksia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        se että on niin raskas asua kun joku tuijottaa koko ajan...joka talos on valvonta kamerat mutta ne on suunnattu tielle tai naapuriin....niin en mä sano että täällä harhaista porukkaa asuu,asuin hetken seinäjoella siä on sama. karistin koko e-p kurat jaloista

        moomma pöyröjä ja ammumma naapurin koirakkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        moomma pöyröjä ja ammumma naapurin koirakkin

        aita ympärille pääsee suomalaiset vähemmällä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        aita ympärille pääsee suomalaiset vähemmällä

        melekeen vuoden maakuntayrittäjiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        moomma pöyröjä ja ammumma naapurin koirakkin

        Koirasta väliä mutta ammuppa kissa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        se että on niin raskas asua kun joku tuijottaa koko ajan...joka talos on valvonta kamerat mutta ne on suunnattu tielle tai naapuriin....niin en mä sano että täällä harhaista porukkaa asuu,asuin hetken seinäjoella siä on sama. karistin koko e-p kurat jaloista

        Kurikan nuorimmat asukkaat löytyvät Polvenkylän alueelta

        Polvenkylän postinumeroalueen asukkaiden keski-ikä on 38 vuotta, mikä on 7 vuotta vähemmän kuin Kurikassa asuvien keski-ikä 45 vuotta.

        Tilastokeskus pitää meistä suomalaisista niin tarkkaa lukua, että tiedämme postinumeroalueittain väestön keski-iän. Koko Suomessa postinumeroalueittainen ikävaihtelu on käsittämättömän suurta. Joillakin postinumeroalueilla väestö on jopa lähes 70 vuotta vanhaa, kun taas toisaalla keski-ikä jää 25 vuoteen. Kurikan sisällä vaihtelu ei ole näin suurta, mutta eroja löytyy täältäkin.

        Kurikan iäkkäimmät asukkaat ovat Närvijoen alueella. Asukkaiden keski-ikä on siellä 52 vuotta. Nuorimmat asukkaat löytyvät Polvenkylän postinumeroalueelta. Siellä asukkaiden keski-ikä on 38vuotta, mikä on 7 vuotta vähemmän kuin kaikkien kuntalaisten keski-ikä 45 vuotta.

        Kaikkien suomalaisten keski-ikä on 42 vuotta ja väkimäärä 5,5 miljoonaa."

        https://www.kotikunta.fi/kurikka.php?a=5182


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kurikan nuorimmat asukkaat löytyvät Polvenkylän alueelta

        Polvenkylän postinumeroalueen asukkaiden keski-ikä on 38 vuotta, mikä on 7 vuotta vähemmän kuin Kurikassa asuvien keski-ikä 45 vuotta.

        Tilastokeskus pitää meistä suomalaisista niin tarkkaa lukua, että tiedämme postinumeroalueittain väestön keski-iän. Koko Suomessa postinumeroalueittainen ikävaihtelu on käsittämättömän suurta. Joillakin postinumeroalueilla väestö on jopa lähes 70 vuotta vanhaa, kun taas toisaalla keski-ikä jää 25 vuoteen. Kurikan sisällä vaihtelu ei ole näin suurta, mutta eroja löytyy täältäkin.

        Kurikan iäkkäimmät asukkaat ovat Närvijoen alueella. Asukkaiden keski-ikä on siellä 52 vuotta. Nuorimmat asukkaat löytyvät Polvenkylän postinumeroalueelta. Siellä asukkaiden keski-ikä on 38vuotta, mikä on 7 vuotta vähemmän kuin kaikkien kuntalaisten keski-ikä 45 vuotta.

        Kaikkien suomalaisten keski-ikä on 42 vuotta ja väkimäärä 5,5 miljoonaa."

        https://www.kotikunta.fi/kurikka.php?a=5182

        Mitä Kurikka aikoo tehdä muuttovoittoalueen Polvenkylän hyväksi?


    • Anonyymi

      Kyrikka täynnä yrittäjiä, tekijät vain puuttuu. Oottahan sumpus!

      • Anonyymi

        monet miehet yrittää naisia joo,mutta kun ne kiertää kehää..naisia on liika vähä..mutta se on tosi yrittäjyyttä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        monet miehet yrittää naisia joo,mutta kun ne kiertää kehää..naisia on liika vähä..mutta se on tosi yrittäjyyttä

        me yritämmä ja kiusaamma muut ei oo mittään paitti omat sukulaaset


    • Anonyymi

      Jurva on Kurikan helmi, sinne kannattaa muuttaa.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä


    • Anonyymi

      kurikka voi jeesus ketä kiinnostaa muuttakaa nyt äkkiii senämäel et saadaan kurikkakin liittää seinämäkeen

      • Anonyymi

        nenämäel


    • Anonyymi

      Vielä kysyt, pieni yks puolue pilaa kokohomman, niinhän täällä on aina tehty. Sukulaaset saa töitä äo huolimatta ja tulos on nykyinen kurikka uusien hullujien katutöiden ym. jälkeen. Eikähän kansa äänestä jaloillaan. Ite ainakin akkiä pois.

    • Anonyymi

      Muutama mulukku yhestä puolueesta ja se on siinä, kurikka kiriootetahan pienellä. Muutos näyttää maharattomalta ku yks puolue sekoilee ja kansa kiittää.

    • Anonyymi

      Täytyy sanoa että kyllä yksi Suomen rumimmista kunnista. Katsokaa itse sitä "keskustaanne", mitäs pidätte ?
      Mitä porukkaa tunnen niin ihmiset tosi mukavia. Ei pahaa sanaa.
      Itse järvi-suomessa kasvaneena, harjujen vieressä, ei ole Kurikka kaunis, ei.

    • Anonyymi

      Talous kunnossa ja paljon eläväisempi paikka kun esimerkiksi vaikka Kauhajoki.
      Ja kylällä liikuessa tulee vastaan myös nuoria ja normaaleja ihmisiä, eikä pelkkää ravikansaa, puliukkoja ja tyhjäntoimittajaa kuten Kauhajoella.

      • Anonyymi

        Ravikansaa, 🤣🤣🐎🐎🕺💰🗡️🚬


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ravikansaa, 🤣🤣🐎🐎🕺💰🗡️🚬

        Kyllä Kurikka on tunnettu myös tuosta "ravikansasta"


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      466
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe