Kasvomaski näyttää olevan rahakysymys

Anonyymi

Vastustetaan, kun sekin euro per päivä olisi liikaa köyhälle kansalle ja yhteiskunnan pitäisi ne maksaa.

65

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kysymys on myös siitä, että mitä hyötyä on käyttää jotain paperinaamaria terveen joka vaikeuttaa vain hengittämistä ja silti voi saada koronan? On siinä myös se ongelma, ettei pysty puhumaaan... pleksit ja naamaritkin hiljentää puhetta niin paljon ettei varsinkaan vanhat ihmiset kuule mitä toinen puhuu ja hiljemmalla äänellä puhuvan ääni ei kuulu tuon takaa. Koronahysteriaan sairastuneethan tota on lobanneet. On osoitus vain sairaudesta edes ehdotella jotain naamari suositusta.

      • "Kysymys on myös siitä, että mitä hyötyä on käyttää jotain paperinaamaria terveen joka vaikeuttaa vain hengittämistä ja silti voi saada koronan? "
        Yli 80% tartuttajista ovat tutkimuksessa olleet omasta mielestään terveitä eivätkä voi tartuttaa. Olet siis todennäköisesti terve jos sinulla on alle vuorokauden ikäinen negatiivinen testitulos etkä ole testin jälkeen ollut tekemisissä ihmisten kanssa.
        Lähes kaikki testatut ihmiset oppivat testeissä lyhyessä ajassa käyttämään kasvosuojusta siten, ettei siitä ollut isompaa haittaa.
        Useat lääkärit ja hoitajat ovat työssään saaneet koronan vaikka ovat käyttäneet suojia. Luulen, että aika paljon enemmän heitä olisi sairastunut jos eivät olisi käyttäneet suojia.
        Suojaa tai ei suojaa, niin kysymys on vain matemnaattisesta keskiarvosta. Jos kasvomaskeilla voidaan estää 100 tai 100 000 tartuntaa, niin mielestäni niiden käyttö kannattaa.


      • Anonyymi

        Kangasmaskit tulee edullisemmaksi. Niitä ostaa vaikka viikon satsin ja pesee useamman kerrallaan.


    • Anonyymi

      Pitäisi olla CE-merkinnällä varustettuja maskeja. Niitä ei valmisteta Suomessa ja muualla valmistettujen osalta ei ole varmuutta tuotteiden sertifikaatista. Useiden tuotteiden osalta merkintä on väärennetty.

      • Anonyymi

        FFP2 tai FFP3 ovat ne merkinnät jotka kertovat onko maski oikeasti suojaava vai ei. Sitten on näitä kirugisia maskeja jotka antavat kevyemmän suojauksen. Jopa kaulaliina kasvejen edessä suojaa kohtuullisesti muita ihmisiä sinun pärskeiltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        FFP2 tai FFP3 ovat ne merkinnät jotka kertovat onko maski oikeasti suojaava vai ei. Sitten on näitä kirugisia maskeja jotka antavat kevyemmän suojauksen. Jopa kaulaliina kasvejen edessä suojaa kohtuullisesti muita ihmisiä sinun pärskeiltä.

        FFP3 suojaa viruksilta. FFP2 ei suojaa.


      • Anonyymi

        K-kauppa ja S-kauppa myy noin euron maksavia suomalaisia hyväksyttyjä maskeja, jonka suodattavuus on 88% ja joita Keskon johtajan mukaan voi pitää koko päivän.


    • Anonyymi

      EK:n pellet yrittää vaan saada myytyä käsiinsä happanevat pellenaamarit.

      Evoluutio olisi kasvattanut ihmisen pärstään pellenaamarin vakiovarusteeksi, jos sellaisesta olisi ihmiselle mitään hyötyä.

      Täysijärkiset tietävät ettei elimistöstä pois pärskittävän kuonarään takaisin imppaaminen ole tervettä.

      Pellenaamarimaissa kuolleisuus on kaksinkertainen verrattuna täysjärkisiin maihin.

      • Anonyymi

        ” Evoluutio olisi kasvattanut ihmisen pärstään pellenaamarin vakiovarusteeksi, jos sellaisesta olisi ihmiselle mitään hyötyä.”

        Et varmaan myöskään ole koskaan käyttänyt kondomia?

        ” Evoluutio olisi kasvattanut ihmisen kyr *** pellenaamarin vakiovarusteeksi, jos sellaisesta olisi ihmiselle mitään hyötyä.”

        Ei mulla muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Evoluutio olisi kasvattanut ihmisen pärstään pellenaamarin vakiovarusteeksi, jos sellaisesta olisi ihmiselle mitään hyötyä.”

        Et varmaan myöskään ole koskaan käyttänyt kondomia?

        ” Evoluutio olisi kasvattanut ihmisen kyr *** pellenaamarin vakiovarusteeksi, jos sellaisesta olisi ihmiselle mitään hyötyä.”

        Ei mulla muuta.

        Evoluutio olisi kasvattanut ihmisille pipon jos se suojaisi kylmyyttä vastaan. Itse en käytä edes kenkiä talvella. Kyllä evoluutio hoitaa minulle kengät jos niistä olisi hyötyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Evoluutio olisi kasvattanut ihmisille pipon jos se suojaisi kylmyyttä vastaan. Itse en käytä edes kenkiä talvella. Kyllä evoluutio hoitaa minulle kengät jos niistä olisi hyötyä.

        Persulta jäänyt koulut käymättä. Ihminen on lähtöisin Afrikasta, jonka olosuhteissa pärjää munasillaan. Osa ihmisistä on lähtenyt vaeltelemaan kylmemmille alueille ja ryhtynyt käyttämään vaatteita. Jos eivät olisi alkeneet käyttämään, niin karvat olisi kasvaneet takaisin.

        Ihminen on ainoa eläin, joka käyttää vaatteita.


    • Anonyymi

      Samaa maskia ei voi käyttää koko päivää vaan aina kun sen ottaa pois naamalta, niin sitä ei saisi sen jälkeen enää laittaa takaisin. Maskeja kuluu viikossa kymmeniä.

      • Anonyymi

        Kyllähän se yksinkertainenkin kansanmaski suojaa aika paljon. Ja pidä käytössä useampia maskeja (yhtä kerrallaan), joita sitten voit desinfioida kerralla keittäen useampia, ei niitä tarvitse kertakäytön jälkeen pois heittää.


      • Anonyymi

        Samaa maskia voi käyttää huoletta vaikka koko viikon, kun sitä koronaa ei kerran mielestänne edes ole.
        Miksi siis heittää puhdas maski roskiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän se yksinkertainenkin kansanmaski suojaa aika paljon. Ja pidä käytössä useampia maskeja (yhtä kerrallaan), joita sitten voit desinfioida kerralla keittäen useampia, ei niitä tarvitse kertakäytön jälkeen pois heittää.

        Vai että kangasrättejä pitäisi keitellä. Mitähän se tulee maksamaan?


    • Anonyymi

      Itsellä mennyt 5 kuukauden maskipakon aikana mennyt 10€ maskeihin ja desifioimiseen.

      Video, jota levitetään sosiaalisessa mediassa.  Mitä tarvitset päivittäiseen desinfiointiin?  Denaturoitu punainen alkoholi, suljinrasia ja kansi.  "Säiliön sisään laitat vähän alkoholia, hyvin vähän - selittää apteekki."  Naamio on kiinnitetty kanteen: naamio on siten litistetty kanteen, eikä se ole kosketuksessa sisällä olevan alkoholin kanssa.  Haihduttamalla neste steriloi maskin kastelematta sitä.  Operaation on kestettävä kaksi, enintään neljä tuntia: Ei enempää, koska se voi kastua höyryn kanssa.  Huom. Naamio ei saa olla kosketuksessa nesteen kanssa.

      https://www.laprovinciadicomo.it/videos/video/come-sanificare-una-mascherina_1045277_44/

    • Anonyymi

      Hyvät veljet tekevät maskeilla bisnestä, mitä hyvävelimedia tietenkin pyrkii edistämään kaikin keinoin. Suojalaseja ei jostakin syystä suositella, vaikka asiantuntijat ovat todenneet tartuntoja tulevan myös silmien kautta. USAssa on päästy jo niin pitkälle, että maskisuositusta puuhastellaan kotioloihinkin. Terv. pyykkipoika nokkaan ja suukki suppuun

      • Anonyymi

        Jotkin maat ovat tehneet maskeille hintakaton. Esim. Italia, kirurginmaski maksaa ja saa maksaa ainoastaan 50senttiä ja valtio aloitti niiden tuotannon huomattuaan niiden tehon koronan torjumisessa.


      • Anonyymi

        Miksi et itse rupea maahantuomaan ja myymään maskeja jos tiedät, että niillä voi rikastua? Onko sinulla jo pankkitili niin täynnä, ettei sinne enempää mahdu?


    • Anonyymi

      Maskipakko käyttöön ja maskit verolle. Nämä veroeurot sitten etelän köyhille koronasta kärsiville maille.

    • Anonyymi

      Jyrkkä ei maskipakolle sillä se häiritsee tupakointia.
      Lisäksi tupakka on jo nyt niin kallista, että ei köyhällä ole varaa ostaa maskia tupakkiaskin lisäksi.
      Lisäksi olettaisi viruksen tukehtuvan tupakin savussa.

    • Anonyymi

      Itselläni menee pari kertakäyttömaskia viikossa, eli noin 2 euroa viikossa.

      Tietysti myös kangasmaskeilla pääsee halvemmalla, mutta ne on pestävä kiehuvassa vedessä käytön jälkeen. Jos tarvitsen enemmän maskeja tulevaisuudessa, niin silloin täytyy alkaa harkita myös kangasmaskeja.

      Eihän maskien käyttö nyt mukavaa ole, mutta menen terveys edellä.

    • Anonyymi

      No, maskin voi tehdä itsekin, ei kenenkään tarvitse maksaa mitään kaupallisista maskeista. Ohjeita maskin tekoon kyllä löytyy paljon netistä. Esimerkiksi vanhasta t-paidasta voi tehdä maskin (itse asiassa montakin). Kukaan ei pakota käyttämään kaupallisia maskeja vaikka olisi maskipakko.

      Ja miksi maskeista pitäisi maksaa euroakaan päivässä? Voihan heittää kertakäyttömaskinkin hyllylle ja käyttää sitä uudestaan. Tiedän kyllä ohjeiden sanovan toisin, mutta niistä viis veisaan. Kertakäyttömaskit eivät ole kertakäyttöisiä.

      • Anonyymi

        Lidlissä kangasmaski maksoi kuutisen euroa 2 kappaletta. Ei kannata ruveta itse väsäämään.


    • Anonyymi

      Maskit, käsidesit ja vastaavat ovat pelkkää humpuukia.

      Ainoan kerran kun olen pitänyt päässä kaasunaamaria oli armeijan kyynelkaasuteltta, joka ei ole ihmiselle luonnollinen olosuhde. Käsidesiä en ole käyttänyt koskaan, enkä tule koskaan käyttämäänkään.

      • Anonyymi

        Myös alapesua en ole koskaan suorittanut, koska saippua on kaupallinen tuote.
        Alapesun vaatiminen kansalaiselta olisi myös perustuslain vastaista.

        Vasta sitten alan alapesuja tekemään, kun Suomeen saadaan Valtion saippuatehdas, joka myy saippuat verotuettuina alle omakustannushintaan.

        Haisemiseni ei minua haittaa, siihen tottuu, joten muiden takia ja hyödyksi en luovuta rahojani
        Minulla on perustuslaillinen oikeus haista, mille haluan.
        Kyllä jämpti on niin.


      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Maski vastaa isosilmäistä kalaverkkoa, millä yritetään torjua hyttysiä. Maski on varmin keino kantaa kaikki pöpöt kotiin ja pesualtaan kautta joka paikkaan.
        En missään nimessä pysähdy kaupan sisääntuloaulassa olevalle desinfiointi- ja pesupisteelle jonottamaan ja tukkimaan kulkua. Varmin paikka saada tartunta yleisessä hässäkässä. Käyn kaupassa mahdollisimman nopeasti ja pesen kädet ja naaman kotona, vaikka en usko senkään estävän tartuntoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Maski vastaa isosilmäistä kalaverkkoa, millä yritetään torjua hyttysiä. Maski on varmin keino kantaa kaikki pöpöt kotiin ja pesualtaan kautta joka paikkaan.
        En missään nimessä pysähdy kaupan sisääntuloaulassa olevalle desinfiointi- ja pesupisteelle jonottamaan ja tukkimaan kulkua. Varmin paikka saada tartunta yleisessä hässäkässä. Käyn kaupassa mahdollisimman nopeasti ja pesen kädet ja naaman kotona, vaikka en usko senkään estävän tartuntoja.

        Haluatko, että räkäisen kasvoillesi ilman maskia vai maskin kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös alapesua en ole koskaan suorittanut, koska saippua on kaupallinen tuote.
        Alapesun vaatiminen kansalaiselta olisi myös perustuslain vastaista.

        Vasta sitten alan alapesuja tekemään, kun Suomeen saadaan Valtion saippuatehdas, joka myy saippuat verotuettuina alle omakustannushintaan.

        Haisemiseni ei minua haittaa, siihen tottuu, joten muiden takia ja hyödyksi en luovuta rahojani
        Minulla on perustuslaillinen oikeus haista, mille haluan.
        Kyllä jämpti on niin.

        Persulla lähti taas ajatukset hakoteille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluatko, että räkäisen kasvoillesi ilman maskia vai maskin kanssa?

        Persut yrittävät korvata käytöstavat pellenaamarilla.


    • Minä en nyt oikein ymmärrä flunssasta ahdistuneiden vihervasureiden ajatusmaailmaa. Kokoaika on räyhätty että koronan leviäminen on estettävä mutta nyt he eivät suostu käyttämään kasvomaskeja. Huumeisiin ja kaljaanko ne rahat menee kun ei ole varaa?

      Mitä mieltä? =)

      • Anonyymi

        Olisihan se aika hankalaa maski naamalla istua aamusta iltamyöhään kaljalla tuoppi toisessa ja tupakka toisessa kädessä. Yskiäkin pitäisi ainakin minuutin välein.


      • Anonyymi

        Itse suostun kyllä käyttämään maskia, mutta en kertakäyttöisinä. "Kertakäyttömaskia" voi rauhassa käyttää kymmeniä kertoja.


    • Anonyymi

      Persuille oli karvas tappio kun jopa Trump huomasi maskien hyödyllisyyden ja tartuntojen vähenemisen maskien vaikutuksesta. Nyt maskien kannattajia on suurin osa myös Suomen kansasta ja Metsäjussi on pois tolaltaan.

    • Anonyymi

      Mainittakoon, että Välimeren maissa, mihin Suomikin pumppaa rahaa koko ajan, maskit ovat käyttäjälleen ilmaisia.

      • Anonyymi

        Suomessa verorahat menevät parempiin tarkoituksiin eli työvoimareservin elättämiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa verorahat menevät parempiin tarkoituksiin eli työvoimareservin elättämiseen.

        Monet haluaisivat tehdä bisnestä naamareilla, ja se tuntuu vit*ttavan kovasti oppositiota.
        EK vinkuu jäsenistönsä puolesta.


      • Anonyymi

        Ainoastaan Itävalta jakaa maskeja ilmaisiksi. Muissa etelän maissa myydään omakustannus hintaan. Maskeihin on määrätty hintakatto. Valtiot voittavat sairastumisten vähenemisien takia miljardeja maskien ollessa edullisia. Korruptioituneet hyväveli verkostot eivät tee miljoona tilejä valtion kassasta.

        Luin jostain Pohjoisen maasta missä valtio osti hyväveljiltä kymmenillä miljoonilla maskeja ja kansa oli kiukuissaan.


      • Anonyymi

        Suomi ostaa etelän vetelille maskit. Omalle kansalle ei ole varaa.


    • Anonyymi

      Kaikkein edullisinta aina uloslähtiessään vetää vittu päähänsä.

    • Anonyymi

      Koronan toinen aalto on jo alkanut, tehkää mitä haluatte mutta pysykää kotona.

      • Anonyymi

        A, Pysykää kotona ja sulkekaa kaikki.

        B, tai käyttäkää maskeja kun ette pysty pitämään turvavälejä.

        Kumman valitsisit?


      • Anonyymi

        Korona-aaltoja on ollut vuosituhansien aikana satoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        A, Pysykää kotona ja sulkekaa kaikki.

        B, tai käyttäkää maskeja kun ette pysty pitämään turvavälejä.

        Kumman valitsisit?

        Tai sitten kulkee ulkona pitäen monen metrin etäisyyttä muihin. Jos kauppa on täynnä, ei sinne kannata mennä ollenkaan, oli sitten maskia tai ei. Sama juttu kaikkien muidenkin kohdalla. Jos ei pysty pitämään turvaväliä, ei kannata mennä ravintolaan, kauppaan, julkisiin liikennevälineisiin tai mihinkään. Oli sitten maskia tai ei.

        Maski ei poista muita ohjeita, se on vain lisäsuoja. Turvaväli pitää olla maskin kanssakin. En esimerkiksi suostu kenenkään viereen bussissa, vaikka kaikilla olisi maskit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai sitten kulkee ulkona pitäen monen metrin etäisyyttä muihin. Jos kauppa on täynnä, ei sinne kannata mennä ollenkaan, oli sitten maskia tai ei. Sama juttu kaikkien muidenkin kohdalla. Jos ei pysty pitämään turvaväliä, ei kannata mennä ravintolaan, kauppaan, julkisiin liikennevälineisiin tai mihinkään. Oli sitten maskia tai ei.

        Maski ei poista muita ohjeita, se on vain lisäsuoja. Turvaväli pitää olla maskin kanssakin. En esimerkiksi suostu kenenkään viereen bussissa, vaikka kaikilla olisi maskit.

        Kun kävelet vaikka kauppakeskuksessa 3 km/h nopeudella, olet 1 metrin edellä kulkeneen paikalla reilun sekunnin päästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun kävelet vaikka kauppakeskuksessa 3 km/h nopeudella, olet 1 metrin edellä kulkeneen paikalla reilun sekunnin päästä.

        1 metri ei olekaan riittävä turvaväli. Mieluummin etäisyyttä pitäisi olla 2 metriä. Ja jos kuljen toisen perässä pidän 3 metrin etäisyyttä. Myös silloin, jos käyttäisin maskia, maski ei muuta mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1 metri ei olekaan riittävä turvaväli. Mieluummin etäisyyttä pitäisi olla 2 metriä. Ja jos kuljen toisen perässä pidän 3 metrin etäisyyttä. Myös silloin, jos käyttäisin maskia, maski ei muuta mitään.

        Olen joutunut lopettamaan kaupassa käynnin. Kassojen välit eivät täytä turvamääräyksiä. . Myös rappukäytävässä on ongelmia kun joudun aina peruuttamaan. Samoin jalkakäytävillä peruutusta tulee monen korttelin matkan. Ja molemmista suunnista hyökkäävät ihmiset saavat minut perääntymään ajoradalle. Torille ja puistoihin ei ole mahdollista mennä. Vanhempiani en ole nähnyt kuukausiin, minulla ei ole autoa ja busseissa ei ole mahdollisuutta pitää turvavälejä kun ihmiset poistuvat väärässä järjestyksessä.

        Vai olisiko sittenkin parempi myös minun alkaa uudelleen elämään ja käyttämään maskia silloin kun turvavälejä ei ole mahdollista pitää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen joutunut lopettamaan kaupassa käynnin. Kassojen välit eivät täytä turvamääräyksiä. . Myös rappukäytävässä on ongelmia kun joudun aina peruuttamaan. Samoin jalkakäytävillä peruutusta tulee monen korttelin matkan. Ja molemmista suunnista hyökkäävät ihmiset saavat minut perääntymään ajoradalle. Torille ja puistoihin ei ole mahdollista mennä. Vanhempiani en ole nähnyt kuukausiin, minulla ei ole autoa ja busseissa ei ole mahdollisuutta pitää turvavälejä kun ihmiset poistuvat väärässä järjestyksessä.

        Vai olisiko sittenkin parempi myös minun alkaa uudelleen elämään ja käyttämään maskia silloin kun turvavälejä ei ole mahdollista pitää.

        Itse ainakin valikoin ajan, milloin menen kauppaan. Menin jo ennen koronaa kaupaan pääosin ruuhka-aikojen ulkopuolella enkä koskaan mene alennusmyynteihin. Inhoan ruuhkia, joten vältän niitä. Jos johonkin on jono, en sinne mene. Ja bussiin menen, jos saan ostettua viereisen paikan tyhjäksi. Itse asiassa, olen joskus tehnyt niin ilman koronaakin... Ja mitä tuosta poistumisjärjestyksestä? Itse voin aivan hyvin odottaa niin, että tulen viimeisenä ulos. Niinhän teen laivasta poistuessanikin, en välitä olla ruuhkassa, joten odotan kunnes kiireisimmät ovat menneet ulos, jolloin on paljon väljempää.

        Ja erittäin lyhytaikainen altistus ei todennäköisesti aiheuta tartuntaa, oli sitten maskia tai ei. Ja toreilla ja puistoissa on todella helppo noudattaa turvavälejä. Itse kun olen puistoissa, ei usein ole ollut yhtäkään ihmistä alle 5 metrin etäisyydellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse ainakin valikoin ajan, milloin menen kauppaan. Menin jo ennen koronaa kaupaan pääosin ruuhka-aikojen ulkopuolella enkä koskaan mene alennusmyynteihin. Inhoan ruuhkia, joten vältän niitä. Jos johonkin on jono, en sinne mene. Ja bussiin menen, jos saan ostettua viereisen paikan tyhjäksi. Itse asiassa, olen joskus tehnyt niin ilman koronaakin... Ja mitä tuosta poistumisjärjestyksestä? Itse voin aivan hyvin odottaa niin, että tulen viimeisenä ulos. Niinhän teen laivasta poistuessanikin, en välitä olla ruuhkassa, joten odotan kunnes kiireisimmät ovat menneet ulos, jolloin on paljon väljempää.

        Ja erittäin lyhytaikainen altistus ei todennäköisesti aiheuta tartuntaa, oli sitten maskia tai ei. Ja toreilla ja puistoissa on todella helppo noudattaa turvavälejä. Itse kun olen puistoissa, ei usein ole ollut yhtäkään ihmistä alle 5 metrin etäisyydellä.

        Ei ole mahdollisuutta pitää turvavälejä, mutta maskia on.
        Olen joutunut lopettamaan kaupassa käynnin. Kassojen välit eivät täytä turvamääräyksiä. . Myös rappukäytävässä on ongelmia kun joudun aina peruuttamaan. Samoin jalkakäytävillä peruutusta tulee monen korttelin matkan. Ja molemmista suunnista hyökkäävät ihmiset saavat minut perääntymään ajoradalle. Torille ja puistoihin ei ole mahdollista mennä. Vanhempiani en ole nähnyt kuukausiin, minulla ei ole autoa ja busseissa ei ole mahdollisuutta pitää turvavälejä kun ihmiset poistuvat väärässä järjestyksessä.

        Vai olisiko sittenkin parempi myös minun alkaa uudelleen elämään ja käyttämään maskia silloin kun turvavälejä ei ole mahdollista pitää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mahdollisuutta pitää turvavälejä, mutta maskia on.
        Olen joutunut lopettamaan kaupassa käynnin. Kassojen välit eivät täytä turvamääräyksiä. . Myös rappukäytävässä on ongelmia kun joudun aina peruuttamaan. Samoin jalkakäytävillä peruutusta tulee monen korttelin matkan. Ja molemmista suunnista hyökkäävät ihmiset saavat minut perääntymään ajoradalle. Torille ja puistoihin ei ole mahdollista mennä. Vanhempiani en ole nähnyt kuukausiin, minulla ei ole autoa ja busseissa ei ole mahdollisuutta pitää turvavälejä kun ihmiset poistuvat väärässä järjestyksessä.

        Vai olisiko sittenkin parempi myös minun alkaa uudelleen elämään ja käyttämään maskia silloin kun turvavälejä ei ole mahdollista pitää.

        Maskista on hyötyä vain, jos kaikki aiemmatkin ohjeet ovat voimassa. Turvavälejä ja käsihygieniaa pitää noudattaa myös maskin kanssa, muuten maski on pelkkä arvoton rätti. Maskin käyttö ei muuta mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maskista on hyötyä vain, jos kaikki aiemmatkin ohjeet ovat voimassa. Turvavälejä ja käsihygieniaa pitää noudattaa myös maskin kanssa, muuten maski on pelkkä arvoton rätti. Maskin käyttö ei muuta mitään.

        Lisään... Jokaisessa maassa jossa on maskipakko on samaan aikaan pakko noudattaa myös turvavälejä ja käsihygieniaa. Nuo ohjeet eivät katoa, vaikka maskit käytössä olisikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse ainakin valikoin ajan, milloin menen kauppaan. Menin jo ennen koronaa kaupaan pääosin ruuhka-aikojen ulkopuolella enkä koskaan mene alennusmyynteihin. Inhoan ruuhkia, joten vältän niitä. Jos johonkin on jono, en sinne mene. Ja bussiin menen, jos saan ostettua viereisen paikan tyhjäksi. Itse asiassa, olen joskus tehnyt niin ilman koronaakin... Ja mitä tuosta poistumisjärjestyksestä? Itse voin aivan hyvin odottaa niin, että tulen viimeisenä ulos. Niinhän teen laivasta poistuessanikin, en välitä olla ruuhkassa, joten odotan kunnes kiireisimmät ovat menneet ulos, jolloin on paljon väljempää.

        Ja erittäin lyhytaikainen altistus ei todennäköisesti aiheuta tartuntaa, oli sitten maskia tai ei. Ja toreilla ja puistoissa on todella helppo noudattaa turvavälejä. Itse kun olen puistoissa, ei usein ole ollut yhtäkään ihmistä alle 5 metrin etäisyydellä.

        Busseissa ihmiset ohittavat ikkunan vieressä olijan alta puolen metrin päästä ja pakoon ei pääse. Tukevammat ihmiset vieläkin lähemmin. Pitääkö bussissa ostaa myös istumapaikan vieressä, edessä ja takana olevat penkit tyhjiksi? Vai olisiko ehkä sitten helpompi ja edullisempi ostaa euron hengityssuoja?

        Norjan laivaristeilylläkin oli turvavälit käytössä, vaan ei hengitysmaskeja. 40 sairastunutta.
        Lennolla oli maskit, turvavälejä ei pystytty pitämään ja yhdellä oli tartunta joka testattiin lentoasemalla määränpäässä. Lennoilla hangitysmaskit on pakolliset. 0 sairastunutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään... Jokaisessa maassa jossa on maskipakko on samaan aikaan pakko noudattaa myös turvavälejä ja käsihygieniaa. Nuo ohjeet eivät katoa, vaikka maskit käytössä olisikin.

        Italia lopetti suojakäsine pakon kaupoissa. Ei vaikuttanut tartuntoihin millään tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Busseissa ihmiset ohittavat ikkunan vieressä olijan alta puolen metrin päästä ja pakoon ei pääse. Tukevammat ihmiset vieläkin lähemmin. Pitääkö bussissa ostaa myös istumapaikan vieressä, edessä ja takana olevat penkit tyhjiksi? Vai olisiko ehkä sitten helpompi ja edullisempi ostaa euron hengityssuoja?

        Norjan laivaristeilylläkin oli turvavälit käytössä, vaan ei hengitysmaskeja. 40 sairastunutta.
        Lennolla oli maskit, turvavälejä ei pystytty pitämään ja yhdellä oli tartunta joka testattiin lentoasemalla määränpäässä. Lennoilla hangitysmaskit on pakolliset. 0 sairastunutta.

        Ehkä, mutta itse välttäisin mieluiten kokonaan julkisten käytön. Silloin tuota ongelmaa ei ole. Itse olen kävellyt kaikki alle 3 kilometrin matkat. Ja jos ostan euron hengityssuojan, käytän sitä samaa maskia joka ainoa kerta. Ostan yhden maskin, en koskaan toista. Yhtä kertakäyttömaskia voi käyttää satoja kertoja.

        Ja vaikka kuinka olisi maskit käytössä, vaadin edelleen turvavälejä. Jos joku tulee liian lähelle, tönäisen hänet kauemmaksi ja haistattelen hieman. Myös silloin kun käytetään maskeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Italia lopetti suojakäsine pakon kaupoissa. Ei vaikuttanut tartuntoihin millään tavalla.

        Ei se loogisesti ottaen vaikutakaan. Käsihygienia on tärkein asia, mutta suojakäsineistä ei ole mitään hyötyä. Virus leviä aivan samalla tavalla paljaasta ihosta kuin käsineestä. Jos koskettaa likaisella käsineellä kasvoihin on se täsmälleen sama asia kuin koskisi paljaalla likaisella kädellä kasvoihin. Joten suojakäsineet ovat normaalissa elämässä turhakkeita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä, mutta itse välttäisin mieluiten kokonaan julkisten käytön. Silloin tuota ongelmaa ei ole. Itse olen kävellyt kaikki alle 3 kilometrin matkat. Ja jos ostan euron hengityssuojan, käytän sitä samaa maskia joka ainoa kerta. Ostan yhden maskin, en koskaan toista. Yhtä kertakäyttömaskia voi käyttää satoja kertoja.

        Ja vaikka kuinka olisi maskit käytössä, vaadin edelleen turvavälejä. Jos joku tulee liian lähelle, tönäisen hänet kauemmaksi ja haistattelen hieman. Myös silloin kun käytetään maskeja.

        Olitko se juuri sinä joka tuli hikisenä kauppaan ja sukat oli vaihtamatta. Ostit varmaan vain yhdet sukat silloin aikoinaan ensimmäisestä tilistä. Mutta niinhän varmaan oli sitten jo isälläsikin vai mitä metsäjussi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se loogisesti ottaen vaikutakaan. Käsihygienia on tärkein asia, mutta suojakäsineistä ei ole mitään hyötyä. Virus leviä aivan samalla tavalla paljaasta ihosta kuin käsineestä. Jos koskettaa likaisella käsineellä kasvoihin on se täsmälleen sama asia kuin koskisi paljaalla likaisella kädellä kasvoihin. Joten suojakäsineet ovat normaalissa elämässä turhakkeita.

        Ei ne turhakkeita ole. Harva kaivaa plastikkikäsineillä kaupassa nenäänsä tai edes pyyhkäisee hiuksiaan. Mutta korona tarttuu helpommin hengitysteitse kun kosketus tartuntaa.


    • Anonyymi

      Suomalaiset maksavat etelän asukkaiden maskit ja ostavat vielä itselleen maskit, jos rahaa jää viina-ja autoveron jälkeen.

      • Anonyymi

        Kenenkäs maskit olet ostanut? Oletko ostanut edes itsellesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenenkäs maskit olet ostanut? Oletko ostanut edes itsellesi?

        Sanna Marin teki kaupat minun puolesta.
        Vähäosaisena odotan vappusatasta, jolla voisin ostaa niitä maskeja.


    • Anonyymi

      MIksi te viekäkin kohotatte coronaulvojan ulvontaviestejä, ja sen ulvontainnokkuutta?

      Yksi tuiki tavallinen nuha muiden tavallsieten nuhien joukossa, mutta tavanomaista heikompi.

    • Anonyymi

      Suomessa ei ole koskaan virallisesti mitään hyötyä mistään, jota meillä ei ole tai johon ei ole varaa. Lentokentilläkään ei ole kuumeskannereita, joten niitä ei katsota tarpeellisiksi.

      • Anonyymi

        Rokotteisiin meillä on aina varaa. Mitkään miljardit eivät ole esteenä, jos usko on vahva.


    • Anonyymi

      Nuo maskithan yleensä pakataan muoviin joten se on ympäristölle erittäin haitallista ruveta kättämään niitä kansallisella tasolla. Taas päätyy tonneittan muovijätettä luontoon ja lopulta meidänkin elimistöihin mikromuovina. Ajatelkaa luontoa ja tulevia sukupolvia, kieltäytykää maskeista!

    • Anonyymi

      Ennenkaikkea, jos tahtoo ihmisiksi elää.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      176
      5369
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4785
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3036
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1653
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe