No bail out -sääntö

Kepun puheenjohtajaehdokkaat Kulmuni ja Saarikko ovat valmiita auttamaan EUn huonommin menestyneitä jäsemaita koronakriisin osalta, koska tässä ei ole voitu kunnolla vaikuttaa omin toimin tilanteeseen. Tätä pidemmälle ei sitten pitäisi mennä. OK, en ota tähän tässä kantaa, mutta vertaan sitä kepulaisten jatkuvasti esiin tuomaan alueelliseen tasa-arvoon.

Mitä tuo alueellinen tasa-arvo oikein kepulaisten mukaan tarkoittaa. Sitä ei ole taaskaan haluttu avata tarkemmin. On nimittäin hyvä muistaa, että Suomessa on myös kunnallinen itsehallinto ja tästä kepulaiset haluavat ehdottomasti pitää kiinni. Kunnalliseen itsehallintoon kuuluu myös ajatus siitä, että omat päätökset pitäisi myös rahoittaa itse. Eli tässä on se kotimainen no bail out -sääntö. Mutta tästä Kepu haluaa livetä koko ajan. Se haluaa, että menestyvä osa Suomea rahoittaa osan myös huonosti menestyvän osan kuluja.

Kepulainen aluepolitiikka kannustaa siis siihen, ettei ole kovin suurta väliä, jos omaa talouttaa ei hoidakaan kunolla. Apuun saadaan aina ne, jotka hoitavat asiansa kunnolla. Ja tässäkin vuodesta toiseen ne ovat samoja kuntia, jotka menestyvät tai eivät menesty. Maksajia ja maksunsaajia. Sitä tarkoittaa kepulainen alueellinen tasa-arvo. Noi bail out -säännön pysyvää rikkomista. Ja samalla se tietysti tarkoittaa koko Suomen tasapäistämistä siinä mielessä, että kaikki pysyisimme yhtä köyhina riippumatta siitä, kuinka hyvin talouttamme hoidamme.

Älä äänestä Kepua ja persuja, jos haluat päästä eroon tämänkaltaisesta toiten laskujen maksamisen "tasa-arvosta".

25

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vasemmistolaisena tietenkin kannatat kuten poliittiset johtajat vasemmistossa, että rahaa lisää etelän maille. te sosialitit ym olette ihmeellisä lampaita, mitä johtajanne sanoo, sanotte samaa. Ei keskustassa ole tuollainen ilmapiiri, jos vastustetaan kesksustalaisten kermankin esityksiä, kyllä se tohditaan sanoa. Olette vasemmistolaiset hyvin taipusia diktaattoreihin. rohkaiskaa mielenne ja olkaa tekin johtajianne vastaan, jos väärin sanovat esim. että lisätä Suomen tukeja etelän maille.

      • Anonyymi

        Italia kaatuu, menee Pohjanmaan suurimpiin työllistäjiin kuuluva Wärtsilä sen mukana. Eikä Suomi edes ole mikään muita elättävä mahtitalous. 5G-verkossa ei pärjätä ja suurin vinetituote on kiinalaisille kuskattu paskapaperi.


    • Anonyymi

      Saarikko haluaa toistaa tai oikeastaan jo toistikin oppi isänsä Sipilän kutsuhuudon. 2015 toistuu jälleen. Saamme taas 35000kpl konesinsinöörejä.

      • Anonyymi

        Kepu häviää matutuksella kaikki vaalit. Saarikko mokasi. Ei jatkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kepu häviää matutuksella kaikki vaalit. Saarikko mokasi. Ei jatkoon.

        Eikö Saarikolle olis vihreät parempi puolue?Eikö siellä mamuteta vieläkin enempi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kepu häviää matutuksella kaikki vaalit. Saarikko mokasi. Ei jatkoon.

        Unohtamatta opettajien lomautuksia tulevana syksynä,entä kasvomaski suositus,vähäosaisilla ei ole varaa hankkia niitä,oliko Italian
        avustaminen tärkeämpi,kuin kotimaan tilanne,huutava puute pienituloisilla,meidän edustajat ei tiedä köyhien oloista hevonvittua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohtamatta opettajien lomautuksia tulevana syksynä,entä kasvomaski suositus,vähäosaisilla ei ole varaa hankkia niitä,oliko Italian
        avustaminen tärkeämpi,kuin kotimaan tilanne,huutava puute pienituloisilla,meidän edustajat ei tiedä köyhien oloista hevonvittua.

        Opettajia on syytäkin lomauttaa kepualueilla jossa kahdelletoista lapselle on kaksikymmentä opettajaa.


    • Anonyymi

      Puhut kunnista kun koetat perustella "väärää" aluepolitiikkaa.

      Kuntien valtionosuuksien ja yhteisöveron tasaus on kuitenkin demarien aikaansaannos, joten siitä voi sitten syyttää myös oikeaa tahoa jos kokee sen olevan väärää. Viimeisimm'm ison reformin jossa kuntien valtiolta saamia rahoja uudelleen allokoitiin teki Lipposen hallitus.

      Aluepolitiikkaa ovat tuet eri kanavia pitkin yrityksille tai julkisen infran rakentamiseen. Esimerkiksi komeita siltoja on tehty eri puolille maata poliittisin päätöksin, ja usein jonkun ministerin kotiseudulle. Raippaluodon siltaa pidetään RKP Ole Norrbackin siltana, Kärkisten siltaa taasen Mauri Pekkarisen. Komeita hankkeita, mutta kun valtion rahaa infraan on syydetty, on yksi alue yli muiden. Pääkaupunkiseutu. Länsimetro, Raide-Jokeri, Stadionin korjaus jne ovat meneillään olevia hankkeita, Kehäteitä kunnostetaan jatkuvasti. Suunnitteilla on Norrbackinkin sillan mitat ylittävä, yli 500 miljoonan silta vain ratikoille ja polkupyörille, Pisara-rata, tunnin juna yms pääkaupunkiseutua palvelevat hankkeet. Siinä joku Äänekosken tai Kemin tiestön parantaminen on lähes pyöristysvirhe, niin mittavista summista puhutaan. Puhumattakaan yritystuista, joiden suurin saaja on vuosikausia ollut Nokia, liekö edelleenkin. Siis pääkaupunkiseudulle nekin rahat pääosin kohdentuu.

      Avaaja voisikin antaa konkreettisen esimerkin väitteistään aluepolitiikan vääristymistä pohjoisen suuntaan.

      • Anonyymi

        Älä unohda Jyrkin Kallan siltoja...

        Aamun Hesarin mukaan kansa keräilee kamppeitaan pääkaupunkiseudulla ja etsii kämppiä ulkopaikkakunnilta. Siis ne joilla on siihen varaa.

        Helsingistä näyttää syntyvän vihreiden ja vassareiden paratiisi, jossa kukaan vähänkin varkkaampi ei halua asua?

        Metsäteollisuus vaatii jatkuvasti maaseudun tieverkoston edes joltistakin ylläpitoa puun saannin turvaamiseksi. Se lienee ainoa syy miksi maaseudun tiestöön heruu edes nykyinen euromäärä.


      • Anonyymi

        Avaaja, siis Kapi ei näe malkaa omassa tsadilaisen silmässään.

        Oikea SOTILAS


      • Anonyymi

        Mielipidepankin pitäisi muuttaa nimimerkkinsä mielikuvapankiksi, niin kaukana todellisuudesta hänen mielikuvansa näistä asioista ovat.

        Mistä lie mielikuvansa keksinyt, alkaa jo epäilyttää että olisiko MPP kääntynyt äärivasemmistodemarista vihreäksi, niin epä-älyllisä hänen juttunsa alkavat olla. Vihreäthän tunnetaan juurikin epä-älyllisistä idealistisista mielikuvista ja idealismista josta kaikki pragmaattisuus on kaukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielipidepankin pitäisi muuttaa nimimerkkinsä mielikuvapankiksi, niin kaukana todellisuudesta hänen mielikuvansa näistä asioista ovat.

        Mistä lie mielikuvansa keksinyt, alkaa jo epäilyttää että olisiko MPP kääntynyt äärivasemmistodemarista vihreäksi, niin epä-älyllisä hänen juttunsa alkavat olla. Vihreäthän tunnetaan juurikin epä-älyllisistä idealistisista mielikuvista ja idealismista josta kaikki pragmaattisuus on kaukana.

        Kapi sanoi Mielipidettä lakimieheksi--heh--
        Myös Pystyyn_kuollut sai myös Kapilta lakimiehen paperit-heh-
        Mielipide sanoi olleensa teknisellä alallla itse, eli trukkikuski.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kapi sanoi Mielipidettä lakimieheksi--heh--
        Myös Pystyyn_kuollut sai myös Kapilta lakimiehen paperit-heh-
        Mielipide sanoi olleensa teknisellä alallla itse, eli trukkikuski.

        Jos Mielipidepankki on juristi, niin siinä kyllä menee usko ja luottamus koko Suomen oikeustieteisiin. Ei noin yksinkertainen ihminen voi läpäistä niinkin vaativaa koulutusta, saati toimia lakimiehenä missään. Ellei sitten ole ollut jossain julkisessa systeemissä suojatöissä, tai punapääoman palveluksessa SAK siihen kuuluvana. Siellähän pärjäsi ja pärjää juurikin yksinkertaisuudella. Tosin se punapääoma meni konkkaan jo 90 luvulla.


      • Anonyymi

        No pitäisikö se infra sitten jättää sellaiseen kuntoon ettei peräkorven sellukattilasta paskapaperia voi kiinalaisille viedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä unohda Jyrkin Kallan siltoja...

        Aamun Hesarin mukaan kansa keräilee kamppeitaan pääkaupunkiseudulla ja etsii kämppiä ulkopaikkakunnilta. Siis ne joilla on siihen varaa.

        Helsingistä näyttää syntyvän vihreiden ja vassareiden paratiisi, jossa kukaan vähänkin varkkaampi ei halua asua?

        Metsäteollisuus vaatii jatkuvasti maaseudun tieverkoston edes joltistakin ylläpitoa puun saannin turvaamiseksi. Se lienee ainoa syy miksi maaseudun tiestöön heruu edes nykyinen euromäärä.

        Vaatii erittäin vähän Kymenlaaksossa ja Etelä-Karjalassa, koska ne ovat peräkorven sijaan lähellä Itämeren satamia. UPM pisti juuri Rauman tehtaan kiinni, koska Kotkan ja Helsingin satamista saa helmpommin paskaperia maailman markkinoille Pohjanlahdella olevaan Rauman satamaan verrattuna. Pirkanmaallakin on jo käytännössa kaikki sellukattilat lopetettu, Kymin tehdas toimii yhä.


      • Anonyymi

        Eikö mielestäsi siis Metsä Groupin liikemiehet ole järkeviä, kun rakensivat tehtaan Äänekoskelle, 300 km rannikolta sisämaahan?

        Tehtaan joka tuo 500 miljoonaa vientituloja joka vuosi Suomeen. Siitä osansa saavat mm. Helsingin kaupunki, joka omistaa Vuosaaren sataman, josta sellu laivataan maailmalle. Helsinki saa myös esim VR:n kautta tuloja tuosta tehtaasta, samoin Espoo Metsä Groupin hallinnon sijantipaikkana. Helsinki hyötyy tuosta tehtaasta paljon enemmän kuin mitä sen lähistuön puunkuljetusinfraan helsinkiläisten varoja on sijoitettu.


    • Anonyymi

      Sama kahtiajako siis jatkuu ja kepu ei halua kaupunkilaisten ääniä... Olen itse kepulais-alueelta työn perässä kaupunkiinn muuttanut...

      • Anonyymi

        Pankkolängvitsi, olet sanonut ettet ole koskaan työssä käsiäsi liannut.
        Ja palstalla olet työssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pankkolängvitsi, olet sanonut ettet ole koskaan työssä käsiäsi liannut.
        Ja palstalla olet työssä.

        Takuueläkeläinen taas näkee pikku-ukkoja kiljupäissään.


    • Anonyymi

      Menestyvä osa on melko suhteellinen käsite. Sellukorttitalo kaatuu kymmenessä vuodessa digitalisaation myötä ja aiheuttaa Kreikan tasoisen työttömyyden. Maa-aatelimme johtajat kyllä ymmärtävät ettei siltoja Brysseliin kannata polttaa. UPM pisti käytännössä Rauman tehtaan kiinni, ei Raumaa ikuisesti voida elvyttää tilamalla patarautaa merivoimille veronmaksajien rahoilla.

      • Anonyymi

        UPM pisti Rauman tehtaan pakettiin, mutta toinen yhtiö, Metsä Fibre, tekee sinne maailman suurimman sahan. Ilman tukea verinmaksajilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        UPM pisti Rauman tehtaan pakettiin, mutta toinen yhtiö, Metsä Fibre, tekee sinne maailman suurimman sahan. Ilman tukea verinmaksajilta.

        Tuskinpa. Kemissäkin se saa 'biotehtaaseen' veronmaksajien rahaa, miksi muka ei saisi raumalla. Metsä Fibren omistaa muutenkin maa-aateliston Metsä Group. Maa-aatelisto saa tunnetusti metsiensä hoitoon valtiolta verovaroja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa. Kemissäkin se saa 'biotehtaaseen' veronmaksajien rahaa, miksi muka ei saisi raumalla. Metsä Fibren omistaa muutenkin maa-aateliston Metsä Group. Maa-aatelisto saa tunnetusti metsiensä hoitoon valtiolta verovaroja.

        Pitäisi ottaa kulakeilta metsät pois, maataloustuilla jo pitäisi elää. Ei siihen tarvita metsätukia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa. Kemissäkin se saa 'biotehtaaseen' veronmaksajien rahaa, miksi muka ei saisi raumalla. Metsä Fibren omistaa muutenkin maa-aateliston Metsä Group. Maa-aatelisto saa tunnetusti metsiensä hoitoon valtiolta verovaroja.

        Kemin tehtaaseen ei laiteta veronmaksajien rahaa. Rahaa laitetaan teihin ja infraan joita pitkin raaka-aine kulkee tehtaalle ja tuotteet lähtee maailmalle. Esimerkiksi satamaan.


    • Anonyymi

      Mielipidepankki on oikeassa kaikki rahat Uudenmaan ulkopuolle menevät hukkaan.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1432
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1193
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      974
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe