Mannaa Jumalan lapsille. Lue erityisesti viimeinen lause - itsellesi.

Joh. 10:3. Hän kutsuu omat lampaansa nimeltä.

He kaikki kuulevat saman Kristuksen äänen eli evankeliumin saarnan samasta uskosta, kasteesta, toivosta ja autuudesta. Tämä on heillä kai-killa samanlaisena. Kenelläkään ei ole enempää kuin toisellakaan. Mutta silloin syntyy erilaisuus, kun Herra alkaa samassa armossa olevia kutsua nimeltä, samoin kuin paimenkin antaa kullekin lampaalle oman merkkinsä tai nimensä. Tämä on se työ, jonka Kristus erikoisesti vaikut-taa jokaisen elämässä lohduttaen sanalla, neuvoen, auttaen hädässä ja tehtävissä.
Samoin hän jakaa kullekin oman lahjan: toiselle vahvemman uskon kuin toiselle, terävämmän ymmärryksen, ennustamisen ja Raamatun selittämisen, saarnaamisen ja toisten hallitsemisen lahjan. Samoin hän käyttää toista erikoisempaan, runsaampaan ja suurempaan tehtävään kuin toista tai panee toisen kärsimään paljon, toisen taas vähän. Evan-keliumia hän levitti laajemmalle pyhän Paavalin kuin muiden kautta. Pyhän Pietarin hän johdatti ja kutsui toisenlaisiin kärsimyksiin kuin py-hän Johanneksen.
Kristuksen valtakunnassa on monenlaisia lahjoja, töitä ja kärsimisiä, ja-eltuna jokaiselle hänen kykynsä ja kutsumuksensa mukaan. Kaikki ovat kuitenkin samoja Kristuksen karitsoja, kaikista hänen rikkauksistaan osallisia. Kaikki he ovat hänelle yhtä rakkaita.

2

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kutsu käy. Haluatko olla ikäsi pässi joka lopuksi kutsutaan teurastettavaksi. No, oma valinta sekin.

      • Anonyymi

        Olet siis vakaasti päättänyt pässinä päätyä helvettiin? Sekään ei ole sinun oma valintasi, vaan hänen joka on sinut vietellyt uskomaan valheen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe