Sisältöpalvelut

Puhelinlaskussa

Vaihdoin juuri acn:n telefinlandiin. En soita kyseisellä liittymällä muihin kuin acn tai telefinlandin pulina liittymiin. Nyt tippui eka lasku.
Ja yllättäen heti löytyi sisältöpalveluja.
Asiakaspalvelusta vastattiin, että pitää tilata puheluerittely joka luonnollisesti maksaa 7,40. Mutta jos löytyy virheitä niin telefinland maksaa erittelyn hinnan takaisin. Miten helvetissä ne voi edes sanoa, että jos löytyy virheitä EIHÄN LASKUSSA VOI OLLA VIRHEITÄ minun mielestä, tuolla lauseella telefinland jo myöntää että virheitä voi sattua, muuta miksi asiakkaan ne pitää tutkia??
Ja jos nyt jostain kumman syystä puheluerittelystä löytyy sisältöpalveluja, niin miten helvetissä minä todistan, että ne eivät voi olla minun.
Taitaa olla täysin mahdotonta, joten ilmeisesti joudun ne maksamaan.
Kyl tää touhu on paljon helpompaa SAUNALAHDELLA. Onnex toinen liittymä on siellä ja koskaan ei ole ollut mitään ongelmia ja netistä näkee heti puheluerittelyn ilman mitään helvetin lisämaksuja.

17

2206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mä eli minä

      Asia on niin että koska kyseessä on epäilty laskutusvirhe niin ei se ole sinun tehtäväsi kustantaa mitään tutkimuksia. Se on heidän tehtävänsä tutkia onko laskussa virhe. Se on heidän tehtävänsä maksaa laskun tarkistaminen. Et sinä tarvitse mitään puheluerittelyä siihen että HE tutkivat ovatko tehneet laskutusvirheen.

      Mikäli näin eivät suostu tekemään niin riitauta lasku eli ilmoita heille että laskussa on virhe ja käske tutkimaan asia ja maksa vain riidattomaksi kokemasi osa laskusta. Silloin heidän on pakko tutkia asia koska eivät muuten voi laskuttaa tai olla laskuttamatta loppuosaa laskusta.

      • Puhelinlaskussa

        Nyt on riitautettu. Katotaan miten käy


      • laiskuri
        Puhelinlaskussa kirjoitti:

        Nyt on riitautettu. Katotaan miten käy

        Kerrothan meille juttu edistyy?


      • Puhelinlaskussa

      • Puhelinlaskussa
        laiskuri kirjoitti:

        Kerrothan meille juttu edistyy?

        Pyydettyäni telefinlandilta selvitystä puhelinlaskussa olevista virheellisistä sisältöpalveluista niin telefinland vastasi näin:

        Valitettavasti laki kieltää operaattoreita tutkimasta asiakkaan
        teletunnistetietoja. Voimme kuitenkin lähettää sinulle Puheluerittelyn,
        mikäli haluat tutkia liittymästäsi käytettyjä sisältöpalveluita. Erittelyssä
        näkyy numerot kolme viimeistä numeroa peitettynä. Puheluerittely maksaa
        jälkikäteen tilattuna 7,40 euroa, mikäli laskusta kuitenkin löytyisi virhe,
        korvaa Tele Finland erittelystä aiheutuneen kustannuksen asiakkaalle.
        Haluatteko että lähetämme teille Puheluerittelyn?

        Voi herranjumala teletunnistetietojahan mä kysyinkin...No joka tapauksessa, jos tuo on telefinlandin kanta kyseiseen asiaan niin seuraavaksi aion kysyä, että mihinkä telefinlandin laskutus perustuu?? Jos se heidän mielestään perustuu teletunnistetietoihin ni huh huh


      • Mä eli minä
        Puhelinlaskussa kirjoitti:

        Pyydettyäni telefinlandilta selvitystä puhelinlaskussa olevista virheellisistä sisältöpalveluista niin telefinland vastasi näin:

        Valitettavasti laki kieltää operaattoreita tutkimasta asiakkaan
        teletunnistetietoja. Voimme kuitenkin lähettää sinulle Puheluerittelyn,
        mikäli haluat tutkia liittymästäsi käytettyjä sisältöpalveluita. Erittelyssä
        näkyy numerot kolme viimeistä numeroa peitettynä. Puheluerittely maksaa
        jälkikäteen tilattuna 7,40 euroa, mikäli laskusta kuitenkin löytyisi virhe,
        korvaa Tele Finland erittelystä aiheutuneen kustannuksen asiakkaalle.
        Haluatteko että lähetämme teille Puheluerittelyn?

        Voi herranjumala teletunnistetietojahan mä kysyinkin...No joka tapauksessa, jos tuo on telefinlandin kanta kyseiseen asiaan niin seuraavaksi aion kysyä, että mihinkä telefinlandin laskutus perustuu?? Jos se heidän mielestään perustuu teletunnistetietoihin ni huh huh

        Siis kyllä niiden on selvitettävä oman laskutuksensa oikeellisuus kun asiakas epäilee virhettä! Voi kun en nyt muista mitään "pykälää", mutta se on 99% fakta että kun epäillään laskutusvirhettä niin asiakkaalla on samantien oikeus saada maksuton puheluerittely. Mikäli laskussa olisi asiakkaan puolelta muunlaista selvitettävää niin puheluerittely voisi olla maksullinen.

        Nyt ei ole kyse mistään käytetyistä palveluista vaan LASKUTUSVIRHEESTÄ.

        Miksi nykyään ei oteta suoraselkäisesti vastuuta? Miksi nykyään on "asiakaspalvelusta" niin vaikea saada asiakaspalvelua? Miksi "asiakaspalvelussa" ei olla tietoisia esim oman firman vastuusta ja velvoitteista? Miksi ei edes kohtuuden ja asiakaspalvelun nimissä yritetä auttaa asiakasta niin hyvin kuin mahdollista? Nykyään asiakasta kohdellaan kuin ryöstettävää vihollista vaikka asiakkaan pitäisi olla tasavertainen kunnioitettava yhteistyökumppani.

        Kaikenlainen vedätys ja venkoilu on kyllä mennyt jo liian pitkälle?

        Edelleenkin asiakkaan velvollisuus ei ole omalla kustannuksellaan (ei edes niin että se korvatan myöhemmin) todistaa ja selvittää yrityksen tekemää laskutusvirhettä! Se ei ole mahdollista!


      • Puhelinlaskussa
        Mä eli minä kirjoitti:

        Siis kyllä niiden on selvitettävä oman laskutuksensa oikeellisuus kun asiakas epäilee virhettä! Voi kun en nyt muista mitään "pykälää", mutta se on 99% fakta että kun epäillään laskutusvirhettä niin asiakkaalla on samantien oikeus saada maksuton puheluerittely. Mikäli laskussa olisi asiakkaan puolelta muunlaista selvitettävää niin puheluerittely voisi olla maksullinen.

        Nyt ei ole kyse mistään käytetyistä palveluista vaan LASKUTUSVIRHEESTÄ.

        Miksi nykyään ei oteta suoraselkäisesti vastuuta? Miksi nykyään on "asiakaspalvelusta" niin vaikea saada asiakaspalvelua? Miksi "asiakaspalvelussa" ei olla tietoisia esim oman firman vastuusta ja velvoitteista? Miksi ei edes kohtuuden ja asiakaspalvelun nimissä yritetä auttaa asiakasta niin hyvin kuin mahdollista? Nykyään asiakasta kohdellaan kuin ryöstettävää vihollista vaikka asiakkaan pitäisi olla tasavertainen kunnioitettava yhteistyökumppani.

        Kaikenlainen vedätys ja venkoilu on kyllä mennyt jo liian pitkälle?

        Edelleenkin asiakkaan velvollisuus ei ole omalla kustannuksellaan (ei edes niin että se korvatan myöhemmin) todistaa ja selvittää yrityksen tekemää laskutusvirhettä! Se ei ole mahdollista!

        Niinhän ne vedättävät, mut nyt katotaan miten käy. Saas nähdä koska telefinland sulkee liittymän. Täytyy vielä tutkia niitä pykäliä lisää ja olla yhteydessä kuluttaja-asiamieheen.


      • laiskuri
        Puhelinlaskussa kirjoitti:

        Niinhän ne vedättävät, mut nyt katotaan miten käy. Saas nähdä koska telefinland sulkee liittymän. Täytyy vielä tutkia niitä pykäliä lisää ja olla yhteydessä kuluttaja-asiamieheen.

        Pidä huolta, että menet valituksissasi ja maksamattajättämisessä lakien yms mukaan. Muuten hankit vain itsellesi ongelmia ja mahdollisesti luottohäiriömerkinnän ja sitten on vähän voi voi. Kun en lakia kovin hyvin tunne, en lähde neuvomaan, mutta lasku pitää ainakin jotenkin virallisesti olla riitautettu/reklamoitu tai jotain, jotta sitä yleensä voi olla maksamatta.


      • Puhelinlaskussa
        laiskuri kirjoitti:

        Pidä huolta, että menet valituksissasi ja maksamattajättämisessä lakien yms mukaan. Muuten hankit vain itsellesi ongelmia ja mahdollisesti luottohäiriömerkinnän ja sitten on vähän voi voi. Kun en lakia kovin hyvin tunne, en lähde neuvomaan, mutta lasku pitää ainakin jotenkin virallisesti olla riitautettu/reklamoitu tai jotain, jotta sitä yleensä voi olla maksamatta.

        että riitauttaminen on tehty oikein. Eräpäivvän mennessä, ilmoitus TF:lle ja laskusta maksettu kaikki muut paitsi riitautettu asia.


      • Asiakas Koukeroinen
        Puhelinlaskussa kirjoitti:

        että riitauttaminen on tehty oikein. Eräpäivvän mennessä, ilmoitus TF:lle ja laskusta maksettu kaikki muut paitsi riitautettu asia.

        Ota yhteyttä välittömästi paikkakuntasi kuluttajaneuvojaan. Sieltä saat tiedot, miten asia riitautetaan oikein ja miten tulee toimia tästä eteenpäin.

        Jokaisella kunnalla pitää olla kuluttajaneuvoja, jonka tehtävänä on auttaa asiassa eteenpäin.


      • Puhelinlaskussa
        Asiakas Koukeroinen kirjoitti:

        Ota yhteyttä välittömästi paikkakuntasi kuluttajaneuvojaan. Sieltä saat tiedot, miten asia riitautetaan oikein ja miten tulee toimia tästä eteenpäin.

        Jokaisella kunnalla pitää olla kuluttajaneuvoja, jonka tehtävänä on auttaa asiassa eteenpäin.

        Otetaan sinne päin yhteyttä. Tänään mennään asianajajan juttusille.


    • laiskuri

      Kannattaa tietenkin riidellä, mutta en viitsisi kauaa katsella tuollaista operaattoria vaan vaihtaisin kilpailijalle.

      Josta muuten puheenollen: Vaihdoin itse hiljattain Kolumbukselle ja vaihdon yhteydessä Kaveripiiri oli jostain syystä jäänyt kytkeytymättä päällä. Soitto asiakaspalveluun (jonotus n 15 sekuntia) ja hyvitys seuraavaan laskuun.

      • Puhelinlaskussa

        En periaatteesta viitsi vielä irtisanoa, haluan katsoa miten tässä käy. Koska menee liittymä kiinni jne.


      • laiskuri
        Puhelinlaskussa kirjoitti:

        En periaatteesta viitsi vielä irtisanoa, haluan katsoa miten tässä käy. Koska menee liittymä kiinni jne.

        Tsemppiä tappeluusi. Hyvä, että joku joskus viitsii pitää puoliaan, kun aihetta oikeasti on. Toisinaan vaan käy niin, että fiksumpi antaa periksi ja silloin ne, joilla on ihan oikeaa aihetta valittaa, tyytyvät ja sitten saavat itse sekä muut heidän jälkeensäkin kärsiä asiasta. Toisinaan taas ammattivalittajat sitten jaksavat vääntää ilman aihettakin.


    • Kokkiman42

      Heti kun vaihdoin tähän liittymään, kaikki mennyt tosi hyvin. Ei minkäänlaisia ongelmia ja enemmän käytänkin teksiviesti palveluja. Olen nyt 6kk.tta ollut asikkaana, mut se liittymä lahja mp3-cd soitin ihan peestä (arvo100e/china). Se tässä eniten naurattaa, mutta en valita.

    • Puhelinlaskussa

      Nyt ihmetyttään kyllä kummasti Tele-Finlandin asiakaspalvelupäälikkö liittyi keskusteluun??
      Kummallista että asiakaspalvelupäälikkö liittyy keskusteluun, kuvastaa kyllä sitä, että tele-finlandilla on jotain pielessä, kun pitää täällä keskustelupalstoilla jo kommentoida yhtiöön liittyviä asioita. Jos kerta kyseessä on oikeasti asiakaspalvelupäälikkö, niin miksiköhän ei sit samantein vastannut muihin kysymyksiin. En voi kyllä uskoa, että on, mutta joka tapauksessa linkki on tässä.
      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=96&conference=4500000000001252&posting=22000000007795816

      • Puhelinlaskussa

        Olin lähettänyt viestin telefinlandin palstalle. TF ilmeisesti suuttui asiasta ja vaati viestin poistamista, mutta samalla suljettin se IP-osoite mistä olin lähettänyt kyseisen viestin. Asiaa selviteltyäni sain IP-Osoiteen auki, kyse oli kuulemma inhimillisestä erehdyksestä. Voimme vaan arvailla kuka/ketkä ovat kyseisen asian takana ja miksi...Ilmeisesti tf:n sisältöpalvelut ovat arka aihe.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi sä valitsit

      Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      75
      3607
    2. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

      Rehellinem fiilis
      Suhteet
      62
      2694
    3. Heilutetaanko peittoa hieman

      Heilutetaan peittoa vähän ;3
      Ikävä
      81
      2647
    4. Hei........

      Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      58
      2418
    5. Mitä sanoa pituudeksi näillä mittaustuloksilla?

      Jos jossain tarttee ilmoittaa pituus sentin tarkkuudella? Mitattu neljästi virallisesti ja mittaustulokset on olleet 1
      Sinkut
      92
      2363
    6. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

      Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      262
      2205
    7. Kaipaan sua, Ope

      Mietin, että ajatteletko sinä minua?..
      Ikävä
      45
      1943
    8. Tilanteesi nyt?

      Kysymys otsikossa
      Suhteet
      44
      1769
    9. Mä en jaksa suojella sua enää

      Oot osa mun tarinaa ja ensirakkaus 🩷🌈 Olisiko niin kauheata, jos muutkin ystävämme tietäisivät? Se on jo niin vanha ”t
      Ikävä
      15
      1501
    10. EU:n uusin idea - jatkossa joudut tunnistautumaan kun katsot PORNOA!

      "Pornon katsominen muuttuu täysin Euroopan komissio on kehittänyt sovelluksen, jolla internetin käyttäjä voi todistaa p
      Maailman menoa
      149
      1418
    Aihe