Sisältöpalvelut

Puhelinlaskussa

Vaihdoin juuri acn:n telefinlandiin. En soita kyseisellä liittymällä muihin kuin acn tai telefinlandin pulina liittymiin. Nyt tippui eka lasku.
Ja yllättäen heti löytyi sisältöpalveluja.
Asiakaspalvelusta vastattiin, että pitää tilata puheluerittely joka luonnollisesti maksaa 7,40. Mutta jos löytyy virheitä niin telefinland maksaa erittelyn hinnan takaisin. Miten helvetissä ne voi edes sanoa, että jos löytyy virheitä EIHÄN LASKUSSA VOI OLLA VIRHEITÄ minun mielestä, tuolla lauseella telefinland jo myöntää että virheitä voi sattua, muuta miksi asiakkaan ne pitää tutkia??
Ja jos nyt jostain kumman syystä puheluerittelystä löytyy sisältöpalveluja, niin miten helvetissä minä todistan, että ne eivät voi olla minun.
Taitaa olla täysin mahdotonta, joten ilmeisesti joudun ne maksamaan.
Kyl tää touhu on paljon helpompaa SAUNALAHDELLA. Onnex toinen liittymä on siellä ja koskaan ei ole ollut mitään ongelmia ja netistä näkee heti puheluerittelyn ilman mitään helvetin lisämaksuja.

17

2192

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mä eli minä

Asia on niin että koska kyseessä on epäilty laskutusvirhe niin ei se ole sinun tehtäväsi kustantaa mitään tutkimuksia. Se on heidän tehtävänsä tutkia onko laskussa virhe. Se on heidän tehtävänsä maksaa laskun tarkistaminen. Et sinä tarvitse mitään puheluerittelyä siihen että HE tutkivat ovatko tehneet laskutusvirheen.

Mikäli näin eivät suostu tekemään niin riitauta lasku eli ilmoita heille että laskussa on virhe ja käske tutkimaan asia ja maksa vain riidattomaksi kokemasi osa laskusta. Silloin heidän on pakko tutkia asia koska eivät muuten voi laskuttaa tai olla laskuttamatta loppuosaa laskusta.

• Puhelinlaskussa

Nyt on riitautettu. Katotaan miten käy

• laiskuri
        Puhelinlaskussa kirjoitti:

Nyt on riitautettu. Katotaan miten käy

Kerrothan meille juttu edistyy?

• Puhelinlaskussa

• Puhelinlaskussa
        laiskuri kirjoitti:

Kerrothan meille juttu edistyy?

Pyydettyäni telefinlandilta selvitystä puhelinlaskussa olevista virheellisistä sisältöpalveluista niin telefinland vastasi näin:

Valitettavasti laki kieltää operaattoreita tutkimasta asiakkaan
        teletunnistetietoja. Voimme kuitenkin lähettää sinulle Puheluerittelyn,
        mikäli haluat tutkia liittymästäsi käytettyjä sisältöpalveluita. Erittelyssä
        näkyy numerot kolme viimeistä numeroa peitettynä. Puheluerittely maksaa
        jälkikäteen tilattuna 7,40 euroa, mikäli laskusta kuitenkin löytyisi virhe,
        korvaa Tele Finland erittelystä aiheutuneen kustannuksen asiakkaalle.
        Haluatteko että lähetämme teille Puheluerittelyn?

Voi herranjumala teletunnistetietojahan mä kysyinkin...No joka tapauksessa, jos tuo on telefinlandin kanta kyseiseen asiaan niin seuraavaksi aion kysyä, että mihinkä telefinlandin laskutus perustuu?? Jos se heidän mielestään perustuu teletunnistetietoihin ni huh huh

• Mä eli minä

Pyydettyäni telefinlandilta selvitystä puhelinlaskussa olevista virheellisistä sisältöpalveluista niin telefinland vastasi näin:

Valitettavasti laki kieltää operaattoreita tutkimasta asiakkaan
        teletunnistetietoja. Voimme kuitenkin lähettää sinulle Puheluerittelyn,
        mikäli haluat tutkia liittymästäsi käytettyjä sisältöpalveluita. Erittelyssä
        näkyy numerot kolme viimeistä numeroa peitettynä. Puheluerittely maksaa
        jälkikäteen tilattuna 7,40 euroa, mikäli laskusta kuitenkin löytyisi virhe,
        korvaa Tele Finland erittelystä aiheutuneen kustannuksen asiakkaalle.
        Haluatteko että lähetämme teille Puheluerittelyn?

Voi herranjumala teletunnistetietojahan mä kysyinkin...No joka tapauksessa, jos tuo on telefinlandin kanta kyseiseen asiaan niin seuraavaksi aion kysyä, että mihinkä telefinlandin laskutus perustuu?? Jos se heidän mielestään perustuu teletunnistetietoihin ni huh huh

Siis kyllä niiden on selvitettävä oman laskutuksensa oikeellisuus kun asiakas epäilee virhettä! Voi kun en nyt muista mitään "pykälää", mutta se on 99% fakta että kun epäillään laskutusvirhettä niin asiakkaalla on samantien oikeus saada maksuton puheluerittely. Mikäli laskussa olisi asiakkaan puolelta muunlaista selvitettävää niin puheluerittely voisi olla maksullinen.

Nyt ei ole kyse mistään käytetyistä palveluista vaan LASKUTUSVIRHEESTÄ.

Miksi nykyään ei oteta suoraselkäisesti vastuuta? Miksi nykyään on "asiakaspalvelusta" niin vaikea saada asiakaspalvelua? Miksi "asiakaspalvelussa" ei olla tietoisia esim oman firman vastuusta ja velvoitteista? Miksi ei edes kohtuuden ja asiakaspalvelun nimissä yritetä auttaa asiakasta niin hyvin kuin mahdollista? Nykyään asiakasta kohdellaan kuin ryöstettävää vihollista vaikka asiakkaan pitäisi olla tasavertainen kunnioitettava yhteistyökumppani.

Kaikenlainen vedätys ja venkoilu on kyllä mennyt jo liian pitkälle?

Edelleenkin asiakkaan velvollisuus ei ole omalla kustannuksellaan (ei edes niin että se korvatan myöhemmin) todistaa ja selvittää yrityksen tekemää laskutusvirhettä! Se ei ole mahdollista!

• Puhelinlaskussa
        Mä eli minä kirjoitti:

Siis kyllä niiden on selvitettävä oman laskutuksensa oikeellisuus kun asiakas epäilee virhettä! Voi kun en nyt muista mitään "pykälää", mutta se on 99% fakta että kun epäillään laskutusvirhettä niin asiakkaalla on samantien oikeus saada maksuton puheluerittely. Mikäli laskussa olisi asiakkaan puolelta muunlaista selvitettävää niin puheluerittely voisi olla maksullinen.

Nyt ei ole kyse mistään käytetyistä palveluista vaan LASKUTUSVIRHEESTÄ.

Miksi nykyään ei oteta suoraselkäisesti vastuuta? Miksi nykyään on "asiakaspalvelusta" niin vaikea saada asiakaspalvelua? Miksi "asiakaspalvelussa" ei olla tietoisia esim oman firman vastuusta ja velvoitteista? Miksi ei edes kohtuuden ja asiakaspalvelun nimissä yritetä auttaa asiakasta niin hyvin kuin mahdollista? Nykyään asiakasta kohdellaan kuin ryöstettävää vihollista vaikka asiakkaan pitäisi olla tasavertainen kunnioitettava yhteistyökumppani.

Kaikenlainen vedätys ja venkoilu on kyllä mennyt jo liian pitkälle?

Edelleenkin asiakkaan velvollisuus ei ole omalla kustannuksellaan (ei edes niin että se korvatan myöhemmin) todistaa ja selvittää yrityksen tekemää laskutusvirhettä! Se ei ole mahdollista!

Niinhän ne vedättävät, mut nyt katotaan miten käy. Saas nähdä koska telefinland sulkee liittymän. Täytyy vielä tutkia niitä pykäliä lisää ja olla yhteydessä kuluttaja-asiamieheen.

• laiskuri

Niinhän ne vedättävät, mut nyt katotaan miten käy. Saas nähdä koska telefinland sulkee liittymän. Täytyy vielä tutkia niitä pykäliä lisää ja olla yhteydessä kuluttaja-asiamieheen.

Pidä huolta, että menet valituksissasi ja maksamattajättämisessä lakien yms mukaan. Muuten hankit vain itsellesi ongelmia ja mahdollisesti luottohäiriömerkinnän ja sitten on vähän voi voi. Kun en lakia kovin hyvin tunne, en lähde neuvomaan, mutta lasku pitää ainakin jotenkin virallisesti olla riitautettu/reklamoitu tai jotain, jotta sitä yleensä voi olla maksamatta.

• Puhelinlaskussa
        laiskuri kirjoitti:

Pidä huolta, että menet valituksissasi ja maksamattajättämisessä lakien yms mukaan. Muuten hankit vain itsellesi ongelmia ja mahdollisesti luottohäiriömerkinnän ja sitten on vähän voi voi. Kun en lakia kovin hyvin tunne, en lähde neuvomaan, mutta lasku pitää ainakin jotenkin virallisesti olla riitautettu/reklamoitu tai jotain, jotta sitä yleensä voi olla maksamatta.

että riitauttaminen on tehty oikein. Eräpäivvän mennessä, ilmoitus TF:lle ja laskusta maksettu kaikki muut paitsi riitautettu asia.

• Asiakas Koukeroinen

että riitauttaminen on tehty oikein. Eräpäivvän mennessä, ilmoitus TF:lle ja laskusta maksettu kaikki muut paitsi riitautettu asia.

Ota yhteyttä välittömästi paikkakuntasi kuluttajaneuvojaan. Sieltä saat tiedot, miten asia riitautetaan oikein ja miten tulee toimia tästä eteenpäin.

Jokaisella kunnalla pitää olla kuluttajaneuvoja, jonka tehtävänä on auttaa asiassa eteenpäin.

• Puhelinlaskussa
        Asiakas Koukeroinen kirjoitti:

Ota yhteyttä välittömästi paikkakuntasi kuluttajaneuvojaan. Sieltä saat tiedot, miten asia riitautetaan oikein ja miten tulee toimia tästä eteenpäin.

Jokaisella kunnalla pitää olla kuluttajaneuvoja, jonka tehtävänä on auttaa asiassa eteenpäin.

Otetaan sinne päin yhteyttä. Tänään mennään asianajajan juttusille.

• laiskuri

Kannattaa tietenkin riidellä, mutta en viitsisi kauaa katsella tuollaista operaattoria vaan vaihtaisin kilpailijalle.

Josta muuten puheenollen: Vaihdoin itse hiljattain Kolumbukselle ja vaihdon yhteydessä Kaveripiiri oli jostain syystä jäänyt kytkeytymättä päällä. Soitto asiakaspalveluun (jonotus n 15 sekuntia) ja hyvitys seuraavaan laskuun.

• Puhelinlaskussa

En periaatteesta viitsi vielä irtisanoa, haluan katsoa miten tässä käy. Koska menee liittymä kiinni jne.

• laiskuri

En periaatteesta viitsi vielä irtisanoa, haluan katsoa miten tässä käy. Koska menee liittymä kiinni jne.

Tsemppiä tappeluusi. Hyvä, että joku joskus viitsii pitää puoliaan, kun aihetta oikeasti on. Toisinaan vaan käy niin, että fiksumpi antaa periksi ja silloin ne, joilla on ihan oikeaa aihetta valittaa, tyytyvät ja sitten saavat itse sekä muut heidän jälkeensäkin kärsiä asiasta. Toisinaan taas ammattivalittajat sitten jaksavat vääntää ilman aihettakin.

• Kokkiman42

Heti kun vaihdoin tähän liittymään, kaikki mennyt tosi hyvin. Ei minkäänlaisia ongelmia ja enemmän käytänkin teksiviesti palveluja. Olen nyt 6kk.tta ollut asikkaana, mut se liittymä lahja mp3-cd soitin ihan peestä (arvo100e/china). Se tässä eniten naurattaa, mutta en valita.

• Puhelinlaskussa

Nyt ihmetyttään kyllä kummasti Tele-Finlandin asiakaspalvelupäälikkö liittyi keskusteluun??
      Kummallista että asiakaspalvelupäälikkö liittyy keskusteluun, kuvastaa kyllä sitä, että tele-finlandilla on jotain pielessä, kun pitää täällä keskustelupalstoilla jo kommentoida yhtiöön liittyviä asioita. Jos kerta kyseessä on oikeasti asiakaspalvelupäälikkö, niin miksiköhän ei sit samantein vastannut muihin kysymyksiin. En voi kyllä uskoa, että on, mutta joka tapauksessa linkki on tässä.
      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=96&conference=4500000000001252&posting=22000000007795816

• Puhelinlaskussa

Olin lähettänyt viestin telefinlandin palstalle. TF ilmeisesti suuttui asiasta ja vaati viestin poistamista, mutta samalla suljettin se IP-osoite mistä olin lähettänyt kyseisen viestin. Asiaa selviteltyäni sain IP-Osoiteen auki, kyse oli kuulemma inhimillisestä erehdyksestä. Voimme vaan arvailla kuka/ketkä ovat kyseisen asian takana ja miksi...Ilmeisesti tf:n sisältöpalvelut ovat arka aihe.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1682
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      203
      1322
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      77
      1283
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      55
      962
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      898
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      888
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      844
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      799
    Aihe