Taksi Helsingin tulevaisuus

Anonyymi

Näillä kyytimäärillä yksin 5 pv viikossa ajava taksari pulittaa välityksestä n. viikon liikevaihdon , eli kk tasolla 25% kassasta. Kuinkahan kauan tämä on järkevää, siis autoilijan kannalta...

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Uber ottaa 25% ja kun se tuli Suomeen, pidettiin sitä liian kalliina. Uberille ajaminen olisi siis kannattamatonta. Taksi Helsingin kanssa nyt sama.

      • Anonyymi

        Siihen aikaan taksin liikevaihto oli n 10000 eur kuukaudessa Helsingissä, eli siitä summasta laskien se on edelleen liian kallis.


    • Anonyymi

      Ongelma on liian kovat hinnat.

      Laskekaa hintoja.

      • Anonyymi

        Hiukka hankala tilanne meillä ns. bränditakseilla verrattuna Uberilta tilauksia ottaviin nk. villeihin. Hehän pystyvät paikkaamaan Uberin huonoja hintoja ajamalla tolppakyytejä sikahinnoilla, eikä brändi kärsi, kun sitä ei ole. Just oli TM lehdessä, miten 10 km kyyti maksoi 57,60 euroa tällaisen villin kyydissä. Muutama tällainen päivässä, ja luppoajalla sitten halpaa Uberia, niin siitähän se liksa tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiukka hankala tilanne meillä ns. bränditakseilla verrattuna Uberilta tilauksia ottaviin nk. villeihin. Hehän pystyvät paikkaamaan Uberin huonoja hintoja ajamalla tolppakyytejä sikahinnoilla, eikä brändi kärsi, kun sitä ei ole. Just oli TM lehdessä, miten 10 km kyyti maksoi 57,60 euroa tällaisen villin kyydissä. Muutama tällainen päivässä, ja luppoajalla sitten halpaa Uberia, niin siitähän se liksa tulee.

        No miksi ette tee sitten samalla tavalla jos olette sitä mieltä, että se olisi hyvä malli toimia? Vai kieltääkö teidän kartellisopimukset erilaisen hinnoittelun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miksi ette tee sitten samalla tavalla jos olette sitä mieltä, että se olisi hyvä malli toimia? Vai kieltääkö teidän kartellisopimukset erilaisen hinnoittelun?

        Voi olla hyvä malli väpättäväviiksisen villitaksikuljettajan kannalta, mutta jos kyljessä on ison välittäjän logo, on fiksumpaa olla järjestämättä asiakkaille ikäviä hintayllätyksiä.
        Uberilla on muuten hintakartelli koska kaikki heidän partnerinsa ajavat samalla hinnalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiukka hankala tilanne meillä ns. bränditakseilla verrattuna Uberilta tilauksia ottaviin nk. villeihin. Hehän pystyvät paikkaamaan Uberin huonoja hintoja ajamalla tolppakyytejä sikahinnoilla, eikä brändi kärsi, kun sitä ei ole. Just oli TM lehdessä, miten 10 km kyyti maksoi 57,60 euroa tällaisen villin kyydissä. Muutama tällainen päivässä, ja luppoajalla sitten halpaa Uberia, niin siitähän se liksa tulee.

        Lisäksi Uber kuskit eivät maksa kyytihinnoista muuta kuin Uber emolle provikan 25% ja vähän löpöä. Loput taskuun. Rahastavat kuitenkin asiakkaat täysillä ja nauravat partaansa kuinka helppo on vedättää asiakkaita ja viranomaisia olemalla muka alle 10000€/vuosi-yrityksiä tai ovat jopa rekisteröitymättä kokonaan lakisääteisiin rekistereihin tuota kaupparekisteriä lukuunottamatta. Kaupparekisteriotteenhan voi työntää piirongin laatikkoon ja tehdä kerran vuodessa veroilmoitukseen-ei toimintaa-ilmoituksen. Helppoa kuin heinänteko!


    • Anonyymi

      Ongelma on liian halvat hinnat.

      Nostakaa hintoja.

    • Anonyymi

      Niin eihän toi varmaan ole ainoastaan Taksi Helsingin autoilijoiden ongelma.
      Eikös ne välitysmaksut ole aika suolaiset muillakin välitysyhtiöillä.
      Aika mielenkiintoinen yhtälö sinänsä, koska kyllähän myös välitysyhtiöt ovat riippuvaisia autoilijoiden palveluista ja autoilijoista.

      • Anonyymi

        Taksi Helsinki on autoilijoiden omistama, joten tuskin se mitenkään riistohintaa ottaa. Keskuksen pyörittäminen vaan maksaa, ja jos ei ole ajoa, niin se vie melkoisen siivun liikevaihdosta. Jollain Uberilla tässä helppoa, kun ei ole oikeaa keskusta, vaan lähinnä koodia töissä ja sama koodi maailmanlaajuisesti. Eikä omistajat ole autoilijoita, joten voi riistääkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksi Helsinki on autoilijoiden omistama, joten tuskin se mitenkään riistohintaa ottaa. Keskuksen pyörittäminen vaan maksaa, ja jos ei ole ajoa, niin se vie melkoisen siivun liikevaihdosta. Jollain Uberilla tässä helppoa, kun ei ole oikeaa keskusta, vaan lähinnä koodia töissä ja sama koodi maailmanlaajuisesti. Eikä omistajat ole autoilijoita, joten voi riistääkin.

        Keskustelun aloittajan mukaan nyt menee 25%, niin kyllä se vähän jo riistohinnoittelulta alkaa kuulostamaan, kaikki on tietysti suhteellista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksi Helsinki on autoilijoiden omistama, joten tuskin se mitenkään riistohintaa ottaa. Keskuksen pyörittäminen vaan maksaa, ja jos ei ole ajoa, niin se vie melkoisen siivun liikevaihdosta. Jollain Uberilla tässä helppoa, kun ei ole oikeaa keskusta, vaan lähinnä koodia töissä ja sama koodi maailmanlaajuisesti. Eikä omistajat ole autoilijoita, joten voi riistääkin.

        Silloin voikin juuri riistohinnoitella, kun maksut tulee omistajille eli autoilijoille.


    • Anonyymi

      Enempi kuitenkin tienaat kuin uberilla. Ja kun ajat paranee niin tuo laskennallinen provikka laskee samalla kun liikevaihto kasvaa.
      Nyt eletään kuitenkin niin poikkeuksellisia aikoja että, täytyy yrittää vain selviytyä.
      Tarpeeksi kun kaatuu ammatti kuskeja ympäriltä niin kyllä jäljelle jääneille voi koittaa hyvät ajat. Suurin osa uusista ja tulevista kuskeista ei tule koskaan olemaan ammattikuskeja. Jätetään heille viikonlopun yöt.
      Keskitytään me hoitamaan omat hyvät asiakkaat.
      Mitkä tulee lisääntymään kun vanhat yrittäjät vähenee.

      • Anonyymi

        Voi sentään..välittäjä saa tulonsa pelkästään välitysmaksuista. Kun ympäriltä kaatuu ammattikuskeja, täytyy välityskeskuksen ottaa uusia ammattikuskeja välitykseen, tai muuten välityskeskukselta loppuu rahat, eli kuvaamasi tilanne, jossa koittaa hyvät ajat, tuskin tulee toteutumaan.


    • Anonyymi

      Mamuja tulee tuhansia lisää liikenteeseen, no se on heidän bisnes ja perus vanhat taksarit voi siirtyä sossun leipään.

      • Anonyymi

        Eikö taksarit pärjää muilla aloilla? Vai katkeroidutteko siitä, että maahanmuuttajat vie teidän työt ja siksi ette suostu hakemaan muita töitä? Ainiin muilla aloilla joutuu tekemään töitä eikä voi notkua 75 % työvuorosta shellillä tai tolpilla kavereiden kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö taksarit pärjää muilla aloilla? Vai katkeroidutteko siitä, että maahanmuuttajat vie teidän työt ja siksi ette suostu hakemaan muita töitä? Ainiin muilla aloilla joutuu tekemään töitä eikä voi notkua 75 % työvuorosta shellillä tai tolpilla kavereiden kanssa.

        Voin tulla jos tarjoat töitä? Miten luulet että taksista muihin hommiin niin vaan mennään. Haettu on ja ei todellakaan kelpaa muille aloille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö taksarit pärjää muilla aloilla? Vai katkeroidutteko siitä, että maahanmuuttajat vie teidän työt ja siksi ette suostu hakemaan muita töitä? Ainiin muilla aloilla joutuu tekemään töitä eikä voi notkua 75 % työvuorosta shellillä tai tolpilla kavereiden kanssa.

        Ei mulla ainakaan edes rahaa shellin kahviin ja ei mulla kyllä kavereitakaan ole kun olen eristetty taksiin normaali elämästä. Oletko kateellinen, niinpäh sekin vielä!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6183
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3966
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2349
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1383
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe