Elatusmaksun hoito Velkajärjestelyssä

Anonyymi

Olen hakemassa Velkajärjestelyä paraikaa ja asian pitäisi ratketa tässä alkusyksystä saanko sen vai en.

Asia jota en ole saanut selvitettyä on että jos saan Velkajärjestelyn niin maksan velkojille joka kk heille määrätyn summan tämä selvä mutta mitä tehdään elatusmaksuille?

Elatusmaksuja minulla ei ole rästissä tai no on n300eur mutta se summa on olematon koko pääomaa ajatellen (90Keur)

Kaikki velat on olleet UOssa n 2v samoin Elarit on kiertäneet UOssa tuon 2v. Velkajärjestely ehdotuksessa on tuo 300 eur elari maksu pilkotu myös kk maksuiksi mikä sinällään on ok mutta miten Velkajärjestelyn alkaessa Elari maksut hoidetaan??

Meneekö ne edellee Ulosottoon josta maksan niitä vai pitääkö minun alkaa maksaa Kelalle elareita sillä Kelahan maksaa nyt Elarit lasten äidille, vai peräti pitääkö minun alkaa maksaa suoraan Elarit lasten äidille?

Elatusmaksut on huomioitu maksuvaralaskelmassa joten siitä päättelisin että minun pitää maksaa Elarit erikseen Velkajärjestely kk maksujen päälle. Tämä järjestely aiheutaa kyllä minulle kovemmat kk maksut kuin Ulosotossa vaikkakin hitun pudottaa maksuvaraani. Velkajärjestelykuluni nousee arviolta 300eur vs Ulosottomaksut, UOssa vaan ei velka ole pienentynyt.

t matti kukkarossa

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Velkajärjestelyssä rahaa jää vähemmän, kuin ulosotossa. Siinä maksetaan ”niin paljon kuin pystytään” tietty aika ja loput saa anteeksi. Eli aika hyvä diili. Hetken kituuttelet ja olet velaton maksamatta velkojasi. Elarit maksetaan erikseen ja yleensä suoraan toiselle vanhemmalle. Ota huomioon, että velkajärjestelyssä maksut pitää hoitua tai järjestely purkautuu.

      • Anonyymi

        Juu rahaa jää selkeästi vähemmän mutta siihen on sitten tottuminen. Nopeasti arvioituna Käyttörahaa jäisi noin 500e kun vuokra on vähennetty, no ei siinä nälkään kuole.

        Ymmärtääkseni mitään toimeentulotukea on turha hakea sillä Velkajärjestely maksuja ei katsota menoiksi. Toisaalta ylityö rahat ja keälomarahat jää omaan käyttöön mikä auttaa hieman.

        Pitänee vielä olla yhteydessä Kelaan noiden ruokkojen osalta sillä en halua exälle maksaa niitä suoraan siis ellei ole täysin pakko. Noi välit on melko jäiset ja saa ollakkin minun puolesta. Mielummin maksaisin noita sitten keran kuussa Kelalle.

        t matti kukkarossa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6163
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3936
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2319
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1373
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe