NanoBus, uusi kilpailija

Anonyymi

Mitäs mieltä olette menestyykö NanoBus? Minun on jotenkin vaikeata nähdä että uusi toimija pystyy myymään lippujaan halvemmalla kun vanhat toimijat ovat jo pidemmän aikaan tuskailleet kilpailun ja kulujen kanssa. Onko tarkoitus vain pitää firmaa pystyssä muutama vuosi ja myydä pois ennenkuin linja-autoihin joutuu tekemään kalliita remontteja eli joku uusi toimija saa sitten tasapainotella kulujen ja tulojen kanssa?

https://nanobus.fi/

https://www.hs.fi/talous/art-2000006590459.html

https://theworldnews.net/fi-news/uusi-bussiyhtio-julistaa-liikenteeseen-aggressiivisen-hintakilpailun-21-vuotiaat-kaksoisveljet-haastavat-isot-toimijat

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006590324.html

119

4793

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos kerran vanha suuri toimija Pohjolan Liikenne päätti luopua kaukolinjoistaan (lähes kokonaan?) kun Koiviston auto osti Onnibussin, niin eiköhän se jo kerro jotain kuinka hankalaa on kaukoliikenteen kilpailu jo nyt. Vaikeata uskoa että joku uusi kokematon firma saisi yhtälön aidosti kannattavaksi jos on tarkoitus pitää firmaa pystyssä yli 10 vuotta.

    • Anonyymi

      Tuossahan ajetaan yhtä linjaa yhdellä bussilla (ehkä myöhemmin myös toisella). Noin pienellä "firmalla" on yleiskulut pienet, joten kilpailukykyä riittää.

      • Anonyymi

        Yksi bussi ei mikään markkina valtaaja.


    • Anonyymi

      NanoBus joutui hyvin nopeasti lopettamaan kaiken liikenteen. Eilisessä Taloussanomissa (verkkoversio) yrittäjä valitti kovaa kohtaloaan. Jutun luettuani tuli heti mieleen Onnibussin alku, aivan täsmälleen samanlaista muiden syyttelyä, säälipisteiden ja myönteisen julkisuuden hakemista harrastaa NanoBus tällä hetkellä. On aivan totta, että näin uusi yritys on kustannustuen ulkopuolella. Toisaalta yrittäjä voisi katsoa peiliin ja miettiä, miksi toiminta piti aloittaa keskellä korona-kaaosta. Kukaan ei heitä siihen pakottanut, olisi pitänyt hieman miettiä ja odottaa. Tästä taitaa tulla samanlainen häirikkö kuin Onnibus oli aloittaessaan. Onnibussistapuheen ollen kannattaa muistaa, että kovista puheista huolimatta rahkeet eivät riittäneet mihinkään ja toiminta ajautui skotlantilaisen miljonäärin syliin heti laajentumisvaiheessa. Kun tämä omistaja kyllästyi, ajautui Onnibus Koiviston auton syliin saman tien.

      • Anonyymi

        Löydätköhän "Anonyymi" tästä elämästä yleensä mitään positiivista? Mitä se sinua mihinkään heilauttaa, jos kundit yrittää. Anna yrittää ja kannusta mieluummin! Keskity omaan tekemiseen ja yritä itsekin! Ja kirjoita omalla nimellä äläkä huutele puskan takaa. Yst.terv., Tero Piispa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löydätköhän "Anonyymi" tästä elämästä yleensä mitään positiivista? Mitä se sinua mihinkään heilauttaa, jos kundit yrittää. Anna yrittää ja kannusta mieluummin! Keskity omaan tekemiseen ja yritä itsekin! Ja kirjoita omalla nimellä äläkä huutele puskan takaa. Yst.terv., Tero Piispa

        En ole kirjoittanut sitä juttua, mitä lainasit. Itse olen vain bussikuski enkä ymmärrä taloudesta, mutta minun mielestäni juttu jota arvostelet, kuvaa aika hyvin koko toimialan tilannetta tällä hetkellä. Eihän tämä kirjoittaja ollut vapaata yrittäjyyttä vastaan, vaan kertoi firman aloittaneen huonoon aikaan ja sellaisella alalla missä ei välttämättä ole lisää tilaa uusille yhtiöille.


      • Anonyymi

        totta joka sana jo tuolloin.


    • Anonyymi

      Ei menestynyt koska veljeksillä oli isot bussit mutta pienet vehkeet.

    • Anonyymi

      Siis isot bussit, mutta pienet m.u.n.a.t!

    • Anonyymi

      pitäkö olla toisen päin, pienet bussit, isot kassit

    • Anonyymi

      No nyt on firma laitettu lihoiksi ja toiminta myyty. -20te tulos.

    • Anonyymi

      Myivät pois noin kannattavan pisneksen🤔

    • Anonyymi

      Olikohan yrittäjät niin kuin Satakunnan liikenteenkin omistajat, eli he luovuttivat.
      Niinkuin kaikki muutkin riistäjäporvarit jotka luovuttavat kesken ja kaiken.
      Onneksi on Brian soutteri ja kerhotalon porukka ja Porin paroni. Ne eivät luovuta koskaan, ne vain paiskivat yötäpäivää matkustajia palvellakseen. Hinnalla (-5 milj.€/y) millä hyvänsä.

      • Anonyymi

        Älähän nyt, kohta kehiin ilmestyvät Lauri ja Kimmo ja selittävät viiden miljoonan tappion voitolliseksi ja kannattavaksi tulokseksi. Sehän on koronakorjattu tulos, joka kertoo äärimmäisen kannattavasta ja hienosta toiminnasta. Mielenkiinnolla odotamme jo ob:n tämän vuoden tulosta. Mielenkiinnolla odotamme myös sitä, kuinka pitkään Koivisto jaksaa jatkaa tappiollisen toiminnan aisankannattajana, vaikka omiakin ongelmia on ihan riittävästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älähän nyt, kohta kehiin ilmestyvät Lauri ja Kimmo ja selittävät viiden miljoonan tappion voitolliseksi ja kannattavaksi tulokseksi. Sehän on koronakorjattu tulos, joka kertoo äärimmäisen kannattavasta ja hienosta toiminnasta. Mielenkiinnolla odotamme jo ob:n tämän vuoden tulosta. Mielenkiinnolla odotamme myös sitä, kuinka pitkään Koivisto jaksaa jatkaa tappiollisen toiminnan aisankannattajana, vaikka omiakin ongelmia on ihan riittävästi.

        Mikähän järki Vesmalla oli ostaa tuollainen mahtifirma? Ei toimintaa, ei rahaa, ei mitään.
        Jos Vesma haluaa ajaa Turku-Helsinki vuoroa, niin senkun ostaa auton ja alkaa ajelemaan.
        Ei siihen tarvita ikäloppua Setraa.
        Eikai tässä muuta selitystä ole kuin että Vesma on halunnut säästä nuorten "yrittäjien" kasvot.
        Kertoo myös toimittajien vähäisestä älystä ja lähdeaineiston tarkistamisen puutteesta, kun näitä juttuja lehdistä lukee. Kaikki menee läpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän järki Vesmalla oli ostaa tuollainen mahtifirma? Ei toimintaa, ei rahaa, ei mitään.
        Jos Vesma haluaa ajaa Turku-Helsinki vuoroa, niin senkun ostaa auton ja alkaa ajelemaan.
        Ei siihen tarvita ikäloppua Setraa.
        Eikai tässä muuta selitystä ole kuin että Vesma on halunnut säästä nuorten "yrittäjien" kasvot.
        Kertoo myös toimittajien vähäisestä älystä ja lähdeaineiston tarkistamisen puutteesta, kun näitä juttuja lehdistä lukee. Kaikki menee läpi.

        Tuo huomio toimittajien lähdeaineiston tarkistamattomuudesta oli hyvä huomio. Aivan samaan tapaan kerhotalolaiset ovat tähän asti vedättäneet toimittajia ja saaneet mediassa läpi lähes kaiken haluamansa. Tämä on ehkä helppoa, koska toimialaa tuntevia toimittajia ei taida olla olemassakaan. Toisaalta valheiden levittely kertoo paljon myös tällaisen tiedon levittäjistä itsestään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän järki Vesmalla oli ostaa tuollainen mahtifirma? Ei toimintaa, ei rahaa, ei mitään.
        Jos Vesma haluaa ajaa Turku-Helsinki vuoroa, niin senkun ostaa auton ja alkaa ajelemaan.
        Ei siihen tarvita ikäloppua Setraa.
        Eikai tässä muuta selitystä ole kuin että Vesma on halunnut säästä nuorten "yrittäjien" kasvot.
        Kertoo myös toimittajien vähäisestä älystä ja lähdeaineiston tarkistamisen puutteesta, kun näitä juttuja lehdistä lukee. Kaikki menee läpi.

        Nanobus oli ostamisen arvoinen. Sillä on positiivinen imago Turku-Helsinki - matkustajien keskuudessa. Paroneita sen sijaan ei osta kukaan. Niiden firmoilla on vain negatiivinen imago eikä kukaan halua pelastaa heidän kasvojaankaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo huomio toimittajien lähdeaineiston tarkistamattomuudesta oli hyvä huomio. Aivan samaan tapaan kerhotalolaiset ovat tähän asti vedättäneet toimittajia ja saaneet mediassa läpi lähes kaiken haluamansa. Tämä on ehkä helppoa, koska toimialaa tuntevia toimittajia ei taida olla olemassakaan. Toisaalta valheiden levittely kertoo paljon myös tällaisen tiedon levittäjistä itsestään.

        Lauri Helke tuntee alan asiat kuin omat taskunsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lauri Helke tuntee alan asiat kuin omat taskunsa.

        Onko ala sitten yhtä tyhjä, kuin ne taskut. Viime vuonna -5 miljoonaa euroa niissä taskuissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nanobus oli ostamisen arvoinen. Sillä on positiivinen imago Turku-Helsinki - matkustajien keskuudessa. Paroneita sen sijaan ei osta kukaan. Niiden firmoilla on vain negatiivinen imago eikä kukaan halua pelastaa heidän kasvojaankaan.

        Positiivinen imago? Eipä siinä ehtinyt imagoa muodostumaan, paitsi ehkä naurettava imago.
        No ehkä Vesma on huumorimiehiä..


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ja kerrotko vielä omin sanoin ja tiedoin kuinka mahtavasti 22-vuotiaat menestyivät linja-autobisneksessä?
        2020 liikevaihto 118000 euroa
        tappio 22000
        käyttökate - 1,3 %
        omavaraisuusaste - 25%
        sipo - 40,4%.
        On siinä tehty rahaa ja menestystä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kerrotko vielä omin sanoin ja tiedoin kuinka mahtavasti 22-vuotiaat menestyivät linja-autobisneksessä?
        2020 liikevaihto 118000 euroa
        tappio 22000
        käyttökate - 1,3 %
        omavaraisuusaste - 25%
        sipo - 40,4%.
        On siinä tehty rahaa ja menestystä!

        Pojat tekivät hyvän tilin. Ja nuohan on pojankoltiaisia vielä, jotka jatkavat nyt täysillä opintojaan. Kuulemme heistä vielä. He pystyivät liikennöimään murto-osalla Vainion hinnoista Turun-välillä, vasemmalla kädellä opintojen ohessa. Mahtaa Salossa ketutus olla huipussaan. Nanobus vei matkustajat, vain penkillepaskojat kulkivat kilpailijalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pojat tekivät hyvän tilin. Ja nuohan on pojankoltiaisia vielä, jotka jatkavat nyt täysillä opintojaan. Kuulemme heistä vielä. He pystyivät liikennöimään murto-osalla Vainion hinnoista Turun-välillä, vasemmalla kädellä opintojen ohessa. Mahtaa Salossa ketutus olla huipussaan. Nanobus vei matkustajat, vain penkillepaskojat kulkivat kilpailijalla.

        Ja kerrotko vielä mistä se tili tuli? Tiedäthän että esim. tappio ja negatiivinen käyttökate eivät kerrytä yrittäjän lompakkoon rahaa?
        Eli sinusta oli tärkeintä, että Nanobus ajoi tappiolla, ettei Vainion Liikenne saisi matkustajia?
        Tämähän on myös tamponipoikien päätarkoitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kerrotko vielä mistä se tili tuli? Tiedäthän että esim. tappio ja negatiivinen käyttökate eivät kerrytä yrittäjän lompakkoon rahaa?
        Eli sinusta oli tärkeintä, että Nanobus ajoi tappiolla, ettei Vainion Liikenne saisi matkustajia?
        Tämähän on myös tamponipoikien päätarkoitus.

        Herranpieksut sentään, paina tätä linkkiä ja lue:

        https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/e3d67c4a-386b-4e95-962b-f9c9e87cda8a


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herranpieksut sentään, paina tätä linkkiä ja lue:

        https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/e3d67c4a-386b-4e95-962b-f9c9e87cda8a

        Kylläpä kyllä. Kaikki on suhteellista. Verrattuna porin paroonin tahkoamaan, tukevaan, 5 miljoonan tappioon tuo tuollainen reippaasti alle sadan tonnin tappio on vielä sellainen, jota voidaan tosiaan pitää "hyvänä tilinä" johon "voi olla tyytyväinen"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpä kyllä. Kaikki on suhteellista. Verrattuna porin paroonin tahkoamaan, tukevaan, 5 miljoonan tappioon tuo tuollainen reippaasti alle sadan tonnin tappio on vielä sellainen, jota voidaan tosiaan pitää "hyvänä tilinä" johon "voi olla tyytyväinen"

        Nanobus on hyvä esimerkki siitä, että brändi on arvokas halpojen lippujen ansiosta. Ei Nanobussilla olisi mitään arvoa, jos se olisi ajellut Vainion hinnoilla. Eikä sitä olisi kukaan silloin ostanut. Eihän paronien firmatkaan kelpaa kellekään.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh-heh, pojat ihan itse kertoivat tehneensä oikein hyvän tilin! No kyllä minä nyt uskon.
        Jos lehdessä lukisi että pojista tuli miljonäärejä, niin uskoisin senkin; onhan se sentään Iltalehti.

        Tottakai se on totta. Ja kun suoli24 palstalla kerrotaan että porin parooni on joukkoliikenneguru ja markkinointipäällikkö businessnero niin onhan senkin pakko pitää paikkansa. Ei epäilystäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai se on totta. Ja kun suoli24 palstalla kerrotaan että porin parooni on joukkoliikenneguru ja markkinointipäällikkö businessnero niin onhan senkin pakko pitää paikkansa. Ei epäilystäkään.

        Tämänhän voi jokainen mennä tarkastamaan mille tahansa isolle linja-autoasemalle:

        Punainen pyörremyrsky käy.
        Kilpailijoiden autoja ei juuri näy.

        Valkeakosken linja-autoasemalla taas Pupubussit pörräävät mitä kaukoliikenteeseen tulee:

        Missä on Paunu, punavalkea vaunu?
        Pupu söi sen sadon, aiheutti (matkustaja)kadon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämänhän voi jokainen mennä tarkastamaan mille tahansa isolle linja-autoasemalle:

        Punainen pyörremyrsky käy.
        Kilpailijoiden autoja ei juuri näy.

        Valkeakosken linja-autoasemalla taas Pupubussit pörräävät mitä kaukoliikenteeseen tulee:

        Missä on Paunu, punavalkea vaunu?
        Pupu söi sen sadon, aiheutti (matkustaja)kadon.

        Kyllä ne on niin neroja/guruja, jopa runonmitta taipuu. Aploodit lienevät paikallaan. Kerhotalolla sellaiset varmasti suodaankin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämänhän voi jokainen mennä tarkastamaan mille tahansa isolle linja-autoasemalle:

        Punainen pyörremyrsky käy.
        Kilpailijoiden autoja ei juuri näy.

        Valkeakosken linja-autoasemalla taas Pupubussit pörräävät mitä kaukoliikenteeseen tulee:

        Missä on Paunu, punavalkea vaunu?
        Pupu söi sen sadon, aiheutti (matkustaja)kadon.

        Tankissa punaisten bussien pyörre käy
        Pankissa kuitenkaan rahaa ei näy
        Vieläkö kestä Laurin kantti
        Lisää ei tipu, sanoo Antti
        Daffi ei ole enää kelpo pantti
        Kaffi oli se mihin meni viimeinen lantti


      • Anonyymi

        "Eikö paroneja yhtään nolostuta? 22-vuotiaatkin menestyvät alalla 2 vuodessa paremmin kuin paronit 100 vuodessa!"

        Oletko aivan kunnossa? Luuletko kaksospoikien saaneen NanoBus.fi- nimestä todellakin miljoonia, joita esimerkiksi Raimo O:lla on? Ei se, että yhtiöllä menee huonosti, tarkoita sitä, että omistajalla menee tai olisi mennyt huonosti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eikö paroneja yhtään nolostuta? 22-vuotiaatkin menestyvät alalla 2 vuodessa paremmin kuin paronit 100 vuodessa!"

        Oletko aivan kunnossa? Luuletko kaksospoikien saaneen NanoBus.fi- nimestä todellakin miljoonia, joita esimerkiksi Raimo O:lla on? Ei se, että yhtiöllä menee huonosti, tarkoita sitä, että omistajalla menee tai olisi mennyt huonosti.

        Menestyminen on muutakin kuin raha. Kyllähän rahaa voi tehdä vaikka ryöstöillä. Tai lottovoitolla. Ei se silti minun arvoasteikollani menestymistä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menestyminen on muutakin kuin raha. Kyllähän rahaa voi tehdä vaikka ryöstöillä. Tai lottovoitolla. Ei se silti minun arvoasteikollani menestymistä ole.

        "Kyllähän rahaa voi tehdä vaikka ryöstöillä. Tai lottovoitolla."

        Suojatusta monopolirahastusautomaatista puhumattakaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllähän rahaa voi tehdä vaikka ryöstöillä. Tai lottovoitolla."

        Suojatusta monopolirahastusautomaatista puhumattakaan!

        Alko vai VR?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alko vai VR?

        Ettei vaan olisi HKL tai TRO


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nanobus on hyvä esimerkki siitä, että brändi on arvokas halpojen lippujen ansiosta. Ei Nanobussilla olisi mitään arvoa, jos se olisi ajellut Vainion hinnoilla. Eikä sitä olisi kukaan silloin ostanut. Eihän paronien firmatkaan kelpaa kellekään.

        Tässähän on hyvä bisnesidea! Perustan bussifirman ja mainostan, että nyt sentillä Helsingistä Turkuun. Ajan muutaman vuoron, lopetan liikennöinnin toistaiseksi ja myyn mahtibrändini jollekin!
        Ja teen HYVÄN tilin. Satumaista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässähän on hyvä bisnesidea! Perustan bussifirman ja mainostan, että nyt sentillä Helsingistä Turkuun. Ajan muutaman vuoron, lopetan liikennöinnin toistaiseksi ja myyn mahtibrändini jollekin!
        Ja teen HYVÄN tilin. Satumaista!

        Ja kaiken muun hienon lisäksi pääset nauttimaan kerhotalolaisten suurta arvostusta. Se on pääasia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässähän on hyvä bisnesidea! Perustan bussifirman ja mainostan, että nyt sentillä Helsingistä Turkuun. Ajan muutaman vuoron, lopetan liikennöinnin toistaiseksi ja myyn mahtibrändini jollekin!
        Ja teen HYVÄN tilin. Satumaista!

        Voit myydä ainoastaan jos joku ostaa


      • Anonyymi

        Eikö Lauria yhtään nolostuta? Kymmenessä vuodessa hän olisi "yritystoimintoineen" joutunut kolmesti konkurssiin ilman ulkopuolista apua. Monet yritykset ovat toimineet lähes sata vuotta ilman vastaavaa sekoilua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö Lauria yhtään nolostuta? Kymmenessä vuodessa hän olisi "yritystoimintoineen" joutunut kolmesti konkurssiin ilman ulkopuolista apua. Monet yritykset ovat toimineet lähes sata vuotta ilman vastaavaa sekoilua.

        Niillä oli sukuoikeusmonopoli suojana. Ja heti kun monopolit poistuivat, ovat olleet vaikeuksissa järjestäen kaikki. Jo ennen koronaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niillä oli sukuoikeusmonopoli suojana. Ja heti kun monopolit poistuivat, ovat olleet vaikeuksissa järjestäen kaikki. Jo ennen koronaa.

        En viitsisi näistä monopoleista enää jauhaa, ne eivät olleet oikeita monopoleja ja se järjestelmä oli liikenneministeriön tekosia.
        Onnibus tullessaan syöksi kaukoliikenteen tuotot alamäkeen.
        On helppo tulla markkinoille myymällä tuotetta tappiohinnalla.
        Se "kunnia" Ob:n pojille hyvistä puhelahjoista, että ovat löytäneen hyväuskoisia rahoittajia ja yhteistyökumppaneita.
        Onnibusin tulo oli sikäli hyvä, että bussilippujen hinnat olivat karanneet liian kalliiksi, maltillisempi hintojen alentaminen olisi ollut ihan paikallaan.
        Jokainen varmasti tajuaa, ettei muutaman euron lipunhinnoilla kaukoliikennettä ei tällä väestöpohjalla tulla menestymään taloudellisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En viitsisi näistä monopoleista enää jauhaa, ne eivät olleet oikeita monopoleja ja se järjestelmä oli liikenneministeriön tekosia.
        Onnibus tullessaan syöksi kaukoliikenteen tuotot alamäkeen.
        On helppo tulla markkinoille myymällä tuotetta tappiohinnalla.
        Se "kunnia" Ob:n pojille hyvistä puhelahjoista, että ovat löytäneen hyväuskoisia rahoittajia ja yhteistyökumppaneita.
        Onnibusin tulo oli sikäli hyvä, että bussilippujen hinnat olivat karanneet liian kalliiksi, maltillisempi hintojen alentaminen olisi ollut ihan paikallaan.
        Jokainen varmasti tajuaa, ettei muutaman euron lipunhinnoilla kaukoliikennettä ei tällä väestöpohjalla tulla menestymään taloudellisesti.

        Liikenneministeriö oli vuosikymmenet LAL:n väkevässä talutusnuorassa. Lupaviranomaisen päätökset, taksataulukot ym. olivat käytännössä LAL:n sanelemia. Poliitikkojen selkärangattomuutta, osaamattomuutta ja hyväuskoisuutta. Kunnes tuli Kyllönen ja LAL:n satraapit meinasivat saada sydärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikenneministeriö oli vuosikymmenet LAL:n väkevässä talutusnuorassa. Lupaviranomaisen päätökset, taksataulukot ym. olivat käytännössä LAL:n sanelemia. Poliitikkojen selkärangattomuutta, osaamattomuutta ja hyväuskoisuutta. Kunnes tuli Kyllönen ja LAL:n satraapit meinasivat saada sydärin.

        Ai niinkuin erään punabussifirman johtajan lähiomainen liikenneministeriössä?
        Väkevää vaikuttamistako?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai niinkuin erään punabussifirman johtajan lähiomainen liikenneministeriössä?
        Väkevää vaikuttamistako?

        Hys, hys, tästä ei saa hiiskua, tämähän oli vain ns. hyväksyttävää opastamista. Eihän Lauri voi syyllistyä mihinkään korruption tapaiseen...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hys, hys, tästä ei saa hiiskua, tämähän oli vain ns. hyväksyttävää opastamista. Eihän Lauri voi syyllistyä mihinkään korruption tapaiseen...?

        Lauri Helke on joukkoliikennealan suvereeni osaaja, ollut jo 15 vuotta. Hän ei tarvitse kepulikonsteja menestyäkseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lauri Helke on joukkoliikennealan suvereeni osaaja, ollut jo 15 vuotta. Hän ei tarvitse kepulikonsteja menestyäkseen.

        Joo, eihän Lauri ole koskaan juonitellut, ei käyttänyt kontaktejaan päättäjiin kyseenalaisella tavalla ym. No, varmasti tämäkin on yhdenlaista osaamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, eihän Lauri ole koskaan juonitellut, ei käyttänyt kontaktejaan päättäjiin kyseenalaisella tavalla ym. No, varmasti tämäkin on yhdenlaista osaamista.

        Ote Kerhotalon sanakirjasta:

        Lauri käyttää suhteita poliitikkoihin ja virkamiehiin = Älyllisesti vaikuttavaa suhdetoimintaa

        Kilpaileva yrittäjä käyttää suhteita poliitikkoihin ja virkamiehiin = kuvottavaa, vastenmielistä korruptiota


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        On hienoa, että Onnibus on saanut uskottavia haastajia. Esim. Turun reitillä NanoBus, Tampereen reitillä Valkeakosken Liikenne ja Savonlinnan reitillä S. Kosonen. Tämä tietää hyviä aikoja matkustajille, halvat kyydit jatkuvat. (Vainio, Paunu ja Savonlinja puolestaan eivät kykene Onnibusia haastamaan.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On hienoa, että Onnibus on saanut uskottavia haastajia. Esim. Turun reitillä NanoBus, Tampereen reitillä Valkeakosken Liikenne ja Savonlinnan reitillä S. Kosonen. Tämä tietää hyviä aikoja matkustajille, halvat kyydit jatkuvat. (Vainio, Paunu ja Savonlinja puolestaan eivät kykene Onnibusia haastamaan.)

        Nanonano ajaa vain pe, la ja su.
        Se on hyvä, niin ei tarvitse joka päivä hakata tappiota.


      • Anonyymi

        "NanoBus jatkaa omistajavaihdoksesta huolimatta superhalvoin hinnoin. Mitäpä järkeä olisikaan ajaa kalliin hinnoin tyhjiä penkkejä."

        Eihän tuossa vaihtanut omistajaa kuin PRH:ssa ollut aputoiminimi, Taksiväylä Oy luovutti aputoiminimen NanoBus.fi Liikenne Vesma Oy:lle. Vanha Setra jäi edelleen huutokaupassa myytäväksi, mitähän suunnittelevat kaksoset seuraavaksi.
        Miten uskottava haastaja sitten onkaan Liikenne Vesma, sen aika näyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "NanoBus jatkaa omistajavaihdoksesta huolimatta superhalvoin hinnoin. Mitäpä järkeä olisikaan ajaa kalliin hinnoin tyhjiä penkkejä."

        Eihän tuossa vaihtanut omistajaa kuin PRH:ssa ollut aputoiminimi, Taksiväylä Oy luovutti aputoiminimen NanoBus.fi Liikenne Vesma Oy:lle. Vanha Setra jäi edelleen huutokaupassa myytäväksi, mitähän suunnittelevat kaksoset seuraavaksi.
        Miten uskottava haastaja sitten onkaan Liikenne Vesma, sen aika näyttää.

        Siinä on varmaankin iso tukku rahaa liikkunut kun Vesma on latonut rahaa kaksostenrattaisiin.
        Ikävä kyllä, Vesman kannattaisi pysytellä siellä paikallisliikennekompuksessa.
        Tuossa kaukoliikennehommassa menee yhteisyrityksistä tienatut eurot savuna ilmaan.
        Toki jos ei pankkiin enää oteta enempää Vesman rahoja, niin antaahan soittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä on varmaankin iso tukku rahaa liikkunut kun Vesma on latonut rahaa kaksostenrattaisiin.
        Ikävä kyllä, Vesman kannattaisi pysytellä siellä paikallisliikennekompuksessa.
        Tuossa kaukoliikennehommassa menee yhteisyrityksistä tienatut eurot savuna ilmaan.
        Toki jos ei pankkiin enää oteta enempää Vesman rahoja, niin antaahan soittaa.

        onkohan ka-konsernilla käynyt juuri näin, vai mistälie siellä on tullut halu polttaa miljoonatolkulla rahaa savuna taivaalle onnibussin muodossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onkohan ka-konsernilla käynyt juuri näin, vai mistälie siellä on tullut halu polttaa miljoonatolkulla rahaa savuna taivaalle onnibussin muodossa?

        Veikkaan ettet ymmärrä monopolien jälkeisestä bussialasta sen enempää kuin paronitkaan?

        Ilkunta KA:lle ja Vesmalle viittaisi siihen.


      • Anonyymi

        Turku-Helsinki

        Vainio 20 euroa

        NanoBus 5,99 euroa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turku-Helsinki

        Vainio 20 euroa

        NanoBus 5,99 euroa

        Vainio 20 matkustajaa ja 400 euroa
        Nanonano 20 matkustajaa 120 euroa
        Lämpimät onnitteluni!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vainio 20 matkustajaa ja 400 euroa
        Nanonano 20 matkustajaa 120 euroa
        Lämpimät onnitteluni!

        Onnittelut myös täältä NanoBussin matkustajille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "NanoBus jatkaa omistajavaihdoksesta huolimatta superhalvoin hinnoin. Mitäpä järkeä olisikaan ajaa kalliin hinnoin tyhjiä penkkejä."

        Eihän tuossa vaihtanut omistajaa kuin PRH:ssa ollut aputoiminimi, Taksiväylä Oy luovutti aputoiminimen NanoBus.fi Liikenne Vesma Oy:lle. Vanha Setra jäi edelleen huutokaupassa myytäväksi, mitähän suunnittelevat kaksoset seuraavaksi.
        Miten uskottava haastaja sitten onkaan Liikenne Vesma, sen aika näyttää.

        Monesti brändi on se, josta maksetaan. Niin tässäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monesti brändi on se, josta maksetaan. Niin tässäkin.

        Ei tunnu menevän perille, että nanobus ei edes brändinä ole minkään arvoinen!
        Ehkä mielummin brändiarvo on negatiivinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tunnu menevän perille, että nanobus ei edes brändinä ole minkään arvoinen!
        Ehkä mielummin brändiarvo on negatiivinen.

        Älä sinä suolla väärää tietoa. Kyllä NanoBus on paljon tunnetumpi brändi esimerkiksi Pohjanmaalla kuin Onnibus, samaten Savossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä sinä suolla väärää tietoa. Kyllä NanoBus on paljon tunnetumpi brändi esimerkiksi Pohjanmaalla kuin Onnibus, samaten Savossa.

        No onpa tietenkin Pohojanmaalla ja Savossa! On myös Saksassa paljon tunnetumpi kuin Flixbus. Ameriikassa Greyhoundkin häviää brändikisan Nanonanolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No onpa tietenkin Pohojanmaalla ja Savossa! On myös Saksassa paljon tunnetumpi kuin Flixbus. Ameriikassa Greyhoundkin häviää brändikisan Nanonanolle.

        Kateus vie kalatkin vedestä. Laurin luomus kelpasi ensin Souterille, sitten Norrlinille. Eeron ja Henrin putiikki kelpasi Vesmalle. Paronien firmoista ei kukaan maksa mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kateus vie kalatkin vedestä. Laurin luomus kelpasi ensin Souterille, sitten Norrlinille. Eeron ja Henrin putiikki kelpasi Vesmalle. Paronien firmoista ei kukaan maksa mitään.

        Mutta hetkinen, eikä nämä veljeksetkin ole luusereita kun myivät firmansa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta hetkinen, eikä nämä veljeksetkin ole luusereita kun myivät firmansa?

        Miten sen nyt ottaa. Veljekset myivät firmansa, koska näkymiä jatkosta ei ollut. Samoin Lauri joutui myymään firmansa, koska rahat loppuivat. Joku sanoo tällaista myyjää business-visionääriksi, joku toinen luuseriksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta hetkinen, eikä nämä veljeksetkin ole luusereita kun myivät firmansa?

        No he ovat opiskelijoita, joilla on opinnot kesken. Niiden loppuunsaattaminen on ykkösasia. Enkä kutsuisi 22-vuotiaita yrittäjiä luusereiksi muutenkaan, tekivätpä mitä tahansa.

        Eri asia on vuosikymmeniä alalla yksityisen monopolin suojissa rahaa tahkonnut, joka myy firmansa heti, kun pelkää monopolin lähtevän pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No he ovat opiskelijoita, joilla on opinnot kesken. Niiden loppuunsaattaminen on ykkösasia. Enkä kutsuisi 22-vuotiaita yrittäjiä luusereiksi muutenkaan, tekivätpä mitä tahansa.

        Eri asia on vuosikymmeniä alalla yksityisen monopolin suojissa rahaa tahkonnut, joka myy firmansa heti, kun pelkää monopolin lähtevän pois.

        No entäs mikä se on kun myy firmansa, kun huomaa että halvalla ajaminen tyhjentääkin oman kassan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sen nyt ottaa. Veljekset myivät firmansa, koska näkymiä jatkosta ei ollut. Samoin Lauri joutui myymään firmansa, koska rahat loppuivat. Joku sanoo tällaista myyjää business-visionääriksi, joku toinen luuseriksi.

        "Samoin Lauri joutui myymään firmansa, koska rahat loppuivat. Joku sanoo tällaista myyjää business-visionääriksi, joku toinen luuseriksi."

        Mistähän on joillekin tullut käsitys, että Lauri myi firmansa? Ei Lauri mitään myynyt, Sir Brian Souter myi firmansa Metsäpietilälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Samoin Lauri joutui myymään firmansa, koska rahat loppuivat. Joku sanoo tällaista myyjää business-visionääriksi, joku toinen luuseriksi."

        Mistähän on joillekin tullut käsitys, että Lauri myi firmansa? Ei Lauri mitään myynyt, Sir Brian Souter myi firmansa Metsäpietilälle.

        Kuka myi Sir Brian Souterille? Kuka oli luonut jotain niin suurenmoista, että miljardööri Sir halusi sen ostaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka myi Sir Brian Souterille? Kuka oli luonut jotain niin suurenmoista, että miljardööri Sir halusi sen ostaa?

        Juuri siitä syystä miljardööri Sir myi ob:n, että hän ei nähnyt siinä mitään arvoa, vaikka Helke oli kuinka vakuutellut sen olevan rahoittamisen arvoinen. Mitään suuremoista ei siis vielä ole luotu, ehkä Koivisto onnistuu jossakin vaiheessa luomaan. Tässäkin tulee jälleen kerran ilmi, että suuret puheet ja henkseleiden paukuttelu ei välttämättä ole sama asia kuin nerokas liiketoiminta, useasti aivan päinvastoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka myi Sir Brian Souterille? Kuka oli luonut jotain niin suurenmoista, että miljardööri Sir halusi sen ostaa?

        Tuolta voi lukea, kuka myi kenelle, tuon mukaan ei ainakaan Lauri Suuri:

        https://www.hs.fi/talous/art-2000002728483.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri siitä syystä miljardööri Sir myi ob:n, että hän ei nähnyt siinä mitään arvoa, vaikka Helke oli kuinka vakuutellut sen olevan rahoittamisen arvoinen. Mitään suuremoista ei siis vielä ole luotu, ehkä Koivisto onnistuu jossakin vaiheessa luomaan. Tässäkin tulee jälleen kerran ilmi, että suuret puheet ja henkseleiden paukuttelu ei välttämättä ole sama asia kuin nerokas liiketoiminta, useasti aivan päinvastoin.

        Eikös tämä asia ole käsitelty täällä jo tuhat kertaa? Souterin toimintamalli on "osta, laita kuntoon, myy". Onnibus ei ollut poikkeus. Onnibussin tapauksessa "kuntoon laittaminen" tarkoitti yli pääsyä paronien rikosten aiheuttamista vahingoista. Souter uskoi sen olevan mahdollista. Kuten sitten olikin. Onnibusin menestys alkoi. Bisnesmallinsa mukaisesti sitten Souter myi Onnibusin.

        Vaikka täällä paronimieliset maallikot eivät tätä liiketoimintamallia ymmärräkään, niin ei Souter tyhmä ole. Hän tekee näin hyvää bisnestä ympäri Euroopan. Mutta ostettavan ja kuntoonlaitettavan kohteen täytyy toki olla potentiaalisesti hyvä. Muuten homma ei toimi.

        Minua ihmetyttää se, että täällä luullaan Helken olevan niin taitava, että hän muka pystyy huijaamaan ensin Souterin ja sitten perään Norrlinin ostamaan täyttä kuraa. Näin ei tietenkään ole! Selvää on, että kumpikaan bussimoguli ei ole idiootti. Onnibus on ollut ja on heille ostamisen arvoinen.

        Paronimieliset eivät vain voi sulattaa sitä, että halpabussikonsepti on menestyksekäs. Onnibusia on pakko jotenkin haukkua. Siksi he sortuvat jopa sellaiseen propagandaan, että sellaisetkin alan suuruudet, kuten Souter ja Norrlin, olisivat muka täysiä ääliöitä, nuoren diplomi-insinöörinplantun kusetettavissa mennen tullen!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös tämä asia ole käsitelty täällä jo tuhat kertaa? Souterin toimintamalli on "osta, laita kuntoon, myy". Onnibus ei ollut poikkeus. Onnibussin tapauksessa "kuntoon laittaminen" tarkoitti yli pääsyä paronien rikosten aiheuttamista vahingoista. Souter uskoi sen olevan mahdollista. Kuten sitten olikin. Onnibusin menestys alkoi. Bisnesmallinsa mukaisesti sitten Souter myi Onnibusin.

        Vaikka täällä paronimieliset maallikot eivät tätä liiketoimintamallia ymmärräkään, niin ei Souter tyhmä ole. Hän tekee näin hyvää bisnestä ympäri Euroopan. Mutta ostettavan ja kuntoonlaitettavan kohteen täytyy toki olla potentiaalisesti hyvä. Muuten homma ei toimi.

        Minua ihmetyttää se, että täällä luullaan Helken olevan niin taitava, että hän muka pystyy huijaamaan ensin Souterin ja sitten perään Norrlinin ostamaan täyttä kuraa. Näin ei tietenkään ole! Selvää on, että kumpikaan bussimoguli ei ole idiootti. Onnibus on ollut ja on heille ostamisen arvoinen.

        Paronimieliset eivät vain voi sulattaa sitä, että halpabussikonsepti on menestyksekäs. Onnibusia on pakko jotenkin haukkua. Siksi he sortuvat jopa sellaiseen propagandaan, että sellaisetkin alan suuruudet, kuten Souter ja Norrlin, olisivat muka täysiä ääliöitä, nuoren diplomi-insinöörinplantun kusetettavissa mennen tullen!!

        Kyllähän täällä on kehuttu Laurin puhelahjoja ja kyllä Souter haistoi Suomen muuttuvan kaukoliikennemarkkinan oikealla hetkellä. Kun Souteria houkuteltiin mukaan Onnibusiin, oli Ob tosiaan vielä muutamalla autolla toimiva yhtiö.
        Souter näki tilaisuuden, laittoi pojat suunnittelemaan reitit sinne sun tänne ja hommasi hyvien kontaktiensa avulla Van Hoolit ja autot töihin. Rahoitti oman yhtiönsä kautta ensin autoja ja kun toiminta näytti harjaantumattoman silmiin mahtibisnekseltä, onnistu saamaan omansa pois siirtämällä autojen rahoitukset muualle.
        Sitten tulikin aika ottaa loputkin ja ihan kiva voitto, myymällä hätää kärsimässä olleelle Koivistolle.
        Toki korona sattui huonoon aikaan Koivarille, mutta niin se sattui kilpailijoillekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän täällä on kehuttu Laurin puhelahjoja ja kyllä Souter haistoi Suomen muuttuvan kaukoliikennemarkkinan oikealla hetkellä. Kun Souteria houkuteltiin mukaan Onnibusiin, oli Ob tosiaan vielä muutamalla autolla toimiva yhtiö.
        Souter näki tilaisuuden, laittoi pojat suunnittelemaan reitit sinne sun tänne ja hommasi hyvien kontaktiensa avulla Van Hoolit ja autot töihin. Rahoitti oman yhtiönsä kautta ensin autoja ja kun toiminta näytti harjaantumattoman silmiin mahtibisnekseltä, onnistu saamaan omansa pois siirtämällä autojen rahoitukset muualle.
        Sitten tulikin aika ottaa loputkin ja ihan kiva voitto, myymällä hätää kärsimässä olleelle Koivistolle.
        Toki korona sattui huonoon aikaan Koivarille, mutta niin se sattui kilpailijoillekin.

        Mutta tuossa lehtijutussa kehutaankin Mötön puhelahjoja, ei sanallakaan mainita Lauri Suurta, joka joidenkin mielestä myi oman firmansa, PÄÄJOHTAJANA ollessaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta tuossa lehtijutussa kehutaankin Mötön puhelahjoja, ei sanallakaan mainita Lauri Suurta, joka joidenkin mielestä myi oman firmansa, PÄÄJOHTAJANA ollessaan.

        Lauri Helke on YLISTETTY nimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lauri Helke on YLISTETTY nimi.

        Kerhotalon porukka näyttää edelleenkin elävän jossakin omassa mielikuvituskuplassaan, jossa aurinkokin kiertää heitä. Todellisuus on vaan ihan jotakin muuta. Kyllä kerhotalonkin porukka joutuu vielä totuuden kanssa kasvokkain jossakin vaiheessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lauri Helke on YLISTETTY nimi.

        Lauri Helke on YLISTETTY nimi.
        Muistakaa aina kun matkustatte punaisessa bussissa:

        YLISTÄKÄÄ HELKEÄ TAIVAS JA MAA
        ENKELITKIN TAIVAASSA RIEMUITKAA

        YLISTÄKÄÄ HELKEÄ

        AURINKO, TÄHDET JA KUU PALVOKAA
        YLISTÄKÄÄ MERI, TAIVAS JA MAA

        YLISTÄKÄÄ HELKEÄ


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lauri Helke on YLISTETTY nimi.
        Muistakaa aina kun matkustatte punaisessa bussissa:

        YLISTÄKÄÄ HELKEÄ TAIVAS JA MAA
        ENKELITKIN TAIVAASSA RIEMUITKAA

        YLISTÄKÄÄ HELKEÄ

        AURINKO, TÄHDET JA KUU PALVOKAA
        YLISTÄKÄÄ MERI, TAIVAS JA MAA

        YLISTÄKÄÄ HELKEÄ

        Muistakaa kiittää myös matkustaessanne junalla. VR:n halvat hinnat ovat suurimmaksi osaksi Helken ansiota. Aluksi VR:n työntekijänä, sitten Onnibussin kautta kirittäjänä. Just kävin Tampereelta Hankasalmella junalla hintaan 22,40 eur / menopaluu. Ennen Lauria tuolla hinnalla ei olisi päässyt edes yhdensuuntaista matkaa. Kiitos Lauri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistakaa kiittää myös matkustaessanne junalla. VR:n halvat hinnat ovat suurimmaksi osaksi Helken ansiota. Aluksi VR:n työntekijänä, sitten Onnibussin kautta kirittäjänä. Just kävin Tampereelta Hankasalmella junalla hintaan 22,40 eur / menopaluu. Ennen Lauria tuolla hinnalla ei olisi päässyt edes yhdensuuntaista matkaa. Kiitos Lauri.

        Olisi maksanut kolmekymppiä suunta ennen Lauria!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi maksanut kolmekymppiä suunta ennen Lauria!!!

        VR:n alentuneet hinnat eivät ole Laurin ansiota millään tavoin. VR pelkää kilpailua, mutta ei Onnibussia. VR pelkää, että jossakin vaiheessa maassa on hallitus, joka oikeasti kilpailuttaa rautateiden henkilöliikenteen. Tähän asti on jonkinlaisia leikki-kilpailutuksia ollut, mutta kun päästään vasemmistohallituksesta eroon, saattaa tulla ihan oikeaakin kilpailua kiskoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VR:n alentuneet hinnat eivät ole Laurin ansiota millään tavoin. VR pelkää kilpailua, mutta ei Onnibussia. VR pelkää, että jossakin vaiheessa maassa on hallitus, joka oikeasti kilpailuttaa rautateiden henkilöliikenteen. Tähän asti on jonkinlaisia leikki-kilpailutuksia ollut, mutta kun päästään vasemmistohallituksesta eroon, saattaa tulla ihan oikeaakin kilpailua kiskoille.

        Kun sinulta kysytään, niin tietenkään mikään ei ole Laurin ansiota. Jokainen kuitenkin ymmärtää että VR:n vanhoilla hinnoilla junat kulkisivat tyhjinä ja Onnibusseihin ei kaikki halukkaat edes mahtuisi kyytiin. Ja kun VR:n ensimmäiset hinnanalennukset 2010 paikkeilla tapahtuivat, syy oli Norwegian, joka lensi Lappiin halvemmalla kuin VR:llä pääsi Tampereelta Helsinkiin. VR:n Lapin junat kärsivät isosta matkustajakadosta. Noihin aikoihin VR:llä työskenteli myös muuan Lauri Helke joka jo tuolloin oli innokas halpaliikenteen puolestapuhuja. Tuloksena VR alkoi järkevöittää hinnoitteluaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun sinulta kysytään, niin tietenkään mikään ei ole Laurin ansiota. Jokainen kuitenkin ymmärtää että VR:n vanhoilla hinnoilla junat kulkisivat tyhjinä ja Onnibusseihin ei kaikki halukkaat edes mahtuisi kyytiin. Ja kun VR:n ensimmäiset hinnanalennukset 2010 paikkeilla tapahtuivat, syy oli Norwegian, joka lensi Lappiin halvemmalla kuin VR:llä pääsi Tampereelta Helsinkiin. VR:n Lapin junat kärsivät isosta matkustajakadosta. Noihin aikoihin VR:llä työskenteli myös muuan Lauri Helke joka jo tuolloin oli innokas halpaliikenteen puolestapuhuja. Tuloksena VR alkoi järkevöittää hinnoitteluaan.

        "junat kulkisivat tyhjinä ja Onnibusseihin ei kaikki halukkaat edes mahtuisi kyytiin"

        Silloin jäisi murusia paroneillekin. Nyt ei jää. Kyllä varmasti paroneja harmittaa tämäkin että enää junaliputkaan eivät ole törkyhintaisia. Ei auta kuin luovuttaa ja panna firma myyntiin. Mutta ai hitto. Kuka hullu paronifirman ostaisi kun imago on pakkasella ja luvista ei vapaassa markkinassa enää kukaan maksa mitään.


    • Anonyymi

      Taas pääsee halvalla Turusta Helsinkiin ja päinvastoin, 5,99 euroa / suunta, esim. nyt sunnuntaina. NanoBussilla.

      https://liput.matkahuolto.fi/connectionlist?lang=fi&departurePlaceId=p565&arrivalPlaceId=p1001&departureDate=2021-08-29#breadcrumb

      Turku-Helsinki -väliä matkaavia hemmotellaan. Jos voit varata matkasi hyvissä ajoin, valitse Onnibus. Se on silloin kaikkein halvin. Mutta jos et voi ostaa lippua paljon ennakkoon, silti on superhalpa vaihtoehto: OB-kumppani NanoBus. Lähellä matka-ajankohtaakin hinta vain 5,99 eur. Kuka enää käyttää Vainiota?

      • Anonyymi

        Pieni ongelma ob:n kannalta. Kansa valitsee mieluummin Vainion, maksaa muutaman lisäeuron laadusta ja tilan tunteesta. Kesällä tämä oli selkeästi huomattavissa, Vainion vuoroilla oli useasti viikonvaihteessa tuplabussit.


    • Anonyymi

      Nanobus on tällä hetkellä selvästi halvin Turun ja Helsingin välillä (jos Onnibussin vuorojen ensimmäisiä 1 euron lippuja ei huomioida). Vainio on selvästi kallein, mikä tuskin yllättää ketään, mutta miksi Onnibussikin näyttää häviävän hinnoittelussa Nanobussille? Onko Turun suunnan liikenteen tulevaisuus nopea Nanobus?

      • Anonyymi

        ”miksi Onnibussikin näyttää häviävän hinnoittelussa Nanobussille?  ”

        Mistä olet saanut ajatuksen, että yhtiöt kilpailevat siitä, kuka halvemmalla kuljettaa matkustajia?
        Osakeyhtiölaki sanoo;
        5 §
        Toiminnan tarkoitus
        Yhtiön toiminnan tarkoituksena on tuottaa voittoa osakkeenomistajille, jollei yhtiöjärjestyksessä määrätä toisin.

        Pienellä, liikennettä aloittavalla yrityksellä ei liene muuta keinoa päästä alalle, kuin yrittää saada asiakkaita ale-hinnoilla, jos rahkeet riittävät. En viitsi Liikenne Vesman tilinpäätöksistä maksaa, mutta ans kattoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”miksi Onnibussikin näyttää häviävän hinnoittelussa Nanobussille?  ”

        Mistä olet saanut ajatuksen, että yhtiöt kilpailevat siitä, kuka halvemmalla kuljettaa matkustajia?
        Osakeyhtiölaki sanoo;
        5 §
        Toiminnan tarkoitus
        Yhtiön toiminnan tarkoituksena on tuottaa voittoa osakkeenomistajille, jollei yhtiöjärjestyksessä määrätä toisin.

        Pienellä, liikennettä aloittavalla yrityksellä ei liene muuta keinoa päästä alalle, kuin yrittää saada asiakkaita ale-hinnoilla, jos rahkeet riittävät. En viitsi Liikenne Vesman tilinpäätöksistä maksaa, mutta ans kattoo.

        Osakeyhtiölaki tosiaankin kertoo, että yhtiön tarkoitus on tuottaa voittoa osakkeenomistajille. Miksi sitten onnibussin nimellinen tj toimii toisin ja hänen päämääränsä on pelkästään kiusanteko muille? Koivisto sitten maksaa tästä pelleilystä viulut ja punapöksy pesee kätensä aiheuttamistaan tappioista. Mielenkiintoinen tilanne.


      • Anonyymi

        Vesma Nanonanoinen tulee häipymään vähin äänin Turku-Helsinki väliltä ja ihan lähiaikoina.
        Tosin eipä heidän markkinalla olosta kukaan häiriinny muutamalla viikkovuorollaan.
        Vainio ja Onnibus näyttävät tehneen jonkinlaisen sopimuksen vuorotiheydestä ja hinnatkin alkavat olla varsin yhteneväiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osakeyhtiölaki tosiaankin kertoo, että yhtiön tarkoitus on tuottaa voittoa osakkeenomistajille. Miksi sitten onnibussin nimellinen tj toimii toisin ja hänen päämääränsä on pelkästään kiusanteko muille? Koivisto sitten maksaa tästä pelleilystä viulut ja punapöksy pesee kätensä aiheuttamistaan tappioista. Mielenkiintoinen tilanne.

        Ei nimellisen tj:n toiminnalla ole merkitystä, sehän on vain nimellistä. Kyllä kiusanteko suunnitellaan ja toteutetaan Lahdessa eikä punapöksyltä kysellä mitään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osakeyhtiölaki tosiaankin kertoo, että yhtiön tarkoitus on tuottaa voittoa osakkeenomistajille. Miksi sitten onnibussin nimellinen tj toimii toisin ja hänen päämääränsä on pelkästään kiusanteko muille? Koivisto sitten maksaa tästä pelleilystä viulut ja punapöksy pesee kätensä aiheuttamistaan tappioista. Mielenkiintoinen tilanne.

        Lauri on alan arvostettu osaaja. Nyt paronit joutuvat maistamaan omaa lääkettään. Minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te se ensin heille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nimellisen tj:n toiminnalla ole merkitystä, sehän on vain nimellistä. Kyllä kiusanteko suunnitellaan ja toteutetaan Lahdessa eikä punapöksyltä kysellä mitään!

        Lauri on todellinen johtaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lauri on todellinen johtaja.

        Lauri on puheidensa ja egonsa puolesta johtaja, mutta valitettavasti kyvyt ja varsinkaan näytöt eivät millään tavoin tue tätä väittämää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lauri on puheidensa ja egonsa puolesta johtaja, mutta valitettavasti kyvyt ja varsinkaan näytöt eivät millään tavoin tue tätä väittämää.

        Salmela ja Pohjolan Liikenteen pikavuorotoiminta on jo suossa. Käytännössä myös Paunun ja Savonlinjan pikavuorotoiminta on jo kumpujen yössä. Pohjolan Matka on hätää kärsimässä. Eskelinen antautui Rovaniemi-Helsinki-välillä. Vainion talouskriisi alkoi jo 2017. Nämä kaikki tapahtumat ovat saaneet alkunsa suurelta osin jo ennen koronaa. Laurin ansiota pitkälti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Salmela ja Pohjolan Liikenteen pikavuorotoiminta on jo suossa. Käytännössä myös Paunun ja Savonlinjan pikavuorotoiminta on jo kumpujen yössä. Pohjolan Matka on hätää kärsimässä. Eskelinen antautui Rovaniemi-Helsinki-välillä. Vainion talouskriisi alkoi jo 2017. Nämä kaikki tapahtumat ovat saaneet alkunsa suurelta osin jo ennen koronaa. Laurin ansiota pitkälti.

        Väkevä YLISTYS Onnibusille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Salmela ja Pohjolan Liikenteen pikavuorotoiminta on jo suossa. Käytännössä myös Paunun ja Savonlinjan pikavuorotoiminta on jo kumpujen yössä. Pohjolan Matka on hätää kärsimässä. Eskelinen antautui Rovaniemi-Helsinki-välillä. Vainion talouskriisi alkoi jo 2017. Nämä kaikki tapahtumat ovat saaneet alkunsa suurelta osin jo ennen koronaa. Laurin ansiota pitkälti.

        Onnibus on taloustietojen perusteella kaikkein syvimmällä suossa. Se on lyhyen historiansa aikana pelastettu ulkopuolisella rahalla jo ainakin kahdesti ja koronan iskiessä se olisi ollut ruumis muutamassa viikossa jos ei olisi kuulunut Koiviston omistukseen. Kuka on vastuussa tästä lajissaan ennen näkemättömästä antimenestystarinasta?


    • Anonyymi

      Onko Nanobus lopettanu ajot? En löydä vuoroja mistään?

      • Anonyymi

        "Kumppani" Onnibus puukotti selkään ja toiminta loppui siihen. Eipä ollut ensimmäinen ob:n kaveri, joka lähti väärien ihmisten kelkkaan ja tuli petetyksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kumppani" Onnibus puukotti selkään ja toiminta loppui siihen. Eipä ollut ensimmäinen ob:n kaveri, joka lähti väärien ihmisten kelkkaan ja tuli petetyksi.

        Korjataan nyt sen verran, että Nanobus oli olevinaan Onnibus.comin kilpailija, ei koskaan yhteistyökumppani verkkokaupassa. Ja tuo, että lähtee väärien ihmisten kelkkaan ja tulee petetyksi on yhden ihmisen sairaan mielikuvituksen tuotetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjataan nyt sen verran, että Nanobus oli olevinaan Onnibus.comin kilpailija, ei koskaan yhteistyökumppani verkkokaupassa. Ja tuo, että lähtee väärien ihmisten kelkkaan ja tulee petetyksi on yhden ihmisen sairaan mielikuvituksen tuotetta.

        Kyllä nanon lippuja myytiin ob:n verkkokaupassa Autioiden aikaan. Silloin firma vielä menestyi. Vesman ajasta en tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kumppani" Onnibus puukotti selkään ja toiminta loppui siihen. Eipä ollut ensimmäinen ob:n kaveri, joka lähti väärien ihmisten kelkkaan ja tuli petetyksi.

        Nanobusin liikenne loppui koronan ja kallistuneen polttoaineen seurauksena. Mutta kuka tietää, kyllä sen liikenne vielä voi jatkuakin.

        Onnibus ja sen kumppanit tekevät yhteistyötä enemmän tai vähemmän kumppaniyhtiöstä riippuen, mutta Onnibusilla yhteistyö ei koskaan tarkoita kartellia. Toisin sanoen, myös kumppaniliikennöitsijöiden kanssa kilpaillaan rehdisti. Tämä on myös heille selvää eli ketään ei petetä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjataan nyt sen verran, että Nanobus oli olevinaan Onnibus.comin kilpailija, ei koskaan yhteistyökumppani verkkokaupassa. Ja tuo, että lähtee väärien ihmisten kelkkaan ja tulee petetyksi on yhden ihmisen sairaan mielikuvituksen tuotetta.

        Onnibus itse on kertonut Nanobusin olevan sen yhteistyökumppani. En tiedä mitä näistä ristiriitaisista väitteistä pitäisi ajatella. Tyypillisiä onnibussilaisten kommentteja, jokainen puhuu ristiin, toinen myöntää, toinen kieltää ym.


    • Anonyymi

      Vieläkö Nanobus toimii? Vesman sivuilta ei löydy tietoja. Eikös se kumminkin ostanut äskettäin Nanobussin?

      • Anonyymi

        No ei tietenkään toimi. Kävi täsmälleen kuten kirjoitin aiemmin, Vesma huomasi ostaneensa hatullisen sitä itseään. Jos maksoi euronkaan tuosta Nanonanosta, niin maksoi ylihintaa.
        Mutta Vainio se vaan porskuttaa Turku-Helsinki linjalla ja voi hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei tietenkään toimi. Kävi täsmälleen kuten kirjoitin aiemmin, Vesma huomasi ostaneensa hatullisen sitä itseään. Jos maksoi euronkaan tuosta Nanonanosta, niin maksoi ylihintaa.
        Mutta Vainio se vaan porskuttaa Turku-Helsinki linjalla ja voi hyvin.

        Voiko Vainio velkavuorensa alla hyvin vai? Pystyykö puristuksissa hengittämään? Eikä Vainio kykene löytämään "sugardaddyakaan".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko Vainio velkavuorensa alla hyvin vai? Pystyykö puristuksissa hengittämään? Eikä Vainio kykene löytämään "sugardaddyakaan".

        Mikä velkavuori? Vainion velat ovat luokkaa alle 2 miljoonaa.
        Ei tuohon sugardaddyja tarvita, Vainio on oikea liikennöitsijä, ei wannabe-sellainen.
        Nyt kun Ob:n lahtipenkkiin asettaminen on taas lähempänä, Vainion tilanne on erittäin hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä velkavuori? Vainion velat ovat luokkaa alle 2 miljoonaa.
        Ei tuohon sugardaddyja tarvita, Vainio on oikea liikennöitsijä, ei wannabe-sellainen.
        Nyt kun Ob:n lahtipenkkiin asettaminen on taas lähempänä, Vainion tilanne on erittäin hyvä.

        Ob ei ole menossa lahtipenkkiin. Mutta Vainio on kyllä kova. Ainoa vanhoista suurista, joka näyttää pärjäävän ilman sukuoikeuksiakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ob ei ole menossa lahtipenkkiin. Mutta Vainio on kyllä kova. Ainoa vanhoista suurista, joka näyttää pärjäävän ilman sukuoikeuksiakin.

        Ob:n kohtalo ei ole enää Laurin ja kumppaneiden käsissä, vaan nyt päättävät henkilöt jotka oikeasti ymmärtävät liiketaloutta. Jos toiminnassa ei ole järkeä, silloin siitä luovutaan. Emme siis tiedä, onko ob menossa lahtipenkkiin vaiko ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ob:n kohtalo ei ole enää Laurin ja kumppaneiden käsissä, vaan nyt päättävät henkilöt jotka oikeasti ymmärtävät liiketaloutta. Jos toiminnassa ei ole järkeä, silloin siitä luovutaan. Emme siis tiedä, onko ob menossa lahtipenkkiin vaiko ei.

        Ob:n brändi on niin arvokas ettei siitä luovuta yksistään jo siitäkään syystä. Tästä ei ole mitään epäselvyyttä konsernissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ob:n brändi on niin arvokas ettei siitä luovuta yksistään jo siitäkään syystä. Tästä ei ole mitään epäselvyyttä konsernissa.

        "Ob:n brändi on niin arvokas ettei siitä luovuta yksistään jo siitäkään syystä. Tästä ei ole mitään epäselvyyttä konsernissa."
        Ei tietenkään luovuta, mutta kun katselee, miten paljon nytkin ajetaan vuoroja alihankintana yksikerroksisilla autoilla, voi kuvitella kalustopolitiikan muuttumista.
        Esimerkkinä vaikkapa;
        Satakunnan Liikenne, punainen OnniBus.com-bussi:
        M2 14:00 Helsinki-Pori
        M8 19:10 Pori-Helsinki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ob:n brändi on niin arvokas ettei siitä luovuta yksistään jo siitäkään syystä. Tästä ei ole mitään epäselvyyttä konsernissa."
        Ei tietenkään luovuta, mutta kun katselee, miten paljon nytkin ajetaan vuoroja alihankintana yksikerroksisilla autoilla, voi kuvitella kalustopolitiikan muuttumista.
        Esimerkkinä vaikkapa;
        Satakunnan Liikenne, punainen OnniBus.com-bussi:
        M2 14:00 Helsinki-Pori
        M8 19:10 Pori-Helsinki

        No niinpä joo. Tänään mm. Åbergin FC Hongan väreissä oleva bussi ajaa Megavuoroja!
        Ja Varkauden Matkamiehen harmaa vanha raato myöskin.
        On se brändin vaalimista parhaimmillaan.
        Vähän kuin Prisma ilmoittelisi, että menkääpä Citymarketiin kun me ei oikein pystytä myymään mitään kun ei ole ostettu tukusta mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niinpä joo. Tänään mm. Åbergin FC Hongan väreissä oleva bussi ajaa Megavuoroja!
        Ja Varkauden Matkamiehen harmaa vanha raato myöskin.
        On se brändin vaalimista parhaimmillaan.
        Vähän kuin Prisma ilmoittelisi, että menkääpä Citymarketiin kun me ei oikein pystytä myymään mitään kun ei ole ostettu tukusta mitään.

        Jokin lienee kuitenkin muuttumassa, jos Satakunnan liikenne maalaa autoja Onnibus.com-kuosiin. Tähän asti autot on maalattu Onnibus.Flex-kuosiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokin lienee kuitenkin muuttumassa, jos Satakunnan liikenne maalaa autoja Onnibus.com-kuosiin. Tähän asti autot on maalattu Onnibus.Flex-kuosiin.

        Kertoo siitä, että 2-kerrosautoja ei enää tule ja OB:n perusajatus muutaman euron lipuista isolla kuormalla ei ollutkaan hyvä bisnesidea Suomessa. Kuten tässä minä ja moni muukin on asian kertonut.
        Moneskohan maalipinta se punainen onkaan muutamaan satakuntalaiseen? :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertoo siitä, että 2-kerrosautoja ei enää tule ja OB:n perusajatus muutaman euron lipuista isolla kuormalla ei ollutkaan hyvä bisnesidea Suomessa. Kuten tässä minä ja moni muukin on asian kertonut.
        Moneskohan maalipinta se punainen onkaan muutamaan satakuntalaiseen? :)

        Konsernin kalusto on edelleenkin vanhaa ja paljon ajettua, vaikka uusia käytettyjä onkin tullut melko runsaasti. Onhan se tietysti pieni parannus, jos lähes kolmemiljoonaa ajettu VanHool korvataan reilun miljoona ajetulla yksikerroksisella teliautolla..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Konsernin kalusto on edelleenkin vanhaa ja paljon ajettua, vaikka uusia käytettyjä onkin tullut melko runsaasti. Onhan se tietysti pieni parannus, jos lähes kolmemiljoonaa ajettu VanHool korvataan reilun miljoona ajetulla yksikerroksisella teliautolla..

        Ja huonokuntoista, erittäin huonokuntoista. Korjausvelkaa on päättömän paljon ja se lisääntyy vaan koko ajan. Autot porsii päivittäin tienposkiin ja hinausfirmat kiittää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja huonokuntoista, erittäin huonokuntoista. Korjausvelkaa on päättömän paljon ja se lisääntyy vaan koko ajan. Autot porsii päivittäin tienposkiin ja hinausfirmat kiittää

        "Nanobus oli ostamisen arvoinen. Sillä on positiivinen imago Turku-Helsinki - matkustajien keskuudessa. "

        Milloinkahan Vesma alkaa tekemään tulosta tuolla uudella brändillään?
        Ettei vaan koko brändi pian unohtuisi, olisi jo korkea aika alkaa kultaa vuolemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nanobus oli ostamisen arvoinen. Sillä on positiivinen imago Turku-Helsinki - matkustajien keskuudessa. "

        Milloinkahan Vesma alkaa tekemään tulosta tuolla uudella brändillään?
        Ettei vaan koko brändi pian unohtuisi, olisi jo korkea aika alkaa kultaa vuolemaan.

        Kyllä Vesma Nanobusin brändillä ehkä ensi kesän markkinoille tulee.
        Vapiskaa Sarankulmassa ja Salossa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      SUOMESSA PÄRJÄÄ VAIN JA AINOASTAAN HÄIKÄILEMÄTTÖMÄT POLIITTISET KONNAT KEINOJA KAIHTAMATTA.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2221
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1710
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe