Pilkkaaminen?

Anonyymi

Palstalla väitetään että atet pilkkaavat ja solvaavat ynnä levittävät vihapuhetta aitouskovaisista. Kun kysyy miten tätä tapahtuu, niin ei saa kunnon vastausta.

Kukaan aitouskovainen ei ole koskaan nostanut esiin tekstinpätkän, jonka hän kokee loukkaavaksi. Ei vaikka sitä on nimenomaan pyydetty.

Otetaan ihan konkreettinen esimerkki. Onko seuraava pilkkaa ja ja loukkaako se sinua aitouskovainen? Loukaako se jumalaa. Vain yksi sana ja se on tämä:

jumala

Siis jumala kirjoitettuna pienellä kirjaimella. Koetko sinä arvo aivouskovainen, että sinua on nyt loukattu / pilkattu? Kokeeko jumala itsensä nyt loukatuksi? Joudunko minä helvettiin sen vuoksi että kirjoitin sanan pienellä kirjaimella?

32

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tällä foorumilla uskovien vaino ja pilkkaaminen ja vihaviestintä tapahtuu kirjoittamalla.

Jokainen ateistin tai liberaalin viesti on pilkkaamista, alentamista, ivaa ja vähättelyä ihmisiä kohtaan jotka tekevät lähipiirissään vain hyviä asioita.

• Anonyymi

Siis myös tuo minun viestini oli nyt siis pilkkaa? Ymmärsinkö oikein? Jos näin on niin miten ihmeessä sinä sitten määrittelet "uskonvapauden" ja "sananvapauden" joiden puolesta te täällä melskaatte ja sanotte että Suomessa ei enää niitä teillä ole?

Tai että teidän sananvapautenne on kavennut viime vuosina merkittävästi. Eikö minulla ole siis oikeutta kirjoittaa "jumala" sanaa pienellä kirjaimella?

aloittaja

• On nyt paha asia, jos koet jokaisen viestin ivaksi ja vähättelyksi.

• On todella loistavaa, jos sinä Korkkiruuvi teet lähipiirissäsi vain hyviä asioita ja paljastat kaikki inhottavat puolesi ainoastaan täällä somessa. Näinpäinhän sen kuuluukin mennä, että jos pitää välttämättä olla mulkku, niin on sitten somessa tuntemattomana tuntemattomille eikä livenä läheisilleen. Hyvä! 👍🏻

• Anonyymi

Alustajan kysymys on jo vähättelyä ja ilkkumista uskoviin päin, koska hyvin tietää kuinka ihan jokainen uskoviin suunnattu viesti täällä on jotain negatiivista uskoviin.

Myös koulukiusaajat käyttävät samaa taktiikkaa kun tivaavat opettajilta todisteita kiusaamisesta ja uhkailevat opettajaa kunnes opettaja alistuu ja lopettaa kiusaamisen vahtimisen. Tällainen kysely on kiusaajien eräs hyvin toimivista taktiikoista.

• Anonyymi

Siis hetkinen. Koulussa opettajalle riittää pelkkä kiusatun kertomus. Sen jälkeen jälki-istunto ja yhteydenotto kotiin. Itse opettajana suosin nimenomaan tuota suoraa kontaktia kotiin. Sen jälkeen yleensä kiusaaminen loppuu heti.

Ihmettelen mysö miten koulukiusaaja "uhkailee opettajaa"? Miten tämä tapahtuu? Voisitko kertoa? Lisäksi voisit kertoa että miten tämä "uhkailu" samaistuu tälle palstalle?

Miten atet uhkailevat aitouskovaisia? Eikö sinusta se että aitouskovaiset uhkailevat atteja helvetin lieskoilla ole uhkailua? Ainakin minua on useaan otteeseen varoitettu että tälläinen kohtalo minun kohta odottaa....

• Uskonharhaisella tulisi olla sen verran selkärankaa, että pystyy osoittamaan jumalvalheensa todeksi tai tunnustaa sen pelkäksi taikauskoksi.

Onkimadon lailla kiemurtelusta ja olemattoman epäjumalansa puolesta valehtelusta voi odottaa vain ansaittua halveksuntaa ja pikkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis hetkinen. Koulussa opettajalle riittää pelkkä kiusatun kertomus. Sen jälkeen jälki-istunto ja yhteydenotto kotiin. Itse opettajana suosin nimenomaan tuota suoraa kontaktia kotiin. Sen jälkeen yleensä kiusaaminen loppuu heti.

Ihmettelen mysö miten koulukiusaaja "uhkailee opettajaa"? Miten tämä tapahtuu? Voisitko kertoa? Lisäksi voisit kertoa että miten tämä "uhkailu" samaistuu tälle palstalle?

Miten atet uhkailevat aitouskovaisia? Eikö sinusta se että aitouskovaiset uhkailevat atteja helvetin lieskoilla ole uhkailua? Ainakin minua on useaan otteeseen varoitettu että tälläinen kohtalo minun kohta odottaa....

No näihän tässä taas kävi että aitouskovainen heitti väitteen mutta kun häneltä pyysi siihen täsmennystä niin sitä ei tullut. Eli kai kyse on taas siitä, että aitouakovaisen kommentteja ei saa mitenkään kritisoida. Jos näin tekee niin kyseessä on ilmeisesti heti vainoaminen, pilkka ja herjaaminen.

PS. Mistä näitä oikein tulee?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No näihän tässä taas kävi että aitouskovainen heitti väitteen mutta kun häneltä pyysi siihen täsmennystä niin sitä ei tullut. Eli kai kyse on taas siitä, että aitouakovaisen kommentteja ei saa kritisoida. Jos näin tekee niin kyseessä on ilmeisesti vainoaminen, pilkka ja herjaaminen.

PS. Mistä näitä oikein tulee?

• Anonyymi

Eli uskovista ei saa sanoa mitään negatiivista, koska kaikki sellainen on pilkkaa ja solvausta.
        Ettehän te uskovatkaan jotka täällä viihdytte sano ateisteista juuri muuta kuin negatiivista.

Enpä muista juuri kenenkään ateistin silloin pilkasta ja solvauksesta valittaneen. Ovatpa vain esittäneet eriävän mielipiteensä.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinun pitää ymmärtää, että Korkkiruuvin todellisuus on 179 asteen kulmassa oikeaan nähden ja hänen tietonsa koulumaailmasta ovat peräisin joltain äärihelluntailaiselta opelta elleivät ole täysin oman mielikuvituksen tuotetta. Näin osaat suhtautua paremmin hänen juttuihinsa.

Todisteiden kyseleminen hänen poskettomille väitteilleen on aina Saatanan kiihottamaa kiusaamista, joten älä odota muuta vastausta kuin tajutonta länkytystä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli uskovista ei saa sanoa mitään negatiivista, koska kaikki sellainen on pilkkaa ja solvausta.
        Ettehän te uskovatkaan jotka täällä viihdytte sano ateisteista juuri muuta kuin negatiivista.

Enpä muista juuri kenenkään ateistin silloin pilkasta ja solvauksesta valittaneen. Ovatpa vain esittäneet eriävän mielipiteensä.

Miksi kukaan haluaisi pilkata uskovia? Marxilaisten mielestä pilkkaaminen on ok?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi kukaan haluaisi pilkata uskovia? Marxilaisten mielestä pilkkaaminen on ok?

Ja mikähän "järki" tässäkin vastauksessa nyt sitten oikein oli?

• Anonyymi

No sitten kun kysyy pilkkaamisesta niin ei tule juuri yhtään vastausta. Mutta sitten taas jossain vaiheessa koko hihhuliporukka valittaa että "kun meitä niin pilkataan ja solvataan oikein joukolla".

• Anonyymi

Uhuu, en tiedä mikä on pilkkaa.:( Eikö äiti opettanut?? Jos ei, niin en minäkään kasvattajaksi ryhdy. Tottakai täällä pilkataan. Suuri osa pilkasta on niin alkeellista olkiukkojen rakentelua ja piiskaamista, että se lähinnä ikävystyttää. Miksi tuhlata aikaa olkiukkojen repimiseen tai loukkaantua kuvitelmista, joilla ei ole mitään yhtymäkohtaa omaan elämään??

• Anonyymi

Kutsukaa jumala apuun ja rukoilkaa ahkerasti , ei se mitään auta.

• Anonyymi

Huusin herraa apuun kun paha ateisti kiisti olemassaolosi.
        Ei jumala kuullut, se on voi voi .

• >Kukaan aitouskovainen ei ole koskaan nostanut esiin tekstinpätkän, jonka hän kokee loukkaavaksi. Ei vaikka sitä on nimenomaan pyydetty.

Vastaushan on tyypillisesti, että katso omia viestejäsi. Väitteen tyhjyyshän paljastuisi heti ensimmäisestä irrotetusta esimerkistä.

• Rehellinen kritiikki koetaan äärifundamentalistien mielestä vainoksi, oli kyseessä mikä uskonsuuntaus tahansa. Pahinmillaan se on johtanut siihen, että tiukkapipoiset uskonhihhulit rajoittavat kansalaivapauksia mm. Puolassa, Unkarisss, Turkissa, Venäjällä. Onpa jopa Suomessakin kirjailijoita, elokuvantekijöitä ja keskustelupalstoja sensuroitu Jumalanpilkka-syytösten vuoksi.

• Anonyymi

". . .desantti Juha Ahviolla on nyt vetänyt käämi kenttään kiinni, kuin entisellä Niuvanniemen sähköasentajalla."

Ne voltit, ampeerit ja ohmit, jeh hauska mielikuva. Toivottavasti Niuvasss ei anneta tuon asennuksen jälkeen "sähköhoitoa".

Ikävää Ahvion ja Trumpin kannalta, että F03.90 ei voi antaa sähköä."

Minusta tuo kuulostaa pilkalta

• Anonyymi

Nopea katsaus tähän ketjuun paljastaa tällaista solvausta:

"Korkkiruuvin todellisuus on 179 asteen kulmassa oikeaan nähden ja hänen tietonsa koulumaailmasta ovat peräisin joltain äärihelluntailaiselta opelta elleivät ole täysin oman mielikuvituksen tuotetta."

"tiukkapipoiset uskonhihhulit"

• Ei tuo kirjoittamani ylempi virke ole solvausta, vaan perustuu kyseisen kirjoittajan tuhansiin valheita ja eri tahojen demonisointia tursuaviin viesteihin ja niistä tehtyihin päätelmiin.

Ette te voi käyttäytyä tavalla B ja vaatia että teitä kohdeltaisiin kuin käyttäytyisitte tavalla A. Teoilla on seurauksensa.

• Typeryyksiin ja valheisiin on kuitenkin hyvä puuttua.
        Uskivilta voi ehkä vaatia korkeampaa moraalia.

• Anonyymi

Sinusta siis palstalla saa levittää täysin väärää tietoa - esim väittää että 1 1=3 - ja jos joku kritisoi tätä väitettä, niin silloin kyse on pilkkaamisesta? Nimittäin minä en millään kyllä keksi miten kiusaajaoppilas voi uhkailla opettajaa? Olisiko sinulla kertoa esimerkkejä tästä?

• Anonyymi
        torre1 kirjoitti:

Typeryyksiin ja valheisiin on kuitenkin hyvä puuttua.
        Uskivilta voi ehkä vaatia korkeampaa moraalia.

Niihinhäb puututaankin sínun tapauksessasi koko ajan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niihinhäb puututaankin sínun tapauksessasi koko ajan.

Et vastannut tähän:

Sinusta siis palstalla saa levittää täysin väärää tietoa - esim väittää että 1 1=3 - ja jos joku kritisoi tätä väitettä, niin silloin kyse on pilkkaamisesta? Nimittäin minä en millään kyllä keksi miten kiusaajaoppilas voi uhkailla opettajaa? Olisiko sinulla kertoa esimerkkejä tästä?

• Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

Ei tuo kirjoittamani ylempi virke ole solvausta, vaan perustuu kyseisen kirjoittajan tuhansiin valheita ja eri tahojen demonisointia tursuaviin viesteihin ja niistä tehtyihin päätelmiin.

Ette te voi käyttäytyä tavalla B ja vaatia että teitä kohdeltaisiin kuin käyttäytyisitte tavalla A. Teoilla on seurauksensa.

> ... kyseisen kirjoittajan tuhansiin valheita ja eri tahojen demonisointia tursuaviin viesteihin <

Olen ihmetellyt, ketä oikein tarkoitat Korkkiruuvilla, kun pystyt erottamaan anonyymeistä juuri tuon. Kun olet minuakin nimitellyt Korkkikseksi. Ne viestit, jotka olen lukenut ja joissa olet sotaasi Korkkista vastaan käynyt, ovat olleet sinun taholta kyllä ihan mielivaltaista nimittelyä, sillä Korkkikseksi nimittämäsi henkilön viesteissä ei ole ollut mitään väittämääsi vaan minusta näyttäneet ihan asiallisilta. Käyt niin kovin herkästi henkilöön kiinni, itse asiassa viestiurasi palstalla vaikuttaa suurimmaksi osaksi olevan henkilöön menevää, välillä aika rumaakin sanailua.

Koskaan et kiinnitä mitään huomiota esim. Pekun ihan selviin valheisiin, vaan menet mukaan ja ne on juuri henkilöhaukuntaa Ahviosta ja muista julkisuudessa olevista kristityistä. Pelkästään henkilösolvausta. Piste.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

> ... kyseisen kirjoittajan tuhansiin valheita ja eri tahojen demonisointia tursuaviin viesteihin <

Olen ihmetellyt, ketä oikein tarkoitat Korkkiruuvilla, kun pystyt erottamaan anonyymeistä juuri tuon. Kun olet minuakin nimitellyt Korkkikseksi. Ne viestit, jotka olen lukenut ja joissa olet sotaasi Korkkista vastaan käynyt, ovat olleet sinun taholta kyllä ihan mielivaltaista nimittelyä, sillä Korkkikseksi nimittämäsi henkilön viesteissä ei ole ollut mitään väittämääsi vaan minusta näyttäneet ihan asiallisilta. Käyt niin kovin herkästi henkilöön kiinni, itse asiassa viestiurasi palstalla vaikuttaa suurimmaksi osaksi olevan henkilöön menevää, välillä aika rumaakin sanailua.

Koskaan et kiinnitä mitään huomiota esim. Pekun ihan selviin valheisiin, vaan menet mukaan ja ne on juuri henkilöhaukuntaa Ahviosta ja muista julkisuudessa olevista kristityistä. Pelkästään henkilösolvausta. Piste.

Kysytään siis sinultakin, kun kukaan ei teistä aitouskovaisista halua vastata. Eli vastaa tähän:

Sinusta palstalla saa levittää täysin väärää tietoa - esim väittää että 1 1=3 - ja jos joku kritisoi tätä väitettä, niin silloin kyse on pilkkaamisesta? Nimittäin minä en millään kyllä keksi miten kiusaajaoppilas voi uhkailla opettajaa? Olisiko sinulla kertoa esimerkkejä tästä?

• Anonyymi kirjoitti:

Pahoittelen taas, jos olen sinua kutsunut Korkkiruuviksi, ja muistenpa että pahoittelin siloinkin kun kutsuin, mutta halusit jostain syystä nyt palata sille astialle. Kolmatta kertaa en enää pahoittele, tämä saa riittää.

Ei ole vaikea kirjoittaa lyhyttä viestiä kuten Korkkari, ja itse osaisin jo kirjoittaa samoin maneerein pitkänkin, jos jostain syystä haluaisin hänenä esiintyä. Yli 95-prosenttisesti olen kyllä osunut tunnistuksissani oikeaan. Pakkohan kymmeniä tuhansia viestejä kirjoittanutta palsta-aktiivia on jollain nimellä kutsua, ja hän kyllä on jo vuosien ajan tunnistanut itsensä Korkkiruuvista.

Minusta Ahvio on omalla toiminnallaan ansainnut kaiken saamansa. Mies joka esittää ja suorastaan väittää täydellisesti tietävänsä, mitä mieltä kristityn pitää politiikassa olla ollakseen oikea kristitty, on kyllä sen luokan sälli että leikin käymistä verbaalisti kovaksi ei pidä ihmetellä.

Pe.ku on teidän Anonyymien aitouskovaisten hampaissa aina kun suunsa avaa, enkä teidän kuoroonne tule tässäkään yhtymään. Rähjäisitte edes nimimerkille nimimerkillä, mutta eipä riitä rohkeus vaikka oikein Jeesus kuulemma on tukenanne.

• Eihän täällä toki ....

Yksi runo päivän kuluksi: Agatha Cristie

Kolme sokeaa, kolme sokeaa hiirtä.
      Silmälasit nenällä
      kolme sokeaa hiirtä
      juoksi eukon perässä.
      Eukko otti veitsen,
      leikkaa hännät poikki:
      hännättömät loikki.
      "Oi miksi teit sen?"
      Kolme hiirtä voihki, kolme sokeaa.

• Anonyymi

Hiiret ryhtyivät käyttämään hajuaistia ja niinhän sitä ruokaa löytyi.
        Eukko menehtyi vanhuuteen, sillä kuka sitä nyt isis eukon kelkkaan lähtee ei kukaan.

• ”Palstalla väitetään että atet pilkkaavat ja solvaavat ynnä levittävät vihapuhetta aitouskovaisista. Kun kysyy miten tätä tapahtuu, niin ei saa kunnon vastausta.”

Taitaa olla niin, että aivan samaan täällä sortuvat melkein kaikki. Eli, kun ilmaisee jotain, mikä ei ole pelkästään postiivista, sen joku kokee loukkaavana. Tästä sitten kehitellään draamaa, ja paisutellaan asiaa. Näin saadaan tuohtumusta ja ehkä sellaista riitaa aikaan, mitä on haettukin.

Eiköhän suurin osa uskovista osaa lukea noiden ”läpi”, eli ei kiinnitä väärällä tavalla huomiota noihin?

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      242
      2621
    2. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      79
      1985
    3. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1898
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      83
      1357
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      67
      1315
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1238
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1098
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1090
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      943
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      934
    Aihe