Miksi tästä itsemurhan tekotavasta ei koskaan puhuta?

Anonyymi

En ole itsetuhoinen, vaan asia kiinnostaa muista syistä.

Muistan lapsuudesta uutisen, että suomalaismies oli syönyt valkokärpässieniä ja kuollut. En suosittele itsemurhaa kenellekään, päinvastoin, mutta alkoi mietityttää, miksi valkokärpässienien syömistä ei koskaan mainita erilaisten itsemurhatekotapojen joukossa. Sieniä kasvaa Suomen metsissä, niitä saa vapaasti käydä noukkimassa.

Onko siinä suuri vaara, että ei kuolekaan, mutta saa vaurioita elimistöönsä?

14

201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi Sanoman toimittajat kirjoittavat kuin olisivat huumeissa koko ajan?

      • Anonyymi

        Ne on nohevia psykonautteja. Tietävät kaikesta enemmän kuin lukijansa, kuten toimittajat yleensäkin.


    • Anonyymi

      Onhan maailmassa paljon myrkkyjä mitkä esim, kun päätyy iholle voi aiheuttaa syöpää. MIksei näistä puhuta?

    • Anonyymi

      Vaaralliset solumyrkyt vaurioittavat sisäelimiä: munuaisia, maksaa, sydänlihasta, aivoja ja hiusverisuonia. Ama­tok­siinit ei­vät ai­heuta oi­reita he­ti, kos­ka ne ei­vät är­sytä suolis­to­ka­navaa paikal­li­sesti.
      Va­kava myr­kytys joh­taa mak­san tuhou­tu­miseen ja maksan­siirron tar­peeseen 4-8 päi­vän ku­luessa syömi­sestä. Il­man maksan­siirtoa kuo­lema on seu­rannut 6-16 vuoro­kauden ku­luessa syömi­sestä.
      Valkokärpässienen tai kavalakärpässienen syöminen ei siis ole kovinkaan miellyttävä tapa tehdä itsemurhaa. Myrkyn aiheuttamat vauriot tuhoavat elimistöä ja johtavat lopulta kuolemaan jos hoitoa ei ajoissa saa. Joutuu kuitenkin kärvistelemään aika pitkään ennen loppua. Eiköhän mukavampiakin tapoja löydy, paitsi jos ei sitten ehdon tahdoin halua itseään kiduttaa oikein kunnolla.

    • Anonyymi

      Mites toi hiilidioksidi. Oon kuullut että olis mielyttävä tapa. Mutta miten? Kaikki muut on aika epämielyttäviä, niin itten kun sen joka löytää kannalta.

      • Anonyymi

        Hiilidioksidi aiheuttaa tukehtumisen tunteen, eikä se ole mitenkään miellyttävä. Sama kuin hukkuisit veteen.


    • Anonyymi

      Mitä tahansa liian paljon syömällä tai juomalla kuolee. Jopa juomalla kymmeniä litroja vettä kerralla. Päädyin jollekin nettisivulle, kun laitoin ruokaan liikaa mustapippuria. Halusin tietää myrkytyksen oireet. Mustapippuri on ilmeisesti erittäin terveellinen aine, joten käytän sitä jatkossakin. Mutta esim. omenan siemenillä tai muutamalla sokerikilolla pääsee hengestään.

      https://www.iltalehti.fi/terveys/a/201708112200320092

      Yleisesti ottaen kaikki itsemurhatavat, jossa ihminen on tajuissaan, ovat huonoja. Nimimerkillä kokemusta löytyy. Aineen täytyy johtaa tajuttomuuteen, muuten oireita ei siedä. Eli ihan turha suositella itsemurhatapaa, joka on sietämätön kärsimykseltään.

      • Anonyymi

        Jotkut tavat ovat silti nopeampia kuin toiset. Vaikka sanotaanhan sitä toisaalta niinkin, että jotkin hetket voivat olla kuin elämän pituisia.


    • Anonyymi

      Mikä perustelu se on jättää yrittämättä? Tai pyrkiä estämään keskustelu työttömyyden syvimmistä syistä.

      Tästä keskustelu lähti. Minä kysyin miksi aktiivisten ja rehellisten tulisi puolustaa laiskoja ja valehtelevia, noin niinkuin moraalisena dilemana. Väite etteikö työttömissä olisi laiskoja ei pidä myöskään paikaansa. Jos arvostelee lausetta kaikki työttömät on laiskoja ei voi väittää myöskään etteikö osa olisi. Jos et ole laiska, sinun laiskaksi sanominen on vale eikä kuvaa sinua, jos taas olet laiska niin miksi suutut siitä että sinua sanotaa laiskaksi ja haluat naulata keskustelun väitteellä kaikille ie ole täitä(ka töiden aka jonkun muun vikaa(jatketaan laiskottelua luvalla))? Miksi muiden aktiivisten työnhakijoiden tulisi puolustaa laiskoja "kolleegoitaan" sanomalla ettei työttömissä ole laiskoja ja niputtaa samalla kaikki työttömät yhteen nippuun.

      Moraalisesti se on väärin. Asioista tulee saada puhua niiden oikeilla nimillä.[/quote]

      Älkää vastatko enää tälle hullulle. Tämä ketju oli aikaisemmin paljon mielenkiintoisempi ennen tätä jankkaaja, jonka teksteissä ei ole päätä eikä häntää. Nyt sivukaupalla tätä ihme tajunnanvirtaa, jossa ei ole edes punaista lankaa.

      • Anonyymi

        Työttömät niputetaan hyvin usein samaan kategoriaan eikä tajuta, että se "kaiken oikein" tekevä ja aina töissä ollut ihminenkin voi jäädä työttömäksi. Kyllähän tässäkin ketjussa huomaa, että jotkut pelkäävät noin paljon työttömyyttä, että projisoivat työttömyyden syyn olevan työttömässa itsestään ja tämän ominaisuuksissa ja valinnoissa.


      • Anonyymi

        Mä tuun sun uniin. Huhhuhuhuhhuuuuu!


    • Anonyymi

      No, ap:n kuvaus vastuuttomasta käyttäytymisestä oli sisälti mm. juhlissa käymistä, ravintoloissa/kahviloissa käymistä ja kauppakeskuksessa hengailua. Tunnistitko itsesi kuvauksesta? Jos et, niin mitä luulet, tarkoittiko hän sinua?

      • Anonyymi

        Vastaus liittyi kyllä aiheeseen, joten ota ihan rauhassa.


      • Anonyymi

        olen sanomna toimittajaj ja olen paha ihminen


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      417
      1752
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1380
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1368
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      119
      1294
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1036
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      912
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      115
      870
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    Aihe