kohta tuo tulee uberille Suomessakin

Anonyymi

'Oikeusistuin päätti Kaliforniassa: Uberin ja Lyftin täytyy kohdella kuljettajia työntekijöinä, ei yrittäjinä'

36

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jaa..voe kauhia sentäs

    • Anonyymi

      120 tunti lisät

    • Anonyymi

      Uber sais olla useamassa paikassa. paljon parempi kun nää ryöstöhintaset taksit.

      • Anonyymi

        Niin..ryöstöhintaisen taksin maksamilla veroilla kustannetaan sinunkin sosiaaliturvasi. Halvan Ubertaksikyydin kääntöpuolena on, että se kuski ei elä sillä rahalla vaan tarvitsee yhteiskunnan tukia siihen päälle. Arvaas kuka ne maksaa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin..ryöstöhintaisen taksin maksamilla veroilla kustannetaan sinunkin sosiaaliturvasi. Halvan Ubertaksikyydin kääntöpuolena on, että se kuski ei elä sillä rahalla vaan tarvitsee yhteiskunnan tukia siihen päälle. Arvaas kuka ne maksaa .

        Mä ajan Uberia, mutta en kyllä saa yhteiskunnalta mitään tukia. Ihan kivasti elelen Uberin ajoista. Toki ajelen myös tolpilta ja on omaakin keikkaa.


    • Anonyymi

      No Taksi Helsinki lienee enemmän kusessa sitten kuin Uber. Aika paljon veromätkyjä tulossa hah.

      • Anonyymi

        No jos mätkyjä tulossa , niin sehän tarkoittaa että bisnes on ollut tuottoisampi kuin ennakoitiin. Miten tuo nyt kusessa olemista on ,,tiedä häntä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos mätkyjä tulossa , niin sehän tarkoittaa että bisnes on ollut tuottoisampi kuin ennakoitiin. Miten tuo nyt kusessa olemista on ,,tiedä häntä..

        Onko rahaa säästössä toiseen aaltoon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos mätkyjä tulossa , niin sehän tarkoittaa että bisnes on ollut tuottoisampi kuin ennakoitiin. Miten tuo nyt kusessa olemista on ,,tiedä häntä..

        No onhan siinä sillai kusessa, että pitäis maksaa verot rahalla joka on jo käytetty.


    • Anonyymi

      Miten Uberin toiminta eroaa esim. Taksi Helsingin toiminnasta? Molemmat välittävät kyytejä itsenäisille autoilijoille, molemmat ottavat välitystoiminnastaan maksun yrittäjältä.

      • Anonyymi

        Hyvä pointti. Olenkin odottanut että joku ottaisi asian esille.


      • Anonyymi

        No niin että Uberin kautta

        1) saa paremman kuskin
        2) pääsee halvemmalla
        3) ei tarvi kirjottaa paskaiseen naviin osoitetta itse

        Muuten ne on samoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin että Uberin kautta

        1) saa paremman kuskin
        2) pääsee halvemmalla
        3) ei tarvi kirjottaa paskaiseen naviin osoitetta itse

        Muuten ne on samoja.

        1 ei todellakaan saa
        2 totta, toistaiseksi. Jenkeissä hinta nousee 111%
        kunhan joutuvat samalle viivalle muitten kanssa
        3 ei muuten tarvii taksi helsingilläkään. Kirjoita vaan tilauksen yhteydessä kuten uberillakin joudut tekemään


    • Anonyymi

      Miten ihmeessä jenkkien hinta vaikuttaa suomalaisten hintaan. Uber yrittäjän kulut ovat täsmälleen samat, kuin taksi helsingin yrityäjän kulut. Se mihin maahan uber maksaa tai on maksamatta veronsa on laillista verosuunnittelua.

      Suomessa uber toimii kuten mikä tahansa välitysyhtiö. Nykyisin autoissa on liikenneluvat, joten kaikki on ok.

      • Anonyymi

        Voi olla Uberin touhu hyvinkin laillista. Ei kuitenkaan ole fiskaalisesti eli valtion verokertymän kannalta yhdentekevää, mihin maahan verot maksetaan.
        Suomen muuttuminen tytäryhtiötaloudeksi ei ole toivottavaa.

        Uber edustaa perinteistä jenkkiläistä imperialismia, jossa koko muu maailma on heidän lypsylehmänsä.
        Tämän palstan tasoa katsellessa en usko, että monikaan huomaa, että heitä vedätetään. Vieläpä ”laillisesti”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla Uberin touhu hyvinkin laillista. Ei kuitenkaan ole fiskaalisesti eli valtion verokertymän kannalta yhdentekevää, mihin maahan verot maksetaan.
        Suomen muuttuminen tytäryhtiötaloudeksi ei ole toivottavaa.

        Uber edustaa perinteistä jenkkiläistä imperialismia, jossa koko muu maailma on heidän lypsylehmänsä.
        Tämän palstan tasoa katsellessa en usko, että monikaan huomaa, että heitä vedätetään. Vieläpä ”laillisesti”.

        Taksiyrittäjistä on jostain syystä tullut yritysten veronmaksusta huolehtivia kansalaisia. Fakta on, että taksit ja välitysyhtilt eivät paljon veroja maksa. Suomen suurin tilausvälitysyhtiö, Taksi Helsinki, maksoi vuonna 2019 n. 78 000€ veroja. Kun lasket lisäksi Kovasen, Lähitaksin ja Menevän maksamat verot, niin ei taida 150 000€ ylittyä kaikkien neljän toimijan maksamista veroista - nappikauppaa sanois joku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksiyrittäjistä on jostain syystä tullut yritysten veronmaksusta huolehtivia kansalaisia. Fakta on, että taksit ja välitysyhtilt eivät paljon veroja maksa. Suomen suurin tilausvälitysyhtiö, Taksi Helsinki, maksoi vuonna 2019 n. 78 000€ veroja. Kun lasket lisäksi Kovasen, Lähitaksin ja Menevän maksamat verot, niin ei taida 150 000€ ylittyä kaikkien neljän toimijan maksamista veroista - nappikauppaa sanois joku.

        Taksiyrittäjät joutuvat alkaa huolehtia valtion verokertymästä, kun bernerit eivätkä sipilät ministereinäkään huolehdi muiden kuin ”hyvien veljien” ja lestojen porsaanrei’istä.

        Apua ei löydy asiassa myöskään vasemman laidan jakopoliitikoistakaan, jotka kantavat huolta ay-korporaatioiden ja äänestäjäkuntansa ytimen, ammattityöttömien eduista. Arhinmäen mukaan valtionvelkaa voidaan huoletta kasvattaa.

        Tarvittaisiin esim. eläköityneistä taksiyrittäjistä kokoonpantu hätätilahallitus. Liikenneministeriksi Teuvo Hakkarainen. Hän kertomansa mukaan tuntee liikenneasiat. Jutellut niistä usein sahansa pihalla käyneiden rekkamiesten kanssa. ;-))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksiyrittäjät joutuvat alkaa huolehtia valtion verokertymästä, kun bernerit eivätkä sipilät ministereinäkään huolehdi muiden kuin ”hyvien veljien” ja lestojen porsaanrei’istä.

        Apua ei löydy asiassa myöskään vasemman laidan jakopoliitikoistakaan, jotka kantavat huolta ay-korporaatioiden ja äänestäjäkuntansa ytimen, ammattityöttömien eduista. Arhinmäen mukaan valtionvelkaa voidaan huoletta kasvattaa.

        Tarvittaisiin esim. eläköityneistä taksiyrittäjistä kokoonpantu hätätilahallitus. Liikenneministeriksi Teuvo Hakkarainen. Hän kertomansa mukaan tuntee liikenneasiat. Jutellut niistä usein sahansa pihalla käyneiden rekkamiesten kanssa. ;-))

        Taksien verotuksen tilasta 1.7.2018 voimaan astuneen liikennepalvelulain jälkeen:

        Ihmisiä ja verottajaa huijataan: tiedot taksikyydistä saa poistettua kuitin antamisen jälkeen – taksiuudistus avasi paraatiovet talousrikollisille
        https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/970aef35-7494-4687-82b6-51877376ec12
        ”On tullut vastaan sovelluksia, joista tiedot kyydistä saa pyyhittyä pois senkin jälkeen, kun asiakas on saanut kuitin”, Verohallinnon valvontajohtaja Marko Myllyniemi kertoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksiyrittäjistä on jostain syystä tullut yritysten veronmaksusta huolehtivia kansalaisia. Fakta on, että taksit ja välitysyhtilt eivät paljon veroja maksa. Suomen suurin tilausvälitysyhtiö, Taksi Helsinki, maksoi vuonna 2019 n. 78 000€ veroja. Kun lasket lisäksi Kovasen, Lähitaksin ja Menevän maksamat verot, niin ei taida 150 000€ ylittyä kaikkien neljän toimijan maksamista veroista - nappikauppaa sanois joku.

        Tuoreimman, käytettävissäni olevan v. 2018 tiedon mukaan pelkästään Taksi Helsinki työllisti välitystoiminnassaan Suomessa 50 henkilöä. Maksanevat veronsa Suomeen.

        Uber Finland työllisti Suomessa v. 2019 tiedon mukaan 7 henkilöä. Maksanevat veronsa Suomeen.

        Eivätpä nämä suurinta osaa kansaa kiinnosta? Liian kaukaisia, omasta navasta etäällä olevia asioita etenkään tällä saitilla kantaa huolta valtion veropohjan murentumisesta?
        ”Verot valtion maksettavaksi”?


      • Anonyymi

        Jep. Uber kyydin kuitissa lukee maksun saajana Uber Bv Holland, mutta Reino Reippaan taksi helsingin välittämän kyydin kuitissa lukee Maksun saajana Tmi Reino Reipas, ja sen y tunnus. Eli ihan nyt ei samalla viivalla kuitenkaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Uber kyydin kuitissa lukee maksun saajana Uber Bv Holland, mutta Reino Reippaan taksi helsingin välittämän kyydin kuitissa lukee Maksun saajana Tmi Reino Reipas, ja sen y tunnus. Eli ihan nyt ei samalla viivalla kuitenkaan...

        Näiden kuittien jälkeen raha jatkaa vielä liikkumistaan. Reino reipas saa uberiltä tilityksen yrityksensä tilille. Tästä tulevadta rahasta reiska maksaa lakisääteiset verot. Takdi helsigille ajaessaan reiska saa taksi helsingiltä laskun ja maksaa sen ja vähentää tämän summan asiakkaalta saamastaan maksusta ja maksaa lakisääteiset verot. Verottaja saa omansa reiskalta ajaa hän kumman yhtiön ajoja tahansa. Tämän jälkeen uber ja taksi helsinki maksaa veronsa, tai siis uber ei maksa Suomeen ja taksi helsinki maksaa reilut 70 k€, siis ei oikein mitään. Onko suomalaisen taksin suurin ongelma siis se, että taksi helsinki joutuu maksamaan veroja? Pienet on ongelmat, 70k€ !!!!!!

        Ei siis ihme, ettei lain laatioita kiinnosta ongelmien korjaus, kun taksiliittoa myöten markkinoidaan "yhdet markkinat yhdet pelisäännöt"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näiden kuittien jälkeen raha jatkaa vielä liikkumistaan. Reino reipas saa uberiltä tilityksen yrityksensä tilille. Tästä tulevadta rahasta reiska maksaa lakisääteiset verot. Takdi helsigille ajaessaan reiska saa taksi helsingiltä laskun ja maksaa sen ja vähentää tämän summan asiakkaalta saamastaan maksusta ja maksaa lakisääteiset verot. Verottaja saa omansa reiskalta ajaa hän kumman yhtiön ajoja tahansa. Tämän jälkeen uber ja taksi helsinki maksaa veronsa, tai siis uber ei maksa Suomeen ja taksi helsinki maksaa reilut 70 k€, siis ei oikein mitään. Onko suomalaisen taksin suurin ongelma siis se, että taksi helsinki joutuu maksamaan veroja? Pienet on ongelmat, 70k€ !!!!!!

        Ei siis ihme, ettei lain laatioita kiinnosta ongelmien korjaus, kun taksiliittoa myöten markkinoidaan "yhdet markkinat yhdet pelisäännöt"

        Taidat olla pikkuisen pihalla näistä kuvioista mutta eihän se estä kirjoittelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näiden kuittien jälkeen raha jatkaa vielä liikkumistaan. Reino reipas saa uberiltä tilityksen yrityksensä tilille. Tästä tulevadta rahasta reiska maksaa lakisääteiset verot. Takdi helsigille ajaessaan reiska saa taksi helsingiltä laskun ja maksaa sen ja vähentää tämän summan asiakkaalta saamastaan maksusta ja maksaa lakisääteiset verot. Verottaja saa omansa reiskalta ajaa hän kumman yhtiön ajoja tahansa. Tämän jälkeen uber ja taksi helsinki maksaa veronsa, tai siis uber ei maksa Suomeen ja taksi helsinki maksaa reilut 70 k€, siis ei oikein mitään. Onko suomalaisen taksin suurin ongelma siis se, että taksi helsinki joutuu maksamaan veroja? Pienet on ongelmat, 70k€ !!!!!!

        Ei siis ihme, ettei lain laatioita kiinnosta ongelmien korjaus, kun taksiliittoa myöten markkinoidaan "yhdet markkinat yhdet pelisäännöt"

        Eikö periaate yhdet markkinat, yhdet pelisäännöt kelpaa? Tarkoittaa, että kaikki taksit ovat velvoitteensa hoitamisen suhteen samalla viivalla. Eli maksavat veronsa, eläkemaksunsa, ammattiliikenteen vakuutuksensa y.m. kuten laki vaatii. 1.7.2018 voimaan astunut Liikennepalvelulaki avasi paraatiovet harmaalle taloudelle taksialalla:

        Ihmisiä ja verottajaa huijataan: tiedot taksikyydistä saa poistettua kuitin antamisen jälkeen – taksiuudistus avasi paraatiovet talousrikollisille
        https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/970aef35-7494-4687-82b6-51877376ec12
        ”On tullut vastaan sovelluksia, joista tiedot kyydistä saa pyyhittyä pois senkin jälkeen, kun asiakas on saanut kuitin”, Verohallinnon valvontajohtaja Marko Myllyniemi kertoo.

        V. 2018 Taksi Helsingin välitystoiminta työllisti 50 henkilöä. Heidän maksamansa ansiotuloverot voidaan arvioida n. 280 k€ suuruiseksi.

        V. 2018 Lähitaksin välitystoiminta työllisti n. 55 henkilöä. Heidän maksamansa ansiotuloverot voidaan arvioida n. 300 k€ suuruiseksi.

        Kun taksien välitystoiminta siirtyy ulkomaisiin käsiin, se merkitsee merkittävää valtion ja kuntien verotulojen vähenemistä.

        Suuruudeltaan moninkertainen on harmaan talouden lisääntymisen vaikutus taksien veronmaksuun nykylain vallitessa. Tilastollisestikin vaikutus on verokertymässä taksialalla nähtävissä voimakkaasti 1.7.2018 jälkeen.

        Toivottavaa onkin, että luvassa olevan takseja koskevan lakiuudistuksen myötä epäonnistuneen Liikennepalvelulain myötä harmaa talous saadaan valtaosin alalta kitketyksi, jotta periaate yhdet markkinat, yhdet pelisäännöt toteutuisi.

        Pitäisikö minun nyt pyytää palstan harmaan talouden apostoleilta anteeksi heille aiheuttamaani mielipahaa huolehtiessani valtion ja kuntien verotuloista? Enpä taida. Pidätän itselläni oikeuden kapinoida näitä ”verot valtion maksettavaksi” -apostoleita vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Uber kyydin kuitissa lukee maksun saajana Uber Bv Holland, mutta Reino Reippaan taksi helsingin välittämän kyydin kuitissa lukee Maksun saajana Tmi Reino Reipas, ja sen y tunnus. Eli ihan nyt ei samalla viivalla kuitenkaan...

        Ei pidä paikkaansa jos tilaa Taksi HElsinki äpillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Uber kyydin kuitissa lukee maksun saajana Uber Bv Holland, mutta Reino Reippaan taksi helsingin välittämän kyydin kuitissa lukee Maksun saajana Tmi Reino Reipas, ja sen y tunnus. Eli ihan nyt ei samalla viivalla kuitenkaan...

        Asiakaan maksun kerää Uber Bv Holland, mutta Uber kuskin/yrittäjän pitää tilitää alv koko matkan summasta Uber oma palkkio. Ainut missä ei olla samalla viivalla on hinta.
        Uberin joka ikisestä kyydistä jää digitaalinen jälki, mistä näkyy hinta ja muut tarvittavat tiedot tarvittaessa verottajalle. Käteis kyytejä ei ole, kuten Reinolla voi olla, mitkä ajetaan pimeesti ehkä. Uberissa ei ole pimeitä kyytejä.


    • Anonyymi

      Hukka ajoa tulee liian paljon, kun tutulla tolpalla homostellaan Uber mahdollistaa tekniikalla tehokkaan pokan kyydityksen??

      • Anonyymi

        Olet oikeassa jos todellisuus noin menisi.
        Valitettavasti Uberissa tuli huomattavasti enemmän hukkakilometrejä koska aina oli palattava kirkolle eikä paluita ollut tarjolla kuten muilla välittäjillä.


      • Anonyymi

        Luin juuri että uusi bussiyhtiö vie Helsingistä Turkuun 4eurolla. Ihmettelen miksi kukaan tärkeistä ei ole keksinyt tätä samaa. Jos ottaisi neljä matkustajaa kyytiin ja veisi heidät Turun keskustaan viidellä eurolla henkilö ja toisi saman määrän takaisin. Täksi olisi tienannut siitä 40 euroa . Ajaisi päivässä kaksi kertaa tämän keikan niin se olisi jo 80 euroa jne.. Polttoainekustannukset olisi paljon vähemmän kuin bussissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa jos todellisuus noin menisi.
        Valitettavasti Uberissa tuli huomattavasti enemmän hukkakilometrejä koska aina oli palattava kirkolle eikä paluita ollut tarjolla kuten muilla välittäjillä.

        Uberia ja bränditaksia ajaneena voin kertoa, että Uberilla on vähemmän tyhjänä ajoa. Ei tarvitse ajella tolpille odottaa keikkoja vaan ne annetaan aina lähimmälle autolle. Ja saat keikan useasti seuraavan keikan ennen kuin olet vapautunut edellisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uberia ja bränditaksia ajaneena voin kertoa, että Uberilla on vähemmän tyhjänä ajoa. Ei tarvitse ajella tolpille odottaa keikkoja vaan ne annetaan aina lähimmälle autolle. Ja saat keikan useasti seuraavan keikan ennen kuin olet vapautunut edellisestä.

        Silti lähitaksi/ taksihelsinki palvelisopimuksista maksetaan useita tuhansia. En mee mun ymmärrykseen. Selitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silti lähitaksi/ taksihelsinki palvelisopimuksista maksetaan useita tuhansia. En mee mun ymmärrykseen. Selitä.

        Miten palvelusopimuksen/osakkeen hinta liittyy mitenkään tehokkuuteen? Luuletko, että jos McDonaldsin franchising yrittäjällä on suurempi liikevaihto kun Hesburger yrittäjällä niin Hesburgerin franchising sopimukset pitäisi olla ilmaisia? Mä luulen, että kukaan muukaan sun lisäksi ei mene sun ymmärrykseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten palvelusopimuksen/osakkeen hinta liittyy mitenkään tehokkuuteen? Luuletko, että jos McDonaldsin franchising yrittäjällä on suurempi liikevaihto kun Hesburger yrittäjällä niin Hesburgerin franchising sopimukset pitäisi olla ilmaisia? Mä luulen, että kukaan muukaan sun lisäksi ei mene sun ymmärrykseen.

        Todella kannattaa maksaa Lähitaksin palvelusopimuksesta tuhansia euroja päästäkseen tolpalle tuntikausiksi keikkaa norkoilemaan. Missään tapauksessa ei kannata ilmaiseksi liittyä Uberin välitykseen jossa seuraavaa keikkaa tarjotaan jo ennen edellisen päätyttyä.
        Huomaatko logiikan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella kannattaa maksaa Lähitaksin palvelusopimuksesta tuhansia euroja päästäkseen tolpalle tuntikausiksi keikkaa norkoilemaan. Missään tapauksessa ei kannata ilmaiseksi liittyä Uberin välitykseen jossa seuraavaa keikkaa tarjotaan jo ennen edellisen päätyttyä.
        Huomaatko logiikan?

        Kartelliajan taksareiden logiikka on hiukan erilainen...


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ihmekös tuo. kun pistivät paljon rahaa päätöksen taakse. Varapresidentti Harrisin sukulaisia häärii Uberissä jossain asemissa, joten sieltä voivat odottaa taustatukea.


    • Anonyymi

      Välistä vetävä huijari yhtiö, uusi taksi vilkku tulossa kaikkiin älyluureihin ja keikkaa pukkaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2486
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      61
      1372
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe